آزمون های آنلاین تی پی او: بهترین نمونه امتحان لیسینینگ تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/02/02

نمونه امتحان تافل متمرکز بر بخش لیسینینگ به داوطلبانی که می خواهند یک نتیجه عالی در تمام بخش های تافل کسب کنند، کمک می کند تا مهارت های خود را سریع تر افزایش دهند. لیسینینگ مهم ترین بخش تافل است، بنابراین اگر شما نیز جزو آن دسته از شرکت کنندگانی هستید که به توانایی خود در بخش لیسینینگ مطمئن هستید، می بایست به سراغ نمونه امتحان های رسمی تر و دارای سطح بالا لیسینینگ تافل بروید.
پیدا کردن تنها یک منبع که بتواند چندین نمونه امتحان لیسینینگ فوق العاده با سوالات کاملا استاندارد و مشابه با تافل را ارائه دهد، می تواند دشوار و زمان بر باشد، زیرا ممکن است این آزمون ها به هیچ عنوان دارای سوالاتی که ممکن است در تافل ببینید، نباشند! اما نگران نباشید، ما پس از بررسی بهترین مقاله های مربوط به سوالات لیسینینگ، بهترین نمونه امتحانات را گلچین کرده و برایتان این مقاله را نوشته ایم! همچنین اگر به دنبال نمونه آزمون های شبیه سازی شده تافل هستید، می توانید مقاله " معرفی بهترین نمونه آزمون شبیه سازی شده تافل" را بخوانید.

نگاهی کلی به بخش لیسینینگ تافل!

لیسینینگ، دومین بخش آزمون تافل واقعی است. شرکت کنندگان برای بخش لیسینینگ به دو تا سه مکالمه و چهار تا شش لکچر ظرف 90 دقیقه گوش و پاسخ خواهند داد. هر لکچر دارای شش سوال است و هر مکالمه دارای پنج سوال که داوطلبان می بایست پس از گوش دادن به فایل صوتی به سوالات آنها با دقت، پاسخ دهند.
مدت زمانی که هر داوطلب ممکن است به سوالات بخش لیسینینگ پاسخ دهد، متفاوت است. به عنوان مثال ممکن است یک داوطلب برحسب تجربه ای که با پاسخ به سوالات بهترین نمونه امتحان تافل مخصوص بخش لیسینینگ بدست آورده است، سرعت بیشتری نسبت به کسی که سوالات لیسینینگ کمتری بررسی کرده است، داشته باشد. 
لکچر و مکالمه ای که در روز آزمون تافل واقعی به آنها گوش خواهید داد، ممکن است مشابه متن فایل های صوتی باشد که قبلا به واسطه یک نمونه ی امتحان لیسینینگ مرتبط با تافل بررسی کرده اید. هیچ داوطلبی از قبل نمی داند که ممکن است در روز آزمون با چه سوالاتی مواجه شود، بنابراین سعی کنید تا زمانی که فرصت دارید با دقت و تمرکز تمام سوالات آزمون های آزمایشی برای هر بخش تافل را بررسی کنید.

آنچه شرکت کنندگان تافل برای آماده شدن برای بخش لیسینینگ تافل نیاز دارند!

برای موفق شدن و کسب نمره بالا در بخش لسینینگ تافل، داوطلبان به قوی ترین نمونه امتحان تافل متمرکز بر بخش لیسینینگ نیاز دارند تا بتوانند با دقت فایل های صوتی، متن مکالمه ها و سوالات آن هارا بررسی و به آنها پاسخ دهند. از آنجایی که هر نمونه آزمون تافل مهارت و توانایی های متفاوتی را تقویت می کند، بنابراین شما می بایست به نمونه امتحانات زیادی برای آماده شدن دسترسی یابید. اصلی ترین ملزومات آماده شدن برای بخش لیسینینگ تافل که باید بدانید:
•    دانلود چندین نمونه امتحان لیسینینگ تافل رسمی و استاندارد
•    دانلود یک نمونه امتحان لیسینینگ تافل کاملا مجرا از سایر بخش ها
•    پیدا کردن منابع تمرینی برای افزایش مهارت گوش دادن
•    پیدا کردن یک منبع تمرینی برای افزایش سرعت نوت برداری
در بخش بعدی، شمارا با بهترین منابعی که نمونه امتحانات رسمی برای لیسینینگ طراحی کرده اند، آَشنا می کنیم.

