10 منبع برای‌ دانلود تمرین لیسنینگ تافل

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1402/01/18

اگر متقاضی شرکت در آزمون تافل باشید، حتما این سوال برایتان بوجود آمده که چگونه برای بخش لیسنینگ تافل تمرین کنید؟ کاملا مشخص است که تقویت این مهارت بدون آشنایی با منابعی برای دانلود تمرین های لیسنینگ تافل امکان پذیر نیست. 
در این مقاله می خواهیم چندین منبع معتبر برای دانلود تمرین های لیسنینگ تافل به شما معرفی کنیم. اما پیش از اینکه به معرفی این منابع بپردازیم بیایید با ساختار لیسنینگ تافل آشنا شویم.

ساختار بخش لیسنینگ تافل

Listening دومین بخش در تافل است که بلافاصله پس از سوالات ریدینگ باید به آن پاسخ دهید. سوالات لیسنینگ تافل شامل کلیپ‌های صوتی کوتاه تا متوسط از سخنرانی‌ها، صحبت‌های آکادمیک و مکالمات و دیالوگ‌های معمولی‌تر است .
این بخش می تواند از 60 تا 90 دقیقه طول بکشد و دارای 34 تا 51 سوال باشد. با توجه به زمان بسیار کوتاه بخش لیسنینگ نسبت به سایر بخش ها می توان گفت یک بخش بسیار فشرده از آزمون است که البته بسیاری از داوطلبان آن را سخت ترین بخش آزمون می دانند.
لیسنینگ قطعا می تواند چالش برانگیز باشد: درک زبان گفتاری مستلزم عادت کردن به لحن و سرعت در گفتگو است. حتی ممکن است از زبان عامیانه در آن استفاده شود.
همچنین اکثر کلیپ های صوتی فقط یک بار پخش می شوند. بنابراین، مانند بخش ریدینگ یا رایتینگ فرصت دومی برای درک محتوا وجود ندارد.
با توجه به این توضیحات مشخص است که حفظ کردن واژگان تافل برای موفقیت در لیسنینگ لازم است.
با اینحال، خبر خوب این است که تمرین لیسنینگ می تواند سرگرم کننده باشد. لازم نیست تمرین کردن همیشه جدی یا آکادمیک باشد و نباید استرس زا باشد. می توانید تمرین لیسنینگ تافل را در فعالیت های روزمره و حتی سرگرمی های خود بگنجانید!
در این پست، به چند منبع عالی برای دانلود لیسنینگ تافل نگاه می کنیم که می توانید از آنها برای آماده سازی خود برای روز آزمون استفاده کنید.
اما قبل از شروع بیایید به مهارت های اساسی که باید روی آنها تمرکز کنید نگاهی بیاندازیم.

مهارت هایی که پس از دانلود لیسنینگ تافل به آن نیاز دارید

اول از همه، شما باید بدانید که هنگام آماده شدن برای بخش Listening تافل روی چه مهارت هایی کار کنید. مهارت هایی که به شما در کسب نمره بالا در لیسنینگ تافل کمک می کنند، عبارتند از:
توانایی درک آنچه گفته می شود یا بحث می شود.
تسلط بر کلمات و عبارات (واژگان تافل).
توانایی درک سریع مفهوم کلی بدون گیر کردن در قسمت هایی که متوجه نمی شوید.
هماهنگی با  لهجه های مختلف (آمریکایی، بریتانیایی، استرالیایی، نیوزلندی).
دانستن نحوه یادداشت برداری موثر (زیرا اکثر سوالات Listening دیالوگ هستند و فقط یک بار پخش می شوند).

