نمونه سوالات و قالب های آماده برای پاسخگویی به سوالات speaking تافل هوم ادیشن

زمان مطالعه : 25 دقیقه | منتشر شده در: 1401/05/12

کوتاه ترین و در عین حال سخت ترین بخش تافل، بخش Speaking است. اما با استفاده از نمونه سوالات تافل هوم ادیشن ، می‌توانید مهارت‌ها و اعتماد به نفس لازم برای کسب نمره اسپیکینگ مورد نظر خود را در روز آزمون به خود بدهید. همچنین اگر با چند قالب آماده برای پاسخگویی به سوالاتی که در بخش اسپیکینگ تافل مطرح می‌شود آشنا شوید، راحت تر می‌توانید به آنها پاسخ بدهید. در این مقاله شش قالب تافل هوم ادیشن Speaking با نکات تخصصی در مورد نحوه سفارشی سازی و استفاده از آنها را به شما ارائه می‌دهیم. با این حال، قبل از اینکه آن‌ها را مرور کنیم، بیایید انواع مختلف سوالات Speaking و همچنین مزایای استفاده از قالب برای پاسخگویی به TOEFL Speaking در امتحان را بررسی کنیم.

چند نوع سوال اسپیکینگ در تافل هوم ادیشن وجود دارد؟

بخش Speaking تنها 20 دقیقه طول می‌کشد و آن را به کوتاه ترین بخش در تافل تبدیل می‌کند. برای این بخش، شما باید در مجموع شش کار را انجام دهید که به حوزه های محتوایی زیر می‌پردازد:
• موضوعات آشنا (سوالات 1 و 2)
• موقعیت های دانشجویی (سوالات 3 و 5)
• محتوای دوره آکادمیک (سوالات 4 و 6)
در هر سوال، یک درخواست را می‌خوانید و 15 تا 30 ثانیه فرصت دارید تا پاسخ خود را آماده کنید. سپس 45 تا 60 ثانیه فرصت دارید تا پاسخ خود را از طریق میکروفون ضبط کنید. (در تافل هوم ادیشن، شما با یک شخص واقعی صحبت نمی‌کنید، بلکه مستقیماً با میکروفون متصل به رایانه خود صحبت می‌کنید.) پس از ضبط، پاسخ‌های اسپیکینگ شما برای بررسی به امتیازدهندگان حرفه‌ای ارسال می‌شوند.
شش نمونه سوال اسپیکینگ تافل هوم ادیشن را می‌توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد: سوالات  مستقل و سوالات تلفیقی . در زیر، تفاوت های اساسی بین این دو نوع سوال را مورد بحث قرار می‌دهیم.

نمونه سوالات اسپیکینگ مستقل تافل هوم ادیشن

وظایف Independent Speaking دو سوال اول در بخش Speaking هستند و هر دو سوال منحصراً حول موضوعات آشنا می‌چرخند. برای هر سوال، 15 ثانیه فرصت دارید تا پاسخ خود را آماده کنید (در صورت تمایل می‌توانید در این مدت یادداشت برداری کنید) و 45 ثانیه برای صحبت با میکروفون به شما رمان داده می‌شود.
سوال 1 از شما می‌خواهد که با انتخاب یکی از چندین گزینه، درباره یک تجربه یا خواسته شخصی صحبت کنید. برای مثال، ممکن است از شما خواسته شود مکانی را انتخاب کنید که می‌خواهید از آن بازدید کنید و دلیل آن را توضیح دهید. سوال 2 از شما می‌خواهد که ترجیح خود را بین دو گزینه نشان دهید و در مورد اینکه چرا فکر می‌کنید یک انتخاب بهتر از دیگری است بحث کنید.
دو نمونه سوالات مستقل اسپیکینگ تافل هوم ادیشن در مقیاس 0-4 نمره گذاری می‌شوند. طبق روبریک رسمی،  پاسخ قابل فهم، واضح و طبق قواعد دستوری نمره ۴ را می‌گیرد. پاسخ 3 به طور کلی پاسخی است که قابل درک است، و چند اشتباه جزئی در سرعت، تلفظ، و/یا دستور زبان وجود دارد. پاسخ با نمره ۱ دارای حداقل انسجام است و فقط ایده های بسیار اساسی را بیان می‌کند.
برای هر دو سوال 1 و 2، می‌توانید پاسخ های خود را غیرواقعی بیان کنید. در تافل، در مورد اینکه آیا حقیقت را می‌گویید یا خیر، قضاوت نمی شوید، بلکه در مورد اینکه چقدر می‌توانید به نمونه سوالات اسپیکینگ تافل هوم ادیشن به زبان انگلیسی پاسخ دهید، مورد قضاوت قرار می‌گیرید. بنابراین در مورد تلاش برای یادآوری یک تجربه شخصی مرتبط نگران نباشید - اگر نمی توانید به بک مورد واقعی فکر کنید، فقط یک تجربه شخصی از خودتان بسازید!
در اینجا یک نمونه سوالات رسمی از اسپیکینگ تافل هوم ادیشن بخش Independent Speaking با فرمت سوال 1 آمده است:

Talk about a pleasant and memorable event that happened while you were in school. Explain why this event brings back fond memories.
Preparation Time: 15 seconds
Response Time: 45 seconds

این ویدیوی تافل که توسط ETS (سازندگان تافل) ایجاد شده است، یک نمونه پاسخ Speaking با امتیاز بالا برای سوالات مستقل را نشان می‌دهد. برای شنیدن پاسخ نمونه کلیک کنید (شروع از 4:10). 

