تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1402/03/05

با تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳ معتبرترین و پذیرفته شده ترین آزمون زبان انگلیسی جهان اکنون تجربه بهتری را برای داوطلبان ارائه می‌دهد!
از 26 جولای 2023، شرکت کنندگان آزمون تافل iBT ® شاهد چندین تغییر جدید خواهند بود. بهترین تغییر این است که مدت زمان آزمون کمتر از 2 ساعت طول می‌کشد که باعث می‌شود کوتاه تر از آزمون های محبوب زبان انگلیسی دیگر مثل آیلتس شود. 
تغییراتی که شرکت کنندگان در آزمون تجربه خواهند کرد، عبارت است از:
ساده تر شدن دستورالعمل‌ها و نحوه مشاهده کردن سوالات
کوتاهتر شدن بخش ریدینگ تافل که شامل فقط دو متن ریدینگ و هر کدام 10 سوال می‌شود
مختصر تر شدن سوال رایتینگ که جایگزین سوال رایتینگ مستقل شده است
حذف تمام سوالات تستی بدون نمره

دلیل تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳ چیست؟

مدیر ای تی اس درباره دلیل تغییرات این آزمون گفته است: "ما سال‌ها است که در حال شناسایی راه‌هایی برای بهبود تجربه داوطلبین خود هستیم. پیش از همه‌گیری کوید ۱۹ تغییراتی را مانند اضافه کردن بخشMyBest  به نمرات تافل و ارائه نمرات ریدینگ و لیسنینگ تافل به صورت غیررسمی بلافاصله پس از آزمون ایجاد کردیم و این تغییرات با امکان شرکت در نسخه خانگی تافل iBT  هوم ادیشن در سال 2020 ادامه یافت.
ما می‌دانیم که نیازهای شرکت کنندگان و مراکز برگزاری آزمون بیش از این موارد است و به آنها اطمینان می‌دهیم که پیشنهادات آنها را به دقت بررسی کرده و تغییرات لازم را اعمال می‌کنیم. این تعییرات تا جایی ادامه می‌یابد که یک تجربه بهینه برای همه کسانی که در آزمون تافل iBT  شرکت می‌کنند ایجاد شود."

درباره آزمون تافل iBT

آزمون تافل iBT که توسط ETS ایجاد شده است، معتبرترین، پذیرفته‌شده‌ترین و برگزیده‌ترین آزمون مهارت آکادمیک زبان انگلیسی است که برای تحصیل، کار و مهاجرت استفاده می‌شود. بیش از 11500 موسسه در بیش از 160 کشور در سراسر جهان از نمرات TOEFL iBT برای تصمیم گیری درباره پذیرش دانشجو استفاده می‌کنند.
این آزمون در مقاصد محبوب انگلیسی زبان از جمله ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، ایرلند، استرالیا و نیوزلند، 100% کاربرد دارد و به میلیون‌ها دانشجو در مهاجرت تحصیلی خود به خارج از کشور کمک کرده است. 
ETS با پیگیری مستمر نیازها و خواسته های داوطلبین به منظور ایجاد یک تجربه بهینه برای شرکت کنندگان در آزمون، تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳ را اعلام کرده است.
طی چند ماه آینده، شرکت کنندگان در آزمون می‌توانند انتظار داشته باشند که در آزمون کوتاه‌شده تافل iBT  شرکت کنند. اعمال این تغییرات از 26 جولای 2023 آغاز می‌شود و طبق آن، آزمون کمتر از دو ساعت طول می‌کشد – در حالیکه قبلاً سه ساعت بود.
آمیت سواک، مدیر عامل ETS  درباره تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳گفته است: «ETS  آزمون های دیگری را که بر مفاهیم آموزش و یادگیری جدیدی تکیه دارند، برگزار می‌کند که البته تافل هسته اصلی آنها ست. تافل نزدیک به شش دهه است که یک آزمون استاندارد بوده و این تغییرات جایگاه آن را بهتر نشان می‌دهد. مهم‌تر از همه، این تغییرات براساس چشم‌انداز مشتریان و ذینفعان ما ایجاد شده‌اند – زیرا آنها بالاترین اولویت ما برای ارائه خدمات هستند.»

