نکات مهم برای تمرین اسپیکینگ تافل

زمان مطالعه : 20 دقیقه | منتشر شده در: 1401/08/26

برای کسب نمره بالا در اسپیکینگ تافل علاوه بر اینکه باید تسلط خوبی به زبان انگلیسی داشته باشید، نیاز دارید که نکات مهم مربوط به نحوه پاسخگویی به سوالات این بخش را نیز رعایت کنید!
در غیراینصورت، شما هم مانند بسیاری از داوطلبین مسلط به زبان، نمره بالایی کسب نمی کنید. 
آگاهی در مورد نکات مهم بخش اسپیکینگ آزمون تافل که به آنها "استراتژی" های برتر نیز می‌گویند، بسیار مهم است.
در این مقاله لیستی از استراتژی های برتر برای داوطلبینی که واقعا قصد موفقیت در این آزمون را دارند، مطرح کرده ایم. شما می‌توانید از این نکات اسپیکینگ تافل، به عنوان یک چک لیست قبل از آزمون استفاده کنید.
به یاد داشته باشید که قبل از آزمون، زمان آماده سازی کافی در نظر بگیرید که به شما کمک می‌کند تا به بهترین نتیجه برسید.

نکات اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking برای افزایش نمره!

1. ساختار آزمون را 100% بشناسید

بخش TOEFL Speaking  تسلط شما را بر مکالمه زبان انگلیسی برای ورود به دانشگاه ارزیابی می‌کند. این بخش از آزمون 17 دقیقه است و در مجموع 30 نمره دارد. 
اگر نکات اسپیکینگ تافل را رعایت کنید می‌توانید در این بخش، نمره  بالا بین 26-30 بگیرید. همچنین می‌توانید برای راهنمایی بیشتر مقاله " چطور در بخش اسپیکینگ آزمون تافل نمره بالایی بگیریم؟" را مطالعه کنید.
برخی از دانشگاه‌ها یک حد نصاب برای نمره این بخش تعیین می‌کنند. پس بهتر است با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظرتان، مطمئن شوید که حداقل نمره مورد نیاز در این بخش چقدر است.
البته به طور کلی، نمره اسپیکینگ تافل، به صورت زبر رتبه دهی می‌شود:
عالی: 26-30
خوب: 18-25
محدود: 10-17
ضعیف: 0-9
آزمون TOEFL Speaking دارای دو بخش و 4 سوال است. اولین بخش سوالات مستقل (۱ سوال) و دومی سوالات تلفیقی (۳ سوال) است. در این سوالات، موقعیت های واقعی که در داخل و خارج از کلاس درس ممکن است با آن مواجه شوید را شبیه سازی می‌کنند. بیایید نگاه دقیق تری به نوع سوالات Speaking Toeflبیندازیم

انواع سوالات اسپیکینگ تافل

سوال 1
اسپیکینگ مستقل

سوال 2
اسپیکینگ تلفیقی

سوال 3
اسپیکینگ تلفیقی

سوال 4
اسپیکینگ تلفیقی

یک انتخاب را توضیح دهید

مربوط به دانشگاه

علمی

علمی

زمان آماده سازی:

15 ثانیه

30 ثانیه

30 ثانیه

20 ثانیه

زمان صحبت کردن:

45 ثانیه

60 ثانیه

60 ثانیه

60 ثانیه


بخش 1: "اسپیکینگ مستقل"

در این بخش با استفاده از ایده‌ها، نظرات و تجربیات خود به یک سوال پاسخ می‌دهید. سه نوع سوال اصلی وجود دارد:
i) ایده خوب/بد
ii) انتخاب بین دو گزینه
iii) موافق یا مخالف
از مهمترین نکات اسپیکینگ تافل این است که همیشه باید از نظر خود با مثال های مرتبط پشتیبانی کنید و تا جایی که می‌توانید جزئیات را ارائه دهید. همچنین می‌توانید پاسخ انتخابی خود را با یک دیدگاه جایگزین مقایسه کنید. در این بخش، شما 15 ثانیه برای آماده سازی زمان دارید و زمان صحبت کردن شما 45 ثانیه است.

