تمپلیت اسپیکینگ تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/06/06

برای موفقیت در بخش اسپیکینگ تافل باید آمادگی خوبی داشت. در بخش اسپیکینگ باید پاسخ‌های شفاهی خود را در میکروفن ضبط کنید که می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد. استفاده از تمپلیت اسپیکینگ تافل می‌تواند داوطلبان را برای هر سوالی که در روز آزمون از آنها پرسیده می‌شود، آماده کند. این مقاله چند الگوی نمونه را ارائه می‌کند که می‌تواند به داوطلبین کمک کند تا به انواع مختلف سوالات بخش اسپیکینگ که در روز امتحان با آن‌ها مواجه می‌شوند تسلط پیدا کنند.

انواع سوالات تافل Speaking

هدف از بخش اسپیکینگ تافل این است که ارزیابی کند آیا می‌توانید به خوبی گوش بدهید و برای سوال، پاسخ مناسبی ارائه کنید. دو دسته مختلف از سوالات در این بخش وجود دارد -

سوال 1: سوالات مستقل اسپیکینگ تافل
سؤالات 2، 3، و 4: سوالات تلفیقی اسپیکینگ تافل TOEFL
اولین سوال  درباره دانش عمومی است، در حالی که سوال دوم شامل بخش های گوش دادن ، صحبت کردن و خواندن است.

تمپلیت اسپیکینگ تافل برای تمرین

تمام بخش‌های Speaking از داوطلبان می‌خواهد که توانایی خود را در پاسخگویی به سوالات یکپارچه یا مستقل نشان دهند. می‌توان انتظار داشت که سوالاتی مانند توصیف یک موضوع آشنا، بحث در مورد یک موضوع درسی دانشگاهی ، یا اظهار نظر در مورد وضعیت دانشگاه مطرح شود. برای شروع آماده شدن برای این بخش از آزمون، باید هر سوال را با دقت مطالعه کنید و معنای آن را از نظر پاسخی که باید ارائه دهید، درک کنید و برای تمرین بهتر است به الگوهای اسپیکینگ تافل مراجعه نمایید. 

سوال 1 – سوالات مستقل اسپیکینگ تافل

در این سوالات از داوطلبان خواسته می‌شود که بین دو گزینه تصمیم گیری کنند. آنها می‌توانند هر گزینه ای را انتخاب کنند اما باید با دلایلی از این انتخاب خود حمایت کنند. ترجیح دادن یکی بر دیگری اشکالی ندارد تا زمانی که با حقایق و دلایل دقیق حمایت کننده پشتیبانی شود. داوطلبان ممکن است با انواع سؤالات زیر مواجه شوند:

موافق یا مخالف

تا چه حد با یک جمله موافق یا مخالف است؟ اگر از فردی چنین سوالی پرسیده می‌شود، هدف باید این باشد که موافقت یا مخالفت خود او را با دلایلی که ارائه می‌دهد، پشتیبانی کند.
مثال: آیا با عبارت زیر موافق هستید یا مخالف؟ با ظهور فناوری متمرکز بر سرگرمی، مردم کمتر از قبل کتاب می‌خوانند. 

ترجیح

ترجیح می‌دهید A یا B را انتخاب کنید و چرا؟ این سوالات همیشه در مورد موقعیت های خیالی نمی پرسند، اما می‌پرسند کدام گزینه را ترجیح می‌دهید و چرا. با این وجود، این انتخاب باید با دلایلی همراه باشد. 
مثال: ترجیح می‌دهید ثروتمند باشید یا فقیر و چرا؟  

شرح و توضیح

نظر شما در مورد این موضوع چیست و چه شواهدی برای حمایت از آنها دارید؟ توضیح دهید که چرا. این نوع سوالات باید به دقت خوانده شوند تا بفهمید در مورد چه چیزی باید صحبت کنید و تا حد امکان صحبت های خود را مرتبط با موضوع بیان کنید. 
مثال: گاهی اوقات افراد تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند تا ظاهر خود را بهبود بخشند یا تغییر دهند. آنها این کار را انجام می‌دهند تا برای دیگران جذاب تر شوند. آیا فکر می‌کنید که این ایده ی خوبی است؟

مزایا و معایب

در مورد جوانب مثبت و منفی یک موضوع بحث کنید، سپس یک مورد را انتخاب کنید. در اینجا، داوطلبین باید درباره هر دو طرف بحث کنند و سپس نشان دهند که چرا یکی از دیگری بهتر است.
مثال: از بسیاری از دانشجویان خواسته می‌شود که در پایان ترم اساتید خود را ارزیابی کنند. مزایا و معایب این کار چیست؟

سه گزینه ای

به طور معمول، این نوع سوال، سه گزینه جداگانه برای انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهد. یکی را انتخاب کنید و انتخاب خود را با دلایل پشتیبانی کنید. 
مثال: کدام یک از موارد زیر به شدت بر حفاظت از محیط زیست تأثیر می‌گذارد؟ (1) تلاش فردی (2) مقررات دولتی (3) گروه های آگاهی زیست محیطی.

