نمونه سوالات اسپیکینگ تی پی او رایگان (TPO) با جواب را چطور دانلود کنیم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/02/26

تی پی او رایگان به طور کلی یک آزمون آزمایشی و شبیه سازی شده طبق آزمون اصلی برای ارزیابی مهارت تمام داوطلبان تافل است. آزمون های تی پی او به داوطلبان کمک می کنند تا آمادگی خود را برای شرکت در آزمون واقعی تافل بالا ببرند. از آنجایی که تافل یک ازمون چهار ساعتِ است، بنابراین داوطلبان می بایست توانایی خود را برای هر چهار بخش اسپیکینگ، رایتینگ، ریدینگ و لیسینینگ تقویت کنند.
در این مقاله قصد داریم شمارا با بهترین منابع آمادگی برای بخش اسپیکینگ تافل و سایت هایی که دارای معتبر ترین نمونه سوالات اسپیکینگ هستند، آشنا کنیم. به علاوه، برای آشنایی با منابع و راه حل های بیشتر برای افزایش نمره بخش لیسینینگ تافل، می توانید مقاله " آزمون های آنلاین تی پی او: بهترین نمونه امتحان لیسینینگ تافل " را مطالعه کنید.

ساختار اصلی سوالات اسپیکینگ تافل

ابتدا بیاید نگاهی به ساختار اصلی سوالات اسپیکینگ تافل بیاندازیم. با خواندن مطالب زیر می توانید راحت تر برای پاسخ به نمونه سوالات اسپیکینگ تی پی او رایگان آماده شوید و در نتیجه در آزمون تافل واقعی به نمره هدف خود برسید.

سوالات بخش 1 و 2 : سوالات مستقل

برای سوالات بخش 1 و 2 اسپیکینگ تافل داوطلبان 15 ثانیه فرصت فکر کردن و 45 ثانیه برای جواب دادن به سوالات زمان دارند. در این بخش داوطلبان می بایست با استفاده از تمام توانایی های خود راجب یک موضوع آشنا به طور دقیق و ساده صحبت نمایند. ایده هایی که راجب موضوع مورد نظر بیان می کنید – می بایست تراوش شده از تجربه ی شخصیتان باشد، نه از مطالب آکادمیک و سطح بالا. سوالات بخش مستقل به دو قسمت : چرا و بر اساس چه ایده هایی پاسخ شما این است، تقسیم شده اند.
به طور مثال:
برای پاسخ به سوال یک همکار خوب چه ویژگی هایی دارد، برای قسمت اول می توانید در مورد ویژگی های یک همکار خوب صحبت کنید. حال برای قسمت دوم که مربوط به ایده هایتان است – می توانید برای پاسخ ابتدایی خود دلیل و مثال بیاورید – مثلا چرا ویژگی مد نظر شما برای یک همکار خوب مهم است و غیره. اگر فقط دلیل بیاورید و از هیچ جزئیاتی درون صحبت های خود استفاده نکنید – امتیاز بسیار کمی خواهید گرفت. 
•    اگر می توانستید جای دیگری برای زندگی انتخاب کنید، انتخاب شما کجا بود؟ برای پاسخ به قسمت اول این سوال باید دلایل خود را برای انتخابی که کرده اید، بیاورید و برای قسمت دوم حتما باید وارد جزئیات صحبت هایتان شوید و چندین مثال بزنید.

سوالات بخش 3 و 4: سوالات تلفیقی ( ریدینگ، لیسینینگ و اسپیکینگ)

برای این بخش، داوطلبان می بایست یک متن 100 – 120 کلمه ای را مطالعه نمایند. سپس برای بخش 3 به یک مکالمه در موضوع دانشگاه و برای بخش 4 به یک مکالمه در موضوع آکادمیک گوش خواهند داد. سپس 30 ثانیه فرصت دارند تا درباره ی مطالبی که خوانده و شنیده اند، صحبت کنند. 
توصیه ما این است، هنگام خواندن و گوش دادن به مطالب مورد نظر، حتما برای خود یادداشت بردارید تا راحت تر بتوانید راجب هر دو بخش جمع بندی و صحبت کنید. نگران نباشید، ما در این مقاله سعی کرده ایم بهترین منابع تمرین تی پی او بخش های اسپیکینگ را جمع آوری و در اختیارتان قرار خواهیم داد. هرچه اطلاعات بیشتری راجب سوالات اسپیکینگ تافل بدست بیاورید، با اعتماد به نفس بیشتری می توانید به سوالات هر بخش پاسخ دهید.