بخش 2: "اسپیکینگ تلفیقی"

سوالات 2، 3 و 4 در آزمون اسپیکینگ تافل، به صورت تلفیقی هستند. سوال تلفیقی به این معنی است که مهارت های خواندن، گوش دادن و صحبت کردن با هم ترکیب می‌شوند. به عنوان مثال، ممکن است نیاز داشته باشید که به یک کلیپ شفاهی گوش دهید و سپس به سوال  speaking toefl  پاسخ دهید، یا ممکن است مجبور شوید به یک کلیپ گوش دهید، یا یک متن را بخوانید و سپس به صورت شفاهی پاسخ دهید.
این بخش بر موضوعات مرتبط با دانشگاه و مشکلات دانشجویی تمرکز دارد.
در سؤالات 2 تا 4، 15 تا 30 ثانیه فرصت دارید تا پاسخ های خود را آماده کنید. زمان صحبت / پاسخ شما برای هر سوال 45 تا 60 ثانیه است.

2. نکات مهم در نمره دهی اسپیکینگ تافل را به خاطر بسپارید

یکی دیگر از نکات اسپیکینگ تافل برای کسب نمره بالا این است که روبریک ارزیابی (معیارها) را مطالعه کنید. به طور کلی، معیارها بر روی سه مفهوم زیر متمرکز شده است:
الف. روان بودن: داوطلب باید با سرعت خوبی صحبت کند که روانی بیان را نشان می‌دهد. گفتار باید واضح باشد البته ممکن است شامل اشکالات جزئی در تلفظ یا قواعد مکالمه باشد، اما بر درک کلی از پاسخ او تاثیر نمی گذارد.
ب. استفاده درست از زبان: پاسخ داوطلب، نشان دهنده استفاده مؤثر از دستور زبان و واژگان است و کنترل خوبی روی ساختارهای اساسی و پیچیده، دارد که سطح نسبتاً بالای تسلط بر مکالمه زبان را نشان می‌دهد. خطاهای جزئی ممکن است قابل توجه باشند اما منجر به سوء برداشت از جملات و کلمات نمی شوند.
ج. توانایی در توسعه موضوع: پاسخ‌ها باید کامل و مرتبط با موضوع باشد و به طور کلی به خوبی توسعه یافته و منسجم به نظر می‌رسند و روابط بین ایده‌ها نیز واضح است.
در جدول زیر روبریک ارزیابی پاسخ های اسپیکینگ تافل را که در وب سایت رسمی ETS TOEFLمنتشر شده، مشاهده می‌کنید

 

نکات مهم برای تمرین اسپیکینگ تافل

 

هنگام پاسخ دادن به سوالات اسپیکینگ تافل، نکات زیر را در نظر بگیرید:
آیا کامل جواب دادم؟
آیا واضح صحبت کردم؟
آیا در گرامر اشتباه داشتم؟
آیا کلماتم را درست انتخاب کردم؟
آیا ایده های من به وضوح سازماندهی شده بود؟
آیا از زمان داده شده به خوبی استفاده کردم؟
خیلی سریع صحبت کردم یا آهسته؟
آیا از مکث به طور موثر استفاده کردم؟

3. از عبارات مقدماتی استفاده کنید تا زمان بیشتری برای خود بخرید

از دیگر نکات اسپیکینگ تافل، توجه به مفاهیم کلیدی در پاسخ هایتان است که شامل موارد زیر می‌شود:
مشکلات و راه حل‌ها را توصیف کنید 
از زبان به درستی استفاده کنید
ایده‌ها را مقایسه کنید 
مثال بزنید
هرچه بیشتر در مورد افکار و نظرات خود صحبت کنید، صحبت کردن به زبان انگلیسی آسان تر خواهد شد و صحبت کردن در مورد ایده های اصلی، استرس کمتری خواهد داشت.
تمرین کنید که پاسخ های خود را با عباراتی مانند موارد زیر شروع کنید:

•     “As far as I’m concerned…”
•    “Personally, I think that…”
•    “It seems to me that…”

برای توصیف مشکلات و راه حل‌ها، از عبارات مقدماتی مانند موارد زیر استفاده کنید:

•    “The problem is…”
•    “The problem seems to be that…”
•    “The real issue seems to be that…”

برای مقایسه ایده‌ها نیز از عباراتی مانند موارد زیر کمک بگیرید:

•    “On the contrary…”
•    “Instead, I’d say that…”
•    “Some may argue that…”

4. به طور منظم با افراد انگلیسی زبان ارتباط برقرار کنید

به دقت به صدای سخنرانان نیتیو هنگام صحبت کردن گوش دهید و سعی کنید آنچه را که می‌شنوید تقلید کنید. پلتفرم‌های آنلاین رایگان و پولی زیادی وجود دارد که می‌توانید در آنها با افراد بومی صحبت کنید. فیس‌بوک گروه‌های زیادی دارد که می‌توانید در آن‌ها پارتنرهایی برای صحبت کردن پیدا کنید.
اگر می‌خواهید برای امتحان TOEFL Speaking آمادگی بیشتری داشته باشید، در آزمون های تی پی او تافل که نسخه ۷۴ تایی آن به صورت رایگان در نرم افزار شبیه ساز آکادمی آنلاین زبان شایسته در اختیار شما قرار گرفته، شرکت کنید سپس پاسخ های اسپیکینگ خود را برای ما ارسال نمایید تا اساتید برجسته ما آنها را تصحیح کرده و اشکالات شما را همراه با نکات مهم برای پاسخگویی به سوالات اسپیکینگ تافل در حساب کاربریتان گزارش کنند.

5. نکات مهم سوالات تلفیقی اسپیکینگ تافل را خلاصه نویسی کنید

در قسمت سوال تلفیقی آزمون اسپیکینگ تافل، باید متنی را بخوانید و به یک کلیپ گوش دهید که ممکن است نسبتا طولانی باشند. مهم است که مهم ترین نکات این نوع سوالات اسپیکینگ تافل را سریع تشخیص داده و اطلاعات را خلاصه کنید تا پاسخ هایی کوتاه، واضح و مرتبط بدهید.
می‌توانید با گوش دادن مکرر به اخبار، پادکست‌ها، کتاب‌های صوتی و غیره به زبان انگلیسی، و سپس ضبط خلاصه‌ای از آنچه شنیده‌اید، خودتان را آماده کنید. همچنین می‌توانید این کار را با خواندن متون یا مقالات تمرین کنید.
شما می‌توانید از یک ابزار آنلاین مانند نرم افزار شبیه ساز تافل ما استفاده کنید و به سوالات واقعی بخش اسپیکینگ تافل، طبق زمانبندی آزمون اصلی پاسخ دهید  تا خلاصه کردن سریع یک متن را تمرین کنید. پاسخ به نمونه سوالات واقعی تافل ممکن است به شما کمک کند تا راه های کوتاه تری برای بیان ایده های مشابه به زبان انگلیسی پیدا کنید.
سعی کنید ایده های خود را با سرعت بیشتری بیان کنید، با یک خلاصه 2 دقیقه ای شروع کنید، سپس یک خلاصه 90 ثانیه ای، سپس 60 ثانیه ای و همینطور پیش بروید. هر بار نکات غیر ضروری را از پاسخ اسپیکینگ تافل خود حذف کنید و فقط روی مفاهیم کلیدی تمرکز کنید. این تمرین مغز شما را وادار می‌کند تا کلمات و عبارات مرتبط را انتخاب کرده و ارتباط موثرتری برقرار کنید.

