راهنمای پاسخ به سوال 1 اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking Question 1

زمان مطالعه : 20 دقیقه | منتشر شده در: 1402/08/14

آیا نمی دانید چه سوالاتی در بخش 1 اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking مطرح می شود و چگونه باید به آن پاسخ بدهید؟
ما نمونه سوالات، پاسخ های نمونه و خیلی چیزهای دیگر داریم.
بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از سوالات اسپیکینگ تافل بیندازیم و با سوال اول شروع کنیم.
سوال اسپیکینگ تافل یک در مجموع 60 ثانیه است.
شما 15 ثانیه برای آماده شدن و 45 ثانیه برای صحبت دارید. اما ممکن است فکر کنید، " چگونه می توانم پاسخی را فقط در 60 ثانیه آماده و ارائه کنم؟ ”
برای اینکه بتوانید پاسخ تان را در این مدت زمان کوتاه آماده کنید، باید نکات زیر را رعایت کنید:
• یک جانب را انتخاب کنید و درباره آن استدلال بیاورید و نظر بدهید - با هر دو طرف موافقت نکنید
• مانند یک حرفه ای یادداشت برداری کنید - یادداشت های کوتاهی که شامل دلایل و مثال های شما باشد بنویسید
• معمولی صحبت کنید - تصور کنید با یک دوست صحبت می کنید
• از قبل برنامه ریزی کنید که قرار است چه بگویید - یک عبارت مقدماتی را برای هر نوع سوال انتخاب کنید
• با TPO های تافل تمرین کنید
در این مقاله، ما شما را در هر مرحله راهنمایی خواهیم کرد تا بدون توجه به نوع سوالی که در اسپیکینگ تافل مطرح می شود، احساس راحتی و اعتماد به نفس داشته باشید .
ساختار سوال 1 اسپیکینگ تافل
بیایید نگاهی اجمالی به ساختار سوال یک اسپیکینگ تافل بیندازیم.
در تصویر زیر نمونه ای از یکی از آزمون های کامل تافل که  در وب سایت رسمی ETS آمده است را می بینید:

راهنمای پاسخ به سوال 1 اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking Question 1

این سوال از نوع موافق یا مخالف است اما در سوال 1 اسپیکینگ تافل ممکن انواع سوالات دیگری را نیز مشاهده کنید.
به طور کلی چهار نوع سوال در این بخش مطرح می شود:
نوع سوال شماره 1: ترجیح شخصی «برخی افراد ترجیح می دهند صبح زود بیدار شوند و کار را شروع کنند. برخی دیگر ترجیح می دهند دیرتر بیدار شوند و تا پاسی از شب کار کنند. کدام را ترجیح می دهید؟"
سوال نوع 2: موافق یا مخالف "آیا با عبارت زیر موافقید یا مخالف؟ همه دانش آموزان دبیرستانی باید لباس فرم مدرسه بپوشند.»
نوع سوال شماره 3: سه گزینه ای "برای آخرین تکلیف تان، استاد از شما انتظار دارد که یک پرزنتیشن بدهید. شما می توانید به تنهایی، با یکی از هم کلاسی هایتان یا با یک گروه کار کنید. کدامیک را انتخاب می کنید؟" 
نوع سؤال 4: مزایا و معایب «برخی از نوجوانان، حین تحصیل در دبیرستان، کار هم می کنند. لطفاً در مورد مزایا و معایب داشتن شغل پاره وقت در دبیرستان صحبت کنید.»

چطور زمان پاسخگویی به سوال اول تافل اسپیکینگ را مدیریت کنیم؟

شما 15 ثانیه برای آماده شدن و 45 ثانیه برای صحبت کردن وقت دارید. برای اینکه این زمان را مدیریت کنید باید خودتان را آماده کنید:

نکته 1: یک جانب را انتخاب کنید و برای موافقت با آن دلیل بیاورید!

دستورالعمل سوال 1 اسپیکینگ تافل را بخوانید و قبل از آماده کردن پاسختان، ابتدا به سؤال نگاه کنید و مطمئن شوید که آن را متوجه شده اید. سپس، شما باید یک جانب را انتخاب کنید.
بیایید به یک مثال نگاه کنیم:

Would you prefer to work at one job your entire life or to switch jobs every five years?

