چطور با ریدینگ تی پی او تافل toefl tpo 73 افزایش سرعت پاسخگویی به سوالات ریدینگ را تمرین کنیم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/03/27

انواع سوالات در بخش ریدینگ تافل برای ارزیابی توانایی ریدینگ و تحلیل اطلاعات طراحی شده است. برای شرکت کنندگان در آزمون ضروری است که درک بهتری از انواع سؤالات به منظور حل مؤثر آنها داشته باشند. شرکت در آزمون های آنلاین تی پی او به خصوص جدیدترین نسخه آن toefl tpo 73به شما کمک می کند که با انواع مختلف سوالات ریدینگ تافل آشنا شوید و سرعت پاسخگویی خود را افزایش دهید.
در ریدینگ تافل toefl tpo 73 می توانید انواع سوالات ریدینگ را که در ادامه با جزئیات کامل به آنها می پردازیم تمرین کنید:

1. سوالات اطلاعات واقعی ریدینگ تافل

برای پاسخ به این نوع سؤال، شما باید اطلاعات داده شده در متن ریدینگ تافل toefl tpo 73 را تجزیه و تحلیل کنید و حقایق یا جزئیاتی را که صریحاً بیان شده، در متن تشخیص دهید. این حقایق می تواند به شکل ایده های اصلی، جزئیات پشتیبانی یا تعاریف باشد.
به شما 4 گزینه پاسخ داده می شود تا یکی را انتخاب کنید. از بین این موارد، معمولاً از شما خواسته می شود که یک پاسخ یا گاهی حتی دو پاسخ را انتخاب کنید. در مورد دوم به شما اطلاع داده می شود که پاسخ ها فقط یک نمره دارند.

سؤالات اطلاعات واقعی چگونه بیان می شوند؟

در این نوع سوال، عباراتی مانند:
پاراگراف 2 به کدام یک از موارد زیر در مورد Y اشاره می کند؟
طبق پاراگراف 1 کدام یک از موارد زیر در مورد X صحیح است؟
با توجه به پاراگراف 3، X چگونه Y را تعیین می کند؟
با توجه به پاراگراف 4، چرا X  کار y  را انجام داد؟

2. سوال اطلاعات واقعی منفی در ریدینگ تافل toefl tpo 73

سؤالات واقعی منفی مشابه سؤالات اطلاعات واقعی هستند، اما در این نوع سؤال، باید تعیین کنید که کدام گزینه پاسخ "غلط" است. شما چهار گزینه برای پاسخ دارید که سه گزینه صحیح و یکی نادرست است.
همچنین ممکن است از شما بخواهد که مشخص کنید کدام واقعیت در «نادرست» ذکر شده است. اساساً، این نوع سؤال حاوی کلمات "EXCEPT" یا "NOT" در متن سوال خواهد بود.

سوالات اطلاعات واقعی منفی چگونه بیان می شوند؟

در این نوع سوال، عباراتی مانند:
طبق پاراگراف 1 کدام یک از موارد زیر صحیح نیست؟
نویسنده تمام موارد زیر را ذکر کرده است به جز… 

3. نمونه سوالات استنتاجی در ریدینگ تافل toefl tpo 73

استنتاج نتیجه ای است که بر اساس شواهد و استدلال به دست می آید. بنابراین، در این نوع سؤال، از شما خواسته می شود تا با تجزیه و تحلیل اطلاعات ارائه شده در متن، محتمل ترین نتیجه را شناسایی کنید. شما اساساً باید ایده ای را درک کنید که به صراحت در متن بیان نشده است. شناسایی این نوع سوال آسان است زیرا شامل کلماتی مانند "conclusion"، "suggestion" یا "result in" است.

سوالات استنتاجی چگونه بیان می شوند؟

در این نوع سوال، عباراتی مانند:
کدام یک از موارد زیر را می توان در مورد X استنباط کرد؟
پاراگراف 1 کدام یک از موارد زیر را در مورد Y پیشنهاد می کند؟
کدام یک از موارد زیر احتمالا درست است؟
نتیجه X چیست؟

4. سوالات مربوط به هدف متن در ریدینگ تافل toefl tpo 73

در این نوع سوال، از شما خواسته می شود که گزینه پاسخی را انتخاب کنید که به بهترین وجه استدلال مربوط به پاراگراف ذکر شده از متن را توضیح دهد. سؤالات هدف متن مشابه سؤالات استنتاجی هستند، اما معمولا می پرسد که «چرا» نویسنده به جای محتمل ترین نتیجه، اطلاعات خاصی را ارائه می دهد.
برای پاسخگویی به این نوع سوال، باید نکته اصلی پاراگراف و نحوه ارتباط اطلاعات داده شده با آن را درک کنید.

