ده نکته عالی برای تمرین با فایل صوتی اسپیکینگ تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/06/30

این 10 نکته برای تمرین با فایل صوتی اسپیکینگ تافل اعتماد به نفس و نمره شما را افزایش می‌دهد!
بخش Speaking تافل، داوطلبان مبتدی و حرفه ای را به یک اندازه دچار دردسر می‌کند. در این بخش، نه تنها باید با کامپیوتر صحبت کنید، بلکه باید جنبه های مختلف اسپیکینگ تافل را به خاطر بسپارید:
مدیریت زمان
الگوهای پاسخگویی
معیارهای نمره دهی
انواع سوالات
… و غیره.
بنابراین، وقتی نوبت به آماده شدن برای اسپیکینگ تافل می‌شود، احتمالاً دچار مشکل می‌شوید. شما چند نمونه سوال و فایل صوتی اسپیکینگ تافل د اختیار دارید، اما مطمئن نیستید که چگونه مطالعات خود را به روشی واضح و ساده سازماندهی کنید که نمره شما را بهبود بخشد.
هدف ما این است که به شما کمک کنیم تا نمره هدف تافل خود را در سریع ترین زمان و به آسانی به دست آورید ، به همین دلیل است که ما ده نکته اسپیکینگ تافل زیر را جمع آوری کرده ایم که به شما کمک می‌کند مطالعات خود را برنامه ریزی کنید و مسیری روشن برای موفقیت فراهم کنید.
ده نکته زیر برای تمرین با فایل صوتی اسپیکینگ تافل به شما آموزش می‌دهد:
چگونه نمره اسپیکینگ تافل خود را افزایش دهیم؟
چگونه در خانه تمرین کنیم؟
چگونه دوستی برای تمرین پیدا کنیم؟
چگونه پاسخ های اسپیکینگ با نمره بالا در روز آزمون بدهیم؟
چگونه گوش دادن را متوقف کنیم و شروع به صحبت کنیم؟
اینجا اند:

نکته 1: به جای تماشای ویدیو، با فایل صوتی اسپیکینگ تافل تمرین کنید

وقتی خسته هستید، خیلی آسان است که دکمه پخش را فشار دهید و اجازه دهید ویدیو به جای شما صحبت کند. و این یک شروع عالی است…
... اما این فقط یک شروع است.
آیا یادتان هست که رانندگی ماشین را یاد گرفتید؟ شاید چند ویدیو تماشا کرده باشید تا به شما کمک کند برای نشستن پشت فرمان آماده شوید، اما وقتی روی صندلی راننده نشستید و پایتان را روی پدال گاز گذاشتید چیزهای بیشتری یاد گرفتید.
هرچند چیزهای زیادی می‌توانید از یک ویدیو یاد بگیرید اما پیشرفت واقعی از طریق تفکر فعال و تمرین مداوم در مهارت های صحبت کردن تافل شما حاصل می‌شود. حتی اگر فقط 10 دقیقه در روز برای تمرین اسپیکینگ فرصت دارید، 9 دقیقه باید روی پاسخگویی به سوالات فایل صوتی اسپیکینگ تافل و فقط 1 دقیقه برای تماشای ویدیوهای مربوط به نکات اسپیکینگ صرف کنید.
پیشرفت واقعی از طریق تمرین حاصل می‌شود.
صبر کنید... پس شما می‌گویید اگر بخواهم در آزمون اسپیکینگ نمره بالاتری بگیرم، در واقع باید با صدای بلند صحبت کردن را تمرین کنم؟
بله، درست است.
آیا نمی دانید فایل صوتی اسپیکینگ تافل را از کجا پیدا کنید؟ در اپلیکیشن ما عضو شوید تا به نمونه سسوالات واقعی تافل و آزمون های tpoنسخه ۷۴تایی دسترسی داشته باشید.