اگر / خیالی

یک سوال "اگر یا خیالی" می‌خواهد موقعیتی را تصور کنید و سپس تصمیم بگیرید که بر اساس این موقعیت چه احساسی داشته باشید یا چه کاری انجام دهید. 
مثال: آیا بلافاصله پول خود را خرج می‌کنید یا پس انداز می‌کنید؟ از جزئیات و مثال‌ها برای حمایت از انتخاب خود استفاده کنید.

تمپلیت اسپیکینگ تافل برای سوال مستقل ۱

جدول زیر فرمت تمپلیت های اسپیکینگ تافل را برای سوال Speaking مستقل 1 نشان می‌دهد:

تمپلیت سخنرانی تافل

پاسخ بر اساس انتخاب موضوعی

اشاره به نکته اصلی

- “I agree with this belief that...”
- “I suppose it will be better to...”
- “I believe it is a dangerous or amazing thing to...”

توضیح تکمیلی (اختیاری)

“I assume this due to certain reasons...”

دلیل اول

“First...” plus “For instance...” (provide any personal reason)

دلیل دوم

“Second...” plus “To be more specific...” (additional details)


سوال ۲ – تمپلیت سوالات تلفیقی اسپیکینگ تافل

در این سوال، از داوطلبان خواسته می‌شود که یک متن مربوط به زندگی در دانشگاه را بخوانند و سپس به مکالمه ای در مورد همان موضوع گوش دهند. در نهایت، یک کلیپ صوتی از آنها می‌خواهد که یک نظر یا مفهوم را از مطالب ارائه شده خلاصه یا طرح کنند. جدول زیر تمپلیت پاسخگویی به سوالات مشابه را ارائه می‌دهد

تمپلیت های اسپیکینگ تافل

پاسخ‌ها بر اساس متن و کلیپ صوتی

نکته اصلی متن

“According to the recent article/announcement/statement...”

استدلال برای نکته متن

“It so happened because ___ and ___”

توضیح تکمیلی

- “Two reasons can be cited for the man to strengthen/oppose this turn of events...”
- “The man has blended views of this change...” (suited only for conversations with mixed-opinion)

دلیل اول

“Firstly, he claims that...”

دلیل دوم

“Furthermore, he states that...”


سوال ۳ – تمپلیت سوالات تلفیقی اسپیکینگ تافل

برای این سوال، باید یک متن را بخوانید و سپس به یک سخنرانی در مورد همان موضوع گوش دهید. با این حال، موضوع سوال، برخی از اصطلاحات یا ایده های جدید را بیان می‌کند. کسانی به این با موفقیت پاسخ می‌دهند که می‌توانند از متن و کلیپ صوتی برای نشان دادن مفهومی که در هر دو منبع بیان شده، استفاده کنند، و هر دو را در پاسخ خود با تکرار انچه که به تازگی شنیده یا دیده اند به هم مرتبط کنند. جدول زیر یک الگو برای سوال 3 را نشان می‌دهد

تمپلیت های اسپیکینگ تافل

پاسخ‌ها بر اساس متن و کلیپ صوتی

بیان ایده یا شرط

“The reading piece is about (term or concept)

بیان خلاصه ای از متن

“It affirms that...”

توضیح تکمیلی

- “The professor enunciates this by attaching an example...”
- “The professor enunciates this by attaching two examples...”

دلیل یا مثال اول

“To commence, he/she states that...”

دلیل یا مثال دوم

“Furthermore, he/she states that...”


سوال ۴ – تمپلیت سوالات تلفیقی اسپیکینگ تافل

در این سوال، داوطلبان یک سخنرانی دانشگاهی در مورد یک موضوع خاص مرتبط با روانشناسی یا زیست شناسی خواهند شنید. علاوه بر این، می‌تواند در مورد مغز انسان یا رشد انسان باشد. سپس داوطلبان باید کلیپ صوتی را در چند جمله خلاصه کنند. جدول زیر الگوی مبتنی بر یک سخنرانی دانشگاهی را نشان می‌دهد.

تمپلیت های اسپیکینگ آیلتس

پاسخ‌ها بر اساس یک کلیپ صوتی

بیان ایده اصلی کلیپ

“The lecturer stated about the Subject/term by attaching two examples...”

مثال اول در 3 تا 5 جمله

“Firstly, he/she illustrated that...”

مثال دوم در 3 تا 5 جمله

“Secondly, she illustrated that...”

