چطور با دانلود TPO 1 54 یک برنامه مطالعه برای موفقیت در تافل تهیه کنید

زمان مطالعه : 15 دقیقه | منتشر شده در: 1401/07/10

تافل ممکن است به نظر داوطلبین سخت برسد، زیرا مهارت های مختلف زیادی را در بر می گیرد. اما نگران نباشید! شما می توانید با دانلود TPO 1 54 یک برنامه مطالعه تهیه کنید که به شما در بهبود مهارت های خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن کمک کند. همچنین آزمون های ماک و تست های تمرینی وجود دارد که به شما امکان می دهد. با کمی فداکاری و تمرکز، خود را در مسیر موفقیت قرار دهید.
در این مقاله، ۱۶ مرحله ساده را که می توانید با دانلود آزمون های تی پی او ۱ تا ۵۴ برای موفقیت در تافل دنبال کنید، با شما در میان می گذاریم.

1. با دانلود آزمون های TPO 1 54 با فرمت بخش های مختلف تافل آشنا شوید

بهترین راه برای اطلاع از فرمت آزمون دانلود آزمون های  TPO 1 54 است. اولین قدم شما این است که بفهمید چه نوع سوالاتی در آزمون خواهد بود. تافل دارای 4 بخش است که عبارتند از Reading، Listening، Speaking و Writing 
ریدینگ. در این بخش 3-4 متن مختلف را می خوانید و در مورد هر کدام به سوالات پاسخ می دهید. این بخش 60-80 دقیقه طول می کشد.
لیسنینگ. در این بخش به 4-6 سخنرانی گوش داده و در مورد هر کدام به سوالات پاسخ می دهید. شما همچنین در 2-3 مکالمه شرکت خواهید کرد. بخش شنیداری 60-90 دقیقه طول می کشد.
اسپیکینگ. در این قسمت 2 سوال مستقل و 4 سوال تلفیقی انجام خواهید داد. این بخش 20 دقیقه طول می کشد.
رایتینگ. در این بخش به 1 سوال تلفیقی به مدت 20 دقیقه و 1 سوال مستقل به مدت 30 دقیقه پاسخ خواهید داد.

2. 3-4 ماه قبل از شرکت در آزمون ثبت نام کنید

محل آزمون تافل را در نزدیکی خود، در تاریخی که دوست دارید، پیدا کنید. می توانید مکان و تاریخ آزمون را در وب سایت تافل پیدا کنید. وقتی تاریخ مناسب را پیدا کردید، از طریق تلفن، ایمیل یا به صورت آنلاین ثبت نام کنید.حتی می توانید به شرکت در آزمون از خانه فکر کنید و در تافل هوم ادیشن ثبت نام کنید. اگر در این آزمون ثبت نام کردید، حتما تجهیزات و سیستم مورد نیاز از جمله وب کم را تهیه کنید.

3. یک برنامه مطالعه براساس تمرین کردن با آزمون های TPO 1 54 تنظیم کنید

زمانی را برای مطالعه حداقل 5 ساعت در هفته و شرکت در یکی از آزمون های ماک TPO 1 54 که دانلود کردید را در نظر بگیرید. این زمان را در طول چند روز تقسیم کنید تا دچار خستگی نشوید. بهتر است حداقل 3-4 روز در هفته چند ساعت در روز مطالعه کنید. یک برنامه زمانی تنظیم کنید و موضوعی را که در هر تاریخ مطالعه خواهید کرد، درج کنید. مطمئن شوید که زمان بیشتری را برای موضوعاتی که به کمک بیشتری نیاز دارید اختصاص دهید.  
برنامه خود را بنویسید و به آن پایبند باشید. به عنوان مثال، ممکن است بنویسید: "دوشنبه، 7-8 صبح تمرکر روی تمرین مهارت های خواندن و نوشتن با پاسخ به سوالات آزمون های TPO 1,2,3."

4. فضای مطالعه خود را سازماندهی کنید

یک فضای مطالعه عالی جایی است که بتوانید در آن تمرکز کنید. هر فضای مطالعه باید عاری از حواس پرتی، درهم ریختگی و رسانه های اجتماعی باشد. برای دسترسی آسان همه منابع مورد نیاز خود را در نزدیکی تان داشته باشید. آب و تنقلات را فراموش نکنید!  
تصور نکنید که باید فقط به یک نقطه بچسبید. شاید بخواهید روز دوشنبه در یک مکان مطالعه کنید و در روز سه شنبه مکان مطالعه خود را تغییر دهید.
ممکن است دوست داشته باشید خود را در اتاق خواب خود ببندید و موسیقی آرامش بخش پخش کنید. اگر در مرکز آزمون ثبت نام کردید، حتما خودتان را به سر و صدا در پس زمینه عادت دهید، در این شرایط بهتر است برای شرکت در یکی از آزمون های TPO 1 54 به کافی شاپ مورد علاقه خود بروید.

