چطور در دو هفته با فعال سازی آزمون های تی پی او برای آزمون واقعی آماده شویم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/02/02

اگر فقط دو هفته تا آزمون تافل وقت دارید و نمی دانید چطور آماده شوید، این مقاله می تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد. دو هفته زمان، فرصت کافی است تا با فعال سازی آزمون های TPO تافل، فرمت آن را به خوبی یاد بگیرید و چند آزمون آزمایشی کامل را انجام دهید.
تبدیل شدن به یک داوطلب حرفه ای برای آزمون تافل در مدت زمان کوتاه، تلاش سختی را می‌طلبد، اما قطعاً ممکن است. با آزمون های تی پی او می توانید به نمونه سوالات واقعی تافل پاسخ دهید و برای آزمون اصلی طی دو هفته آماده شوید.
بیایید شروع کنیم.
برای شروع برنامه ریزی و فعالسازی آزمون های تی پی او به سه چیز نیاز دارید:
•    لپ تاپ یا کامپیوتر دارای بلندگو یا هدست 
•    دسترسی به اینترنت
•    عضویت در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته
برای دنبال کردن این برنامه مطالعه باید هر روز حدود دو تا ۴ ساعت وقت بگذارید. طی این دو هفته، دو روز وجود دارد که باید در ازمون های آزمایشی به طور کامل و زمانبندی شده شرکت کنید که حدود ۴ ساعت طول می کشد. یک روز هم روز استراحت شما است.
حالا بیایید ببینیم نیاز به مطالعه چه مباحثی در این ۲ هفته دارید:

برنامه ریزی برای آمادگی تافل طی 2 هفته با فعال سازی آزمون های TPOنسخه ۷۴تایی

اگر برنامه ای که در ادامه برای شما طراحی کردیم را دنبال کنید مطمئنا می توانید طی دوهفته برای آزمون تافل آماده شوید:

هفته اول آمادگی تافل با فعال سازی آزمون های TPOنسخه ۷۴تایی

هفته 1، روز 1: شرکت در یک آزمون تافل تی پی او رایگان به صورت زمانبندی شده 

در اولین مرحله از آمادگی خود باید با یکی از آزمون های تی پی او کامل طبق شرایط آزمون واقعی تافل، تمرین کنید.
امروز، شما یک آزمون تمرینی کامل را انجام خواهید داد تا ببینید دقیقاً در کدام بخش نیاز به تمرین بیشتری دارد. اگر چهار ساعت کامل وقت ندارید، این آزمون را با به روز دیگری موکول کنید که این زمان را در اختیار داشته باشید. شما به چهار ساعت بدون استراحت برای امتحان دادن نیاز دارید.
با فعال سازی آزمون TPO در سایت ما، به نسخه 74 تایی دسترسی دارید بنابراین می توانید هرکدام را که خواستید به عنوان آزمون آزمایشی انتخاب کنید.

بخش ریدینگ: 54 دقیقه

بخش Listening در مجموع 16.5 دقیقه برای پاسخگویی به سوالات هر پنج بخش.

استراحت: 10 دقیقه (یک میان وعده سریع بخورید!)

بخش Speaking: شما باید طبق زمان بندی زیر در بخش صحبت کردن صدای خود را ضبط کنید:

15 ثانیه برای آماده شدن، 45 ثانیه برای صحبت کردن.

30 ثانیه برای آماده شدن، 60 ثانیه برای صحبت کردن.

30 ثانیه برای آماده شدن، 60 ثانیه برای صحبت کردن.

20 ثانیه برای آماده شدن، 60 ثانیه برای صحبت کردن.

بخش Writing

20 دقیقه برای سوال اول

30 دقیقه برای سوال دوم

هفته 1، روز 2: تمرین مهارت های تافل

وارد قسمت گزارش نمره آزمون شوید و نمره هر یک از بخش های آزمون تی پی او را بررسی کنید.
با توجه به اینکه در کدام بخش از آزمون، نمره کمتری بدست آوردید، وارد قسمت تمرین ها شوید و بخش مورد نظر را انتخاب کرده و شروع به پاسخگویی به سوالات و تمرین کردن، کنید.
شما می توانید درخواست تصحیح رایتینگ و اسپیکینگ خود را نیز برای ما ارسال کنید. به این ترتیب، متن رایتینگ و صحبت های بخش اسپیکینگ شما توسط اساتید برجسته ما که همگی به عنوان مصححین تافل، تجربه دارند و می توانند از نرم افزارهای ای ریتر مثلا Crtiterion استفاده کنند، ارزیابی شده و نمره آن همراه با اشکالاتی که در پاسخ هایتان داشتید، به شما گزارش می شود.

اگر اشکالات شما در این دو مهارت نیز زیاد بود باید برای تمرین کردن آنها وقت بگذارید.