معرفی بهترین نمونه امتحان تافل رسمی و غیر رسمی

در این بخش تمام نمونه امتحان تافل که تمرکز اصلیشان بر بخش لیسینینگ است، گلچین شده و شما می توانید بعد از بررسی آنهارا انتخاب و برای افزایش مهارت های خود استفاده کنید.

معرفی نمونه آزمون های رسمی لیسینینگ تافل

منابع رسمی زیادی هستند که نمونه آزمون های رسمی لیسینینگ را طراحی می کنند، اما برخی از آنها به دلیل سوالات مشابه و داشتن فایل صوتی به عنوان آزمون های واقعی معرفی می شوند. در این بخش قصد داریم شمارا با تمام منابعی که نمونه آزمون های لیسینینگ خود را مشابه تافل واقعی طراحی کرده اند، آشنا نماییم.

نمونه آزمون های TOEFL iBT Sampler

TOEFL Ibt Sampler برنامه ی فوق العاده ای است که شما می توانید پس از دانلود آن به حل چندین نمونه ی امتحان تافل بپردازید. این برنامه یک منبع کاملا رسمی و دارای آزمون هایی با کیفیت بالا است که  شرکت کنندگان تافل می توانند به تعداد زیادی آزمون شبیه سازی شده تافل به علاوه آزمون های مجزا برای بخش لیسینینگ دسترسی یابند. لازم بذکر است، این برنامه فقط برروی ویندوز قابل استفاده است!

نمونه آزمون های TOEFL Ibt Quick prep

Quick Prep یکی دیگر از منابع رایگان آمادگی شرکت کنندگانی است که به دنبال چندین نمونه امتحان تافل استاندارد برای افزایش مهارت لیسینینگ خود می باشند. جلد اول Quick Prep  شامل چندین فایل پی دی اف نمونه ی امتحان تافل و تعدادی آزمون لیسینینگ مجزا است. اما جلد دوم Quick Prep فقط دارای نمونه آزمون های لیسینینگ به علاوه فایل های صوتی می باشد. جلد 1 و 2 Quick Prep تنها شامل رونوشت فایل های صوتی آزمون های لیسینینگ است، اما جلد 3 و 4 شامل هم رونوشت و هم فایل های صوتی می باشند که بیشتر به آزمون تافل مشابه اند.

نمونه آزمون های TOEFL Ibt Sample Question

پی دی اف Sample Question یکی دیگر از منابع رسمی و رایگان آمادگی شرکت کنندگان تافل است. Sample Question واقعا یک منبع عالی نیست زیرا هیچ فایل صوتی برای گوش دادن ندارد و فقط دارای دو مکالمه کوتاه با رونوشت است، بنابراین Sample Question به هیچ عنوان شبیه آزمون های مشابه لیسینینگ تافل نیست! هرچند با گذشت روزها هنوز آزمون های Sample Question در سطح بالایی هستند و بررسی سوالات آن به شما کمک خواهد کرد تا با سوالات تافل لیسینینگ بیشتری آشنا شوید، اما آنها به تنهایی کافی نیستند!

نمونه آزمون های TOEFL Practice Online (TPO) Tests

آزمون های تی پی او، آزمون های قبلی تافل هستند که اکنون در وب سایت رسمی ETS در دسترس داوطلبان قرار گرفته اند. این نمونه آزمون ها، مشابه ترین سوالات را به تافل واقعی دارند و شامل چندین نمونه آزمون لیسینینگ با فایل صوتی می باشند. داوطلبان می توانند با پرداخت 45 دلار آمریکا یک پکیج کامل از نمونه سوالات تافل ( امکان خرید تنها نمونه سوالات لیسینینگ نیست) را خریداری نمایند. نمونه آزمون های تی پی او آنلاین بهترین منابع آمادگی برای تافل در تمام بخش های آن هستند، اما اگر پرداخت این هزینه برای شما گران است می توانید از طریق سایت ما در آزمون های TPO آنلاین 1 تا 74 به صورت رایگان شرکت کنید. فقط کافی است در اپلیکیشن ما عضو شوید.

