ترجمه فارسی کتاب تافل ریدینگ فلش برای آمادگی تافل بهتر است یا ترجمه ریدینگ آزمون های TPO؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/12/22

کتاب تافل ریدینگ فلش یکی از منابع ضروری برای آماده سازی آزمون تافل است.  دانشجویان بین المللی و زبان آموزان در همه سطوح، از مبتدی تا پیشرفته می‌توانند از این کتاب و همچنین ترجمه فارسی ریدینگ فلش که به طور خاص برای انگلیسی زبانان غیربومی طراحی شده به عنوان یک منبع تکمیلی عالی ریدینگ تافل استفاده کنند.
علاوه بر ترجمه فارسی کتاب ریدینگ فلش، ترجمه فارسی ریدینگ های تی پی او تافل نیز می‌تواند منبع مناسب دیگری برای آمادگی تافل باشد. تقریبا تمام داوطلبین با آزمون های TPOکه به عنوان منبع رسمی تمرین تافل توسط ای تی اس منتشر شده آشنا هستند. تاکنون ۷۴ نسخه از این آزمون‌ها در دسترس زبان آموزان قرار گرفته که تمامی ریدینگ های آن توسط اساتید برجسته آکادمی آنلاین زبان شایسته ترجمه شده و در اپلیکیشن این سایت به صورت رایگان در اختیار داوطلبین است.
در این مقاله به مقایسه ترجمه فارسی کتاب تافل ریدینگ فلش و ریدینگ های تی پی او می‌پردازیم تا ببینیم چگونه می‌توانید برای آمادگی آزمون تافل از آنها بیشترین استفاده را ببرید.

کتاب تافل ریدینگ فلش 

کتاب تافل ریدینگ فلش، اولین بار در 20 آوریل 2001 منتشر شد و از منابع کاربردی است که می‌تواند در تقویت مهارت ریدینگ تافل به شما کمک کند.
این نسخه از کتاب که در دو فصل تدوین شده، شامل دو مجموعه زیر است:
فصل اول: ۵ زیر مجموعه حاوی تمرین‌ها و مثال های متنوع ریدینگ تافل که تمام انواع سوالات مطرح شده در ریدینگ از جمله مرجع ضمیر، پیدا کردن معنی کلمه در متن، درک ایده اصلی و غیره را شامل می‌شود.
فصل دوم: آزمون های شبیه سازی شده تافل که همان نمونه سوالات واقعی هستند که در بخش ریدینگ تافل در سال های گذشته مطرح شده اند.

چگونه برای آماده سازی تافل از کتاب ریدینگ فلش استفاده کنیم؟

متن و سوالات فصل اول کتاب تافل ریدینگ فلش به ترتیب از آسان به سخت مرتب شده است و پاسخ دادن به سوالات به تدریج برای داوطلبین مشکل تر می‌شود. به همیت علت، این کتاب برای داوطلبینی که تازه شروع به آماده سازی کرده اند و سطح مهارت ریدینگ آنها در حد مبتدی یا متوسط است نیز مناسب می‌باشد.
داوطلبین می‌توانند از ابتدا با پاسخ به سوالات ساده تر و مشاهده جواب تست های ازمون تافل سطح مهارت خود را تقویت کنند و به تدریج به سوالات سخت تر پاسخ دهند.

آیا ترجمه فارسی کتاب تافل ریدینگ فلش موجود است؟ 

ترجمه فارسی کتاب تافل فلش در برخی از سایت‌ها موجود است اما به طور رسمی چاپ نشده است. برای تمرین با ریدینگ های ترجمه شده به فارسی می‌توانید با ریدینگ های ترجمه شده تی پی او تافل تمرین کنید که در سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته در اختیار شما قرار گرفته است.

آزمون آزمایشی تافل TPO چیست؟

ETS، شرکت سازنده تافل، چند منبع مختلف از مطالب رسمی تافل را برای تمرین ارائه می‌دهد. یکی از این منابع TPO است که مخفف "TOEFL Practice Online" می‌باشد. آزمون‌های TPO مجموعه‌ای از آزمون های تمرینی کامل هستند که در سال‌های گذشته به عنوان آزمون‌های واقعی استفاده شده اند. حدود 40 مورد از آنها با شماره TPO1، TPO2 و غیره وجود دارد، و هر ساله چهار مورد از آنها در وب سایت ETS در دسترس قرار می‌گیرند.

