ثبت نام آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش

زمان مطالعه : 15 دقیقه | منتشر شده در: 1402/02/17

تافل یک آزمون زبان بین المللی است که مهارت زبان انگلیسی شما را تایید می‌کند . اگر می‌خواهید برای دانشگاهی در خارج از کشور درخواست پذیرش دهید، یا اگر به دنبال کار در خارج از کشور هستید، مدرک تافل با نمره خوب می‌تواند برای شما یک مزیت باشد. یکی از روش هایی که به کسب نمره بالا در تافل کمک می‌کند ثبت نام آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش است.
با شرکت در آزمون ماک تافل می‌توانید سطح زبان تان را به صورت رایگان تست کنید و نقاط ضعف و قوت تان را مشخص کنید تا برای تقویت مهارت هایتان یک معیار مناسب داشته باشید.

مراحل ثبت نام آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش

برای ثبت نام آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش ابتدا باید وارد سایت ets.sanjesh.org و پس از مطالعه شرایط و ضوابط روی گزینه صفحه بعد کلیک کنید

ثبت نام آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش

در صفحه بعد، فرم مشخصات متقاضی به شما نمایش داده می‌شود که باید اطلاعات آن را تکمیل کنید. پس از تکميل فرم، اطلاعات بررسي شده و شماره پيگيري و مبلغ هزينه آزمون براي شما پيامک می‌شود.

ثبت نام آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش

زمانیکه پیامک را دریافت کردید باید مجددا وارد حساب کاربری شوید و شماره پیگیری پیامک شده به شماره تلفن همراه تان را وارد کنید تا به سايت بانک هدایت شوید و برای ثبت نام آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش، هزينه آن را پرداخت کنید.

ثبت نام آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش

ثبت نام آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش

اگر پرداخت هزینه را به درستی انجام دهید به سایت سازمان سنجش باز می‌گردید و تاییدیه پرداخت به شما نمایش داده می‌شود. در همین صفحه ووچر مربوط به ثبت نام آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش را نیز می‌بینید. دقت کنید که این ووچر پیامک یا ایمیل نمی شود. پس آن را ذخیره کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.
اگر پرداخت موفقیت آمیز نباشد، در صفحه جداگانه ای وضعیت پرداخت ناموفق به شما نمایش داده می‌شود.

شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش

ثبت نام آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش دارای شرایط و ضوابط خاصی است که بهتر است قبل از اینکه هزینه آزمون را پرداخت کنید از آنها اطلاع داشته باشید. برای اطلاع رسانی شما این شرایط را با هم مرور می‌کنیم:

ووچری که پس از پرداخت هزینه به شما اعطا می‌شود دارای تاریخ انقضا است. بنابراین، دقت کنید پیش از اتمام اعتبار آن در آزمون شرکت کنید در غیراینصورت باید ثبت نام آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش را مجددا انجام دهید. این ووچر ایمیل یا پیامک نمی شود و حتما باید خودتان آن را یادداشت کرده و محرمانه نگه دارید.
اطلاعاتی که در زمان ثبت نام آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش وارد کردید باید کاملا منطبق با اطلاعات شناسنامه و گذرنامه شما باشد. پس از تایید اطلاعات شناسایی یک کد پیگیری به شماره موبایل شما ارسال می‌شود که باید برای ادامه فرایند آن را همراه داشته باشید.
تمام هزینه های ثبت نام آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش به صورت اینترنتی دریافت و پرداخت می‌شود. وجهی که انتقال می‌یابد را نمی توانید استرداد کنید. البته در شرایط خاصی ممکن است وجه استرداد شود به همین علت هنگام ثبت نام آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش از شما خواسته می‌شود اطلاعات حساب بانکی خود را وارد کنید تا در صورت نیاز مبلغ واریزی به حساب شما عودت داده شود.

 

ثبت نام آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش

چرا باید در آزمون تافل ثبت نام کنید؟

تافل یک آزمون زبان بین المللی شناخته شده است که تسلط شما به زبان انگلیسی را ارزیابی می‌کند. تافل مخفف تست زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی است و همانطور که از نام آن پیدا است در صورتی که بخواهید برای ادامه تحصیل به دانشگاه یا کالجی در کشور دیگری بروید و همچنین اگر بخواهید در آنجا کارآموزی یا کارورزی انجام دهید بهتر است این مدرک را اخذ کنید.
موسسه خدمات مهاجرتی برخی از کشورها نیز ممکن است از تافل برای ارزیابی سطح زبان انگلیسی شما استفاده کنند، مثلاً هنگام بررسی اینکه آیا ویزای کار به شما اعطا می‌شود یا اجازه اقامت به شما اعطا می‌شود یا خیر، نمره تافل مهم خواهد بود. 
به طور خلاصه، اگر می‌خواهید به خارج از کشور سفر کنید، تحصیل کنید یا کار کنید ، نمره تافل شما برای اقامت در یک کشور انگلیسی زبان مهم خواهد بود. به همین دلیل است که کسب نمره خوب در آزمون تافل بسیار مهم است  و یکی از راه های کسب نمره بالا در تست تافل، ثبت نام آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش است.
اگر هنوز تردید دارید که آیا باید در آزمون تافل شرکت کنید یا خیر، در ادامه مقاله بیشتر درباره دلایل شرکت در این آزمون توضیح می‌دهیم.

