نکات اسپیکینگ تافل همراه با نمونه سوال

زمان مطالعه : 15 دقیقه | منتشر شده در: 1401/09/16

در این مقاله به طور کامل به بخش Speaking آزمون تافل iBT می‌پردازیم و نکات اسپیکینگ تافل را همراه با نمونه سوالات Speaking با شما به اشتراک می‌گذاریم .
قبل از شروع به کارگیری نکات و استراتژی های مختلف تافل ، باید ساختاد آزمون را درک کنید، به همین علت در ابتدا به این نکته می‌پردازیم.

ساختار اسپیکینگ تافل

بخش Speaking تافل iBT توانایی شما را در صحبت کردن به زبان انگلیسی در یک محیط آکادمیک آزمایش می‌کند. اولین نکات مهمی که باید در خصوص ساختار اسپینکینگ تافل درک کنید این است که بدانید این بخش چندین مهارت را در چهار سوال مختلف ارزیابی می‌کند:
سوال 1: سوال اسپیکینگ مستقل
سوالات  2، 3، و 4: سوالات تلفیقی اسپیکینگ، دیدینگ، و لیسنینگ
سؤالات اسپیکینگ مستقل توانایی شما را در صحبت کردن به زبان انگلیسی در مورد ایده‌ها و نظرات تان ارزیابی می‌کنند، در حالی که سوالات  تلفیقی شما را ملزم می‌کند که توانایی های خود را در سه مهارت مختلف ادغام کنید. بنابراین، نکات اسپیکینگ تافل برای بخش مستقل و تلفیقی متفاوت است.
در بخش تلفیقی، علاوه بر بیان صحیح، باید توانایی خود را در خواندن و گوش دادن نیز نشان دهید.
ساختار بخش اسپیکینگ تافل به شرح زیر است:
سوال ۱: ۱۵ ثانیه زمان آماده سازی و ۴۵ ثانیه برای پاسخگویی.
سوال ۲ و ۳: ۵ ثانیه برای خواندن، زمان آماده سازی ۳۰ ثانیه و ۶۰ ثانیه برای پاسخگویی
سوال ۴: زمان آماده سازی ۲۰ ثانیه و ۶۰ ثانیه برای پاسخگویی

رایج ترین موضوع سؤالات اسپیکینگ تافل

سوالات بخش speaking می‌توانند طیف وسیعی از موضوعات، از زندگی دانشجویی و تحصیل، تا فناوری و محیط زیست را دربرگیرند. بسیاری از سوالات مربوط به دانشجویان است، اما همیشه اینطور نیست.
ما قصد داریم به چند نمونه سوال برای بخش Speaking و نکات اسپیکینگ تافل بپردازیم. اگر مایل به دریافت نکات و نمونه تمرینات بیشتر در بخش های دیگر آزمون هستید، می‌توانید در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته ثبت نام کرده و با نمونه سوالات واقعی تی پی او از نسخه ۱ تا ۷۴ تمرین کنید. 
یکی از نکات مهم ما برای اسپیکینگ تافل این است که با سبک‌ها و مضامین سوالات آشنا شوید.

نکات و نمونه سوال 1 اسپیکینگ تافل

برای سوال 1، از شما خواسته می‌شود به یک سوال پاسخ دهید. شش نوع سوال وجود دارد که ممکن است با آنها روبرو شوید. انواع این سوالات را با چند نمونه سوال بیان می‌کنیم:

سه گزینه ای

Example: Which of the following tools is best for looking for a job? (1) the internet (2) newspapers (3) connections.

مثال: کدام یک از ابزارهای زیر برای جستجوی کار بهترین است؟
(1) اینترنت (2) روزنامه (3) روابط.

موافق یا مخالف

Example: Do you agree or disagree with the following statement: it is never too late to get a degree in university.

مثال: آیا با جمله زیر موافقید یا مخالف: 
هیچ وقت برای گرفتن مدرک دانشگاه دیر نیست.

ترجیح دادن

Example: Some people prefer to buy new books while some people would like to buy used books, what is your opinion?

مثال: بعضی‌ها ترجیح می‌دهند کتاب های جدید بخرند در حالی که بعضی‌ها دوست دارند کتاب های دست دوم بخرند، نظر شما چیست؟

توضیحات یا تفسیر

Example: Should schools engage in character education to instill morals and values in children?

مثال: آیا مدارس باید برای القای اخلاق و ارزش‌ها در کودکان به شخصیت سازی بپردازند؟

مزایا یا معایب

Example: Many students like to move far away from home for their university studies. What are the advantages and disadvantages of this?

