برای آمادگی تافل از شرکت در تی پی او آنلاین شروع کنید

زمان مطالعه : 15 دقیقه | منتشر شده در: 1401/02/19

با توجه به اهمیت آزمون تافل برای کسانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند، طبیعی است که آماده شدن برای آن می تواند کمی دلهره آور باشد. اما واقعا آنقدر ها هم که فکر می کنید ترسناک نیست. تقریباً مثل هر کار دیگری، اگر برای آماده سازی راه درستی را در پیش بگیرید و می توانید با استرس کمتری این مدت را طی کرده و روز آزمون نتیجه ایده آل خود را بگیرید. در این راهنما به شما کمک می کنیم تا با شرکت در آزمون های تی پی او آنلاین سایت ما، بهترین برنامه ریزی را برای شروع آماده سازی تافل داشته باشید.
در این مقاله، نکات بسیار مهمی که برای شروع و طی مدت آماده شدن برای آزمون تافل بابد رعایت کنید، با شما در میان می گذاریم.
این نکات به طور خلاصه شامل شرکت در آزمون تی پی او آنلاین برای آشنایی با فرمت تافل، بررسی نقاط ضعف و تجزیه و تحلیل پاسخ ها، برنامه ریزی برای مطالعه، یافتن منابع مناسب برای مطالعه، تمرین مهارت های مختلف، شرکت مجدد در آزمون تی پی او آنلاین و تمرین بیشتر برای تقویت مهارت هایی که در آن ضعف دارید، می شود.

1. با شرکت در آزمون تی پی او آنلاین، با فرمت تافل آشنا شوید

مهم نیست که انگلیسی شما چقدر عالی باشد، اگر با فرمت یک آزمون آشنایی نداشته باشید، نمی توانید به درستی به سوالات آن پاسخ بدهید. به همین علت توصیه می کنیم، قبل از هر کاری برای شروع آمادگی تافل حتما در یک آزمون تی پی او آنلاین شرکت کنید تا تا باساختار آن آشنا شوید و اطلاعات مورد نیاز خود را برای برنامه ریزی مطالعه تافل بدست آورید. 
 آزمون های تی پی او آنلاین، همان آزمون های رسمی تافل هستند که در سال های گذشته برگزار شده اند. با توجه به اینکه هر سال ۴ نمونه از این آزمون ها توسط ای تی اس که برگزار کننده تافل است منتشر می شود، با شرکت در آزمون های TPO آنلاین می توانید مطمئن باشید که در حال تمرین کردن با نمونه سوالات واقعی تافل هستید.
علاوه بر این، اگر در آزمون تی پی او آنلاین شرکت کنید، فرمت برگزاری امتحان نیز دقیقا مشابه آزمون اصلی خواهد بود و در نتیجه علاوه بر اینکه با ساختار تافل آشنا شده و طبق زمانبندی مشخص آن مهارت های خود را می سنجید، به مدت زمان طولانی آزمون نیز عادت خواهید کرد و با انواع سوالات نیز آشنا خواهید شد.
ساختار آزمون تی پی او آنلاین دقیقا مشابه امتحان تافل شامل ۴ بخش است:
خواندن (36-56 سوال؛ 60-80 دقیقه)
گوش دادن (34-51 سوال؛ 60-90 دقیقه)
صحبت کردن (6 کار، 20 دقیقه)
نگارش (2 مقاله، 50 دقیقه)
 آشنایی بیشتر شما با ساختار آزمون، موجب می شود احساس آمادگی بیشتری کرده و بهتر بدانید که در آن روز چه انتظاری باید داشته باشید.

2. نتایج آزمون تی پی او آنلاین را تجزیه و تحلیل کرده و نقاط ضعف خود را بشناسید

یکی دیگر از راه‌های فوق‌العاده آماده شدن برای تافل، تجزیه و تحلیل نتایج آزمون انلاین tpo است. بررسی نتایج آزمون، شما را راهنمایی می‌کند تا با شناسایی نقاط ضعف خود از تمرینات صحیح، راهنما‌ها، استراتژی ها، سوالات تمرینی و منابع مناسب برای تقویت آنها استفاده کنید. مجموعه کاملی از کتاب‌های خوب تافل، منابع تمرینی رسمی و نمونه سوالات واقعی تافل در سایت ما وجود دارد، که می توانید علاوه بر شرکت در آزمون های تی پی او آنلاین نسخه ۷۴ تایی با آنها تمرین کنید.