نمونه سوالات اسپیکینگ تلفیقی تافل هوم ادیشن 

بعد از اینکه دو سوال Independent Speaking خود را کامل کردید، چهار سوال Speaking تلفیقی به شما داده می‌شود. برای این سوالات، به جای بحث در مورد موضوعات آشنا، در مورد متن‌ها و کلیپ های صوتی متشکل از مکالمات و سخنرانی‌ها صحبت خواهید کرد.
دو مورد اول از این نمونه سوالات اسپیکینگ تافل هوم ادیشن  - سوالات 3 و 4 - از شما می‌خواهند که یک متن را بخوانید، به یک مکالمه یا سخنرانی گوش دهید و سپس پاسخ خود را ضبط کنید. به طور خاص، سؤال 3 از شما می‌خواهد که نظر یک سخنران را در مورد یک موضوع مرتبط با دانشگاه خلاصه کنید، در حالی که سؤال 4 از شما می‌خواهد که یک اصطلاح یا مفهوم خاص را که در یک سخنرانی توضیح داده شده است توضیح دهید. شما 45 تا 50 ثانیه برای خواندن متن، 30 ثانیه برای آماده کردن پاسخ و 60 ثانیه برای صحبت کردن زمان دارید. کلیپ های صوتی معمولاً حدود 60 ثانیه طول می‌کشند.
 دو سوال پایانی، سؤالات 5 و 6 کمی ساده تر هستند زیرا فقط از شما می‌خواهند که به یک کلیپ صوتی گوش دهید و سپس پاسخ خود را بگویید. در سؤالات 5 و 6 هیچ متن خواندنی وجود ندارد. سؤال 5 از شما می‌خواهد که به مکالمه ای در مورد یک موضوع مربوط به زندگی دانشگاهی گوش دهید و سپس راه حلی را که فکر می‌کنید بهترین است انتخاب کنید، در حالی که سؤال 6 از شما می‌خواهد که جنبه های خاصی از آن را خلاصه کرده یا توضیح دهید. در هنگام خواندن برای هر دو سوال، 20 ثانیه برای آماده کردن پاسخ و 60 ثانیه برای صحبت کردن فرصت دارید. طول کلیپ های صوتی معمولا بین 60 تا 120 ثانیه است.
مانند نمونه سوالات اسپیکینگ مستقل تافل هوم ادیشن  Independent Speaking، سوالات Speaking تلفیقی در مقیاس 0-4 نمره گذاری می‌شود. official rubric، پاسخ 4 را به‌عنوان پاسخی کاملا منسجم دارای ارتباط یکنواخت و روان ایده‌ها توصیف می‌کند.  پاسخ با نمره ۳ به طور کلی واضح است، اما ممکن است حاوی کاستی های گاه به گاه در واژگان، دستور زبان، و/یا روند بیان مطلب باشد. پاسخ 1 بسیار محدود است و محتوای واضح و دقیقی را ارائه نمی دهد.
در اینجا یک نمونه از سوالات رسمی اسپیکینگ تافل هوم ادیشن از نوع Speaking تلفیقی در قالب سوال 4 آمده است:

Read a passage from a psychology textbook and the lecture that follows it. Then answer the question.
 
Flow (Reading)
In psychology, the feeling of complete and energized focus in an activity is called flow. People who enter a state of flow lose their sense of time and have a feeling of great satisfaction. They become completely involved in an activity for its own sake rather than for what may result from the activity, such as money or prestige. Contrary to expectation, flow usually happens not during relaxing moments of leisure and entertainment, but when we are actively involved in a difficult enterprise, in a task that stretches our mental or physical abilities.
 
Lecture (Listening)
(Male professor) I think this will help you get a picture of what your textbook is describing. I had a friend who taught in the physics department, Professor Jones, he retired last year. . . . Anyway, I remember . . . this was a few years ago . . . I remember passing by a classroom early one morning just as he was leaving, and he looked terrible: his clothes were all rumpled, and he looked like he hadn’t slept all night. And I asked if he was OK. I was surprised when he said that he never felt better, that he was totally happy. He had spent the entire night in the classroom working on a mathematics puzzle. He didn’t stop to eat dinner; he didn’t stop to sleep . . . or even rest. He was that involved in solving the puzzle. And it didn’t even have anything to do with his teaching or research; he had just come across this puzzle accidentally, I think in a mathematics journal, and it just really interested him, so he worked furiously all night and covered the blackboards in the classroom with equations and numbers and never realized that time was passing by.
 
Question: Explain flow and how the example used by the professor illustrates the concept.
Preparation Time: 30 seconds
Response Time: 60 seconds

در این لینک می‌توانید یک نمونه پاسخ با نمره کامل را بشنوید.

مقایسه نمونه سوالات اسپیکینگ تافل هوم ادیشن مستقل و تلفیقی

 

سوالات اسپیکینگ مستقل

سوالات اسپیکینگ تلفیقی

Reading + Listening

Listening

ترتیب

سوالات  1 & 2

سوالات  3 & 4

سوالات  5 & 6

زمان

15 ثانیه برای آماده سازی

45 ثانیه برای صحبت کردن

45-50 ثانیه برای خواندن

30 ثانیه برای آماده سازی

60 ثانیه برای صحبت کردن

20 ثانیه برای آماده سازی

60 ثانیه برای صحبت کردن

محدوده نمره

0-4

0-4

0-4

موضوع

موضوعات آشنا

سوال 3: مشکلات دانشجویی

سوال 4: محتوای دروس دانشگاهی

سوال 5: مشکلات دانشجویی

سوال 6: محتوای دروس دانشگاهی

توضیحات

برای سوال 1، شما باید یک تجربه یا خواسته شخصی را مورد بحث قرار دهید و یک گزینه را از بین گزینه های زیادی انتخاب کنید.

