دانلود ریدینگ تافل و آمادگی برای شرکت در آزمون تافل iBT

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/06/22

آزمون تافل هزینه تقریبا بالایی را به شما تحمیل می‌کند بنابراین، باید قبل از شرکت در آن مطمئن شوید که آمادگی لازم را کسب کرده اید. متأسفانه، بسیاری از داوطلبین قبل از اینکه به طور کامل برای شرکت در آزمون آماده شوند در تافل iBT شرکت می‌کنند.شما زمانی برای بخش ریدینگ تافل آماده اید که بتوانید 300 کلمه متن را در ۱ دقیقه بخوانید و 60 تا 80 درصد آن را درک کنید. اگر نمی دانید سرعت فعلی شما چقدر است باید با دانلود ریدینگ های تافل از این آمادگی مطمئن شوید.
بهترین استراتژی برای بخش ریدینگ تافل، روش زیر است:
به سراغ تست تمرینی 300 کلمه در دقیقه از لینک زیر بروید:

https://onlinetoeflcourse.com/toefl-articles/toefl-speed-reading-test/

یک دقیقه را به خواندن هر متن اختصاص دهید.
بدون خواندن کامل متن، به پنج سوال ۴ گزینه ای پاسخ دهید.
اگر در این تمرین، نمره 3/5 یا بالاتر را کسب کردید، پس برای شرکت در آزمون تافل iBT آماده هستید.

چطور با دانلود ریدینگ تافل برای آزمون آماده شوم؟

اگر در آزمون تمرینی 300 کلمه در دقیقه نمره کمتر از 3/5 کسب کردید، باید کاری را انجام دهید که 1000 داوطلب دیگر انجام داده‌اند: مطالعه، تمرین و آماده‌سازی. چندین مسیر یادگیری تافل وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا سرعت مطالعه خود را به حدی که لازم است برسانید. 

با دانلود ازمون های تی پی او و تمرین با نمونه سوالات واقعی شروع کنید

تمرین خود را بر اساس نمره فعلی یا نمره ای که در آزمون آزمایشی تافل گرفته اید، شروع کنید. شما همچنین باید نمره تافل هدف مورد نیاز خود را مشخص کنید. 
اگر نمره تافل فعلی خود را نمی دانید، باید در یک آزمون آزمایشی چهار ساعته تافل که بهترین آن TPOهای نسخه ۷۴ تایی است، شرکت کنید. تا زمانی که در آزمون کامل تافل iBT شرکت نکنید، نمی توانید استراتژی مناسبی برای تمرین و مطالعه بچینید.
با مقایسه نمره فعلی و نمره هدف تان، مطالعه منابع تمرینی را برای مدت زمان توصیه شده شروع کنید. سعی نکنید مدت زمان مطالعه را کوتاه کنید. همه چیزهای خوب با صبر به دست می‌آیند.
برای دانلود بهترین منابع ریدینگ تافل می‌توانید در اپلیکیشن ما عضو شوید، سپس مطمئن شوید که انگیزه لازم را برای مطالعه روزانه دارید. مطمئن شوید که طبق برنامه

مطالعه تان، تمرین تلفظ، صحبت کردن و نوشتن را نیز انجام می‌دهید!

پس از دانلود منابع تمرینی از چه استراتژی هایی برای ریدینگ تافل استفاده کنیم؟
حالا که برای مطالعه آماده هست می‌توانید با استراتژی های زیر تمرین کنید:

کل متن ریدینگ تافل را بخوانید.

