دانلود رایگان کتاب Toefl Grammar Flash برای تقویت گرامر تافل

زمان مطالعه : 30 دقیقه | منتشر شده در: 1402/02/25

پیش از اینکه هر مطلبی درباره گرامر تافل مطرح کنیم یا کتاب toefl grammar flash را به عنوان یکی از بهترین منابع برای تقویت گرامر تافل به شما معرفی نماییم، اجازه دهید روشن کنیم که در هیچ بخشی از تافل iBT به طور خاص سوالات گرامر مطرح نمی شود. اما در آزمون کاغذی تافل، بخشی وجود دارد که سوالات گرامر به طور خاص در آن پرسیده می شود. 
با وجود این توضیحات احتمالا می پرسید اگر قرار است در تافل اینترنتی شرکت کنید چرا باید گرامر بخوانید؟ پاسخ بسیار ساده است. شما در بسیاری از متون انگلیسی مثل بخش ریدینگ تافل ممکن است به گرامر نیاز داشته باشید تا مطلب را بهتر درک کنید یا به یک سوال بهتر پاسخ بدهید.
بنابراین اگر می گوییم که گرامر در تافل مستقیما سوال نمی شود اصلا منظورمان این نیست که گرامر برای تافل مهم نیست! بلکه برعکس شما برای پاسخگویی به بسیاری از سوالات مخصوصا بخش اسپیکینگ و ریدینگ تافل باید کاملا به گرامر مسلط باشید. 
در هر صورت اگر می‌خواهید در تافل خیلی خوب عمل کنید، باید به درستی گرامر را در صحبت های خود به کار ببرید و متنی با گرامر درست بنویسید، زیرا ممتحنین هنگام بررسی پاسخ‌های شما در بخش‌های رایتینگ و اسپیکینگ تافل به گرامر شما توجه خاصی دارند.
نکاتی که امروز در خصوص گرامر تافل مطرح می کنیم فقط یک مقدمه است، شما نیاز دارید که از منابعی مانند دانلود رایگان کتاب toefl grammar flash برای تقویت گرامر تافل کمک بگیرید.

چرا دانلود رایگان کتاب toefl grammar flash برای تقویت گرامر تافل مناسب است؟

کتاب TOEFL Grammar Flash یکی از بهترین منابع برای تقویت گرامر تافل است که در آن ازمون های نمونه برای تعیین سطح و بهبود مهارت درک مطلب و افزایش اعتماد به نفس شما وجود دارد. 
تست های واقعی این کتاب، طیف وسیعی از موضوعات از جمله: جغرافیا، نجوم، زمین شناسی، ادبیات، روانشناسی، و زندگی نامه و غیره را پوشش می دهد که همراه با پاسخ و استراتژی های مختلف برای ریدینگ تافل ارائه شده است. 
دانلود رایگان کتاب toefl grammar flash برای خودآموزی، آمادگی آزمون مهارت زبان، گسترش دامنه واژگان، و توسعه مهارت های ریدینگ و درک مطلب بسیار مفید است.
از ویژگی های مهم این کتاب می توان به نکات تکمیلی و منحصر بفردی اشاره کرد که همراه با ازمون های آن ارائه شده و به شما کمک می کند با مطالعه این نکات، تمامی مباحث مربوط به گرامر تافل را در مدت زمان کوتاهی آموزش ببینید. 

معرفی کتاب TOEFL Grammar Flash

کتاب TOEFL Grammar Flash شامل ۲۱۶ صفحه است که در ۱۶ بخش به توضیح مباحث گرامر زبان انگلیسی می‌پردازد. این کتاب به دسته بندی های مختلفی تقسیم شده است از جمله: زیست شناسی، آناتومی، جامعه شناسی و غیره.
همچنین در پایان کتاب ۵ تمرین تستی برای ارزیابی گرامر ارائه شده است. فایلی که ما برای شما آماده کرده‌ایم نسخه اصلی و کامل کتاب TOEFL Grammar Flash می‌باشد که می‌توانید بصورت pdf آن را از لینک زیر بصورت مستقیم دانلود نمایید.
دانلود رایگان کتاب toefl grammar flash
این کتاب به موضوعاتی مانند زیست‌شناسی، نجوم، جامعه‌شناسی و غیره می پردازد. با این فرض که داوطلب تمام تمرین‌ها را انجام داده و با مطابقت دادن پاسخ‌ها بتواند مهارت گرامر خود را تقویت ‌کند. 
یکی از معایب دانلود رایگان کتاب toefl grammar flash این است که بررسی پاسخ ها تا حدودی مشکل است زیرا سیستم شماره گذاری و سازماندهی کلید پاسخ به هیچ وجه کاربر پسند نیست. بهترین گزینه این است که برگه پاسخ خود را کپی کنید و هنگام بررسی پاسخ ها، آن را در کنار خود قرار دهید.
نقطه قوت این کتاب، ارائه موضوعات به ترتیب حروف الفبا است.

