ساختار سوالات و تمرین روزانه اسپیکینگ تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/11/10

بسیاری از شرکت کنندگان در آزمون تافل، بخش اسپیکینگ را بسیار دشوار می‌دانند. با این حال، با استراتژی های مناسب و تمرین روزانه اسپیکینگ تافل برای دستیابی به نمره بالا در این بخش از آزمون، نیازی نیست نگران باشید. 
بخش اسپیکینگ تافل شامل چهار سوال مختلف است و هر سوال ساختار متفاوتی دارد. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید این است که بدانید در هر سوال دقیقا چه انتظاری از شما می‌رود. 
در این مقاله با ساختار اسپیکینگ تافل و نمونه سوالاتی که می‌توانید برای تمرین روزانه تافل از آنها استفاده کنید، آشنا می‌شوید.

ساختار سوالات اسپیکینگ تافل

سوال 1 یک بخش اسپیکینگ تافل، سوال "گفتاری مستقل" است که در مورد یک موضوع کلی خواهد بود و معمولاً در آن، دو گزینه به شما ارائه می‌شود و از شما سوال می‌شود که کدام یک را ترجیح می‌دهید و دلیل آن را توضیح دهید.
سؤالات 2، 3، و 4 ، سوالات اسپیکینگ «تلفیقی» هستند که از شما می‌خواهند که یا متنی را بخوانید یا به یک کلیپ صوتی گوش دهید (یا هر دو!) و سپس با خلاصه کردن یا توضیح آنچه خوانده اید یا شنیده اید به سوالات پاسخ دهید.
درک ساختار هر سوال با تمرین روزانه اسپیکینگ تافل بسیار مهم است زیرا نحوه پاسخگویی شما را مشخص می‌کند.
بهترین روش آشنایی شما با ساختار اسپیکینگ تافل، شرکت در آزمون های آزمایشی تافل است. شما می‌توانید به عنوان تمرین روزانه اسپیکینگ تافل، هر روز در یکی از آزمون های TPO در نرم افزار آکادمی آنلاین زبان شایسته شرکت کنید.

5 نکته برای تمرین روزانه اسپیکینگ تافل

زمانیکه در حال تمرین روزانه اسپیکینگ تافل با نمونه سوالات واقعی TPO هستید، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید.

1.    به دستورالعمل‌ها در تمرین روزانه اسپیکینگ تافل توجه کنید

یکی از معیارهای اصلی نمره دهی در آزمون اسپیکینگ، توانایی «توسعه موضوع» است که معیار آن، میزان پاسخ کامل شما به سوال است. درواقع، اینکه چقدر خوب دستورالعمل‌ها را دنبال کرده اید و به روشی که قرار بوده، پاسخ داده اید، نمره شما را مشخص می‌کند. به عنوان مثال، سوال 4 از شما می‌خواهد آنچه را که در یک کلیپ صوتی می‌شنوید، خلاصه کنید. پس اگر به جای خلاصه کردن سخنان مدرس، نظر خود را بدهید، نمره خوبی نخواهید گرفت. تسلط بر نحوه پاسخگویی درست طبق دستورالعمل‌ها، فقط با تمرین روزانه اسپیکینگ تافل امکان پذیر است.

2.    اطلاعات کلیدی را یادداشت کنید

در طول آزمون تافل، یک تکه کاغذ خواهید داشت که می‌توانید روی آن یادداشت برداری کنید. شما قطعاً باید از این فرصت استفاده کنید، مخصوصاً زمانی که در حال گوش دادن به کلیپ صوتی سؤالات 2، سؤال 3 و سؤال 4 هستید. در حین گوش دادن، کلمات کلیدی و اطلاعات مهم را یادداشت کنید تا آماده باشید پاسخ خود را بدهید.
یادداشت برداری را در تمرین روزانه اسپیکینگ تافل تمرین کنید تا بدانید که چگونه این کار را به سرعت انجام دهید و به این ترتیب عادت کنید که فقط نکاتی را که مهم هستند یادداشت کنید و مطالبی را که مهم نیستند نادیده بگیرید. اگر می‌توانید، با یکی از دوستان مربی کار کنید تا بتوانید در حین گوش دادن، یادداشت برداری کنید. سپس یادداشت های خود را مقایسه کنید و ببینید آیا همان موارد را یادداشت کرده اید یا خیر.

