مدیریت زمان برای بخش ریدینگ Reading آزمون تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/05/16

آیا برای پاسخ دادن به سوالات هر متن ریدینگ تافل در 54 دقیقه مشکل دارید؟ احتمالا این مشکل فقط برای شما وجود ندارد. بسیاری از داوطلبین تافل برای مدیریت زمان بخشی reading آزمون دچار مشکل می‌شوند. به گفته بسیاری از آنها، یکی از سخت ترین بخش های تافل، مدیریت زمان ریدینگ است.
بسیاری از داوطلبین برای پاسخ به تک تک سوالات در ریدینگ تافل تلاش می‌کنند و جای تعجب نیست که ریدینگ تافل سخت باشد .قبل از اینکه ترفندهایی برای مدیریت زمات بخش ریدینگ تافل به شما بدهیم، بیایید بخش ریدینگ تافل را با هم مرور کنیم:
شامل 30 سوال
شامل 2100 کلمه: ۳ متن در 700 کلمه ای
زمان: ۵۴ دقیقه 
داوطلبان تافل تعجب می‌کنند که چگونه می‌توانند هم ۳ متن را بخوانند و هم در مدت زمان محدودی به سوالات پاسخ دهند.
پس از سال‌ها آزمون و خطا، ما به یک سیستم مدیریت زمان دست یافته‌ایم که به داوطلبین کمک می‌کند تا مانند شما به تک تک سوالات در ریدینگ تافل پاسخ دهند.
در پایان این مقاله کوتاه، دقیقاً خواهید دانست که باید چه کاری انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که هرگز یک سؤال را در ریدینگ تافل از دست ندهید.

قانون شماره 1: یادداشت بردارید و دور سوالات سخت خط بکشید

وقتی  وار د مرکز آزمون تافل می‌شوید، یک مداد و یک تکه کاغذ به شما داده می‌شود. از آن استفاده کنید!
وظیفه شما در بخش ریدینگ TOEFL بیشتر در مورد حذف گزینه‌ها است تا پاسخ دادن به سؤالات، اگرچه بیشتر داوطلبین اینگونه به آن نگاه نمی کنند. باید گزینه هایی را که حذف می‌کنید به خاطر داشته باشید و شما می‌توانید این کار را با یادداشت برداری انجام دهید.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که شماره سوالات و گزینه هایی را که حذف کرده اید بنویسید.
شما مجبور نیستید در مورد محتوای واقعی متن ریدینگ یادداشت بنویسید.
بیایید روند کار را با هم مرور کنیم.

وقتی به سوالات در ریدینگ تافل پاسخ می‌دهید، گزینه هایی را که فکر می‌کنید نادرست هستند حذف کنید. پس از حذف، آن را روی کاغذ، یادداشت کنید. این یک راه آسان برای محدود کردن تمرکز شما بر روی گزینه های باقی مانده است که واقعا به مدیریت زمان بخش reading تافل کمک می‌کند.
به عنوان مثال، به یادداشت زیر نگاه کنید:

مدیریت زمان برای بخش ریدینگ Reading آزمون تافل

در سوال یک، گزبنه های a و c را حذف کردیم، بنابراین آنها را در برگه یادداشت خط می‌زنیم.
لازم نیست برای هر سوالی این کار را انجام دهید. می‌بینید که برای سوال سه من چیزی را حذف نکردم و این به این دلیل است که این سوال آسان بود. در مورد سوالاتی که نیاز به تمرکز و استراتژی کمتری دارند، همین کار را انجام دهید. وقتی پاسخ را می‌دانید وقت خود را برای نوشتن یادداشت در مورد سؤالات تلف نکنید.
مهمترین جزء این سیستم یادداشت برداری، سوالاتی است که دور آنها دایره کشیدیم.
دور سوال شماره دو و هشت دایره کشیدم زیرا از پاسخ خود مطمئن نیستم. ببینید، در روز آزمون، زمان محدودی برای پاسخ دادن به همه سؤالات دارید. سؤالاتی وجود خواهد داشت که پاسخ دادن به آنها زمان بیشتری را از شما می‌گیرد. به جای اتلاف وقت در مورد چگونگی پاسخ دادن، کافیست دور شماره سوال را دایره بکشید، سپس بهترین گزینه را انتخاب کنید و ادامه دهید.