ساختار کلی آزمون پس از تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳

از 26 جولای 2023 می‌توانید انتظار داشته باشید که ساختار زیر را مشاهده کنید:

ساختار آزمون تافل iBT
برای آزمون هایی که از 26 جولای 2023 شروع می‌شود

بخش

تعداد سوالات

زمان تخمینی

ریدینگ

20 سوال

35 دقیقه

لیسنینگ

28 سوال

36 دقیقه

اسپیکینگ*

4 کار

16 دقیقه

رایتینگ

2 کار

29 دقیقه

زمان کل

زیر 2 ساعت


*در آزمون TOEFL iBT Paper Edition کاربرد ندارد

سوال رایتینگ جدید

تغییر فقط یک نوع سوال تافل iBT در تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳دیده می‌شود. طبق این تغییر، یک سوال جدید و مدرن‌تر به نام «رایتینگ برای یک بحث آکادمیک» جایگزین سوال رایتینگ مستقل فعلی خواهد شد. در این سوال، از شرکت کنندگان در آزمون خواسته می‌شود تا در یک بحث کلاس آنلاین نظر خود را در مورد موضوعی اعلام کرده و از آن حمایت کنند.
مشاهده یک نمونه ترنسکریپت
راهنمای نمره دهی رایتینگ تافل iBT - به روز شده (PDF)

منابع تمرینی به روز شده

با توجه به تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳ منابع آماده سازی تافل iBT  نیز روز شده است. 
از آنجاییکه تمام سوالات تافل iBT به جز یک سوال رایتینگ مثل قبل خواهد بود، بنابراین، تمام منابع آماده سازی موجود هنوز معتبر هستند و می‌توان از آنها برای آماده شدن برای روز آزمون استفاده کرد.
منابع آمادگی تافل iBT  که در ادامه معرفی می‌کنیم به‌روزرسانی شده‌اند تا با دستورالعمل‌ها و محتوای بازبینی‌شده آزمون‌هایی که از 26 جولای 2023 برگزار می‌شوند مطابقت داشته باشد. مطالب به‌روزرسانی شده بیشتری نیز در ماه های آینده طبق تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳ به روز شده و به این صفحه اضافه خواهد شد.

شروع تست تمرین رایگان تافل iBT
کارنامه آزمون تمرینی رایگان تافل iBT (PDF)
مجموعه تمرین خواندن تافل iBT (PDF)
دانلود مجموعه تمرین گوش دادن تافل iBT با تراک های صوتی (زیپ)
مجموعه تمرین سخنرانی تافل iBT (PDF)
مجموعه تمرین نوشتن تافل iBT (PDF)
تست تمرین کامل جلد 30S
تست تمرین کامل جلد 31S  (فقط با ثبت نام آزمون قابل خریداری است)
دوره رسمی آمادگی تافل iBT
دوره رسمی TOEFL iBT Prep Course Plus
آزمون تافل TPO نسخه 74تایی

علاوه بر این، نسخه های به روز شده آزمون آزمایشی رایگان تافل iBT و مجموعه تمرین های تافل iBT اکنون در وب سایت تافل موجود است. سایر منابع آمادگی آزمون رایگان و پولی نیز به‌روزرسانی می‌شوند تا این تغییرات طی چند هفته آینده در آنها منعکس شود.

ثبت نام در آزمون پس از تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳

شرکت کنندگان در آزمون باید تمام مراحل معمول  را برای ثبت نام در آزمون مثل قبل طی کنند . آزمون‌های تافل iBT که از 26 جولای 2023 شروع می‌شوند، شامل تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳ برای آزمون‌های کامپیوتری در مراکز آزمون و نسخه خانگی تافل iBT می‌شوند. این تغییرات در آزمون‌های TOEFL iBT Paper Edition اعمال نمی‌شوند.
شرکت‌کنندگان می‌توانند آزمون خود را به صورت رایگان در حساب ETS خود تا 30 آوریل 2023 تغییر دهند. در این دوره از همه هزینه‌های زمان‌بندی مجدد صرفنظر می‌شود، و زمان‌بندی مجدد باید تا ساعت 11:59 شب به وقت محل آزمون روز قبل از امتحان آزمایشی آنها درخواست شود.
فرآیند ثبت نام ساده ای که از جولای 2023 آغاز می‌شود به شرکت کنندگان در آزمون امکان می‌دهد یک حساب کاربری ایجاد کرده و برای تاریخ آزمون TOEFL iBT سریعتر و آسان تر از همیشه ثبت نام کنند. علاوه بر این، مزایای بومی‌سازی‌شده‌تر ، مانند گزینه‌های پرداخت داخل هر کشور و به روش های منتخب در دسترس خواهد بود و در آینده نیز بیشتر خواهد شد.
داوطلبانی که قبلاً برای آزمون تافل iBT ثبت نام کرده‌اند، اگر مایلند این تغییرات جدید را تجربه کنند، می‌توانند تاریخ آزمون خود را به صورت رایگان تغییر دهند، یا تاریخ آزمون خود را به زمان دیرتری موکول کنند. زمان‌بندی مجدد روز آزمون را به صورت رایگان می‌توان تا 30 آوریل 2023 از طریق حساب تافل انجام داد. 