با وجود آنچه از دیگران شنیده اید، توصیه می‌کنم قبل از پاسخ دادن به هر یک از سؤالات، کل متن را بخوانید. اگر با سرعت 300 کلمه در دقیقه مطالعه می‌کنید، حدود 2.5 دقیقه طول می‌کشد که کل متن ۷۰۰ کلمه ای یکی از ریدینگ های TPOتافل را که دانلود کردید، بخوانید. در نتیجه، زمان زیادی برای پاسخ دادن به سوالات بعدی برای شما باقی می‌ماند.
به سطر اول هر پاراگراف نگاه کنید تا یک ایده کلی از هدف یا ایده اصلی متن پیدا کنید. 2 تا 3 کلمه کلیدی را در مورد هر پاراگراف روی کاغذ یادداشت کنید تا بتوانید نموداری کلی متن را ایجاد کنید. داشتن این یادداشت‌ها از خواندن مکرر متن جلوگیری می‌کند.
به جزئیاتی که ایده اصلی را پشتیبانی می‌کند توجه کنید. درک ایده اصلی و نکات پشتیبان به شما در درک ساختار کمک می‌کند. زیاد روی جزئیات تمرکز نکنید. اگر در برخی از سوالات ریدینگ، این جزئیات مطرح شدند، می‌توانید زمان بیشتری را صرف آن بخش از متن کنید.

از سرنخ‌های متن برای کمک به درک معنای کلمات ناآشنا استفاده کنید.

برای تافل مهم نیست که شما چه کسی هستید یا معنی دقیق چند کلمه از متن را می‌دانید. وقتی بخش ریدینگ تافل iBT را شروع می‌کنید یک چیز مسلم است: همیشه کلمات ناآشنا را خواهید دید. این حتی در مورد زبان مادری نیز صادق است. انواع سرنخ‌های داخل متنی که دانلود کردید می‌توانند به شما در حدس زدن معنای کلمات ناشناخته کمک کنند. پس با دانلود ریدینگ های تافل انتظار نداشته باشید که کل متن را دقیق متوجه شوید همواره کلمات سخت و پیچیده ای وجود دارند که شما معنی آنها را نمی دانید و باید از روی متن حدس بزنید.

متن رینگ تافل را که دانلود کردید بخوانید حتی اگر فکر می‌کنید قبلاً با موضوع آشنایی دارید.

اگر خوش شانس باشید، ممکن است با یک متن ریدینگ تافل مواجه شوید که حاوی موضوعی است که قبلاً با آن آشنا هستید. با این حال، همچنان باید این متن را بخوانید زیرا حاوی اطلاعات جدیدی است که به احتمال زیاد قبلاً آن را نخوانده اید.

سوالات ریدینگ تافل را دانلود کنید و هر سوال را با دقت بخوانید.

در طول تافل با چندین نوع سوال مواجه خواهید شد:
سوال ایده اصلی : بهترین عنوان چیست؟ یا ایده اصلی چیست؟
سوال جزئی : طبق بند 4، چه…؟
سوال جزییات بیان نشده : کدام یک از موارد زیر ذکر نشده است یا درست نیست؟
سوال جزییات ضمنی : از این قسمت می‌توان استنباط کرد که………..
سوال واژگان : کلمه  "______" در متن به کدام گزینه نزدیک تر است؟
درج یک سوال در جمله : به چهار مربع نگاه کنید که نشان می‌دهد جمله زیر را می‌توان در کجا به قسمت اضافه کرد: ” ______________.” جمله کجای متن می‌آید؟ حرف مربعی را انتخاب کنید که نشان می‌دهد جمله باید کجا اضافه شود.
سوال هدف متن : چرا نویسنده کلمه "______ را ذکر کرده است؟"
سؤال خلاصه : یک جمله مقدماتی از خلاصه ای از متن در زیر آمده است. این خلاصه را با انتخاب سه گزینه پاسخ که بیانگر مهم ترین ایده های متن هستند، تکمیل کنید. برخی از جملات به خلاصه تعلق ندارند زیرا یا ذکر نشده اند یا ایده های جزئی را نشان می‌دهند.
سوال تفسیری : کدام یک از جملات مهم ترین اطلاعات را در جمله هایلایت شده متن بیان می‌کند؟ انتخاب پاسخ نادرست معنی را به طور قابل توجهی تغییر می‌دهد یا اطلاعات لازم را حذف می‌کند.
جدول شماتیک یا سوال نمودار : عبارات مناسب را از بین گزینه های پاسخ انتخاب کنید و ____________ را با گزینه ای که آن مربوط می‌شود مطابقت دهید. از دو گزینه پاسخ استفاده نخواهد شد.
مطمئن شوید که هر سوال مربوط به متن ریدینگ تافل که دانلود کرده اید را با دقت بخوانید. به هر دستورالعمل خاص توجه ویژه ای داشته باشید. قبل از شرکت در تافل iBT، مطمئن شوید که هر نوع سوال و راهبردهای پاسخگویی به آنها را درک کرده اید. برای اندازه گیری پیشرفت خود، چند آزمون تمرینی TPO را دانلود کرده و به سوالات پاسخ دهید. پس از تصحیح پاسخ های خود، مدتی را به تجزیه و تحلیل پاسخ های نادرست تان اختصاص دهید.