سؤالات هدف بلاغی چگونه بیان می شوند؟

در این نوع سوال، عباراتی مانند:
در پاراگراف 1 چرا نویسنده X را ذکر کرده است؟
چرا نویسنده توضیح Y را ارائه کرده است؟
کدام یک از موارد زیر نحوه سازماندهی پاراگراف 2 را به خوبی توضیح می دهد؟
نویسنده به کدام یک از دلایل زیر X را ذکر می کند؟

5. سوال معنی واژگان در ریدینگ تافل toefl tpo 73

در این نوع سوال، کلمه یا عبارتی از متن به شما داده می شود که باید کلمه مشابهی را از بین گزینه های داده شده برای آن انتخاب کنید. چهار گزینه پاسخ وجود دارد که از شما خواسته می شود نزدیک ترین کلمه را از نظر معنی به کلمه یا عبارت موجود در سؤال انتخاب کنید.

سوالات معنی واژگان در ریدینگ چگونه بیان می شوند؟

در این نوع سوال، شرکت کنندگان در آزمون عباراتی مانند زیر را خواهند دید:
کلمه X در پاراگراف 2 از نظر معنی نزدیکتر است به…
عبارت Y در این پاراگراف از نظر معنی نزدیکترین است به ... 

6. سوال ساده سازی جمله در ریدینگ تافل toefl tpo 73

این نوع سوال توانایی شما را برای بازنویسی و خلاصه کردن اطلاعات بدون تغییر معنی آن می‌سنجد. شما به راحتی می توانید سوالات ساده سازی جمله را شناسایی کنید زیرا یک جمله همیشه در قسمت برجسته شده است. از شما خواسته می شود جمله ای را مشخص کنید که همان معنای جمله داده شده در سوال را داشته باشد.

سوالات ساده سازی جمله چگونه بیان می شوند؟

در این نوع سوال، عبارتی مانند:
کدام یک از موارد زیر اطلاعات ضروری را در جمله هایلایت شده به بهترین وجه بیان می کند؟
مطرح می شود

7. سوال درج متن در ریدینگ تافل toefl tpo 73

انواع سوال درج متن توانایی شما را در تشخیص ارتباطات منطقی و دستوری بین جملات ارزیابی می کند. در سوال، عبارتی می بینید که باید مکان مناسبی را برای آن در متن انتخاب کنید. معمولاً 4 مربع سیاه در پاراگراف وجود دارد که نشان دهنده مکان های ممکن برای جمله مورد نظر است. از این میان، شما باید مکانی را انتخاب کنید که عبارت به بهترین وجه در آن قرار می گیرد.

سوالات درج متن چگونه بیان می شوند؟

در سؤالات درج متن، شرکت کنندگان در آزمون عبارتی مانند:
این جمله در کجا مناسب تر است؟ روی مربع کلیک کنید تا جمله را به متن اضافه کنید.
مشاهده می کنند

8. سوالات خلاصه متن در ریدینگ تافل toefl tpo 73

دقیقاً همانطور که کلمه خلاصه نشان می دهد، شما باید گزینه هایی را انتخاب کنید که به بهترین نحو خلاصه متن داده شده را توضیح دهند. یک عبارت در سوال می بینید که بر اساس آن باید خلاصه را کامل کنید. شش گزینه پاسخ وجود خواهد داشت که از بین آنها باید سه گزینه پاسخ را انتخاب کنید که ایده های اصلی عبارت داده شده را به بهترین شکل خلاصه می کند.

سؤالات خلاصه متن چگونه بیان می شوند؟

در این نوع سوال ریدینگ تافل، عبارتی مانند زیر را خواهید دید:
در زیر یک جمله، به عنوان خلاصه ای از متن آورده شده است. خلاصه را با انتخاب سه گزینه پاسخ که مهمترین ایده های متن را بیان می کند، تکمیل کنید.