سوالات بخش 5 و 6: سوالات تلفیقی ( لیسینینگ و اسپیکینگ)

برای بخش 5 داوطلبان می بایست به یک مکالمه 2 تا 3 دقیقه با موضوع دانشگاه و برای بخش 6 با همان مدت زمان باید به یک سخناری با موضوع آکادمیک گوش دهند. سپس 20 ثانیه فرصت دارند تا درمورد آنچه از فایل های صوتی متوجه شده اند، صحبت نمایند. 
اینبار داوطلبان هیچ متنی برای خواندن ندارند، اما فایل های صوتی طولانی تر هستند. فراموش نکنید برای این بخش ها نیز حتما باید یادداشت بردارید تا راحت تر محتوای اصلی آنهارا بیان کنید.

با کامل ترین سایت های نمونه سوال اسپیکینگ تی پی او رایگان آشنا شوید!

برای اینکه بتوانید در روز آزمون نمره بالایی در بخش اسپیکینگ تافل کسب کنید، این قسمت برای شما آماده شده تا با بهترین سایت های دارای نمونه سوال اسپیکینگ تی پی او رایگان آشنا شوید و برای تقویت مهارت اسپیکینگ خود به نحو احسنت از آنها کمک بگیرید.

آزمون های Toefl Online Practice (TPO) Tests

به دنبال نمونه سوالات یکپارچه تافل هستید تا هر چهار مهارت اسپیکینگ، لیسینینگ، ریدینگ و رایتینگ خود را تقویت کنید؟ نیازی نیست به دنبال مقالات دیگر برای پیدا کردن یک منبع معتبر بگردید! وب سایت Toefl Online Practice متشکل از تمام آزمون تافل های گذشته است که برای داوطلبان به عنوان واقعی ترین تجربه آزمون تافل شناخته می شود. داوطلبان با مراجعه به این وب سایت می توانند به صورت آنلاین و با پرداخت مبلغ 45.95 دلار برای هر یک آزمون به آنها دسترسی یابند.
هزینه دریافت هر آزمون این وب سایت بالاست، برای این مشکل هم راه حل های متفاوتی از جمله وب سایت های معتبر دیگر طراحی شده اند که شما می توانید به راحتی با مراجعه به آنها به سوالات اسپیکینگ دسترسی یابید. یکی از مهم ترین نقاط ضعف این وب سایت نحوه نمره دهی آن است که از طریق برنامه Speech Rater  که یک سیستم کامپیوتری است، امتیاز شما نمایش داده می شود. امتیاز دهی این وب سایت به پاسخ سوالات شما خیلی دقیق نیست – به خصوص برای بخش اسپیکینگ که ممکن است خطایی در درک لهجه شما به وجود آید.

آزمون های Exam English

وب سایت Exam English یک منبع عالی و رایگان است که برای تمرین بخش اسپیکینگ داوطلبان تافل طراحی شده است. این وب سایت شامل چندین نمونه آزمون معتبر اسپیکینگ تی پی او به همراه فایل های صوتی با کیفیت می باشد که داوطلبان با انجام این آزمون ها می توانند تجربه شرکت در تافل واقعی را کسب کنند. همچنین متن فایل های صوتی نیز در این وب سایت در دسترسی است که داوطلبان می توانند در صورت به وجود آمدن مشکل آنهارا بخوانند. فایل های صوتی این وب سایت همگی بیشتر از 60 ثانیه هستند و این یک دلیل باعث شده تا کمتر داوطلبی برای تمرین مهارت اسپیکینگ خود به وب سایت Exam English مراجعه کند.

آزمون های English Club

یکی دیگر از وب سایت های معتبر تی پی او تافل، English Club است که بهترین نمونه سوالات اسپیکینگ را به همراه فایل صوتی و رونوشت فایل ها را ارائه می کند. با اینحال، یکی از بزرگترین اشکالات این وب سایت این است که پاسخ تمام نمونه سوالاتش کوتاه هستند - اگر 60 ثانیه برای پاسخ به سوالات این بخش زمان داشته باشید، برخی از سوالات آن فقط 20 ثانیه برای پاسخ نیاز دارند!
همچنین، بسیاری از فایل های صوتی این بخش حاوی نویز پس زمینه هستند که درک داوطلبان را تا حدودی دشوار می کنند. 

آزمون های PrepScholar Toefl Intergrated Speaking Topics

ما وب سایت PrepScholar را برای تمرین انواع نمونه سوالات اسپیکینگ به شما پیشنهاد می کنیم. این وب سایت تمام ساختار اصلی طراحی سوالات اسپیکینگ را دارد و داوطلبان می توانند از آن برای تقویت مهارت خود کمک بگیرند. 

