ساختار اسپیکینگ تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/10/19

تصور کنید که در روز امتحان هیچگونه آشنایی با ساختار اسپیکینگ تافل ندارید، چگونه می توانید زمان خود را برای پاسخگویی به هر یک از سوالات اسپیکینگ تنظیم کنید؟ احتمالا از خودتان می پرسید: قرار است چه سوالاتی از شما بپرسند؟ به چه مهارت هایی برای کسب نمره بالا در اسپیکینگ تافل نیاز دارید؟ و چون پاسخ سوالات خود را نمی دانید، دچار استرس می شوید. درک ساختار آزمون اسپیکینگ تافل، استرس شما را در روز آزمون کاهش می دهد پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

شرایط آزمون اسپیکینگ تافل چیست؟

آزمون TOEFL توانایی شما در صحبت کردن در مورد موضوعات آشنا و همچنین توانایی شما در خلاصه کردن شفاهی اطلاعات را ارزیابی می کند.
ساختار آزمون اسپیکینگ تافل به دو بخش تقسیم می شود: سوالات اسپیکینگ مستقل و تلفیقی.
در کل چهار سوال وجود دارد.

سوال اسپیکینگ تافل مستقل

بخش اول اسپیکینگ تافل، سوال مستقل است یعنی شما باید از اطلاعات خودتان برای پاسخگویی به این سوال استفاده کنید و این بخش فقط یک سوال دارد که برای جواب دادن به آن، 15 ثانیه به شما فرصت داده می شود تا ایده هایتان را آماده کرده و یادداشت کنید. سپس باید به مدت 45 ثانیه با میکروفون صحبت کنید.
 سوال اول در ساختار اسپیکینگ تافل: نظر شخصی
همانطور که از نام آن پیداست، این سوال از شما می خواهد که نظر خود را در مورد موضوعی بیان کنید.
شما باید بگویید که آیا با یک جمله موافق هستید یا مخالف
یا ممکن است از شما خواسته شود که یک طرف را انتخاب کنید و دلیل آن را توضیح دهید. شما باید نظر خود را با دلایل حمایت شده ارائه کنید!

نمونه سوال بخش ۱ آزمون اسپیکینگ تافل 

Some people think students should take a gap year before entering the workforce while others think this is a waste of time. What is your opinion? Explain your opinion with details and examples.
Give your opinion; your view on the topic and explain why you took this position

برخی از مردم فکر می کنند دانش آموزان باید قبل از ورود به بازار کار یک سال فاصله بیکار باشند در حالی که برخی دیگر فکر می کنند این اتلاف وقت است. نظر شما چی است؟ نظر خود را با جزئیات و مثال توضیح دهید.
نظر خود را بیان کنید؛ دیدگاه خود را در مورد موضوع بگویید و توضیح دهید که چرا این موضع را اتخاذ کردید.

سوال اسپیکینگ تافل تلفیقی

ساختار اسپیکینگ تافل تلفیقی که بخش دوم آزمون اسپیکینگ را تشکیل می دهد به این صورت است که شما از اطلاعاتی که از خواندن و/یا گوش دادن به متون در اختیار شما قرار می گیرد برای پاسخگویی به سوالات استفاده می کنید.
در کل سه سوال در این بخش وجود دارد. برای سوالات 2 و 3، 30 ثانیه به شما فرصت داده می شود تا ایده هایتان را آماده کرده و یادداشت کنید. سپس باید به مدت 60 ثانیه با میکروفون صحبت کنید. برای سوال 4، فقط 20 ثانیه برای آماده کردن پاسخ و 60 ثانیه برای صحبت کردن به شما وقت داده می شود.
برای تکمیل این بخش، باید اطلاعاتی را که از قسمت ریدینگ و لیسنینگ بدست می آورید به طور خلاصه با هم ادغام یا ترکیب کنید، یا اطلاعاتی را که در یک سخنرانی می شنوید، خلاصه کنید. شما می توانید در حین گوش دادن یادداشت برداری کنید.
اگر می خواهید در این بخش، نمره بالایی کسب کنید باید با تکنیک های یادداشت برداری سریع آشنا باشید.

