موضوع اسپیکینگ آیلتس

زمان مطالعه : 20 دقیقه | منتشر شده در: 1401/11/01

برای کسب نمره بالا در آزمون اسپیکینگ آیلتس، مهم است که بدانید انتظار چند نوع موضوع را باید داشته باشید، چه نوع سوالاتی از شما پرسیده می‌شود و چه نوع پاسخ‌هایی باید در قسمت 1 ، قسمت 2 و قسمت 3 آن بدهید.
در این مقاله برخی از رایج ترین مواردی که به عنوان موضوع اسپیکینگ آیلتس در بخش های مختلف آن مطرح می‌شود را از آزمون های آیلتس در سال های گذشته جمع آوری کردیم و راهنمایی برای پاسخگویی به این سوالات نیز ارائه دادیم.
در نهایت استراتژی هایی را برای بیان پاسخ های قوی در هر بخش از آزمون اسپیکینگ آیلتس، بر اساس دستورالعمل های منتشر شده توسط برگزار کنندگان آزمون، را مطرح کرده ایم.
با این حال، قبل از بررسی موضوع اسپیکینگ آیلتس، بیایید نحوه نمره دهی این بخش از امتحان را مرور کنیم تا بتوانید درک کنید که چرا برخی از پاسخ‌ها بهتر از بقیه نمره می‌گیرند.

چگونه نمره اسپیکینگ آیلتس محاسبه می‌شود؟

آزمون اسپیکینگ آیلتس به صورت مصاحبه حضوری انجام می‌شود که در سه بخش 11 تا 14 دقیقه ای تقسیم می‌شود. موضوعات و سوالات برای هر دو نسخه Academic و General Training آزمون دقیقاً یکسان است و پاسخ های شما بر اساس چهار معیار یکسان نمره دهی می‌شود :
تلفظ -  آیا می‌توانید کلمات را درست تلفظ کنید و ایده های خود را با استرس، لحن و ریتم مناسب بیان کنید.
واژگان   - آیا از کلمات مناسب برای یک موضوع خاص استفاده می‌کنید، و حتی زمانی که کلمه یا عبارت خاصی را فراموش می‌کنید، می‌توانید به وضوح عباراتی را جایگزین آن کنید.
رعایت گرامر و دقت -  آیا  می‌توانید با استفاده از ضمایر و زمان فعل صحیح، جملات چند بخشی بسازید.
تسلط و انسجام - آیا می‌توانید راحت (بدون مکث طولانی یا ابهام بین ایده‌ها) و به نحوی که صحبت های شما قابل درک باشد، صحبت کنید.
شما می‌توانید اطلاعات دقیق در مورد نحوه نمره دهی آزمون آیلتس را در وب سایت رسمی آنها نیز ببینید.
با توجه به موارد مطرح شده در این سایت رسمی، رعایت نکات زیر برای پاسخگویی به هر موضوع اسپیکینگ آیلتس مهم است:
اگر جزئیات خاصی را فراموش کنید، یا اگر 100٪ صادقانه پاسخ دهید، نمره کمتری دریافت نمی کنید. نمره دهی براساس جالب بودن آنچه که می‌گویید انجام نمی شود و حتی اگر مطلبی جالب نباشد اما گرامر و واژگان درست مرتبط با موضوع را در آن مطرح کنید، نمره قابل قبول می‌گیرید.
رعایت این نکته به ویژه برای پاسخگویی به موضوع قسمت 3 مهم است.
شما ممکن است در مورد یک موضوع فرهنگی در کشور خود نظرات خاصی داشته باشید - اما ممتحن از شما یک سخنرانی 10 دقیقه ای نمی خواهد. شما باید از زمان کوتاهی که در اختیار دارید استفاده کنید تا ممتحن را با مهارت های زبانی خود تحت تأثیر قرار دهید. نه اینکه تلاش کنید یک موضوع پیچیده فرهنگی را تجزیه و تحلیل کنید.

چند نمونه موضوع اسپیکینگ آیلتس  (2021)

حال بیایید به چند سوال که اخیراً در آزمون اسپیکینگ آیلتس مطرح شده اند نگاه کنیم.