برای سوال 2 باید یکی از دو گزینه را انتخاب کنید و دلیل آن را توضیح دهید.

برای سوال 3 باید نظر یک سخنران را در مورد مشکل دانشگاه توضیح دهید.

برای سوال 4 باید مفهومی از یک متن و سخنرانی توضیح دهید.

برای سوال 5، شما باید یکی از راه حل های سخنرانان را برای یک مشکل دانشگاه پشتیبانی کنید.

برای سوال 6 باید قسمتی از یک سخنرانی را خلاصه یا توضیح دهید.


قبل از اینکه به قالب های آماده برای پاسخگویی به نمونه سوالات اسپیکینگ تافل هوم ادیشن بپردازیم، بهتر است ببینیم قالب تافل Speaking دقیقا چیست؟

قالب پاسخگویی به سوالات اسپیکینگ تافل چیست؟

به نظر من ساده‌ترین کار این است که قالب‌ها را به‌عنوان یک اسکلت در نظر بگیریم. در حالی که یک اسکلت به عنوان چارچوبی برای بدن عمل می‌کند، یک قالب گفتاری تافل به عنوان چارچوبی برای پاسخ شما عمل می‌کند. به عبارت دیگر، یک قالب مانند یک راهنما است که به شما ایده هایی را در مورد نحوه سازماندهی افکار و نحوه بیان خود به شیوه ای منطقی و آسان ارائه می‌دهد.
به طور خاص، قالب های  TOEFL iBT Speaking مجموعه‌ای از الگوهای ساختاری و کلمات و عبارات ربط را در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید از آنها برای ایجاد پاسخ‌های گفتاری روان، مؤثر و در نهایت با نمره بالا استفاده کنید. کاری که قالب‌های تافل iBT Speaking انجام نمی‌دهند این است که دقیقاً به شما بگویند در تافل چه بگویید، زیرا هیچ راهی برای پیش‌بینی اینکه چه درخواست‌هایی در روز آزمون دریافت خواهید کرد وجود ندارد.

مزایای استفاده از قالب اسپیکینگ تافل چیست؟

در ادامه چهار مزیت اصلی استفاده از قالب تافل اسپیکینگ آورده شده است.

شماره 1: پاسخ شما را متمرکز نگه می‌دارد

یک قالب سخنرانی تافل افکار شما را به شیوه ای واضح و متمرکز ساختار می‌دهد. اگرچه نیازی نیست که پاسخ‌های شما در بخش Speaking تقریباً به اندازه پاسخ‌های بخش Writing ساختار یافته باشد، باید بتوانید یک پیشرفت منطقی از ایده‌ها را دنبال کنید و به وضوح به سؤالاتی که به شما داده می‌شود پاسخ دهید.
اساساً، قالب‌های TOEFL iBT Speaking راه‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهند که بتوانید به‌طور مؤثر ایده‌های خود را مطرح کنید. به عنوان مثال، هنگام بحث در مورد نظر خود در مورد یک موضوع، احتمالاً یک الگو به شما می‌گوید که ابتدا قبل از اینکه توضیح دهید دیدگاه خود چیست و چرا چنین احساسی دارید، موضوع را خلاصه کنید. تمرکز و جریان منطقی دو مؤلفه بزرگ برای نمره دهی روبریک Speaking هستند، بنابراین هر چه بهتر بتوانید روی این موارد دقت کنید، نمره شما بالاتر خواهد بود.

شماره 2: گفتار شما را روان می‌کند

الگوهای گفتاری همچنین تعداد زیادی از کلمات ربط، عبارات و بسط دهنده جملات  را ارائه می‌دهند که می‌توانید در پاسخ‌های خود بگنجانید تا ایده‌های خود را راحت‌تر به هم مرتبط کنید. استفاده از کلمات ربط الگوها نه تنها به افکار شما امکان می‌دهد بهتر جریان پیدا کنند، بلکه کمک می‌کند تا پاسسخ شما برای یک شنونده بومی طبیعی تر به نظر برسد.
در نهایت، به خاطر سپردن عبارات اساسی به شما امکان می‌دهد تلفظ خود را زودتر از موعد کامل کنید تا در روز آزمون به راحتی آن را درک کنید.

شماره 3: در زمان خود صرفه جویی کنید

دانستن اینکه چگونه برنامه ریزی کرده و پاسخ های خود را ساختار دهید می‌تواند در زمان با ارزش شما در طول دوره های آماده سازی برای پاسخگویی به نمونه سوالات اسپپیکینگ تافل هوم ادیشن Speaking صرفه جویی کنید. همانطور که آماده می‌شوید، از قبل ایده‌ای تقریبی در مورد اینکه چگونه می‌خواهید پاسخ خود را ساختار دهید و کجا می‌خواهید کلمات ربط کلیدی را وارد کنید، خواهید داشت. بنابراین، زمان بیشتری برای تصمیم گیری در مورد نکات اصلی پاسخ خود و انتخاب جزئیاتی که می‌خواهید استفاده کنید خواهید داشت.

شماره 4: اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد

در نهایت، استفاده از قالب تافل Speaking می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد. اگر دقیقاً بدانید که در بخش Speaking باید چه انتظاری داشته باشید و یک ایده کلی در مورد چگونگی ساختار پاسخ‌های خود داشته باشید، مطمئناً در روز آزمون احساس آمادگی بیشتری خواهید کرد. و اعتماد به نفس بیشتری برای گرفتن نمره بالا در تافل - به خصوص در Speaking خواهید داشت‌.