آیا ترجیح می دهید تمام زندگی خود را در یک شغل کار کنید یا هر پنج سال یک بار شغل خود را تغییر دهید؟
این یک سؤال ترجیحی شخصی است و شما باید تصمیم بگیرید که آیا  الف) ترجیح می دهید در تمام عمر خود در یک شغل کار کنید یا  ب) ترجیح می دهید هر پنج سال یک بار شغل خود را تغییر دهید.
بنابراین، شما نباید اینطور پاسخ بدهید:

“Well it depends on the situation. A piece of me feels like it’s better to work at one job for five years, but on the other hand…”

 خب بستگی به شرایط دارد.  من از یک طرف احساس می کنم که بهتر است پنج سال در یک شغل کار کنم، اما از طرف دیگر… ”
به جای دادن چنین پاسخی، باید یک جانب را انتخاب کنید و برای آن دلیل بیاورید. در اینصورت، پاسخ شما واضح تر، سخنرانی شما مستقیم تر و پاسخ شما منظم تر خواهد بود.

حالا این پاسخ یک جانبه را بررسی کنید:

Audio Player
To me, I definitely think that it is better to switch jobs every five years because old jobs get boring and new places are exciting. I remember when I worked at a school in New York, and at first, everything was new and interesting but by the fifth year, I was tired of taking the same train to go to the same building every day. On top of that, starting a new job is a new opportunity. For example, after my job in New York, I moved to Japan and started teaching English to children, which was completely different. It motivated me to learn and expand my knowledge. So, to sum up, if I had to choose, I would definitely opt for changing my job every five years.

از نظر من، قطعاً فکر می‌کنم که بهتر است هر پنج سال یک بار شغل خود را عوض کنم، زیرا مشاغل قدیمی خسته‌کننده می‌شوند و مکان‌های جدید هیجان‌انگیز هستند. به یاد می‌آورم زمانی که در مدرسه‌ای در نیویورک کار می‌کردم، و در ابتدا همه چیز جدید و جالب بود، اما در سال پنجم، از سوار شدن به یک قطار برای رفتن به همان ساختمان هر روز خسته شده بودم. علاوه بر این، شروع یک شغل جدید یک فرصت جدید است. مثلا بعد از کارم در نیویورک، به ژاپن رفتم و شروع به آموزش زبان انگلیسی به بچه ها کردم که کاملا متفاوت بود. به من انگیزه داد تا یاد بگیرم و دانشم را گسترش دهم. بنابراین، به طور خلاصه، اگر مجبور به انتخاب بودم، قطعاً هر پنج سال یک بار شغلم را تغییر می‌دادم.
به یاد داشته باشید، صرف نظر از نوع سؤال ، اولین پاسخی را که در ذهن شما ظاهر می شود انتخاب کنید و یک نظر یک جانبه بدهید.
آیا می خواهید نمونه های بیشتری را ببینید؟ با ثبت نام در نرم افزار اکادمی آنلاین زبان شایسته، به تمام 74 نمونه سوال واقعی اسپیکینگ تافل TPO دسترسی دارید.

نکته شماره 2: مانند یک حرفه ای یادداشت برداری کنید!

اکنون که یک جانب را انتخاب کرده اید، باید حداقل به یک دلیل برای تأیید نظر خود و یک مثال شخصی که دلیل شما را تأیید می کند فکر کنید. مسلماً، این موضوع برای فکر کردن و یادآوری در مدت زمان کوتاهی در طول یک امتحان استرس زا بسیار زیاد است، پس چه کار می کنید؟
آن را بنویسید.
بیایید به یک سوال دیگر نگاه کنیم:

Do you agree or disagree with this statement? “Co-workers make the best friends.” Provide details and examples to explain your opinion.

آیا شما موافق یا مخالف با این عبارت؟ "همکاران بهترین دوستان را پیدا می کنند."
جزئیات و مثال هایی را برای توضیح نظر خود ارائه دهید.
و این هم یادداشت های من:

راهنمای پاسخ به سوال 1 اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking Question 1

ببینید، شما با گذشت زمان سبک خود را توسعه خواهید داد. اگر یادداشت های شما شبیه یادداشت های من نباشد اشکالی ندارد و به یاد داشته باشید، شما فقط باید یک دلیل و یک مثال فکر کنید.
دلیل اینکه من توصیه می کنم چند مورد را یادداشت کنید این است که به شما کمک می کند وقتی زمان صحبت کردن می رسد آنچه را که می خواهید بگویید را به خاطر بسپارید.
در روز آزمون، یک کاغذ و مداد به شما ارائه می شود. از آن برای نوشتن چند یادداشت در مورد آنچه می خواهید بگویید در حالی که 15 ثانیه فرصت دارید تا پاسخ خود را آماده کنید، استفاده کنید.
به یاد داشته باشید، این یادداشت ها برای شما هستند تا حافظه خود را تحریک کنید . هیچ راه درست یا نادرستی وجود ندارد، به شرطی که به شما کمک کنند به یاد بیاورید که وقتی زمانش رسید چه بگویید!
اکنون شما آماده هستید تا پاسخ خود را به سوال یک اسپکینگ تافل TOEFL Speaking بدهید.