دلیل 1. به رسمیت شناختن نمره تافل در سراسر جهان

آزمون تافل iBT با برگزاری بیش از 35 میلیون تست تا به امروز، یکی از محبوب ترین آزمون های زبان در جهان است که توسط بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌ها در بیش از 130 کشور به رسمیت شناخته شده است. گرفتن نمره تافل بالا به معنای نشان دادن توانایی های زبان تان به نهادهای مختلف است. قبولی در تافل تضمین می‌کند که سطح انگلیسی شما در سراسر جهان پذیرفته می‌شود.
با شرکت در آزمون تافل می‌توانید:

مدرک زبان بین المللی دریافت کنید

یکی از مهمترین دلایل محبوبیت آزمون تافل، پذیرفته شدن آن توسط اکثر دانشگاه های سراسر دنیا است. این آزمون در ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، نیوزلند، کانادا و حتی دانشگاه های برتر اروپا و آسیا به رسمیت شناخته شده است. اگر می‌خواهید برای دانشگاه‌های متعدد در کشورهای مختلف اپلای کنید، آزمون تافل راهی عالی برای باز نگه‌داشتن همه گزینه‌های شما بدون نیاز به شرکت در یک میلیون آزمون مختلف است.

برای دانشگاه های آمریکا و کانادا اپلای کنید

در کانادا، آزمون تافل نه تنها پذیرفته می‌شود، بلکه حتی ترجیح داده می‌شود - بیش از 80 درصد از دوره های تحصیلات تکمیلی ارائه شده در این کشور و دانشگاه‌های ایالات متحده نیز تافل را به سایر آزمون های زبان انگلیسی ترجیح می‌دهند. بنابراین، اگر به دنبال تحصیل در کانادا یا ایالات متحده هستید، آماده شدن خوب برای آزمون تافل باید یکی از اولویت های شما باشد ! ثبت نام آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش می‌تواند یکی از بهترین روش های آماده سازی برای تافل باشد.
در حال حاضر از هر ده دانشجو، 9 نفر امتحان تافل را به سایر مدارک انگلیسی ترجیح می‌دهند. 

فرصت های شغلی بیشتری در سایر کشورها داشته باشید

اگر می‌خواهید در ایالات متحده کار کنید، باید در آزمون تافل شرکت کنید. بسیاری از شرکت‌ها با مشاهده مهارت بالای انگلیسی شما، تحت تاثیر قرار می‌گیرند. هر کسی می‌تواند ادعا کند که به خوبی انگلیسی صحبت می‌کند، اما آیا نمره آزمون تافل شما از این ادعا حمایت می‌کند؟
حتی اگر کسب و کار مورد نظرتان نیاز به نمره تافل نداشته باشد، بدون شک نسبت به سایر متقاضیان برتری خواهید داشت. اگر مدیر عامل شرکتی در یک کشور انگلیسی زبان بودید، بدون شک داوطلبی را که دارای نمره تافل است که توانایی زبان انگلیسی او را نشان می‌دهد، نسبت به دیگری انتخاب می‌کردید.

دلیل 2. امکان تحصیل در خارج از کشور

بسیاری از جوانان آرزوی تحصیل در کالج های خارج از کشور را دارند. با تحصیل در یک کشور خارجی، می‌توانید با یک مکان و فرهنگ جدید آشنا شوید و با بسیاری از دانشجویان خارجی دیگر ارتباط برقرار کنید. بدون شک تحصیل در یک کشور خارجی، یک تجربه بسیار ارزشمند است، چه از نظر آکادمیک و چه از نظر شخصی.
از آنجایی که تافل مهارت های شما را در چهار زمینه رایتینگ، ریدینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ، ارزیابی می‌کند کسب نمره بالا در این آزمون می‌تواند برای تحصیل در خارج از کشور چه برای یک ترم یا یک دوره تحصیلی کامل برای شما یک مدرک معتبر باشد که توسط بیش از 9000 کالج پذیرفته شده است.
بنابراین، نمره تافل شما به عنوان مدرکی برای اثبات مهارت انگلیسی تان در اکثر دانشگاه‌ها پذیرفته می‌شود و بهتر است با ثبت نام در آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش آنقدر مهارت های خود را تقویت کنید که بتوانید نمره بالایی در این آزمون کسب کنید.

دانشکده های بازرگانی

بازرگانی هاروارد، دانشکده بازرگانی کلمبیا و دانشکده بازرگانی دانشگاه شیکاگو تنها تعدادی از دانشکده های برتری هستند که نمرات آزمون تافل را می‌پذیرند.