3. برای مطالعه منابع تافل و صرکت در تی پی او های آنلاین ۱ تا ۷۴ برنامه ریزی کنید

با تنظیم یک برنامه مطالعه و پایبندی به آن، در زمان خود صرفه جویی می کنید و تمرینات بیشتر و هدفمندتری انجام می دهید. اگر فرصت کافی دارید توصیه می‌کنم هر روز با یکی از آزمون های تی پی او آنلاین از ۱ تا ۷۴ که در اپلیکیشن ما به صورت رایگان در دسترس شماست، تمرین کنید.
اما اگر زمان این کار را ندارید، با روزی یک ساعت مطالعه شروع کنید (البته درصورتیکه چند ماه دیگر به آزمون شما باقی مانده است)، سپس با نزدیک‌تر شدن به روز امتحان اصلی، این زمان را به دو تا سه ساعت افزایش دهید. در هفته آخر قبل از امتحان، می توانید دوباره برنامه را سبک کنید، فقط یک ساعت یا کمتر برای تقویت مهارت های خود صرف کنید. 
شرکت در ۲ آزمون تی پی او آنلاین در هفته قبل از آزمون اصلی، ایده آل است. با اینحال اگر فقط ۲ هفته تا آزمون فرصت دارید و نمی دانید چطور برای شرکت در تست تافل آماده شوید، مقاله "چطور در دو هفته برای تافل آماده شویم" راهنمای خوبی برای شما خواهد بود.

4. منابع مناسبی برای مطالعه پیدا کنید

تافل، این آزمونی است که مهارت های زبان انگلیسی واقعی شما را می سنجد، نه فقط دقت گرامری یا دایره لغات. تمرین مداوم با منابع مناسب به زبان زبان انگلیسی، می توانید «یادگیری غیرفعال» داشته باشید.
هرچند شرکت کردن در آزمون های تی پی او آنلاین بهترین روش برای آمادگی تافل است اما فقط به آنها اکتفا نکنید. سعی کنید رمان‌ها یا کتاب‌های کمیک بخوانید، ویدیوها و فیلم‌های یوتیوب را تماشا کنید و حتی به آهنگ‌های انگلیسی گوش دهید. این روش یادگیری، تنها سرگرم کننده است، بلکه به طور تصادفی، نکات بسیار زیادی را یاد خواهید گرفت که به شما کمک می کند به سوالات بخش هایی مثل رایتینگ و اسپیکینگ تافل بهتر پاسخ بدهید.

5. مهارت های مختلف را با شرکت در آزمون تی پی او آنلاین بدون زمانبندی تمرین کنید

همانطور که اشاره کردیم، آزمون تافل شامل چهار مهارت ریدینگ، رایتین، اسپیکینگ و لیسنینگ می شود. بنابراین، اگر می خواهید نمره خوبی در آزمون بگیرید بهتر است با نمونه سوالات واقعی این مهارت ها تمرین کنید و از منابع رسمی برای تقویت مهارت هایی که در آن ضعف دارید استفاده کنید.

صحبت کردن را تمرین کنید (حتی با خودتان)

صحبت کردن به یک زبان اغلب برای بسیاری از ما سخت ترین بخش از تافل است. نباید به خودتان تلقین کنید که این بخش از آزمون از نظر فنی آنقدر دشوار است، زیرا اگر اعتماد به نفس نداشته باشید واقعا دچار مشکل خواهید شد. علاوه بر این، در بخش اسپیکینگ تافل، زمان زیادی برای فکر کردن ندارید، و بنابراین ممکن است اشتباه کنید.
اما نکته‌ای را باید به خاطر بسپارید: هنگام صحبت کردن، حتی به زبان مادری، همه ممکن است اشتباه کنند! اگر قرار باشد در یک ازمون شفاهی به زبان فارسی نیز شرکت کنید، ممکن است حین پاسخگویی اشتباه لفظی کنید. اما این اشتباه اجازه نمی دهد که تمرکز خود را از دست بدهید زیرا معمولاً اعتماد به نفس بیشتری برای صحبت کردن به زبان مادری دارید.
با در نظر گرفتن این موضوع، سعی کنید تمرین اسپیکینگ بیشتری انجام دهید. اگر در صحبت کردن با شخص دیگری احساس راحتی نمی کنید، با خودتان صحبت کنید! در آزمون تافل iBT، شما با میکروفون صحبت خواهید کرد و هیچ کس به طور زنده به صحبت های شما گوش نخواهد داد.
تمرین کردن با چند نمونه سوال تی پی او آنلاین به شما کمک می کند راحت تر این بخش از امتحان را از سر بگذرانید. در اپلیکیشن ما می توانید هر یک از تی پی او ها مثلا tpo72  یا tpo64را انتخاب کرده  و فقط در بخش اسپیکینگ آن ها و بدون زمانبندی شرکت کنید تا بتوانید به تدریج مهارت صحبت کردن خود را تقویت نمایید.
همچنین شما می توانید در خواست تصحیح پاسخ هایتان را برای ما ارسال کنید تا اساتید برجسته ما، به صحبت های شما گوش داده و اشکالاتتان را بگیرند. شما به نتایج بررسی آنها در حساب کاربری خود دسترسی خواهید داشت و با توجه به اشکالاتی که در اسپیکینگ تافل دارید، تمرینتت قدم به قدمی دریافت خواهید کرد.

