راهنمای جامع آمادگی برای تافل با آزمون های online tpo

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/03/17

وقتی صحبت از شرکت در آزمون های online tpo می شود، ممکن است در ابتدا کمی غیرضروری به نظر برسد اما با توجه به اینکه این ازمون ها نمونه سوالات واقعی تافل هستند، شکی نیست که تمرین کردن با انها در موفقیت شما نقش موثری ایفا می کند.
اگر نمی دانید برای مطالعه تافل، از کجا باید شروع کنید، راهنمای جامع آمادگی تافل برای شما مفید است. راهنمای آماده سازی که در این مقاله براساس شرکت در آزمون های online tpo ارائه شده، می تواند برای کسب نمره هدف در هر یک از بخش های تافل به شما کمک می کند تا نمره تافل مورد نظر خود را بدست آورید.
البته بدیهی است که باید برای آمادگی تافل خود برنامه داشته باشید. در ادامه یک برنامه گام به گام ساده وجود دارد که می توانید از آن پیروی کنید تا به شما کمک کند به اندازه کافی برای رسیدن به نمره تافل مورد نظر خود آماده شوید.

مرحله 1: نمره هدف تافل خود را تعیین کنید

بهترین راه برای تعیین نمره قبولی تافل این است که از قبل تعیین کنید که حداقل نمره مورد نیاز تافل برای دانشگاه هایی که می خواهید در آن تحصیل کنید، چقدر است. این نمره را به عنوان هدف نمره تافل خود تنظیم کنید. به این ترتیب، حتی اگر بالاترین نمره مورد نیاز را نگیرید، باز هم می‌توانید برای کالج/ددانشگای که با شرایط نمره تافل شما متناسب است، درخواست ارسال کنید.
به عنوان مثال، می‌توانید نمودار ساده‌ای تهیه کنید و دانشگاه هایی را که می‌خواهید برای آن‌ها درخواست بدهید، حداقل نمره مورد نیاز تافل و هر یادداشت دیگری در مورد آن دانشگاه را بنویسید. یافتن شرایط لازم برای نمره تافل هر دانشگاه به سادگی با جستجوی «TOEFL for [college name]یا « toefl score for [University name]» در گوهدف پیدا می شود.
به عنوان مثال:

راهنمای جامع آمادگی برای تافل با آزمون های online tpo

دانشگاه های زیادی در اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی وجود دارند که با دانشگاه ها و کالج های بریتانیا همکاری می کنند. با این حال، این کالج ها ممکن است تافل را نپذیرند و در عوض برای پذیرش نیاز به نمره تافل یا نمره آیلتس ندارند.
پس از اینکه نمره هدف خود را تعیین کردید، در یکی از آزمون های online tpoشرکت کنید تا ببینید نمره اولیه شما چقدر است. به این ترتیب به راحتی می توانید برای جبران نمره ای که تا رسیدن به هدف خود فاصله دارید، برنامه ریزی کنید.

مرحله 2: با بررسی آزمون های online tpo با فرمت تافل آشنا شوید

تافل به چهار بخش تقسیم می شود: خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن. ساختار تافل به طور کلی به شرح زیر است:

بخش آزمون

تعداد سوالات

زمانبندی

Reading

3-4 متن  12-16 سوال هرکدام

60–80 دقیقه

Listening

4-6 سخنرانی , 6 سوال هرکدام

2-3 مکالمه, 5 سوال هرکدام

60–90 دقیقه

استراحت

 