شرکت در TPO چقدر هزینه دارد؟

شرکت در آزمون های تی پی او در سایت ای تی اس رایگان نیست. هر تست TPO در سایت ای تی اس۴۵  دلار آمریکا هزینه دارد که هزینه زیادی برای یک آزمون آزمایشی تافل است. اما در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته می‌توانید به ۷۴ نسخه از آزمون های تی پی او به صورت رایگان دسترسی داشته باشید. 

آزمون های ماک TPO چگونه برای آمادگی تافل به شما کمک می‌کنند؟

تست های TPO برای بازسازی تجربه روز آزمون بهترین کاربرد را دارند. اگر قبلاً برای تافل مطالعه کرده باشید و با انواع سؤالات و بهترین استراتژی های پاسخ به آنها آشنا شده باشید احتمالا می‌خواهید روی استقامت، زمان بندی و آرامش خود تمرکز کنید. حفظ آرامش و سرعت در طول آزمون واقعی بسیار مهم است، زیرا زمان پاسخ به سوالات ریدینگ تافل می‌تواند برای برخی از دانش آموزان مشکل ایجاد کند.
برای تقویت این مهارت و پاسخگویی به سوالات ریدینگ تافل در زمان تعیین شده، تمرین با شرایط آزمون واقعی، بسیار مهم است. شاید تصور کنید تمرین با کتاب ریدینگ تافل فلش به خصوص سوالات فصل دوم که آزمون های شبیه سازی شده هستند برای شما کافی است. اما در حقیقت برای یادگیری مدیریت زمان شما قطعاً باید پاسخگویی به سوالات را در فرمت آزمون یعنی با کامپیوتر و به صورت آزمون آنلاین تمرین کنید.
اگر می‌خواهید از منابع رسمی نیز استفاده کنید - بهترین سوالات تمرینی – همان تی پی او های تافل هستند.
برای شرکت در آزمون ماک تافل ابتدا می‌توانید در نرم افزار آکادمی آنلاین زبان شایسته عضو شوید. در این نرم افزار به تمام TPOهای ۱ تا ۷۴ مشابه (دقیقاً مشابه) با تافل فعلی و واقعی دسترسی دارید و می‌توانید یک تجربه عالی از روز امتحان به دست آورید.
شرکت در آزمون های  TPO و تمرین با آنها، استرس روز آزمون را کاهش داده و به شما کمک می‌کند با فرمت و زمان‌بندی هر بخش از آزمون آشنا شده و تجربه ای مشابه با روز آزمون تافل داشته باشید.

آزمون ماک TPOتافل را زمانبندی شده بدهیم یا بدون زمانبندی؟ 

وقتی در نرم‌افزار وارد بخش  TPO می‌شوید، گزینه‌هایی در اختیار دارید که می‌توانید آزمون خود را طبق زمانبندی، در شرایط استاندارد روز آزمون انجام دهید، یا آزمون خود را بدون زمان و به صورت تفکیک شده انجام دهید. اگر گزینه دوم را انتخاب کنید، می‌توانید هر یک از مهارت های مورد نظر خود را در طول تست انتخاب کرده و فقط به سوالات آن بخش پاسخ بدهید. 
این ویژگی‌ها در کتاب ریدینگ تافل فلش در دسترس نیستند و برای تمرین به داوطلبینی طراحی شده اند که در حین آمادگی برای تافل به کمک بیشتری نیاز دارند. 
تست واقعی نیز زمان بندی شده است، اما نسخه بدون زمانبندی مشابه یک تجربه آزمایشی واقعی نیست.

مقایسه ویژگی های ازمون تافل تی پی او با کتاب ریدینگ تافل فلش 

همانطور که گفتیم آزمون تی پی او در فرمتی مشابه با ازمون واقعی به صورت آنلاین در دسترس است. درحالیکه کتاب ریدینگ تافل فلش را باید به صورت pdfدانلود کنید و خوتان روی برگه کاغذ آزمون بدهید. 
از اصلی ترین مزایای شرکت در آزمون ماک تی پی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بررسی پاسخ‌ها توسط اساتید 

زمانیکه در آزمون تی پی او شرکت می‌کنید، پاسخ های بخش ریدینگ هر آزمون بلافاصله پس از پاسخگویی در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما مزیت نرم افزار ما این است که می‌توانید پاسخ های بخش رایتینگ و اسپیکینگ را نیز برای اساتید ما ارسال کنید تا در اسرع وقت آنها را تصحیح کرده و اشکالات تان را گزارش دهند.