آزمون های Toefl IBT Quick Prep

آخرین وب سایت، Quick Prep است که دارای چهار جلد نمونه سوال تافل به علاوه فایل صوتی می باشد که مجموعه ای با کیفیت از تمام سوالات بخش ریدینگ، لیسینینگ، اسپیکینگ و رایتینگ است. اگر به دنبال وب سایتی با نمونه آزمون های کلی هستید، این وب سایت بهترین انتخاب است.
اما اگر نیاز به دانلود بهترین و معتبر ترین نمونه آزمون های آنلاین tpo دارید، می توانید از لینک های زیر به کل آزمون های 1 تا 74 تی پی او دسترسی یابید:

دانلود تی پی او جدید 1 تا 74 برای ویندوز

1. لینک مدیا فایر ویندوز 64
رمز: N3K6-TPP9-555T

2. لینک مدیا فایر ویندوز 32
رمز: N3K6-TPP9-555T

دانلود تی پی او جدید 1 تا 74 برای مک

3. لینک مدیا فایر مک
رمز: R72X-2LSY-7GEW

4. لینک‌ دانلود tpo نسخه ۷۴تایی و اپدیت ۷۳ به ۷۴ تایی

متاسفانه حجم فایل لینک های بالا برای دانلود، بسیار بالاست! به علاوه برای تقویت مهارت های خود ممکن است به تمام سوالات اسپیکینگ نیاز نداشته باشید و فقط دسترسی به یک آزمون خاص مثل TPO73 یا TPO60 برای شما کافی باشد. درصورتیکه در این لینک های دانلود، امکان دریافت فقط یک آزمون تی پی او را ندارید بلکه باید تمام آنها را به صورت یکجا دانلود کنید.
در صورت عضویت در اپلیکیشن آکادمی زبان شایسته به راحتی می توانید هر یک از آزمون های شماره 1 تا 74 را انتخاب و به ویژه به انواع سوالات بخش اسپیکینگ دسترسی یابید. ما سعی کرده ایم بهترین و جدید ترین آزمون تافل 2022 و ماقبل را جمع آوری و در دسترس شما قرار دهیم تا بتوانید تجربه کافی از انجام چندین نمونه سوال تافل را بدست آورید.

 

نمونه سوالات اسپیکینگ تی پی او رایگان (TPO) با جواب را چطور دانلود کنیم؟

چطور برای بخش اسپیکینگ تافل نمره بالا کسب کنیم؟

برای اینکه بتوانید در بخش اسپیکینگ تافل به یک نتیجه خوب برسید، باید بدانید که چطور برای آن آماده شوید. در این قسمت، شش نکته تضمینی که به شما در کسب نمره بالا در کنار انجام نمونه سوالات اسپیکینگ تی پی او رایگان کمک می کنند را قرار داده ایم.

تلفظ خود را تقویت کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که باعث کسب نمره بالا در اسپیکینگ تافل می شود، این است که به راحتی و با تلفظ روان انگلیسی صحبت کنید. به همین دلیل باید مدتی را برای تقویت تلفظ انگلیسی وقت بگذارید – به ویژه برروی کلماتی که احساس می کنید هنوز روی آنها تسلط کافی ندارید. 
در بیشتر مواقع، داوطلبان صداهایی را که در زبان مادری خود ندارند را سخت تر تلفظ می کنند. به عنوان مثال، ژاپنی ها در تلفظ حرف " V " و فرانسوی ها صدای " H " را دشوار تلفظ می کنند. 
برخی از صداهای انگلیسی که داوطلبان زیادی برای تلفظ آنها مشکل دارند، عبارتند از:
•    صدای محکم " th " ( مانند " think ")
•    صدای نرم " th " ( مانند " that ")
•    صدای " R "
•    صدای " L "
•    صدای " H "
•    صدای " V "
•    صدای " J "
•    صدای " W "
پیشنهاد ما این است که لیستی از کلمات و صداهای انگلیسی که در تلفظ آنها مشکل دارید را تهیه و تمرین کنید. همچنین می توانید از پلتفرم یوتیوب برای جستجوی صداهای با تلفظ سخت کمک بگیرید. این برنامه معمولا طیف وسیعی از ویدئوهای آموزشی زبان را ارائه می دهد که بسیاری از آنها به شما کمک می کنند تا تلفظ خود را تقویت کنید.