نحوه مطالعه گرامر تافل

بسیاری از داوطلبین گرامر را طی دو مرحله مطالعه می کنند: ابتدا قوانین را یاد می گیرند و سپس تمرین هایی را برای ارزیابی دانش خود انجام می دهند. اما این روش مناسبی برای مطالعه گرامر تافل نیست. بلکه فقط می تواند برای تقویت گرامر مؤثر باشد. در واقع شما باید گرامر زبان انگلیسی را برای تافل به صورت کاربردی یاد بگیرید. مثلا مهم نیست که بتوانید به یک جمله روی کاغذ نگاه کنید و حالت فعل  را تشخیص دهید. شما باید از گرامر صحیح در رایتینگ تافل یا در پاسخ های اسپیکینگ خود استفاده کنید .
به منظور بهبود استفاده از دستور زبان واقعی خود، باید چهار مرحله زیر را انجام دهید:

1.    قوانین را یاد بگیرید

با دانلود رایگان کتاب toefl grammar flash می توانید تمریناتی برای یادگیری قوانین و تقویت گرامر تافل را انجام دهید! در این کتاب آزمون هایی نیز وجود دارد که در یادگیری قوانین و تقویت مهارت هایتان موثر است .

2.    استفاده از گرامر را ببینید یا بشنوید

هرچقدر بیشتر متن های ریدینگ را بخوانید و به کلیپ های صوتی گوش بدهید ساختار گرامر و نحوه ترکیب کردن آنها را با هم بهتر درک می کنید. پس هرچقدر می توانید بیشتر مطالعه کنید! یکی دیگر از منابعی که می تواند به شما کمک کند، متن ریدینگ TPO های تافل است که می توانید با ثبت نام در آکادمی آنلاین زبان شایسته به 74 آزمون از آنها دسترسی داشته باشید و به صورت آنلاین در این آزمون ها شرکت کنید.

3.    سعی کنید در تمرین اسپیکینگ و رایتینگ تافل از گرامر درست استفاده کنید

آنچه را که می خوانید و می شنوید تمرین کنید. فقط از قوانین در تئوری استفاده نکنید. سعی کنید از همان جملاتی که می خوانید و می شنوید در رایتینگ و اسپیکینگ تافل استفاده کنید.

4.    اشتباهات خودتان را اصلاح کنید

همانطور که به مرور قوانینی که در گذشته آموخته اید می پردازید، شروع به پیدا کردن اشتباهات در رایتینگ و اسپیکینگ خود کنید. اگر اشتباهات خود را پیدا نکردید، به این معنی است که پیشرفتی نداشته اید. اصلاح اشتباهات برای پیشرفت مهم هستند. 
اگرچه یادگیری گرامر با مرحله اول شروع می شود، اما اگر می خواهید گرامر خود را با دانلود رایگان کتاب toefl grammar flash واقعاً تقویت کنید، باید مراحل دو، سه و چهار را نیز انجام دهید. اما به خاطر داشته باشید که یادگیری گرامر یک خط مستقیم نیست. یعنی اگر یکبار از مرحله یک تا مرحله چهار را جلو رفتید نباید تصور کنید که همه چیز تمام شده،  شما باید تمام مراحل را به صورت ترکیبی انجام دهید. با این کار، شاهد پیشرفت خواهید بود.