چگونه خود را برای تمرین لیسنینگ تافل آماده کنیم؟

قبل از شروع تمرین لیسنینگ تافل، باید درباره انواع سوالات، موضوعات لیسنسنگ و دستورالعمل هایی که در سوالات این بخش مطرح می شود، تحقیق و مطالعه کنید.
بهترین راه برای آشنایی با این موارد شرکت در یک آزمون tpoآنلاین است. احتمالا می دانید که آزمون های تی پی او همان سوالات واقعی تافل بودند که در سال های قبل مطرح شدند و سازمان ای تی اس هر سال ۴ نمونه از آنها را در دسترس داوطلبان قرار می دهد. 
در حال حاضر از نسخه ۱ تا ۷۴ تی پی او در سایت ای تی اس در دسترس است. اما برای تمرین با آنها نیاز دارید هزینه بالایی بپردازید. حتما می پرسید راه حل ما چیست؟
در سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته شما به تمام tpoهای نسخه ۷۴تایی به صورت رایگان دسترسی دارید. فقط کافی است در اپلیکیشن ما عضو شوید. این ۷۴ آزمون، بهترین منبع برای تمرین لیسنینگ تافل هستند که نیازی به دانلود آنها نیز وجود ندارد.
از نمونه سوالات و دیالوگ های رسمی این آزمون ها برای مطالعه انواع سوالاتی که در تافل پرسیده می شود استفاده کنید .
همچنین روی گسترش دایره لغات خود، به ویژه واژگانی که در مکالمات معمولی درباره زندگی دانشجویی استفاده می شود، کار کنید. 
به یاد داشته باشید که سوالات لیسنینگ تافل بر گزیده‌های سخنرانی، بحث‌های سیاسی یا علمی و گفتگوهای رسمی تمرکز دارد. بنابراین بهترین راه برای تمرین لیسنینگ تافل گوش دادن به سخنرانی های ضبط شده و پادکست ها است.
منابع بسیار خوب دیگری نیز برای کمک به شما و تمرین لیسنینگ تافل وجود دارد که در ادامه انها را معرفی می کنیم:

منابع مفید برای دانلود تمرین لیسنینگ تافل

هنگامی که با نحوه کار لیسنینگ تافل آشنا شدید، می توانید راه های سرگرم کننده تری برای تمرین کردن این مهارت را امتحان کنید!
هرچند تمرینات زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود مهارت شنیداری خود انجام دهید (مانند تماشای فیلم به زبان انگلیسی، گوش دادن به موسیقی انگلیسی و صحبت با سایر زبان آموزان به زبان انگلیسی)، اما برای اینکه در تافل خوب عمل کنید، باید با نمونه سوالات واقعی تمرین کنید و با دانلود سوالات لیسنینگ تافل و تمرین با آنها، نمره خود را در آزمون بهبود بخشید.
همانطور که اشاره کردیم ازمون های آزمایشی تی پی او می توند منبع فوق العاده ای برای تمرین لیسنینگ تافل باشد. با این حال، این بدان معنا نیست که تمام مطالعه شما باید کسل کننده و رسمی باشد.
رادیو یک جایگزین عالی برای مطالعه و تمرین رسمی است که می تواند چالش گوش دادن به کلیپ هایی با موضوعات خاص را امکان پذیر کند و در عین حال سرگرم کننده و جالب باشد. یکی از مزیت های بزرگ رادیو در دسترس بودن گسترده آن در کشورهای مختلف است که به شما ابزاری عالی برای کار بر روی درک خود از لهجه های مختلف می دهد.
تماشای ویدئو نیز می تواند در شما انگیزه ایجاد کند. ویدیو می تواند توجه شما را جلب کند حتی اگر تمایلی به تمرین لیسنینگ نداشته باشید گوش دادن به سخنرانی‌ها و صحبت‌های رسمی‌تر نیز می‌تواند سرگرم‌کننده‌ باشد.
سایر منابعی که برای شروع تمرین لیسنینگ تافل می تواند به شما کمک کند، عبارتند از: 

1.  سایت test English TOEFL Listening

این راهنمای مطالعه چند نمونه تمرین لیسنینگ تافل را علاوه بر تمرین هایی که در وب سایت رسمی ETS خواهید یافت، در اختیار شما قرار می دهد. در این سایت می توانید ایده خوبی از نحوه پاسخ دادن به سوالات بخش لیسنینگ تافل کسب کنید. انجام این تمرین‌ها به شما کمک می‌کند بفهمید که باید در آمادگی برای لیسنینگ روی چه بخش هایی تمرکز کنید. برای مثال، ممکن است لازم باشد روی درک کلی، یادداشت برداری بهتر یا توجه به جزئیات بیشتر کار کنید.