مهارت لیسینینگ و ریدینگ خود را بهبود بخشید

از آنجایی که باید سوالات بخش 3 و 4 را خوانده و سپس به فایل های صوتی گوش دهید، ضروری است که علاوه بر تقویت اسپیکینگ خود حتما مهارت لیسینینگ و ریدینگتان را نیز بهبود بخشید. ابتدا، پایه درک واژگان سخت و ساده خود را تقویت کنید، همچنین خواندن نمونه متن های بخش اسپیکینگ تافل های گذشته به شما کمک می کند تا راحت تر

مهارت ریدینگ خود را قوی کنید

برای تمرین لیسینینگ بهتر است به اخبار و فیلم های انگلیسی گوش کنید تا برروی تلفظ افراد مختلف تسلط یابید. یکی از منابع تمرینی قوی برای شروع، وب سایت VOA Learning English است، این وب سایت رایگان به شما کمک می کند تا با مشاهده ویدئوها و خواندن مقاله های مختلف مهارت لیسینینگ و ریدینگ خود را بهبود بخشید.

مهارت اسپیکینگ خود را با صحبت با انگلیسی زبانان بومی قوی کنید

بهترین راه تبدیل شدن به یک انگلیسی زبان خوب، صحبت کردن با بومیان آن زبان است! بنابراین لازم است که برای قوی تر شدن در مهارت های خود به دنبال چند دوست انگلیسی زبان باشید تا بتوانید توانایی های خود را تقویت کنید – انگلیسی زبان بومی کسی است که بدون توجه به محل تولد خود، زبان مادری او انگلیسی است.
اگر هیچ برنامه ای برای ارتباط گرفتن با انگلیسی زبانان ندارید، می توانید از طریق وب سایت Meetup وارد گروه های بزرگی که علایق مشابه با شما دارند، شوید. همچنین، این وب سایت گروه های یادگیری زبان نیز دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

یادداشت برداری اصولی را تمرین کنید

داوطلبان برای خواندن متن ها و گوش دادن به فایل های صوتی بخش اسپیکینگ زمان بسیار محدودی دارند، بنابراین لازم است ترفند های اصولی سریع نوشتن را یاد بگیرند. نکاتی که برای یادداشت برداری باید به آنها توجه کنید، عبارتند از:
•    نکته و ایده اصلی فایل صوتی و متن هارا بنویسید
•    جنسیت مخاطب اصلی فایل صوتی را یادداشت کنید
•    هر اصلاح مهم را بنویسید
•    از دیدگاه خود یک توضیح اختصاری بنویسید
صدای خود را ضبط و بررسی کنید
اگر راجب پاسخ های خود به سوالات اسپیکینگ تافل به اندازه کافی مطمئن نیستید، سعی کنید نقش دانش آموز را بازی و با پیدا کردن چند نمونه سوال تی پی او اسپیکینگ و پاسخ به آنها صدای خود را ضبط و اشکالات خود را بررسی کنید. ابتدا سعی کنید فقط برروی تلفظ هایتان متمرکز و سپس به محدودیت زمانی هر فایل دقت کنید. هنگام ارزیابی پاسخ های خود به سوالات زیر پاسخ دهید:
•    تند صحبت می کنید یا آهسته؟
•    آیا می توانید به طور دقیق و کامل به سوالات پاسخ دهید؟
•    آیا درک سوالات برایتان سخت است؟
•    آیا از گرامر و تلفظ صحیح استفاده می کنید؟
به علاوه، اپلیکیشن آکادمی زبان شایسته شرایطی را فراهم کرده تا داوطلبان بتوانند با ارسال درخواست تصحیح فایل اسپیکینگشان به ناظران که خود یکی از مصححان تافل واقعی بوده اند، نتیجه نهایی را از طریق حساب کاربریشان دریافت کنند.

جمع بندی

برای کسب نمره بالا در بخش اسپیکینگ تافل، همیشه باید با منابع تی پی او رایگان معتبر تمرین کنید. اگرچه اکثر منابع تمرینی تافل رایگان هستند، اما شما باید بهترین آنهارا انتخاب و برای تقویت مهارت های خود استفاده کنید. همچنین منابع غیررسمی، مانند کتاب ها و برنامه ها نیز به شما کمک می کنند تا نمره بالایی در اسپیکینگ تافل کسب کنید.
در اپلیکشین ما می توانید با نمونه سوالات واقعی تافل در آزمون های تی پی او نسخه 74تایی تمرین کنید و مهارت خود را در هر یک از بخش های اسپیکینگ، رایتینگ، لیسنینگ و ریدینگ تقویت کنید.
زمانی که یاد بگیرید چطور از کلمات موثر برای صحبت کردن استفاده کنید، مطمئنا در روز آزمون یک نمره عالی کسب خواهید کرد!


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!