نکته 3: معمولی صحبت کنید

امتحان TOEFL Speaking می خواهد ارزیابی کند که آیا هنگام صحبت کردن به زبان انگلیسی احساس راحتی و اعتماد به نفس دارید، بنابراین باید تا حد امکان طبیعی به نظر برسید.
هنگام پاسخگویی تصور کنید که با یک دوست در حال گفتگوی معمولی هستید. شما سخنرانی نمی کنید و به یک استاد گزارش نمی دهید. شما فقط در مورد احساسات خود در مورد یک موضوع خاص صحبت می کنید.
به این مثال گوش دهید و به لحن معمولی آن توجه کنید.

You have decided that you will learn a new hobby. Which of the following would you choose?
1. Study a new language
2. Learn how to play an instrument
3. Join a sports team

شما تصمیم گرفته اید که یک سرگرمی جدید یاد بگیرید. کدام یک از موارد زیر را انتخاب می کنید؟
1. یک زبان جدید مطالعه کنید
2. نواختن ساز را یاد بگیرید
3. به یک تیم ورزشی بپیوندید

Audio Player
To me, joining a sports team would definitely be the new hobby I would choose to learn. For one, playing sports is an excellent way to make new friends. It can be difficult to meet people these days, especially ones that share a common interest. But, if you enjoy the sport, your teammates will obviously enjoy it too. Another reason I would choose to join a sports team is because it keeps you fit. When I used to play volleyball, it was very physical. I never had to go to the gym, because I was able to stay healthy by playing volleyball every week. These are the reasons why, if I had to learn a new hobby, I would definitely join a sports team.

برای من، پیوستن به یک تیم ورزشی قطعا سرگرمی جدیدی است که برای یادگیری انتخاب می کنم. اول اینکه، ورزش کردن یک راه عالی برای پیدا کردن دوستان جدید است. این روزها ممکن است ملاقات با افراد سخت باشد، به خصوص آنهایی که علایق مشترکی دارند. اما، اگر از ورزش لذت می برید، بدیهی است که هم تیمی های شما نیز از آن لذت خواهند برد. دلیل دیگری که من برای پیوستن به یک تیم ورزشی انتخاب می کنم این است که به حفظ تناسب اندام شما کمک می کند. زمانی که والیبال بازی می کردم کاملا رو فرم بودم. من هرگز مجبور نشدم به باشگاه بروم، زیرا هر هفته با بازی والیبال توانستم سالم بمانم. اینها دلایلی است که اگر قرار بود سرگرمی جدیدی یاد بگیرم، قطعاً به یک تیم ورزشی می پیوستم.
ببینید چقدر طبیعی و معمولی به نظر می رسد؟  پاسخ های خود را در روز آزمون باید به همین ترتیب ارائه دهید .

 

راهنمای پاسخ به سوال 1 اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking Question 1

 

نکته شماره 4: از قبل برای آنچه می خواهید بگویید برنامه ریزی کنید

شاید احمقانه به نظر برسد، زیرا شما نمی دانید چه سوالی برایتان مطرح خواهد شد اما می دانید که آنها نظر شما را در مورد سوال یک می خواهند. بنابراین، می توانید و باید از قبل برنامه ریزی کنید که چگونه پاسخ خود را شروع کنید.
بیایید دوباره به یک نمونه سوال اسپیکینگ تافل 1 با جواب نگاهی بیندازیم:

Would you prefer to work at one job your entire life or to switch jobs every five years? Explain your response with details and examples.

آیا ترجیح می دهید تمام زندگی خود را در یک شغل کار کنید یا هر پنج سال یک بار شغل خود را تغییر دهید؟ پاسخ خود را با جزئیات و مثال توضیح دهید.

