سخت ترین بخش ازمون تافل کدام است؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/05/29

وقتی صحبت از ازمون تافل می شود، همیشه یک سوال پیش می آید. کدام بخش از "آزمون تافل سخت تر است؟" قبل از شرکت در آزمون، بسیاری از شرکت کنندگان در مورد سطح دشواری تافل سوال می کنند. متاسفانه پاسخ ساده ای برای این سوال وجود ندارد. تافل یک آزمون زبان است و تحقیقات واقعی ثابت کرده است که تشخیص علمی سطح دشواری یک زبان بسیار دشوار است. با این حال، ما تمام تلاش خود را می کنیم تا با تمام اطلاعاتی که می دانیم، سطح دشواری هر بخش از تافل را تخمین بزنیم.

بخش Reading ازمون تافل چقدر سخت است؟

به طور کلی، بخش ریدینگ تافل به گونه ای طراحی شده که سطح دشواری آن مشابه منابع خبری معتبر آمریکایی باشد. با این حال، موضوع و واژگان مورد استفاده در متن ها، دقیقاً یکسان نیستند، زیرا تافل رویکردی آکادمیک تر را هدف قرار داده است. در اخبار به اندازه تافل، مقالات تاریخی و علمی وجود ندارد.
به طور کلی بخش ریدینگ تافل به دو دلیل جزو سخت ترین بخش های ازمون به شما می اید: 

1.    متن های حاوی واژگان اکادمیک

در مقایسه با اخبار، می توان گفت که تمرکز بر متون آکادمیک موجب می شود که تافل کمی دشوارتر از متن نوشتاری آمریکایی ها در موقعیت های روزمره باشد. 
بر اساس مطالعه ای در سال 2012، این سطح دشواری بالاتر تافل به دلیل واژگان آکادمیک، به ویژه مربوط به مقالات علمی است. با این حال، از سوی دیگر، این بدان معنا نیست که بخش ریدینگ ازمون تافل همیشه برای شما سخت تر خواهد بود. این واقعیت که در متن های ریدینگ فقط در مورد موضوعات آکادمیک صحبت می شود و از واژگان آکادمیک در سطح دانشگاه استفاده می کند ممکن است بسته به زبان مادری تان به نفع شما باشد. 
بسیاری از واژگان دانشگاهی، به ویژه واژگان علمی، ریشه لاتین دارند. بنابراین اگر زبان مادری شما نیز دارای ریشه های لاتینی مانند اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی و غیره است، ممکن است حدس زدن بسیاری از واژگان آکادمیک نسبت به انگلیسی برایتان آسان تر باشد.

2.    زمان محدود

بخش ریدینگ ممکن است به دلیل زمان محدودی که دارد، برایتان دشوار باشد. شما باید در عرض 20 دقیقه، حدود 750 کلمه را بخوانید و به 14 سوال چند گزینه ای پاسخ دهید.
همانطور که قبلاً گفته شد، خواندن مقالات تافل به دلیل وجود واژگان آکادمیک ممکن است دشوارتر از لیسنینگ باشد. با این حال، اگر می‌خواهید در ریدینگ تافل موفق شوید، باید بتوانید مقالات آکادمیک را تقریباً با همان سرعتی که متون روزانه انگلیسی را مطالعه می کنید، بخوانید. 

بخش Listening ازمون تافل چقدر سخت است؟

برای بسیاری از افراد، بخش لیسنینگ، سخت ترین بخش در تافل است. بخش خواندن سخت ترین واژگان را دارد، اما گوش دادن برای بسیاری از مردم به دلیل دو مشکل اصلی سخت ترین است:

1) سرعت پخش فایل صوتی

فایل صوتی در بخش لیسنینگ ازمون تافل، عموماً کندتر از گفتار طبیعی است. اما در کنار سرعت، هر چیز دیگری در مورد مکالمات و گفتار، کاملاً طبیعی است، یعنی در کنار تمام اطلاعات لازم، چیزهایی مانند "اوهوم"، "لایک" یا "می دانید" را نیز خواهید شنید. باید بتوانید آنها را جدا کنید تا فقط اطلاعات لازم را فیلتر کنید.

