چطور با تمرین آزمون های تی پی او 1 تا 74 ، نمره اسپیکینگ بالای 26 بگیریم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/03/17

به گفته تمام داوطلبین، اسپیکینگ تافل، به سخت ترین بخش آزمون تافل معروف است که گرفتن نمره بالا در آن نیاز به تلاش و تمرین بسیار زیادی دارد. در این مقاله، قصد داریم به شما پنج نکته در مورد چگونگی تسلط بر بخش اسپیکینگ تافل با شرکت در آزمون های تی پی او Tpo 1 تا 74  و کسب نمره بالای 26در این بخش از آزمون را نشان دهیم. 

نکاتی برای کسب نمره 26 در بخش اسپیکینگ تافل با شرکت در آزمون های Tpo 1 تا 74

1. با انجام بخش اسپیکینگ آزمون های آنلاین تی پی او، به صورت زمانبندی شده، نحوه پاسخ دادن به هر سوال را تمرین کنید

در بخش اسپیکینگ تافل شش نوع سوال مختلف وجود دارد.
دو سوال اول از شما پرسیده می شود وشما در پاسخگویی به آنها آزاد هستید، در حالی که چهار سوال آخر شما را ملزم می کند که یک متن را بخوانید و/یا به یک سخنرانی یا گفتگو گوش دهید سپس به سوالی که درباره آنها پرسیده می شود، پاسخ بدهید
اگر می‌خواهید در پاسخگویی به هر سؤالی به خوبی عمل کنید، باید بدانید که چگونه:
از قسمت های خواندن و شنیدن یادداشت بردارید
ساختار یادداشت خود را سازماندهی کنید
در زمان مناسب برای پاسخ دادن آماده شوید
قبل از پایان وقت پاسخگویی، پاسخ خود را بدهید

2. زمان زیادی را به مطالعه بخش اسپیکینگ تی پی او های تاقل از tpo1 تا 74 اختصاص دهید

اگر قصد دارید تافل بگیرید، بسیار مهم است که حداقل 4 هفته به خود فرصت مطالعه بدهید.
اگر سعی کنید تمام مطالعه خود را فقط در یک یا دو هفته برنامه ریزی کنید، یادگیری تمام نکات و استراتژی های اسپیکینگ تافل و گرفتن نمره بالای ۲۶ در این مهارت بسیار دشوار خواهد بود.

چرا حداقل یک ماه برای آمادگی تافل لازم است؟

جمع کردن اطلاعات راه موثری برای یادگیری یک زبان جدید نیست. درعوض، یک زبان جدید را باید از طریق یک برنامه مطالعه منسجم که طی آن به تدریج مطالب جدید معرفی شده و در عین حال مطالب قدیمی با سرعت آهسته مرور می شود، یاد گرفت.
دو ماه زمان ایده ال تری برای مطالعه و آماده شدن برای این آزمون است. اما اگر فرصت ندارید حداقل باید برای مطالعه بخش های مختلف تافل ۱ ماه در نظر بگیرید و شرکت در ۸ تی پی اوی آنلاین از بین tpo1 تا ۷۴ را در برنامه مطالعاتی خود بگنجانید.
این مدت زمان به شما اجازه می‌دهد تا در مورد همه جنبه‌های مهم بخش اسپیکینگ  Speaking تافل بیاموزد - نکاتی مانند تلفظ، یادگیری «عبارات اصلی» و کاهش وقف هایی کثل «امم» و «اوه« هنگام پاسخگویی به سوالات.

3. یک برنامه منظم برای تمرین اسپیکینگ تافل با tpo1 تا ۷۴ داشته باشید

یکی از بهترین روش ها برای کسب نمره بالا ی ۲۶ در اسپیکینگ تافل، نوشتن یک  منظم است که بدانید هر روز با کدام تی پی او تمرین کنید، چه زمانی پاسخ های قبلی خود را مرور کنید و چه وقت مجددا در یکی از تی پی او بین tpo1 تا ۷۴ شرکت کنید.
بدون برنامه ریزی روی کاغذ یا برنامه ای که در تقویم گوگل ذخیره شده باشد، به احتمال زیاد فرصت مطالعه درست را از دست می دهید و نمی توانید به نمره هدف خود در اسپیکینگ تافل برسید.
بنابراین باید یک برنامه زمان بندی دقیق ایجاد کنید و تا حد امکان آن را دنبال کنید. اگر این کار را انجام دهید، تسلط بر بخش Speaking تافل بسیار آسان تر خواهد بود زیرا طبق برنامه پیش می روید و به طور مداوم اشکالات اسپیکینگ خود را ارزیابی کرده و برای رفع آنها تمرین می کنید.
همانطور که گفتیم بهتر است طی ۱ ماه در ۸ آزمون تی پی او تافل شرکت کنید. در این ۴ هفته می توانید طبق جدول زیر عمل کنید:

هفته اول

در 2 آزمون تی پی او آنلاین (مثلا TPO1 و TPO47) از طریق نرم افزار شبیه ساز تافل ما شرکت کنید و درخواست تصحیح پاسخ های خود را برای اساتید ما ارسال کنید.