موضوع و پاسخ های قسمت ۱ اسپیکینگ آیلتس

بخش اول آزمون اسپیکینگ آیلتس 4 تا 5 دقیقه طول می‌کشد. از شما خواسته می‌شود خودتان را معرفی کنید و در مورد دو یا سه موضوع شخصی صحبت کنید:
افرادی که می‌شناسید - دوستان، اعضای خانواده، همسایگان و غیره.
مکان هایی که می‌شناسید - شهر، کشور، مدرسه یا شرکت شما و غیره.
چیزهایی که دوست دارید - ترجیحات شما در مورد موسیقی، غذا، کتاب، هنر و غیره.
کارهایی که انجام می‌دهید - تحصیل یا شغل، سرگرمی‌ها و عادت های شما و غیره.
موضوع مشترک در بین همه این موضوعات این است که آنها شخصی و قابل پیش بینی هستند. موضوع قسمت ۱ اسپیکینگ آیلتس، سؤالات معمولی «گپ های کوتاه» هستند، و ممتحن انتظار دارد که بتوانید بدون تردید زیادی به آنها پاسخ دهید.
آماده شدن برای این بخش از آزمون می‌تواند به سادگی با مطالعه یک کتاب واژگان خوب و مکالمات زیاد به زبان انگلیسی باشد.
به طور کلی، بیشتر موضوع سؤالات قسمت 1 اسپیکینگ آیلتس در سه دسته قرار می‌گیرند که می‌توانیم آنها را سؤالات Do-You، Have-You و Would-You بنامیم. این سه شکل شما را به استفاده از زمان‌های فعل و ساختارهای دستوری مختلف به چالش می‌کشند.

سوالات Do-You

اولین سوال شما معمولاً کاملاً کلی است و ممکن است به علاقه، عادات یا ترجیحات شما مربوط باشد:

•    ‘What do you do on weekends?’
•    ‘How often do you listen to music?’
•    ‘Do you usually watch films at home or go to the cinema?’

'آخرهفته‌ها چکار میکنی؟'
'معمولا هر چند وقت به موسیقی گوش میدی؟'
آیا معمولا در خانه فیلم می‌بینید یا به سینما می‌روید؟

سوالاتی از این دست را می‌توان با افعال زمان حال ساده پاسخ داد ، اما پاسخ های ساده به معنای کوتاه صحبت کردن نیست.
سعی کنید پاسخ های خود را با دلایل ، مثال ها و مقایسه‌ها گسترش دهید :

•    ‘On weekends I like to spend time with my friends, because we rarely see each other during the week. In the summer we usually visit the beach, whereas in the winter we like to do indoor activities, like visit museums or play board games.’
•    ‘Generally, I only listen to music at home – for instance when I cook dinner, since music tends to distract me at work.’
•    ‘Nowadays I tend to watch movies at home, due to the fact that there are so many more options available through websites like Netflix. However, I don’t mind going to the cinema from time to time.’

من آخر هفته‌ها دوست دارم با دوستانم وقت بگذرانم، زیرا در طول هفته به ندرت یکدیگر را می‌بینیم. در تابستان معمولاً از ساحل دیدن می‌کنیم، در حالی که در زمستان دوست داریم فعالیت‌های در فضای سربسته مانند بازدید از موزه‌ها یا بازی‌های رومیزی را انجام دهیم.
"به طور کلی، من فقط در خانه به موسیقی گوش می‌دهم - به عنوان مثال وقتی شام درست می‌کنم، زیرا موسیقی حواس من را در محل کار پرت می‌کند ."
«این روزها من تمایل دارم در خانه فیلم تماشا کنم، زیرا گزینه های بسیار بیشتری از طریق وب سایت هایی مانند نتفلیکس در دسترس است. با این حال، بدم نمی آید که هر از گاهی به سینما بروم.'

سوالات Have-You
در خصوص موضوع سوالات این قسمت اسپیکینگ آیلتس، ممتحن سؤالی می‌پرسد که مکالمه را به صحبت در مورد گذشته و/یا تغییراتی که در طول زمان رخ داده است هدایت می‌کند:

•    ‘Have you always enjoyed museums?’
•    ‘Has your taste in music changed over the years?’
•    ‘Have you ever left a theater in the middle of a film?’