10 دقیقه

Speaking

6 سوال : 2 مستقل و 4 تلفیقی

20 دقیقه

Writing

1 تلفیقی  سوال

1 مستقل سوال

20 دقیقه

30 دقیقه


همچنین لطفاً توجه داشته باشید که ممکن است سؤالات تجربی اضافی برای بخش خواندن و شنیدن آزمون به شما داده شود که هم سوالات بیشتری اضافه می کند و هم زمان این بخش های تافل را افزایش می دهد. مطمئن شوید که در مورد هر بخش از تافل تحقیق و بررسی کرده اید تا متوجه شوید که چه نوع محتوایی ممکن است نیاز به مرور داشته باشید.
بهترین راه برای اشنایی با انواع سوالاتی که در بخش های مختلف تافل مطرح می شود و همچنین فرمت ازمون شرکت در آزمون های online tpo است که تست های شبیه سازی شده و واقعی هستند.
در مرحله اول اگر فقط می خواهید با ساختار ازمون اشنا شوید می توانید تی پی او های نسخه ی ۴تایی را از لینک های زیر دانلود کنید:

دانلود تی پی او جدید 1 تا 74 برای ویندوز

1. لینک مدیا فایر ویندوز 64
رمز: N3K6-TPP9-555T

2. لینک مدیا فایر ویندوز 32
رمز: N3K6-TPP9-555T

دانلود تی پی او جدید 1 تا 74 برای مک

3. لینک مدیا فایر مک
رمز: R72X-2LSY-7GEW

4. لینک‌ دانلود tpo نسخه ۷۴تایی و اپدیت ۷۳ به ۷۴ تایی

مرحله 3: با شرکت در آزمون های online tpo نمره پایه خود را تخمین بزنید

احتمالاً از خود می پرسید که نمره پایه چیست؟ خوب، نمره پایه، نمره کلی است که هنگام شرکت در یک نسخه آزمایشی تافل مثلا tpo47 به دست می آورید.
پس از اتمام یک آزمون تمرینی، نمرات هر بخش را یادداشت کنید، آنها را با هم جمع کنید تا نمره کل تافل خود را بدست آورید. داشتن یک نمره پایه تافل زمانی می تواند مفید باشد که بخواهید تعیین کنید روی کدام بخش های آزمون باید بیشتر تمرکز کنید.
با عصویت در اپلیکیشن ما می توانید به صورت رایگان در اولین آزمون تمرینی تافل خود شرکت کرده و نمرات واقعی هر بخش را دریافت کنید.

مرحله 4: تعداد ساعاتی را که برای مطالعه نیاز دارید محاسبه کنید

هنگامی که هم نمره پایه و هم نمره هدف خود را مشخص کردید، اکنون می توانید تعیین کنید که به چند ساعت مطالعه نیاز دارید. ابتدا نمره پایه خود را از نمره هدف خود کم کنید. تفاوت نمره تعیین می کند که چند ساعت باید برای مطالعه صرف کنید.
به ازای هر 15 ساعت مطالعه با  ازمون های تی پی او، انتظار دارید 1 نمره بیشتر بگیرید.
به عنوان مثال، اگر در آخرین تافل خود نمره 75 گرفته اید و نمره تافل رویایی شما 100 است، به این معنی است که به 25 نمره بیشتر نیاز دارید.
۲۵ نمره x  ۱۵ساعت برای یک نمره = ۳۷۵ ساعت. اگر 4 ساعت در روز مطالعه می کنید، باید بیش از 93 روز (بیش از 3 ماه) مطالعه کنید.

مرحله 5: یک برنامه مطالعاتی برای تمرین با آزمون های online tpo تهیه کنید

راهنمای جامع آمادگی برای تافل با آزمون های online tpo

تهیه یک برنامه مطالعاتی در ابتدا ممکن است خسته کننده و کمی گیج کننده به نظر برسد. شما ممکن است ندانید از کجا شروع کنید و چگونه برای بخش های خواندن، گوش دادن، نوشتن و صحبت کردن آماده شوید. نگران نباشید گر مطمئن نیستید که از کجا باید مطالعه خود را شروع کنید، می توانید از این مثال عالی از برنامه تحصیلی یک ماهه برای دستیابی به اهداف نمره تافل خود استفاده کنید.