هیچ سوالی را بی جواب نگذارید

نادیده گرفتن سوالات شما را تحت فشار قرار می‌دهد تا در نهایت زمان کافی را به آن اختصاص دهید تا به عقب برگردید و به سوالاتی که از دست داده اید پاسخ دهید. به سؤال پاسخ دهید و دور آن در یادداشت های خود دایره بکشید تا بتوانید سؤالات دقیقی را که باید پس از پایان یافتن پاسخگویی به تمام سوالات، بیشتر در مورد آنها فکر کنید مشخص کنید.
ما به زودی در مورد مدیریت زمان بخش ریدینگ تافل بیشتر صحبت خواهیم کرد تا بدانید چه زمانی باید به هر سوال پاسخ دهید و ادامه دهید و در نهایت طوری برنامه ریزی کنید که در پایان 54 دقیقه چند دقیقه فرصت داشته باشید تا به چند سوال برگردید و پاسخ های خود را دوباره بررسی کنید. 

قانون شماره 2: به زمان پاسخگویی به هر سوال دقت کنید

هنگامی که در حال پاسخگویی به بخش ریدینگ تافل هستید، متوجه خواهید شد که برخی از سوالات بیشتر از سایرین طول می‌کشد. به عنوان مثال، سؤالات واژگان نسبتاً ساده و سرراست هستند، بنابراین برای تکمیل آنها نباید بیش از 60 ثانیه وقت بگذارید. از سوی دیگر، پاسخ به سوالات جزئیات منفی ممکن است تا 120 ثانیه طول بکشد. در زیر، به تفکیک حداکثر زمانی که می‌توانید براساس انواع سوالات ریدینگ تافل صرف کنید، آورده شده است.

واژگان - 60 ثانیه
جزئیات - 90 ثانیه
جزئیات منفی - 120 ثانیه
ترجمه - 120 ثانیه
درج جمله - 120 ثانیه
استنتاج - 90 ثانیه
هدف نویسنده - 90 ثانیه
مرجع ضمیر – 60 ثانیه
خلاصه - 120 ثانیه
سازماندهی - 120 ثانیه

این تفکیک زمانی تقریبا خوب است اما به خاطر داشته باشید، لازم نیست هر دقیقه به ساعت نگاه کنید و برای هر سوال ثانیه شماری کنید. این کار فقط زمان شما را تلف می‌کند و شما را از تمرکز بر محتوای سوال و متن منحرف می‌کند. در عوض، شما باید زمان را به صورت وقت های 18 دقیقه ای در نظر بگیرید.
دز صورتیکه یک متن ریدینگ اضافی دریافت نکنید، سه متن، 30 سوال و 54 دقیقه برای پاسخ خواهید داشت. پس باید به 10 سوال (یک متن) هر 18 دقیقه پاسخ دهید.
در جدول زیر می‌بینید که در فواصل زمانی پنج دقیقه ای کجا باید باشید.

مدیریت زمان ریدینگ تافل برای 30 سوال

5 دقیقه   3 سوال
10 دقیقه   6 سوال
15 دقیقه   9 سوال
20 دقیقه   12 سوال
25 دقیقه   14 سوال
30 دقیقه   17 سوال
35 دقیقه   20 سوال
40 دقیقه   23 سوال
45 دقیقه   26 سوال
50 دقیقه   29 سوال

در حالت ایده آل، شما باید سعی کنید چند دقیقه اصافه داشته باشید تا دردر پایان به سوالاتی که دورشان خط کشیدید برگردید. 
برای مدیریت زمان ریدینگ تافل، یک ایده تقریبی از تعداد سوالاتی که باید هر 5 یا 10 دقیقه به آنها پاسخ دهید، داشته باشید. به یاد داشته باشید، پاسخ به برخی از سؤالات بیشتر از سؤالات دیگر طول می‌کشد، مانند سؤالات خلاصه TOEFL Reading. حتما برای پاسخ به هر نوع سوال برنامه ای داشته باشید.