6. از پاسخ های خود پشتیبانی کنید

توسعه دادن پاسخ های خود را تمرین کنید و با دلایل روشن از آنها حمایت کنید. اگر می‌خواهید استدلال کنید که چرا تحصیل در خارج از کشور بهتر از کشور خودتان است، پس آماده باشید که حداقل سه دلیل برای توجیه نظر خود بیاورید. در آزمون، شما برای آوردن سه دلیل وقت نخواهید داشت، اما همیشه بهتر است که خودتان را یک سطح بالاتر آماده کنید.
برای مثال، دلایل شما ممکن است این باشد: آشنایی با فرهنگ های جدید، بازدید از مکان های معروف، و برخورداری از امکانات آموزشی بهتر. شما می‌توانید از چند دلیل برای حمایت از پاسخ خود استفاده کنید.

7. از قیدها/صفت‌ها برای نشان دادن تسلط خود به زبان استفاده کنید

از نکات مهم اسپیکینگ تافل این است که شما باید نشان دهید که دانش خوبی از واژگان دارید. گنجاندن قیدها و صفت های مختلف می‌تواند رسایی بیشتری به زبان انگلیسی شما بیافزاید.
سعی کنید از قیدهای ربط برای روان تر کردن پاسخ های خود استفاده کنید، به عنوان مثال ، however، but، result in، in addition، therfore، despite، so، و In this regard . 

8. هنگام گوش دادن به سخنرانی یا مکالمات در تمرین اسپیکینگ تافل، نکات مهم را به طور موثر یادداشت برداری کنید

در آزمون TOEFL Speaking، شما این فرصت را خواهید داشت که در حین گوش دادن به کلیپ های صوتی، یادداشت بنویسید. اگر به طور منظم این مهارت را تمرین نکنید، زمان ممکن است مشکل ساز شود و ممکن است تمام نکات مهم اسپیکینگ تافل را یادداشت نکنید. در سوالات تلفیقی در آزمون Speaking، 45 ثانیه برای خواندن یک متن فرصت دارید، در این مدت، امکان یادداشت برداری نیز خواهید داشت.
تمرین: سعی کنید به اخبار رادیو/تلویزیون گوش دهید و فهرستی از اطلاعات ضروری تهیه کنید. اکنون با استفاده از یادداشت های خود بازگویی خبر را به کوتاه ترین شکل ممکن تمرین کنید. می‌توانید از دوستی بخواهید که در مورد خلاصه شما نظر بدهد یا یک سوال امتحانی خاص از شما بپرسد.
ظاهر یادداشت های شما اهمیتی ندارد، چون فقط برای شما هستند بنابراین، هرطور که می‌توانید با استفاده از کلمات اختصاری و «کوتاه» نکات مهم اسپیکینگ تافل را تا حد امکان یادداشت کنید. بهتر است از حالت لیست وار استفاده کنید و فقط یک نکته را در هر خط درج کنید. اطمینان حاصل کنید که یادداشت های شما 100٪ برای خودتان واضح است.
بیایید به یک متن مثال با یادداشت های لیست وار بسیار کوتاه نگاه کنیم.

Reading:
Beginning with the fall semester, tuition bills must be paid in full before classes begin. Returning students will not be able to attend classes for which they preregistered last spring if there is an outstanding balance due on the account. Although in previous semesters students were allowed to attend classes if 50 percent of the bill was paid, the new policy, with no exceptions, will go into effect immediately. The bursar’s office is open Monday to Friday from nine to six to assist you with financial aid, loans, and scholarship applications. Please check your account balance online.

یادداشت:

•    New policy = 100% paid before attend class, starting autumn
•    Old policy = only 50% paid before
•    Office open Mon-Fri 9-6 for help
•    Check account balance online

9. از افعال دوتایی استفاده کنید (اما نه بیش از حد!)

