آیا تمرین با آزمون های تی پی او TPO 1 – 71 کافی است؟ برای آمادگی تافل باید در چند آزمون تی پی او کامل شرکت کنم؟

زمان مطالعه : 15 دقیقه | منتشر شده در: 1401/03/03

اگر در حال اماده شدن برای شرکت در آزمون تافل هستید، حتما می دانید که تی پی او ها حزو بهترین منابع تمرینی هستند که شما را نه تنها با ساختار آزمون آشنا می کند، بلکه به شما فرصت می دهند مهارت هایتان را با نمونه سوالات واقعی بسنجید. سوالی که برای بیشتر داوطلبین پیش می آید این است که آیا شرکت در یک آزمون مثلا tpo 71 برای آمادگی تافل کافی است؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم بهتر است تا آنجایی است که می توانید و وقت دارید در آزمون های تی پی او شرکت کنید. 
با این حال، همیشه تمرین کردن با آزمون های تی پی او، تنها گزینه نیست، تجربه نشان می دهد، بهتر است قبل از برنامه ریزی برای مطالعه تافل، در یک آزمون تی پی او مثل tpo 71 شرکت کنید که به شما کمک می کند تا بسنجید در هر مهارت چقدر توانایی دارید. در مرحله بعد، باید مشخص کنید که تا تاریخ آزمون چقدر زمان دارید و با چند تست تی پی او می توانید تمرین کنید.
راهنمای جامع ما در مورد «امادگی برای تافل در دوماه با ازمون های تی پی او» می تواند به شما در برنامه ریزی درست کمک کند.
البته به طور معمول، داوطلبین باید 3 تا 6 ماه فرصت داشته باشند تا برای تافل آماده شوند. برخی از داوطلبین ممکن است حتی به زمان بیشتری نیاز داشته باشند. اگر بیش از 3 ماه برای مطالعه برای تافل فرصت دارید، می توانید با تعداد بیشتری از آزمون های تی پی او تمرین کنید و در تمام tpo 1 - 71 شرکت کنید. اما اگر کمتر از 3 ماه فرصت دارید، باز هم توصیه می کنیم حداقل 4 تست تی پی او مثلا tpo 41, tpo 51, tpo 61, tpo 71 شرکت کنید.

جدول برنامه ریزی برای شرکت در آزمون های تی پی او آنلاین

در جدول زیر یک برنامه ریزی کلی در این خصوص که با توجه به بازه های زمانی مختلفی که برای آماده سازی تافل در اختیار دارید، بهتر است در چند آزمون تی پی او شرکت کنید.

زمان آماده سازی

تعداد آزمون های تی پی او

1 ماه

o       1 آزمون تی پی او مثلا tpo 71در روز اول برای ارزیابی مهارت ها و سنجش میزان توانایی های اولیه

o       2 آزمون تمرینی از بین tpo 1 71 در هفته دوم و هفته سوم

o       1 آزمون تی پی او آنلاین کامل در هفته چهارم

2 ماه

o    به راهنمای برنامه ریزی برای آزمون تافل در ۲ ماه مراجعه شود

3 ماه

o       1 آزمون تی پی او در روز اول برای ارزیابی مهارت ها و سنجش میزان توانایی های اولیه

o       ۴ آزمون تمرینی از بین tpo 1 71 در هفته سوم، هفته پنجم، هفته هشتم و هفته دهم

o    1 آزمون تی پی او آنلاین کامل در هفته آخر

4 ماه

o       1 آزمون تی پی او در روز اول برای ارزیابی مهارت ها و سنجش میزان توانایی های اولیه

o       ۵ ازمون تی پی او تمرینی از بین tpo 1 71 در هفته سوم، هفته ششم، هفته نهم، هفته دوازدهم و هفته چهاردهم

o    1 آزمون تی پی او آنلاین کامل در هفته آخر

5 ماه

o       1 آزمون تی پی او در روز اول برای ارزیابی مهارت ها و سنجش میزان توانایی های اولیه