 

تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳

مقیاس نمره پس از تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳

مقیاس نمره تافل iBT یکسان باقی مانده، بنابراین داوطلبان می‌توانند طبق همان برنامه ریزی قبلی برای نمره هدف خود مطالعه و برنامه ریزی کنند. آزمون تافل مورد اعتمادترین، معتبرترین، قابل اعتمادترین و مطمئن ترین گزینه برای داوطلبین در سراسر جهان است و اکنون، این تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳ به شرکت کنندگان این اطمینان را می‌دهد که تجربه بهتری داشته باشند، در زمان آنها صرفه‌جویی می‌شود و در عین حال استرس روز امتحان را کاهش می‌دهد.
مدیر ETSدرباره تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳گفته است:" همانطور که ما تغییراتی را برای بهبود تجربه شرکت‌کنندگان در آزمون ایجاد می‌کنیم، اطمینان حاصل کرده‌ایم که آزمون تافل iBT همچنان آزمونی دقیق و متمرکز بر مفاهیم آکادمیک است و با نمرات معتبر و قابل اعتماد برای تصمیم‌گیری مطمئن همان آزمون است که شما به آن اعتماد دارید."
علاوه بر این:
مقیاس نمره تافل iBT ثابت مانده و نیازی به تغییر شرایط نمره شما نیست.
نمره دهی همچنان به همان روشی که تاکنون انجام می‌شده، باقی می‌ماند.
سرویس جستجوی TOEFL همچنان در دسترس موسسات خواهد بود تا از آنها به عنوان ابزاری برای استخدام استفاده کنند .
و مثل همیشه، امنیت تست بالاترین اولویت را در ETS دارد. فرآیندهای دقیق ما به گونه ای طراحی شده اند که جمع آوری نمره، گزارش و توزیع آن، یکپارچه و ایمن باشد.
نمره‌ها از 26 جولای 2023 شفاف تر اعلام خواهند شد به طوریکه شرکت کنندگان در آزمون، تاریخ انتشار رسمی نمره خود را پس از اتمام آزمون، خواهند دانست و علاوه بر این یک اعلان بلادرنگ در مورد تغییرات وضعیت نمره خود، دریافت می‌کنند.

دسترسی آسان تر به نمرات در Slate

از 28 آوریل، می‌توانید اتوماسیون نمره جدید و پیشرفته TOEFL iBT را در پلتفرم Slate خود ادغام کنید . این فرآیند ساده است و شامل یک پیکربندی سرور به سرور بین ETS ® Data Manager و Slate می‌شود که فقط یکبار باید انجام گیرد. دستورالعمل های راه اندازی PDF را می‌توان از طریق بخش IT  پیاده سازی کرد.
پس از تکمیل این پیکربندی، می‌توانید داشبورد خود را سفارشی کرده و مدیریت کنید تا اطلاعاتی را که مرتبط می‌دانید نمایش دهد، و نمرات منتشر شده به‌طور خودکار به پلتفرم Slate شما وارد می‌شوند و نیازی به آپلودهای دستی منظم وجود ندارد.
برای دریافت بارگذاری خودکار داده نمرات، باید به ETS Data Manager Automated Server-to-Server Data Feeds دسترسی داشته باشید. اگر دسترسی ندارید، لطفاً با پر کردن این فرم درخواست دسترسی کنید .
Slate دسترسی به سیستم نمایشگاه تافل را در ETS Data Manager فراهم می‌کند. این بخش، یک ابزار برتر برای دسترسی به نمای گسترده ای از عملکرد هر داوطلب است. نمایشگاه تافل شامل نمونه کلیپ های صوتی 1 دقیقه‌ای، نمونه‌های رایتینگ و نمرات MyBest ® داوطلبین بعلاوه نمرات آنها از یک تاریخ آزمون است.
موسساتی که از Slate استفاده نمی کنند می‌توانند در ETS Data Manager دسترسی به نمایشگاه تافل را درخواست کنند .