مثال: بسیاری از دانشجویان دوست دارند برای تحصیلات دانشگاهی خود دور از خانه باشند. مزایا و معایب این کار چیست؟

برای هر سؤال، تقریباً 15 تا 30 ثانیه فرصت دارید تا پاسخ خود را آماده کنید، سپس 45 تا 60 ثانیه دیگر برای پاسخ دادن وقت خواهید داشت. کل زمان برای بخش اسپیکینگ تافل،  17 دقیقه است.

نکات و نمونه سوال 2 و 3 اسپیکینگ تافل

سوالات 2 و 3 مهارت های خواندن و شنیدن شما را با هم ارزیابی می‌کنند. یک متن کوتاه به شما داده می‌شود تا بخوانید، سپس یک فایل صوتی از یک بحث در مورد متن و یک سخنرانی در مورد همان موضوع پخش می‌شود. در هر مورد، از شما خواسته می‌شود که با توضیح آنچه شنیده اید و خوانده اید به سوال پاسخ دهید.
این بخش اسپیکینگ بسیار کوتاه است و به احتمال زیاد به مسائل مربوط به زندگی دانشگاهی می‌پردازد. موضوعات قبلی شامل سیاست دانشگاه، حمل و نقل و اسکان دانشجویان بوده است.

نکات و نمونه سوال 4 اسپیکینگ تافل

برای سوال 4، از شما خواسته می‌شود که به یک فایل صوتی که در رابطه با یک سخنرانی دانشگاهی است، پاسخ دهید . مدت زمان فایل صوتی حدود دو دقیقه است و از یک بلندگو به صورت مداوم پخش می‌شود.
این سخنرانی می‌تواند درباره هر موضوع آکادمیک باشد، اما از شما انتظار نمی رود که دانش خاصی مرتبط با آن داشته باشید. موضوعات رایج بر علوم انسانی و علوم پایه، مانند جامعه شناسی یا روانشناسی تمرکز دارند.

نکات ضروری برای تسلط بر بخش اسپیکینگ تافل جدید

بخش اسپیکینگ قسمت سوم آزمون تافل است. شما حدود 17 دقیقه فرصت دارید تا به چهار سوال پاسخ دهید. به یاد داشته باشید که این بخش فقط شامل صحبت کردن نیست! در سراسر بخش اسپیکینگ تافل باید بخوانید، گوش دهید و صحبت کنید که می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد، اما اگر قبل از رفتن به مرکز آزمون با انواع سؤالات آن آشنا شوید و نکات اسپیکینگ تافل را بدانید احساس راحتی بیشتری خواهید داشت و نمره بالاتری کسب خواهید کرد.
اولین سوال در آزمون، یک سوال اسپیکینگ مستقل است که صرفاً از شما می‌خواهد که نظر شخصی خود را در مورد یک موضوع خاص ارائه دهید. سه سؤال پایانی سؤالات "تلفیقی" نامیده می‌شوند و شامل شنیدن و خواندن همراه با صحبت کردن می‌شوند.

نکات پاسخگویی به سوال اول اسپیکینگ مستقل

در سوال 1 اسپیکینگ تافل مستقل که به آن سوال "انتخاب شخصی" نیز می‌گویند، از شما خواسته می‌شود نظر خود را در مورد موضوعی که احتمالاً مربوط به مدرسه، کار یا جنبه دیگری از زندگی در دنیای امروز است، صحبت کنید.
معمولاً، در این سؤال، از شما می‌پرسند که آیا با یک جمله معین موافق هستید یا مخالف. دستورالعمل کلی سوال ممکن است به این شکل باشد:
«موافقت یا مخالفت خود را با عبارت زیر بیان کنید. سپس دلایل خود را با استفاده از جزئیات خاص درباره استدلال تان توضیح دهید.

“State whether you agree or disagree with the following statement. Then explain your reasons using specific details in your argument.
 Teachers should assign daily homework to students.”

معلمان باید تکالیف روزانه را برای دانش آموزان تعیین کنند.»
گاهی اوقات، سؤال شما را ملزم به انتخاب بین دو گزینه متضاد می‌کند. در این صورت، سوال شبیه به نمونه زیر خواهد بود:

“There are many different approaches to academic studies, and all of them have specific benefits. Do you prefer to study for tests in a group, or to study alone? Include details and examples to support your explanation.”