8 قانون گرامر که برای بالا بردن نمره تافل خود باید یاد بگیرید

اگر می خواهید با دانلود رایگان کتاب toefl grammar flash، گرامر تافل را تمرین کنید، حتما باید این 8 نکته را به خوبی یاد بگیرید:

1. برای اشاره کردن به یک کار در حال انجام یا موقتی از حالت فعل استمراری استفاده کنید

"حالت فعل " به این معنی است که وقتی از افعال استفاده می کنیم، می توانیم روی خود عمل (عمل به صورت پیوسته، در حال انجام یا موقتی است که در لحظه اتفاق می افتد) یا روی نتیجه عمل (عمل ساده، عمومی، معمولی) تمرکز کنیم.
هر زمان فعل، دو حالت دارد: استمراری و ساده. بنابراین، هر زمان که عمل اتفاق می افتد (گذشته، حال یا آینده)، می توانیم بر خود عمل (حالت فعل  استمراری) یا نتیجه عمل (حالت فعل  ساده) تمرکز کنیم.
حالت فعل  استمراری با فعل کمکی "to be" در زمان مورد نظر به اضافه شکل "-ing" فعل تشکیل می شود.
مثال:

He is climbing that mountain right now.
She has been writing for the past 40 minutes.

برای درک نحوه استفاده از هر حالت فعل  در هر زمان، به جدول زیر نگاه کنید:

زمان

حالت فعل  استمراری

حالت فعل  ساده

 

- عمل به تدریج اتفاق می افتد

- اقدام ممکن است موقتی باشد

- عمل عمومی، عادت

حال

Anna is working as a secretary while Diane is on maternity leave.
(کار موقتی)

Jane works as a secretary.
(اقدام دائمی)

حال کامل

She has been working on this project for five days.
(کار در حال انجام)

She has finished her breakfast.
(تمرکز روی نتیجه)

آینده

John will be reading tonight.
(اقدام مستمر)

I will help you with those bags!
(اقدام ساده، ناگهانی)

آینده کامل

When he calls, she will have been reading the article for two hours.
(اقدام مستمر، تمرکز روی پیشرفت)

By tomorrow morning, she will have finished writing the essay.
(اقدام ساده, تمرکز روی نتیجه)

گذشته

He was waiting for me when I arrived.
(اقدام مستمر, تمرکز روی پیشرفت)

He waited for two hours, after which he left.
(تمرکز روی نتیجه)

گذشته کامل

He had been talking on the phone for two hours when she arrived.
(اقدام مستمر، تمرکز روی پیشرفت)

He had finished his dinner when she arrived.
(تمرکز روی نتیجه)


این قانون گرامر برای شما در آزمون تافل چه معنایی دارد؟ 
هر زمان که از یک فعل در رایتینگ یا اسپیکینگ تافل استفاده می کنید، باید تصمیم بگیرید که چه نوع عملی را می خواهید بیان کنید. به عنوان مثال، در بخش اول آزمون اسپیکینگ تافل، باید در مورد یک موضوع آشنا مانند سرگرمی مورد علاقه خود صحبت کنید. در این مورد، احتمالاً از حالت فعل  ساده استفاده خواهید کرد زیرا در مورد یک عمل معمولی صحبت می کنید که به طور کلی دوست دارید انجام دهید.
با دانلود رایگان کتاب toefl grammar flash می توانید این قواعد گرامر را تمرین کنید که چند نمونه از آن را در سوالات زیر می بینید. سعی کنید جای خالی را با حالت مناسب هر فعل در پرانتز پر کنید. (پاسخ درست در انتهای مقاله آورده شده است.)

My cat ___ (drink) all the milk by the time we got home.
She ___ (think) about buying a new car because the one she has is old.
I ___ (write) an email, so I can’t help you do the dishes.
He ___ (write) a lot of emails as part of his job.
It’s almost 10 p.m. and we still ___ (decided) what to eat yet.

2. از "the" برای چیزها، افراد یا مکان های تعریف شده استفاده کنید

حرف تعریف برای چیزها، افراد یا مکان هایی استفاده می شود که برای شما «تعریف» شده اند بنابراین وقتی دقیقاً می دانید در مورد چه چیزی، کدام شخص یا چه مکانی صحبت می کنید باید از حرف تعریف استفاده کنید.
احتمالاً قوانین زیادی در مورد زمان استفاده از «the» خوانده‌اید، اما همه آنها را می‌توان به این صورت خلاصه کرد: وقتی چیزها، افراد یا مکان‌هایی که به آن‌ها اشاره می‌کنیم تعریف شده باشند، از حرف تعریف استفاده می‌کنیم. 

راهنمای استفاده از The در رایتینگ و اسپیکینگ تافل:

برای افراد/چیزهایی که قبلاً ذکر شده، بنابراین مشخص است که در متن یا صحبت هایتان به چه کسی یا چه چیزی اشاره می کنید.