سوال دوم در ساختار اسپیکینگ تافل: خلاصه اعلامیه و نظر دانشگاه

برای این سوال، یک متن ریدینگ کوتاه به شما داده می شود. بسته به طول متن، 45 تا 50 ثانیه برای خواندن آن فرصت خواهید داشت. متن مربوط به یک موضوع دانشگاهی است، مانند پارکینگ دانشجویی، یا به عنوان مثال، شهریه.
سپس مکالمه ای را بین دو دانشجو در رابطه با آن موضوع خواهید شنید. در این گفتگو یکی از دانشجویان نظر قاطعی در مورد موضوع خواهد داشت. سپس باید آن نظر را خلاصه کنید و توضیح دهید که چرا دانشجو این نظر را دارد.

سوال سوم در ساختار اسپیکینگ تافل: ریدینگ و لیسنینگ را خلاصه کنید

برای این سوال در ساختار اسپیکینگ تافل، شما 45 تا 50 ثانیه فرصت خواهید داشت تا یک متن کوتاه در مورد یک موضوع دانشگاهی بخوانید. سپس یک سخنرانی کوتاه در مورد همان موضوع خواهید شنید.
سپس از شما خواسته می شود که از مثال های سخنرانی برای توضیح موضوع آکادمیک مطرح شده در ریدینگ استفاده کنید. برای انجام موفقیت آمیز این کار مهم است که یادداشت های خوبی بردارید.

سوال چهارم در ساختار اسپیکینگ تافل: خلاصه سخنرانی

در آخرین سوال بخش اسپیکینگ، یک سخنرانی در مورد یک موضوع دانشگاهی خواهید شنید. هنگام گوش دادن باید نکات و مثال های اصلی سخنرانی را یادداشت کنید. سپس از یادداشت های خود برای خلاصه کردن ایده های سخنرانی استفاده خواهید کرد.

چطور به صورت عملی با ساختار اسپیکینگ تافل آشنا شوید؟

تست‌های تمرینی تافل TPO نسخه ۷۴ تایی و آزمون های شبیه‌سازی شده تافل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که احساس کنید در حال شرکت در آزمون رسمی تافل هستید. ساختار تمام سوالات از جمله بخش اسپیکینگ تافل از نظر سختی، مدت زمان و سبک کاملا شبیه به تافل رسمی است. با شرکت در این آزمون های آزمایشی کاملا درک خواهید کرد که در روز آزمون چه انتظاری داشته باشید و اعتماد به نفس به دست خواهید آورد. 
در نرم افزار آکادمی آنلاین زبان شایسته به تمامی تی پی او های تافل از ۱ تا ۷۴ به صورت آزمون کامل 4.5 ساعته تافل و همچنین به صورت بخش های مجزا مثلا اسپیکینگ یا رایتینگ دسترسی خواهید داشت که می توانید برای آشنایی با ساختار آزمون واقعی تافل، در هر یک از انها شرکت کنید. 
اگر درخواست تصحیح پاسخ های اسپیکینگ و رایتینگ را برای ما ارسال کنید می تواتید در مورد پاسخ های گفتاری و نوشتاری خود نمره و بازخورد دریافت کنید.