«رویکردهای مختلفی برای مطالعات آکادمیک وجود دارد و همه آنها مزایای خاصی دارند. آیا ترجیح می‌دهید برای آزمون به صورت گروهی مطالعه کنید یا به تنهایی مطالعه کنید؟ جزئیات و مثال هایی را برای پشتیبانی از توضیحات خود بیان کنید.
در نهایت، ممکن است با سؤالی مواجه شوید که به یک موقعیت فرضی اشاره دارد. این سوالات کمتر رایج هستند اما به این شکل زیر مطرح می‌شوند:

“Some companies have rules that forbid employees from using personal cell phones during working hours. Do you think this is a good idea? Why or why not? Use specific reasons and examples to support your answer.”

برخی از شرکت‌ها قوانینی دارند که کارمندان را از استفاده از تلفن همراه شخصی در ساعات کاری منع می‌کند. آیا فکر می‌کنید که این ایده ی خوبی است؟ چرا بله و چرا خیر؟ از دلایل و مثال های خاص برای پشتیبانی از پاسخ خود استفاده کنید.»
 می‌توانید در لینک زیر نمونه سوالات بیشتری را با پاسخ های صوتی دریافت کنید: 
 نمونه سوالات با پاسخ های ضبط شده اسپیکینگ تافل

نکات پاسخگویی به سوال دوم اسپیکینگ تافل– اطلاعیه دانشگاه

سوال دوم به عنوان "اطلاعیه دانشگاه" شناخته می‌شود که اولین سوال تلفیقی است و شامل خواندن، گوش دادن و صحبت کردن می‌شود.
ابتدا یک مقاله کوتاه خواهید خواند که تغییراتی را که در محوطه دانشگاه اتفاق می‌افتد توصیف می‌کند یا تغییری را پیشنهاد می‌کند که نویسنده فکر می‌کند باید رخ دهد. تغییرات معمولاً به مواردی مانند کلاس‌ها یا امکانات دانشگاه مربوط می‌شود. به عنوان مثال، ممکن است اعلام شود که یک گالری هنری جدید در محوطه دانشگاه ساخته خواهد شد. دو دلیل برای تغییر وجود خواهد داشت. شما 45 ثانیه برای خواندن متن فرصت دارید. پس از آن متن رد می‌شود و دیگر آن را نخواهید دید.
در مرحله بعد، صحبت دو دانشجو در مورد متنی که خواندید را خواهید شنید. یکی از دانشجویان با تغییر موافق یا مخالف خواهد بود. او برای نظر خود دو دلیل می‌آورد. توجه داشته باشید که دلایل ارائه شده در فایل صوتی به دلایل ارائه شده در متن پاسخ خواهند داد. این بدان معناست که اگر در متن ذکر شده است که گالری هنری قدیمی بسیار کوچک است، سخنران به این اشاره خواهد کرد که گالری قدیمی به همان اندازه عالی است.
پس از شنیدن مکالمه، از شما خواسته می‌شود آنچه را که خوانده اید و گوش داده اید، خلاصه کنید. شما 30 ثانیه برای آماده کردن پاسخ و 60 ثانیه برای صحبت کردن وقت خواهید داشت.
سوال شبیه به نمونه زیر خواهد بود:

“The woman expresses her opinion of the university’s plan. State her opinion and the reasons she gives for holding that opinion.”

«یک دختر دانشجو نظر خود را در مورد طرح دانشگاه بیان می‌کند. نظر او و دلایلی را که برای این عقیده ارائه می‌کند، بیان کنید.»
 برای یادگیری نحوه پاسخ به این نوع سوال، نمونه سوال اسپیکینگ تافل و پاسخ آن را در لینک زیر بیینید: 
نمونه سوال اسپیکینگ تافل اطلاعیه دانشگاه همراه با جواب

نکات سوال سوم اسپیکینگ تافل

سومین سوال سخنرانی تافل به عنوان سوال "عمومی تخصصی" نامیده می‌شود که شامل خواندن، گوش دادن و صحبت کردن است.
ابتدا مقاله کوتاهی در مورد یک اصطلاح یا مفهوم دانشگاهی خواهید خواند که حدود 100 کلمه خواهد بود. 45 ثانیه برای خواندن آن فرصت خواهید داشت. وقتی زمان شما تمام شد، مقاله رد می‌شود و دیگر آن را نخواهید دید.
در ادامه، به یک سخنرانی کوتاه در مورد همین موضوع گوش خواهید داد که حدود یک یا دو دقیقه طول خواهد کشید. این سخنرانی یک یا دو مثال از اصطلاح یا مفهوم را از متن توضیح می‌دهد. این به این معنی است که، برای مثال، اگر مقاله تماماً در مورد اصطلاح "پژواک" باشد، در سخنرانی به دو حیوان اشاره خواهد شد که از پژواک‌گذاری استفاده می‌کنند.
در نهایت، از شما خواسته می‌شود که متن و سخنرانی را خلاصه کنیدو 30 ثانیه برای آماده کردن پاسخ و 60 ثانیه برای صحبت به شما وقت داده می‌شود.
سوال اسپیکینگ تافل شبیه به نمونه زیر خواهد بود:

“Using the examples from the lecture, explain the concept of echolocation.”