o       ۶ آزمون تمرینی از بین tpo 1 71 در هفته سوم، هفته ششم، هفته نهم و هفته دوازدهم و هفته چهاردهم و هفته هفدهم

o    1 آزمون تی پی او آنلاین کامل در هفته آخر

6 ماه

o       1 آزمون تی پی او در روز اول برای ارزیابی مهارت ها و سنجش میزان توانایی های اولیه

o       ۷ آزمون تی پی او تمرینی از بین tpo 1 71 در هفته سوم، هفته ششم، هفته نهم و هفته دوازدهم و هفته پانزدهم، هفته نوزدهم و هفته بیست و دوم

o    1 آزمون تی پی او آنلاین کامل در هفته آخر

برای کسب نمره قبولی در تافل با چند آزمون تی پی او، تمرین کنیم؟

قبل از اینکه ببینیم آزمون‌های تافل چگونه به داوطلببن کمک می‌کند تا مطمئن شوند نمره هدف خود را در روز آزمون اصلی کسب کنند، ابتدا مهم است که 2 مشکل بزرگی که دانش آموزان در تلاش برای آماده شدن برای تافل با آن مواجه می شوند را مطرح کنیم.
2 مشکل بزرگی که دانشجویان هنگام آماده شدن برای تافل با آن روبرو می شوند
شما برای آزمون تافل با استفاده از منابع رایگان آنلاین مطالعه می کنید، اما پیشرفت چندانی نمی بینید.
تاریخ آزمون شما به زودی فرا می رسد، اما مطمئن نیستید که نمره مورد نیاز خود را کسب کنید.
اگر با یکی یا هر دوی این مشکلات روبرو هستید، تنها نیستید. بسیاری از داوطلبین برای غلبه بر این مشکلات تلاش می‌کنند، اما خبر خوب این است که حل آن‌ها دشوار نیست، و ما در ادامه به شما نشان می‌دهیم که چقدر ساده است.

راهنمای 3 مرحله ای خودآموزی با استفاده از آزمونها ی tpo 1 - 71 تافل

شاید مراحلی که در ادامه مطرح می کنیم به نظرتان بسیار ساده برسد اما سادگی این مراحل را دست کم نگیرید. این ساده است، پیش رفتن طبق برنامه ریزی این مزاحل و تمرین با ازمون های تی پی او انلاین، نیاز به تلاش و فداکاری دارد. شما باید زمان زیادی را صرف شرکت در ازمون های شبیه سازی شده، یادگیری دروس و تمرین با نمونه سوالات تافل کنید. با این حال، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم در مسیر خود بمانید و مطمئن شویم که به اندازه کافی برای رسیدن به نمره هدف خود پیشرفت می کنید :)
قبل از اینکه وارد مراحل آماده سازی شویم، پیشنهاد می کنیم در اپلیکیشن اکادمی زبان شایسته عضو شوید تا به tpo 1 - 71و همچنین جدید ترین تی پی او های ۲۰۲۲ تا نسخه ۷۴ دسترسی داشته باشید و بتوانید در هر کدام از آنها مثلا tpo 71 به صورت رایگان شرکت کنید.

آیا تمرین با آزمون های تی پی او TPO 1 – 71 کافی است؟ برای آمادگی تافل باید در چند آزمون تی پی او کامل شرکت کنم؟

حالا اماده هستید که ۳ گام زیر را دنبال کنید:

گام 1 اماده سازی برای تافل با ازمون های انلاین تی پی او

در یک آزمون تی پی او تافل مثلا tpo71 شرکت کنید تا متوجه شوید که در کدام مهارت ها بیشترین مشکل را دارید. مطمئن شوید که نتایج بخش‌های گفتاری و نوشتاری را مرور کرده‌اید. تنها راه برای بهبود نمرات در بخش صحبت کردن و نوشتن، دریافت بازخورد دقیق درباره اشتباهاتتان است.