افراد نیتیو اغلب از افعال دو کلمه ای در مکالمه استفاده می‌کنند، به خصوص در موقعیت های غیررسمی تر. ایده خوبی است که در آزمون تافل اسپیکینگ خود از برخی افعال دوتایی استفاده کنید تا نشان دهید که آنها را می‌شناسید. این واژگان سطح پیشرفته زبان انگلیسی هستند و در افزایش نمره اسپیکینگ شما موثر خواهند بود.
اطمینان حاصل کنید که افعال رایج دوتایی که در زمینه های مختلف، استفاده می‌شوند را می‌شناسید. مثلا:

•    Get on, get back, get over
•    Look after, look up, look forward to
•    Put off, put on, put away

شما نیازی به یادگیری تمام افعال دوتایی موجود در فرهنگ لغت ندارید! فقط روی درک کامل 15-20 مورد رایج تمرکز کنید. 
از افعال دوتایی به طور طبیعی و فقط چند بار در طول آزمون اسپیکینگ خود استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که مانند مثال زیر از آنها بیش از حد استفاده نکنید:

I don’t know how I got through the lecture today. Everyone was dozing off! The students at the back of the room did nothing but fool around. I know the faculty has tried to crack down on disrespectful behaviour and get back to a sense of decency, but today the lecturer ended up breaking off the lesson and leaving the room to cool off. I think that this behaviour may cause a drop off in the number of students who enrol, and the university may even do away with the course altogether.

 

نکات مهم برای تمرین اسپیکینگ تافل

10. صدای خود را ضبط کنید

گوش دادن به صدای خودتان یک روش مطالعه بسیار مؤثر است که می‌تواند به شما کمک کند تا نقاط ضعف تان را پیدا کنید، مکث‌ها را کاهش دهید، اشتباهات رایج در دستور زبان را تصحیح کنید، و غیره. همچنین ایده خوبی است که صدای ضبط شده خود را با یک معلم انگلیسی زبان به اشتراک بگذارید تا بازخورد بیشتری دریافت کنید.
تمرینات پیشنهادی:
از یک آینه استفاده کنید = پاسخ دادن به سوالات اسپیکینگ تافل را در مقابل آینه تمرین کنید. این کار به شما کمک می‌کند هنگام صحبت با صدای بلند در جمع اعتماد به نفس داشته باشید. این تمرین را ابتدا به تنهایی شروع کنید. سپس می‌توانید از یک دوست/معلم بخواهید که نقش ممتحن را بازی کند.
از تلفن خود استفاده کنید = با استفاده از یک برنامه دیکتافون در تلفن همراه خود، پاسخ سوالات Speaking را ضبط کنید. این کار را یک بار در روز انجام دهید. اگر صبح این کار را انجام دهید و عصر صدای ضبط خود را مرور کنید، بهتر است.این تمرین Speaking را حداقل 3 بار در هفته انجام دهید.
هدف اصلی، تمرین نکات مهم اسپیکینگ تافل، تجزیه و تحلیل اشتباهات و سپس بهبود در طول زمان است. هرچه بیشتر در مورد موضوعات مشابه صحبت کنید، پاسخ های شما بهتر می‌شود!
اگر می‌خواهید در محیطی شبیه سازی شده آزمون بدهید، وارد نرم افزار آکادمی آنلاین زبان شایسته شوید و از بخش تمرین های اسپیکینگ یک آزمون واقعی TPOمثلا TPO 53  را انتخاب کنید، سپس از طریق میکروفون به سوالات پاسخ دهید و صدای خود را ضبط کنید. در نهایت، می‌توانید درخواست تصحیح پاسخ خود را برای ما ارسال کنید، تا اساتید برجسته ما آن را بررسی کرده و بازخورد آن را به شما ارائه دهند.