Audio Player
To me, I definitely think that it is better to switch jobs every five years because old jobs get boring and new places are exciting. I remember when I worked at a school in New York, and at first, everything was new and interesting but by the fifth year, I was tired of taking the same train to go to the same building every day. On top of that, starting a new job is a new opportunity. For example, after my job in New York, I moved to Japan and started teaching English to children, which was completely different. It motivated me to learn and expand my knowledge. So, to sum up, if I had to choose, I would definitely opt for changing my job every five years.

از نظر من، قطعاً فکر می‌کنم که بهتر است هر پنج سال یک بار شغل خود را عوض کنم، زیرا مشاغل قدیمی خسته‌کننده می‌شوند و مکان‌های جدید هیجان‌انگیز هستند. به یاد می‌آورم زمانی که در مدرسه‌ای در نیویورک کار می‌کردم، و در ابتدا همه چیز جدید و جالب بود، اما در سال پنجم، از سوار شدن به یک قطار برای رفتن به همان ساختمان هر روز خسته شده بودم. علاوه بر این، شروع یک شغل جدید یک فرصت جدید است. مثلا بعد از کارم در نیویورک، به ژاپن رفتم و شروع به آموزش زبان انگلیسی به بچه ها کردم که کاملا متفاوت بود. به من انگیزه داد تا یاد بگیرم و دانشم را گسترش دهم. بنابراین، به طور خلاصه، اگر مجبور به انتخاب بودم، قطعاً هر پنج سال یک بار شغلم را تغییر می‌دادم.
با این جمله شروع می شود:

“To me, I definitely think that…”.

"از نظر من، من قطعا فکر می کنم که ...".
این نمونه ای از یک عبارت مقدماتی است که می تواند برای پاسخ دادن به هر یک از سوالات اسپیکینگ تافل استفاده شود.
حالا بیایید به شکل منفی این سؤال بپردازیم:

Do you agree or disagree with this statement? “Co-workers make the best friends.” Provide details and examples to explain your opinion.

آیا شما موافق یا مخالف با این عبارت؟ "همکاران بهترین دوستان را پیدا می کنند."
جزئیات و مثال هایی را برای توضیح نظر خود ارائه دهید.

Audio Player
To me, I definitely do not think that co-workers make good friends because it is best to keep your work and personal life separate. I remember when I worked at an English school in South Korea, I had a co-worker who had a bit too much to drink at a work party. After that, everyone in the office looked at him differently. Also, even if you are friends with your colleagues, the relationship often ends when one of you leaves the job. For example, at that same job in Korea, when my friend Andrew unexpectedly quit and moved to another school in Seoul, we hardly ever spoke since we were no longer in the same office together. That’s why I think that co-workers do not make very good friends.

از نظر من، قطعاً فکر نمی‌کنم که همکاران دوستان خوبی پیدا کنند، زیرا بهترین کار این است که کار و زندگی شخصی خود را از هم جدا نگه دارید. به یاد دارم زمانی که در یک مدرسه انگلیسی در کره جنوبی کار می‌کردم، یک همکار داشتم که در یک مهمانی کاری بیش از حد نوشیدنی می‌نوشید. بعد از آن همه در دفتر به او نگاه متفاوتی کردند. همچنین، حتی اگر با همکاران خود دوست باشید، اغلب زمانی که یکی از شما کار را ترک می کند، رابطه به پایان می رسد. به عنوان مثال، در همان شغل در کره، زمانی که دوستم اندرو به طور غیرمنتظره ای کار را ترک کرد و به مدرسه دیگری در سئول نقل مکان کرد، ما به سختی صحبت می کردیم زیرا دیگر در یک دفتر با هم نبودیم. به همین دلیل است که فکر می کنم همکاران دوستان خیلی خوبی پیدا نمی کنند.

همین عبارت:

To me, I definitely do not think that

"از نظر من، من قطعا (نه) فکر می کنم که ..."
اکنون نوبت شماست که عبارت مقدماتی خود را انتخاب کنید که هر بار قصد دارید از آن استفاده کنید. در ادامه چند عبارت دیگر وجود دارد که می توانید بدون توجه به سؤال، پاسخ اسپیکینگ تافل خود را با آن شروع کنید:

To me, I definitely think that…
I feel that…
Personally speaking…
To be honest…
I’ve never thought about this before, but…
I have to say that…

این باعث می‌شود وقتی زمان شروع صحبت می‌رسد، اعتماد به‌نفس بیشتری داشته باشید، زیرا از قبل اولین کلماتی را که می‌خواهید بگویید را می‌دانید!
در شرایط زیر شما باید از عبارات از پیش برنامه ریزی شده استفاده کنید:

• شروع پاسخ تان
• نتیجه گیری پاسخ تان
• شروع بیان مثال شخصی تان
• نظر دادن

شروع پاسخ تان:

To me, I definitely think that…
I feel that…
Personally speaking…
To be honest…
I’ve never thought about this before, but…
I have to say that…

نتیجه گیری پاسخ شما:

So, that’s why...
As you can see…
To make a long story short...