هفته دوم

ارزیابی پاسخ های خود را در قسمت گزارشات مشاهده کنید. تمرینات گام به گام که برای شما ارسال شده است را انجام دهید.

مجددا در دو آزمون تی پی او دیگر شرکت کنید و درخواست تصحیح پاسخ های خود را ارسال نمایید.

هفته سوم

ارزیابی پاسخ های خود را در قسمت گزارشات مشاهده کنید. تمرینات گام به گام که برای شما ارسال شده است را انجام دهید.

اشکالات اسپکینگ قبلی خود (TPO1 و TPO47) را یادداشت کنید و سعی کنید در 2 آزمون بعدی اشکالات را رفع کنید.

حتما به صدای ضبط شده خود گوش بدهید و سعی کنید پاسخ خود را اصلاح کرده و مجددا صدای خود را ضبط کرده و گوش بدهید. مطمئن شوید که اشکالات قبلی خود را مجددا در صداهای جدیدی که از خودتان ضبط کرده اید تکرار نکردید.

مجددا در دو آزمون تی پی او دیگر شرکت کنید و درخواست تصحیح پاسخ های خود را ارسال نمایید.

هفته چهارم

آخرین ارزیابی ها را در قسمت گزارش حساب کاربری خود مشاهده کنید و اگر اشکلات جزئی دارید رفع کنید. در این هفته شما باید به نمره هدف خود در اسپیکینگ تافل دست پیدا کنید.

اگر نمره شما به نمره هدفتان فاصله زیادی دارد باید در تعداد بیشتری آزمون TPO شرکت کنید.

در اولین آزمون تی پی او این هفته شرکت کنید و درخواست تصحیح پاسخ خود را بدهید. در کمتر از 48 ساعت پاسخ را همراه با ارزیابی دریافت می کنید. اشکالات پاسخ های خود را مرور کنید.

در آخرین تی پی او با تمرکز و دقت بالا شرکت کنید. حداقل 3 روز قبل از آزمون اصلی این آزمون آخر را بدهید. بعد از 48 ساعت پاسخ های اسپیکینگ که درخواست تصحیح آن ها را ارسال کرده بودید، مرور کنید و اشکالات خود را به طور کامل دربیاورید.

در این آزمون شما باید نمره هدف خود را گرفته باشید در غیر اینصورت باز هم نیاز به تمرین بیشتری دارید.

 

4. تلفظ خودتان را بهبود ببخشید

هرچند لازم نیست صددرصد شبیه یک انگلیسی زبان بومی صحبت کنید چون این کار برای هر  داوطلبین تافل  تقریبا غیرممکن خواهد بود ومصححین میز این مسئله را می دانند اما باید سعی کنید تلفظ انگلیسی گفتاری خود را بهبود ببخشید.
اما برای بهبود اسپیکینگ خود باید دو کار انجام دهید:

ام و اوه را در گفتار خود کاهش دهید

وقتی افراد در مکالمات روزمره با یکدیگر صحبت می‌کنند، «امم» و «اوه» بسیار غیرمعمول است. و یکی از راه هایی که شما برای اسپیکینگ تافل نمره بالای 26 می گیرید این است که تقریبا مانند زبان مادری واژه ها را تلفظ کنید.
به همین دلیل، مهم است که مقدار "امم" و "اوه" که استفاده می کنید، کاهش دهید.

چطور می توانید این کار را بکنید؟

صحبت کردن خود را ضبط کرده و صدای ضبط شده تان را پخش کنید و شمارش کنید که چند um گفتید. دوباره صحبت کردن خود را ضبط کنید. سعی کنید تعداد um ها را کاهش دهید. به ضبط دوم گوش دهید. این روند را تا زمانی ادامه دهید که "امم" و "اوه" خود را به 2-3 بار در 60 ثانیه کاهش دهید.

