خبر فوری: برگزاری آزمون تافل و جی آر ای تا اطلاع ثانوی در ایران لغو شد

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/02/19

چند روزی است که خبر لغو تمام آزمون های تافل (TOEFL) و جی آر ای (GRE) از اول می تا اطلاع ثانوی، داوطلبین شرکت در این آزمون ها را که برای تاریخ های مشخصی ثبت نام کرده بودند و قصد داشتند با شرکت در آزمون و گرفتن مدرک آن برای اپلای کردن یا مهاجرت اقدام کنند، نگران کرده است. 
در این مقاله به تمامی سوالاتی که در خصوص لغو آزمون، نحوه ری اسکجول کردن و شرکت در آزمون هم ادیشن از ایران را دارید پاسخ می دهیم. با ما همراه باشید.

اطلاعیه لغو آزمون چه زمانی منتشر شد؟

حدود یک هفته پیش یک خبر از طرف سازمان سنجش آموزش کشور و یک خبر در سایت مرکز آزمون بین المللی فذا منتشر شد و اعلام کرد:
"بنا بر اطلاعیه سازمان ETS تمامی آزمون های تافل (TOEFL) و جی آر ای (GRE) که قرار است از تاریخ اول ماه می 2022 در ایران برگزار شود تا اطلاع ثانوی لغو گردیده است. سازمان ETS بدلیل تحریم بودن کشور ایران هر ساله باید از وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) مجوز برگزاری آزمون‌ها کسب کرده و این مجوز را تمدید نماید. متاسفانه امسال پروسه تمدید مجوز، هنوز به پایان نرسیده و موقتا آزمون‌ها در ایران از تاریخ ۱ می تا زمانیکه این مجوز تمدید شود، لغو شده اند. البته به محض تمدید مجوز، آزمون‌ها طبق روال و در تاریخ های جدید برگزار خواهند شد. همچنین گزینه Reschedule نیز برای داوطلبین بزودی فعال خواهد شد. اما هنوز اطلاع دقیقی درخصوص زمان برقراری مجدد برگزاری این آزمون‌ها در ایران وجود ندارد."

چرا آزمون های تافل (TOEFL) و جی آر ای (GRE) در ایران لغو شده است؟

سازمان ETS بدلیل تحریم بودن کشور ایران هر ساله باید از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی ( OFAC مخفف Office for Foreign Assets Control) که یکی از ارگان‌های تحت نظر وزارت خزانه‌داری ایالات متحده است، مجوز برگزاری آزمون‌های خود را تمدید نماید. 
این دفتر وظیفه اعمال تحریم های تعریف شده توسط دولت آمریکا یا نهادهای بین المللی را از طریق جمع آوری اطلاعات تجاری و مالی و نظارت بر مبادلات اقتصادی بر عهده دارد.
متاسفانه امسال پروسه تمدید مجوز برگزاری آزمون در ایران طولانی شده و به این علت که OFAC هنوز این مجوز را صادر نکرده، موقتا امکان برگزاری آزمون های تافل (TOEFL)  و جی آر ای (GRE)  از تاریخ ۱ می تا اطلاع ثانوی کنسل در ایران وجود ندارد. 

اگر از تاریخ آزمونم گذشته باشد، آیا می توانم مجددا ری اسکجول کنم؟

تغییراتی که در پنل کاربری داوطلبان مشاهده شده بسیار متفاوت است. برای برخی از داوطلبان، ری اسکجول به طور خودکار انجام شده و زمانیکه وارد پنل کاربریشان شدند، تاریخ جدیدی برای آزمونشان در نظر گرفته شده است.
برای برخی دیگر گزینه Reschedule فعال شده و تا یک روز قبل از تاریخ برگزاری آزمون امکان انتخاب تاریخ جدید وجود دارد. 
برای اکثر داوطلبان امکان ری اسکچول فقط تا ۲۰ آگوست ۲۰۲۱ وجود دارد.
برای داوطلبانی که ووچر خریده اند امکان رزرو تاریخ آزمون تا یکسال پس از تاریخ خرید ووچر وجود دارد.
توصیه میکنیم منتظر دریافت ایمیل از طرف ای تی اس (ETS) باشید و اگر آزمون شما لغو شده طبق دستورالعمل داخل ایمیل وارد حساب کاربریتان شده و تاریخ جدیدی را برای آزمون تافل (TOEFL)  یا جی آر ای (GRE)  انتخاب کنید.

اگر به علت کرونا نتوانسته باشم در آزمون تافل (TOEFL) یا جی آر ای (GRE) شرکت کنم می توانم ری اسکجول کنم؟

اگر مدارک مبتنی بر ابتلا به کرونا و بستری در بیمارستان را برای ای تی اس (ETS) ارسال کنید به احتمال زیاد به شما امکان ری اسکجول آزمون را می دهد.