We are staying in a nice hotel. The hotel is in the center of the city.

در جمله دوم بالا، ما از قبل می دانیم که در مورد چه هتلی صحبت می کنیم: هتلی که در جمله اول ذکر شد.

برای اشاره به چیزهایی که منحصر به فرد هستند، حتی اگر قبلا ذکر نشده باشند.

We went to the lake today.
You can find any information you need on the Internet.

از آنجایی که «دریاچه» و «اینترنت» منحصر به فرد هستند، گوینده می داند که چه هستند. بنابراین، این چیزها، دوباره، تعریف شده است.

همراه اسم هایی که به دنبال آن ها یک صفت نسبی تعریف کننده قرار می گیرد (عبارتی که شخص یا چیزی را توصیف می کند که در مورد آن صحبت می کنیم).

The book you gave me is nice.

«کتاب» تعریف شده است، زیرا کتابی است که «تو به من دادی»، نه هر کتابی.

همراه با صفت برتری و اعداد ترتیبی.

I think I just tasted the best ice cream ever.

در مثال اول، از the همراه با "بستنی" به این دلیل استفاده شده که این فقط هر بستنی نیست بلکه یک مورد خاص است و در واقع بهترین مورد است. «بهترین» یک صفت برتری است، درست مثل «گران‌ترین»، «رنگارنگ‌ترین»، «زیباترین» و «سریع‌ترین».

This is the second question he’s asked today.

در مثال دوم، مجدداً سؤال به وضوح برای گوینده تعریف شده است که سؤالات را شمرده و می داند که این سؤال خاص، سؤال دوم است.

همراه با نام کشورهایی که در آنها s جمع وجود دارد یا شامل کلمات "جمهوری" یا "پادشاهی" است.

the United States of America
the Czech Republic
the Netherlands

این وضعیت ممکن است به اندازه موارد دیگر واضح نباشد. برای ساده‌تر شدن، فقط به کلمات «united» و «republic» فکر کنید که برای گوینده تعریف شده‌اند. سخنران مشخص می کند که در مورد کدام ایالت ها و کدام جمهوری صحبت می کنند: ایالات متحده و جمهوری چک

همراه با با نام مناطق جغرافیایی، رودخانه ها، رشته کوه ها، مجموعه جزایر، کانال ها و اقیانوس ها.

the Arctic
the Alps
the Nile

در این مورد، شما حتما باید از "the" استفاده کنید اما مکان های جغرافیایی دیگری نیز وجود دارد که هیچ قانون منطقی نمی توانید برای آن پیدا کنید و فقط باید از همان ابتدا آنها را به درستی یاد بگیرید.
استفاده درست از حرفه تعریف the تاثیر زیادی در نمره رایتینگ تافل شما دارد، بنابراین، سعی کنید در پایان آزمون چند دقیقه برای تصحیح متن خود وقت بگذارید. از آنجایی که شما فقط می توانید تغییرات کوچکی را در مدت زمان کمی ایجاد کنید، بهتر است دوباره فکر کنید که آیا از "the" به درستی استفاده کرده اید یا خیر.
اگر متوجه شدید که چیز، شخص یا مکان در واقع تعریف نشده، جدید یا مشخص نشده است، باید «the» را حذف کنید. هرچه بیشتر تمرین کنید، سریعتر می توانید از "the" به درستی در اسپیکینگ نیز استفاده کنید!
به این جملات نگاه کنید. تصمیم بگیرید که آیا باید از "the" در جاهای خالی استفاده کنید یا خیر:

___ price of gas has doubled in the past three days.
We can’t predict which way ___ global economy is going.
I don’t like ___ chocolate, but I love ___ candy that you brought.
Please pass me ___ sugar. It’s in ___ white bowl.
___ people don’t like it when you talk back to them.

می توانید با دانلود رایگان کتاب toefl grammar flash تمرینات بیشتری در خصوص به کار بردن حرف تعریف the  انجام دهید.

3. فقط هنگام توصیف افراد، مکان ها یا چیزها از صفت ها استفاده کنید

برخی از داوطلبین، صفت‌ها را با قیدها اشتباه می‌گیرند، بنابراین بیایید به نحوه استفاده از هر دو در جملات آشنا شویم.

تمرین گرامر صفت با دانلود رایگان کتاب toefl grammar flash

صفت ها در واقع اسم ها (افراد، مکان ها یا چیزها) را توصیف می کنند.