تمرین تلفظ برای این هفت کلمه

•    تمرین صدای ð برای this
•    تمرین صدای θ برای Think
•    تمرین صدای h برای have
•    تمرین صدای r برای were
•    تمرین تلفظ صداهای انتهایی ed: -id، -t در کلماتی مثل Wanted / taught / plaie 
کلمات/عبارات زیادی برای حفظ کردن وجود دارد، اما اگر بتوانید بر تلفظ این هفت کلمه تسلط داشته باشید، به کسب نمره بالای ۲۶ در اپیکینگ تافل شما بسیار کمک می کند.
چرا این هفت کلمه؟
زیرا این کلمات نه تنها اغلب در بخش صحبت کردن استفاده می شوند، بلکه حاوی صداهایی هستند که برای زبان آموزان انگلیسی سخت تر به نظر می رسد.
بنابراین، اگر روی تسلط بر تلفظ رایج ترین کلمات و صداها تمرکز کنید، هنگام صحبت کردن، بیشتر شبیه یک فرد بومی به نظر می رسید.
به خاطر داشته باشید، گوش دادن به لیسنینگ انگلیسی زبان ها برای کسب نمره بالای ۲۶ در بخش اسپیکینگ تافل مهم است چون تلفظ صحیح کلمات را به شما آموزش می دهد.
بنابراین، بهتر است علاوه بر بخش اسپیکینگ، بخش لیسنینگ آزمون tpo1 تا ۷۴ را نیز تمرین کنید.

5. تمرین نمونه سوالات واقعی بخش اسپیکینگ با ازمون های آنلاین tpo1 تا ۷۴ تافل

تنها راه برای بهبود توانایی اسپیکینگ یک زبان خارجی، تمرین صحبت کردن است. به یاد داشته باشید، Speaking در واقع فقط یک آزمون برای سنجش توانایی صحبت کردن انگلیسی شماست. هرچه بیشتر مکالمه انگلیسی را با tpo1 تا ۷۴ تمرین کنید و به سوالات بخش Speaking تافل بیشتر بیشتر پاسخ بدهید، سریع‌تر پیشرفت خواهید کرد.

2 توصیه نهایی برای تمرین اسپیکینگ تافل

به یک گروه مکالمه زبان یا گروهی که در حال مطالعه و تمرین اسپیکینگ تافل هستند، بپیوندید. این روش، یک راه عالی برای آماده شدن برای بخش اسپیکینگ تافل است. با پیوستن به یک گروه تافل، با افراد دیگری که در حال آماده شدن برای بخش اسپیکینگ تافل هستند، ارتباط برقرار می کنید. مثلا می توانید از طریق اسکایپ حدود یک ساعت یا بیشتر با هم صحبت کنید و هر یک از شما 30 دقیقه وقت صرف پاسخ دادن به سوالات بخش اسپیکینگ می کنید. 
یکی از راه های تمرین برای اسپیکینگ تافل این است که پاسخ های خود را مرور کرده و اشکالات خود را رفع کنید. البته لازم است که ابتدا در اپلیکیشن نا عضو شوید در یکی از آزمون های tpo1 تا ۷۴ شرکت کنید سپس  پاسخ خود را برای اساتید ما ارسال کنید تا آنها را تصحیح کنند. هنگامی که پاسخ شما تصحیح شد، می توانید بازخورد خود را از اساتید واجد شرایط ما دریافت کنید. همچنین می‌توانید پاسخ‌های خود را بشنوید و تجزیه و تحلیل کنید، و تعیین کنید چه اشکالاتی وجود داشته که باید آنها را اصلاح کنید.

اسرار داوطلبینی که نمره بالای 26 در بخش اسپیکینگ تافل گرفته اند

برای اینکه اسرار داوطلبینی که نمره بالای ۲۶ گرفته اند را بررسی کنیم از یکی از اساتید آکادمی زبان شایسته کمک گرفتیم. ایشان طبق تجربیاتی که طی سال ها تمرین با داوطلبین تافل بدست آورده بودند، نکات زیر را مطرح کردند.
از زمانی که در سال ۱۳۹۰ تدریس دروس تافل را شروع کردم، همواره یک شکایت را از داوطلبین تافل می شنوم: "چرا، هنگام صحبت کردن در اسپیکینگ تافل تافل نمی توانم چیزی بگویم!"
گاهی اوقات ذهن دانش آموزان "خالی می شود" (هیچ ایده ای به ذهن آنها نمی رسد). تمام لغات انگلیسی که می دانند در یک لحظه ناپدید می شوند! آنها نمی دانند چه بگویند. هر طور که آنها آن را توصیف کنند، نتیجه همیشه یکسان است: نمرات اسپیکینگ تافل آنها کمتر از آن چیزی است که می‌خواهند، و نمی‌دانند برای بهبود آن چه کنند.
خوشبختانه، طی این سال ها به این نتیجه رسیدم که برای کسب نمره بالای ۲۶ در اسپیکینگ تافل، یک راه حل ساده وجود دارد که فقط در 3 مرحله آسان زیر خلاصه می شود.

