تی پی او  tpo تافل چیست و تمرین با نرم افزار آزمون تافل آنلاین چه مزایایی دارد؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/03/11


آیا برای تحصیل در خارج از کشور برای آزمون تافل iBT تمرین می کنید؟ آیا برای پذیرش در یک موسسه آموزش عالی در داخل یا خارج از کشور درخواست می دهید؟ مطمئن نیستید که در آزمون تافل iBT چه نمره ای کسب می کنید؟ آیا به دنبال فرصتی برای شرکت در یک آزمون آزمایشی واقع بینانه هستید که هم کم هزینه و هم بسیار مؤثر باشد؟ پس باید بدانید که تی پی او  tpo تافل چیست و تمرین با نرم افزار آزمون تافل آنلاین چه مزایایی دارد.

تی پی او  tpo تافل چیست ؟

TOEFL Practice Online (TPO) تنها آزمون رسمی تافل iBT است که توسط موسسه آموزشی (ETS) ایجاد و توسعه یافته است:
تی پی او  tpo به دانش آموزان اجازه می دهد هر چهار مهارت آزمون تافل iBT شامل خواندن، گوش دادن، نوشتن و صحبت کردن را تمرین کرده و خودشان را ارزیابی کنند.
تی پی او  tpo سؤالات آزمون معتبری را ارائه می دهد که از بانک آزمون کامل ETS مربوط به آزمون های واقعی تافل iBT قبلی برگرفته شده است. تمام مطالب مورد استفاده در تافل تمرین آنلاین از آزمون های واقعی گرفته شده است.
تمام تی پی او های نسخه ۷۴ تایی همراه با جواب در اپلیکیشن ما در دسترس است و امکان تصحیح پاسخ های بخش اسپیکینگرو زایتینگ و نمره دهی آنها توسط اساتید ما وجود دارد.
گزارش های ارزیابی عملکرد در مورد هر چهار مهارت در حساب کاربری داوطلبین ارائه می شود.

مزایای تی پی او  tpo تافل چیست؟

تمرین آنلاین تی پی او ها، کلید موفقیت شما در تافل iBT است. این آزمون ها تنها نمونه سوالات رسمی هستند که تجربه شرکت در تافل  واقعی را به شما می دهد و  نمرات و بازخورد فوری در مورد هر چهار مهارت به طوری که دانش آموزان می توانند نقاط قوت و ضعف خود را تعیین کنند و برنامه های تمرینی منحصر به فرد و مناسب را برنامه ریزی کنند.
• طبق آمار به دست آمده توسط ETS،  نمره ای که داوطلب در آزمون تی پی او شبیه سازی شده دریافت می کند  فقط 1-5 نمره با نمره آزمون واقعی متفاوت است.
• TPO فرصتی برای داوطلبین فراهم می کند تا دانش و مهارت خود را با امکاناتی که اپلیکیشن ما در اختیار آنها می گذارد، در مورد آزمون تافل iBT گسترش دهند:
- پاسخ ها را بررسی کنند
- دوباره به سوالات آزمون مراجعه کرده و پاسخ صحیح هر سوالی را ببینند
- با نمونه سوالات مشابه به صورت گام به گام تمرین کنند.
در هر تعداد آزمون تی پی او تافل از ۱ تا ۷۴ به دفعات مختلف شرکت کنند.
 TOEFL Practice Online به دانش آموزان اجازه می دهد تا با انتخاب حالت زمان دار یا بدون زمان، تجربه تمرین خود را سفارشی کنند:
- حالت زمان بندی شده: نزدیک ترین تجربه به آزمون واقعی تافل اینترنتی است.
- حالت بدون زمان: به شما این امکان را می دهد که هر مهارت و بخش را به صورت جداگانه انجام دهید، یا پاسخ های خود را از نظر دقت بررسی کنید، یا هر دفعه که می خواهید تمرین را متوقف کرده و دپباره شروع کنید.
 TPO را می توان در خانه، مدرسه یا هر جا که اتصال اینترنتی وجود دارد (24 ساعت شبانه روز، 7 روز هفته) با استفاده از کامپیوتر و هدست با میکروفون انجام داد.
• استفاده از تی پی او تافل در نرم افزار شبیه ساز ما  به طرز شگفت انگیزی ساده است: با ایمیل خود یک حساب کاربری ایجاد کنید، یک رمز عبور انتخاب کنید، هزینه عضویت را پرداخت کنید و شروع به تمرین کردن با tpoها کنید.
• تی پی او ها توسط ETS – برگزار کننده آزمون تافل اینترنتی منتشر شده و تنها ابزار رسمی و معتبر آماده سازی تافل iBT موجود در بازار است.