استراتژی های مناسب برای پاسخگویی به سوالات ریدینگ تافل toefl tpo 73

قبل از شروع به پاسخگویی سوالات بخش ریدینگ تافل toefl tpo 73، باید یک استراتژی مناسب داشته باشید که به شما کمک می کند تا به سرعت و با اطمینان به سوالات پاسخ دهید.
در واقع، شما باید از قبل تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید متن ریدینگ تافل را بخوانید. چه بخواهید ابتدا متن را بخوانید یا قبل از خواندن متن، سؤالات را مرور کنید به هرحال باید در مورد استراتژی خود برنامه ای در ذهن داشته باشید.
در ادامه چند استراتژی موثر که می توانید به منظور پاسخگویی به بخش ریدینگ تافل به آنها مراجعه کنید را به شما معرفی می کنیم: 

متن ریدینگ تافل toefl tpo 73 را سریع بخوانید

توصیه می شود در کمتر از چهار دقیقه از متن عبور کنید. با این کار زمان کافی برای پاسخگویی به سوالات مطرح شده در انتهای متن خواهید داشت.

نوع سوالات ریدینگ را مشخص کنید

شناسایی نوع سوالی که به آن پاسخ می دهید به شما کمک می کند که سریع و صحیح به آن پاسخ بدهید. بنابراین، درک خوبی از انواع مختلف سؤالات داشته باشید تا به طور مؤثر آنها را تشخیص دهید.

مراقب زمان باشید

هنگام پاسخ دادن به سوالات، زمان را از دست ندهید. زمان خود را برای حل هر سوال به طور موثر برنامه ریزی و مدیریت کنید. با توجه به نوع سوال مشخص کنید که چقدر طول می کشد تا یک سوال خاص حل شود.

در حین خواندن متن ریدینگ تافل toefl tpo 73  یادداشت بردارید

عبارات کلیدی متن را در حین خواندن آن مشخص کنید. با یادداشت برداری از این عبارات کلیدی، می توانید در حین پاسخگویی سریعتر و راحت تر اطلاعات مربوطه را در متن پیدا کنید.

گزینه های اشتباه را حذف کنید

قبل از انتخاب گزینه پاسخ، یک یا دو گزینه را به طور کامل حذف کنید. با انجام این کار، 50 درصد شانس انتخاب گزینه صحیح را خواهید داشت.

 

چطور با ریدینگ تی پی او تافل toefl tpo 73 افزایش سرعت پاسخگویی به سوالات ریدینگ را تمرین کنیم؟

چطور با ریدینگ تافل toefl tpo 73تمرین کنیم تا نمره بالاتری در ازمون واقعی کسب کنیم؟

شما باید تا حد امکان تمرین کنید تا بتوانید بخش ریدینگ تافل را به طور موثر درک کنید. تمرین با تی پی او های نسخه ۷۴ تایی به شما کمک می کند تا به نمره هدف خود برسید. همچنین، با ماسخگویی به نمونه سوالات واقعی ریدینگ تافل toefl tpo 73 می توانید بر نقاط قوت و ضعف خود اگاهی پیدا کردهو به طور کلی مهارت ریدینگ خود را بهبود بخشید و بر بخش Reading تسلط پیدا کنید.
با این اوصاف، بیایید نگاهی به نکاتی برای آماده شدن برای ریدینگ تافل بیندازیم

سرعت خواندن خود را افزایش دهید

عادت کنید که متن های انگلیسی سریع تر و پیچیده تر را در زمان کمتری نسبت به قبل بخوانید. زمانی که در ازمون های آزمایشی تی پی او ۱ تا ۷۴  شرکت می کنید، زمان بگذارید و یادداشت کنید که برای خواندن هر قسمت چقدر زمان صرف می‌کنید. این زمان را به تدریج بهبود دهید و در عین حال سرعت مطالعه خود را سریعتر از قبل کنید.

با مطالعه ترجمه ریدینگ تافل toefl tpo 73 دایره لغات خود را گسترده تر کنید

می توانید با تهیه فهرستی از کلمات ناآشنا و یافتن معانی آن با استفاده از ترجمه ریدینگ تافل toefl tpo 73 که در اپلیکیشن اکادمی آنلاین زبان شایسته در دسترس شما است، دایره لغات گسترده ای را بهبود بخشیده و بسازید. برای دانش آموزان بسیار مهم است که دایره لغات خود را گسترش دهند تا بتوانند نمره بالایی در بخش ریدینگ تافل کسب کنند.

انواع مطالب را به زبان انگلیسی بخوانید

برای بهبود مهارت ها و سرعت خواندن خود، به غیر از مطالعه نمونه سوالات و ریدینگ تی پی او های تافل، سایر مطالب زبان انگلیسی را نیز بخوانید. انواع مطالب حوزه موضوعی مانند علوم، هنر، علوم اجتماعی، تجارت و غیره را بخوانید. همچنین، حتماً در روزهای آماده‌سازی تافل، روزنامه‌های انگلیسی، ادبیات، مجلات و غیره را بخوانید تا با مهارت‌های خواندن خود آشنا شوید.