با شرکت در تی پی او های آنلاین، بخش رایتینگ تافل را به صورت زمان بندی شده تمرین کنید

نوشتن با محدودیت زمانی می تواند استرس زا باشد. احتمالا یادتان می‌آید وقتی در مدرسه و دانشگاه امتحان می‌دادید -- بیشتر وقتتان را صرف فکر کردن به یک ایده می‌کردید، و سپس مجبور می شدید با عجله مقاله‌ را ظرف پانزده دقیقه بنویسید تا قبل از اینکه وقت امتحان شود، متن را به پایان برسانید. اگر تمرین رایتینگ را به صورت زمانبندی شده انجام ندهید دقیقا همین اتفاق در روز امتحان اصلی برای شما خواهد افتاد.
برای همین توصیه می کنیم که حتما برای تمرین رایتینگ، محدودیت های زمانی را در نظر بگیرید. تمرین با نمونه سوالات واقعی تافل در محدوده زمانی مشخص، به شما کمک می‌کند زمان خود را بهتر مدیریت کنید، زمان کافی برای بررسی سوال، نوشتن مطلب و بررسی نهایی پس از اتمام کارتان، در نظر بگیرید.

تمرین تایپ سریع با صفحه کلید QWERTY را فراموش نکنید

در آزمون تافل iBT باید متن مقاله خود را در بخش رایتینگ تایپ کنید، این کار را با کیبورد QWERTY  انجام خواهید داد، بنابراین سعی کنید تا حد امکان تایپ سریع را تمرین کنید. مطمئنا ممی خواهید وقت شما قبل از اینکه نوشتن مقاله را تکمیل کنید فقط برای اینکه نمی توانید سریع تایپ کنید، تلف شود!
پیشنهاد می کنیم یکی از تی پی او های تافل مثلا TPO72را انتخاب کنید، وارد بخش رایتینگ شوید و در حالت زمان بندی شده شروع به نوشتن مقاله کنید. اگر نتوانستید در زمان مقرر تایپ متن را تمام کنید، روز بعد تی پی او دیگری مثلا tpo55 را انتخاب کنید و مجددا شروع به نوشتن کنید. این تمرین را آنقدر تکرار کنید تا بتوانید مقاله خود را در مدت زمان تعیین شده تکمیل کنید.
سپس فقط کافی است هفته ای ۲ بار به یکی از نمونه سوالات رایتینگ پاسخ بدهید تا مهارت خود را حفظ کنید.

با پاسخگویی به نمونه سوالات لیسنینگ تافل در آزمون های تی پی او، یادداشت برداری را تمرین کنید

در آزمون تافل، قبل از پاسخ دادن به سؤالات یا صحبت در مورد آنها، فقط یک بار فرصت شنیدن هر فایل صوتی را دارید. با در نظر گرفتن این موضوع، باید هنگام پخش کلیپ، به سرعت نکات مهم را یادداشت برداری کنید تا بعدا بتوانید به یاد بیاورید که چه چیزی گفته شده است. اما تعداد کمی از داوطلبین می توانند با سرعت هم بنویسند و هم به صحبت هایی که در حال پخش شدن است، گوش دهند. تقویت این مهارت، فقط با تمرین کردن امکان پذیر است.
حین یادداشت برداری فقط باید اطلاعات کلیدی را بنویسید. مثلا جمله "اسم من شان است، من سی ساله هستم و اهل ایرلند هستم" 12 کلمه دارد و نوشتن کامل آن حداقل 10 ثانیه طول می کشد، در صورتیکا گفتن آن فقط 3 ثانیه طول می کشد!
اما اطلاعات کلیدی این جمله ها چیست؟ شان، سی، ایرلند. در یادداشت های خود می توانید حتی کوتاه تر بنویسید: شان، 30، ایر. فقط با یادداشت برداری از اطلاعات کلیدی، می توانید کل مکالمه را به طور منطقی در ذهن خود جمع بندی کنید.
با گوش دادن به فایل های صوتی تی پی او های نسخه ۷۴ تایی می توانید تمرین یادداشت برداری را شروع کنید. تشخیص اطلاعات کلیدی را تمرین کنید و مطمئن شوید که با وجودیکه یادداشت برداری می کنید، کل فایل صوتی را به طور کامل درک می کنید. وقتی گوش دادن تمام شد، سعی کنید از این یادداشت‌ها برای پاسخگویی به سوالات استفاده کنید.
اگر برای شما راحت تر است، حتی می توانید به زبان فارسی یادداشت برداری کنید. هرچقدر بیشتر تمرین کنید، نمره بالاتری کسب خواهید کرد.