چرا با تی پی او  tpo تافل تمرین کنیم و هدف از شرکت در آن چیست؟

شاید بپرسید چرا مهم است که قبل از شرکت در آزمون تافل iBT در آزمون تی پی او تافل شرکت کنیم؟ 4 دلیل عمده برای تمرین کردن با این آزمون های شبیه سازی شده وجود دارد:

#1 اعتماد به نفس کلید کاهش استرس است

آزمون تی پی او تافل مهارت شما را در چهار بخش خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن، دقیقا مشابه با آزمون تافل ارزیابی خواهد کرد. بنابراین، شرکت در یک آزمون عملی، حداقل یک آزمون تی پی او در آکادمی آنلاین زبان شایسته، مانند شرکت در آزمون رسمی است. این تجربه به شما کمک می کند در طول امتحان واقعی خود احساس راحتی و آرامش داشته باشید. استرس بزرگترین دلیلی است که باعث می‌شود آزمون‌دهندگان با سطح زبان انگلیسی بالا به نمره هدف خود دست نیابند. با ورود ناآماده به تافل، به احتمال زیاد به دلیل اشتباهات کوچکی که آزمون دهندگان با تجربه بیشتر یاد گرفته اند از آنها چشم پوشی کنند، دچار استرس می شوید. این تنها یک مثال است، اما موارد بسیار دیگری نیز وجود دارند، بنابراین شما می توانید با تمرین کردن با نمونه سوالات واقعی در محیطی شبیه به آزمون واقعی تا آنجا که می‌توانید شانس خود را افزایش دهید.

# 2 برای موفقیت به استقامت نیاز دارید

آزمون تافل iBT طولانی است...خیلی طولانی...در واقع حدود 4.5 ساعت طول می کشد و شما فقط یک 10 دقیقه استراحت قبل از شروع بخش اسپیکینگ دریافت می کنید. بنابراین، در کنار آشنایی با تافل، شرکت در آزمون های تی پی او تافل زمان بندی شده طبق همان زمانبندی به شما کمک می کند بدن و ذهن خود را برای شرکت در کل آزمون تافل آماده کنید. به آن مانند آماده شدن برای یک ماراتن فکر کنید. شما نمی توانید ناآماده ظاهر شوید و 10 مایل بدوید. تمرین دادن بدن و ذهن شما برای دویدن در کل ماراتن مستلزم ثبات و تعهد است. البته، این آزمون دقیقاً شبیه یک ماراتن نیست، اما شما این فرض را داشته باشید. در حدود 3 ساعت، اگر از نکات و استراتژی های ما در مورد نحوه کسب نمره بالا در تافل استفاده نکنید، ممکن است انرژی شما تمام شود. تمرین با تی پی او های تافل نسخه ۷۴ تایی در اپلیکیشن ما به شما کمک می کند تا به شما یاد دهیم که چه زمانی و در کجا باید انرژی خود را متمرکز کنید، بنابراین آن را برای چیزهایی که مهم نیستند هدر ندهید.