برنامه مطالعاتی هر داوطلب باید حتما حاوی تمرین با نمونه سوالات واقعی tpo1 تا 74 باشد

من شما را ندیده ام یا به انگلیسی شما گوش نداده ام و واضح است که واقعاً شما را نمی شناسم. اما می دانم که اگر هنوز به نمره هدف خود در بخش اسپیکینگ نرسیده اید، احتمالاً هر روز به اندازه کافی انگلیسی صحبت نمی کنید. داوطلبینی که نمرات مورد نظر خود را در تافل به دست می آورند با نمونه سوالات واقعی اسپیکینگ تافل tpo1 تا ۷۴ تمرین می‌کنند.
آن‌ها همچنین برای صحبت کردن به زبان انگلیسی و دادن پاسخ‌های به سبک تافل برنامه ریزی می کنند.
بهتر است بدانید هر 10 تا 15 ساعت تمرین می تواند ۱ نمره به شما اضافه کند. بنابراین، شما ابتدا باید در یک ازمون تی پی او، مثلا tpo1شرکت کنید تا نمره اولیه خود را بدست آورید.
 بیایید تصور کنیم که شما در اولین آزمون اسپیکینگ تافل شرکت کردید و نمره اسپیکینگ 23 گرفته اید، اما می خواهید به نمره هدف 26برسید.
 خوب، ابتدا باید هدف شما را به 27 برسانیم (چون ریسک کمتری دارد و اگر یک نمره را از دست بدهید، باز هم می توانید 26 بگیرید). این بدان معنی است که شما می خواهید نمره صحبت کردن خود را 4 امتیاز افزایش دهید، بنابراین باید به مدت 60 ساعت با tpo1تا 74 تمرین کنید.
در ابتدا، 60 ساعت ممکن است یک عدد واقعا بالا به نظر برسد، اما اگر اشتباهات قابل توجهی در گرامر، واژگان یا تلفظ مرتکب شوید، ممکن است هفته ها - گاهی 2 تا 4 ماه - طول بکشد تا 85 تا 95 درصد از خطاهای خود را حذف کنید. افرادی که نمره 26 و بالاتر را می گیرند تلفظ "عالی"، دارند از واژگان گسترده، استفاده می کنند و تمرکز آنها در پاسخگویی تقریبا عالی هستند.

نمونه پاسخ های با کیفیت که نمره بالای اسپیکینگ تافل را گرفته اند، گوش کرده و از آنها تقلید کنید

قوی ترین و سریع ترین روشی که می توانید یاد بگیرید از طریق تقلید است. هنگامی که در کودکی صحبت کردن را یاد گرفتید، مدت طولانی را بی سر و صدا به والدین خود گوش کردید و لهجه، دستور زبان و دایره لغات گسترده ای ایجاد کردید.
زمانی که برای اولین بار تافل را آموزش می دادم، اهمیت تقلید را درک نمی کردم و سعی می کردم دانش آموزانم را وادار به صحبت کنم بدون اینکه الگوی خوبی برای آنها ارائه کنم. چیزی که من کشف کردم این است که اگر معلم شما پاسخ های تافل tpo1 تا ۷۴ که نمرات بالایی داشته اند را در اختیارتان بگذارد، واقعاً خیلی سریعتر پیشرفت می کنید.
همه چیز به نمره هدف اسپیکینگ شما بستگی دارد. اگر به کسب نمره 26 یا بالاتر فکر می‌کنید، به دنبال منبعی باشید که به نمونه‌هایی از سخنرانی تافل که نمره بالا گرفته اند دسترسی داشته باشید. در نهایت، پاسخ هایی که می شنوید منعکس کننده الگوهای گفتاری شما خواهد بود. به همین دلیل، اگر  روی پاسخ های با کیفیت بالا تمرکز کنید، موفق تر خواهید بود.