2) امکان گوش دادن به فایل صوتی فقط یکبار

برخی از فایل های صوتی، کوتاه و برخی طولانی هستند. صرف نظر از مدت زمان پخش فایل صوتی، فقط یک بار می توانید به فایل ها گوش دهید. همچنین باید در حین توجه کامل به فایل لیسنینگ، یادداشت برداری کنید و گاهی اوقات، زمانی که فایل صوتی بیش از حد طولانی باشد، حفظ تمرکز برای کل این مدت زمان دشوارتر است.
ازالبته، بخش لیسنینگ دشوارتر از گفتار طبیعی یا مکالمات آمریکایی و انگلیسی نیست. برای مثال، در طول یک برنامه تلویزیونی، شخصیت ها ممکن است از اصطلاحات عامیانه‌ بیشتری استفاده کرده و سریع‌تر صحبت کنند. با این حال، بخش لیسنینگ به دلیل حجم اطلاعاتی که باید تا پایان پخش فایل، برای پاسخ دادن به تمام سوالات حفظ کنید، واقعا بسیار سخت است. بنابراین علاوه بر خود گوش دادن، نیاز به توجه و به خاطر سپردن اطلاعات زیادی نیز دارد.

بخش Speaking و Writing چقدر سخت است؟

این دو بخش را با هم در یک نگاه، تجزیه و تحلیل می کنیم، زیرا تعیین سطح دشواری آنها به همان اندازه دشوار است. این به دلیل ادغام بین مهارت ها در این دو بخش است. تافل نه تنها از شما انتظار دارد که خوب صحبت کنید یا خوب بنویسید، بلکه در مورد توانایی شما در دریافت اطلاعات از طریق مهارت های دیگر و پردازش اطلاعات به صورت سخنرانی و مقاله قضاوت می کند. دلیل دوم برای اینکه تعیین سطح دشواری این دو بخش مشکل است این است که هیچ پاسخ محکم و صحیحی وجود ندارد. همه چیز به نحوه سازماندهی و توضیح پاسخ های شما بستگی دارد.
برای بخش تلفیقی، سطح دشواری فقط کمی بالاتر از بخش ریدینگ و لیسنینگ ازمون تافل است، زیرا شما از نظر فنی از همان مهارت ها و دانش برای پاسخ به سوالات تلفیقی استفاده می کنید. با این حال، باید یک مرحله کار بیشتری انجام دهید، یعنی پردازش و سازماندهی مجدد اطلاعات برای نوشتن مقالات یا بیان صفاهی پاسخ تان. این چیزی است که کار را کمی دشوارتر می کند.
با این حال، از سوی دیگر، می توانید سطح دشواری این دو بخش را با سؤالاتی تعیین کنید که نیازی به جمع آوری اطلاعات از خواندن یک متن یا شنیدن فایل صوتی ندارد. با سوالی مانند "نام کسی که الگوی خود قرار دادید، را بگویید و دلیل آن را توضیح دهید." بسته به سطح زبان انگلیسی خودتان، می‌توانید با استفاده از واژگان آشنا و ساختار جملات آسان به این سؤال به روش‌های ساده پاسخ دهید، یا با انتخاب‌ها لغات و ساختارهای پیچیده‌تر، آن را دشوار کنید. همه چیز به خودتان بستگی دارد.