آیا همیشه از دیدن موزه‌ها لذت می‌برید؟
"آیا سلیقه شما در موسیقی در طول سال‌ها تغییر کرده است؟"
آیا تا به حال در وسط یک فیلم، سینما را ترک کرده اید؟
یکی از نکات گرامری عجیب در مورد زبان انگلیسی این است که به محض اینکه کلمات مربوط به زمان مانند always، ever یا over the years را استفاده می‌کنید چگونه افعال از ساده به حال کامل تغییر می‌کنند . این نوع سوال مهارت شما را در استفاده از عبارات مربوط به زمان و جابجایی بین زمان گذشته و حال بررسی می‌کند:

•    ‘Actually, I never used to like going to museums, because I usually find them dull. But a new museum opened in our city a few years ago, and the staff there have done a really good job at showing art that is easy for less-artsy people like me to appreciate and understand.’
•    ‘Yes, quite a lot. In the past I mostly listened to pop music, but over time I have grown to love classical music, especially composers like Beethoven and Brahms.’
•    ‘Only once, as far as I can remember. I walked out of a film, a really sappy romantic comedy, after only 30 minutes. But I also left because the theater was freezing cold, and I have never been back there since then.’

در واقع، من هرگز دوست نداشتم به موزه بروم، زیرا معمولا آنها را کسل کننده می‌دانم. اما چند سال پیش یک موزه جدید در شهر ما افتتاح شد و کارمندان آنجا واقعاً کار خوبی در نشان دادن آثار هنری انجام دادند که درک آن برای افراد کم تجربه ای مانند من آسان بود.
بله، خیلی زیاد. در گذشته بیشتر به موسیقی پاپ گوش می‌دادم، اما با گذشت زمان به موسیقی کلاسیک، به‌ویژه آهنگسازانی مانند بتهوون و برامس علاقه‌مند شدم.
فقط یک بار، تا آنجا که من به یاد دارم. من بعد از 30 دقیقه از دیدن یک فیلم از سینما خارج شدم، یک کمدی عاشقانه واقعاً تلخ . اما من به دلیل سرمای زیاد سالن تئاتر را ترک کردم و از آن زمان دیگر هرگز به آنجا برنگشتم.

سوالات Would-You

همچنین می‌توانید انتظار داشته باشید که ممتحن حداقل یک موضوع اسپیکینگ آیلتس را مرتبط با سناریوهای آینده یا موقعیت‌های فرضی از شما بپرسد:

•    ‘Do you have any hobbies that you can imagine doing as a job?’
•    ‘Is there a musical instrument that you would like to learn to play?’
•    ‘Which actor or actress would you most like to meet?’

"آیا سرگرمی هایی دارید که بتوانید آن را به عنوان شغل تصور کنید؟"
آیا ساز موسیقی وجود دارد که بخواهید نواختن آن را یاد بگیرید؟
بیشتر دوست دارید با کدام بازیگر یا سلبریتی آشنا شوید؟
این نوع موضوع سوالات در قسمت 1 اسپیکینگ آیلتس کمتر رایج هستند (اما اغلب در قسمت 3 مطرح می‌شوند). هدف از این سوالات ارزیابی توانایی شما برای صحبت کردن با عبارات شرطی است، که می‌تواند به اندازه استفاده از I would like باشد. با این حال، این نوع سؤال همچنین به شما فرصتی می‌دهد تا نمره خود را با یک if/then شرطی که به خوبی ساخته شده است، افزایش دهید :

•    ‘To be honest, I would rather keep my hobbies and my job separate, because I think that I would lose interest in my passion if I had to do it for a living.’
•    ‘If I ever have enough money, I would love to buy a piano, one of those huge black ones that you see in symphony halls. But a small electronic keyboard would also be nice.’
•    ‘I think it would be fun to meet Charlie Chapin, if he were still alive. Among living film stars, however, the person I would enjoy meeting the most is Dwayne Johnson.’

صادقانه بگویم، ترجیح می‌دهم سرگرمی‌ها و شغلم را جدا از هم نگه دارم، زیرا فکر می‌کنم اگر برای امرار معاش این کار را انجام دهم، علاقه‌ام را به آن سرگرمی از دست می‌دهم .
اگر زمانی پول کافی داشته باشم، دوست دارم پیانویی بخرم، یکی از آن پیانوهای بزرگ مشکی که در سالن های سمفونی می‌بینید. اما یک کیبورد الکترونیکی کوچک نیز خوب خواهد بود.
«فکر می‌کنم اگر چارلی چاپلین هنوز زنده بود ، دیدنش لذت بخش بود. با این حال، در میان ستارگان زنده سینما، کسی که از ملاقاتش بیشتر لذت می‌برم ، دواین جانسون است.
توجه داشته باشید که این سوالات به دستور زبان نسبتاً ساده نیاز دارند. شما نیازی به آماده شدن برای هیچ سوالی با عنوان "if you had" یا "when would you have" ندارید ! در عوض، می‌توانید آمادگی خود را بر تسلط بر زمان حال انگلیسی و افزودن دلایل و مثال‌های مرتبط متمرکز کنید .

