ازمون تی پی اُ : بهترین استراتژی برای آمادگی قبل از آزمون تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/01/05

ازمون TPO تافل یکی از محبوب‌ترین و پذیرفته‌ترین آزمون‌های آزمایشی و تمرینی است که به شما کمک می کند مهارت های ضروری زبان انگلیسی تان را که برای موفقیت در آزمون اصلی تافل نیاز دارید، تقویت کنید و نمره بالاتری بگیرید.
اگر در مسیر آماده شدن برای ازمون تافل قرار دارید، حتماقبول دارید که تلاش به سمت موفقیت در تافل ممکن است یک تجربه استرس زا باشد. اما اگر به خوبی آماده باشید، می توانید با خیال راحت در آزمون شرکت کنید و به نمره تافل مورد نظر خود برسید.
در نظر گرفتن یک برنامه مطالعاتی استراتژیک و استفاده از تکنیک های موثر به افزایش آمادگی برای شرکت در تافل، کمک می کند. در این مقاله با چند استراتژی آماده سازی مفید، نکات و نحوه گنجاندن آنها در برنامه مطالعه خود برای رسیدن به نتیجه مطلوب آشنا خواهید شد.

چه زمانی باید شروع به تمرین با ازمون های TPO کنید؟

پاسخ به این سوال، بستگی به سطح مهارت کنونی شما در زبان انگلیسی دارد. معمولا توصیه می شود که در ابتدای راه، در یک ازمون آزمایشی تافل TPO شرکت کنید و اندازه گیری کنید که چقدر از نمره هدف فاصله دارید سپس زمان آماده سازی خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.
اگر از قبل با مهارت‌های فنی و استفاده از زبان انگليسي آشنا هستید، مثلا دانش کاملی از گرامر، واژگان، گوش دادن با دقت و روان صحبت کردن دارید، پس شروع خوبی خواهید داشت و یک دوره آماده سازی یک ماهه یا کمی بیشتر می تواند برای شما کافی باشد.
در حالی که، اگر فردی هستید که باید اصول اولیه زبان را یاد بگیرید و سپس به جنبه های پیشرفته برسید توصیه می کنیم که آماده سازی خود را از ۶ ماه قبل شروع کنید. هرچه زودتر تمرین خود را شروع کنید، نتایج بهتری خواهید گرفت.
در حالت ایده آل، فرد باید آمادگی تافل خود را حداقل 2 تا 3 ماه قبل از آزمون آغاز کند که به عنوان میانگین زمان آماده سازی مورد نیاز بسیاری از داوطلبین در نظر گرفته می شود.

استراتژی های آماده شدن برای آزمون تافل با ازمون های TPO 

"بهترین استراتژی آمادگی برای فردا این است که امروز بهترین کار را انجام دهید."
با الهام گرفتن از جمله فوق، می توانید به راحتی نتیجه بگیرید که از همان ابتدا باید با بهترین تکنیک ها برای تافل به روشی مناسب آشنا شوید. از آنجاییکه، ازمون های Tpo همان امتحان واقعی تافل هستند که سال های قبل مطرح شده اند، با تمرین کردن سوالات واقعی آن ها می توانید، بهترین استراتژی برای آماده شدن را در پیش بگیرید.
در ادامه چند استراتژی مهم برای آماده شدن و رسیدن به نمره بالا در تافل را نیز مطرح کرده ایم.

با شرکت در ازمون تی پی او تافل به صورت آنلاین، با فرمت آزمون اصلی آشنا شوید

همانطور که اشاره کردیم، شرکت در ازمون TPO ، اولین کاری است که باید انجام دهید زیرا موجب آشنایی شما با فرمت آزمون تافل شده و به شما کمک می کند برنامه درسی تان را مشخص کنید. عجله نکنید، وقت خود را صرف مطالعه دقیق فرمت ازمون کنید تا بهتر بتوانید، برنامه درسی و طرح مطالعه تان را برنامه ریزی کنید. از آنجایی که اولین ازمون، اساس آماده سازی شما خواهد بود، بهتر است به خوبی برای آن وقت بگذاريد.