معرفی نمونه آزمون های غیر رسمی لیسینینگ تافل

متاسفانه، آزمون های غیر رسمی دارای نمونه آزمون های لیسینینگ استاندارد با کیفیت بالا نیستند! اغلب نمونه امتحان های تافل غیر رسمی، برای بخش لیسینینگ هیچ فایل صوتی ارائه نمی دهند و حتی ممکن است هیچ شباهتی به سوالات تافل نداشته باشند. در این قسمت، سعی کردیم تا بهترین نمونه آزمون های غیر رسمی اما با سوالات استاندارد را گلچین و در اختیار شما قرار دهیم.

نمونه آزمون های PrepScholar

طراحان آزمون های PrepScholar، همه روزه تلاش می کنند تا با کیفیت ترین و مشابه ترین نمونه آزمون های لیسینینگ با تافل واقعی را در اختیار بازدیدکنندگان وب سایت خود قرار دهند. تمام شرایط آزمون دهی این وب سایت مشابه تافل است که شرکت کنندگان تافل واقعی می توانند به راحتی برای افزایش مهارت های خود به خصوص در بخش لیسینینگ به آن مراجعه و در آزمون های آن شرکت نمایند.

نمونه آزمون های آکادمی زبان شایسته

با مراجعه به وب سایت آکادمی زبان شایسته، به راحتی می توانید مهارت های خود را در هر 4 بخش تافل به خصوص لیسینینگ بالا ببرید. شرایط برگزاری آزمون های این وب سایت کاملا مشابه با تافل است اما یکی از مزایای این وب سایت برای شرکت کنندگان جدید تر این است که آن دسته داوطلبانی که فکر میکنند به زمان بیشتری برای بررسی برخی سوالات نیاز دارند، می توانند در ابتدای آزمون های خود برروی قسمت بدون زمان کلیک و طبق برنامه ریزی زمانی خود به سوالات پاسخ دهند. همچنین، تمام نمونه آزمون های وب سایت آکادمی زبان شایسته دارای هم فایل صوتی و هم رونوشت است که داوطلبان با دقت می توانند سوالات بخش لیسینینگ خود را پاسخ دهند.

نمونه آزمون های Exam English

نمونه آزمون های این سایت دارای پنج لکچر و سه مکالمه می باشد که هر کدام دارای پنج تا ده سوال هستند و داوطلبان می توانند برای آماده شدن خود از آنها استفاده نمایند. نمونه آزمون های این سایت دقیقا مشابه تافل واقعی نیستند، اما آزمون های آن از نظر سختی سوالات و فایل های تافل مشابه تافل واقعی می باشند.

نمونه آزمون های Magoosh

Magoosh دارای چندین فایل پی دی اف است که پس از دانلود آنها، شرکت کنندگان برحسب شماره هرکدام به مکالمه و لکچر با سوالاتشان دسترسی خواهند یافت. در این سایت، منابع تمرینی زیادی وجود ندارد اما فایل های صوتی و کیفیت سوالات بالاست. از مهم ترین مزایای این سایت پاسخ نامه کامل آن است که داوطلبان می توانند با دقت سوالات اشتباه خود را بررسی نمایند.

 

آزمون های آنلاین تی پی او: بهترین نمونه امتحان لیسینینگ تافل

چگونه با شرکت در نمونه امتحان لیسینینگ تافل، نمره بالایی در این بخش بگیریم؟

پس از اینکه توانستید یک منبع فوق العاده که دارای چندین نمونه امتحان تافل متمرکز بر لیسینینگ انتخاب کنید، زمان آن است تا برروی موارد ضروری که منجر به کسب نمره بالا می شوند، متمرکز شوید. در زیر، سه نکته ای که بیشترین تاثیر را در کسب نمره بالا بخش لیسینینگ تافل تاثیر دارند، آورده ایم.