موضوع و پاسخ های قسمت ۲ اسپیکینگ آیلتس

پس از حدود 5 دقیقه، ممتحن مرحله بعدی آزمون Speaking را شروع می‌کند که گاهی اوقات به آن "قسمت طولانی" می‌گویند.
در طول این بخش از آزمون، باید 1 تا 2 دقیقه در مورد یک موضوع صحبت کنید . ممتحن یک برگه با چند سوال به همراه یک خودکار و یک تکه کاغذ خالی به شما می‌دهد. قبل از صحبت، 1 دقیقه فرصت دارید تا سوالات را بخوانید و در مورد آنچه می‌خواهید بگویید یادداشت بردارید .
هدف از این کار آزمایش توانایی شما برای صحبت روان و منسجم برای مدت زمان طولانی (1 تا 2 دقیقه) است. ممتحن با مطرح کردم موضوع سوالات این بخش از اسپیکینگ آیلتس، می‌خواهد ببیند که چگونه می‌توانید چندین ایده را سازماندهی و به هم متصل کنید. ممتحن همچنین می‌خواهد ببیند وقتی تحت فشار زمان محدود قرار می‌گیرید و تحت حمایت فرد دیگری برای گفتگوی دوطرفه نیستید، چه اتفاقی برای مهارت‌های گفتاری شما می‌افتد.
مانند قسمت 1، موضوع سؤالات در نظر گرفته شده برای این بخش اسپیکینگ آیلتس ساده و آسان است و نیاز به تخصص خاصی ندارند و اکثر آنها را می‌توان با واژگان ساده و دستور زبان سطح متوسط پاسخ داد. در اینجا این فرصت را دارید که با استفاده از کلمات، عبارات و ساختارهای گرامری پیشرفته نمره خود را افزایش دهید (فقط مطمئن شوید که از آنها به روش درست استفاده می‌کنید!).
اگرچه نمی توان پیش بینی کرد که ممتحن کدام موضوع را به شما می‌دهد، بیشتر موضوعات در یکی از پنج دسته زیر قرار می‌گیرند : افراد، مکان‌ها، چیزها، فعالیت‌ها و رویدادهای گذشته.
در زیر برخی از نمونه سوالات موضوع اسپیکینگ آیلتس که در سال های گذشته از آنها استفاده شده آورده شده است:

افراد

•    Describe a well-known person you like or admire.
•    Describe someone you know who has started a business.
•    Describe a person who has been an important influence in your life.
•    Describe someone you know who does something well.
•    Describe a film actor from your country who is very popular.

یک فرد شناخته شده را که دوست دارید یا تحسین می‌کنید توصیف کنید.
کسی را که می‌شناسید و کسب و کار راه اندازی کرده است، توصیف کنید.
فردی را توصیف کنید که تأثیر مهمی در زندگی شما داشته است.
کسی را که می‌شناسید توصیف کنید که کاری را به خوبی انجام می‌دهد.
یک بازیگر سینما از کشور خود را توصیف کنید که بسیار محبوب است.

مکان‌ها

•    Describe a shop near where you live that you sometimes visit.
•    Describe an interesting place you have visited.
•    Describe a place you would like to visit in the future.
•    Describe a famous tourist destination in your country.
•    Describe your dream home.

مغازه ای را در نزدیکی محل زندگی خود که گاهی اوقات از آن بازدید می‌کنید، توضیح دهید.
مکان جالبی را که بازدید کرده اید توصیف کنید.
مکانی را که می‌خواهید در آینده از آن بازدید کنید را توصیف کنید.
یک مقصد گردشگری معروف در کشور خود را توصیف کنید.
خانه رویایی خود را توصیف کنید.

چیزها

•    Describe a special gift or present you gave to someone.
•    Describe something you own which is very important to you.
•    Describe a technological device that you would like to buy in the future.
•    Describe a website you use to help you in your work or studies.
•    Describe a song or piece of music you like.