I like romantic movies.

در این جمله صفت romantic برای توصیف movies به کار رفته است. برای اینکه مطئن شوید که این کلمه یک صفت است می توانید بپرسید" What kind of movies?" که پاسخ آن " romantic" است.
صفت ها معمولا قبل از اسم می آیند. صفت می تواند بخشی از ساختار زیر باشد:

[Noun] + to be + [adjective]

ساختار دیگری نیز وجود دارد که صفت ها بعد از افعالی که جایگزین “be” می شوند مثل (feel, look, taste, smell, sound, appear, seem), می آیند. 
به چند مثال زیر توجه کنید:

The soup tastes/smells/looks/seems good.
The soup is good.
Cashmere feels nice.
Cashmere is nice.
The music sounds perfect.
The music is perfect.

در تمام مثال های زیر، “good,” “nice” و “perfect” در واقع اسم را توضیح می دهد نه فعل را بنابراین این کلمات همان صفت ها هستند نه قیدها.
به همین علت، اشتباه است بگوییم، Cashmere feels nicely  چون “Nice” در واقع “cashmere,” را توصیف می کند نه “feels,” بنابراین، یک صفت است نه قید.

تمرین گرامر قید با دانلود رایگان کتاب toefl grammar flash

قیدها معمولا با افزودن ly به انتهای صفت ها ایجاد می شوند. قیدها توضیح دهنده افعال، صفت ها یا قیدهای دیگر هستند.
مثال قیدی که فعل را توضیح می دهد:

The bird sang beautifully.

“Beautifully” فعل “sang.” را توصیف می کند. با پرسیدن “How did the bird sing?” پاسخ شما “beautifully.” خواهد بود.
در مثال زیر، قید در واقع صفت را توصیف می کند:

She is a really nice girl.

“Really” به صفت“nice.” بر می گردد و شما می توانید بپرسید “How nice?” که پاسخ آن “really nice.” است.
در مثال زیر قید در واقع قید دیگری را توصیف می کند:

She talked very loudly.

“Very” در این جمله قید “loudly.” را توصیف می کند. اگر بپرسید “How loudly?,” پاسخ آن very loudly است.

املای صحیح قید

هنگام استفاده از قیدها در رایتینگ، بسیاری از داوطلبین املای درست را رعایت نمی کنند. چند l؟ چرا دو l در بعضی قیدها استفاده می شود؟
بیایید یک بار برای همیشه این مسئله را برای شما روشن کنیم. هر زمان که مجبور به استفاده از چنین قیدهایی در رایتینگ تافل شدید، به صفت آن نگاه کنید. اگر صفت به "l" ختم شود، وقتی -ly را اضافه می کنید، دو l در قید دیده می شود. به همین سادگی!

beautiful + ly = beautifully
interesting + ly = interestingly

املای صحیح و استفاده از صفت ها و قیدها را می توانید با پر کردن جا های خالی زیر با شکل صحیح کلمه داخل پرانتز تمرین کنید:

She ___ (careful) took the baby out of the car.
The puzzle was ___ (extreme) difficult.
She remained ___ (calm) despite the turbulences.
The ___ (recent) launched product was much better than the ___ (old) version.
She made an ___ (unfortunate) mistake.

با دانلود رایگان کتاب toefl grammar flash می توانید تمرینات بیشتری را انجام دهید.

4. " Who "، " Whom " و " Which " را نباید به جای هم استفاده کنید

«who» به افراد اشاره دارد، «which» به اشیا و « whom » هم می‌تواند به افراد و هم به چیزها اشاره کند. بیایید چند مثال را با هم بررسی کنیم:

I know the man who you talked to earlier.
I know the man that you talked to earlier.
The contract which you signed is on the table.
The contract that you signed is on the table.

تنها استثنا این است که “which” را می توان وقتی گروهی از مردم در جمله هستند و می خواهید یکی از آنها را انتخاب کنید، استفاده کرد:

Which of you knows the answer?

مقایسه Who با Whom

“Whom” به معنای تعدادی از افراد است اگر به جای Many people از Whom استفاده کنید، رسمی تر است. قانون کلی به این صورت است که وقتی به فعل اشاره دارید از who استفاده کنید و وقتی به مفعول اشاره می کنید از whom استفاده نمایید.
اگر می توانید Whom را جایگزین Him یا Her کنید باید از Whom استفاده کنید
اگر می توانید Who را با he یا she جایگزین کنید از who استفاده کنید.
به عنوان مثال:

Whom are you going to invite?
(You are going to invite him.)
Who wrote the email?
(She wrote the email.)