وظایف

هذف

زمان

شرکت در 3 آزمون اسپیکینگ Online Tpo

آشنایی با فرمت سوالات اسپیکینگ تافل

1 - 2 ساعت

شرکت در 3 آزمون اسپیکینگ TPO به صورت آنلاین طبق زمانبندی

تمرین برای پاسخگویی به سوالات در 45 ثانیه

10 ساعت

مرور اشکالات قبلی

پاسخگویی به  نمونه سوالات تلفیقی اسپیکینگ TPO زمانبندی شده به صورت آنلاین

راحت تر پاسخ دادن به سوالات در 45 ثانیه

10 ساعت

مرور اشکالات قبلی

انجام 3 تمرین مستقل اسپیکینگ TPO online

تمرین استراتژی یادداشت برداری و صحبت کردن برای 60 ثانیه در پاسخ به سوال مستقل

8 ساعت

مرور اشکالات قبلی

شرکت در 4 آزمون کامل اسپیکینگ تافل

پاسخگویی به هر دو سوال تلفیقی و مستقل به صورت زمانبندی شده

10 ساعت

شرکت در 5 آزمون لیسنینگ TPO Online

آشنایی با فرمت لیسنینگ تافل و نوع سوالات

8 ساعت

پاسخ به 6 نمونه سوال تمرینی TPO Online لیسنینگ

عادت کردن به یادداشت برداری و  پاسخگویی به سوالات لیسنینگ طبق زمانبندی

10 ساعت

بررسی پاسخ های بخش لیسنینگ

مرور اشکلات

1 ساعت

نوشتن متن برای یکی از آزمون های TPO Online بخش رایتینگ

تمرین نوشتن رایتینگ مستقل

1 - 2 ساعت

پاسخ به سوالات یکی از آزمون های TPO Online بخش رایتینگ

تمرین نوشتن رایتینگ تلفیقی

1 - 2 ساعت

شرکت در یک آزمون TPO online  و پاسخگویی به سوالات بخش رایتینگ

مطالعه چند نمونه از مقالاتی که نمره بالایی گرفته اند و پاسخگویی به سوالات بخش رایتینگ مستقل و تلفیقی

12 ساعت

شرکت در یک آزمون Online TPO بخش ریدینگ

آشنایی با فرمت سوالات ریدینگ تافل

1 ساعت

شرکت در 5 آزمون TPO Online بخش ریدینگ و مطالعه 10 ریدینگ تی پی او همراه با ترجمه

مطالعه 10 ریدینگ تی پی او با ترجمه و پاسخگویی به سوالات طبق زمانبندی تافل

40 ساعت

شرکت در 2 آزمون کامل Online TPO مثلا TPO1 و TPO 71

8 ساعت

زمان کل

حدود 150 ساعت

مرحله 6: از منابع با کیفیت بالا نظیر آزمون های online tpo برای تمرین استفاده کنید

منابع متعددی وجود دارد که می توانید برای مطالعه و آمادگی برای تافل خود از آنها استفاده کنید. شما می توانید از برخی از منابع رسمی رایگان تافل استفاده کنید که دارای نمونه سوالات و نکات تافل هستند که به شما کمک می کند نمره خود را بهتر کنید. در اپلیکیشن ما منابع زیادی مانند کتاب ها، برنامه ها و آزمون های online tpo به صورت رایگان وجود دارد تا به شما کمک کند به خوبی آماده شوید.
البته دوره های تافل آنلاین و مدرسان بسیار خوبی نیز هستند که می توانند با هزینه اندکی به شما کمک کنند. آزمون های online tpo یکی از بهترین راهنماهایی هستند که به شما کمک می کنند تا به خوبی برای تافل آماده شوید. انجام این ازمون ها به ارزیابی نقاط ضعف شما، دریافت بازخورد و تعیین برنامه‌های مطالعه کمک می کنند تا در مسیر درست قرار بگیرید، و نمره تافل خود را افزایش دهید. اگر در مورد چگونگی رسیدن به اهداف تافل خود مطمئن نیستید، قطعاً شرکت در آزمون های online tpo ارزش پرداخت اندکی هزینه را دارد.
سایر منابع با کیفیتی که می توانید استفاده کنید، کتاب های راهنمای مطالعه تافل هستند، زیرا آنها اغلب تست های تمرینی متعددی را ارائه می دهند و می توانند به تکمیل دروس شما کمک کنند.
اما اگر به دنبال آزمون های تمرینی تافل با کیفیت بالا هستید، در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته عصو شوید تا به تی پی او های تافل نسخه ۷۴تایی به صورت کاملا رایگان دسترسی داشته باشید.

