چطور در بخش اسپیکینگ آزمون تافل نمره بالایی بگیریم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/02/22

گرفتن نمره بالا در بخش اسپیکینگ تافل (Speaking TOEFL) اغلب به عنوان یکی از چالش برانگیزترین قسمتهای این آزمون به حساب می آید. شما فقط نمی توانید دور یک پاسخ خط بکشید و تصور کنید که بهترین نمره را خواهید گرفت. چون خطاهایی که مرتکب شده اید را نمی توان خط زد، همه آنها بخشی از صدای ضبط شده شما به عنوان پاسخی خواهند بود که به سوال مطرح شده داده اید.
 این بدان معنی است که تمرین خوب برای رسیدن به موفقیت در این بخش از آزمون آنلاین تافل، کلیدی است. در این راهنما، می خواهیم بهترین منابعی که برای تمرین کردن و آمادگی آزمون تافل لازم دارید تا بتوانید در بخش  اسپیکینگ تافل (Speaking TOEFL) نمره بالایی بگیرید را با شما به اشتراک بگذاریم. با ما همراه باشید.

بررسی اجمالی بخش اسپیکینگ TOEFL

بخش اسپیکینگ آزمون TOEFL iBT ، همان چیزی است که در این راهنما بر روی آن تمرکز خواهیم کرد. این بخش از آزمون، 20 دقیقه طول می کشد و شامل شش سوال است.

سوالات 1 و 2

•    دو سوال اول سوالات اسپیکینگ مستقل است که از ایده ها، نظرات و تجربیات خود دانش آموز استفاده می کند.
•    زمان آماده سازی: 15 ثانیه
•    زمان صحبت: 45 ثانیه

سوالات 3 و 4

•    چهار سوال باقیمانده سوالات تلفیقی هستند که در آنها دانش آموزان هنگام پاسخ دادن باید از بیش از یک مهارت استفاده کنند.
•    سوالات 3 و 4 دانش آموزان را ملزم به خواندن، گوش دادن، سپس صحبت کردن می کنند.
•    زمان آماده سازی: 30 ثانیه
•    زمان صحبت: 60 ثانیه

سوالات 5 و 6

•    دو سوال آخر دانش آموزان را ملزم به گوش دادن و سپس صحبت می کنند.
•    زمان آماده سازی: 20 ثانیه
•    زمان صحبت: 60 ثانیه

در این بخش با یک شخص واقعی صحبت نخواهید کرد. درعوض، مکالمات ضبط شده را خواهید شنید و با صحبت کردن با میکروفون پاسخ خواهید داد. پس از امتحان، پاسخ های شما توسط ممتحنین آزمون تافل شنیده می شوند. هر سوال نمره ای بین 0 تا 4 دریافت می کنند. سپس این نمرات با هم جمع می شوند و نمره ای بین 0 تا 30 به عنوان نمره کل شما مقیاس بندی می شود. نمره بخش اسپیکینگ شما 25٪ از کل نمره TOEFL شما را تشکیل می دهد (از 120).

چه مهارت هایی در آزمون  اسپیکینگ تافل (Speaking TOEFL) سنجیده می شود؟

در بخش اسپیکینگ تافل، توانایی شما برای صحبت موثر در محیط های دانشگاهی ارزیابی می شود. اینکه چقدر به طور کامل به هر سوال پاسخ می دهید، توانایی صحبت صریح و منسجم و واژگان و دستور زبان را دارید در نمره نهایی شما موثر است.
اگر می خواهید در بخش اسپیکینگ TOEFL نمره خوبی بگیرید باید چندین مهارت داشته باشید. درست است که نام اسپیکینگ را روی آن گذاشته اند اما این بخش از آزمون به مواردی بیش از مهارت های گفتاری قوی نیاز دارد. شما باید بتوانید به مکالمات انگلیسی گوش فرا دهید و متن هایی را به زبان انگلیسی را بخوانید، سپس سریعاً بفهمید که نکات مهم و پیامهای کلی چیست و درباره آنها صحبت کنید.
 از آنجا که این بخش به مهارت های متعددی نیاز دارد، برای اینکه کاملاً آماده این بخش باشید، به چندین منبع برای تمرین و مطالعه نیاز خواهید داشت که برخی از آنها را در مقاله "تکنیک ها و تمرین های تقویت اسپیکینگ تافل" مطرح کردیم.