گام 2 اماده سازی برای تافل با ازمون های انلاین tpo 1 - 71

درس‌های تافل ما را مرور کنید و مهارت‌ها، نکات و استراتژی‌های لازم را برای بهبود مکان‌هایی که مشکل دارید بیاموزید. ما بیش از 100 نمونه سوال گام به گام تافل از دروس پایه تا درس های پیشرفته داریم که مهارت های خاص را با توجه به موضوعات خاص آموزش می دهند.

گام 3 اماده سازی برای تافل با ازمون های انلاین tpo نسخه ۷۴ تایی

مهارت های تازه آموخته شده خود را تمرین کنید. در نهایت، مهارت های جدید خود را با بیش از 1500 سوال تمرینی تافل، 2000 فلش کارت واژگان تافل و تمرین های تعاملی، و شرکت در تست های تی پی او تافل بیشتر تقویت کنید.

گام 4 ... فقط 3 گام نبود؟

این واقعاً یک مرحله نیست، اما باید به آن اشاره شود. بعد از حدود 5 تا 7 روز تمرین، به عقب برگردید و مراحل 1 تا 3 را دوباره انجام دهید. به عنوان مثال. (در یک آزمون تی پی او جدید تافل از بین tpo 1 - 71 شرکت کنید، نتایج آت را تجزیه و تحلیل کنید، و مهارت های مورد نیاز برای بهبود را تقویت کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که نمره بالاتر از نمره تافل مورد نظر خود را کسب کنید.)

چرا ازمون های تی پی او  tpo 1 - 71 برای اماده سازی تافل، عالی هستند؟

ویژگی هایی که آزمون تی پی او را برای تمرین و آماده سازی عالی می کند عبارتند از:
سوالات هر بخش مثل متن ها و سخنرانی های صوتی از نظر سختی، طول و سبک به تافل رسمی نزدیک است.
فرمت و ساختار آن با آزمون رسمی تافل ibt آنلاین یکسان است.
پاسخ های بخش گفتاری و نوشتاری آن توسط مصححین ما ارزیابی می شوند
نمره کامل و تفکیکی آن ارائه می شود
رابط آزمون با رابط رسمی آزمون تافل یکسان است (بسیاری از کتاب‌های تافل، این مزیت را ندارند زیرا کاغذی هستند)
نکات و توضیحات مربوط به پاسخ سوالات به شما گزارش می شود
ترجمه تمامی ریدینگ تی پی او ها tpo 1 74در دسترس است
به طور خلاصه، آزمون های تی پی او نسخه ۷۴ تایی ما می‌تواند معتبرترین تجربه آزمون ممکن را در اختیار شما قرار دهد و نکات، آموزش و پاسخ‌های بیشتری را برای کمک به پیشرفت و یادگیری بهتر به شما ارائه دهد.

 

آیا تمرین با آزمون های تی پی او TPO 1 – 71 کافی است؟ برای آمادگی تافل باید در چند آزمون تی پی او کامل شرکت کنم؟

آزمون های تی پی او چقدر با ازمون اصلی تافل مشابهند؟

آزمون تافل iBT یک آزمون کامپیوتری است که تأیید می کند داوطلب دارای مهارت های زبان انگلیسی لازم برای موفقیت در یک محیط دانشگاهی است. به همین دلیل است که این آزمون بسیار مورد توجه و پذیرفته شده ترین آزمون در جهان است. بیش از 8500 کالج، دانشگاه و آژانس در 130 کشور جهان نمرات تافل را می پذیرند، بنابراین شرکت کنندگان در آزمون انعطاف پذیری لازم برای ارائه مدرک و نمرات آزمون تافل خود را در سراسر جهان دارند.
آزمون های تی پی او همان سوالات آزمون های قبلی تافل iBT هستند بنابراین دارای چهار بخش خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن می باشند که ساختار آنها به تفکیک هر بخش در جدول زیر آورده شده است.