به نمونه آزمون های لیسینینگ تافل رسمی پاسخ دهید

 بخش لیسینینگ یکی از چالش برانگیز ترین بخش های تافل است. زیرا داوطلبان می بایست حین گوش دادن به فایل صوتی به سوالات هر بخش نیز پاسخ دهند. از آنجایی که احتمال خسته شدن داوطلبان پس از یکبار گوش دادن به فایل صوتی بالاست و ممکن است برای بخش های بعدی تمرکز کمتری داشته باشند، بنابراین لازم است حتما تجربه و صبر خود را با انجام چند نمونه آزمون لیسینینگ تافل رسمی افزایش دهند. اغلب نمونه آزمون های لیسینینگ تافل، شامل چهار لکچر و دو مکالمه تمرینی هستند که داوطلبان با داشتن یک برنامه زمانی مشخص، می توانند بدون حواس پرتی به سوالات مربوطه پاسخ دهند. شرکت در این آزمون ها به شما کمک خواهد کرد تا سرعت و تمرکزتان را بالا ببرید.

خوب نوشتن را تمرین کنید

برای پاسخ به سوالات بخش لیسینینگ ضروری است که برای هر فایل صوتی یادداشت برداری کنید. به حافظه خود اعتماد نکنید، اگرچه مدت زمان هر فایل صوتی چند دقیقه ای است اما اطلاعات اصلی و مهم زیادی در آنها نهفته است. سعی کنید، هنگام انجام نمونه آزمون های لیسینینگ تافل خود را به نوشتن عادت دهید و به نکات زیر توجه کنید:
•    زمانی که فایل صوتی در حال پخش است، شروع به نوشتن کنید ( بعد از تموم شدن فایل صوتی یادداشت برداری را شروع نکنید) اینکار به شما کمک می کند تا شانس فراموش کردن متن مکالمه کاهش یافته و راجب پاسخ به سوالات استرس کمتری تحمل کنید.
•    هنگام یادداشت برداری روی اطلاعات اصلی تمرکز کنید. نگران کم بودن جملات نباشید، اکثر سوالات جزئیات را در نظر میگیرند. بنابراین، نکات اصلی را اصلیت نوشته های خود قرار دهید.
•    همچنین می توانید با کشیدن چند جدول، نکته اصلی مکالمه هر شخص را جداگانه یادداشت کنید. اینکار به شما کمک خواهد کرد تا راحت تر به سوالات پاسخ دهید.

به نویز پس زمینه فایل صوتی عادت کنید

فایل های صوتی بخش لیسینینگ تافل عمدا شامل نویز پس زمینه می باشند تا مکالمه های آن تشابه بیشتری با موقعیت های موجود داخل آن داشته باشند. درحالی که شخص داخل فایل صوتی درحال صحبت است، ممکن است صداهای مختلفی برای بازسازی شرایط درحال پخش باشد. بنابراین داوطلبان می بایست با انجام چند نمونه آزمون تافل به هر شرایطی عادت و از حواس پرتی خود حین گوش دادن به فایل صوتی اصلی روز آزمون تا حد امکان جلوگیری نمایند.

جمع بندی

هنگام انجام هر نمونه امتحان تافل متمرکز بر لیسینینگ، دقت بر سوالات و بررسی پاسخ های آنها ضروری است. سعی کنید برای آماده شدن فقط از منابع رسمی و فوق العاده استفاده کنید. اینکار به شما کمک می کند تا راحت تر به هدف خود در تافل برسید و در آخر آینده فوق العاده برای خود بسازید.
یکی از بهترین منابع رسمی که می توانید هر چهار مهارت مورد نیاز برای آزمون تافل را با آن تقویت کنید، آزمون های TPO تافل است که با عضویت در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته می توانید به نسخه 74تایی آن به صورت رایگان دسترسی داشته باشید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!