# 3 آشنایی با میزان  سؤال در آمادگی برای تافل مهم است

یافتن مطالب آموزشی انگلیسی مشابه آزمون رسمی تافل آسان نیست. کیفیت سوالاتی که تمرین می کنید مهم است و اهمیت زیادی دارد. اگر سوالات آسان را تمرین کنید، به خصوص در بخش خواندن و صحبت کردن ضعیف عمل خواهید کرد. ممکن است بتوانید لیسنینگ یا ریدینگ های خوبی از جغرافیای ملی، مقالات دانشگاهی از وب سایت های دانشگاه های خاص، و سخنرانی های خوبی از ویدیوهای TED پیدا کنید، اما هیچ کدام از نظر طول و قالب، به آنچه در آزمون رسمی تافل تجربه خواهید کرد، نزدیک نییتند. به همین دلیل، برای آمادگی تافل خود نباید تنها به آنها اعتماد کنید.

# 4 تعیین نقاط ضعف برای نمره بالای تافل بسیار مهم است

آخرین، اما مطمئنا نه کم اهمیت ترین دلیل،  است که تی پی او تافل یک راه عالی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف شما است. همانطور که اشاره کردیم، چهار بخش وجود دارد: خواندن، گوش دادن، صحبت کردن، و نوشتن، و حتی اگر نمرات بخش خواندن شما عالی باشد، ممکن است در بخش صحبت کردن مشکل داشته باشید. در این صورت، بخش اسپیکینگ نقطه ضعف شما محسوب می‌شود و می‌تواند دلیلی برای عدم دستیابی به نمره هدف تافل باشد. با شرکت در آزمون های تی پی او تافل، می‌توانید نقاط ضعف یا قوت خود را تشخیص داده و بهبود بخشید و به طور قابل توجهی شانس خود را برای کسب بالاترین نمره تافل افزایش دهید.

سوالات متداول تی پی او  tpo تافل

تی پی او  tpo تافل  چیست؟

TOEFL® Practice Online تنها آزمون رسمی است که تجربه شرکت در آزمون واقعی را به شما می دهد که در آن با استفاده از سوالات معتبر از آزمون های گذشته تمرین خواهید کرد و مهارت های خود را ارزیابی می کنید.

فایده تمرین با تی پی او tpo تافل آنلاین برای من چیست؟

TOEFL Practice Online تجربه واقعی آزمون تافل iBT را شبیه سازی می کند و در عرض 24 ساعت نمرات شما را ارائه می دهد.
همچنین بازخوردی از عملکردتان دریافت خواهید کرد که به شما کمک می کند آمادگی خود را برای روز آزمون ارزیابی کنید.

الزامات فنی برای اجرای آزمون های آنلاین تی پی او  tpo تافل چیست؟

سیستم عامل: Mac OS X 10.11 یا بالاتر
. Microsoft® Windows® 8 یا 10
مرورگرها: Mac®: Safari® 9.0 یا بالاتر، گوگل کروم یا فایر فاکس، ویندوز: Internet Explorer® 11.0 یا بالاتر،
 توجه داشته باشید که ممکن است مجبور باشید کارهای زیر را انجام دهید:
• مرورگر صوتی را برای سیستم عامل ویندوز نصب کنید
• مرورگر آنلاین تمرین تافل را برای سیستم عامل مک نصب کنید
یک هدست و یک میکروفون غیرفعال صوتی برای بخش Speaking توصیه می شود. کاربران مک می توانند از بلندگوهای داخلی و میکروفون تعبیه شده در کامپیوتر استفاده کنند.
لطفاً توجه داشته باشید: شما باید آزمون تمرینی را در همان سیستم عاملی که با آن شروع می‌کنید کامل کنید. نمی توانید پس از شروع تست بین سیستم عامل ها سوئیچ کنید.

تفاوت بین حالت زمان دار و بدون زمان تی پی او  tpo تافل چیست؟

حالت زمان‌بندی شده از محدودیت‌های زمانی مشابه آزمون واقعی برای هر یک از چهار بخش استفاده می‌کند. این به شما کمک می کند تا به محدودیت زمانی در روز آزمون اصلی عادت کنید و سرعت خود را بهبود ببخشید.
حالت بدون زمان تی پی او های تافل، محدودیت زمانی برای هر بخش ندارد و شما می توانید متن را برجسته کرده و پاسخ های خود را بررسی کنید.
همچنین می توانید قسمت های صوتی را دوباره پخش کنید که در تست واقعی چنین امکانی نیست.
هنگامی که حالت خود را انتخاب کردید، نمی توانید به عقب برگردید و آن را تغییر دهید. در هر حالت، هنگامی که یک بخش را ترک می کردید نمی توانید قبل از تمام کردن آزمون به آن برگردید.