5. یک راهنمای شرکت در آزمون تافل را دانلود و مطالعه کرده و سپس در آزمون های ماک TPO 1 54 شرکت کنید

می توانید انواع راهنمای شرکت در آزمون تافل رایگان را دانلود کنید و از آنها کمک بگیرید تا استراتژی مناسب را برای شرکت در تافل فرا بگیرید. برای رسیدن به بهترین نتایج، توصیه می کنم راهنمای رسمی مطالعه تافل را از اپلیکیشن ما دانلود کنید. هر روز زمانی را برای کار بر روی تست های تمرینی TPO 1 54 اختصاص دهید که بهترین راه برای درک این است که آزمون واقعا چگونه خواهد بود.  
می توانید از دانلود تست های تمرینی  54 1 TPO در کنار سایر فعالیت های خود مانند گوش دادن و خواندن منابع مختلف استفاده کنید.

6. در آزمون های آزمایشی آنلاین 54 1 TPO شرکت کنید تا کمک بیشتری دریافت کنید

طبیعی است که از فکر شرکت در چنین آزمون بزرگی دچار استرس شوید. اما شما می توانید با قرار دادن خود در موقعیتی دقیقا شبیه به آزمون تافل اصلی این استرس را کاهش دهید. 
با عضویت در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته می توانید در هریک از آزمون های تی پی او ۱ تا ۷۴ به صورت آنلاین شرکت کنید و در محیطی شبیه سازی شده به سوالات پاسخ دهید.

7. از دوستان و اعضای خانواده بخواهید که از شما حمایت کنند

مطالعه برای تافل می تواند استرس زا باشد، بنابراین ممکن است نیاز به حمایت بیشتری داشته باشید. در صورت نیاز از دوستان و خانواده خود کمک بخواهید. برای مثال، می‌توانید از کسی بخواهید که از شما سؤال کند. یا ممکن است بگویید: "من واقعاً نیاز به زمان بیشتری مطالعه دارم. آیا می توانید با درست کردن شام امشب به من کمک کنید؟" 
انجمن های آنلاین زیادی نیز توسط سایر آزمون دهندگان تشکیل شده که برای تقویت مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ به شما کمک می کنند. پس،  به دنبال انجمن های تافل آنلاین باشید!

8. با دانلود و تمرین سوالات TPO 1 54 مهارت های خواندن و نوشتن خود را تقویت کنید

هر روز تا جایی که می توانید مطالب انگلیسی بخوانید. سعی کنید کتاب های درسی سطح کالج را بخوانید که به همان سبکی نوشته شده اند که تافل از آن استفاده می کند و طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهد. شما قطعا باید تمرین نحوه مدیریت زمان تافل را در برنامه مطالعه خود قرار دهید، و سعی کنید استراتژی های مختلف ریدینگ تافل را با تمرین سوالات ریدینگ TPO امتحان کنید تا ببینید کدامیک برای شما بهترین است.
از اینترنت استفاده کنید و  مقالات خبری، وبلاگ‌ها و مجلات آنلاین که همگی برای بهبود مهارت‌های ریدینگ شما مفید هستند، دانلود کنید.
شما می توانید هر آنچه را که علاقه دارید بخوانید. اگر می‌خواهید مهارت‌های آشپزی خود را بهبود ببخشید، وبلاگ‌های غذایی را امتحان کنید، یا اگر می‌خواهید تناسب اندام داشته باشید، درباره سلامتی و تندرستی بخوانید. تنها چیزی که مهم است این است که به زبان انگلیسی بخوانید.

9. حین تمرین با Tpo 1 54 نوشتن نکات اصلی یک متن را تمرین کنید

پس از خواندن یک مقاله یا متن، یک خلاصه کوتاه بنویسید . مطمئن شوید که تمام نکات اصلی متن را درج کرده اید. اگر 2 دیدگاه در متن مطرح شده، مطمئن شوید که هر دوی آنها را در خلاصه خود بگنجانید.
با فهرست کردن نکات اصلی و جزئیات پشتیبان شروع کنید. سپس آنها را به یک پاراگراف کامل تبدیل کنید.
پس از نوشتن خلاصه خود، به عقب برگردید و هرگونه اشتباه املایی یا گرامری را برطرف کنید.