نکته ۲: صدای خود را ضبط کنید

ضبط کردن صدای خودتان زمان پاسخگویی به سوالات فایل صوتی اسپیکینگ تافل مهمترین نکته است. 
به ضبط کردن صدای خود مانند تمرین پشت صحنه قبل از اجرا فکر کنید. شما نمی خواهید تمام اشتباهات خود را روی صحنه در حضور همه انجام دهید، درست است؟ بنابراین، تمرین تلفظ واضح و صحیح قبل از شرکت در آزمون واقعی ضروری است.
آیا اپلیکیشنی برای آن وجود دارد؟ قطعا!
اکثر تلفن های هوشمند دارای یک برنامه ضبط صدا هستند که قبلاً در آن تعبیه شده است، مانند Sound notes برای آیفون یا Sound record برای سامسونگ.
آیا می‌خواهید صدای خود را در فضای ابری ذخیره کنید؟ برنامه‌هایی مانند Evernote دارای ویژگی هستند که به شما امکان می‌دهد صدای خود را به صورت رایگان در فضای ابری ذخیره کنید. به این ترتیب می‌توانید الگوهای صحبت کردن خود را با پخش فایل ضبط شده کنترل کنید. 
با ضبط کردن صدای خود، می‌توانید به تنهایی در خانه هستید یا در حالی که در پارک قدم می‌زنید یا حتی در محل کار بیکار نشسته اید، مطالعه کنید! 
گزینه دیگر این است که صدای ضبط شده خود را با یک دوست به اشتراک بگذارید.
این روش برای بسیاری از افراد موثر است.
اکثر برنامه های چت محبوب مانند WhatsApp، Messenger، WeChat، KakaoTalk و Telegram همگی دارای قابلیت ضبط صدا هستند. فقط دکمه را فشار دهید، پیام خود را ضبط کنید و آن را به طور خودکار ارسال کنید.
اگر دوستی پیدا نمی‌کنید، برنامه‌ای مانند HelloTalk را امتحان کنید تا دوستی به زبان مادری خودتات پیدا کنید و در مورد فایل های صوتی اسپیکینگ تافل خود، بازخورد رایگان دریافت کنید. البته، این بازخورد به اندازه کمک گرفتن از یک معلم برای تصحیح پاسخ هایتان مفید نخواهد بود - اما به عنوان یک راهنما به پیشرفت شما کمک می‌کند.
بهترین روش برای دریافت بازخورد درباره فاییل های صوتی ضبط شده اسپیکینگ تافل این است که وارد اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته شوید، یکی از آزمون های تی پی او ۱ تا ۷۴ را انتخاب کنید، شروع به پاسخگویی به سوالات اسپیکینگ تافل کرده و صدای خود را در نرم افزار شبیه ساز ما از طریق میکروفن ضبط کنید. سپس می‌توانید درخواست تصحیح پاسخ های خود را برای ما ارسال کنید تا اساتید برجسته، فایل های صوتی شما را بررسی کرده و نمره اسپیکینگ تان را همراه با اشکالاتی که داشتید به شما گزارش دهند.

نکته 3 سخنرانی: برای تجزیه و تحلیل فایل های صوتی اسپیکینگ تافل و اشکالات خود وقت بگذارید

تافل گاهی اوقات منصفانه به نظر نمی رسد. شما می‌توانید برای آزمون آماده شوید، اما هرگز نمی دانید که چه نوع سؤالاتی در روز آزمون از شما پرسیده می‌شود.
با این حال، اگر به درستی یا فایل صوتی اسپیکینگ تافل تمرین کرده باشید مهم نیست که در بخش اسپیکینگ چه سوالاتی دریافت می‌کنید، شما روش صحیح پاسخگویی به سوال را می‌دانید.
برای رسیدن به این توانایی نیاز به تجزیه و تحلیل پاسخ‌ها و اشتباهات خود دارید.
چک لیست زیر به شماکمک می‌کند بدانید که چگونه پاسخ  های خود را تجزیه و تحلیل کنید.