 

راهنمای جامع آمادگی برای تافل با آزمون های online tpo

مرحله 7: استراتژی های آمادگی آزمون و تست گرفتن خود را تقویت کنید

چندین استراتژی وجود دارد که می توانید هنگام مطالعه برای هر بخش امتحان کنید. اما تسلط بر این استراتژی ها نیاز به تمرین دارد. بهتر است پس از اینکه چندین استراتژی را برای پاسخگویی به سوالات بخش های مختلف تافل فرا گرفتید، در آزمون های online tpo شرکت کنید تا این استراتژی ها را روی شوالات واقعی تمرین کنید. به این ترتیب می توانید تشخیص دهید که کدام استراتژی بهترین نتیجه را برای شما دارد.

مرحله 8: نقاط ضعف خود را در آزمون های online tpo هدف قرار دهید

بهترین نکته مطالعه این است که ابتدا قسمت های سخت را مطالعه کنید. با مطالعه و صرف زمان بیشتر روی بخش هایی که بیشتر با آنها مشکل دارید، می توانید درک و نمره کلی خود را در آن بخش ها بهبود بخشید. به عنوان مثال، اگر زمان مطالعه بیشتری را صرف تمرین مهارت های شنیداری و گفتاری خود کنید، می توانید نمره خود را در این بخش های خاص بهبود بخشید. تمرین این بخش های سخت در ابتدا به شما کمک می کند تا در مهارت های اسپیکینگ و لیسنینگ اعتماد به نفس پیدا کرده و نمره کل خود را افزایش دهید. اگر با نوشتن یا خواندن مشکل دارید، باید زمانی را برای تمرین این مهارت‌ها تا حد امکان صرف کنید.

اگر به نمره هدف تافل خود نرسیدید چه باید کنید؟

در صورتی که نتوانستید در آزمون های online tpo نمره کافی را به دست آورید، همیشه می توانید در یک ازمون دیگر شرکت کنید. با شرکت مجدد در آزمون و هدف قرار دادن نقاط ضعف خود، شانس بیشتری برای رسیدن به نمره هدف خود خواهید داشت.
شرکت مجدد در آزمون های online tpo همچنین راهی عالی برای تعیین این است که چگونه می توانید دفعه بعد بهتر به سوالات پاسخ دهید. به عنوان مثال، می‌توانید بیاموزید که در کدام مهارت نیاز به کار بیشتری دارید، در چه مواردی بیشتر به تمرین و/یا مطالعه نیاز دارید، و در چه بخش‌هایی به تمرین زیادی نیاز ندارید. همه اینها می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که برای کسب نمره بالاتر در تافل اصلی چه کاری باید انجام دهید. 
در اپلیکیشن ما به تی پی او های نسخه ۷۴ تایی دسترسی دارید بنابراین می توانید با خیالی اسوده در ۷۴ ازمون مختلف که همگی جزو تافل های قبلی بودند و نمونه سوالات واقعی را ارائه می دهند، شرکت کنید.

راهنمای جامع آمادگی برای تافل با آزمون های online tpo

جمع بندی

وقتی می خواهید به نجره هدف تافل خود برسید، باید مطمئن شوید که زمان زیادی برای مطالعه دارید. برای کمک به مطالعه خود می توانید از منابع مختلف مطالعاتی از جملا آزمون های online tpo استفاده کنید.
آزمون های online tpo یک منبع و ابزار مطالعه عالی هستند، زیرا نه تنها به تست‌های تمرینی، بلکه به فرمت ازمون با ساختار مشابه دسترسی دارید که می‌توانید از ان برای کاهش استرس و افزایش سرعت پاسخگویی به سوالات استفاده کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!