چهار نکته آموزش تافل برای گرفتن نمره 26 در بخش اسپیکینگ 

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/05/24

در پست امروز، پل آستین یکی از اساتید برجسته تافل اسرار آموزش خود را برای رسیدن به نمره بالاتر از 26+ در بخش اسپیکینگ تافل به اشتراک می‌گذارد.
همانطور که بسیاری از شما می‌دانید، گرفتن 26+ در اسپیکینگ تافل کار آسانی نیست. برخی از داوطلبین ماه‌ها، اگر نگوییم سال‌ها، برای گرفتن نمره طلایی 26+ تلاش می‌کنند. اما برخی از داوطلبین در اولین یا دومین تلاش آن را دریافت می‌کنند. چه نوع آموزش تافل داوطلبین گروه اول را از داوطلبین گروه دوم جدا می‌کند؟ چرا برخی از داوطلبین تافل 26+ را فورا می‌گیرند، در حالی که برای دیگران 5 یا 10 یا 15 بار شرکت در آزمون تافل طول می‌کشد تا نمره 26+ بگیرند؟
امروز، چهار دلیل را به اشتراک می‌گذارم که چرا برخی از داوطلبین خاص 26+ می‌گیرند و اینکه چگونه می‌توانید دفعه بعد که در آزمون تافل شرکت می‌کنید، مطمئن شوید که 26+ می‌گیرید.

دلیل شماره 1: داوطلبین موفق همه اصول آموزش اسپیکینگ تافل را می‌دانند

داوطلبینی ک نمرهه بالای 26 در بخش Speaking تافل می‌گیرند، تمام اصول اولیه صحبت کردن تافل را آموزش دیده اند. آنها نحوه سازماندهی و یادداشت برداری را می‌دانند. آنها می‌دانند که چگونه بین مقدمه، مثال‌ها و نتیجه گیری جابه جا شوند. آنها می‌توانند پاسخ های خود را سازماندهی کنند تا دقیقاً همانطور که ممتحن تافل می‌خواهد به سوال پاسخ دهند. و آنها درک می‌کنند که گیر کردن حتی برای یک ثانیه در محدودیت زمانی پاسخ بسیار مهم است.
آیا همه این نکات را درک می‌کنید؟ آیا می‌دانید چگونه پاسخ خود را سازماندهی کنید و یادداشت برداری کنید؟ آیا می‌دانید از چه عباراتی به عنوان عبارات انتقال استفاده کنید؟ اگر این آموزش تافل را ندیده باشید، ممکن است مانع از رسیدن شما به نمره 26+ شود.

دلیل شماره 2: داوطلبین موفق یک برنامه مطالعه و تمرین برای آموزش اسپیکینگ تافل دارند