3.    ساختاری برای پاسخگویی به سوالات تمرین روزانه اسپیکینگ تافل بیاموزید

اگر برای هر سوال، ساختاری در مورد نحوه ارائه پاسخ تان در ذهن داشته باشید، پاسخ های بهتری خواهید داد. به عنوان مثال، سوال 1 شما را ملزم می‌کند که از بین گزینه‌ها یکی را انتخاب کنید و نظر خود را بگویید. سوال 1 آزمون تافل می‌تواند شبیه به تمرین روزانه اسپیکینگ تافل زیر باشد:

Some people prefer to shop for clothing and other items in physical stores. Other people like shopping online. Which one do you think is better? Explain why.

برخی از افراد ترجیح می‌دهند لباس و سایر اقلام را از فروشگاه های حضوری خریداری کنند. افراد دیگر خرید آنلاین را دوست دارند. به نظر شما کدام یک بهتر است؟ توضیح دهد که چرا.

در نگاه اول، ممکن است پاسخ دادن به این سوال، به نظر آسان باشد که نظر خود را در مورد خرید بیان کنید. اگر دوستی این سوال را از شما بپرسد، احتمالاً برای پاسخ دادن به او، مشکل زیادی نخواهید داشت. با این حال، وقتی این سوال را در روز امتحان تافل می‌بینید و فقط 15 ثانیه برای آماده شدن و سپس 45 ثانیه برای صحبت کردن وقت دارید پاسخ دادن می‌تواند بسیار ترسناک باشد. اگر بدون تمرین روزانه اسپیکینگ تافل وارد آزمون شوید و استراتژی نداشته باشید، خیلی راحت ممکن است تمام وقت خود را برای فکر کردن در مورد اینکه چه بگویید و چگونه آن را بگویید، تلف کنید.
داشتن یک ساختار واضح در ذهن از نحوه پاسخگویی دقیق به هر سوال، شما را در روز امتحان بسیار آماده می‌کند.
به عنوان مثال، برای سوال 1، ساختار شما ممکن است به صورت زیر باشد:
نظر خود را بیان کنید
برای این نظر یک دلیل بیاورید
برای این نظر دلیل دوم را بیاورید  
یک داستان یا مثال شخصی در مورد تجربه خود در مورد این موضوع ارائه دهید

پاسخ نمونه:

“I enjoy shopping in general, but in my opinion, shopping online is best. I like online shopping because it’s convenient. I can buy anything I need without leaving my home. Another reason I prefer to shop on the internet is because I can compare many different stores and options and find the best quality and price. For example, last week, I wanted to buy a jacket. I was able to check the prices of different jackets from four different companies in a very short time. However, that would have taken all day if I had to go to four different stores! When I ordered the jacket, I even received a discount because there was a promotion on the website. The jacket arrived at my home the very next day, and it fit perfectly!”

من به طور کلی از خرید لذت می‌برم، اما به نظر من خرید آنلاین بهترین است. من خرید آنلاین را دوست دارم زیرا راحت است. من می‌توانم هر چیزی را که نیاز دارم بدون خروج از خانه بخرم. دلیل دیگری که ترجیح می‌دهم از طریق اینترنت خرید کنم این است که می‌توانم فروشگاه‌ها و گزینه های مختلف را با هم مقایسه کنم و بهترین کیفیت و قیمت را پیدا کنم. مثلا هفته پیش می‌خواستم ژاکت بخرم. من توانستم در مدت زمان کوتاهی قیمت ژا کت های مختلف را از چهار برند مختلف بررسی کنم. درحالیکه، اگر مجبور بودم به چهار فروشگاه مختلف بروم، تمام روز طول می‌کشید! وقتی ژاکت را سفارش دادم، به دلیل وجود تبلیغ در وب سایت، حتی تخفیف گرفتم. ژاکت همان روز بعد به خانه من رسید و کاملاً اندازه ام بود!»