2.  سایت courses online OpenCulture

تمرین لیسنینگ تافل در این سایت شامل یک مجموعه عظیم از دوره های آنلاین، سخنرانی ها و گفتگوها است. برخی از لینک ها ویدئویی هستند، اما اکثر آنها به صورت فایل های صوتی منتشر شده اند. شما می توانید از بین موضوع آکادمیک مورد علاقه خود چند تمرین لیسنینگ تافل را انتخاب کنید و به ساعت ها مطالب و سخنرانی دسترسی داشته باشید. سخنرانی هایی از دانشگاه های معتبر مانند هاروارد، UC برکلی، MIT و بسیاری دیگر در این سایت وجود دارد. این سایت شما را در معرض محیط واقعی کلاس درس قرار می دهد و شما را برای پاسخگویی به سوالات بخش لیسنینگ تافل با گوش دادن به کلیپ هایی که در آن افراد واقعی صحبت می کنند، آماده می کند.

3.  پیج دانشگاه استانفورد در iTunes

پیج دانشگاه استنفورد در iTunes می‌تواند برای تمرین لیسنینگ تافل بسیار مفید باشد اگر تمایلی به جستجو در لینک های متعدد و یافتن سوالات نمونه لیسنینگ تافل را ندارید می توانید مستقیماً به سراغ این مجموعه سخنرانی های یکی از بهترین دانشگاه های جهان بروید! استنفورد سخنرانی ها و کلیپ های زیادی از اساتید برتر خود ارائه می دهد که گوش دادن به آنها برای کسب نمره بالا در لیسنینگ تافل کافی است! همه دوره ها رایگان هستند و به طور مرتب به روز می شوند.

4.  FluentU

تمرین لیسنینگ تافل با FluentU به صورت تماشای ویدیوهای انگلیسی گلچین شده از سراسر اینترنت است. چه به دنبال یک کلیپ آموزشی، اخبار، یک سخنرانی الهام بخش یا مکالمه باشید، در این سایت نمونه ای از آن را پیدا خواهید کرد! با FluentU می توانید به موضوعات مختلف گوش دهید و به لهجه های مختلف عادت کنید. زیرنویس‌های تعاملی، مکث و جستجوی معنی کلماتی را که نمی‌دانید آسان می‌کند، به این معنی که می‌توانید همزمان روی مهارت‌های شنیداری خود کار کنید و دایره لغات خود را گسترش دهید. ویدیوهای کوتاه برای درک یک ایده کلی عالی هستند - مهارتی بسیار ضروری برای تافل! FluentU برای تمام سطوح انگلیسی مناسب است و مستقیماً در وب سایت یا به صورت یک برنامه برای  دستگاه های iOS  و  Android در دسترس است .

5.  ManyThings.org

دانشجویان تمام سطوح انگلیسی که تصمیم به شرکت در تافل دارند می توانند از ManyThings کمک بگیرند که در آن کلیپ های صوتی در مورد موضوعات مختلف به همراه زیرنویس ارائه شده تا داوطلبین در سطح مبتدی تا متوسط نیز بتوانند به راحتی با آن تمرین کنند. 
سایت Manythinhs یک منبع عالی برای تمرین لیسنینگ تافل است که به داوطلبان با سطح متوسط یا حتی پایین‌تر در زبان انگلیسی اختصاص دارد.

6.  iHeartRadio

تمرین لیسنینگ تافل در این وب سایت که دارای تعداد زیادی ایستگاه رادیویی است، کاملا سرگرم کننده است. در این سایت می توانید هر کانال رادیویی را انتخاب کرده و به صورت آنلاین پخش کنید. می توانید یک پادکست یا یک برنامه رادیویی بر اساس سرگرمی ها و علایق خود پیدا کنید. دسته های مختلف را مرور کنید یا یک ژانر رادیویی را انتخاب کنید: کمدی، ورزش، اخبار، گفتگو و حتی دانشگاه. ایستگاه‌ها عمدتاً در ایالات متحده آمریکا هستند، بنابراین برای تمرین انگلیسی آمریکایی و درک زبان عامیانه مفید هستند.