هفته 1، روز 3: روی مهارت ریدینگ با آزمون های تی پی او تافل نسخه 74 تایی تمرکز کنید

یکی از آزمون های TPO مثلا تی پی او 65 را انتخاب کرده و به 4 سوال پاسخ دهید. پاسخ های خود را بررسی کنید.
سپس به بخش تمرین ها بروید و به 10 سوال ریدینگ پاسخ بدهید. برای هر سوالی که اشتباه پاسخ می دهید وقت بگذارید تا کامل متوجه اشتباه خود بشوید. سپس به 10 سوال دیگر پاسخ بدهید.
این تمرین را تکرار کنید تا تعداد پاسخ های اشتباه شما به حداقل برسد.

هفته 1، روز 4: روی مهارت اسپیکینگ با آزمون های تی پی او تافل نسخه 74 تایی تمرکز کنید

از قسمت تی پی او تافل در داشبورد خود، یکی دیگر از آزمون ها مثلا آزمون تی پی او 72 را انتخاب کنید و به 4 سوال اسپیکینگ پاسخ بدهید.
به پاسخ های خود گوش بدهید و سعی کنید اشتباهات خود را در بیاورید. 
سپس به سوالات 3 آزمون تی پی او دیگر مثلا TPO72، TPO71 و TPO64 پاسخ بدهید. (حدود 17 سوال) در نهایت برای تصحیح پاسخ های اسپیکینگ خود، درخواستی را ارسال کنید تا اشکالات شما مشخص شود.

هفته 1، روز 5: مهارت رایتینگ تافل را با آزمون های تی پی او تافل نسخه 74 تایی تمرین کنید

یکی از تی پی او های تافل، مثلا TPO 74 را انتخاب کرده و به تمرین رایتینگ آن پاسخ بدهید. درخواست تصحیح رایتینگ را ارسال کنید. سپس به قسمت تمرین ها بروید، روی بخش Writing کلیک کرده و به 10 تمرین پاسخ بدهید.

هفته 1، روز 6: روی مهارت مقاله نویسی تمرکز کنید و پاسخ های اسپیکینگ خود را مرور کنید

شما باید برای بخش رایتینگ روی نوشتن با ساختاری یکپارچه A و داشتن استنتاج و هدف در مقاله خود تمرین کنید.
بنابراین، یک TPO دیگر را انتخاب کنید، سعی کنید از همان شماره هایی که بخش های دیگر آن را تمرین کرده اید، انتخاب کنید.
سپس یک مقاله کامل بنویسید و درخواست تصحیح آن را ارسال کنید.
وارد بخش گزارش دهی نمرات شوید و نمره اسپیکینگ خود را که در خواست آن را در روزهای قبل ارسال کرده بودید، مشاهده کرده و اشکالات خود را بررسی کنید.

هفته دوم آمادگی تافل با فعال سازی آزمون های TPOنسخه ۷۴تایی

هفته 2، روز 1: در آزمون دوم تافل تی پی او رایگان به صورت زمانبندی شده شرکت کنید

امروز، شما در دومین آزمون تمرینی کامل خود شرکت خواهید کرد. اگر چهار ساعت کامل وقت ندارید، بهتر است در اسرع وقت، زمانی که می توانید، این آزمون کامل را انجام دهید. شما باید چهار ساعت پشت سر هم وقت داشته باشید تا یک آزمون تی پی او شبیه سازی شده را کامل کنید.
آزمون تافل TPO 50 یا هر کدام از آزمون هایی که تا به حال به سوالات هیچیک از بخش های آن پاسخ نداده اید، در اپلیکیشن ما باز کنید. 
در طول پاسخگویی به یک بخش، استراحت نکنید و مراقب زمان باشید. در نرم افزار، تایمر زمان پاسخگویی به سوالات هر بخش را مشخص می کند و همانطور که پیش از این اشاره کردیم، جدول زمانبندی دقیقا مطابق با آزمون اصلی تافل است. 
پس از اتمام آزمون، درخواست تصحیح، رایتینگ و اسپیکینگ خود را ارسال کنید.

هفته 2، روز 2: مهارت اسپیکینگ تافل را با آزمون های تی پی او تافل نسخه 74 تایی تقویت کنید

 دو نمونه از تست های تی پی او را انتخاب کرده و به سوالات بخش Speaking، پاسخ بدهید و درخواست تصحیح آن را نیز بدهید.
در قسمت تمرین ها وارد بخش Speaking شده و به تمام سوالات مرتبط با سه TPO (حدود 17 سوال) پاسخ دهید. به صحبت های خود گوش بدهید و سعی کنید اشکالات خود را دربیاورید و روی تصحیح آنها تمرکز کنید.

هفته 2، روز 3: روی مهارت رایتینگ با آزمون های تی پی او تافل نسخه 74 تایی کار کنید

دو  آزمون TPO دیگر را انتخاب کرده و به سوالات رایتینگ آنها پاسخ بدهید. دو مقاله را نیز تکمیل کنید و درخواست تصحیح آنها را ارسال کنید.
در بخش تمرین ها، به 10 سوال Reading پاسخ بدهید، اشتباهات خود را مرور کنید و در صورت نیاز مجددا به 10 سوال دیگر پاسخ بدهید تا اشتباهات شما به کمترین میزان ممکن برسد.