آیا تمرین با آزمون های تی پی او باید طی مدت خاصی پس از عضویت انجام شود؟

محدویت زمانی برای دسترسی به آزمون ها وجود ندارد شما می توانید هر زمان که خواستید وارد حساب کاربریتان شده و به صورت رایگان به آزمون های تی پی او ۱ تا ۷۴ و جدیدترین آزمون های tpo 2022 دسترسی داشته باشید.

آیا می توانم یک آزمون تمرینی نیمه تمام را متوقف کنم و بعداً قسمت باقی مانده را تکمیل کنم؟

بله، می توانید آزمون را در زمان دیگری از جایی که قبلا متوقف کرده اید، دوباره شروع کنید.

آیا می توانم دوباره در آزمون تمرینی شرکت کنم؟

بله شما می توانید به دفعات مختلف در هر آزمون تی پی او مثلا tpo 53, tpo73یا tpo35شرکت کنید.

چه زمانی نمرات آزمون تمرینی خود را دریافت خواهم کرد؟

نمرات بخش ریدینگ و لیسنینگ بلافاصله پس از اتمام آزمون به شما گزارش می شود. اگر بخواهید می توانید درخواست ارزیابی پاسخ های رایتینگ ، اسپیکینگ خود را بدهید و طی ۴۸ ساعت نمره و گزارش عملکرد خود را در حساب کاربریتان مشاهده کنید.

آیا امکان تکراری بودن سوالات تی پی او در آزمون های مختلف وجود دارد؟

خیر. سوالات هر آزمون منحصر به فرد هستند.

 

تی پی او  tpo تافل چیست و تمرین با نرم افزار آزمون تافل آنلاین چه مزایایی دارد؟

 سوالات متداول بخش اسپیکینگ آزمون تی پی او  tpo تافل

روش نمره دهی  بخش اسپیکینگ آزمون های تی پی او  tpo تافل چیست؟

پاسخ‌های شما توسط نرم افزار نمره دهی ای ریتر و SpeechRater® که از تشخیص گفتار و فناوری تجزیه و تحلیل SpeechRaterservice برای ارزیابی. تلفظ، واژگان و گرامر و همچنین تسلط شما در پاسخ هایتان استفاده کرده و اساتید ما نیز بر نمره داده شده توسط نرم افزار نظارت می کنند.

تفاوت نمره دهی خودکار SpeechRater با نمره دهی ارزیابی کننده انسانی تی پی او tpo تافل چیست؟

به طور کلی، ارزیابی‌کننده‌های انسانی ویژگی‌های بیشتری از هر پاسخ را نسبت به نرم افزار SpeechRater ارزیابی می‌کنند. ارزیاب های انسانی ارزیابی هر پاسخ در زمینه های بیان (تلفظ، ریتم، آهنگ، سرعت گفتار، ساختار مکث، روان بودن)، استفاده از زبان (واژگان و دستور زبان) و توسعه موضوع (محتوا و انسجام)بررسی می کنند. SpeechRater ویژگی های بیان و استفاده از زبان (از جمله تلفظ، روان، واژگان و دستور زبان) را تجزیه و تحلیل می کند اما در حال حاضر در ارزیابی ویژگی های توسعه موضوع محدود است.