جمع بندی

“This/this example/s enunciates that...”


با اطلاعاتی که در مورد تمپلیت های مختلف بخش صحبت کردن، بدست اوردید ممکن است بپرسید که چرا باید از این تمپلیت‌ها برای تمرین استفاده کنید.

 

تمپلیت اسپیکینگ تافل

مزایای تمرین با تمپلیت های اسپیکینگ تافل

اگرچه هرگز نمی توان سؤالات مطرح شده در بخش اسپیکینگ تافل را پیش بینی کرد، اما این الگوها می‌توانند به شما کمک کنند تا برای پاسخگویی به راحتی تمرین کنید. به غیر از آن، مزایای دیگری به شرح زیر است:
نظم دادن به پاسخ‌ها: می‌توان از الگوها به روش های مختلفی برای پاسخ به سؤالات استفاده کرد. حتی زمانی که فرد در مورد سوال بعدی مطمئن نیست، پاسخ همچنان می‌تواند به طور یکپارچه در همین قالب قرار بگیرد.
ساختار دهی به پاسخ‌ها: استفاده از تمپلیت های اسپیکینگ هنگام صحبت کردن می‌تواند به داوطلبین کمک کند افکار خود را سازماندهی کنند یا به آنها اجازه دهد قبل از ادامه برای مدت کوتاهی مکث کنند.
اطمینان از درست بودن: با تمرین تمپلیت‌ها، داوطلبان می‌توانند با سهولت و راحتی از آنها در طول آزمون استفاده کنند. علاوه بر این، هنگام صحبت کردن، آنها می‌توانند با استفاده از عباراتی که قبلاً برای شخص آشنا هستند، اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند.
بیان واضح پاسخ: وقتی فردی از یک الگو برای سازماندهی افکار خود در حین صحبت استفاده می‌کند، شنونده می‌توانند ایده های او را به طور کامل دنبال کنند.

جمع بندی

وقتی صحبت از بخش Speaking آزمون تافل به میان می‌آید، بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون ممکن است در مورد انتظارات خود دچار سردرگمی و عدم اطمینان شوند. بسیاری از دانشجویان متوجه می‌شوند که انواع مختلفی از سوالات در تافل وجود دارد. اما، پس از مطالعه تمام جنبه‌های بخش Speaking و تقسیم هر سوال به بخش‌های کوچک‌تر از طریق تپپلیت های تافل اسپیکینگ، داوطلبان می‌توانند برای هر نوع سؤالی که در روز آزمون مطرح می‌شوند، آماده شوند. مطالعه نمونه هایی از این الگوها به فرد کمک می‌کند تا بفهمد چگونه می‌توان به طور مؤثر با این نوع سؤالات برخورد کرد و به آنها کمک کند تا نمره بالاتری در بخش اسپیکینگ تافل کسب کنند .

سوالات متداول

آیا می‌توانم از تمپلیت‌ها در ازمون تافل واقعی استفاده کنم؟

آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی TOEFL برای سنجش توانایی فرد در نوشتن و درک زبان انگلیسی طراحی شده است. اگرچه بسیاری از دانش آموزان از الگوهای از پیش نوشته شده استفاده می‌کنند، اما باید مراقب بود که پاسخ های ارایه شده کاملا مرتبط با موضوع باشد.

آیا می‌توان از مثال های حفظ شده تافل استفاده کرد؟

استفاده از تمپلیت‌ها برای سازمان دهی پاسخ به سوالات اسپیکینگ در ازمون اصلی تافل اشکالی ندارد اما اگر پاسخ سوال را به طور کامل حفط کرده باشید و بیان کنید سیستم سرقت ادبی تافل آن را تشخیص داده و نمره ای به شما تعلق نمی گیرد.

آیا اسپیکینگ تافل آسان است؟

بخش Speaking آزمون تافل یک جلسه 20 دقیقه ای با تلفیقی از خواندن، گوش دادن و یادداشت برداری است و می‌تواند به علت گستردگی مطالبی که شخص باید در این مدت کوتاه پوشش دهد، داوطلب را دچار مشکل کند، اما استفاده از تمپلیت های اسپیکینگ تافل می‌تواند به آرامش و تمرکز شما کمک کند.

چطور اسپیکینگ تافل را تمرین کنم؟

بهترین روش تمرین اسپیکینگ تافل، پاسخ به نمونه سوالات تی پی او تافل است که همان سوالات ازمون های گدشته تافل به شمار می‌آید. برای پاسخگویی به این نمونه سوالات می‌توانید در اپلیکیشن اکادمی آنلاین زبان شایسته عضو شوید و به تمام سوالات Tpo از نسخه ۱ تا ۷۴ دسترسی داشته باشید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!