هفته 2، روز 4: مهارت لیسنینگ و اسپیکینگ خود را با آزمون های تی پی او تافل نسخه 74 تایی تقویت کنید

در قسمت تمرین ها، به 10 سوال لیسنینگ تافل پاسخ بدهید، پاسخ هایتان را بررسی کنید اگر اشتباه داشتید، آن را با دقت مرور کنید.
مجددا به 10 سوال دیگر پاسخ بدهید و این کار را تکرار کنید تا اشتباه شما به حداقل برسد.
در قسمت گزارش نمرات، نتیجه تصحیح پاسخ های اسپیکینگ خود را مرور کنید. درصورتیکه اشتباهات زیادی داشتید، وارد قسمت اسپیکینک در بخش تمرین های نرم افزار سایت ما شده و به سوالات اسپیکینگ پاسخ بدهید.

هفته 2، روز 5: روی تمام مهارت ها بیشتر کار کنید

تمام پاسخ های خود را از آخرین آزمون ماک کاملی که شرکت کردید، مرور کنید. به پاسخ های اشتباه خود در بخش خواندن و شنیدن دقت کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید. اشکالات بخش صحبت کردن و نوشتن را که قبلا درخواست انها را ارسال کرده بودید، مرور کنید.
 
هفته 2، روز 6: روی مهارت اسپیکینگ و لیسنینگ تافل تمرکز کنید

4 تی پی او دیگر را انتخاب کنید و به صورت ترکیبی به سوالات Speaking و Listening آنها پاسخ بدهید. سپس پاسخ های خود را مرور کنید.

هفته 2، روز 7: روی مهارت خواندن و نوشتن تافل تمرکز کنید و اشتباهات قبلی خود را مرور کنید

از بین TPO های تافل نسخه 74 تایی، 2 مورد را انتخاب کنید و به سوالات بخش Reading و Writing آن پاسخ بدهید. سعی کنید زمانبندی را رعایت کنید.
به دو آزمون آزمایشی کاملی که قبلا انجام دادید برگردید و روی ضعیف ترین نقاط خود تمرکز کنید. پاسخ های اشتباه خود را با دقت مرور کنید و از اشتباهات خود درس بگیرید.

 

چطور در دو هفته با فعال سازی آزمون های تی پی او برای آزمون واقعی آماده شویم؟

تمرینات اضافی که می توانید در دو هفته آمادگی برای آزمون تافل انجام دهید

اگر هر روز طبق برنامه بالا پیش رفتید و باز هم زمان اضافی داشتید، می توانید تمرینات اضافی زیر را انجام دهید:
به سخنرانی های سایت TED گوش بدهید تا با لهجه های مختلف آشنا شوید.
اشکالات آزمون آزمایشی 1 و 2 را که به طور کامل انجام دادید، بررسی کنید و در صورت زیر با منابع مربوط به مهارت های Reading، Speaking، Listening و Writing تمرین کنید.

یادگیری گرامر

سوالات گرامر به طور مستقیم در آزمون تافل مطرح نمی شود اما برای پاسخگویی به بخش اسپیکینگ و رایتینگ قطعا باید به گرامر انگلیسی تسلط کافی داشته باشید. اگر می‌خواهید مرور گرامری خاصی داشته باشید، می توانید در مقاله "نمونه سوالات گرامر تافل" منابع تمرینی خوبی را پیدا کنید، اما ما آنها را در برنامه دو هفته ای قرار نمی‌دهیم. چون تقویت گرامر می تواند زمان بسیار زیادی طول بکشد. 
یادگیری نحوه شرکت در تافل در این مدت کوتاه سریعتر و کارآمدتر است. بنابراین اگر می خواهید گرامر را مرور کنید و زمان کافی دارید، منابع معرفی شده می تواند مفید باشد! اما طی این دو هفته زمانی را که می توانید صرف تمرین تافل و یادگیری نحوه پاسخگویی خوب به سوالات کنید، فدای یادگیری گرامر نکنید.

منابع اختیاری

اگر هر روز بیش از دو ساعت برای مطالعه وقت دارید، می توانید از سایر منابع مانند کتاب هایی که در مقاله "منابع آزمون تافل" به شما معرفی کردیم استفاده کنید.
همچنین می توانید روی بهبود واژگان و افزایش دامنه لغات خود کار کنید. این کار به شما کمک میکند که متن های بسیار بهتری در قسمت رایتینگ بنویسید و به سوالات درک مطلب نیز بهتر پاسخ بدهید.

روز قبل از آزمون تافل چه کار کنیم؟

شما نیاز به آرامش و تمدد اعصاب دارید! امروز مطالعه نکنید چون فقط باعث ایجاد اضطراب می شود. درعوض، با خواندن شرایطی که در روز آزمون باید داشته باشید و نکات روز آزمون تافل ETS سعی کنید با شرایط روز آزمون بیشتر آشنا شوید. اگر این برنامه مطالعه را دنبال کرده اید، باید برای آزمون در وضعیت خوبی باشید. شب خوب بخوابید و صبح یک صبحانه سالم بخورید. موفق باشید!


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!