10. با دانلود TPO 1 54 روی درک مطلب خود کار کنید

شما باید مطمئن شوید مطالبی را که می خوانید درک می کنید. درک مطلب واقعاً مهم است برای این کار،  پس از خواندن یک متن، خود را با پاسخ دادن به چند سؤال اساسی آزمایش کنید. به عنوان مثال، مطمئن شوید که می توانید به سوالات اساسی پاسخ دهید. همیشه ایده خوبی است که بتوانید «چه کسی، چه چیزی، کی، کجا و چرا» را شناسایی کنید.
هر روز یکی از متن های TPO 1 54 را بخوانید، یادداشت برداری کنید و به سوالات مربوط به آن پاسخ دهید. 

 

چطور با دانلود TPO 1 54 یک برنامه مطالعه برای موفقیت در تافل تهیه کنید

11. برای یادگیری کلمات جدید و واژگان یک دفترچه یادداشت داشته باشید

بهبود دایره لغات به خواندن بهتر شما کمک می کند. همیشه یک دفترچه کوچک همراه خود داشته باشید تا بتوانید کلمات جدید را یادداشت کنید. هر زمان که کلمه جدیدی می شنوید یا می خوانید، آن را یادداشت کنید. وقتی وقت دارید، معنی آن را جستجو کنید و آن را نیز یادداشت کنید.  
شما می توانید فلش کارت هایی با کلمات جدیدی که روی آنها نوشته شده بسازید تا بتوانید به راحتی خودتان را امتحان کنید.

12. ساختار مقالات خود را برای بخش رایتینگ تمرین کنید

مطمئن شوید که مقاله شما دارای مقدمه، بدنه و نتیجه است. در حالی که در حال نوشتن مقاله های تمرینی و پاسخگویی به سوالات بخش ریدینگ TPO 1 54 هستید، عادت کنید که متن خود را به این شکل ساختار دهید. هر پاراگراف بدنه باید روی 1 موضوع تمرکز کند. فراموش نکنید که یک پایان قوی اضافه کنید! 
از کلمات و عبارات کلیدی برای مشخص کردن دیدگاه خود در مقاله استفاده کنید. 
وقتی به آخرین پاراگراف خود رسیدید، می توانید چیزی مانند "For conclusion" بگویید.

13. زمانی را برای سازماندهی، نوشتن و ویرایش مقاله خود اختصاص دهید

هنگامی که در حال مطالعه هستید، برای نوشتن مقاله خود به یک برنامه پایبند باشید. باید عادت کنید که 4 تا 5 دقیقه برای برنامه ریزی و سازماندهی نوشتار خود صرف کنید. در پایان 5 دقیقه دیگر برای ویرایش کار خود صرفه جویی کنید. بقیه زمان را باید به نوشتن مقاله اختصاص دهید. 

14. به نکته اصلی پایبند باشید و از جملات کامل استفاده کنید

برای بخش نوشتن باید از جملات واضح و کوتاه استفاده کنید. مطمئن شوید که در موضوع باقی مانده و فقط در مورد نکات اصلی طرح کلی خود بنویسید.  
به عنوان مثال، اگر برای یک مقاله در مورد مراقبت از سگ خود می نویسید، ممکن است بنویسید: "مهم ترین چیز این است که به سگ خود توجه زیادی کنید. با آن بازی کنید، بیرون ببرید و هر روز با او صحبت کنید. همچنین باید روی دادن غذای مغذی به آن تمرکز کنید."
با صدای فعال بنویسید تا نکات شما کاملاً واضح باشد.

15. با دانلود TPO 1 54 روی مهارت های گفتاری و شنیداری خود کار کنید

زمانی را صرف صحبت با افراد انگلیسی زبان کنید. سعی کنید زمان بیشتری را با دوستان انگلیسی زبان خود بگذرانید. یک گفتگو در مورد هر موضوعی را شروع کنید. در طول آزمون باید در مورد موضوعات زیادی صحبت کنید، بنابراین این تمرین خوبی است! از دوستان خود بخواهید که به طور مرتب با هم صحبت کنند. تماس های تلفنی و برنامه هایی مانند Facetime نیز عالی هستند!  
همچنین می توانید انگلیسی خود را با شرکت در آزمون آنلاین TPO و ضبط کردن صدای خود تمرین کنید. هر چه بیشتر انگلیسی صحبت کنید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