همانطور که می‌بینید پاسخ به این تمرین روزانه اسپیکینگ تافل با این نظر شروع می‌شود ( "...خرید آنلاین بهتر است") و سپس دو دلیل مختلف و یک داستان/ مثال شخصی (خرید ژاکت) ارائه شده ست.
حتی اگر موضوع کاملاً متفاوت باشد، همچنان می‌توانید از همین ساختار (نظر / دو دلیل / مثال شخصی) استفاده کنید تا پاسخ خود را مطمئن و منظم کنید. داشتن ساختاری برای پاسخ به هر سوال مانند داشتن نقشه ای است که دقیقاً به شما می‌گوید کجا بروید. 

4.    کلمات و عبارات انتقالی را یاد بگیرید

می‌توانید با استفاده از کلماتی که به شما در انتقال از یک نقطه یا ایده به نقطه دیگر کمک می‌کنند، پاسخ خود را منظم‌تر، روان‌تر و پیچیده‌تر کنید. در پاسخ بالا، عباراتی مانند « First of all »، «but»، « Plus » و «another reason» به سازماندهی پاسخ کمک می‌کند و به شنونده نشان دهید که پاسخ شما قرار است به کجا برسد.
همچنین می‌توانید از این عبارات انتقالی برای طولانی‌تر کردن پاسخ‌های خود در صورت نیاز به کمک برای تکمیل زمان استفاده کنید.

به تفاوت بین بخش های این دو پاسخ نگاه کنید:

“I like online shopping better because it’s convenient and I can compare many different stores and options.” 
“First of all, I like online shopping better because it’s convenient. Another reason I like online shopping is because I can compare many different stores in a short amount of time. Plus, websites often have special discounts for new customers that normal stores don’t have…” 

خرید آنلاین را بیشتر دوست دارم زیرا راحت است و می‌توانم فروشگاه‌ها و گزینه های مختلف را با هم مقایسه کنم.
اول از همه، من خرید آنلاین را بیشتر دوست دارم زیرا راحت است. دلیل دیگری که من خرید آنلاین را دوست دارم این است که می‌توانم بسیاری از فروشگاه های مختلف را در مدت زمان کوتاهی با هم مقایسه کنم. به علاوه، وب‌سایت‌ها اغلب تخفیف‌های ویژه‌ای برای مشتریان جدید دارند که فروشگاه‌های معمولی ندارند…”
آیا می‌بینید که چگونه پاسخ دوم با عبارات انتقالی مانند " First of all "، " Another reason " و " Plus " توسعه یافته است؟ این عبارات به شما کمک می‌کند اطلاعات بیشتری را به پاسخ خود اضافه کنید و از پاسخ خود پشتیبانی کنید.

5.    برخی از عبارات و اصطلاحات کاربردی را در تمرین روزانه اسپیکینگ تافل یاد بگیرید

مهم نیست چقدر با تمرین روزانه اسپیکینگ تافل برای آزمون آماده شده اید، باز هم ممکن است کلمه ای را فراموش کنید، وسط جمله گیر کنید یا سوالی برایتان پیش بیاید که مطمئن نیستید چگونه پاسخ دهید.
در صورتی که این اتفاق بیفتد، ایده خوبی است که عبارات و اصطلاحاتی را آماده داشته باشید که به شما کمک می‌کند به مسیر اصلی بازگردید.
چند عبارت کلیدی را بیاموزید که در صورت فراموش کردن کلمه ای به شما کمک می‌کند ارتباط برقرار کنید، مانند " the word is slipping my mind at the moment..."، "this is a word like…. " و ...

تفاوت بین این دو پاسخ را مقایسه کنید:

“I prefer shopping online because websites often give…. hmmm…ummm….. uhh…..I don’t know.” 

"من خرید آنلاین را ترجیح می‌دهم زیرا وب سایت‌ها اغلب ... هوم...اممم…..اوه…..نمیدونم.”  

“I prefer shopping online because websites often give…umm… well, the word is slipping my mind at the moment, but I mean that special thing where the price is lower than normal.” 