6 قالب پاسخگویی به نمونه سوالات اسپیکینگ تافل هوم ادیشن  برای استفاده شما

بالاخره به قالب‌ها می‌رسیم! در زیر شش الگوی سخنرانی تافل )یک الگو برای هر سوال اسپیکینگ) با نکاتی در مورد نحوه سفارشی کردن پاسخ‌های تان آورده شده است.

سوال 1: انتخاب از بین چندین گزینه (موضوعات آشنا)

برای سوال 1، شما در مورد یک تجربه یا خواسته شخصی صحبت خواهید کرد و گزینه های متعددی برای انتخاب خواهید داشت. در مجموع، یک دقیقه برای این کار وقت خواهید داشت: 15 ثانیه برای آماده کردن پاسخ و 45 ثانیه برای صحبت کردن.

قالب پاسخگویی به نمونه سوالات 1 اسپیکینگ تافل هوم ادیشن

1. با معرفی موضوع انتخابی خود (یعنی چیزی که تصمیم دارید درباره آن صحبت کنید) شروع کنید. شما می‌توانید این کار را با کمی تغییر عبارت اول انجام دهید.

Examples
•    In my opinion, _____ is the _____ because …
•    Personally, I enjoy/like _____ for two/three reasons.
•    I enjoy/like _____ because …
•    My best/favorite _____ is …
•    To me, …
•    I would like to _____ because …

2. (اختیاری) تعداد دلایلی که برای انتخاب موضوع خود دارید را بیان کنید.

Examples
•    I feel this way for two/three reasons.
•    This is because of two/three reasons.
•    I have two/three reasons.

3. حال، اولین دلیل خود را برای انتخاب موضوع توضیح دهید. در اینجا دلایل خود را به تفصیل بیان کنید. در حالت ایده آل، شما دو یا سه جمله را به هر دلیلی که می‌آورید اختصاص می‌دهید. حتما از مثال های خاص استفاده کنید.

Examples
•    First, … For example, …
•    First off, … For instance, …
•    For one, … That is, …
•    My first reason is that … What I mean is that …

همیشه در پاسخ های خود علت را توضیح دهید.
4. بعد، دلیل دوم خود را توضیح دهید. یک بار دیگر، سعی کنید یک یا دو مثال کوتاه بیاورید تا نشان دهید چرا این موضوع خاص را برای بحث انتخاب کرده اید.

Examples
•    Secondly, … This is because …
•    Next, … As a result, I …
•    In addition, I believe/feel/think that …
•    Another reason is that … Basically,

5. (اختیاری) اگر وقت دارید دلیل سومی را در اینجا بیان کنید. برای دلایل اول و دوم خود همان ساختارهای بالا را دنبال کنید اما سعی کنید از انتقال های مختلف استفاده کنید.

Examples
•    And finally, …
•    And lastly, …
•    My third/final reason is that …
•    Third, ….

6. (اختیاری) می‌توانید پاسخ خود را با یک خلاصه کلی از آنچه در مورد آن بحث کرده اید به پایان برسانید.

Examples
•    And this is why my best/favorite _____ is …
•    This is why I believe/feel/think that …
•    And these are the reasons I’d like to …

چگونه قالب سوال 1 خود را سفارشی کنید

1. جزئیات را تغییر دهید. در طول پاسخ خود، باید انواع جزئیات و مثال های کلیدی را بدون تکرار ارائه دهید. هرگز فقط یک نکته را بیان نکنید و سپس بدون توضیح اینکه چرا آن نقطه خاص به موضوع شما مرتبط است، به سراغ مورد بعدی بروید.
2. وقتی شک دارید، از عبارات «من» استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید که بعداً چه بگویید، جمله خود را با عبارت «من» شروع کنید، مانند «“I feel,” “I think,” “I believe,” “I like,” و غیره. به یاد داشته باشید، این کار حول تجربیات و نظرات شما می‌چرخد، بنابراین اشکالی ندارد (و در واقع کاملاً طبیعی) است که از «من» در طول پاسخ خود استفاده کنید.
3. اگر نمی توانید به سه دلیل فکر کنید، به دو دلیل پایبند باشید. اگر فقط دو دلیل بیاورید، خوب است! فقط سعی کنید زمان بیشتری را صرف توضیح دو دلیلی که انتخاب کرده اید کنید.

سوال 2: انتخاب از بین دو گزینه (موضوعات آشنا)

برای دومین سوال اسپیکینگ مستقل خود، در مورد ترجیح شخصی بین دو گزینه بحث خواهید کرد. در پاسخ خود، باید با استفاده از دو یا سه دلیل توضیح دهید که چرا این گزینه را انتخاب کرده اید. مانند سوال 1، 15 ثانیه برای آماده کردن پاسخ و 45 ثانیه برای صحبت در اختیار خواهید داشت.

قالب پاسخگویی به نمونه سوالات اسپیکینگ تافل هوم ادیشن: سوال 2

1. با معرفی موضوع و نظر خود در مورد آن شروع کنید. زمان زیادی را صرف تلاش برای خلاصه کردن بیانیه  نکنید - فقط سریع بگویید موضوع چیست و به نظر شما کدام گزینه بهتر است.

Examples
•    Personally, I believe _____ is better than _____ for two/three reasons.
•    In my opinion, _____ seems to be better than _____ because …
•    I (would) prefer _____ over _____ because …
•    To me, _____ is a better option than … And I feel this way for two/three reasons.

•    2. در مرحله بعد، اولین دلیل خود را برای انتخاب این گزینه توضیح دهید. اطمینان حاصل کنید که هر یک از نکات خود را با استفاده از جزئیات و مثال های مرتبط توضیح دهید. برای هر دلیل، دو یا سه جمله کافی است.