پس از بررسی نتایج ازمون TPO برنامه مطالعاتی منحصر به فرد خود را بسازید

پس از اینکه در ازمون تی پی او شرکت کردید، نتایج را بررسی کرده و نمره تافل هدف خودتان را نیز در هر مهارت، مشخص کنید تا بتوانید برای رسیدن به آن، یک برنامه مطالعاتی موثر را دنبال کنید. برنامه ریزی درست نحوه مطالعه ضروری است و به شما کمک می کند تا به طور موثر پیشرفت کنید. هنگام تهیه پیش نویس برنامه مطالعاتی خود به نکات زیر توجه کنید.
• برای برنامه ریزی، با این دید شروع کنید که چقدر زمان برای مطالعه برای هر بخش نیاز دارید. با توجه به اینکه نمره ای که در ازمون TPO کسب کردید در هر یک از چهار بخش، چقدر با نمره هدف شما فاصله دارد، برنامه ریزی کنید. با توجه به این نکته، ممکن است یک یا دو بخش به زمان کمتر و دو بخش دیگر به زمان بیشتری نیاز داشته باشند. بنابراین زمان خود را بر این اساس، برنامه ریزی کنید.
• اکنون که زمان مورد نیاز برای مطالعه هر بخش را می دانید، یک برنامه مطالعه تهیه کنید. برنامه ریزی کنید که در چه روزهایی یک بخش خاص را مطالعه خواهید کرد.
• به برنامه مطالعه خود پایبند باشید و به طور مداوم از آن پیروی کنید. به یاد داشته باشید که یک برنامه متعادل بنویسید و زمانی برای سایر فعالیت ها نیز در نظر بگیرید.
• برنامه مطالعه خود را هر چند وقت یکبار ارزیابی کنید. همه چیز باید برای کمک به شما باشد که بازدهی بیشتری داشته باشید. از این رو، تغییراتی را اعمال کنید یا در صورت نیاز مجددا آن را برنامه ریزی کنید.

به صورت دوره ای با ازمون های TPO تمرین کنید

ازمون های TPO تافل به شما این فرصت را می‌دهد تا سوالات امتحانی واقعی را که در تافل اصلی ظاهر می‌شوند، را بشناسید. آنها همچنین به شما کمک می‌کنند تا مهارت های ضعیف‌تر خود و جایی که نیاز به بهبود بیشتری دارید را درک کنید. با شرکت در تعداد مناسبی از آزمون های ازمایشی و تمرینی تافل، می‌توانید روی  زمینه‌هایی که نمره کمتری کسب می کنید، کار کرده و آن‌ها را تقویت کنید. به علاوه، سطح دشواری امتحان را نیز درک خواهید کرد.
از آنجایی که ازمون های تی پی او شامل تمام مفاهیم ضروری تحت پوشش در آزمون هستند، یک راه عالی برای تجدید نظر در مورد آنچه تاکنون آموخته‌اید به شما نشان می دهند. و با انجام منظم تست ها می توانید هر از چند گاهی پیشرفت خود را نیز بررسی کنید و ببینید چقدر به نمره هدفتان نزدیک شده اید.

با شرکت در ازمون های تی پی او، سرعت پاسخگویی به سوالات Reading را افزایش دهید

یکی از مهمترین مهارت هایی که باید برای کسب نمره بالا در آن تمرین کنید، Reading تافل است. برای تمرین ریدینگ با ازمون های تی پی او باید به خودتان زمان بدهید تا سرعت مطالعه فعلی تان را تجزیه و تحلیل کنید و بر اساس آن مهارت خواندن تان را بهبود ببخشید. 
البته شما باید استراتژی درستی برای پاسخگویی به سوالات ریدینگ داشته باشید. از صرف زمان زیاد برای خواندن و درک تک تک کلمات و جمله ها خودداری کنید. برای پاسخگویی به سوالات، درک ایده های اصلی کافی است بنابراین، به سرعت از کلماتی که معنی آنها را نمی دانید عبور کنید. با این کار وقت کافی برای پاسخ دادن به سوالات پرسیده شده پس از هر ریدینگ خواهید داشت.

با ازمون های TPO نقاط ضعف خود را تقویت کنید

با انجام تست های تمرینی و آزمایشی به خصوص تی پی او ها، می توانید نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و با تکنیک های مناسب و یک برنامه مطالعه موثر بر آن ها مسلط شوید.
• مواردی که فکر می کنید به پیشرفت بیشتری نیاز دارید را یادداشت کنید تا انواع سؤالات یا تمرینات مرتبط با آنها را دنبال کنید.
• هر روز یک ساعت وقت بگذارید و روی آن نکات کار کنید و در عین حال از تکنیک های مفیدی برای تسلط بر آنها استفاده کنید.
• هر بار که به مشکلی برخورد کردید، مطمئن شوید که در اسرع وقت آنها را حل کنید.