چک لیست تجزیه و تحلیل فایل های صوتی اسپیکینگ تافل

 

سوالات

یادداشت

   

1. آیا من 42-45 ثانیه صحبت کردم؟

 

2. مقدمه من 12 ثانیه بود یا کمتر؟

 

3. آیا زمان کافی برای گنجاندن یک نتیجه گیری کوتاه (7 ثانیه یا کمتر) داشتم؟

 

4. آیا برای نظارت بر زمان خود حداقل دو بار به ساعت نگاه کردم؟

 

5. آیا حداقل دو کلمه یا عبارت ربط را در جملات خود وارد کرده ام؟

 

6. آیا در اکثر پاسخ هایم با سرعت آرام و یکنواخت صحبت کردم؟

 

7. آیا با لحن طبیعی و محاوره ای (بدون صدای ربات مانند) صحبت کردم؟

 

8. آیا من موضوع را با مثال یا حکایت شخصی به خوبی توسعه و توضیح دادم؟

 

نکته 4: یک دوست برای مطالعه پیدا کنید

یکی از انگیزه های ما برای ادامه مطالعه این است که دوستی داشته باشیم تا تجربه خود را با او به اشتراک بگذاریم.
شما می‌توانید این گروه فیس بوک را با بیش از 100000 داوطلب تافل بررسی کنید. ممکن است بتوانید دانشجوی همفکری پیدا کنید که آماده است برای نمره تافل خود سخت کار کند.
اما اگر عجله دارید، یکی از بهترین منابع الهام بخشی معلمی است که می‌تواند نقاط ضعف شما را برطرف کند، از عادات مطالعه شما حمایت کند و در هر مرحله بازخورد مناسبی به ارائه دهد.
در اپلیکیشن ما می‌توانید برای تصحيح فايل های شوتی اسپیکینگ تافل که ضبط کرده اید، از اساتید ما کمک بگیرید.

نکته 5: هنگام صحبت کردن، دستان خود را حرکت دهید

این نکته ممکن است یکی از ساده ترین نکات برای پاسخ به سوالات باشد. وقتی هنگام صحبت کردن دستان خود را حرکت می‌دهید، واضح تر و رساتر صحبت می‌کنید. ممکن است در تلاش برای یافتن کلمات مناسب گیر کرده باشید، اما همانطور که حرکاتی را با دستان خود انجام می‌دهید، ناگهان به به ذهن صما خطور می‌کند و می‌گویید این همان کلمه ای است که من به دنبال آن بودم !
شاید با خودتان فکر کنید چون آزمون تافل فقط صدای شما را ضبط مس کند و ممتحن حرکات بدن شما را هنگام تصحیح فایل های صوتی اسپیکینگ تافل نمی بیند، پس حرکت دادن دست‌ها چه تاثیری دارد؟ مطالعات اخیر نشان داده است که حرکت دادن دست‌ها هنگام صحبت کردن می‌تواند به شما کمک کند کلمات دشوار را به خاطر بسپارید.
آماده‌اید با زبان بدن نحوه صحبت کردن خود را بهبود بخشید؟ این ژست‌های با پرتوان و کم توان را از گفتگوی TED امی کادی ببینید.
ژست‌های پرتوان، ژست‌های «قدرت بالا» هستند که می‌توانند اعتماد به نفس شما را افزایش دهند، در حالی که ژست‌های «کم توان» می‌توانند اعتماد به نفس شما را کاهش دهند و تأثیر منفی بر صحبت کردن شما بگذارند.