11. برای انتقال بهتر نکات مورد نظر خود در اسپیکینگ تافل از کلمات ربط استفاده کنید

با استفاده مکرر از عباراتی مانند:  first, however, in contrast, on the other hand, moreover, و غیره ، بین ایده‌ها ارتباط برقرار کنید و روانتر صحبت کنید . به یاد داشته باشید که اگر ایده‌های شما به خوبی به هم مرتبط باشند، نشانه روان بودن مکالمه شما است. استفاده از کلمات ربط می‌تواند به شما کمک کند از مکث جلوگیری کنید و ممتحن را به نکته بعدی گفته های خود، هدایت کنید.
بیایید به چند کلمه و عبارات ربطی واقعا مفید نگاهی بیندازیم:
با این عبارات، به خود فرصت فکر کردن بدهید:

•    Let’s see
•    That’s an interesting/a good question
•    Let me think

با این عبارات، نظر مخالف بدهید:

•    Although
•    Whereas
•    While
•    In spite of
•    Others may argue

با این عبارات، موضوع خود را بسط بدهید:

•    First (of all) . . . Second . . . Third
•    Similarly
•    Moreover

با این عبارات بر گفته های خود تاکید کنید:

•    Evidently
•    Above all
•    Obviously
•    Without a doubt

از این عبارات برای توضیح علت و معلول استفاده کنید:

•    As a result
•    Consequently
•    Thanks to

برای تعمیم دادن، عبارات زیر را به کار ببرید:

•    Overall
•    For the most part
•    Generally speaking

برای جمع بندی / نتیجه گیری از عبارات زیر استفاده کنید:

•    In conclusion
•    As a result
•    In summary

12. نشان دهید که نکات مهم پاسخگویی به اسپیکینگ تافل را می‌دانید.

ما می‌توانیم آزمون تافل Speaking را به عنوان یک "نمایش" در نظر بگیریم. شما بازیگر اصلی هستید و باید دانش انگلیسی خود را به ممتحن نشان دهید که شامل واژگان، دستور زبان، تلفظ، سبک/جریان و سایر جنبه های زبان می‌شود.
از هر سوال Speaking به عنوان فرصتی برای نشان دادن نکات مهم اسپیکینگ تافل به زبان انگلیسی به ممتحن استفاده کنید. اگر می‌خواهید نمره بالاتری کسب کنید، باید از واژگان و دستور زبان پیچیده تری به درستی استفاده کنید که البته باید به سوال مربوط باشد.
اگر می‌توانید، سعی کنید چند زمان فعل مختلف را در پاسخ های خود بگنجانید. مثلا:

Q. Do you agree or disagree that pupils should have a job while they are studying at school?
A. When I was at school, I had a part-time job, and it really helped me to learn about self-discipline. I don’thave a job at the moment because I need to dedicate all my time to university, so I suppose I can see both sides of the argument. I would definitely recommend getting a part-time job if you can handle the workload. I know I’llsee the benefits of it later in my life.

ما قبلاً واژگانی مانند افعال دوتایی، قیدها/صفت‌ها و کلمات ربط را به عنوان نکات مهم اسپیکینگ تافل ذکر کرده‌ایم. مجموعه لغات خاصی توسط تافل ETS برای یادگیری داوطلبان ارائه نشده است. هدف شما باید حفظ واژگان در طول زمان با پیشرفت در زبان انگلیسی باشد.

4 راه برای بهبود دایره لغات برای تافل:

به طور منظم متن های به زبان انگلیسی بخوانید و یک دفترچه برای یادداشت واژگان جدید داشته باشید.
از یک فرهنگ لغت و اصطلاحنامه استفاده کنید تا مطمئن شوید که هر کلمه جدید را کاملاً درک می‌کنید.
هر هفته فهرستی از 10 کلمه/اصطلاح جدید تهیه کنید و خودتان را امتحان کنید
واژگانی را که می‌توانید برای موضوعات رایج تافل استفاده کنید بنویسید، روی یادگیری کلمات بیشتر برای موضوعات ضعیف‌تر تمرکز کنید.