یادداشت برداری را یاد بگیرید

توسعه مهارت های یادداشت برداری برای موفقیت در آزمون تافل ضروری است. به منظور بهبود این مهارت، نکات زیر را دنبال کنید:
• هنگامی که نمونه سوالات ریدینگ تافل را تمرین می کنید، زیر ایده های اصلی خط بکشید و روی یک تکه کاغذ یادداشت برداری کنید.
• هنگام گوش دادن به هر پادکست انگلیسی، کتاب الکترونیکی یا هر صدای ضبط شده به زبان انگلیسی به عنوان نمونه سوالات لیسنینگ تافل، یادداشت برداری کنید.
• هنگام تمرین یادداشت برداری، از نوشتن جملات کامل خودداری کنید، زیرا وقت شما را می گیرد. فقط تکه های مربوطه از اطلاعات را یادداشت کنید تا ایده اصلی را برای خود شفاف کنید.
• به خاطر سپردن جزئیات مهم و همچنین نوشتن سریع به زبان انگلیسی را نیز باید تمرین کنید.

واژگان خود را گسترش دهید

گسترش دایره لغات، یکی از بهترین راه ها برای کسب نمره بالا در ازمون تافل است. با رعایت نکات زیر می توانید این کار را انجام دهید:
• با ولع متن های انگلیسی بخوانید. در هر زمینه ای که به آن علاقه دارید، شروع به خواندن کنید به خصوص در مورد علوم، علوم اجتماعی، تجارت و هنر. زیرا اینها موضوعات کلیدی در آزمون تافل هستند.
• در حین مطالعه، هرگاه به کلمات جدیدی برخورد کردید، زیر آنها خط بکشید. معانی آنها را جستجو کنید و آنها را یادداشت کنید. اطمینان حاصل کنید که در طول روز هنگام تمرین مکالمه از این کلمات در جملات استفاده می کنید.
• همچنین در حین تمرین صحبت کردن و نوشتن از کلمات جدید استفاده کنید. این کار واژگان و زبان شما را نیز بهبود می بخشد.
• همچنین می توانید فلش کارت هایی را برای به خاطر سپردن لغات جدید بسازید و به طور مرتب آنها را مرور کنید تا دایره لغات خود را بهبود ببخشید.

مهارت های شنیداری خود را با شرکت در ازمون ازمایشی TPO تقویت کنید

با در نظر گرفتن نکات زیر می توانید مهارت های شنیداری خود را حین شرکت در آزمون های تی پی او آنلاین توسعه دهید:
• به موضوعات مختلف گوش دهید. با گوش دادن به موضوعات آشنا شروع کنید و به تدریج به سمت موضوعات جدید بروید.
• همچنین، زمان بیشتری را برای گوش دادن به انواع کتاب های الکترونیکی، پادکست ها و سایر مواد شنیداری مفید اختصاص دهید.
• در حالی که به یک کلیپ صوتی گوش می دهید، به هدف سخنرانی یا مکالمه فکر کنید. سپس ایده های اصلی را به هم متصل کرده و ترکیب کنید. پس از اتمام گوش دادن به کلیپ صوتی، آنچه را که از گزیده‌ها آموخته‌اید خلاصه کنید و آن را بنویسید.
• سعی کنید لهجه های مختلف انگلیسی را درک کنید. علاوه بر لهجه آمریکای شمالی، ممکن است لهجه های بومی زبان را نیز در آزمون تافل از بریتانیایی، نیوزلندی گرفته تا استرالیایی بشنوید. بنابراین گوش دادن به محتواهای صوتی با لهجه‌های مختلف را در آزمون های آنلاین رایگان TPO تمرین کنید تا با انواع مختلف لهجه ها سازگار شوید.

با شرکت در ازمون تی پی او آنلاین رایگان، نوشتن زمان بندی شده را تمرین کنید

بخش رایتینگ تافل شامل مقالات انگلیسی است که نیاز به ارائه واضح و سازمان یافته ایده ها دارد. و برای دستیابی به این مهارت، تمرین متفکرانه مورد نیاز است. همچنین، مطالعه انواع متون برای یادگیری نحوه نگارش مقالات موثر ضروری است.