تمرین با نمونه سوالات ریدینگ تافل تی پی او ۱ تا toefl tpo 73 کلید نهایی موفقیت است

به دانش آموزان توصیه می شود تا جایی که می توانند با ازمون های تی پی او تافل تمرین کنند. این نمونه سوالات واقعی، توانایی و مهارت آنها را برای حل انواع سؤالات در ریدینگ تافل توسعه می دهد.

چطور با ریدینگ تی پی او تافل toefl tpo 73 افزایش سرعت پاسخگویی به سوالات ریدینگ را تمرین کنیم؟

چطور در ازمون ریدینگ تافل toefl tpo 73 شرکت کنم؟

اگر بر روی کسب نمرات بالا در ریدینگ تافل تمرکز کردید، باید سعی کنید بر مهارت ها و سرعت خواندن انگلیسی خود تسلط پیدا کنید. به غیر از این دو جنبه، مدیریت زمان تا حد زیادی بر عملکرد کلی شما تأثیر می‌گذارد و می‌تواند نمره ریدینگ تافل شما را بالا ببرد.
ما به دانش‌آموزان پیشنهاد می‌کنیم که ازمون های تمرینی تی پی او های تافل ۷۴ تایی را در اپلیکیشن ما انجام دهند، با مطالعه ترجمه ریدینگ ها، دایره لغات خود را تقویت کرده و انواع منابع زبان انگلیسی را که به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفته، مطالعه کنند. در نهایت، ما شما را تشویق می‌کنیم که با پشتکار و تمربن، مهارت‌های عالی خواندن انگلیسی خود را نشان دهید!

سوالات متداول داوطلبین در مورد ریدینگ تافل (faq)

Q1. کجا می توانم ریدینگ تافل را تمرین کنم؟

شما می توانید ریدینگ تافل را از طریق آزمون های تی پی او نسخه ۷۴تایی که در اپلیکیشن آکادمی انلاین زبان شایسته به صورت رایگان ارائه شده، تمرین کنید.

Q2. نمره ریدینگ خوب در تافل چقدر است؟

هر نمره ای بالاتر از 22 ، نمره ریدینگ خوب در تافل محسوب می شود. در حالی که نمره 26 تا 27 نمره بسیار خوبی در نظر گرفته می شود زیرا شما را در بین 25 درصد بالاترین نمره ها قرار می دهد.

Q3. چگونه برای پاسخگویی به سوالات بخش ریدینگ تافل آماده شوم؟

برای امادگی ریدینگ تافل، باید یک برنامه مطالعاتی موثر داشته باشید. فراموش نکنید که نکات آمادگی برای ریدینگ تافل که در بالا در این مقاله ذکر شد را مرور کنید. همچنین نکات و راهکارهای پاسخگویی صحیح به سوالات ریدینگ تافل را به خوبی مطالعه کنید.
در حین شرکت در امتحان، زمان خود را به طور موثر برنامه ریزی کنید و سعی کنید در یک سوال گیر نکنید. حواستان به ساعتتان باشد و هنگام حل بخش ریدینگ تافل، زمان را از دست ندهید.

Q4. آیا کسب نمره بالا در بخش ریدینگ تافل سخت است؟

ریدینگ تافل، سخت نیست اما شامل چند سوال پیچیده است. اگر داوطلبین به خوبی آماده شده باشند و تست های تمرین ریدینگ تافل tpo را به خوبی تمرین کرده باشند، می توانند این بخش را به طور موثر پشت سر بگذارند. عاگر می خواهید نمره بالایی در آزمون کسب کنید باید به طور اختصاصی روی تکنیک ها و استراتژی هایی که برای حل هر سوال در طول امتحان استفاده می شود، کار کنید و سرعت خواندن ریدینگ به زبان انگلیسی را افزایش داده و به اندازه کافی اعتماد به نفس داشته باشید.

Q5. چند نوع متن در درک مطلب تافل وجود دارد؟

در ریدینگ تافل، متن هایی از کتاب های درسی سطح دانشگاهی وجود دارد که موضوعات مرتبط با دانشگاه را پوشش می دهد. متن ها عمدتاً درباره یک موضوع لمی و آکادمیک در رشته های مختلف دانشگاهی هستند که از کتاب‌های درسی سطح دانشگاه گرفته شده‌اند.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!