آیا آزمون مشابه فرمت جدید تافل وجود دارد؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/06/06

فرمت جدید تافل و تغییرات جدید این ازمون را بسیار آسان کرده است. با اینحال شما باید از طریق شرکت در ازمون های مشابه تافل جدید، با فرمت این ازمون اشنا شوید تا بتوانید نمره بالاتری کسب کنید. در این مقاله، با چندین تغییر در فرمت تافل جدید آشنا خواهید شد و چند مورد از آنها که بسیار مهم تر هستند را نیز با هم بررسی میکنیم. آشنایی با این ساختار، شرکت در تافل را به طور قابل توجهی آسان تر می‌کند تا بتوانید به نمره هدف مورد نظر خود برسید! 

فرمت جدید تافل

خبرهای هیجان انگیزی برای شما داریم! فرمت جدید، تافل را آسانتر کرده است. طی چند سال گذشته، تافل شاهد کاهش تعداد کل آزمون‌های گرفته شده در سال بوده است و نتیجه گرفته شد که تافل نسبت به آزمون های مشابه آن، بسیار دشوار است. اکنون برای کمک به داوطلبین، ets تغییرات جدیدی در تافل اعمال کرده که آزمون را کوتاه‌تر نموده و به شرکت‌کنندگان زمان بیشتری برای تکمیل سؤالات داده است. در ادامه متنی که مستقیماً از ets TOEFL گرفته شده ادقیقاً نشان می‌دهد که آنها چه چیزی را تغییر داده اند.
"زمان آزمون تافل iBT  ، ۳۰ دقیقه کاهش می‌یابد و فقط به 3 ساعت محدود می‌شود، تغییری در قالب آزمون یا انواع سوالات بوجود نمی اید. به عبارت دیگر، این همان آزمون منصفانه، قابل اعتماد و برتر است، فقط با سوالات کمتر در  بخش‌های Listening و Reading Speaking. همچنان می‌توانید آزمون را در نصف روز بدون نیاز به ادامه دادن آن در روز دیگر تمام کنید."

تغییرات جدید تافل در بخش Reading، Listening و Speaking

به منظور کمک به شما در دستیابی به نمره هدف خود، تغییرات جدید تافل اعمال شد و اکنون در بخش‌های ریدینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ در آزمون آنلاین در دسترس است. برای راحتی بیشتر داوطلبین، بیایید نگاهی به جدول مقایسه ای بیندازیم که تغییرات جدید تافل را نسبت به ازمون مشابه آن در سال های گذشته هر بخش را نشان می‌دهد.
شما هنوز هم می‌توانید با شرکت در آزمون مشابه تافل TPOنسخه ۱ تا ۷۴، آمادگی لازم برای تافل را کسب کرده و نمره بالایی بگیرید، زیرا نوع سوالات تافل هیچ تغییری نکرده است اما اگر نگران شرکت در تافل هستید و در تلاش برای بهبود نمره تافل خود هستید، بهتر است با تفاوت های ازمون جدید و ازمون مشابه تافل اشنا شوید..

فرمت ازمون قدیمی مشابه تافل و فرمت تافل جدید

بخش تست

فرمت تافل قدیمی (نسخه طولانی)

فرمت جدید تافل (نسخه کوتاه)

ریدینگ

3-4  متن ریدینگ 
12-14 سوال برای هر متن 
60-80 دقیقه

 80/14*4 = 1.4 دقیقه برای هر سوال

3-4 متن ریدینگ 
10 سوال برای هر متن

 54 تا 72 دقیقه

 72/10*4 = 1.8 دقیقه برای هر سوال

 بنابراین، شما حدود 40 ثانیه بیشتر برای هر سوال وقت دارید، که 16 دقیقه اضافی برای پاسخ به تمام سوالات در بخش خواندن است :)