از اساتید مجرب کمک بگیرید تا پایخ اسپیکینگ شما را تصحیح کنند

آخرین مرحله واقعا مهم این است که مطمئن شوید هنگام صحبت کردن انگلیسی برای تافل، اشتباه نمی کنید.
اکثر دانشجویان تافل به قدری استرس دارند که هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی اشتباهات خود را با دقت یا با اطمینان تشخیص نمی دهند. البته آنها می توانند وقتی خوب یا ضعیف صحبت می کنند احساس کنند، اما اغلب اشتباهات دستور زبان یا واژگان خود را به درستی تشخیص نمی دهند. معمولاً داوطلبین برای شناسایی و رفع اشتباهات تلفظی به کمک اساتید نیاز دارند.
با عضویت در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته می توانید پس از ضبط کردن صدای خود در پاسخ به سوالات بخش اسپیکینگ tpo1 تا ۷۴ آنها را برای اساتید ما راسال کنید تا تصحیح شوند. سپس نتیجه را در بخش گزارشات حساب کاربری خود دریافت کرده و اشکالات خود را متوجه شوید. اساتید ما در کنار شما هستند تا با انجام ازمون های قدم به قدم اشکالات بخش اسپیکینگ تافل را به حداقل برسانید.

 

چطور با تمرین آزمون های تی پی او 1 تا 74 ، نمره اسپیکینگ بالای 26 بگیریم؟

تجربه یکی از داوطلبین قبل و بعد از تمرین با سوالات بخش اسپیکینگ آزمون های آنلاین tpo1تا 74

این یک دیالوگ واقعی بین من و دانش آموزی است که نمره اسپیکینگ tpo1 او 23-24 گرفته بود و سعی داشت در آزمون اصلی نمره بالای ۲۶ بگیرید:
من: فکر می کنید چه نوع اشتباهاتی در صحبت کردن به زبان انگلیسی مرتکب می شوید؟
دانشجو: من با حروف اضافه مشکل زیادی دارم.
من: یعنی کسی به شما گفته که نمی توانید از حروف اضافه به درستی استفاده کنید؟
دانشجو: بله. حدود یک سال و نیم پیش معلم انگلیسی قبلی ام به من گفت که از حروف اضافه درست استفاده نمی کنم.
من: خب... ایا قبل از اینکه به سوالات اسپیکینگ tpo1پاسخ بدهید درباره استفاده از حروف اضافه تمرین کردی؟
دانشجو: بله. خیلی مطالعه کردم.
من: پاسخ های اسپیکینگ شما به ما نشان می دهد که چقدر بهتر عمل کردید! من به پاسخ های شما گوش دادم و می‌توانم بگویم که واقعاً دیگر اشتباهات مهمی در استفاده از حروف اضافه ندارید. بنابراین، باارزیابی شما از خودتان موافق نیستم. شما آن مشکل را حل کردید تبریک می گویم! اما مشکل دیگر شما استفاده از واژگان ابتدایی است. در حقیقت شما نشان نمی دهید که به واژگان گسترده ای تسلط دارید.
دانشجو: *از اینکه مشکل اولم برطرف شده خوشحالم* حالا چطور باید نمره اسپیکینگ تافل بالاتری بگریم؟
گفتگو و راهنمایی و تمرین ما ادامه یافت و چند هفته بعد، او نمره اسپیکینگ 27 را گرفت.
اگر ما مشکلات فعلی او را شناسایی نکرده بودیم، او همچنان نگران مشکلی بود که وجود نداشت! تمرکز انرژی روی قسمت اشتباه زبان انگلیسی محدود می شد و نمره تافل او را محدود می کرد.

برای کسب نمره بالای ۲۶ در اسپیکینگ تافل چه کنیم؟

اکنون که این مقاله را خواندید به این معنی است که تاحدودی با روش هایی که می توانید از آنها برای کسب نمره بالای ۲۶ در اسپیکینگ تافل استفاده کنید، آشنا شدید. به خاطر داشته باشید زمانی موفق می شوید نمره خود را افزایش دهید که توجه خود را بر روی مطکلات واقعی تان متمرکز کنید. اما اگر به مطالعه نکات اشتباه ادامه دهید، بارها و بارها همان نمرات قبلی را کسب خواهید کرد.
پیشنهاد ما این است که در آزمون های آنلاین ماک تافل یا همان تی پی او های نسخه ۷۴ تایی شرکت کنید و سپس درخواست تصحیح پاسخ های خود را برای ما ارسال نمایید. اساتید ما پاسخ های شما را بررسی کرده و مشکلات تان را گوشزد خواهند کرد. با انجام تمرینات قدم به قدم نیز همراه با مشاوره اساتید ما می توانید نمره بالای ۲۶ در بخش اسپیکینگ تافل بگيريد.


نظرات کاربران

عارفه

اسرار غلطه دوست عزیز. اصرار