یک هدیه یا هدیه ویژه ای را که به کسی داده اید توصیف کنید.
چیزی را که مالک آن هستید و برای شما بسیار مهم است توصیف کنید.
یک دستگاه تکنولوژیکی که می‌خواهید در آینده بخرید را توضیح دهید.
وب سایتی را که به شما در کار یا تحصیل کمک می‌کند، توصیف کنید.
یک آهنگ یا قطعه موسیقی را که دوست دارید توصیف کنید.

فعالیت‌ها

•    Describe an interest or hobby that you enjoy.
•    Describe an activity that you dislike doing.
•    Describe a game that you enjoy playing.
•    Describe what you usually do on an average day.
•    Describe a festival that is important in your country.

علاقه یا سرگرمی مورد علاقه خود را شرح دهید.
فعالیتی را که دوست ندارید انجام دهید را شرح دهید.
بازی ای را که از انجام آن لذت می‌برید را توصیف کنید.
کارهایی را که معمولاً در یک روز انجام می‌دهید شرح دهید.
جشنواره ای را که در کشور شما مهم است، توصیف کنید.

رویدادهای گذشته

•    Describe a time when you helped someone.
•    Describe an event that you attended recently.
•    Describe an important choice you had to make in your life.
•    Describe a very difficult task that you succeeded in doing.
•    Describe an interesting discussion you had related to your work or studies.

زمانی را توصیف کنید که به کسی کمک کردید.
رویدادی را که اخیراً در آن شرکت کرده اید توصیف کنید.
انتخاب مهمی را که باید در زندگی خود انجام می‌دادید شرح دهید.
یک کار بسیار دشوار را که در انجام آن موفق بوده اید توصیف کنید.
بحث جالبی که در رابطه با کار یا تحصیل خود داشتید را شرح دهید.

سوالات تمرینی برای قسمت 2 اسپیکینگ آیلتس

همراه با هر موضوع اسپیکینگ آیلتس در قسمت ۲، چهار سوال برای پاسخ دادن به شما ارائه می‌شود.
این سؤالات اختیاری نیستند و اگر نتوانید به همه آنها در پاسخ خود بپردازید، نمره از دست می‌دهید.
با این حال، هیچ الزامی در مورد اینکه چه مقدار زمان یا چه مقدار اطلاعات باید برای هر یک بدهید وجود ندارد. بنابراین اشکالی ندارد که به سه سوال در 15 ثانیه پاسخ دهید و سپس در بقیه زمان روی سوال چهارم تمرکز کنید.
بیایید به یک مثال در مورد افراد نگاه کنیم:

یک فرد شناخته شده را که دوست دارید یا تحسین می‌کنید توصیف کنید.

Describe a well-known person you like or admire.

باید گفت:
این شخص کیست
کاری که این شخص انجام داده است
چرا این شخص شناخته شده است
و توضیح دهید که چرا این شخص را تحسین می‌کنید.

سوالات بالا را با مجموعه زیر در مورد یک مکان مقایسه کنید:

مغازه ای را در نزدیکی محل زندگی خود که گاهی اوقات از آن بازدید می‌کنید، توضیح دهید.

Describe a shop near where you live that you sometimes visit.

باید گفت:
چه نوع محصولات یا خدماتی را می‌فروشد
مغازه چه شکلی است
جایی که قرار دارد
و توضیح دهید که چرا از این فروشگاه بازدید می‌کنید.
و در اینجا مجموعه ای از سوالات در مورد یک چیز وجود دارد:

هدیه ای را که به کسی داده اید توصیف کنید.

Describe a gift that you gave to someone.

باید گفت:
به چه کسی هدیه دادید
چرا دادید
چه شکلی بود
و توضیح دهید که چرا این هدیه را انتخاب کردید.
نکته ای که ممکن است متوجه شوید این است که قالب این سوالات کمی عجیب است.
هیچ علامت سوالی وجود ندارد و "سوال" چهارم از لیست جدا شده است. مشخص نیست چرا ممتحنین آزمون آیلتس این کار را انجام می‌دهند، اما شاید برای آزمایش مهارت درک مطلب شما موضوع سوالات این بخش از آزمون اسپیکینگ آیلتس اینگونه مطرح می‌شود.
پس از اتمام صحبت هایتان، ممتحن ممکن است یک یا دو سوال اضافی نیز از شما بپرسد. اینها معمولاً سؤالات ساده و «گپ های کوتاه» هستند.
به عنوان مثال، در اینجا مجموعه ای از سوالات در مورد یک فعالیت وجود دارد:

علاقه یا سرگرمی مورد علاقه خود را شرح دهید.