بهترین روش پاسخگویی به سوالات اسپیکینگ تی پی او tpo تافل چیست؟

بهترین روش پاسخگویی به سوالات تافل تی پی او این است که سوالات را مانند آزمون تافل iBT جدی بگیرید. 
آزمون تی پی او تافل آنلاین دقیقا مانند یک آزمون واقعی بر،زار می شود بنابراین، به شما کمک می کند دقیق ترین نمره را دریافت کنید. اگر به صورت زنانبندی شده به سوالات پاسخ دهید، نمره شما دقیق تر خواهد بود
در طول آزمون تمرینی، و همچنین در طول جلسه آزمون تافل iBT، باید حتما پاسخ های کامل را به زبان انگلیسی بدهید. هنگام پاسخ دادن، نباید از صحبت هایی که قبلا آمادا شده استفاده کنید بلکه باید با توجه به هر سوال، پاسخ مناسب را همان لحظه آماده کرده و در میکروفن صحبت کنید.

نمره دهی کامپیوتری چگونه کار می کند؟

پاسخ شما به سوالات اسپیکینگ تافل تی پی او، ضبط شده و برای ما ارسال می شود، سپس توسط SpeechRater تجزیه و تحلیل می شود. اساتید برجسته ما نیز که جزو مصححین تافل اصلی هستند مجددا پاسخ های شما را ارزیابی کرده و نمرات بخش اسپیکینگ را همراه با اشکالات و تمرینات گام به گام در حساب کاربریتان گزارش می دهند.  

سوالات متداول بخش رایتینگ آزمون تافل تی پی او

نحوه نمره دهی بخش رایتینگ تی پی او  tpo تافل چیست؟

پاسخ‌های شما ابتدا توسط نرم افزار نمره دهی خودکار e-rater ارزیابی می‌شود که هر مقاله را با تجزیه و تحلیل صدها مقاله نمونه ارزیابی می‌کند.
اساتید ما نیز ویژگی های کلیدی نوشته شما را بررسی کرده و گرامر، کاربرد لغات، ساختار، سبک، سازماندهی و نحوه توسعه دادن مطلب را بررسی می کنند. 
سپس با توجه به نمره نرم افزار و ارزیابی انجام شده، نمره نخایی را همراه با اشکالات و تمرینات گام به گام در حساب کاربریتان گزارش می دهند.

تفاوت نمره بخش رایتینگ تی پی او  tpo تافل با رایتینگ آزمون تافل iBT چیست؟

در هر دو نوع آزمون آنلاین tpo تافل و رایتینگ تافل iBT نمره شما در مقیاس 0 تا 30 گزارش می شود.
با این حال، نمرات رایتینگ آزمون شبیه سازی شده tpo به صورت تفکیکی نیز ارائه می شود. شما می توانید نمره هر بخش از آزمون رایتینگ یعنی سوال مستقل و سوال تلفیقی را به طور جداگانه نیز دریافت کنید. اما در آزمون اصلی این دو نمره با هم جمع می شوند و یک نمره کلی به عنوان نمره بخش رایتینگ به شما ارائه می شود.

نحوه عملکرد ای ریتر برای تصحیح پاسخ های رایتینگ tpo تافل چیست؟

نمره توسط موتور e-rater براساس ارزیابی چندین ویژگی مهم هر پاسخ (از جمله گرامر، کاربرد واژگان، نحوه پروراندن موضوع، سبک، ساختار و جملات) داده می شود. مطمئنا نرم افزار  e-rater نمی تواند کیفیت و درستی محتوای یک پاسخ را آنطور که یک ارزیابی کننده انسانی می تواند اندازه گیری کند.

بهترین سایت برای شرکت در آزمون tpo تافل آنلاین چیست؟

در حال حاضر سایت ای تی اس امکان شرکت در آزمون های تی پی او را برای داوطلبین فراهم کرده اما برای اینکه بتوانید فقط در یک آزمون آن هم فقط یک بار شرکت کنید باید هزینه ای بالاتر از ۴۰ دلار بپردازید که با توجه به نوسان نرخ ارز در ایران برای داوطلبین بسیار گران است.
پیشنهاد ما عضویت در اپلیکیشن آکادمی زبان شایسته است که هزینه به مراتب کمتری دارد و در عوض شما می توانید به tpoهای نسخه ۷۴ تایی دسترسی داشته باشید و به دفعات مختلف در آزمون ها به صورت رایگان شرکت کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!