شروع بیان مثال شخصی تان:

Take ... as an example...
One example of this is...
I remember when...
I once heard about...
I will never forget when…

اظهار نظر:

In my opinion...
I do believe that…
I definitely think that…
If I were asked, I would say that…
To be honest…


پاسخ من به این سوال است با استفاده از الگوهای بالا به این صورت است:

To me, I definitely do not think that co-workers make good friends because it is best to keep your work and personal life separate.
I remember when I worked at an English school in South Korea, I had a co-worker who had a bit too much to drink at a work party. After that, everyone in the office looked at him differently.
Also, even if you are friends with your colleagues, the relationship often ends when one of you leaves the job. For example, at that same job in Korea, when my friend Andrew unexpectedly quit and moved to another school in Seoul, we hardly ever spoke since we were no longer in the same office together.
That’s why I think that co-workers do not make very good friends.

از نظر من، قطعاً فکر نمی‌کنم که همکاران دوستان خوبی بشوند، زیرا بهترین کار این است که کار و زندگی شخصی خود را از هم جدا نگه دارید.
به یاد دارم زمانی که در یک مدرسه انگلیسی در کره جنوبی کار می‌کردم، یک همکار داشتم که در یک مهمانی کاری بیش از حد نوشیدنی می‌نوشید. بعد از آن همه در دفتر به او نگاه متفاوتی کردند.
همچنین، حتی اگر با همکاران خود دوست باشید، اغلب زمانی که یکی از شما کار را ترک می کند، رابطه به پایان می رسد. به عنوان مثال ، در همان شغل در کره، زمانی که دوستم اندرو به طور غیرمنتظره ای کار را ترک کرد و به مدرسه دیگری در سئول نقل مکان کرد، ما به سختی صحبت کردیم زیرا دیگر در یک دفتر با هم نبودیم.
به همین دلیل است که فکر می کنم همکاران دوستان خیلی خوبی پیدا نمی کنند.
در ادامه یک الگوی مناسب وجود دارد که می توانید برای پاسخ دادن به تقریباً هر سؤال اسپیکینگ تافل آن را دنبال کنید.

الگوی اصلی: سوال 1

قالب

محتوا

زمان

     

To me, I definitely think that...

  • سوال را دوباره بیان کنید
  • نظرتون رو بگید
  • یک دلیل خاص برای نظر تان بیاورید

0-10 ثانیه

I remember when...

  • یک مثال شخصی یا خاطره ای مرتبط با دلیل تان بگویید

11-22 ثانیه

     

*On top of that...

  • دلیل دوم نظر خود را بیان کنید

23-27 ثانیه

*For example...

  • مثال یا خاطره شخصی مرتبط با دلیل دوم ارائه دهید

28-40 ثانیه

So, to sum up...

  • نظر خود را دوباره بیان کنید
  • سوال را دوباره بیان کنید

41-45 ثانیه

بنابراین، الگوی خود را انتخاب کنید و تمرین کنید، تمرین کنید، تمرین کنید!

نکته 5: با TPO های تافل تمرین کنید!

خوب، شما با عبارت مقدماتی برنامه ریزی شده خود شروع به صحبت کردید، حالا چه؟ برای اینکه بتوانید راحت و روان صحبت کنید چه کاری باید انجام دهید!
قطعا شما نیاز به تمرین کردن با نمونه سوالات واقعی تافل دارید. بهترین منبع شما برای تمرین با نمونه سولات اسپکینگ تافل با جواب، TPO های تافل است. 
با ثبت نام در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته به نسخه 74تایی TPO های تافل دسترسی دارید و می توانید برای تمرین اسپیکینگ تافل در یک محیط شبیه سازی شده مطابق با آزمون اصلی تافل، از آن استفاده کنید.
آیا این راهنما برای شما مفید بود؟ آیا سوالی دارید که در اینجا پاسخی پاسخ آن را ندادیم؟ در بخش نظرات از ما بپرسید
همچنین می توانید در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به سؤال اسپیکینگ تافل 2 بیندازید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!