برخی از مهمترین مهارت هایی که باید خودتان را برای انها آماده کنید شامل موارد زیر است:
• پاسخگویی به بخش اسپیکینگ به طور کامل
• پاسخگویی به سوالات مختلف اسپیکینگ TOEFL  به صورت مجزا
• تقویت مهارت گفتاری
• تقویت مهارت شنیداری

بهترین منابع  اسپیکینگ تافل (Speaking TOEFL) چه ویژگی هایی دارد؟

سوالات تمرینی آزمون  اسپیکینگ تافل (Speaking TOEFL) باید از نظر محتوا و قالب مشابه آزمون واقعی اسپیکینگ TOEFL باشد تا بهترین آمادگی را برای آزمون واقعی پیدا کنید. همچنین، سوالات اسپیکینگ TOEFL باید همراه با پاسخ نمونه و توضیحات کامل باشد تا به شما در درک چگونگی پاسخ دادن به یک سوال، کمک کند. این منابع باید حاوی نکات و استراتژیهای مفیدی برای پاسخگویی به سوالات اسپیکینگ تافل (Speaking TOEFL) باشند، تا شما را راهنمایی کنند که چطور در بخش اسپیکینگ آزمون تافل نمره بالایی بگیرید.

بهترین منابع آزمون اسپیکینگ تافل

به طور کلی منابع آزمون  اسپیکینگ تافل (Speaking TOEFL) به دو دسته منابع رسمی  وغیر رسمی تقسیم می شوند. 

مزایای منابع رسمی تافل

منابع رسمی، کتاب ها، وب سایت ها و نمونه سوالاتی هستند که  توسط خود  ETS ارائه می شوند. این منابع، حاوی سوالاتی دقیقا مشابه با آزمون اصلی هستند و می توانید مطمئن باشید که با تمرین کردن آنها تقریبا به مهارت لازم برای پاسخگویی به سوالات بخش اسپیکینگ دست پیدا می کنید. 
این منابع هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی در اختیار شما قرار دارد. اگر بودجه کمی دراختیار دارید می توانید تنها به منابع رایگان آزمون تافل مثل TPO ها اکتفا کنید. اما به حال هرچقدر بیشتر تمرین کنید، نمره بالاتری کسب خواهید کرد پس بهتر است به استفاده از منابع غیر رایگان تافل هم فکر کنید.
به هر حال توصیه می کنیم برای پیدا کردن آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون تافل اصلی، حداقل برخی از این منابع رسمی را در تمرین مطالعه خود قرار دهید. 
از مهمترین منابع رسمی برای تمرین بخش اسپیکینگ تافل (Speaking TOEFL) می توان به منابع زیر اشاره کرد:

TOEFL iBT Sampler
TOEFL iBT Quick Prep
TOEFL iBT Sample Questions
TOEFL Practice Online (TPO) Tests
Official TOEFL Prep Books

منابع غیر رسمی آزمون تافل

برای تمرین کردن با منابع غیررسمی باید بیشتر مراقب باشید زیرا همه آنها منابع قابل اعتمادی نیستند. برخی از آنها با کیفیت بالا و بسیار شبیه به TOEFL طراحی شده اند اما برخی دیگر چنین نیستند. در زیر برخی از بهترین منابع غیررسمی برای تمرین کردن بخش اسپیکینگ TOEFL  را که همگی رایگان هستند به شما معرفی می کنیم:

PrepScholar
Exam English
English Club
Magoosh

سایر منابع تمرینی برای اسپیکینگ تافل

روشهای دیگری نیز برای بالابردن نمره شما در بخش سوالات اسپیکینگ تافل (Speaking TOEFL) وجود دارد. هدف بخش اسپیکینگ TOEFL برای سنجش میزان مهارت شما برای صحبت کردن به زبان انگلیسی زبان است، بنابراین، در هر تمرینی که انگلیسی صحبت کنید، به شما در گرفتن نمره بالاتر این بخش کمک می کند، حتی اگر مستقیماً به سوالات این آزمون پاسخ ندهید. روش های مختلفی برای تمرین صحبت کردن به زبان انگلیسی وجود دارد که برخی از بهترین آنها عبارتند از: 

Duolingo

Duolingo یک سایت محبوب رایگان برای یادگیری زبان است. کاربران به انواع مختلف سوالات، از جمله سوالات گفتاری پاسخ می دهند. از انجاییکه برای پیشرفت در این نرم افزار نمی توانید فقط به سوالات گفتاری پاسخ دهید، بنابراین این سایت، بهترین منبع برای تمرین گفتاری هدفمند نیست، اما روش خوبی برای تقویت مهارت های کلی انگلیسی شماست.