هر بار روی یکی از متن های ریدینگ تافل که دانلود کردید، متمرکز بمانید

در طول بخش ریدینگ، می‌توانید به قسمت های قبلی که قبلاً خوانده اید بازگردید. با این حال، شما باید روی یک متن و یک مجموعه از سوالات متمرکز بمانید. پریدن از متنی به متن دیگر باعث می‌شود تمرکز خود را از دست بدهید. با این حال، هنگامی که به آخرین متن رسیدید و پاسخ دادن به آخرین مجموعه سؤالات را تمام کردید، می‌توانید دوباره به بررسی سؤالات مخصوصاً موارد دشوار بروید.

از خودتان تست سرعت بگیرید

از یک طرف، اگر بیش از حد مضطرب شوید، ممکن است سعی کنید هر مجموعه از سوالات را خیلی سریع انجام دهید. از طرف دیگر، ممکن است پاسخ دادن به سؤالات خیلی طولانی شود. این باعث می‌شود که از بخش‌ها و مجموعه‌های سؤالات دیگری که باید به آنها پاسخ دهید عقب بیفتید. بنابراین، شما باید با دانلود و تمرین سوالات ریدینگ تافل، یک تعادل مناسب پیدا کنید.
بسته به اینکه چند متن در آزمون تافل مشاهده کنید، بین 60 تا 100 دقیقه زمان خواهید داشت. هنگام شروع تست، زمان روی صفحه را بررسی کنید. به این ترتیب شما دقیقا می‌دانید که چقدر زمان برای اتمام آزمون دارید. در اینجا چند پیشنهاد برای کمک به مدیریت زمان آورده شده است:
قبل از شرکت در آزمون تافل مطمئن شوید که با دستورالعمل های ریدینگ آشنا هستید. به این ترتیب وقت خود را تلف نمی کنید تا بفهمید که چه کاری باید انجام دهید یا چگونه آن را در ابتدای بخش ریدینگ انجام دهید. 
اگر به جای دانلود ریدینگ های تافل با نرم افزار شبیه ساز آزمون تمرین کنید می‌دانید که در شروع، باید روی « Dismiss directions » کلیک کنید تا بتوانید فوراً روی سؤالات آزمون تمرکز کنید.
توجه داشته باشید که چند سوال روی صفحه کامپیوتر وجود دارد و چقدر زمان برای پاسخ دادن به آنها دارید.
مطمئن شوید که با اسکرول کردن صفحه کامپیوتر به پایین هنگام خواندن متن آشنا هستید. هنگامی که شروع به پاسخ دادن به سؤالات کردید، در صورت نیاز به دیدن مجدد متن، روی « View text » کلیک کنید.
مطمئن شوید که می‌دانید چگونه از نمادهای «Next»، «Back» و «Review» هنگام حرکت به عقب و جلو در میان سؤالات ریدینگ استفاده کنید.
پاسخ به برخی از سوالات برای شما بسیار آسان است، در حالی که برخی دیگر بسیار دشوار هستند. در نتیجه، مطمئن شوید که به تمام سوالات پاسخ داده اید. سعی کنید پاسخ های نادرست را حذف کنید و بهترین پاسخ را انتخاب کنید. اگر مطمئن نیستید، حدس بزنید و ادامه دهید. بعد از اینکه به تمام سوالات در کل بخش ریدینگ پاسخ دادید، اگر وقت دارید، می‌توانید به سوالات دشوارتر برگردید.