ده نکته عالی برای تمرین با فایل صوتی اسپیکینگ تافل

مطمئن شوید که بدن خود را به گونه ای قرار دهید که اعتماد به نفس شما در روز آزمون به حداکثر برسد که این شامل حرکت دادن دست‌ها هنگام صحبت می‌شود.
این توصیه کوچک می‌تواند تأثیر زیادی بر عملکرد شما در روز آزمون داشته باشد.
نکته ششم: زمان و مکان مناسب را هنگام ضبط کردن فایل های صوتی اسپیکینگ تافل انتخاب کنید
هرکسی برنامه مطالعاتی متفاوتی دارد که برای او بهترین تاثیر را دارد. آیا شما فردی هستید که صبح‌ها بهتر یاد می‌گیرید؟ پس صبح مطالعه کنید. آیا شما شب‌ها راحت تر هستید؟ پس در شب مطالعه کنید.
نکته مهم این است که زمان با کیفیتی را کنار بگذارید تا بتوانید روی مطالعه فقط یک چیز تمرکز کنید: ضبط فایل های صوتی اسپیکینگ تافل. در حالت ایده آل، این زمان و مکانی عاری از حواس پرتی خواهد بود.
باید از قبل برنامه ریزی انجام دهید. آن را در تقویم خود بنویسید - تاریخ، زمان و مکانی خاص که در آن متعهد به مطالعه خواهید شد. سپس، وقتی آن ساعت فرا رسید، به محل مطالعه انتخابی خود بروید، سکوت و آرامش را برقرار کنید و فقط روی تمرین صحبت کردن تمرکز کنید.
نمی توانید از بررسی گوشی خود دست بکشید؟ گوشی خود را در حالت هواپیما یا بی صدا قرار دهید یا از برنامه ای به نام Cold Turkey برای غیرفعال کردن سایت های اینترنتی که حواس شما را پرت می‌کنند در بازه های زمانی مشخص استفاده کنید.

 

ده نکته عالی برای تمرین با فایل صوتی اسپیکینگ تافل

نکته 7: صحبت کردن را به صورت زیر شروع کنید

دانستن اینکه چگونه پاسخ دادن را شروع کنید، اغلب سخت ترین بخش صحبت است. داشتن مجموعه ای از جملات برای شروع سخنرانی در ذهنتان واقعاً می‌تواند شانس شما را برای کسب نمره بالا افزایش دهد.
قبل از اول آگوست 2019، تافل شش سوال اسپیکینگ داشت - دو سوال مستقل و چهار سوال تبلفیقی.
اکنون فقط چهار سوال وجود دارد - یکی مستقل و سه سوال تلفیقی.
استراتژی های هر دو یکسان است، انواع سؤالات یکسان است، اما آزمون کمی کوتاه تر شده است. هرچه بیشتر با هر نوع سوال تمرین کنید، با ساختار آن راحت تر خواهید شد.
عبارات زیر و راهنمای الگوهای پاسخگویی و استراتژی های زیرا برای پاسخ به سوالات Speaking را بررسی کنید.

Introductory Phrases

#1

  • I think/believe/feel that
  • Personally speaking
  • To be honest
  • I've never thought about this before, but
  • I have to say that
   

#2

  • (introduce listening) Right off the bat, the man says that he doesn't like
  • (introduce listening) The woman is perfectly fine with
  • (introduce listening) The man isn't crazy about
  • It looks like there is a change on the university campus. You see

#3

  • One interesting thing that I learned from the reading is that
  • The reading passage goest into detail about
  • (introduce listening) The professor provides a crystal clear example of this
   

#4

  • I had never heard of (topic) until now, and it's kinda of interesting
  • Basically, the professor talks about
  • In the lecture, the professor discusses


همانطور که با این ساختار تمرین می‌کنید، جملات، بخشی از حافظه بلندمدت شما می‌شوند و نیازی به نگرانی در مورد استرس داشتن در روز آزمون نخواهید داشت.