بخش

تعداد سوالات

زمان

Reading

3-4 متن 12-16 سوال برای هرکدام

60–80 دقیقه

Listening

4-6 سخنرانی , 6 سوال برای هرکدام
2-3 مکالمه, 5 سوال برای هرکدام

60–90 دقیقه

BREAK

 

10 دقیقه

Speaking

6 سوال: 2 مستقل  و 4 تلفیقی

20 دقیقه

Writing

1 سوال تلفیقی
1 سوال مستقل

20 دقیقه
30 دقیقه


بیایید نگاهی کوتاه به هر بخش تافل داشته باشیم و ببینیم هر بخش از آزمون های tpo 1 - 71 شامل چه مواردی است و از کجا می توانید به نمونه سوالات واقعی هر بخش دسترسی داشته باشید.

بخش تست ریدینگ تافل tpo 1 - 71

بخش ریدینگ اولین بخش از آزمون تافل iBT است که توانایی شما را در خواندن و پاسخ به سؤالات مربوط به هر بخش ارزیابی می کند. این بخش شامل 3-4 متن است و هر متن با 12-14 سؤال در مجموع 36-56 سؤال دنبال می شود. هر متن به طور کلی حاوی 600 تا 700 کلمه است و 60-80 دقیقه فرصت دارید تا این بخش را تمام کنید.
آنچه در مورد آزمون ریدینگ در مقایسه با سایر بخش های آزمون تافل متفاوت است این است که می توانید پاسخ ها را رد کنید و بعداً به آنها مراجعه کنید. هنگامی که به پایان سؤالات بخش ریدینگ رسیدید، به عقب برگردید و پاسخ های خود را مرور کنید، اما اگر مطمئن نیستید که پاسختان درست باشد به انتخاب اول تان اطمینان کنید چون اغلب اوقات درست است.
اگر می‌خواهید جزئیات، مثال‌ها و نکات عمیق‌تری بیاموزید و با شبیه‌سازهای رایگان امتحان تافل tpo 1 - 71 و سوالات واقعی بخش ریدینگ تمرین کنید، در اپلیکیشن ما عضو شده و به بخش reading تافل بروید.
علاوه بر سوالات آزمون تافل ریدینگ آنلاین رایگان ما، همچنین می توانید با استفاده ترجمه ریدینگ های تافل نسخه ۱ تا ۷۴، درک مطلب خود را تقویت کنید و دایره لغات تان را گسترش دهید.

بخش تست شنیداری تافل Tpo 1 - 71

بخش لیسنینگ تی پی او های tpo 1 74 دقیقا مانند بخش دوم آزمون تافل iBT شامل 2-3 سوال است. هر سوال نیز شامل موارد زیر است:
1 مکالمه: 2-3 دقیقه بین دو نفر
2 سخنرانی: 4-6 دقیقه سخنرانی استاد یا تعامل استاد با دانشجویان
هر فایل لیسنینگ با تعدادی سؤال همراه خواهد بود:
مکالمه: 5 سوال
سخنرانی: 6 سوال
در مجموع 34-51 سوال در بخش لیسنینگ امتحان تافل وجود دارد که هر کدام شامل حدود 17 سوال می شود. شما 10 دقیقه فرصت خواهید داشت که این 17 سوال را در هر سوال تکمیل کنید البته شامل زمانی که صرف گوش دادن به سخنرانی ها یا مکالمه می کنید نمی شود. کل بخش گوش دادن (از جمله زمان صرف شده برای گوش دادن) بین 60 تا 90 دقیقه طول می کشد تا کامل شود.
در آزمون شنیداری، وقتی پاسخ خود را ارسال کردید، نمی‌توانید مانند آزمون ریدینگ به آن بازگردید، بنابراین اگر گیر کردید، ممکن است لازم باشد پاسخ را حدس بزنید. شما نمی توانید زمان زیادی را برای یک سوال صرف کنید زیرا ممکن است وقت شما تمام شود و احتمالاً سؤالات آسان را از دست بدهید، بنابراین اگر گیر کردید، متأسفانه باید ادامه دهید.
تمرین کردن با آزمون‌های tpo 1 - 74 تافل قطعا به بهبود مهارت‌های آزمون شنیداری شما کمک می‌کند و اگر نیاز به تمرین بیشتری دارید، می توانید بر اساس تمرینات لیسنینگ کامل تافل ما مهارت خود را بهبود بخشید.