 

دانلود ریدینگ تافل و آمادگی برای شرکت در آزمون تافل iBT

نکاتی برای تقویت مهارت ریدینگ

با این نکات یاد می‌گیرید که چگونه علاوه بر دانلود و تمرین با نمونه سوالات واقعی ریدینگ تافل مهارت خود را بهبود ببخشید تا به شما کمک کند برای آزمون تافل iBT ® و تحصیل در دانشگاه آماده شوید.
تا جایی که می‌توانید به زبان انگلیسی متن بخوانید.
متونی با موضوعات مختلف را بخوانید.
مطالب آکادمیک و غیر درسی را بخوانید.
در مورد موضوعاتی که به آن علاقه مند هستید و در مورد موضوعاتی که به آنها علاقه ای ندارید نیز بخوانید.
سؤالات اساسی بنویسید تا درک خود را از یک متن ارزیابی کنید.
در مورد پاراگراف اول سؤال و پاسخ بنویسید، سپس حدس بزنید که در پاراگراف بعدی چه چیزی ممکن است مورد بحث قرار گیرد.
از دانش گرامر خود برای درک بخش های دشوار یک متن استفاده کنید.
در مورد رابطه بین پاراگراف های مستقل و وابسته به دقت فکر کنید.
به دنبال کلماتی باشید که به برخی از اطلاعات ارائه شده در بخش قبلی متن اشاره دارند.
به ضمایر نگاه کنید و اسم هایی را که به آنها ارجاع می‌دهند بیابید.
به ضمایر نسبی ( who, that, which, whom, who ) که در پاراگراف‌ها استفاده می‌شود نگاه کنید - برای مثال، " The student whose classmates are taking the TOEFL® test …" و اسم هایی را که به آنها ارجاع می‌دهند بیابید.
به طور مداوم گستره واژگان خود را افزایش دهید.
مهم است که دایره لغات خود را در بسیاری از موضوعات گسترش دهید، زیرا باید در مورد موضوعات مختلف در دانشگاه مطالعه کنید.
واژه نامه‌ها / فهرست اصطلاحات مورد استفاده در کتاب های درسی دانشگاهی را مرور کنید.
برای مطالعه کلمات جدید برنامه ریزی کنید.
در 1 طرف کارت یک کلمه جدید و در پشت آن تعریف را بنویسید.
جمله ای را که کلمه را در آن دیدید بنویسید تا به شما در یادگیری استفاده صحیح آن کمک کند.
کلمات را به طور متناوب مطالعه کنید و همیشه کارت‌ها را با هم مخلوط کنید.
کلمات را بر اساس موضوع یا معنی گروه بندی کنید. کلمات را به عنوان صورت از کلمات مرتبط مطالعه کنید.
واژگان را با تهیه فهرستی از متضادها (کلمات با معانی متفاوت) و مترادف ها (کلمات با معانی مشابه) مطالعه کنید. 
متضادها - irrelevant, abstract-concrete 
مترادف‌ها - excellent, outstanding, superb 
کلمات جدید را به طور منظم مرور کنید تا آنها را به خاطر بسپارید.
دایره لغات خود را با تجزیه و تحلیل بخش های یک کلمه گسترش دهید.
این به شما کمک می‌کند تا کلمات ناشناخته ای را که می‌بینید درک کنید.
ریشه کلمه - بخشی از یک کلمه که سایر قسمت‌ها به آن متصل می‌شوند:

-spect- (look at)
-dict- (say)

پیشوندها - بخشی از یک کلمه که به ابتدای کلمه متصل شده است

in- (into)
pre- (before)