داوطلبینی که نمره بالای 26 سال می‌گیرند، از یک برنامه مطالعه سازمان‌یافته پیروی می‌کنند که به مقدار زیادی تمرین گفتاری نیاز دارد. و زمان زیادی را قبل از آزمون تافل (یا بین آزمون‌ها) به خود اختصاص می‌دهند تا نمره اسپیکینگ خود را بهبود بخشند.
یک نمونه برنامه مطالعه برای آموزش اسپیکینگ تافل ممکن است به شکل زیر باشد:
دوشنبه: 7 بعد از ظهر تا 9 شب
سه شنبه: 7 بعد از ظهر تا 9 شب
چهارشنبه: 7 بعد از ظهر تا 9 شب
پنجشنبه: 7 بعد از ظهر تا 9 شب
جمعه: 7 بعد از ظهر تا 9 شب
شنبه: 10 صبح تا 11 صبح
یکشنبه: 8 صبح تا 9 صبح
برای گرفتن نمره بالاتر از ۲۶ در اسپیکینگ باید به مدت 6 هفته این برنامه را تکرار کنید.
اگر در نمره 23 یا 24 گیر کرده اید، احتمالاً روزانه به اندازه کافی انگلیسی صحبت نمی کنید. در واقع، برای هر یک نمره ای که می‌خواهید بهبود ببخشید، توصیه می‌کنم 15 ساعت با صدای بلند صحبت کنید. بنابراین، اگر ۲۳ گرفتید و می‌خواهید ۲۶ بگیرید، باید حداقل ۴۵ ساعت با صدای بلند صحبت کنید.
البته، فقط صحبت کردن کمکی نمی کند، زیرا حتی اگر زیاد انگلیسی صحبت کنید اما به اشتباهات مشابه ادامه دهید، بهتر نخواهید شد. بنابراین وقتی انگلیسی صحبت می‌کنید، روی بهبود بخشی از گفتار خود تمرکز کنید. در نکته شماره چهار با جزئیات بیشتری به این موضوع خواهم پرداخت.
آیا نمی توانید به راه هایی برای صحبت بیشتر انگلیسی فکر کنید؟ در ادامه چند ایده وجود دارد:
- با خودت حرف بزن! بله، عجیب است، اما اگر هنگام درست کردن صبحانه، در حالی که در ماشین هستید یا در حال تماشای تلویزیون هستید با خود به زبان انگلیسی صحبت کنید، این به شما کمک می‌کند تا با افزایش زمان تمرین به طور غیرمنتظره پیشرفت کنید.
- یک گروه انگلیسی زبان پیدا کنید: اگر در یک شهر تا حدودی بزرگ یا در یک کشور خارجی زندگی می‌کنید، قطعاً گروه هایی وجود دارند که می‌خواهند به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و انگلیسی تمرین می‌کنند. یک گروه پیدا کنید و به آنها بپیوندید!
– تبادل زبان به صورت آنلاین: ده‌ها وب سایت وجود دارند که به دانشجویان امکان تبادل زبان از طریق اینترنت را می‌دهند. در واقع، من یک گروه پارنتر TOEFL Speaking در فیس بوک برای آموزش تافل ایجاد کرده ام ، که در آن می‌توانید یک پارتنر تمرینی پیدا کنید که او نیز برای تافل آماده می‌شود.

دلیل شماره 3: داوطلبین موفق پاسخ های گفتاری با کیفیت بالا را پیدا می‌کنند و از آنها تقلید می‌کنند

ضرب المثلی وجود دارد که می‌گوید: "تمرین باعث عالی تر شدن شما می‌شود." اما بیایید این عبارت را فقط برای اسپیکینگ تافل تغییر دهیم: "تمرین کامل اسپیکینگ باعث عالی تر شدن شما می‌شود." اگر می‌خواهید نمره TOEFL Speaking بالایی کسب کنید، باید از پاسخ افرادی که در بخش Speaking تافل نمره بالاتر از 26 کسب کرده‌اند، تقلید کنید و از آنها آموزش ببینید. وقتی شروع به تقلید از افرادی می‌کنید که نمره 26+ را کسب کرده اند (تعریف ما از "عالی" در اسپیکینگ تافل)، در نهایت بیشتر و بیشتر شبیه این پاسخ‌ها خواهید شد. بهترین راه برای اندازه گیری پیشرفت این است که پاسخ های خود را ضبط کنید و سپس گوش دهید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید. اینها تنها تعدادی از سوالاتی است که می‌توانید از خود بپرسید:
آیا از عبارات انتقال مشابه استفاده کردید؟
آیا از اصطلاحات واژگانی مشابه استفاده کردید؟
آیا توانستید به اندازه گوینده اصلی مطالب را پوشش دهید؟
ممکن است از خود بپرسید، "خب پل، چگونه می‌توانم این پاسخ های کامل اسپیکینگ تافل را پیدا کنم؟" سوال درستی است! در حال حاضر من یک منبع رایگان فقط برای آموزش اسپیکینگ تافل به شما ارائه می‌دهم که مجموعه‌ای از پاسخ‌های داوطلبین تافل است که در آزمون اسپیکینگ تافل امتیازات 26+ را کسب کرده است.