آیا تمرین با آزمون های تی پی او TPO 1 – 71 کافی است؟ برای آمادگی تافل باید در چند آزمون تی پی او کامل شرکت کنم؟

اگر می‌خواهید جزئیات، مثال‌ها و نکات عمیق‌تری بیاموزید و با نمونه تست‌های رایگان تافل و نمونه سوالات واقعی لیسنینگ تمرین کنید، به نرم افزار شبیه ساز ما مراجعه کنید.

بخش آزمون اسپیکینگ تافلtpo 1 - 71 

بخش اسپیکینگ سومین قسمتی است که در هر یک از تی پی او های نسخه ۷۴ تایی دقیقا مانند آزمون تافل iBT با آن روبرو خواهید شد و تکمیل آن حدود 20 دقیقه طول می کشد. در مجموع شش سوال اسپیکینگ وجود دارد: دو سوال اسپیکینگ مستقل و چهار سوال اسپیکینگ تلفیقی. جزئیات بیشتر در مورد هر سوال در جدول زیر ارائه شده است:

 

نوع اسپیکینگ

جزئیات

سوال مستقل اسپیکینگ  1

از شما یک سوال عمومی درباره زندگیتان پرسیده خواهد شد

زمان آماده سازی جواب: 15 ثانیه
زمان پاسخگویی : 45 ثانیه

سوال مستقل اسپیکینگ  2

از شما خواسته می شود که بین دو گزینه یکی را انتخاب کنید و ترجیح خود را توضیح دهید یا نظر خود را در مورد یک موضوع بیان کنید.

زمان آماده سازی جواب: 15 ثانیه
زمان پاسخگویی : 45 ثانیه

سوال تلفیقی اسپیکینگ 3

شما یک اطلاعیه دانشگاه یا نامه دانشجویی را می خوانید و سپس می شنوید که دو دانشجو در مورد نظرات خود در مورد اعلامیه کتبی بحث می کنند. سپس نظر یک دانش آموز را بیان می کنید و دلایلی را که او برای داشتن آن نظر می آورد توضیح می دهید.

زمان خواندن متن : 50 ثانیه
زمان آماده سازی جواب: 30 ثانیه
زمان پاسخگویی : 60 ثانیه

سوال تلفیقی اسپیکینگ 4

شما بخشی از یک کتاب درسی یا یک مقاله دانشگاهی را در مورد یک مفهوم کلی می خوانید. سپس یک سخنرانی در مورد مثال خاصی از این مفهوم می شنوید. سپس مطالعه و سخنرانی را خلاصه می کنید و در مورد رابطه بین این دو بحث می کنید.

زمان خواندن متن : 50 ثانیه
زمان آماده سازی جواب: 30 ثانیه
زمان پاسخگویی : 60 ثانیه

سوال تلفیقی اسپیکینگ  5

می شنوید که دو دانش آموز درباره مشکلی که یکی از آنها دارد و دو راه حل ممکن برای این مشکل بحث می کنند. سپس مشکلات را خلاصه می کنید و توضیح می دهید که کدام یک از دو راه حل را ترجیح می دهید.
زمان آماده سازی جواب: 20 ثانیه
زمان پاسخگویی : 60 ثانیه

سوال تلفیقی اسپیکینگ  6

شما یک سخنرانی می شنوید. سپس نکات اصلی سخنرانی را خلاصه می کنید.

زمان آماده سازی جواب: 20 ثانیه
زمان پاسخگویی : 60 ثانیه


اگر می‌خواهید جزئیات، مثال‌ها و نکات عمیق‌تری را بیاموزید و با نمونه تست‌های رایگان تافل تی پی نسخه ۷۴ تایی و سوالات واقعی اسپیکینگ تمرین کنید، به نرم افزار شبیه ساز تافل ما بروید.