نکته 8: از تایمر استفاده کنید

اگر شما هم مثل من هستید و از آلارم زنگ بیداری خود متنفرید ، احتمالاً وقتی به سؤالی در بخش صحبت کردن پاسخ می‌دهید و آن آلارم را می‌شنوید، همین احساس را دارید.
اگر قبل از اینکه کل پاسخ خود را بیان کنید وقتتان تمام می‌شود یا وقت اضافه می‌آورید، باید در مدیریت زمان خود برای هر تکلیف صحبت کردن بهتر شوید. توصیه من این است:
با تایمر تمرین کنید.
مسئله این است که برای تکلیف اسپیکینگ مستقل ، شما:
15 ثانیه برای آماده سازی پاسخ خود، و
45 ثانیه برای صحبت کردن برای هر سوال
و برای سوال تلفیقی ، شما:
30 ثانیه برای آماده سازی ، و
60 ثانیه برای صحبت کردن برای هر سوال. (برای سوال چهار فقط 20 ثانیه فرصت دارید) تا آماده شوید.
این زمان زیادی نیست. و بدترین قسمت این است که ممکن است با عقب افتادن از زمان آنقدر دچار استرس شوید که نتوانید روی سوال بعدی تمرکز کنید.
خبر خوب این است که با یک ترفند ساده می‌توان از این امر جلوگیری کرد: استفاده از تایمر در حین تمرین .
برای تمرین و ضبط کردن فایل صوتی اسپیکینگ در ماسخ به سوال مستقل تافل، فقط این 4 مرحله ساده را دنبال کنید:
سوال اسپیکینگ را بخوانید
تایمر خود را روی 60 ثانیه تنظیم کنید
15 ثانیه برای آماده سازی پاسخ خود وقت بگذارید
45 ثانیه را صرف پاسخگویی کنید
برای تمرین برای یک تکلیف اسپیکینگ یکپارچه، این 4 مرحله را دنبال کنید:
سوال اسپیکینگ تافل را بخوانید و به فایل صوتی آن گوش دهید
تایمر خود را روی 90 ثانیه تنظیم کنید (80 ثانیه برای سوال چهارم)
30 ثانیه برای آماده کردن پاسخ خود وقت بگذارید (20 ثانیه برای سوال چهارم)
60 ثانیه را صرف پاسخگویی کنید
تمرین به این روش ممکن است در ابتدا آزاردهنده باشد، اما همانطور که یاد می‌گیرید تمام پاسخ های خود را در چارچوب زمانی نگه دارید، اعتماد به نفس شما افزایش می‌یابد و از خود برای آمادگی بیشتر در روز آزمون تشکر خواهید کرد.

نکته 9: از تکنیک تبدیل گفتار به نوشتار بهره ببرید

از تکنیک تبدیل گفتار به متن برای دریافت بازخورد فوری در مورد پاسخ های خود استفاده کنید
این یکی از بهترین راه‌ها برای دریافت بازخورد فوری در مورد تلفظ شما است. در حالی که زمانی دسترسی به نرم‌افزار تشخیص گفتار بسیار سخت و بسیار گران بود، اکنون ده‌ها گزینه وجود دارد که تایپ صوتی را برای هر کسی که تلفن و اتصال به اینترنت دارد آسان کرده است.
از میان بسیاری از گزینه‌ها، گزینه مورد علاقه ما تایپ با صدای Google است . برای این کار، فقط یک سند Google را باز کنید، روی Tools کلیک کنید، «voice typing» را انتخاب کنید و شروع به صحبت کنید. ربات‌های Google صدای شما را تشخیص می‌دهند و هنگام صحبت کردن، شروع به تایپ خودکار کلمات شما می‌کنند.
اگر کلمات تایپ شده درست نوشته شوند کارتان عالی است! شما کلمات را به درستی تلفظ کردید و می‌توانید به جمله بعدی بروید. اگر نه - دوباره سعی کنید، فقط این بار سعی کنید آهسته تر و واضح تر صحبت کنید.
البته، هدف آزمون تافل برای بررسی تلفظ شما این است که آیا فردی که زبان مادری او انگلیسی است می‌تواند صحبت های شما را درک کند یا نه. 

نکته 10: از یک معلم با تجربه پشتیبانی حرفه ای دریافت کنید

یک معلم خوب می‌تواند در مسیر مطالعه تافل شما تفاوت ایجاد کند. در آکادمی آنلاین زبان شایسته هدف ما این است که به شما کمک کنیم نمره تافل هدف خود را در سریع‌ترین و آسان‌ترین زمان ممکن به دست آورید.

ده نکته عالی برای تمرین با فایل صوتی اسپیکینگ تافل

اساتید حرفه ای تافل ما می‌توانند با تصحیح فایل های صوتی شما که در نرم افزار ضبط کرده اید، موارد زیر را ارائه دهند:
تمرین گفتاری ساختاریافته براساس اشکالات شما
بازخورد کامل درباره اشکالات شما
تمرین های گام به گام
… و خیلی بیشتر!
اگر نکات شماره 1-9 بالا را امتحان کرده اید، و هنوز احساس ناامیدی می‌کنید، ثبت نام در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته ممکن است بهترین قدم بعدی برای شما باشد.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!