Describe an interest or hobby that you enjoy.

باید گفت:
چگونه به آن علاقه مند شدید 
چه مدت است که آن را انجام می‌دهید
چرا از آن لذت می‌برید
و توضیح دهید که چه مزایایی از این علاقه یا سرگرمی به دست می‌آورید.
پس از اتمام صحبت، ممتحن ممکن است از شما بپرسد:

Do you think you will always be interested in this hobby?

آیا فکر می‌کنید همیشه به این سرگرمی علاقه مند خواهید بود؟

و یک سوال در مورد یک رویداد گذشته:

Describe a time when you helped someone.

زمانی را توصیف کنید که به کسی کمک کردید.
باید گفت:
کی به او کمک کردید
چه کسی بوده
چگونه به او کمک کردید
و توضیح دهید که چرا تصمیم به کمک کردن گرفتید.
ممکن است ممتحن از شما بپرسد:

In general, do you enjoy helping people?

به طور کلی، آیا از کمک کردن به مردم لذت می‌برید؟
در مورد این سوالات استرس نداشته باشید. آنها صرفاً قصد دارند یک مکث کوتاه به شما ارائه دهند، لحظه ای برای استراحت بین سوال ساده تر قسمت 2 و سوالات پیچیده در قسمت 3.

 

موضوع اسپیکینگ آیلتس

 

چگونه برای پاسخگویی به موضوع قسمت 2 اسپیکینگ آیلتس آماده شویم؟

نمی توان دقیقاً پیش بینی کرد که چه سؤالاتی را به عنوان موضوع اسپیکینگ آیلتس دریافت خواهید کرد. با این حال، می‌توانید مطمئن باشید که سؤالات ساده و قابل پیش بینی خواهند بود. آنها درباره چه کسی، چه چیزی، کجا، چه زمانی، چرا، یا چگونه خواهند بود.
برای آماده سازی این بخش از آزمون Speaking، می‌توانید برای هر یک از موضوعات ذکر شده در بالا، به پرسش و پاسخ فکر کنید.
به عنوان مثال، برای موضوع

 ‘Describe someone you know who has started a business’, 

 باید تمرین کنید به سؤالاتی مانند:
این شخص کیست
این شخص چه کاری انجام می دهد
محل و زمان فعالیت کسب و کار او کجاست
چرا این شخص تصمیم به راه اندازی این کسب و کار گرفت
اگر همین کار را انجام دهید چه احساسی خواهید داشت
پاسخ دادن به همه این سوالات ممکن است بسیار بیشتر از 2 دقیقه زمان نیاز داشته باشد، اما اگر این تمرین را برای هر یک از 25 موضوع ذکر شده در بالا انجام دهید، 1 تا 2 دقیقه به طرز باورنکردنی آسان می‌شود!

موضوع و پاسخ های قسمت ۲ اسپیکینگ آیلتس 

در 4 تا 5 دقیقه پایانی آزمون Speaking آیلتس از شما سوالاتی پرسیده می‌شود که باید مقایسه کنید و توصیف کرده و در مورد علل و عوارض صحبت کنید.
این موضوعات کمی شبیه به موضوعاتی است که در Task 2 آزمون رایتینگ آیلتس مشاهده می‌کنید - و به همین دلیل، می‌توانید از بسیاری از واژگان و ساختارهای دستور زبان در اینجا استفاده کنید تا دلایل، مثال‌ها و مقایسه ها را به صحبت های خود اضافه کنید. پاسخ‌ها، با استفاده از کلمات و عباراتی مانند because، consider that، for instance، like، despite، on the other hand و غیره  می‌توانند ساختار بهتری پیدا کنند.
در هر صورت، سؤالات قسمت 3 به موضوعی که در قسمت 2 در مورد آن صحبت کردید مرتبط است و ممتحن سعی می‌کند با سؤالات بیشتری که با پاسخ های شما مرتبط است کمی شما را تحت فشار قرار دهد.
در زیر نمونه‌هایی از سوالات بخش 3 مربوط به موضوعات مطرح شده در بالا آورده شده است.
توجه کنید که اکثر سوالات در این بخش از موصوع اسپیکینگ آیلتس با عبارت What about…?’شروع می‌شوند.