Examples
•    First off, … For example, …
•    For one, … For instance, …
•    One reason is that … What I mean by this is that …

3. در مرحله بعد، دلیل دوم خود را با پیروی از همان ساختار کلی که در بالا برای دلیل اول استفاده شده است، معرفی کنید. از کلمات ربط مناسب مانند موارد زیر برای تقویت بیشتر پاسخ خود استفاده کنید.

Examples
•    Secondly, …
•    My second reason is that …
•    Another reason is that …

نظر خود را در مورد این سوال بیان کنید!

4. (اختیاری) با استفاده از قالبی مشابه آنچه برای دلایل اول و دوم خود استفاده کرده اید، دلیل سوم خود را در اینجا بیان‌کرده و توضیح دهید.

Examples
•    Third, …
•    And finally, …
•    My last point is that …

5. (اختیاری) پاسخ خود را با یک بیانیه پایانی کوتاه پایان دهید.

Examples
•    This is why I believe/think that …
•    And this is why I prefer …
•    Because of these reasons, I feel that _____ is a better choice/option than …

چگونه قالب پاسخگویی به نمونه سوالات اسپیکینگ تافل هوم ادیشن 2 خود را سفارشی کنید

1. بیان مقایسه ای. برای این کار، مهم است که از واژگانی استفاده کنید که تاکید می‌کند چرا گزینه ای که انتخاب کرده اید بهترین انتخاب است. برخی از مثال‌ها عبارتند از: “easier,” “better,” “stronger,” “more convenient,” “cheaper,” و غیره.
2. به مشکل گزینه دیگر اشاره کنید. برای تقویت استدلال خود، از یکی از نکات خود برای بحث در مورد یک نقص احتمالی در گزینه دیگر استفاده کنید. انجام این کار نشان می‌دهد که گزینه دیگر را در نظر گرفته‌اید، اما باور ندارید که تقریباً به اندازه گزینه‌ای که انتخاب کرده‌اید قوی است.
3. مانند سوال 1، از عبارات "I" استفاده کنید. از آنجا که باید نظر خود را برای این کار توصیف کنید، شروع برخی از جملات خود با جملات «من»، مانند    “I feel,” “I believe,” or “I think,” به شما کمک می‌کند در پاسختان طبیعی‌تر به نظر برسید.
2. مثال یا دلیل خود را بیان نکنید. برخلاف سوال مستقل، شما قرار نیست نظر یا مثال خود را در اینجا ارائه دهید. پس فقط در مورد آنچه در کلیپ صوتی و متن دیده و شنیده اید، صحبت کنید!

سوال 3: توضیح یک نظر در مورد یک مشکل دانشجویی (وضعیت دانشگاه)

سوال 3 اولین سوال از چهار سوال Speaking تلفیقی است. در این سوال، شما با خواندن قسمتی (معمولاً به شکل اعلامیه دانشگاه، بروشور یا مقاله) درباره یک تغییر یا مشکل در دانشگاه شروع می‌کنید. سپس به مکالمه دو سخنران در مورد نظرات آنها در مورد وضعیت دانشگاه گوش خواهید داد.
وظیفه شما این است که نظر یک سخنران را در مورد مشکل دانشگاه با استفاده از نکاتی که او در کلیپ صوتی بیان می‌کند، توضیح دهید. (توجه داشته باشید که شما در اینجا نظر خود را بیان نمی کنید!) شما 45-50 ثانیه برای خواندن متن، 30 ثانیه برای آماده کردن پاسخ و 60 ثانیه برای صحبت دارید. طول کلیپ های صوتی متفاوت است اما معمولاً حدود 60 ثانیه طول می‌کشد.

قالب پاسخگویی به نمونه سوالات اسپیکینگ تافل هوم ادیشن ۳

1. ابتدا مشکل دانشگاه را توضیح دهید که باید خلاصه‌ای از آنچه در متن نوشته شده و آنچه دو دانش‌آموز درباره آن صحبت می‌کنند باشد.

Examples
•    According to the passage/announcement/flyer, the university plans to …
•    The school intends to …
•    The passage/announcement/flyer explains that the university is considering …

2. در مرحله بعد بیان کنید که دانشجو با پیشنهاد یا تغییر در دانشگاه موافق است یا مخالف.

Examples
•    The student agrees/disagrees with the school’s changes/decision/proposal for two/three reasons.
•    The student supports/opposes these changes.
•    However, the student does not support this plan.

3. حال یکی از نکات اصلی دانشجو را برای حمایت یا مخالفت با این تغییرات را توضیح دهید. با استفاده از شواهدی از مکالمه بیان کنید که این نکته چیست و چرا دانش آموز چنین احساسی دارد.

Examples
•    First, the student believes/feels/thinks that …
•    The first point the student makes is that …
•    One reason is that …
•    One reason he/she supports/opposes this proposal is that …
•    According to the student, …

4. به توضیح نکته دومی که دانشجو گفته است ادامه دهید. از ساختاری مشابه ساختاری که برای پاسخ یک استفاده کردید استفاده کنید و بیان کنید که چرا دانشجو چنین احساسی دارد.

Examples
•    Secondly, the student believes/feels/thinks that …
•    The second point the student makes is that …
•    A second reason is that …
•    Another reason is that …
•    The student also remarks/says that …
•    Additionally, the student believes/feels/thinks that …

5. (اختیاری) این زمان را برای توضیح نکته سومی که دانشجو بیان می‌کند، در صورت وجود، اختصاص دهید. از همان قالبی که برای نکات یک و دو استفاده کردید، استفاده کنید و مراقب باشید که کلمات ربط خود را تغییر دهید.