به عنوان نمونه سوالات رایتینگ تافل می توانید با ازمون های تی پی او تمرین کنید.

موضوعات رایتینگ تافل معمولاً یه مواردی از جمله آموزش، فناوری، رسانه، خانواده، رسانه های اجتماعی، تاثیر فعالیت انسان بر محیط زیست، سفر به مکان های جدید و .... مرتبط است.
• لطفاً توجه داشته باشید که اینها همه موضوعات رایتینگ نیستند، ممکن است موضوعات دیگری نیز وجود داشته باشد. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای درک درستی از موضوعات مقاله، تمام سوالات رایتینگ TPO نسخه ۷۳ تایی را مرور کنید.
• هنگام نوشتن رایتینگ تافل، زمان را نیز تعیین کنید تا زمانی که صرف نوشتن می کنید را با زمان ایده آل برای نوشتن در آزمون تافل اصلی، هماهنگ کنید.
• هر روز یک مقاله بنویسید و با هر مقاله ای که در طول روزهای آماده سازی خود می نویسید، مهارت های خود را بر این اساس پیش ببرید.

با تمرین صحبت کردن به مکالمه مسلط شوید

توسعه مهارت‌های اسپیکینگ به شما کمک می‌کند تا بخش اسپیکینگ تافل را با نمره خوب پشت سر بگذارید. نکات زیر را دنبال کنید تا به مهارت بالایی دست پیدا کنید:
• صحبت کردن را با سرعت عادی و ثابتی تمرین کنید که باعث می شود هنگام صحبت کردن، اعتماد به نفس داشته باشید.
• گرامر و تلفظ خود را بهبود بخشید زیرا تا حد زیادی بر نمرات شما تأثیر می گذارد.
• تست های تمرینی فراوانی انجام دهید. تمرین پاسخ دادن به سوالات واقعی اسپیکینگ تافل بسیار مهم است، بنابراین، بهتر است تمامی نمونه سوالات اسپیکینگ ازمون Tpo تافل را تمرین کنید.
• دایره لغات انگلیسی خود را گسترش دهید و کلمات جدید بیشتری را در پاسخ های خود بگنجانید کا به افزایش نمره شما کمک می کند.
اگر تمام این نکات کوچک و در عین حال مهم را رعایت کنید می توانید در اسپیکینگ تافل به نمره هدف خود برسید!

روز قبل از آزمون تافل چه کار کنم؟

روز قبل از آزمون باید خوب استراحت کنید و زودتر بخوابید. شما بارد حداقل 6 ساعت خواب راحت داشته باشید. از آنجایی که تافل آزمونی نیست که بتوانید شب قبل، برای شرکت در آن، تجدید نظر کنید و از طرفی، هفته ها را صرف تمرین سخت برای آزمون و تقویت مهارت های خود کرده اید، به سخت کوشی خود ایمان داشته باشید و یک روز قبل از امتحان تافل به خود استراحت دهید تا در روز امتحان سرحال بیدار شوید.

 

ازمون تی پی اُ : بهترین استراتژی برای آمادگی قبل از آزمون تافل

در روز آزمون تافل چه باید کرد؟

در روز آزمون باید به موقع در مرکز آزمون حاضر شوید. حداقل 30 دقیقه قبل از شروع برنامه ریزی شده بری امتحان در مرکز باشید تا زمان لازم برای ورود به جلسه را داشته باشید. مطمئن شوید که تمام مدارک لازم از جمله کارت شناسایی معتبر و قابل قبول خود را به مرکز ارائه کرده باشید و از حمل اقلام الکترونیکی، فلزی و خوراکی در داخل مرکز ازمون خودداری کنید، زیرا مجاز نیست.
قبل از شروع آزمون، تمام دستورالعمل های روی صفحه را با دقت بخوانید. یک کاغذ و مداد برای یادداشت برداری در حین پاسخ دادن به سوالات در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین، میکروفون خود را بررسی کنید که آیا خوب کار می کند و مطمئن شوید که همه چیز مرتب است. در حین امتحان، بدون عجله یا استرس روی سؤال فعلی نمایش داده شده روی مانیتور تمرکز کنید. نترسید، خونسردی خود را از دست ندهید، فقط با آرامش کار کنید. اگر به اندازه کافی مطمئن باشید که می توانید تافل را با نمرات برجسته پشت سر بگذارید، در نهایت می توانید این کار را انجام دهید!