بدون تغییر در نوع سوال

لیسنینگ

4-6 کلیپ صوتی، 6 سوال برای هرکدام 
2-3 مکالمه، 5 سوال برای هرکدام 
60-90 دقیقه

 90/(36+15) = 1.8 دقیقه برای هر سوال

3-4 کلیپ صوتی، 6 سوال برای هرکدام 
2-3 مکالمه، 5 سوال برای هرکدام 
41-57 دقیقه

 57/(24+15) = 1.5 دقیقه برای هر سوال

 زمان کمتری نسبت به قبل برای هر سوال وجود دارد، اما کاهش تعداد کلیپ های صوتی به شما کمک می‌کند روی بخش‌های گفتاری و نوشتاری متمرکز بمانید.

 بدون تغییر در انواع سوالات

اسپیکینگ

6 سوال اسپیکینگ، 20 دقیقه

 - سوال مستقل اسپیکینگ1

- سوال مستقل اسپیکینگ2

- سوال 3 اسپیکینگ تلفیقی

- سوال 4 اسپیکینگ تلفیقی

- سوال 5 اسپیکینگ تلفیقی

- سوال 6 اسپیکینگ تلفیقی

 

4 سوال اسپیکینگ، 17 دقیقه

 - سوال مستقل اسپیکینگ1

- سوال مستقل اسپیکینگ2

- سوال 3 اسپیکینگ تلفیقی

- سوال 4 اسپیکینگ تلفیقی

- سوال 5 اسپیکینگ تلفیقی

- سوال 6 اسپیکینگ تلفیقی

 بر این اساس، 4 سوال باقی مانده 1-4 شماره گذاری می‌شوند.


هیچ تغییر عمده ای در بخش رایتینگ وجود ندارد. شما همچنان دو سوال رایتینگ را در 50 دقیقه تکمیل خواهید کرد: یکی تلفیقی و دیگری مستقل.
تغییرات فوق به کاهش خستگی و کاهش استرس کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند در بیشتر بخش‌ها نمرات بالاتری کسب کنید.

چگونه با ازمون های مشابه تافل برای فرمت جدید آماده شویم؟

بیشترین سوالی که تاکنون پرسیده شده این بوده است: "برای تمرین برای تغییرات جدید تافل چه باید بکنم؟" پاسخ ساده هیچ است ! واقعا همینطور است، لازم نیست کاری بکنید شما باید با همان ازمون های مشابه تافل پثل TPOهای نسخه ۷۴تایی تمرین کنید.. دلیل این امر به این دلیل است که نوع سؤالات یکسان است، به این معنی که می‌توانید برای تغییرات جدید تافل با همان منابع آماده سازی تافل قدیمی خود تمرین کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید، اگر می‌خواهید قبل از شرکت در آزمون واقعی آمادگی کامل داشته باشید، تمرین یک آزمون کامل با فرمت جدید تافل برای آمادگی تافل شما مهم است! برای تمرین چنین آزمون مشابه تافل جدید می‌توانید جدیدترین نسخه تی پی او (TPO) ۲۰۲۲ را در اپلیکیشن ما مشاهده کرده و در ازمون آنلاین آن شرکت کنید.