Examples
•    And finally, the student believes/feels/thinks that …
•    The third point the student makes is that …
•    The final/last reason is that …

چگونه قالب پاسخ نمونه سوالات اسپیکنیگ تافل هوم ادیشن 3 خود را سفارشی کنید

1. از «he/she» به جای «student» استفاده کنید. هنگامی که در مورد دانشجو صحبت می‌کنید، اشکالی ندارد که در طول پاسخ خود، «دانشجو» را با «he» یا «she» (هر کدام که درست است) جایگزین کنید. استفاده از ضمایر پاسخ شما را فشرده تر می‌کند و صدای اضافی کمتری دارد.
2. مثال یا دلیل خود را بیان نکنید. برخلاف سوالات مستقل، شما قرار نیست نظر یا مثال خود را در اینجا ارائه دهید. پس فقط در مورد آنچه گوینده و متن به شما گفته اند صحبت کنید! 

سوال 4: توضیح یک مشکل در سخنرانی (محتوای آکادمیک)

سوال 4 شبیه به سوال 3 است که باید یک متن را بخوانید و به یک کلیپ صوتی گوش دهید. اما در این مورد، شما به یک سخنرانی گوش می‌دهید و سپس در مورد مفهوم یا اصطلاح خاصی که در سخنرانی توضیح داده شده است صحبت می‌کنید. قسمت ریدینگ معمولاً گزیده ای از کتاب درسی دانشگاه است و کلیپ صوتی مربوط به سخنرانی یک استاد خواهد بود.
شما 45-50 ثانیه برای خواندن متن، 30 ثانیه برای آماده کردن پاسخ و 60 ثانیه برای پاسخ وقت دارید. طول کلیپ صوتی متفاوت است اما معمولاً حدود 60 ثانیه طول می‌کشد. اکنون، بیایید نگاهی به قالب پاسخگویی به سوال 4 TOEFL Speaking خود بیندازیم.

قالب پاسخگویی به سوال 4

1. موضوع اصلی متن و سخنرانی و همچنین اصطلاح یا مفهوم خاصی را که قرار است در مورد آن بحث کنید، بیان کنید.

Examples
•    The passage discusses _____ and how it …
•    The main focus of the passage is …
•    Both the passage and the lecture discuss …
•    According to the lecture, _____ is …
•    The passage introduces the concept of …

2. سپس، از یک نقطه از متن و/یا سخنرانی برای توصیف معنای این مفهوم استفاده کنید. سعی کنید با استفاده از مثال هایی از سخنرانی، تا حد امکان جزئیات را ارائه دهید.

Examples
•    In the lecture, the professor defines _____ as …
•    The professor elaborates on this concept/term, explaining that …
•    The professor first mentions that …
•    First off, the professor talks about …

3. در اینجا، نکته متفاوتی را که استاد و/یا متن در رابطه با مفهوم بیان می‌کند، بیان کنید. مجدداً، حتماً از مثال های خاص برگرفته از سخنرانی استفاده کنید.

Examples
•    Next, the professor discusses …
•    The professor also explains that …
•    Additionally, the professor says that …
•    Another example the professor gives is that …

4. (اختیاری) پاسخ خود را با یک خلاصه کوتاه از مفهومی که در مورد آن بحث کردید به پایان برسانید.

Examples
•    This is what _____ means.
•    And this is the meaning of …
•    So this is how the professor describes …

چگونه قالب نمونه سوالات اسپیکنیگ تافل هوم ادیشن 4 خود را سفارشی کنید

1. اصطلاح یا مفهوم را بلافاصله تعریف کنید. برای کسب نمره بالا در این سوال، بهتر است مفهوم داده شده را در چند جمله اول تعریف کنید، قبل از اینکه در مورد نحوه توضیح استاد درباره این مفهوم در سخنرانی صحبت کنید.
2. از مثال های زیادی از سخنرانی استفاده کنید. سوال به احتمال زیاد از شما می‌خواهد که در مورد اینکه چگونه سخنرانی یک مفهوم علمی خاص را نشان می‌دهد بحث کنید. بنابراین، مطمئن شوید که بیشتر مثال‌های شما مستقیماً از سخنرانی گرفته شده است - نه قسمت متن.

سوال 5: یک مشکل زندگی دانشجویی را توضیح دهید (مشکلی در دانشگاه)

و اکنون به دو سوال پایانی می‌رسیم! برای سوال 5، شما به یک کلیپ صوتی از مکالمه بین دو دانشجو گوش می‌دهید که در مورد یک مشکل در دانشگاه بحث می‌کنند و راه حل های ممکن برای آن ارائه می‌دهند. هیچ متن خواندنی برای این سوال وجود ندارد.
پاسخ شما باید راه حل های داده شده را خلاصه کند و سپس مشخص کند که کدام راه حل بهترین است و چرا. (به عبارت دیگر، شما نظر خود را در مورد نحوه رسیدگی به این مشکل ارائه خواهید داد.) طول کلیپ های صوتی متفاوت است، اما به طور کلی 60-120 ثانیه طول می‌کشد. شما 20 ثانیه برای آماده کردن پاسخ و 60 ثانیه برای صحبت کردن، وقت خواهید داشت.

قالب پاسخگویی به نمونه سوالات اسپیکنیگ تافل ۵

1. ابتدا، مشکل کلی را خلاصه کنید (یعنی آنچه دو دانشجو در مورد آن صحبت می‌کنند). زمان زیادی را صرف این موضوع نکنید - یک جمله مقدماتی کوتاه کافی است.