 

چهار نکته آموزش تافل برای گرفتن نمره 26 در بخش اسپیکینگ 

دلیل شماره 4: داوطلبین موفق در هر آموزش تافل روی ۱ تا ۲ مشکل تمرکز می‌کنند

اگر هنوز در مکالمه تافل 26+ را نگرفته اید، به این دلیل است که اشتباهات خاصی انجام می‌دهید.
«اوه پل. خودم قبلاً این را می‌دانم.»
خوب، یک لحظه صبر کنید.
داوطلبینی که 26+ در اسپیکینگ تافل کسب کرده اند، سال‌هاست که انگلیسی صحبت می‌کنند و آموزش می‌بینند، و این برایشان بسیار طبیعی است…
یا
فهمیدند که سطح انگلیسی آنها به اندازه کافی برای کسب نمره 26 بالا نیست، بنابراین اقدامات خاصی را برای بهبود توانایی صحبت کردن خود انجام دادند.
بیایید دلیل دوم را تحلیل کنیم.
همانطور که در بالا گفتم، اولین قدمی که داوطلبین برای بهبود توانایی مکالمه انگلیسی خود برمی‌دارند، صحبت کردن زیاد است. اما همانطور که اشاره کردم، صحبت زیاد کافی نیست. این دانشجویان همچنین مشکلات دقیقی را که مانع از رسیدن آنها به سطح بالاتر زبان انگلیسی می‌شود را مشخص کرده و برای رفع این مشکلات تافل، آموزش دیده اند. و آنها با تمرکز بر یک یا دو موضوع در یک زمان روی رفع این مشکلات کار کردند.
برخی از مشکلات رایج عبارتند از:
تلفظ
لحن
گرامر
یادداشت برداری
روانی
بنابراین، بیایید این 5 مهارت را در نظر بگیریم و از برای آموزش اسپیکینگ تافل استفاده کنیم:
دوشنبه: 7 بعدازظهر تا 21:00 - به مدت 30 دقیقه بر روی تلفظ تمرکز کنید و به مدت 1.5 ساعت روی بهبود توافق فاعل/فعل تمرکز کنید.
سه شنبه: 7 بعد از ظهر تا 21:00 – به مدت 30 دقیقه روی تلفظ تمرکز کنید و به مدت 1.5 ساعت بر روی بهبود توافق فاعل/فعل تمرکز کنید.
چهارشنبه: 7 بعدازظهر تا 21:00 - به مدت 30 دقیقه روی تلفظ  تمرکز کنید و به مدت 1.5 ساعت روی بهبود توافق فاعل/فعل تمرکز کنید.
پنجشنبه: 7 بعد از ظهر تا 21:00 - به مدت 30 دقیقه روی تلفظ  تمرکز کنید و به مدت 1.5 ساعت روی بهبود لحن برای عبارات انتقال تمرکز کنید.
جمعه: 7 بعد از ظهر تا 21:00 - به مدت 30 دقیقه روی تلفظ تمرکز کنید و به مدت 1.5 ساعت روی بهبود لحن لحن لیست‌ها تمرکز کنید.
شنبه: 10 صبح تا 11 صبح - به مدت 30 دقیقه روی تلفظ تمرکز کنید و به مدت 1.5 ساعت روی بهبود یادداشت برداری برای همه سؤالات تمرکز کنید.
یکشنبه: 8 صبح تا 9 صبح - 6 پاسخ تمرینی انجام دهید و پیشرفت هفته گذشته را اندازه گیری کنید.
این نمونه ای از چگونگی تمرکز روی یک یا دو موضوع در یک زمان است.
تا اینجا با چهار دلیل که چرا داوطلبین می‌توانند نمره 26+ در اسپیکینگ تافل کسب کنند آشنا شدید. اما شاید بپرسید که برای تمرین کردن چه کاری باید انجام دهید. بهترین راه برای تمرین کردن اسپیکینگ تافل، آموزش دیدن از طریق نمونه سوالات واقعی است. با عضویت در اپلیکیشن ما شما به تمامی سوالات تی پی او نسخه ۷۴ تایی دسترسی خواهید داشت و می‌توانید برای تقویت نهارت اسپیکینگ خود فقط به سوالات بخش اسپیکینگ پاسخ بدهید.
همچنین این امکان را برای شما فراهم کردیم که پاسخ های خود را برای اساتید ما به صورت صدای ضبط شده ارسال کنید تا اشکالات شما را مشخص کرده و به شما آموزش بدهند تا در اسپیکینگ تافل نمره بالاتر از ۲۶ کسب کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!