هنگام تصحیح رایتینگ خود در آزمون تافل، دوباره بررسی کنید که آیا از "who"، "which" و "whom" به درستی استفاده کرده اید یا خیر. به یاد داشته باشید که "which" به طور کلی برای اشاره به چیزها استفاده می شود. از آنجایی که این کلمات کوتاه هستند، به راحتی می توانید اصلاحات را سریع انجام دهید، بدون اینکه ساختار جمله ای را که در ابتدا استفاده کرده اید تغییر دهید.
این قوانین را با پر کردن جاهای خالی زیر با کلمه مناسب تمرین کنید: 

The person to ___ you are referring no longer works here.
I liked the book ___ you gave me.
___ invited you here?
I’m not sure ___ kid was here first.
Give my regards to your brother, ___ was my classmate in high school.

با دانلود رایگان کتاب toefl grammar flash می توانید این دستورهای گرامری را بهتر تمرین کنید.

 

دانلود رایگان کتاب Toefl Grammar Flash برای تقویت گرامر تافل

 

5. آینده در عبارات شرطی و زمانی استفاده نمی شود

شما نمی توانید از Will برای اشاره به آینده در عبارات شرطی و زمانی استفاده کنید. عبارات زمانی معمولا با یک اصطلاح از زمان مانند “when,” “as soon as,” “while,” “until,” “after,” “before,” “as.” شروع می شود.
عبارات شرطی نیز با if شروع می شوند.
در این عبارات فقط باید will را حذف کنید و به جای آن از حال ساده استفاده کنید.
غلط: After she will return, we can talk.
درست: After she returns, we can talk.
به همین ترتیب به جای آینده استمراری باید از حال استمراری در عبارات شرطی و زمانی استفاده کنید:
غلط: While she will be reading, I’ll be watching a movie.
درست: While she is reading, I’ll be watching a movie.
آینده کامل به حال کامل و آینده کامل استمراری به حال کامل استمراری تغییر می کند.
غلط: If she will have finished the book, she can give us the main ideas.
درست: If she has finished the book, she can give us the main ideas.

در آزمون اسپیکینگ تافل ممکن است از شما خواسته شود در مورد آینده صحبت کنید. شما باید به کلمات و عبارات ذکر شده در بالا توجه بیشتری داشته باشید تا بعد از آنها از "will" استفاده نکنید. در آزمون کتبی از مزیت زمان تفکر بیشتر برخوردارید. هنگام تصحیح، مطمئن شوید که تمام «will»هایی که بعد از عبارات زمانی و «if» استفاده می‌شوند را خط بزنید.
برای اینکه سریعتر تصمیم بگیرید که آیا "will" قابل استفاده است یا خیر، با جملات زیر تمرین کنید و تشخیص دهید آیا جملات زیر صحیح هستند یا خیر:

Whatever I do, my daughter will not listen to me.
If she will play the piano at night, we can ask her to take a break.
When I have talked to him, I’ll know what he thinks.
Before the doctor will see you, you have to do some tests.
If you will write her an email, she may change her mind.

با دانلود رایگان کتاب toefl grammar flash می توانید این دستور زبان انگلیسی را بهتر تمرین کنید.

6. Present Perfect زمانی استفاده می شود که ارتباطی با حال وجود داشته باشد

احتمالاً قوانین زیادی درباره استفاده از زمان حال کامل و زمان استفاده از گذشته خوانده اید. شما می توانید همه آنها را در یک قانون ساده خلاصه کنید: اگر گوینده احساس می کند با زمان حال ارتباطی وجود دارد، باید از حال کامل استفاده کند.
اگر عمل در گذشته است و جدا از حال دیده می شود، پس باید از گذشته استفاده کنید. به موقعیت های زیر که در آنها از زمان حال کامل و گذشته استفاده شده نگاهی بیندازید و بررسی کنید که چگونه این قانون ساده اعمال می شود:

I haven’t seen that movie yet.
(Present perfect — Possible connection with the present: I may want to see the movie, don’t spoil it for me!)
I saw that movie yesterday.
(Past tense — No connection with the present: The action happened in the past.)
I have lived here since 2004.
(Present perfect — Possible connection with the present: You can count the years since I started living here from 2004 to the present.)
I last saw him in 2004.
(Past tense — No connection with the present: The action happened in the past.)