پسوندها - بخشی از یک کلمه که به انتهای کلمه متصل شده است

-tion (inspection)
-able (predictable)

هم خانواده کلمات :  شکل های اسم، فعل، صفت یا قید کلمات مرتبط

enjoyment (noun)
enjoy (verb)
enjoyable (adjective)
enjoyably (adverb)
-spect- 

از متن برای حدس زدن معنای کلمات ناشناخته استفاده کنید.
زمانی که اصطلاحات دشوار در متن تعریف شده اند به آنها توجه کنید.
به دنبال مثال هایی با توضیح معنای یک کلمه باشید.
به کلمات و ساختارهای اطراف یک کلمه ناشناخته نگاه کنید تا سعی کنید آن را بفهمید.
از منابعی برای کمک به مطالعه واژگان استفاده کنید.
از یک فرهنگ لغت انگلیسی برای یادگیری معنی و کاربرد صحیح کلمات استفاده کنید.
تقویم‌هایی را دریافت کنید که هر روز یک کلمه جدید را آموزش می‌دهند، یا به دنبال وب‌سایت‌هایی باشید که هر روز یک ایمیل با یک کلمه جدید برای شما ارسال می‌کنند.
واژگانی را که در وب‌سایت‌های دانشگاه پیدا می‌کنید که اطلاعاتی درباره دانشگاه و دانشکده می‌دهند، مطالعه کنید.
با ساختن جملات با کلمات جدید، استفاده صحیح آنها را تمرین کنید. این به شما کمک می‌کند هم معنی و هم استفاده صحیح از کلمات را به خاطر بسپارید.
از معلم بخواهید جملات شما را بررسی کند.
کلمات جدید را به طور منظم مرور کنید تا آنها را به خاطر بسپارید.
یاد بگیرید که سبک های مختلف ساختار متن را بشناسید تا بتوانید نحوه ساختار یک مقاله یا متن را درک کنید.
یک متن کامل را از ابتدا تا انتها بخوانید.
به دنبال ایده های اصلی مقاله باشید.
به دنبال جزئیات حمایت کننده از ایده اصلی باشید .
به رابطه بین جزئیات و ایده های اصلی توجه کنید.
به دنبال الگوهای متداول ساختاری که در مقالات می‌یابید باشید.
به کلمات ربط توجه کنید تا بتوانید الگوی ساختاری را درک کنید.
خلاصه ای از یک متن بنویسید و مطمئن شوید که الگوی ساختاری متن اصلی را در خود جای داده است.
به کلمات و کلمات ربط که برای روابط خاص استفاده می‌شود توجه کنید.
مراحل - first, second, next, finally
دلایل - because, since 
نتایج - as a result, so, therefore 
مثال‌ها - for example, such as 
مقایسه - in contrast, on the other hand 
بیان مجدد اطلاعات -  in other words, that is
نتیجه گیری - in conclusion, in summary 
اگر متن 2 دیدگاه را استدلال می‌کند، مطمئن شوید که هر دو دیدگاه در خلاصه شما منعکس شده است و از کلمات ربط مناسب استفاده شده است.
به ارتباط بین جملات نگاه کنید.
به ارتباط پایان 1 جمله با ابتدای جمله بعدی نگاه کنید.
به ارتباط بین ایده های 2 جمله فکر کنید.
جملات را با استفاده از کلمات ربط مناسب ترکیب کنید تا رابطه بین ایده‌ها را نشان دهید.

جمع بندی

دانلود ریدینگ های قبلی تافل به خصوص ریدینگ های TPO و تمرین کردن با آنها بهترین روش برای کسب آمادگی قبل از شرکت در این آزمون است. اگر نمی خواهید ریدینگ‌ها را دانلود کنید می‌توانید با عضویت در اپلیکیشن ما به تمام ریدینگ های تی پی او از 1 تا 74 همراه با ترجمه دسترسی داشته باشید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!