آیا می توانم هزینه پرداخت شده را ریفاند کنم؟

می توانید درخواستی برای ریفاند هزینه پرداخت شده به ای تی اس (ETS) بدهید. اما معمولا به شما اجازه داده می شود که تاریخ دیگری را برای آزمون خود انتخاب کنید و به سختی هزینه آزمون به شما برگردانده می شود.

تاریخ آزمون تافل (TOEFL) من ماه می بوده اما گزینه ری اسکجول برای من فعال نشده، چه کار باید بکنم؟

اگر بیش از 5 روز به برگزاری آزمون شما باقی مانده به این علت که ممکن است مشکل برطرف شود گزینه reschedule برای شما فعال نمی شود. فقط زمانی می توانید تاریخ جدید برای آزمون دادن انتخاب کنید که یک ایمیل از طرف ETS به شما ارسال شود که در آن بیان شده می توانید به حساب کاربری خود مراجعه کنید و تاریخ جدیدی را انتخاب کنید.

اگر آزمون تافل (TOEFL) یا جی آر ای (GRE) من لغو شده باشد چطور مطلع می شوم؟

سازمان ای تی اس (ETS) به تمام داوطلبانی که آزمون آنها لغو شده یک ایمیل ارسال می کند و در خصوص اینکه چطور باید برای شرکت در آزمون مجددا برنامه ریزی کنند، راهنمایی می کند.

 

خبر فوری: برگزاری آزمون تافل و جی آر ای تا اطلاع ثانوی در ایران لغو شد

می توانم از همین الان تاریخ دیگری را برای آزمون دادن انتخاب کنم؟

اگر ایمیل مبنی بر لغو شدن آزمون برای شما ارسال شده باشد می توانید ری اسکجول کنید. با اینجال چون هنوز امکان برگزاری آزمون در ایران تایید نشده، مراکز آزمون ظرفیت پذیرش ندارند و عملا تاریخی به شما نمایش داده نمی شود که برای آزمون مجدد انتخاب کنید. با این حال می توانید برای شرکت در آزمون هوم ادیشن در کشورهای همسایه مثل ترکیه ثبت نام کنید و از روشی که در مقاله " چطور از ایران در تافل (TOEFL) هوم ادیشن شرکت کنم " مطرح کردیم از داخل ایران آزمون بدهید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

می توانم به جای آزمون تافل (TOEFL) IBT یا جی آر ای (GRE) برای آزمون هوم ادیشن ثبت نام کنم؟

بله. اگر ایمیل لغو شدن آزمون را دریافت کردید می توانید وارد حساب کاربری خود شده و تاریخ آزمون را reschedule کنید و برای آزمون هوم ادیشن در یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه ثبت نام کنید. اما حتما نیازی نیست آزمون را در ترکیه بدهید با IP ترکیه و از طریق فیلتر شکن مناسب می توانید از داخل ایران هم آزمون بدهید. ما می توانیم به شما مراکز برگزاری چنین آزمون هایی را معرفی کنیم. با ما در تماس باشید.

آیا برای داوطلبینی که آزمون تافل (TOEFL) یا جی آر ای (GRE) آنها لغو شده ظرفیت جدیدی در سنتر ها در نظر گرفته می شود؟

متاسفانه خیر. شما باید باتوجه به ظرفیت سنترهای موجود، برنامه ریزی مجدد انجام دهید. معمولا اکثر سنترهای کلان شهرها مانند تهران و اصفهان پر شده اند و شاید بهتر باشد سنتر های شهرهای کوچکتر را هنگام ری اسکجول بررسی کنید. البته می توانید برای شرکت در آزمون تافل (TOEFL) یا جی آر ای (GRE) هوم ادیشن هم ثبت نام کنید و از ایران دراین آزمون ها شرکت نمایید. اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید با ما تماس بگیرید.

برای آزمون خیلی مطالعه کرده بودم اگر تاریخ چند ماه به تعویق بیفند چطور آمادگی خودم را حفظ کنم؟

اگر روی هر چهار مهارت به خوبی کار کرده اید و نگران هستید که مطالب را فراموش کنید توصیه میکنیم هر روز در یکی از آزمون های تی پی او (TPO) شرکت کنید و محیط آزمون را برای خود شبیه سازی کنید تا بتوانید آمادگی خود را تا روز آزمون اصلی حفظ کنید. با توجه به اینکه در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته به TPO های نسخه 74 تایی دسترسی دارید منابع به اندازه کافی وجود دارد که بتوانید حداقل برای 3 ماه تمرین کنید. بنابراین، حتی اگر آزمون شما چند ماه هم به تعویق بیفتد با عضویت در اپلیکیشن ما و شرکت در آزمون های آزمایشی تی پی او، مهارت های خود را تقویت خواهید کرد و نمره بالاتری خواهید گرفت.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!