"با استفاده از مثال های سخنرانی، مفهوم پژواک را توضیح دهید."
برای کسب اطلاعات بیشتر به یک نمونه سوال (با پاسخ) در لینک زیر گوش بدهید: 
نمونه سوال سوم اسپیکینگ تافل همراه با جواب

نکات سوال چهارم اسپیکینگ تافل درباره سخنرانی علمی

چهارمین سوال اسپیکینگ تافل، سوال "سخنرانی آکادمیک" نام دارد که هم شامل گوش دادن و هم صحبت کردن می‌شود.
ابتدا به یک سخنرانی کوتاه در مورد یک موضوع دانشگاهی گوش خواهید داد. این سخنرانی معمولاً نحوه انجام کاری را توضیح می‌دهد. به عنوان مثال، ممکن است تکنیک خاصی را که پرندگان برای شکار کردن غذا استفاده می‌کنند، توصیف کند یا ممکن است در مورد چگونگی زنده ماندن ماهی های خاص در بخش هایی از اقیانوس بدون هیچ نوری باشد که مفهوم را با استفاده از مثال های ملموس نشان خواهد داد. مدت زمان سخنرانی 1 تا 1.5 دقیقه خواهد بود.  
هنگامی که سخنرانی کامل شد از شما خواسته می‌شود تا با استفاده از مثال های ذکر شده در آن، نکات مطرح شده در این سوال اسپیکینگ تافل را توضیح دهید. اصولاً فقط باید مطالب سخنرانی را خلاصه کنید و 20 ثانیه برای آماده شدن و 60 ثانیه برای صحبت به شما داده می‌شود.
سوال شبیه به نمونه زیر خواهد بود:

Using the examples of sharks and jellyfish, explain how animals cooperate with each other.

با استفاده از مثال های کوسه و عروس دریایی، نحوه همکاری حیوانات با یکدیگر را توضیح دهید.
نمونه سوال ۴ اسپیکینگ تافل با جواب درباره سخنرانی دانشگاهی

نکات اسپیکینگ تافل همراه با نمونه سوال

نکات مربوط به نحوه نمره دهی اسپیکینگ تافل TOEFL IBT Speaking

از نکات مهم اسپیکینگ تافل برای موفقیت در این بخش از آزمون این است که بدانید با توجه به چه معیارهایی نمره می‌گیرید.
هر سوال در بخش Speaking تافل در مقیاس صفر تا چهار مشخص می‌شود ، سپس ممتحن نمره کل شما را به مقیاس صفر تا 30 تبدیل می‌کند. نمره نهایی شما در این مقیاس مطابق با سطح مهارتی که در ادامه توضیح داده شده اعطا می‌شود:

نکته‌ها

مهارت

0-9

ضعیف

10-16

نمایشگاه

17-24

خوب

25-30

عالی

نکات مهم برای تسلط بر معیارهای نمره دهی بخش اسپیکینگ تافل IBT

نکات پاسخگویی به اسپیکینگ Speaking تافل بیشتر از ترکیب چند جمله با هم است. توصیه ما برای صحبت کردن در تافل این است که با معیارهای اصلی که پاسخ های شما بر اساس آنها ارزیابی می‌شود آشنا شوید:

پاسخ به آنچه در سوال مطرح شده است

مهمترین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که شما باید به سؤالی که به شما داده شده پاسخ دهید ، نه سؤالی که در خانه تمرین کرده اید. ممتحن بررسی خواهد کرد که چقدر به سؤال پاسخ داده اید و چگونه پاسخ خود را با جزئیات در صورت لزوم و ربط دادن ایده‌ها به یکدیگر  بسط داده اید.

روان بودن پاسخ به سوال اسپیکینگ تافل

آیا پیگیری پاسخ شما آسان است؟ آیا شما روان صحبت می‌کنید؟ آیا تلفظ شما دقیق است؟
اینها برخی از سوالاتی است که ممتحن هنگام ارزیابی پاسخ های شما بررسی خواهد کرد. مهمتر از همه باید آنقدر واضح صحبت کنید تا ممتحن بتواند هر کلمه ای را که می‌گویید بفهمد.