آشنایی با ساختار و دستورالعمل های آزمون

آزمون های تی پی او همان سوالات واقعی آزمون های قبلی تافل هستند. بنابراین، ساختار آنها دقیقا مشابه آزمون اصلی است. زمانیکه به سوالات ریدینگ این آزمون‌ها پاسخ می‌دهید تجربه واقعی روز آزمون را خواهید داشت که به شما کمک می‌کند در روز آزمون استرس کمتری داشته باشید و از آنجاییکه با دستورالعمل‌ها آشنایی پیدا کرده اید سرعت عمل بیشتری در پاسخگویی نیز خواهید داشت و بهتر می‌توانید زمان خود را مدیریت کنید. 

مکث حین آزمون

امکان مکث در طول آزمون مهمترین ویژگی است. اگر تست زمان‌بندی نشده را انتخاب کنید، می‌توانید به سادگی آن را در هر زمانی متوقف کنید و بعداً آن را مجدداً تکمیل کنید. از آنجایی که آزمون اصلی، چهار ساعت طول می‌کشد، شرکت در آزمون بدون زمانبندی در شرایطی که فرصت کافی برای یک آزمون آزمایشی کامل تافل را ندارید می‌تواند مفید باشد.

آیا ترجمه فارسی ریدینگ های تی پی او موجود است؟

بله. در نرم افزار آکادمی آنلاین زبان شایسته ترجمه تمام ریدینگ های TPO تافل موجود است.در این نرم افزار تحت وب، ترجمه ریدینگ‌ها به صورت جمله به جمله قرار گرفته و داوطلبین با انتخاب هر شماره از تی پی او مثلا 50TPO می‌توانند متن کامل ریدینگ و ترجمه آن را ببینند.
علاوه بر این، در هر متن، کلمات مهم همراه با ترجمه آنها به صورت بولد نمایش داده شده تا داوطلبین بتوانند این کلمات را به راحتی فرا بگیرند.

 

ترجمه فارسی کتاب تافل ریدینگ فلش برای آمادگی تافل بهتر است یا ترجمه ریدینگ آزمون های TPO؟

چرا تمرین با آزمون های تی پی او از کتاب تافل ریدینگ فلش بهتر است؟

با عضویت در اپلیکیشن سایت ما می‌توانید به منابع متعددی از جمله TPO های نسخه 74 تایی و همچنین کتاب ریدینگ تافل فلش برای تمرین تافل دسترسی داشته باشید. اما شرکت در آزمون های ماک مهمترین ویژگی نرم افزا ما است زیرا به شما امکان می‌دهد تا از نزدیک با ساختار تافل آشنا شده و نمرات خود را تجزیه و تحلیل کنید.
با یکبار ثبت نام در سایت ما، برای مدت طولانی به آزمون‌ها و نتایجی که کسب کرده اید دسترسی دارید. 
همچنین اگر تازه در حال یادگیری استراتژی های پاسخگویی به سوالات بخش ریدینگ تافل و تجزیه و تحلیل آزمون هستید، همه ویژگی‌های اضافی در بخش «بدون زمانبندی» و ترجمه فارسی ریدینگ‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا با آزمون هایTPO  تمرین کنید. البته امکان دانلود کتاب ریدینگ تافل فلش نیز در بخش منابع نرم افزار وجود دارد و در صورت تمایل می‌توانید با سوالات آن نیز تمرین کنید.
 اگر در یک آزمون TPO زمانبندی شده شرکت کنید می‌توانید پاسخ به سوالات واقعی و کامل تافل را تجربه کنید. با شرکت در آزمون های تی پی او، دیدن پاسخ سوالات در هر زمانی که بخواهید یا توقف آزمون در هر زمانیکه راحت باشید، امکان پذیر است.