تفاوت بین آزمون های ماک غیر رسمی و TPOهای تافل چیست؟

آزمون‌های آزمایشی غیررسمی تافل با آزمون‌های TPO تافل متفاوت هستند، زیرا آزمون‌های ماک از سؤالات شبیه سازی شده مشابه با «سوالات تافل» استفاده می‌کنند، در حالی که آزمون‌های تی پی او تافل دقیقا همان سؤالات تافل هستند که قبلاً توسط ets به صورت آزمون رسمی برگزار شده اند. بنابراین تست های شبیه سازی شده Tpo تضمین می کنند که به طور کامل آزمون تافل را تجربه کنید و با ساختار بخش های مختلف از جمله اسپیکینگ تافل آشنا شوید. این باعث می شود که آزمون های شبیه سازی شده تی پی او در کسب نمره بالا در آزمون اسپیکینگ تافل شما بسیار مفید باشد.
عضویت در نرم افزار ما علاوه بر آزمون های تی پی او نسخه ۷۴ تایی شامل نمرات و بازخوردهای حرفه‌ای برای بخش اسپیکینگ و رایتینگ است که توسط اساتید حرفه ای و براساس پاسخ های نرم افزارهای معتبر ای ریتر ارائه می شود. آزمون های تمرینی TPO بهترین روش برای تقویت مهارت های تست زنی شما هستند.

آیا آزمون ماک تافل در آمادگی اسپیکینگ موثر است؟

قطعا شرکت در ازمون شبیه سازی شده می تواند به شما کمک کند که علاوه بر آشنایی با ساختار اسپیکینگ تافل، خودتان را برای مدیریت زمان و پاسخگویی به سوالات هر بخش آماده کنید. شما همچنین با نوع سوالات آشنا خواهید شد و می توانید دستورالعمل های تکراری را در روز آزمون واقعی رد کنید که در وقت شما صرفه جویی می کند.

 

ساختار اسپیکینگ تافل

سوالات متداول دانشجویان در مورد آمادگی تافل 

آیا می توانم ۱۵ روزه برای تافل آماده شوم؟

بله، با منایع مطالعاتی خوب و یک برنامه مطالعاتی موثر، می توانید ظرف 15 روز یا دو هفته برای تافل آماده شوید. مطالعات روزانه خود را با توجه به هدف زمانی خود برنامه ریزی کنید و به آن پایبند باشید. آن را به طور مداوم دنبال کنید و در عین حال روی نقاط ضعف خود تمرکز کنید و آنها را تقویت کنید. با آزمون های آزمایشی تافل تی پی او تمرین کنید تا کاملا بر ساختار بخش های مختلف تافل از جمله اسپیکینگ مسلط شوید، به این ترتیب قطعاً قادر خواهید بود به هدف خود برسید. 

چقدر زمان برای آماده شدن برای تافل نیاز دارم؟

میانگین زمانی که برای آماده شدن برای آزمون تافل نیاز دارید حدود 2 تا 3 ماه است. با این حال، پیشنهاد می شود که آمادگی خود را از قبل شروع کنید. برای برخی از داوطلبین ممکن است چند هفته طول بکشد تا آماده شوند در حالی که برخی دیگر به زمان بیشتری نیاز دارند. همه چیز به سرعت یادگیری شما و میزان توانایی شما در مهارت های ارتباطی زبان انگلیسی بستگی دارد.

چگونه می توانم برای تافل به صورت رایگان آماده شوم؟

منابع TOEFL و آزمون های تمرینی فراوانی وجود دارد که می توانید به عنوان منابع رایگان از آنها استفاده کنید. پیشنهاد می شود حتما در آزمون های رسمی تی پی او در نرم افزار آکادمی آنلاین زبان شایسته شرکت کنید. این تست های تمرینی دقیق هستند و شامل انواع سوالات واقعی هستند که در امتحان تافل با آنها روبرو می شوید. در نرم افزار ما به تمامی کتاب ها و منابع مورد نیاز برای آمادگی تافل به صورت کاملا رایگان دسترسی خواهید داشت.

بهترین روش آمادگی برای آزمون تافل آنلاین چیست؟

همیشه پیشنهاد می شود به سراغ مواد و منابع رسمی آماده سازی بروید. تست های تمرینی فراوان و منابع رایگان مانند - TOEFL Planner، TOEFL Talks، TOEFL Go  که وب سایت های رسمی ارائه شده می توانند منبع مطالعاتی مناسبی باشند. اما بهترین روش آمادگی برای آزمون تافل، شرکت در ازمون های شبیه سازی شده تی پی او تافل و آشنایی با ساختار و سوالات تافل در بخش های مختلف از جمله اسپیکینگ است.