Examples
•    According to the students, …
•    The students are discussing _____ and how it …
•    The conversation between the two students is about …

2. در مرحله بعد، راه حل های ممکن ارائه شده توسط دانشجو را به طور خلاصه بیان کنید. بیش از یک یا دو جمله برای بیان این راه حل‌ها صرف نکنید.

Examples
•    One solution is to _____ , and another solution is to …
•    The students offer two solutions: one is to _____ , and the other is to …
•    One proposal the students have is to _____ , and the other is to …

3. اکنون به بخش اصلی پاسخ شما می‌رسیم. در اینجا توضیح دهید که کدام راه حل به نظر شما بهترین است و دو یا سه دلیل برای اینکه چرا چنین احساسی دارید بیاورید.

Examples
•    I believe/feel/think that the first/second solution is better for several reasons.
•    In my opinion, the first/second solution is better because …
•    I would choose the first/second solution because …

4. اگر تاکنون این کار را نکرده اید، دلایل خود را برای حمایت از این راه حل خاص معرفی کنید. سعی کنید برای هر دلیلی که ارائه می‌کنید، جزئیات و مثال های خاصی ارائه دهید.

Examples
•    For one, it would be easier to …
•    First, it makes more sense to …
•    Second, this solution allows you to …
•    Third, you can …

5. (اختیاری) دلایل خود را با یک جمله پایانی کلی به هم ربط بدهید.

Examples
•    And these are the reasons I feel _____ is ultimately the better/best solution.
•    This is why I believe _____ would be a good solution.

چگونه قالب پاسخگویی به نمونه سوالات اسپیکنیگ تافل 5 خود را سفارشی کنید

1. روی توضیح نظر خود تمرکز کنید. وظیفه اصلی شما در اینجا این است که راه حلی را انتخاب کنید و توضیح دهید که چرا از آن حمایت می‌کنید، بنابراین زمان زیادی را برای تکرار پیشنهادات دانشجو تلف نکنید.
2. دو یا سه دلیل برای حمایت از این راه حل خاص ارائه دهید. در پاسخ خود، باید دلایل محکمی برای حمایت از انتخاب خود برای راه حل ارائه دهید. بنابراین با هر نکته ای که ارائه می‌کنید، مطمئن شوید که به طور واضح مزایای آن را توضیح داده اید و بیان کردید چرا در نهایت انتخاب بهتری است.

سوال 6 اسپیکنیگ تافل هوم ادیشن: توضیح یک سخنرانی (محتوای آکادمیک)

سوال 6 آخرین سوال تلفیقی و همچنین به طور کلی آخرین سوال اسپیکنیگ است. برای این کار باید به یک کلیپ صوتی از یک سخنرانی گوش دهید و سپس یک نکته مشخص در سخنرانی را خلاصه کنید.
کلیپ گوش دادن حدود 60-120 ثانیه طول خواهد کشید. سپس 20 ثانیه برای آماده کردن پاسخ و 60 ثانیه برای صحبت کردن در اختیار خواهید داشت.

قالب پاسخگویی به نمونه سوالات اسپیکنیگ تافل هوم ادیشن 6

1. برای شروع، سوالی که از شما پرسیده می‌شود را دوباره بیان کنید. سوال از شما می‌خواهد که یک مفهوم یا ایده خاص را که در سخنرانی مورد بحث قرار گرفته است، خلاصه کنید.

Examples
•    In the lecture, the professor talks about … He/she then gives two/three examples to illustrate this concept.
•    The professor discusses _____ in the lecture, giving two/three examples.
•    Throughout the lecture, the professor talks about _____ and how it …

2. سپس، نکات اصلی سخنرانی و چگونگی نشان دادن این مفهوم را خلاصه کنید. تعداد نکاتی که در مورد آن بحث می‌کنید به سخنرانی و درخواستی که دریافت می‌کنید بستگی دارد. در حین صحبت کردن، سعی کنید تا جایی که می‌توانید با جزئیات صحبت کنید. توضیح دهید که چرا استاد مثال‌های خاصی می‌آورد و در مورد ارتباط این مثال‌ها با موضوع اصلی بحث کنید.

Examples
•    First, the professor focuses on … This means that …
•    First, the professor talks about … So essentially, what the professor is saying is that …
•    The first example the professor gives is … In other words, …
•    Second/third/finally, the professor goes on to say that …
•    The next point the professor makes is that …
•    The professor also explains that …
•    Another example the professor gives is …

چگونه قالب نمونه سوالات اسپیکنیگ تافل هوم ادیشن 6 خود را سفارشی کنید

1. دقیقاً به سوال پاسخ دهید. سؤال 6 می‌تواند به طور قابل توجهی در آنچه از شما می‌خواهد در پاسخ خود توضیح دهید متفاوت باشد، بنابراین بررسی کنید که دقیقاً به سوال، پاسخ دهید و از هیچ ایده اصلی غافل نشوید یا به نکات نامربوطی اشاره نکنید. برای مثال، اگر سوال از شما می‌خواهد بخش خاصی از سخنرانی را خلاصه کنید، فقط روی آن قسمت تمرکز کنید - سعی نکنید کل سخنرانی را خلاصه کنید!
2. از مثال‌ها و نکات سخنرانی استفاده کنید. برخلاف سوال 5، در سوال 6 قرار نیست نظر یا دلایل خود را مطرح کنید. در عوض، هر چیزی که در مورد آن صحبت می‌کنید مستقیماً از سخنرانی گرفته شده است. بنابراین، برای مثال، اگر سوال از شما بخواهد که دو تعریف مختلف را مورد بحث قرار دهید، باید آن تعاریف را با استفاده از مثال های ارائه شده توسط استاد مورد بحث قرار دهید.