 

مدیریت زمان برای بخش ریدینگ Reading آزمون تافل

قانون شماره 3: هرگز از پاسخ دادن یک سوال چشم پوشی نکنید

در قانون شماره 1 به این موضوع اشاره شد، اما آنقدر مهم است که من آن را به یک قانون تبدیل کرده ام.
هرگز یک سوال را بدون پاسخ نگذارید.
مغز ما داستان دوست دارد. داستان‌ها شروع، میانه و پایان دارند.
سوالات در بخش ریدینگ تافل مانند یک داستان به ترتیب قرار می‌گیرند. وقتی سوالی را رد می‌کنید، داستان را قطع می‌کنید. پاسخ دادن به سؤالات بعد از سؤالی که پاسخ ندادید، دشوارتر می‌شود. بنابراین، به جای نادیده گرفتن سوالات، پاسخ را حدس بزنید.
بله، حدس زدن یک روش تایید شدل است. اساساً، شما ایده ای دارید که پاسخ ممکن است کدام گزینه باشد، اما 100٪ مطمئن نیستید. این حدس پس از کمی فکر کردن زده می‌شود.
پس از حدس زدن، دور سؤال در یادداشت های خود دایره بکشید (مانند سؤالات دو و هشت که در قانون شماره 1 نشان داده شده است )، و ادامه دهید. به خاطر داشته باشید که هدف شما پاسخ دادن به تمام سوالات است. اگر سوالی را رد کنید، فقط نمره آن را از دست می‌دهید .

قانون شماره 4: پاسخ های خود را مرور کنید

چند دقیقه در پایان بخش ریدینگ اختصاص دهید تا به عقب برگردید و یک بار دیگر پاسخ های خود را بررسی کنید. چهار دکمه در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش تست وجود دارد. برای مشاهده تمام سوالات لیست شده روی "Review" کلیک کنید.
در این صفحه، سوالاتی را که به آنها پاسخ داده اید و سوالاتی را که نادیده گرفته اید نشان می‌دهد. 
در چند دقیقه آخر، به سؤالاتی که دورشان دایره کشیدید، برگردید و پاسخ های خود را دوباره بررسی کنید.
از آنجایی که شما یادداشت برداری کرده اید و سوالاتی را که می‌خواهید مرور کنید خط کشیده اید، رفتن به سوالات خاص از صفحه Review آسان خواهد بود.

جمع بندی

اکنون دقیقاً می‌دانید که برای سازماندهی افکار خود و صرفه جویی در وقت خود در بخش ریدینگ تافل باید چه کاری انجام دهید. پس حالا که می‌دانید چگونه زمان ریدینگ تافل خود را مدیریت کنید، باید تمرین کنید.
تمرین به تقویت این اطلاعات جدید در حافظه شما کمک می‌کند تا بتوانید آن را در روز امتحان اعمال کنید.
هر چه بیشتر بدانید کمتر می‌ترسید. برای تمرین کردن بهتر است از منابع رسمی تافل کمک بگیرید. یکی از بهترین نمونه سوالات واقعی ریدینگ تافل، آزمون های تی پس او نسخه ۷۴تایی است که دقیقا مشابه با آزمون اصلی هستند.
برای پاسخگویی به سوالات ریدینگ tpoاز ۱ تا ۷۴ در محیط شبیه سازی شده با نرم افزار تافل، می‌توانید در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته عضو شوید. برای پاسخگویی به سوالات بخش در این نرم افزار می‌توانید شماره تی پی او مورد نظر خود را انتخاب کنید. همچنین امکان شرکت در آزمون ماک کامل تافل نیز وجود دارد. در این اپلیکیشن به صدها منبع رایگان نیز دسترسی خواهید داشت که به شما کمک می‌کند مهارت ریدینگ و مدیریت زمان آن را تقویت کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!