تغییرات تافل 2023 - تایید رسمی

همانطور که چند هفته پیش در این سایت گزارش شد، تافل iBT در 26 جولای تغییر خواهد کرد. تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳ اکنون به طور رسمی توسط ETS اعلام شده است که عبارتند از:
بخش ریدینگ تنها به دو مقاله خلاصه می‌شود که هر کدام ده سوال دارد. هیچ تغییری در محتوای مقالات و سبک سوالات ایجاد نخواهد شد. 
بخش لیسنینگ در مجموع به 28 سوال کوتاه می‌شود. تغییری در محتوا و سبک سوالات ایجاد نخواهد شد.
بخش اسپیکینگ دقیقاً به همین صورت خواهد بود.
بخش رایتینگ دو سوال خواهد داشت. اولین سوال همان سوال رایتینگ تلفیقی قبلی خواهد بود.درحالیکه دومی یک سوال بحث برانگیز آکادمیک خواهد بود .
هیچ وقفه ای وجود نخواهد داشت. 
هیچ سوال بدون نمره ای وجود نخواهد داشت.
این آزمون کمی کمتر از دو ساعت طول خواهد کشید.
هم اکنون نمونه هایی از آزمون رایتینگ جدید در مجموعه های رایتینگ رسمی و آزمون رسمی تمرینی موجود است . کل آزمون تمرینی برای مطابقت با فرمت جدید به روز شده است.  روبریک های نمره دهی نیز موجود است.
برخی از جزئیات که در وب سایت ETS ذکر نشده اند، توسط مدیر عامل ETS آمیت سواک، امروز در چین اعلام شد. این تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳ عبارتند از:
مجموعه‌های تمرین رسمی با نمره دهی هوش مصنوعی به صورت رایگان در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد .
تاریخ واقعی اعلام نمرات پس از اتمام آزمون به شرکت کنندگان داده می‌شود.
ثبت نام آزمون سریع تر و آسان تر خواهد بود.
ETS در ارتباط با شرکت کنندگان در آزمون "سختگیرانه تر" عمل خواهد کرد.

سوالات متداول

سوالات بی پاسخ زیادی درباره تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳  وجود دارد. امیدوارم در ادامه پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. اگر اینطور نیست، سوال خود را در قسمت نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.

چه تغییراتی در ثبت نام تافل از 26 جولای ایجاد می‌شود؟

فرآیند ثبت نام بهبود یافته و شرکت کنندگان در آزمون یک فرآیند ثبت نام به روز را تجربه خواهند کرد که سریعتر و آسان تر از همیشه است و شامل:
یک تجربه برنامه ریزی واضح تر و ساده تر
بهبود قابلیت استفاده 
طراحی ریسپانسیو موبایل
گزینه های پرداخت در هر کشور

گزارش نمرات طبق تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳چه تغییری داشته‌است؟

به منظور افزایش شفافیت در گزارش نمره، شرکت کنندگان در آزمون می‌توانند تاریخ زمانی را که می‌توانند انتظار داشته باشند که نمرات رسمی آنها پس از اتمام آزمون در دسترس باشد را ببینند. آنها همچنین اعلان‌های بلادرنگ درباره تغییرات وضعیت نمره خود در حساب ETS  دریافت خواهند کرد.

آیا آزمون آسان تر خواهد بود یا سخت تر؟

حدس من این است که آزمون در همان سطح دشواری باقی خواهد ماند. آزمون کوتاه‌تر لزوماً آزمون ساده‌تری نیست. ETS همیشه سعی می‌کند تا سطح دشواری آزمون‌ها را در هر نسخه از آزمون حفظ کند.

آیا بهترین نمرات من همچنان گنجانده خواهد شد؟  

بله! ETS این را تایید کرده است.

چه زمانی منابع آماده سازی طبق تغییرات آزمون تافل در سال ۲۰۲۳ در دسترس خواهد بود؟ 

برخی از آنها در حال حاضر در دسترس هستند . منابع بیشتری نیز در راه است. 

آیا کتاب های راهنمای رسمی و آزمون های رسمی به روز می‌شود؟

 بله! ETS این را تایید کرده اما تاریخ انتشار مشخص نیست.

آیا هزینه تافل تغییر می‌کند؟

خیر! ETS این را تایید کرده است.

آیا سوال رایتینگ جدید هم توسط هوش مصنوعی و هم توسط ممتحن نمره داده می‌شود؟ 

اطلاعاتی در این باره در دسترس نیست.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!