چگونه برای تغییرات جدید تافل در بخش Speaking آماده شویم؟

همانطور که در جدول مقایسه می‌بینید، تسک 1 و 5 اسپیکینگ در فرمت جدید تافل دیده نمی شوند با این حال، خبر عالی این است که سوال اسپیکینگ1 تقریباً شبیه به سوال 2 است و سوال اسپیکینگ5 اساساً با سوال اسپیکینگ3 یکسان است و تفاوت های بسیار جزئی دارد.  به همین دلیل، لازم نیست کاری متفاوت انجام دهید، اما همچنان ایده خوبی است که با فرمت جدید تافل تمرین کنید تا تصوری از آنچه در امتحان خود دارید داشته باشید. 
این تغییرات برای همه عالی است و به شما کمک می‌کند امتیاز بالاتری کسب کنید، اما اگر اشتباه کنید و نمره خود را در یک بخش به میزان قابل توجهی کاهش دهید، چه؟ خوب با بهبود نحوه گزارش دهی نمرات جدید، این وضعیت دیگر مانند گذشته برای شما زیان بار نیست.
تغییرات جدید تافل در گزارش نمره به شما کمک می‌کند تا بالاترین نمره خود را به دانشگاه‌ها ارائه دهید!
برای کمک به شما در دستیابی به نمره هدف خود و حدف کردن نمره ای که ممکن است پذیرش شما در دانشگاه منتخب تان را به چالش بکشد، در فرمت جدید تافل یک گزارش نمره جدید دارد که شامل امتیاز IBT MyBest™ در گزارش است.
امتیاز IBT MyBest™ به این صورت عمل می‌کند : آنها بهترین نمرات را از هر بخش تافل از 2 سال گذشته شما انتخاب می‌کنند و آنها را ترکیب می‌کنند تا بهترین نمره ممکن شما را گزارش دهند.
به عنوان مثال، فرض کنید در 2 سال گذشته 4 بار تافل شرکت کرده اید و نمرات شما به صورت زیر است:

ریدینگ

لیسنینگ

اسییکینگ

رایتینگ

جمع

19

20

15

20

74

29

22

18

22

91

27

27

23

20

97

19

25

26

25

95


نمراتی که برای دانشگاه‌ها ارسال می‌شود به صورت زیر است::

گزارش

ریدینگ

لیسنینگ

اسپیکینگ

رایتینگ

جمع

آخرین ازمون

19

25

26

25

95

IBT MyBest™

29

27

26

25

107


بسیاری از دانشگاه‌ها این درخواست را کرده‌اند، اما لطفاً توجه داشته باشید، تضمین نمی‌شود که دانشگاه شما بهترین نمره تان را بپذیرد ، بنابراین باید با آنها تماس بگیرید و بپرسید که آیا بهترین نمره را قبول می‌کنند یا خیر.
بخش پایانی این مقاله توسط یک معلم استثنایی تافل به نام مایکل گودین کشف شد. او کانال یوتیوب خود را دارد که در آن می‌توانید اطلاعات بسیار خوبی در مورد تافل بیابید، از جمله ویدیویی در مورد تغییرات جدید تافل در سال 2018 و 2019 که در لینک زیر قابل مشاهده است:  منابع TOEFL YouTube

 

آیا آزمون مشابه فرمت جدید تافل وجود دارد؟

فرمت جدید تافل برای سوالات مکالمه مستقل

قبل از اینکه وارد تغییرات جدید تافل در بخش اسپیکینگ شویم، توجه داشته باشید که این تغییرات کوچک هستند، اما چیزی است که باید به آن توجه کنید. خبر خوب این است که شما همچنان با شرکت در ازمون های مشابه تافل می‌توانید به راحتی به آنها پاسخ دهید، با اینحال بهتر است با این تغییرات آشنا شوید.

تغییر تافل در اسپیکینگ شماره 1: کلمات بیشتر در سوالات چند گزینه ای

این ممکن است تغییر چندان بزرگی به نظر نرسد، اما داشتن سوالات طولانی تر به معنای زمان بیشتر برای خواندن و زمان کمتری برای آماده شدن است. همچنین به معنای شانس بیشتر برای اشتباه خواندن سوال است.
بیایید نگاهی به هر دو نسخه فرمت تافل، قبل و بعد از آخرین تغییرات تافل بیندازیم.

فرمت مشابه سوالات چند گزینه ای اسپیکینگ ازمون تافل قدیمی

"Your degree requires that you should choose a history course. Which of the following courses would you prefer?
•    Art history
•    Twentieth-century world history
•    Science history
Include details and examples to support your answer."