رعایت معیارهای گرامر و واژگان

ناگفته نماند که ممتحن به تسلط شما بر گرامر و واژگان انگلیسی توجه زیادی خواهد داشت. برای نمرات برتر، باید توانایی استفاده از طیف وسیعی از ساختارهای دستوری را با استفاده دقیق از واژگان برای موضوع نشان دهید.

نکات آمادگی برای بخش اسپیکینگ تافل

Speaking یکی از ترسناک ترین بخش های هر آزمون زبان است. آمادگی برای پاسخگویی به این بخش بسیار مهم است، بنابراین به نکات مهم ما برای پاسخگویی به بخش اسپیکینگ تافل توجه کنید:

نکته 1: یادداشت بردارید

ممکن است این یک آزمون اسپیکینگ باشد اما یادداشت برداری از نکات اصلی اسپیکینگ تافل است. مطالب تافل اطلاعات حجیمی هستند، بنابراین در حین گوش دادن، مهمترین اطلاعات را یادداشت کنید.

نکته 2: از تمپلیت های آماده اسپیکینگ تافل ایده بگیرید

ممکن است ندانید چه سوال یا موضوعی به شما داده خواهد شد، اما می‌توانید برخی از جنبه های پاسخ های خود را از قبل برنامه ریزی کنید. الگویی با عبارات مفید برای معرفی نظر خود، ربط دادن به ایده دوم، ذکر تضاد و رسیدن به نتیجه تمرین کنید.

نکته 3: نکات اسپیکینگ تافل خود را واضح بیان کنید

به یاد داشته باشید که آهسته و واضح صحبت کنید: اگر ممتحن برای درک کلمات تان مشکل داده باشد، نمره خوبی نخواهید گرفت.

نکته 4: خلاق باشید

در حالی که تافل ممکن است یک آزمون باشد، اما آزمون بیان حقایق نیست. هر سوالی که از شما پرسیده می‌شود، به یاد داشته باشید که می‌توانید هر طور که دوست دارید پاسخ دهید ، به شرطی که انگلیسی را درست صحبت کنید!
نکات مهم اسپیکینگ تافل این است که نشان دهید زبان انگلیسی شما برای بیان نظر واقعی تان در سطح خوبی قرار دارد.

نکته شماره 5: لهجه‌ها را تمرین کنید

به یاد داشته باشید که تافل درک زبان انگلیسی شما را با لهجه های مختلف ارزیابی می‌کند، که اغلب شامل پخش فایل های صوتی از زبان مادری با لهجه‌هایی از سراسر بریتانیا، استرالیا، ایالات متحده و نیوزلند است. در اینجا، نکات اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking ما این است که به فایل های صوتی با لهجه های مختلف گوش دهید تا به شنیدن و درک آنها عادت کنید.

نکته 6: روی خودتان تمرکز کنید

وقتی پاسخ خود را در اتاقی با افراد دیگر بیان می‌کنید، آزمون تافل می‌تواند کمی استرس زا باشد. اگر به تمرکز شما کمک می‌کند ، هنگان پاسخگویی چشمان خود را ببندید.

با نرم افزار شبیه ساز آزمون آنلاین تافل ما به اهداف خود برسید

در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته می‌تواند در آزمون های ماک تافل به صورت آنلاین شرکت کنید و نه تنها زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید، بلکه با تمرینات و تست هایی که به طور خاص برای آزمون تافل واقعی طراحی شده اند، آماده شوید.
همانطور که ممکن است قبلاً متوجه شده باشید، موضوعات مختلفی وجود دارد که ممکن است در بخش اسپیکینگ تافل از شما خواسته شود در  نرم افزار شبیه ساز ما، می‌توانید فقط به سوالات بخش اسپیکینگ تافل پاسخ دهید و با موضوعات مختلف که در تی پی اوهای نسخه ۷۴ تایی به عنوان نمونه سوالات واقعی توسط etsارائه شده، تمرین کنید.
ما توصیه می‌کنیم آماده سازی خود را به سه بخش تقسیم کنید:
بهبود گرامر و واژگان انگلیسی؛
آشنایی با ساختار آزمون تافل،
تمرین پاسخ دادن به سوالات درباره موضوعات مختلف.
در شبیه ساز آزمون ما، می‌توانید پاسخ دادن به سؤالات واقعی را دقیقاً مانند سؤال‌هایی که در روز امتحان با آن‌ها مواجه می‌شوید تمرین کنید و حتی پاسخ های خود را برای ما ارسال کنید تا آنها را بررسی کرده و نتیجه را به شما گزارش دهیم.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!