 

نمونه سوالات و قالب های آماده برای پاسخگویی به سوالات speaking تافل هوم ادیشن

3 نکته برای استفاده از قالب های پاسخگویی به نمونه سوالات اسپیکنیگ تافل هوم ادیشن

در اینجا سه نکته تخصصی وجود دارد که به شما کمک می‌کند حداکثر استفاده را از قالب های Speaking ما ببرید.

شماره 1: از کلمات ساده و آسان برای به خاطر سپردن استفاده کنید

آیا تا به حال یک کلمه انگلیسی را فراموش کرده اید یا برای تلفظ آن تلاش کرده اید؟ هنگام استفاده از الگوهای ما، تحت فشار قرار نگیرید که کلمات دشوار و پیچیده را در پاسخ های خود وارد کنید. حقیقت این است که در مکالمات روزمره، اکثر مردم با همان سطح واژگانی که در نوشتن استفاده می‌کنند صحبت نمی کنند. بنابراین، انتخاب کلمات و الگوهای گرامری ساده تر هنگام صحبت کردن، اصلا مشکلی نیست (و حتی طبیعی‌تر است).

شماره 2: پاسخ خود را طبیعی نگه دارید - تمام پاسخ‌ها را حفظ نکنید!

از آنجایی که نمی‌توانید پیش‌بینی کنید چه سوالاتی در امتحان دریافت خواهید کرد، تلاش برای حفظ کامل قالب‌های TOEFL هوم ادیشن  Speaking فایده‌ای ندارد! بنابراین همیشه پاسخ های خود را تا حد امکان طبیعی نگه دارید.
برای مثال، ما شدیداً شما را تشویق می‌کنیم که شروع جملات نمونه ما را تغییر دهید و مکث‌های کوتاه را در هر جایی که طبیعی‌تر به نظر می‌رسد وارد کنید. با گفتن گهگاه "اوه" یا "اوم" نمره ای را از دست نمی دهید (مگر اینکه مکث های شما بسیار طولانی باشد). علاوه بر این، شروع جملات با حروف ربط، مانند «و»، «پس» و «اما» کاملاً قابل قبول است.
در پایان، شما می‌خواهید که پاسخ‌هایتان روان و طبیعی به نظر برسند، نه تند و تکراری!

شماره 3: اگر نیازی ندارید نتیجه ای اضافه نکنید

بیشتر سوالات Speaking نیازی به نتیجه گیری ندارند، عمدتاً به این دلیل که در مکالمه انگلیسی، زیاده روی هستند. همچنین احتمالاً به هر حال زمان کافی برای نتیجه گیری نخواهید داشت. بخش صحبت کردن فقط 45 تا 60 ثانیه برای پاسخ‌های شما اختصاص می‌دهد، که به سختی زمان کافی برای بیان یک موضوع و توضیح بیشتر در مورد چند نکته کلیدی است.
به طور خلاصه، اگر مطمئن نیستید چه می‌گویید یا زمانی برای آن ندارید، نتیجه‌گیری نکنید. در تمام سوالات  Speaking، ابتدا روی گفتن مهمترین اطلاعات تمرکز کنید. سپس، اگر در پایان، 5 تا 10 ثانیه بیشتر وقت دارید، با خیال راحت پاسخ خود را با یک نکته پایانی کوتاه به پایان برسانید.

چگونه قالب سخنرانی تافل می‌تواند به شما کمک کند؟

قالب های TOEFL iBT Speaking چندین مزیت را برای شرکت کنندگان در آزمون تافل هوم ادیشن ارائه می‌دهد. آنها نه تنها می‌توانند گفتار شما را طبیعی تر جلوه دهند، بلکه می‌توانند پاسخ شما را به شیوه ای منطقی تر سازماندهی کنند و زمان بیشتری را برای آماده سازی پاسخ‌ها به شما بدهند.
همه الگوهای TOEFL iBT Speaking ما در بالا را می‌توان برای هر سوالی سفارشی کرد. ما همچنین سه نکته کلی را به شما ارائه می‌دهیم تا بتوانید از قالب های اسپیکنیگ به طور موثر استفاده کنید. این نکات عبارتند از:
• از واژگان واضح و ساده استفاده کنید
• از به خاطر سپردن کل الگوها خودداری کنید و به جای آن بر روی ایجاد یک ریتم با صدای طبیعی تمرکز کنید
• نگران نتیجه گیری نباشید - آنها تقریباً همیشه غیر ضروری هستند!
در نهایت، مهم نیست که چه سوالاتی در روز آزمون تافل هوم ادیشن دریافت می‌کنید، با الگوهای Speaking ما، مطمئناً مطمئن‌تر از همیشه احساس اعتماد به نفس خواهید داشت - و امیدواریم نمره اسپیکینگ تافل مورد نظر خود را دریافت کنید!

چطور در اسپیکینگ تافل هوم ادیشن نمره بالایی کسب کنیم؟

زمانیکه قالب های آماده پاسخگویی به سوالات اسپیکینگ را فرا گرفتید باید تمرین کنید. بهترین نمونه سوالات تمرینی برای بخش اسپیکینگ تافل، TPO‌ها هستند که توسط ETS به عنوان سوالات واقعی و شبیه سازی شده منتشر می‌شوند. 
در نرم افزار آکادمی آنلاین زبان شایسته می‌توانید به تمامی سوالات تی پی او از 1 تا 74 دسترسی داشته باشید و با نمونه سوالات اسپیکینگ تافل ما تمرین کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!