13.  تمرین کنید تا به سرعت نکات مهم پاسخ اسپیکینگ تافل را بیان کنید

در آزمون اسپیکینگ تافل، 15 ثانیه فرصت دارید تا اولین پاسخ خود را آماده کنید. مطمئن شوید که می‌دانید چطور نکات مهم اسپیکینگ تافل را در این مدت کوتاه رعایت کنید. سعی کنید هر روز اخبار تماشا کنید یا گوش دهید و 15 ثانیه به خود فرصت دهید تا خلاصه ای از یک خبر را تهیه کنید.
در ابتدا ممکن است یادداشت برداری نکات مهم اسپیکینگ تافل در این مدت کوتاه برای شما سخت باشد. اما با تمرین، سریع تر خواهید شد. 
بهترین روش برای تمرین کردن پاسخ به نمونه سوالات تی پی او های تافل طبق زمانبندی آزمون واقعی است.
همچنین می‌توانید از منابع خبری اقتباس شد ESL استفاده کنید:
بی بی سی آموزش زبان انگلیسی
آخرین اخبار انگلیسی
منابع خبری نیتیو انگلیسی:
اخبار بی بی سی (اصلی)
فیلم کوتاه خبری CNN

14. به وجود سر و صدا هنگام پاسخ دادن به سوالات اسپیکینگ عادت کنید

ممکن است در طول امتحان Speaking شما صدایی در پس زمینه وجود داشته باشد. اگر برای خوب صحبت کردن به سکوت کامل نیاز دارید، سر و صدای محیط آزمون ممکن است باعث حواس پرتی در آزمون شما شود. 
صحبت کردن و گوش دادن به زبان انگلیسی را در مکان های عمومی که حواس پرتی های متعددی وجود دارد تمرین کنید. اگر کسی را ندارید که با او تمرین کنید، صحبت کردن خود را در مکان هایی ضبط کنید که مقداری حواس پرتی پس زمینه وجود دارد. همچنین می‌توانید با افزایش صدای پس‌زمینه تلویزیون یا رادیو در حالی که در حال پاسخگویی به یک سوال صحبت کردن یا گوش دادن هستید، در خانه تمرین کنید.

15. به لهجه های مختلف گوش دهید

در طول آزمون اسپیکینگ تافل، ممتحن ممکن است از شما بخواهد که به تعدادی از صداهای ضبط شده گوش دهید. کلیپ صوتی برای اولین سوال احتمالاً حاوی ترکیبی از لهجه‌های کشورهای انگلیسی زبان در سراسر جهان است - ایالات متحده آمریکا، انگلستان، اسکاتلند، هند، آفریقای جنوبی و غیره. اگر فقط به یک لهجه انگلیسی عادت دارید، ممکن است در درک لهجه‌ها مشکل داشته باشید.
تا حد امکان خود را در معرض لهجه های مختلف قرار دهید تا در طول زمان با آنها آشنا شوید. به یاد داشته باشید که می‌توانید لهجه‌ای را که استفاده می‌کنید کنترل کنید، اما هرگز نمی‌دانید وقتی دیگران دهان خود را باز می‌کنند و شروع به صحبت کردن به زبان انگلیسی می‌کنند چه انتظاری داشته باشید! شما باید انعطاف پذیر باشید و بتوانید نکات اسپیکینگ تافل را در انواع لهجه های مختلف آزمون درک کنید. برای تمرین می‌توانید به این لهجه‌ها از سراسر انگلستان گوش دهید.
یکی دیگر از راه های گوش دادن به لهجه های مختلف، تمرین کردن با سوالات واقعی آزمون تافل است. با شرکت در آزمون های آزمایشی TPO تافل در سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته علاوه بر گوش دادن به لهجه های مختلف با فرمت کلی آزمون نیز آشنا خواهید شد.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!