4 نکته برای بهبود نمره ریدینگ تافل

اگر با تمرین ترجمه فارسی کتاب ریدینگ تافل فلش، هنوز به نمره هدف ریدینگ تافل خود نرسیده اید، چندین ترفند وجود دارد که می‌توانید برای افزایش نمره خود به کار بگیرید:

فهرست کلمات آکادمیک را مطالعه کنید

واژگان آکادمیک زیادی در تافل وجود دارد و واژگان در بخش Reading به ویژه پیشرفته است. برخی از این واژگان را می‌توان در ترجمه فارسی کتاب ریدینگ فلش تافل یاد بگیرید. 
اما یکی دیگر از منابع عالی برای مطالعه لغات تافل، ترجمه فارسی ریدینگ های تی پی او در سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته است. لغات مهم تافل در متن انگلیسی و فارسی این ریدینگ‌ها بولد شده تا به داوطلبین کمک کند معنی کلمات را در متن باد بگیرند. 

از استراتژی مناسب برای خواندن متن و پاسخ به سؤالات ریدینگ تافل استفاده کنید

برخی از شرکت کنندگان در آزمون تافل این اشتباه را مرتکب می‌شوند که قبل از پاسخ دادن به سوالات تافل ابتدا کل متن ریدینگ را بخوانند. این کار می‌تواند زمان ارزشمند را هدر دهد. اگر قبل از اینکه به هر سوالی نگاه کنید کل متن را بخوانید، به جزئیات مناسب برای هر سوال توجه نخواهید کرد. سپس باید به عقب برگردید و متن را برای یافتن پاسخ دوباره بررسی کنید.
در عوض، یکی از سه استراتژی زیر را برای خواندن یک متن تافل امتحان کنید: 
ابتدا به سؤالات نگاه کنید و سپس متن را برای پاسخ بررسی کنید. 
قبل از خواندن سؤال‌ها و بررسی پاسخ‌ها، متن را برای درک ایده‌های اصلی مرور کنید. 
متن را پاراگراف به پاراگراف را بخوانید و به محض پایان خواندن آن به سؤالات یک پاراگراف پاسخ دهید. (در ریدینگ تافل، هر پاراگراف زیر مجموعه سوالات خود را دارد.)

با تمرین کتاب ریدینگ تافل فلش یا آزمون های TPO زمان را مدیریت کنید

ریدینگ تافل تنها بخشی از تافل است که محدودیت زمانی برای هر سوال ندارد. بنابراین شما باید بسیار مراقب زمان باشید. به یاد داشته باشید که باید حدود 20 دقیقه برای هر بخش و مجموعه سوال اختصاص دهید که به شما حدود 1 دقیقه و 25 ثانیه برای هر سوال وقت می‌دهد. اما بهتر است برای هر سوال فقط یک دقیقه وقت در نظر بگیرید. به این ترتیب، زمانی خواهید داشت که به عقب برگردید و پاسخ های خود را برای هر سؤال بررسی کنید.

برای امتحان تافل خود با تی پی او های تافل تمرین کنید

اگر می‌خواهید در بخش ریدینگ تافل نمره یالایی کسب کنید، بهترین راهکار، تمرین کردن با نمونه سوالات واقعی ریدینگ تافل است. تمرین با آزمون های تی پی او تافل به شما کمک می‌کند:
برای درک واژگان جدید و عبارات دشوار با متن های ریدینگ واقعی تمرین کنید. 
درک کاملی از ساختار بخش ریدینگ تافل داشته باشید و بتوانید نحوه پاسخگویی به سوالات و خواندن متن را مدیریت کنید.
بتوانید با استفاده از سرنخ های متن، معنی واژگانی که نمی دانید را خودتان پیدا کنید و تلاش کنید تا معنای کامل یک جمله، پاراگراف یا متن را بفهمید، حتی زمانی که تک تک کلمات را متوجه نمی شوید. 
یاد بگیرید که ایده های اصلی را در متن ریدینگ تافل شناسایی کنید که به شما کمک می‌کند معنی کلمات و عبارات دشوار را با بررسی جزئیات در هر پاراگراف حدس بزنید.
اگر می‌خواهید به نمره هدف خود در بخش ریدینگ تافل برسید، همین امروز در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته عضو شوید و تمرین با تی پی او های نسخه ۷۴ تایی را شروع کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!