بخش آزمون رایتینگ تافل tpo 1 - 71

بخش رایتینگ در هر یک از آزمون های تی پی او نسخه ۷۴ تایی، چهارمین بخش از آزمون تافل iBT است و حدود 50 دقیقه طول می کشد. برای درک جزئیات بیشتر در مورد هر سوال به جدول زیر نگاه کنید.

سوال رایتینگ

جزئیات

سوال رایتینگ تلفیقی

به شما 3 دقیقه فرصت داده می شود تا یک متن دانشگاهی را بخوانید. پس از خواندن متن، به یک سخنرانی در مورد همان موضوع گوش می دهید. سپس مقاله ای می نویسید که در آن سخنرانی و قسمت ریدینگ خلاصه می شود و رابطه بین آنها را نشان می دهید. شما نباید نظر خود را در مورد مسائل بیان کنید و نباید هیچ گونه اطلاعاتی خارج از متن و سخنرانی بنویسید.

ریدینگ : 3 دقیقه
رایتینگ : 20 دقیقه

سوال رایتینگ مستقل

شما یک prompt (یک موضوع) را می خوانید و نظرات خود را در زمان پاسخگویی می نویسید . زمان پاسخگویی شما کاملاً بر اساس دانش و تجربه خودتان است.

رایتینگ: 30 دقیقه


وقتی آزمون تافل خود را کامل می کنید، رایتینگ شما باید ارزیابی شود. این کار توسط مصححین ما که جزو ارزیابان تافل هستند و به نرم افزار کامپیوتری e-rater® دسترسی دارند، انجام می شود. به هر یک از مقالات شما نمره ای از 0 تا 5 داده می شود. نمرات مقاله ترکیبی شما به نمره بخش رایتینگ از 0 تا 30 تبدیل می شود.
بیایید ببینیم که چگونه رتبه‌دهندگان تافل و e-rater® نمره شما را برای سوال ریدینگ مستقل تافل تعیین می‌کنند. چهار معیار اساسی وجود دارد که مقاله شما بر اساس آنها ارزیابی می شود. این چهار معیار عبارتند از:
چقدر خوب به موضوع پرداخته اید.
چقدر خوب ایده های خود را توسعه داده و از آنها پشتیبانی می کنید.
چقدر خوب مقاله را سازماندهی کردید و ایده های خود را به هم ارتباط دادید.
چقدر خوب از زبان انگلیسی، از جمله گرامر، واژگان، و قواعد نگارشی استفاده می کنید.
قواعد نگارشی، قوانین خاص رایتینگ زبان انگلیسی از جمله املا، نقطه گذاری و استفاده از حروف بزرگ هستند.
در مورد سوال رایتینگ تلفیقی تافل نیز چهار معیار اساسی وجود دارد که مقاله شما بر اساس آنها ارزیابی می شود. این چهار معیار عبارتند از:
چقدر خوب اطلاعات مهم را از سخنرانی انتخاب می کنید.
چقدر خوب نکات سخنرانی را با نکات متنی که خواندید، مرتبط می کنید.
چقدر خوب مقاله را سازماندهی می کنید و جزئیات را ارائه می دهید.
چقدر خوب از زبان انگلیسی، از جمله گرامر، واژگان، و قواعد نگارشی استفاده می کنید.
یک تکنیک عالی برای بهبود مهارت های نوشتاری شما این است که مقاله خود را با مقالاتی با نمره بالا مقایسه کنید تا ببینید ساختار آنها چگونه است و به همان شیوه به سوالات پاسخ دهید. هدف شما باید الگوبرداری از این مقاله های نمونه باشد، اما گفتن آن آسان تر از انجام آن است.
اگر می‌خواهید با جزئیات، مثال‌ها و نکات عمیق‌تر آشنا شوید و با نمونه تست‌های رایگان تافل tpo 1 - 71 و نمونه سوالات واقعی رایتینگ تمرین کنید، به اپلیکیشن ما بروید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!