بنابراین در امتحان اسپیکینگ تافل، هر زمان که مجبور شدید خیلی سریع بین دو زمان تصمیم بگیرید، سعی کنید به این فکر کنید که آن عمل هنوز در زمان حال چقدر اهمیت دارد. اگر به هر طریقی بر زمان حال تأثیر می گذارد، باید از حال کامل استفاده کنید.
در رایتینگ، زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری دارید، اما زیاد در مورد آن فکر نکنید. فقط به یاد داشته باشید که وقتی عمل در زمان مشخصی در گذشته اتفاق افتاده و ارتباطی با زمان حال ندارد، باید از گذشته استفاده کنید.
اگر هنوز مطمئن نیستید، به یاد داشته باشید که تا آنجا که می توانید با دانلود رایگان کتاب toefl grammar flash تمرین کنید. می توانید با پر کردن جا های خالی زیر با فرم درست فعل داخل پرانتز شروع کنید:

I ___ (never tasted) such a good pie before!
I ___ (see) him in the park two hours ago, so he can’t be at home.
How long ___ (you, wait) here?
She ___ (just, talk) to her father on the phone so we know he is safe.
They ___ (buy) a new car so they are selling the old one.

با دانلود رایگان کتاب toefl grammar flash می توانید این دستور زبان انگلیسی را بهتر تمرین کنید.

7. از جملات سوالی زمانیکه داخل عبارت دیگری قرار گرفته اند، به شکل سوالی استفاده نکنید

سوالات داخلی یک عبارت زمانی استفاده می شود که می خواهید یک سوال را مودبانه تر بپرسید. شما با استفاده از یک عبارت مقدماتی کوتاه، مانند

Would you please tell me …
I wonder …
I like to know

بعد از عبارت مقدماتی نباید مانند سوالات عادی جمله را سوالی کنید.
مثال ها:

(Normal Question) Are you going to the party?
(Embedded Question) I would like to know if you are going to the party.
(Normal Question) Do you have any siblings?
(Embedded Questions) I wonder if you have any siblings.
(Normal Question) How long have you been waiting?
(Embedded Question) I wonder how long you have been waiting.

فقط زمانی از علامت سوال استفاده کنید که عبارت اول نیز سوالی باشد:

Can you tell me how long you have been living here?
(The introductory phrase “Can you tell me?” is a question.)
I want to know how long you have been waiting here.
(The introductory phrase “I want to know” is not a question.)

در آزمون اسپیکینگ تلفیقی تافل، ممکن است لازم باشد نکاتی را که سخنرانان در دیالوگ ها بیان می کنند، جمع بندی کنید. مهم است که هنگام انجام این کار، سؤالاتی که داخل عبارات به کار می برید را درست استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می شنوید:

John: How many courses do you have to take this semester?
Mary: I’m not sure. How many do you have to take?

می توانید این را به صورت زیر خلاصه کنید:

John wanted to know how many courses Mary had to take, but Mary didn’t know the answer.
It would be wrong, however, to use an inversion and say:
John wanted to know how many courses did Mary have to take. (غلط)

این دستور زبان را با بازنویسی سوالات زیر تمرین کنید:

When will they move to the new location?
I wonder ___
How often do you come here?
Can you tell me___
What time did you finish writing the email?
Tell me___
Did you get any free samples?
I want to ask you ___
Did they tell you where to wait?
I’d like to know ___

با دانلود رایگان کتاب toefl grammar flash می توانید این دستور زبان انگلیسی را بهتر تمرین کنید.

8. برای بیان تضاد، ساختار صحیح به عبارت استفاده شده بستگی دارد

چندین عبارت وجود دارد که می توانید برای بیان تضاد در زبان انگلیسی استفاده کنید، اما همه آنها از یک ساختار پیروی نمی کنند. به این مثال ها و ساختارهای استفاده شده در هر یک از آنها نگاه کنید:

In spite of/Despite + [noun]/[verb ending in -ing]
In spite of the weather, he decided to go surfing.
(In spite of + [noun])
Despite writing the letter in the morning, he didn’t manage to post it today.
(Despite + [verb ending in -ing])
However/No matter how + [adjective]/[adverb]
No matter how fit you are, you still shouldn’t take such risks.
(No matter how + [adjective])
However hard I try, I can’t learn Chinese.
(However + [adverb])
Although/Even though/Even if + [subject] + [verb]
He was not ready for the finals, although/even though he studied a lot.
Although/Even though he studied a lot, he was not ready for the finals.
Even if he studied a lot, he wouldn’t be ready for the finals.
Whatever + [noun]
Whatever the risks, I am sure I will follow his advice.
Whatever/No matter what + [subject] + [verb]
Whatever you say, I won’t believe you now that you’ve lied to me.
No matter what he does, she won’t trust him again.