آیا می توانم برای تافل در خانه آماده شوم؟

بله، می توان برای تافل در خانه آماده شد. تمام استراتژی های آماده سازی که در این مقاله به اشتراک گذاشته شده است را دنبال کنید و به برنامه مطالعاتی خود پایبند باشد. همچنین، از تجربیات شرکت کنندگان در آزمون یاد بگیرید و درک کنید که در کدام زمینه باید زمان بیشتری را برای تمرین صرف کنید. بر این اساس برنامه مطالعه خود را ایجاد کنید و با سوالات رسمی ازمون تافل از جمله TPOهای نسخه ۷۴ تایی به تمرین بپردازید تا با ساختار اسپیکینگ تافل و سایر بخش های ازمون آشنا شوید.

روز قبل از آزمون چه کاری باید انجام دهم؟

روز قبل از ازمون باید خوب استراحت کنید، و زودتر به رختخواب بروید و حداقل 6 ساعت بخوابید. از آنجایی که تافل آزمونی نیست که بتوانید شب قبل کار فوق العاده ای برای کسب نمره بالاتر در آن انجام دهید و به علاوه، شما هفته ها را صرف تمرین سخت برای آزمون و تقویت مهارت های خود کرده اید، بهتر است خودتان را خسته نکنید و به سخت کوشی خود ایمان داشته باشید و یک روز قبل از امتحان تافل به خود استراحت دهید تا در روز آزمون سرحال بیدار شوید.
فراموش نکنید که خط مشی ها و رویه های روز آزمون که در بولتن ثبت نام آمده است را بخوانید .

در روز آزمون تافل چه باید کرد؟

در روز آزمون باید به موقع در مرکز آزمون حاضر شوید. حداقل 30 دقیقه قبل از شروع برنامه ریزی شده امتحان به مرکز آزمون بروید تا زمان لازم برای ورود به جلسه را داشته باشید. مطمئن شوید که تمام مدارک لازم از جمله کارت شناسایی معتبر و قابل قبول خود را به همراه داشته باشید و از بردن مواد غذایی، وسایل الکترونیکی، فلزی و خوراکی در داخل مرکز آزمون خودداری کنید زیرا مجاز نیست.
قبل از شروع آزمون، تمام دستورالعمل های روی صفحه را با دقت بخوانید. یک کاغذ و مداد برای یادداشت برداری در حین پاسخ دادن به سوالات در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین، میکروفون خود را بررسی کنید که آیا خوب کار می کند و مطمئن شوید که همه چیز مرتب است. در حین امتحان، بدون عجله یا استرس روی سؤال فعلی که در صفحه می بینید تمرکز کنید. نترسید، شما از قبل تمرین کردید و با ساختار آزمون تافل و بخش های مختلف آن از جمله اسپیکینگ آشنایی دارید پس خونسردی خود را از دست ندهید، فقط با آرامش کار کنید. اگر به اندازه کافی مطمئن باشید که می توانید تافل را با نمرات عالی شکست دهید، در نهایت قادر خواهید بود این کار را انجام دهید! 

بهترین منابع برای آشنایی با ساختار آزمون تافل را کجا پیدا کنید؟

بهترین منابع برای آشنایی با ساختار آزمون تافل از جمله بخش های اسپیکینگ، رایتینگ، لیسنینگ و ریدینگ، آزمون‌های تمرینی TPO تافل با کیفیت بالا، است که می تواند به شما کمک کند مهارت‌های خاصی را برای تمام بخش‌های تافل در خودتان تقویت کنید.
با عضویت در نرم افزار شبیه ساز ازمون آکادمی آنلاین زبان شایسته به تمام ازمون های تی پی او نسخه ۷۴ تایی، منابع و کتاب های رایگان و بسیاری از سوالات گام به گام برای آماده سازی بهتر دسترسی خواهید داشت.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!