6. برای تقویت بهتر مهارت های خود هرچقدر می توانید با آزمون های تی پی او زمانبندی شده تمرین کنید

هرچقدر می توانید با آزمون های تی پی او آنلاین بیشتری تمرین کنید. در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته به تازگی نسخه ۷۳ تایی تی پی او ها را به نسخه ۷۴ تایی ارتقا دادیم. بنابراین، شما تعداد کافی آزمون در اختیار دارید که با آنها تمرین کنید. 
حتی اگر روزی یک آزمون بدهید، با توجه به اینکه می توانید از تی پی او ۱ تا ۷۴ هر کدام را انتخاب کنید، حدود ۳ ماه نمونه سوال واقعی برای تمرین کردن و ازمون دادن در اختیار دارید.  
توصیه میکنیم هفته ای دو بار، در یک آزمون کامل تی پی او آنلاین شرکت کنید و مابقی روزها، به نمونه سوالات به تفکیک هر مهارت پاسخ بدهید.
این روند به شما کمک می کند تا با کل تجربه آزمون آشنا شوید، و همچنین به خودتان فرصتی می دهید تا تکنیک و مهارت خود را تقویت کنید.
تمرین با tpoهای تافل واقعاً بهترین روش آمادگی برای آزمون اصلی است. زمانی که آزمون واقعی شما فرا می رسد، آنقدر به این تجربه عادت کرده اید که از هیچ بخشی از آن نمی ترسید و استرس نخواهید شد.

 

برای آمادگی تافل از شرکت در تی پی او آنلاین شروع کنید

چطور در تی پی او آنلاین تافل شرکت کنم؟

دو راه برای دانلود و شرکت در آزمون های تی پی او (TPO) تافل وجود دارد:

روش اول: دانلود تی پی او های تافل از 1 تا 74 از لینک های زیر:

دانلود تی پی او جدید 1 تا 74 برای ویندوز

1. لینک مدیا فایر ویندوز 64
رمز:  N3K6-TPP9-555T

2. لینک مدیا فایر ویندوز 32
رمز: N3K6-TPP9-555T

دانلود تی پی او جدید 1 تا 74 برای مک

3. لینک مدیا فایر مک
رمز: R72X-2LSY-7GEW

4. لینک‌ دانلود tpo نسخه ۷۴تایی و اپدیت ۷۳ به ۷۴ تایی

روش دوم: شرکت در آزمون های تی پی او آنلاین در اپلیکیشن آکادمی زبان شایسته

شما می توانید با عضویت در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته، با تمامی TPO های رایگان تافل نسخه 74تایی در دو حالت زمانبندی شده و بدون زمانبندی تمرین کنید.
با عضویت در این اپلیکیشن، نیازی به دانلود کردن فایل های حجیم برای تمرین کردن با نمونه سوالات تی پی او تافل ندارید و نگران پرداخت هزینه برای شرکت در آزمون آزمایشی نیز نخواهید بود. بلکه به راحتی می توانید در اپلکیشن روی هر یک از تی پی او ها مانند TPO71، TPO53 یا جدیدترین TPO های 2022 به طور مجزا کلیک کرده و در محیطی شبیه سازی شده مانند آزمون اصلی تافل، خودتان را ارزیابی کنید.

برای آمادگی تافل از شرکت در تی پی او آنلاین شروع کنید

لزومی ندارد که آمادگی برای آزمون تافل همیشه مطالعه منظم، متمرکز و فشرده کتاب ها و منابع باشد. وقتی فرصت کافی دارید، از آن استفاده کنید و در ازمون های ازمایشی تی پی او آنلاین تافل شرکت کنید.
پاسخ به نمونه سوالات واقعی، تجربه بهتری در اختیار شما قرار می دهد و تأثیر بیشتری نسبت به خواندن منابع دیگر دارد.
البته برای یادگیری لغات یا گرامر، شاید لازم باشد به منابع دیگری رجوع کنید. برای تمرین صحبت کردن، نیز می توانید از روش هایی مثل حفظ کردن شعر یک آهنگ و سپس خواندن آن با صدای بلند و ضبط کردن صدای خودتان استفاده کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!