TOEFL Speaking

این سایت شامل دستورالعمل های بی شماری درباره موضوعات مختلف اسپیکینگ تافل (Speaking TOEFL) است. شما می توانید پاسخ خود را ضبط کنید، و می توانید نظرات زیر سوالات را بخوانید تا ببینید که دیگران چگونه پاسخ می دهند. هیچ دستورالعملی برای سطح بندی وجود ندارد و سوالات آنچنان با سوالات واقعی اسپیکینگ در TOEFL شباهت ندارند، اما می تواند گزینه خوبی برای تقویت صحبت کردن به زبان انگلیسی باشد.

Jason Renshaw Questions

این وب سایت شامل 40 سوال است که می توانید برای تمرین اسپیکینگ تافل (Speaking TOEFL) به آن پاسخ دهید. البته بیشتر سوالات آن، ساده تر از سوالاتی است که در آزمون واقعی تافل می بینید، گرچه برخی از آنها شبیه دو سوال اول آزمون تافل هستند اما اگر می خواهید صحبت کردن به زبان انگلیسی را تمرین کنید برای شروع به ایده هایی نیاز داریدکه سوالات مطرح شده در این سایت، گزینه خوبی است.

 

چطور در بخش اسپیکینگ آزمون تافل نمره بالایی بگیریم؟

چگونه می توان با تمرین کردن منابع رسمی و غیر رسمی، نمره اسپیکینگ تافل (Speaking TOEFL) بالاتری گرفت؟

اکنون شما بهترین منابع برای تمرین کردن و آمادگی برای بخش اسپیکینگ TOEFL را می شناسید. گام بعدی استفاده از این منابع با موثرترین روش برای بالابردن نمره خودتان است.
اگر می خواهید در بخش اسپیکینگ آزمون تافل، نمره بالایی بگیرید این 5 نکته را فراموش نکنید: 

طور منظم انگلیسی صحبت کردن را تمرین کنید

مهمترین کاری که می توانید برای تمرین کردن بخش اسپیکینگ آزمون تافل انجام دهید، تمرین منظم و صحبت کردن به زبان انگلیسی است. اگر می توانید هر روز تمرین کنید، این روش واقعا ایده آل خواهد بود، اما اگر نمی توانید باید حداقل 2 تا 3 ساعت صحبت به زبان انگلیسی در هفته را هدف قرار دهید.
به یاد داشته باشید، این روش گفتاری فقط شامل پاسخ دادن به سوالات اسپیکینگ TOEFL نیست. هر مکالمه ای، حتی یک گپ گاه به گاه با دوستان انگلیسی زبان هم جزو این تمرین حساب می شود.

حتما از منابع رسمی برای تمرین کردن بخش اسپیکینگ آزمون تافل استفاده کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، منابع رسمی TOEFL دارای بالاترین کیفیت و بهترین نمونه سوالات اسپیکینگ TOEFL هستند، بنابراین شما باید از آنها نهایت استفاده را ببرید. این سوالات را در طول مطالعه پخش کنید و یکباره از همه آنها استفاده نکنید یا همه آنها را برای آخرین هفته تمرین و مطالعه خود کنار نگذارید. 
هنگامی که به سوالات منابع رسمی آزمون تافل پاسخ می دهید، اطمینان حاصل کنید که وقت کافی را به آنها اختصاص داده اید و به طور کامل روی آنها تمرکز کرده اید. بهتر است در یک اتاق ساکت و بدون هیچ حواس پرتی آنها را تمرین کنید و پاسخ های خود را به دقت با پاسخ های نمونه مقایسه کنید. اینها سالاتی نیست که وقتی چند دقیقه فرصت ندارید و یا در حال حرکت با تلفن همراه خود به آنها پاسخ دهید. اگر به تمرین سریع نیاز دارید، با منابع رسمی، تمرین نکنید.