دبیرستان

دانش آموزان بین المللی علاقه مند به تحصیل در دبیرستان در ایالات متحده ممکن است برای دبیرستان های دولتی یا خصوصی، مدارس شبانه روزی یا دوره های آموزشی درخواست دهند. هم ویزای دانشجویی و هم دبیرستان در این شرایط تافل را به عنوان مدرک زبان انگلیسی قبول می‌کنند. اگر با ثبت نام در آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش مهارت های زبان خودرا به حدی تقویت کنید که بتوانید نمره بالایی در هر چهار بخش آزمون تافل کسب کنید، قطعا فرصت مناسبی برای تحصیل در هر کشور خارجی بدست خواهید آورد !

دانشگاه های خصوصی

بسیاری از معتبرترین دانشگاه‌ها، به ویژه در آمریکا، خصوصی هستند. مطمئن باشید، دانشگاه های خصوصی مانند پرینستون، هاروارد، ییل، کلمبیا و استنفورد نتایج آزمون تافل را قبول می‌کنند.

دانشگاه های دولتی

حتی اگر پذیرش در یک دانشگاه دولتی را بر دانشگاه خصوصی ترجیح دهید، بازهم نیاز به ثبت نام در آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش و بهبود نمره تافل خود دارید زیرا آنها نیز نمره تافل را قبول می‌کنند! دانشگاه کالیفرنیا - برکلی، دانشگاه کالیفرنیا - لس آنجلس، و دانشگاه ویرجینیا تنها چند نمونه از دانشگاه هایی هستند که نمره تافل را می‌پذیرند.
البته قبل از شروع آمادگی برای تافل و ثبت نام در آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش، ابتدا باید نمره حدنصاب دانشگاه هایی که می‌خواهید در آن تحصیل کنید را تعیین کنید. این کار چه اهمیتی دارد؟ زمانی که نمره مورد انتظار آن‌ها را بدانید، می‌توانید بفهمید که برای قبولی در تافل چند نمره باید کسب کنید. به این ترتیب می‌توانید با ثبت نام در آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش، یک هدف تعیین کرده و تمرکز خود را برای رسیدن به آن هدف حفظ کنید!

دلیل 3. کار در خارج از کشور

اگر قصد دارید به یک کشور خارجی انگلیسی زبان مهاجرت کنید، تافل برای استخدام یا اخذ مجوز کار مورد نیاز است.
تافل دامنه گسترده‌تر و عمومی‌تری نسبت به TOEIC دارد، یک نمره خوب تافل به استخدام‌کنندگان و کارفرمایان شما نشان می‌دهد که می‌توانید در یک محیط انگلیسی‌زبان کار کنید. نمره بالای تافل نشان می‌دهد که شما چیزی بیش از یک رزومه آنلاین حرفه ای هستید. نمره تافل نشان می‌دهد که در یک کشور انگلیسی زبان احساس راحتی می‌کنید و دچار سردرگمی نخواهید شد. این برداشت به ویژه در صورتی مهم است که شغل شما مستلزم سفر، ملاقات و ارتباط با افرادی از سراسر جهان باشد.

دلیل 4. تعیین سطح زبان انگلیسی 

قبولی در تافل به دلایل مختلفی از جمله تمایل به تحصیل در خارج از کشور مهم است. به دست آوردن یک نمره خاص تافل به شما این امکان را می‌دهد که مهارت زبان انگلیسی خود را در هر زمان مشخص ارزیابی کنید. در واقع ار آنجاییکه تافل یک آزمون بین المللی کاملا شناخته شده است ارزش دارد که شرکت در این آزمون را بر سایر آزمون های کمتر شناخته شده در اولویت قرار دهیم. به همین دلیل است، تعداد بیشتری از افراد در خارج از کشور می‌توانند نتایج شما را درک و تفسیر کنند تا مهارت انگلیسی شما را ارزیابی کنند.

دلیل 5. تقویت رزومه با نمره تافل بالا

همه ما دوست داریم از رقبایمان جلوتر باشیم و توسط استخدام کنندگان انتخاب شویم. قبولی در تافل به شما این امکان را می‌دهد که سطح زبان خود را نشان کنید و با درج نمره دقیق تافل در CV خود آن را معتبرتر کنید. 

چطور برای شرکت در تافل آماده شویم؟

درمجموع اگر می‌خواهید در کانادا یا ایالات متحده تحصیل کنید، کسب نمره مناسب برای تافل باید یکی از اهداف اصلی شما باشد!
یکی از بهترین روش های آمادگی برای تافل شرکت در آزمون های ماک است. با ثبت نام در آزمون آزمایشی تافل سازمان سنجش می‌توانید با پرداخت هزینه در یک آزمون آزمایشی شرکت کنید و تاحدودی به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرید.
اما اگر به دنبال شرکت در ازمون های آزمایشی تافل رایگان هستید می‌توانید در سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته ثبت نام کنید و به آزمون های آزمایشی TPO نسخه 74تایی دسترسی داشته باشید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!