فرمت جدید سوالات چند گزینه ای اسپیکینگ تافل

"Which of the following courses would you prefer?
•    A course about Art History, the study of objects of art in their historical development and stylistic contexts.
•    A course about Twentieth-century World History, the study critical understanding of major political developments.
•    A course about Science History, the study of the development of science and scientific knowledge.
Include details and examples to support your choice."

نحوه پاسخ دادن به این دو سوال یکسان است، پس زیاد نگران نباشید. آنچه در اینجا مهم است عادت کردن به خواندن یک سوال طولانی تر است. درک آنها نباید خیلی سخت باشد، اگر بخواهید، می‌توانید با تمرین جدیدترین tpo2022 در اپلیکیشن ما با نحوه سوالات فرمت جدید تافل در بخش اسپیکینگ بیشتر آشنا شوید.

تغییر در اسپیکینگ تافل شماره 2: سوالات مزایا/معایب سعی خواهند کرد شما را فریب دهند!

قبل از این، یک سناریوی ساده مانند:

"What are the advantages and disadvantages of a standing desk?"

حالا بیایید ببینیم چگونه می‌توانند شما را فریب دهند. این سوال ممکن است به دو سناریو اشاره کند، اما به طور خاص، تنها در مورد یکی از آنها از شما می‌پرسد. اگر مراقب نباشید، ممکن است در نهایت به سناریوی اشتباه پاسخ دهید. بیایید تغییرات اسپیکینگ تافل را به سوال میز ایستاده قبلی اضافه کنیم.

"Some people prefer standing desks, while others prefer sitting at their desk. Talk about the advantages and disadvantages of standing desks. Use details and examples in your answer."

این فریبکاری نبود!
خب...شاید نه، اما می‌بینید که با این فرمت جدید، جای بیشتری برای خطا وجود دارد. 100٪ تضمین نمی شود که شما سوالی با فرمت جدید تافل دریافت کنید، اما اماده نبودن موجب شده که بسیاری از افراد به نمره تافل مورد نظر خود نرسند. خبر خوب این است که آماده شدن برای قالب جدید با تمرین کردن و شرکت در ازمون های مشابه تافل امکان پذیر است.!
تغییرات در سوالات اسپسکینگ تافل تنها تغییراتی نیست که در فرمت جدید تافل ایجاد شده است. همچنین تغییراتی در بخش رایتینگ مستقل تافل نیز ارائه شده است.

فرمت جدید تافل برای سوالات رایتینگ مستقل

تنها یک تغییر در بخش رایتینگ وجود دارد و آن شبیه به تغییر تافل در سوال اسپیکینگ شماره 2 است. قالب جدید سؤال نوشتاری مستقل طولانی تر و گیج کننده تر است.
بیایید به یک سوال نوشتاری با تغییر اعمال شده نگاهی بیندازیم:

“Often we are asked to collaborate in team projects at events, school, and even work. Sometimes we are required to work with a group of people who share our opinions and ideas. However, sometimes we need to work with groups of people who have entirely different opinions than us.
Which do you prefer? Use reasons and examples to support your answer. Do not use memorized examples.”

قالب قبلی خیلی ساده تر بود.

“Would you prefer to work with people who share similar opinions or people with different opinions?”

این فرمت جدید تافل برای بخش رایتینگ مستقل، پیچیدگی های زیادی را اضافه می‌کند تا شما را مجبور به خواندن بیشتر کند. 
کار زیادی نمی توانید در مورد آن انجام دهید، جز اینکه آن را به آرامی بخوانید تا سعی کنید بار اول آن را بفهمید. تمرین تنها راه آمادگی شما برای این تغییر است. شما فقط باید به آن عادت کنید.

تمرین با ازمون های مشابه برای اشنایی یا فرمت جدید تافل

مانند تمام پیشنهادات آمادگی تافل ما، تمرین برای آماده سازی و هماهنگ شدن با این تغییرات جدید تافل، نکته کلیدی است. شما می‌توانید با ازمون های مشابه تافل جدید در اپلیکیشن ما تمرین کنید.!


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!