‘What about young people? What about people who live in small towns? The Examiner will also press you to explain ‘Why?’ or ‘Why not?’

مثال ۱

We’ve been talking about a well-known person you like or admire. I would now like to ask you a few more general questions related to this:

ما در مورد شخص شناخته شده ای صحبت کرده ایم که دوست دارید یا تحسین می‌کنید . اکنون می‌خواهم چند سوال کلی دیگر در این زمینه از شما بپرسم:

افراد مشهور

•    In your country, what kind of people become famous?
•    What about in the past? Were these kinds of people also famous in the past?
•    What about in the future? Do you think that these people will continue to become famous in your country in the future?

در کشور شما چه نوع افرادی مشهور می‌شوند؟
در گذشته چطور؟ آیا این جور افراد در گذشته هم معروف بودند؟
در آینده چطور؟ آیا فکر می‌کنید در آینده نیز این افراد در کشور شما به شهرت خود ادامه دهند؟

فرهنگ سلبریتی‌ها

•    Famous people are often used in advertisements. Can you give me some examples of that?
•    Do you think advertisements featuring celebrities can produce a negative effect on young people?
•    How might celebrities be used to influence public opinion?

معمولاً از افراد مشهور در تبلیغات استفاده می‌شود. آیا می‌توانید چند نمونه از آن به من بگویید؟
آیا فکر می‌کنید تبلیغات با حضور افراد مشهور می‌تواند تأثیر منفی بر جوانان داشته باشد؟
چگونه می‌توان از افراد مشهور برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی استفاده کرد؟

مثال ۲

We’ve been talking about a shop near where you live. I would now like to ask you a few more general questions related to this:

ما در مورد مغازه ای در نزدیکی محل زندگی شما صحبت کرده ایم . اکنون می‌خواهم چند سوال کلی دیگر در این زمینه از شما بپرسم:

کسب و کار های محلی

•    What types of local businesses are there in your neighborhood (e.g. restaurants, shops, dentist offices)?
•    Do you think local businesses like these are important for a neighborhood? (In what way?)
•    How do large shopping malls and shopping centers affect small local businesses? (Why do you think this is?)

چه نوع مشاغل محلی در محله شما وجود دارد (مانند رستوران‌ها، مغازه‌ها، مطب های دندانپزشکی)؟
آیا فکر می‌کنید مشاغل محلی مانند این برای یک محله مهم هستند؟ چرا؟
مراکز خرید و پاساژهای بزرگ چگونه بر مشاغل کوچک محلی تأثیر می‌گذارند؟ به نظر شما چرا اینطور است؟

صاحبان کسب و کار

•    Why do you think some people want to run their own business?
•    Are there any disadvantages to running a business? (Which is the most serious?)
•    In your opinion, what are the most important qualities for a businessperson to succeed? (Why?)

به نظر شما چرا برخی افراد می‌خواهند کسب و کار خود را راه اندازی کنند؟
آیا راه اندازی کسب و کار مضراتی دارد؟ جدی ترین آنها کدام است؟
به نظر شما مهمترین ویژگی های یک تاجر برای موفقیت چیست؟ چرا؟

مثال ۳

We’ve been talking about a special gift you gave to someone. I would now like to ask you a few more general questions related to this:

ما در مورد هدیه خاصی که به کسی دادید صحبت کردیم . اکنون می‌خواهم چند سوال کلی دیگر در این زمینه از شما بپرسم:

هدیه دادن در خانواده

•    On what occasions do family members give gifts to one another in your country?
•    What about from children? What sort of gifts do children give to the adults in their families?
•    How important do you think it is for family members to give gifts to one another?

در کشور شما در چه مناسبت هایی اعضای خانواده به یکدیگر هدیه می‌دهند؟
از بچه‌ها چطور؟ کودکان چه هدایایی به بزرگسالان خانواده خود می‌دهند؟
به نظر شما هدیه دادن اعضای خانواده به یکدیگر چقدر مهم است؟

تجارت و جامعه

•    In what situations might people give gifts when they are in business?
•    What about gift giving for the economy in general? Is gift giving an important part of the economy in your country?
•    Some people say that it would be better for society if all the money spent on gifts was given to poor people instead. What do you think about that?