7.  سرویس جهانی بی بی سی

تمرین لیسنینگ تافل با بی بی سی، ابزاری عالی برای تسلط بر درک شما از زبان انگلیسی است. بی‌بی‌سی رادیو در دسترس شنوندگان در سراسر جهان قرار دارد. این یک ایستگاه رادیویی عمومی با کیفیت بالا برای اخبار و بحث در مورد امور روزمره است. کانال رادیو را تنظیم کنید و به لهجه های بریتانیایی گوش دهید!

8.  رادیو بی بی سی 4

اگر دوست دارید حین تمرین لیسنینگ تافل سرگرم شوید، BBC Radio 4 منبعی عالی برای برنامه های درام، کمدی و آموزشی است. گوش دادن به هر یک از آنها به شما در درک کلی، درک معنای کلی دیالوگ ها و ایجاد دایره لغات کمک می کند - به خصوص اگر انتخاب کنید به یکی از برنامه های آموزشی آنها گوش دهید. سعی کنید یادداشت برداری کنید و ببینید چقدر برای به خاطر سپردن مطالب برنامه موثر است.

9.  سخنرانی های TED

سخنرانی‌های TED سخنرانی‌هایی درباره موضوعات جذاب و گاهی عجیب و غریب هستند که توسط متخصصان و علاقه‌مندان در زمینه‌های مختلف ارائه می‌شوند. گفتگوهای TED در دو فرمت صوتی و تصویری در دسترس هستند. آنها برای تمرین تافل مفید هستند زیرا واقعاً می توانید جستجوی خود را به یک موضوع خاص محدود کنید. یک زبان را انتخاب کنید (البته که انگلیسی خواهد بود). موضوعی را انتخاب کنید اگر فقط بیست دقیقه فرصت دارید، یک سخنرانی کوتاه انتخاب کنید، یا یک سخنرانی یک ساعته انتخاب کنید.

10. آکادمی آنلاین زبان شایسته

در آکادمی آنلاین زبان شایسته به آزمون های ماک تافل دسترسی دارید که نمونه سوالات واقعی تافل هستند. این منابع رسمی برای تمرین لیسنینگ تافل به شما کمک می کنند که کاملا با ساختار تافل آشنا شوید و در یک محیط شبیه سازی شده به سوالات لیسنینگ پاسخ دهید تا مهارت های خود را بهتر بسنجید. در حال حاضر امکان پاسخگویی به سوالات تی پی او تافل از نسخه ۱ تا ۷۴ در این سایت وجود دارد و شما می توانید با یکبار عضویت در اپلیکیشن سایت، در هر ۷۴ آزمون و به دفعات مختلف شرکت کنید. پاسخ تمام سوالات آزمون نیز در دسترس شما قرار گرفته که به شما امکان می دهد نقاط ضعف و قوت خود را به طور کامل تشخیص دهید.

 

10 منبع برای‌ دانلود تمرین لیسنینگ تافل

جمع بندی

اکنون که با منابع تمرین لیسنینگ تافل آشنا شدید، زمان شروع مطالعه است!
به یاد داشته باشید که مهارت در لیسنینگ یک شبه ایجاد نمی شود. بسیار مهم است که به خودتان زمان کافی برای تقویت این مهارت را بدهید.
اگر در تافل ثبت نام کردید بهتر است هرچه زودتر شروع به تمرین لیسنینگ کنید. شروع تمرین لیسنینگ حداقل چند ماه قبل از تاریخ آزمون توصیه می شود.
هرچقدر زودتر شروع به تمرین با منابع لیسنینگ کنید برای شما بهتر است، زیرا به درک بهتر و گسترش دامنه لغات شما کمک می کند.
با این حال، اگر کمی دیر شروع کردید، نترسید! هنوز هم می توانید از زمانی که دارید عاقلانه استفاده کنید و با شرکت در آزمون های آزمایشی tpo تافل به نمره دلخواه خود برسید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!