16. خودتان سخنرانی های تمرینی انجام دهید

پاسخ خود را در 1 عبارت خلاصه کرده و 2-3 مثال پشتیبان بزنید. یک مقاله یا فصل کتاب در روزنامه بخوانید و یک سخنرانی کوتاه بنویسید تا برای بخش اسپیکینگ تمرین کنید. گفتار خود را با پاسخ دادن به سؤالی در مورد متن و سپس افزودن 2-3 مثال پشتیبانی سازماندهی کنید. سخنرانی های تمرینی شما باید حدود 1 دقیقه طول بکشد. آنها را در طول روز انجام دهید تا به این ساختار عادت کنید.
به عنوان مثال، ممکن است بگویید، "این پست وبلاگ اخیر در مورد دستور العمل های گیاهی به من ایده های بسیار خوبی در مورد چگونگی امتحان کردن غذاهای جدید داد.اکنون می دانم که سرخ کردن سبزیجات به آنها عطر و طعم زیادی می دهد. همچنین یاد گرفتم افزودن سبزیجات به اسموتی‌ها راهی عالی برای اولین وعده ای است که در صبح می نوشم. در نهایت، از اینکه فهمیدم حتی می‌توانید سبزیجات را در دسرها هم بگنجانید، شگفت‌زده شدم.

17. به نمونه اسپیکینگ های ضبط شده در موضوعات مختلف گوش دهید تا برای بخش گوش دادن آماده شوید

هدف بخش اسپیکینگ آزمون این است که نشان دهد مکالمه انگلیسی را درک می کنید. هنگام مطالعه سعی کنید به پادکست ها، ویدئوها و سخنرانی ها گوش دهید. می توانید انواع موضوعات را با استفاده از اینترنت و برنامه های پادکست پیدا کنید. می توانید به صحبت های مردم در مورد هر چیزی از فیلم گرفته تا موضوعات آکادمیک گوش دهید. 
وقتی گوش می دهید، یادداشت برداری کنید. نکات اصلی سخنرانی را یادداشت کنید و سپس سوالاتی در مورد آنها بنویسید.
در آزمون، ممکن است از شما سؤالات استنتاجی پرسیده شود، مانند "پروفسور از گفتن این جمله چه منظوری دارد؟" یا "از شنیدن آن مثال چه چیزی می توان نتیجه گرفت؟"
با شرکت در آزمون های TPO 1 54 در اپلیکیشن ما می توانید صدای خود را حین پاسخگویی به سوالات بخش اسپیکینگ ضبط کرده و درخواست تصحیح آن را برای اساتسد ما ارسال کنید تا بازخورد مناسبی درباره آن دریافت کنید.

چگونه برای تافل در خانه آماده شوم؟

دانلود 54 1 TPO و تمرین کردن با نمونه سوالات آن به شما کمک می کند که برای مدت زمانی که در آزمون شرکت می کنید آماده شوید. به عنوان مثال، اگر آزمون شما از ساعت 10 صبح تا 13 است، هر روز در آن ساعات مطالعه کنید. هنگامی که به تاریخ آزمون خود نزدیک شدید، مطالعه در مناطق پر سر و صدا را تمرین کنید. این به شما کمک می کند تا در طول آزمون به شنیدن سر و صدا عادت کنید و برای آن آماده شوید، مانند افرادی که کاغذها را به هم می زنند و وارد اتاق می شوند و از آن خارج می شوند. همچنین باید یک بار در هفته در یک آزمون آزمایشی کامل بدون وقفه شرکت کنید، که به شما کمک می کند تا احساس کنید که آزمون واقعی چگونه خواهد بود.

چه مدت برای آمادگی تافل نیاز دارید؟

مدت زمان مورد نیاز برای آمادگی تافل به سطح زبان انگلیسی شما بستگی دارد. به طور کلی، حداقل 3 ماه مطالعه نقطه شروع خوبی است. اگر در سطح پیشرفته هستید ممکن است به حدود 15 ساعت زمان مطالعه نیاز داشته باشید، اما اگر مبتدی هستید ممکن است به 40 ساعت زمان نیاز داشته باشید.
هدف از آزمون تافل چیست و چه کسانی از نمرات آزمون استفاده می کنند؟
هدف عمدتاً نشان دادن سطح معینی از درک و آشنایی با زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش در کشورهایی است که زبان آموزش آنها انگلیسی است که برای پذیرش در دانشگاه ها مانند ایالات متحده آمریکا و غیره استفاده می شود.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!