“However,” “nonetheless” و “though”

However,” “nevertheless” و though می توانند به طور مستقل برای بیان تضاد با جمله قبلی استفاده شوند. آنها با کاما از بقیه جمله جدا می شوند.
" However " را می توان هم در ابتدا و هم در پایان جمله استفاده کرد، " nevertheless " فقط در ابتدا و " though " فقط در پایان جمله استفاده می شود.
چنین عباراتی در آزمون تافل بسیار مورد استفاده قرار می گیرند زیرا به ربط دادن ایده های پیچیده کمک می کنند. احتمالاً بسیاری از آنها را در اسپیکینگ آکادمیکی که گوش می دهید خواهید شنید. در متن های ریدینگ تافل، آنها به شما کمک می کنند تا بین ایده های اصلی ارتباط برقرار کنید. همچنین هنگامی که مجبور هستید تضاد بین متن ریدینگ و اسپیکینگ یا بین ایده های دو گوینده متفاوت را بیان کنید، در صحبت کردن بسیار مفید خواهند بود. اگر در نوشتن از آنها به درستی استفاده کنید، به سازماندهی بهتر ایده ها کمک می کند و مطمئناً نمره بیشتری کسب خواهید کرد.
به همین دلیل است که درست کردن ساختارها و استفاده از آنها به جای یکدیگر بسیار مهم است تا بتوانید از تکرار جلوگیری کنید. با استفاده از کلمات داخل پرانتز جملات زیر را به هم ربط دهید تا جملات پیچیده ای را که بیانگر تضاد هستند به دست آورید:

The weather was nice. The hotel facilities were terrible. (although)
Her presentation was very good. The audience was not impressed. (however good)
She is making progress with writing. She is still struggling with speaking. (despite)
The car is very fast. It’s too unsafe for me. (though)
The marketing campaign went really well. We didn’t sell much. (even though)

پاسخنامه

had drunk
is thinking / has been thinking
am writing
writes
haven’t decided
The (price of gas)
the (global economy)
— (chocolate), the (candy)
the (sugar), the (white bowl)
— (People)
carefully
extremely
calm
recently, old
unfortunate
whom
which/that
Who
which
who
Correct
Incorrect. Correct version: If she plays the piano at night, we can ask her to take a break.
Correct
Incorrect. Correct version: Before the doctor sees you, you have to do some tests.
Incorrect. Correct version: If you write her an email, she may change her mind.
have never tasted
saw
have you been waiting
has just talked
have bought
(I wonder) when they will move to the new location.
(Can you tell me) how often you come here?
(Tell me) what time you finished writing the email.
(I want to ask you) if you got any free samples.
(I’d like to know) if they told you where to wait.
Although the weather was nice, the hotel facilities were terrible.
However good her presentation was, the audience was not impressed.
Despite making progress with writing, she is still struggling with speaking.
The car is very fast. It’s too unsafe for me, though.
Even though the marketing campaign went really well, we didn’t sell much.
 

جمع بندی

یادگیری گرامر ممکن است کار سختی به نظر برسد  اما یادگیری آن، ساختار و اعتماد به نفس لازم برای استفاده کردن از یک زبان دیگر را به شما می دهد. در شرایط امتحان، شما به این اعتماد به نفس نیاز دارید که می تواند به شما کمک کند زمان و نمره بالاتری کسب کنید!
یکی از راه‌های تقویت گرامر دانلود رایگان کتاب toefl grammar flash است که می‌تواند به شما کمک کند قوانین دستور زبان را در متن واقعی مرور کنید. 
با ثبت نام در سایت ما نیز می توانید به صدها تمرین گام به گام برای تقویت گرامر تافل دسترسی داشته باشید و دانش خود را باشرکت در آزمون های آزمایشی تی پی او تافل ارزیابی کنید!


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!