من خرید آنلاین را ترجیح می‌دهم، زیرا وب‌سایت‌ها اغلب... خب، این کلمه در حال حاضر ذهن من را درگیر کرده است، اما منظورم همان فرایند خاصی است که قیمت محصول کمتر از حد معمول است.»
در هر دو مورد، داوطلب کلمه تخفیف را فراموش کرده است. در پاسخ اول، داوطلب هیچ "عبارات اضطراری" برای استفاده نداشت، بنابراین تردید زیادی داشت و صحبت های او چندان روان نبود.
در پاسخ دوم، دواطلب بازهم کلمه را فراموش کرده بود، اما توانست از "عبارات اضطراری" خود استفاده کند تا به روشی روان و مطمئن به صحبت کردن ادامه دهد.
در آزمون تافل، توانایی شما در به خاطر سپردن تک تک لغات واژگان انگلیسی که تا به حال آموخته اید مورد ارزیابی قرار نمی گیرد - حتی افراد انگلیسی زبان نیز گاهی کلمات را فراموش می‌کنند! آنچه که در روز آزمون ارزیابی می‌شود، توانایی شما برای برقراری ارتباط واضح و مطمئن است، حتی اگر همه چیز دقیقاً مطابق برنامه پیش نرود. امیدواریم که شما نیازی به استفاده از "عبارات اضطراری" خود نداشته باشید، اما در صورت استفاده از آنها بسیار خوشحال خواهید شد!

 

ساختار سوالات و تمرین روزانه اسپیکینگ تافل

منابع تمرین روزانه اسپیکینگ تافل

تمرین روزانه اسپیکینگ تافل برای اطمینان اینکه در این بخش از آزمون موفق عمل خواهید کرد ضروری است. تمرین مکرر به شما در برقراری ارتباط در یک کشور انگلیسی زبان کمک می‌کند. برای اکثر داوطلبان، بخش اسپیکینگ تافل سخت ترین بخش تافل IBT است  و همانطور که گفتیم شامل 4 سوال است: یک سوال اسپیکینگ مستقل و سه سوال اسپیکینگ تلفیقی. 
بخش مستقل مانند یک بخش پرسش و پاسخ عمومی است که نسبتاً ساده تر است. در سوالات تلفیقی، داوطلبین باید به یک مکالمه و یک سخنرانی گوش دهند و یک متن را بخوانند و بر اساس آن در صحبت های خود به سوال پاسخ دهند.
در ادامه دو منبع برای تمرین روزانه اسپیکینگ تافل به شما معرفی می‌کنیم که می‌تونید هر 4 نوع سوال را با آنها تمرین کنید:

آزمون تمرینی غیر رسمی اسپیکینگ تافل

TOEFL Speaking Practice Test 1

TOEFL Speaking Practice Test 2

TOEFL Speaking Practice Test 3

TOEFL Speaking Practice Test 4

TOEFL Speaking Practice Test 5

TOEFL Speaking Practice Test 6

TOEFL Speaking Practice Test 7

TOEFL Speaking Practice Test 8

TOEFL Speaking Practice Test 9

TOEFL Speaking Practice Test 10

TOEFL Speaking Practice Test 11

TOEFL Speaking Practice Test 12

TOEFL Speaking Practice Test 13

TOEFL Speaking Practice Test 14

TOEFL Speaking Practice Test 15

TOEFL Speaking Practice Test 16


آزمون های رسمی TPO نسخه 74 تایی

با عضویت در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته، به تی پی اوهای تافل از نسخه 1 تا 74 به صورت رایگان دسترسی خواهید داشت. بنابراین، اگر هر روز تمرین روزانه اسپیکینگ تافل را با یک TPO مثلا TPO 50، TPO 72 و غیره انجام دهید، حدود 3ماه نمونه سوال واقعی برای تمرین کردن در اختیار شما است.
اگر هدف شما فقط تمرین روزانه اسپیکینگ تافل است، در نرم افزار ما می‌توانید هر آزمون را به دلخواه انتخاب کرده و فقط به سوالات بخش اسپیکینگ پاسخ دهید. اما اگر می‌خواهید نمره کل تافل خود را افزایش دهید امکان شرکت در آزمون های TPO کامل طبق زمانبندی و فرمت تافل اصلی نیز وجود دارد.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!