در چه شرایطی ممکن است افراد هنگام کسب و کار هدایایی بدهند؟
به طور کلی در مورد هدیه دادن برای اقتصاد چطور؟ آیا هدیه دادن بخش مهمی از اقتصاد کشور شماست؟
عده ای می‌گویند برای جامعه بهتر است به جای آن همه پولی که صرف هدایا می‌شود به افراد فقیر کمک شود. شما در مورد آن چه فکر میکنید؟

مثال ۴

We’ve been talking about an interest or hobby that you enjoy. I would now like to ask you a few more general questions related to this:

ما در مورد یک علاقه یا سرگرمی صحبت کرده ایم که شما از آن لذت می‌برید . اکنون می‌خواهم چند سوال کلی دیگر در این زمینه از شما بپرسم:

زندگی اجتماعی

•    How might having a hobby be good for a person’s social life?
•    What about hobbies that people do alone (e.g. watching movies, reading books)? Do you think these hobbies can also positively influence a person’s social life?
•    Are there any negative effects? Do you think that there can be negative consequences of spending too much time on a hobby?

چگونه ممکن است داشتن یک سرگرمی برای زندگی اجتماعی افراد مفید باشد؟
در مورد سرگرمی هایی که افراد به تنهایی انجام می‌دهند (مانند تماشای فیلم، خواندن کتاب) چطور؟ آیا فکر می‌کنید این سرگرمی‌ها می‌توانند بر زندگی اجتماعی افراد نیز تأثیر مثبت بگذارند؟
آیا اثرات منفی دارد؟ آیا فکر می‌کنید صرف وقت زیاد برای یک سرگرمی می‌تواند عواقب منفی داشته باشد ؟

اوقات فراغت

•    In your country, how much time do people spend on work compared to leisure activities?
•    What about in the past? Would you say that people in your country worked the same amount in the past, or did they work more?
•    What about in the future? Do you think people in your country will have more or less free time in the future?

در کشور شما، مردم در مقایسه با اوقات فراغت چقدر برای کار وقت می‌گذارند؟
در گذشته چطور؟ آیا می‌توانید بگویید که مردم کشور شما در گذشته به همین میزان کار می‌کردند یا بیشتر کار می‌کردند؟
در آینده چطور؟ آیا فکر می‌کنید مردم کشور شما در آینده بیشتر یا کمتر وقت آزاد خواهند داشت؟

مثال ۵

We’ve been talking about a time you helped someone. I would now like to ask you a few more general questions related to this:

ما در مورد زمانی صحبت کرده ایم که شما به کسی کمک کردید . اکنون می‌خواهم چند سوال کلی دیگر در این زمینه از شما بپرسم:

کمک به همسایه‌ها

•    Can you tell me some of the things that people sometimes do to help their neighbors?
•    In your opinion, is it important for neighbors to help each other? (Why?)
•    Do you think people who live in small towns help each other more than people who live in big cities? (Why?)

آیا می‌توانید برخی از کارهایی که مردم گاهی برای کمک به همسایگان خود انجام می‌دهند را به من بگویید؟
به نظر شما کمک همسایه‌ها به یکدیگر مهم است؟ چرا؟
آیا فکر می‌کنید افرادی که در شهرهای کوچک زندگی می‌کنند بیشتر از افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند به یکدیگر کمک می‌کنند؟ چرا؟

مشاغل

•    Can you give me some examples of jobs that focus on helping people?
•    What sort of qualities does a person need to do these kinds of jobs?
•    Do you think that they are paid fairly for their work? (Why, or why not?)

آیا می‌توانید چند نمونه از مشاغلی که بر کمک به مردم تمرکز دارند به من بگویید؟
یک فرد برای انجام این نوع مشاغل به چه ویژگی هایی نیاز دارد؟
آیا فکر می‌کنید که آنها در قبال کارشان عادلانه حقوق می‌گیرند؟ چرا و چرا نه؟

به خاطر داشته باشید که اینها تنها تعدادی از موضوعات احتمالی هستند که ممکن است از شما خواسته شود در طول آزمون اسپیکینگ آیلتس در مورد آنها صحبت کنید. 
برای اینکه با موضوع سوالات اسپیکینگ آیلتس بیشتر آشنا شوید و به نمونه سوالات اسپیکینگ آیلتس با جواب دسترسی داشته باشید می‌توانید در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته عضو شوید. در این نرم افزار به صورت آنلاین به نمونه سوالات تمامی کتاب های کمبریج آیلتس دسترسی دارید و می‌توانید با موضوع سوالات اسپیکینگ به طور مستقل تمرین کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!