بهترین منابع برای آمادگی تافل

به جز ازمون TPO منابع دیگری نیز وجود دارند که به شما کمک می کنند  ننره بالاتری در آزمون تافل اصلی بگیرید. فهرست زیر برخی از مفیدترین منابع و کتاب های تافل است که باید در روزهای آمادگی خود به آنها مراجعه کنید.

Full-Length Official TOEFL Practice Tests
TOEFL Go!® Official App
TOEFL Planner
TOEFL Talks
TOEFL TV

برای کسب نتایج ایده آل باید روی یک راهنمای مطالعه خوب برای تافل سرمایه گذاری کنید. می توانید به راهنمای رسمی ETS یا کتاب های دیگر از نویسندگان مشهور نیز مراجعه کنید. چند مورد از بهترین ها در اینجا ذکر شده است:

The Official Guide to the TOEFL Test
Kaplan’s TOEFL iBT Premier
Barron’s TOEFL iBT
Cambridge Preparation for the TOEFL Test
Princeton Review’s Cracking the TOEFL iBT

برای دانستن نتیجه تمرین و بررسی پیشرفت خود، هر چند وقت یکبار در آزمون های آزمایشی یا تست های تمرینی شرکت کنید. مطمئن شوید که منابع معتبر را برای تمرین برای امتحان انتخاب می کنید. مهمتر از همه، خود را به خوبی آماده کنید و هدف خود را در ارائه بهترین های خود داشته باشید تا در تافل موفق باشید!

آیا می توانم ۱۵ روزه برای تافل آماده شوم؟

بله، با منابع مطالعه خوب و یک برنامه مطالعاتی موثر، می توانید در 15 روز یا دو هفته برای تافل آماده شوید. مطالعات روزانه خود را با توجه به هدف زمانی خود برنامه ریزی کنید و به آن پایبند باشید. آن را به طور مداوم دنبال کنید و در عین حال روی نقاط ضعیف تر خود تمرکز کنید و آنها را تقویت کنید. خوب تمرین کنید و خود را مصمم نگه دارید، قطعاً خواهید توانست به هدف خود برسید.

 چقدر زمان برای آماده شدن برای تافل نیاز دارید؟

میانگین زمانی که برای آماده شدن برای آزمون تافل نیاز دارید حدود 2 تا 3 ماه است. با این حال، پیشنهاد می شود که آمادگی خود را از قبل شروع کنید. برخی ممکن است چند هفته طول بکشد تا آماده شوند در حالی که برخی دیگر به زمان بیشتری نیاز دارند. همه چیز به سرعت یادگیری شما و میزان توانایی شما در مهارت های ارتباطی زبان انگلیسی بستگی دارد.

چگونه می توانم برای تافل با منابع رایگان آماده شوم؟

منابع TOEFL و آزمون های تمرینی فراوانی از جمله ازمون های TPO رایگان نسخه ۷۳ تایی در سایت اکادمی انلاین زبان شایسته وجود دارد. پیشنهاد می کنیم حتما در این ازمون ها به عنوان نمونه سوالات رسمی برای تمرین تافل که توسط ETS منتشر شده، شرکت کنید. این تست های تمرینی، کاملا دقیق هستند و شامل انواع سوالات مشابه با امتحان واقعی می شوند.

آیا می توانم برای تافل در خانه آماده شوم؟

بله، می توانید در خانه برای تافل آماده شوید. تمام استراتژی های آماده سازی به اشتراک گذاشته شده در این مقاله را دنبال کنید و برنانه ریزی کنید. همچنین، از تجربیات شرکت کنندگان در آزمون یاد بگیرید و درک کنید که در چه زمینه ای باید زمان بیشتری را صرف تمرین کنید. بر این اساس برنامه مطالعه خود را ایجاد کنید و تمرین های منظم را اغاز کنید.
پیشنهاد می کنیم به سراغ مواد و منابع رسمی آماده سازی برای تافل بروید. ETS تست های تمرینی فراوان و منابع رایگان مانند - TOEFL Planner، TOEFL Talks، TOEFL Go را ارائه می دهد! اما بهترین منابع تمرینی، ازمون های TPOهای تافل هستند که نسخه ۷۳ تایی آنها به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته و با عضویت در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!