پاسخ های خود را ثبت کنید

وقتی در حال پاسخ دادن به سوالات اسپیکینگ TOEFL هستید، ضبط کردن صدایتان می تواند کمک بزرگی باشد تا پس از پایان تمرین، دوباره به آنها گوش دهید. اگر از سوالاتی استفاده می کنید که دارای پاسخ نمونه هستند، پاسخ خود را با آنها مقایسه کنید.
همچنین، در حالی که به صدای ضبظ شده خود گوش می دهید، به روش هایی فکر کنید که می توانید در پاسخ دادن به سوالات پیشرفت کنید. آیا صحبت های شما به خوبی جریان دارد یا مکث های زیادی در آن وجود داشت؟ آیا کلماتی وجود دارد که برای تلفظ آن مشکل داشته باشید؟ اشتباهات گرامری که مرتکب شدید، کدامند؟ تشخیص این اشتباهات زمانیکه به صدای ضبظ شده خود گوش می دهید، بسیار آسان تر است بنابراین می توانید روی این نقاط ضعف کار کنید تا نمره خود را در بخش اسپیکینگ آزمون تافل بالاتر ببرید.
علاوه بر این که خودتان پاسخ های خود را مرور می کنید، باید از شخص دیگری بخواهید که به پاسخ های شما گوش کند و به شما نکاتی درمورد مواردی که می توانید بهبود ببخشید، بگوید. البته نیازی نیست هزینه ای بابت یک معلم خصوصی بپردازید. شما می توانید به راحتی در یک آزمون آزمایشی تافل شرکت کنید و اجازه دهید که اساتید مجرب آن، پاسخ های شما را بررسی کرده و مشکلات شما را گوشزد کنند.

واژگان خود را گسترش دهید

واژگانی که استفاده می کنید قسمت مهمی از نمره  اسپیکینگ تافل (Speaking TOEFL) شما را TOEFL تشکیل می دهد، بنابراین مهم است که هنگام صحبت کردن فقط یک مشت کلمه را تکرار نکنید. شما نیازی به حفظ کامل لغتنامه زبان ندارید، بلکه بیان چند کلمه کمتر متداول و چالش برانگیز در پاسخ های شما می تواند به گرفتن نمره بالاتر در بخش اسپیکینگ آزمون تافل کمک کند.
صحبت کردن منظم به زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا از کلمات چالش برانگیزتری استفاده کنید و همچنین می توانید برای ایده های بیشتر مقاله "تکنیک ها و تمرین های یادگیری و به خاطر سپردن لغات تافل" را بررسی کنید!

جمع بندی

شاید به نظر شما بخش  اسپیکینگ تافل (Speaking TOEFL) مشکل ترین بخش آن باشد، اما با تمرین کافی می توانید با اطمینان به سوالات این بخش پاسخ بدهید. برای تقویت مهارت های خود و بالابردن نمره بخش اسپیکینگ می توانید با سوالات رسمی و غیررسمی تمرین کنید.
برای اینکه بتوانید از تمرینات خود بیشترین بهره را ببرید، باید به طور منظم انگلیسی صحبت کنید، از منابع رسمی نهایت استفاده را ببرید، پاسخ های خود را ضبط کنید و واژگان خود را گسترش دهید.
فراموش نکنید که شرکت در یک یا چند آزمون آزمایشی تافل که دقیقا شبیه آزمون اصلی شبیه سازی شده به شما کمک می کند که نقاط ضعف و قوت تان را شناسایی کرده و آنها را برطرف کنید تا در بخش اسپیکینگ آزمون تافل نمره بالاتری بگیرید.


نظرات کاربران

Nazir Ahmad Rasa

با سلام و درود سوال من این است اگر در سه بخش تافل نمرات خوب اخذ نمایم ولی در بخش اسپیکینگ نمره کم بگیرم ولی مجموع نمرات بالای ۸۵ باشد کدام مشکل دارد؟ با سپاس

شایسته

این مشکل معمولا برای بچه هایی پیش میاد که کس دیگه ای براشون امتحان تافل رو داده و فقط اسپیکینگ روخودشون امتحان دادن و چون اسپیکینگشون خوب نبوده نمره پایینی گرفتن. معمولا دانشگاه ها برای هر مهارت یک نمره حداقل در نظر گرفتن که باید نمره حداقل برای دانشگاه مورد نظر خودتونو چک کنین تا به مشکلی بر نخورین. البته برای سفارت مشکلی نیست چون سفارت نمره تافل رو چک نمیکنه ولی باید در سفارت خوب صحبت کنین و اسپیکینگتون قوی باشه.