کدام مهارت ازمون تافل برای شما سخت تر است؟

همانطور که احتمالا تاکنون متوجه شدید، تافل می تواند یک آزمون چالش برانگیز باشد. داوطلبین اغلب زمانی که شروع به مطالعه برای این آزمون می‌کنند، از خود می‌پرسند که سخت‌ترین بخش تافل چیست.
سخت ترین بخش تافل برای هر داوطلب متفاوت است. سخت ترین مهارت واقعاً به سابقه و تجربه شما در زبان انگلیسی بستگی دارد. با این حال، بخش های مشترکی از ازمون تافل وجود دارد که بسیاری از داوطلبین با آن دست و پنجه نرم می کنند. بیایید ببینیم سخت ترین بخش های رایج از نظر داوطلبین کدام است.
تافل دارای چهار بخش است. هر یک از این بخش ها مهارت خاصی را ارزیابی می کند: خواندن، نوشتن، صحبت کردن یا گوش دادن. بسیاری از داوطلبین متوجه می شوند که یکی از این مهارت ها (و بخش مربوطه) سخت ترین بخش تافل برای آنها است.
دانشجویانی که در تافل شرکت می کنند، دارای پیشینه های متفاوتی هستند. به عنوان مثال، برخی از کشورها هستند که دانش آموزان در آن ها خواندن و نوشتن را به زبان انگلیسی زیاد تمرین می کنند، اما روی صحبت کردن زیاد کار نمی کنند. این دانشجویان معمولاً در بخش Speaking تافل مشکل دارند. سایر دانش آموزان،  انگلیسی را روان صحبت می کنند، اما زمان زیادی را صرف خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی نکرده اند. برای این دانش آموزان، بخش Reading و Writing معمولا سخت ترین بخش ازمون تافل است.
مهم است که از خود بپرسید که کدام یک از چهار مهارتی که در تافل تست می شوند برای شما سخت تر است. برای کدام بخش تابحال کمترین تمرین را داشته اید؟ همین بخش، ممکن است سخت ترین بخش ازمون تافل برای شما باشد. شما باید این مهارت را بیشتر از بقیه تمرین کنید!

 

سخت ترین بخش ازمون تافل کدام است؟

رایج ترین مشکلات داوطلبین ازمون تافل

به طور کلی رایج ترین مشکلات تافل به دو دسته زیر تقسیم می شود:

مشکل در سرعت پاسخگویی به سوالات

از آنجایی که تافل یک آزمون استاندارد است، با شرایط زندگی واقعی که در آن شما نیاز به استفاده از زبان انگلیسی دارید، کمی متفاوت است. بنابراین، برخی از داوطلبین متوجه می شوند که در ازمون تافل "مشکلات خاصی" دارند. برای مثال، بسیاری از آنها مشکل سرعت دارند: آنها متوجه می‌شوند که زمان کافی برای پاسخ دادن به تمام سؤالات آزمون را ندارند. 
این مشکل اغلب در بخش Reading و Speaking وجود دارد. برای مثال در قسمت Reading به شما 20 دقیقه فرصت داده می شود تا یک متن را بخوانید و به مجموعه ای از سوالات مرتبط با متن پاسخ دهید.
اگر خواندن سریع به زبان انگلیسی برایتان دشوار است، یا اگر اغلب برای پاسخ دادن به تمام سوالات در آزمون ها مشکل دارید، باید بلافاصله شروع به تمرین سوالات ریدینگ تافل زمان بندی شده به خصوص تی پی اوهای نسخه ۷۴تایی کنید! هرچه قبل از روز آزمون بتوانید تمرین زمان‌بندی‌شده‌تری انجام دهید، بهتر است.

مشکل در تمرکز

سایر داوطلبین متوجه می شوند که سخت ترین بخش تافل برای آنها متمرکز ماندن است. این مشکل می تواند به خصوص زمانی که مجبور به گوش دادن به یک قطعه ضبط شده باشید بیشتر خود را نشان دهد. در ازمون تافل، فقط یک بار می توانید به فایل های ضبط شده گوش دهید. اگر تمرکز خود را از دست بدهید و در حین پخش صدای ضبط شده تمرکز نکنید، فرصتی برای گوش دادن مجدد ندارید. وقتی داوطلبین اطلاعات مهم فایل صوتی را از دست می‌دهند، نمی‌توانند به سؤالات پاسخ صحیح دهند.
تافل از شما می‌خواهد که در سه بخش از آزمون به فایل های صوتی گوش دهید: Listening، Speaking و Writing. اگر فکر می کنید که ممکن است متمرکز ماندن برای شما چالش برانگیز باشد، باید در اسرع وقت شروع به تمرین کردن با نمونه سوالات واقعی TPO کنید! تمرین به شما کمک می کند روی فایل صوتی بهتر متمرکز شوید و مطمئن شوید که  یادداشت های خوبی بردارید .
اینها برخی از بزرگترین مشکلاتی است که شرکت کنندگان اغلب در ازمون تافل با ان مواجهند. مهم است بدانید که بزرگترین مشکل شما چیست، تا بتوانید تمرین آن مهارت خاص را از همان ابتدای مطالعه و برنامه ریزی برای امادگی تافل، شروع کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!