راهنمای سوال ۴ اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking Question 4

زمان مطالعه : 15 دقیقه | منتشر شده در: 1402/10/07

بابت رسیدن به سوال نهایی در اسپسکینگ تافل به شما تبریک می گویم! بیایید در مورد سوال ۴ اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking Question 4 و نحوه تسلط بر آن صحبت کنیم.
سوال ۴ اسپیکینگ تافل از شما می خواهد که به یک سخنرانی آکادمیک گوش دهید و سپس آن را با جمله بندی خودتان خلاصه کنید. چگونه می توانید کل یک سخنرانی را در 60 ثانیه خلاصه کنید؟ ساده تر از چیزی است که فکر می کنید.
روش کار به این صورت است:
• ابتدا ساختار یادداشت خود را بنویسید – دانستن اینکه به دنبال چه اطلاعاتی هستید به شما کمک می کند بهتر یادداشت برداری کرده و اطلاعات اضافی را فیلتر کنید.
• تعریف و مثال را مشخص کنید - استاد در لیسنینگ موضوع را شرح می دهد و چند نمونه از آن را ارائه می دهد. این موارد را در یادداشت های خود بنویسید.
• از عبارات انتقالی استفاده کنید – وقتی زمان صحبت فرا رسید، با استفاده از زبانی که ETS می‌خواهد بشنود، به آرامی بین ایده‌ها ارتباط برقرار کنید.
• مثل یک معلم فکر کنید و صحبت کنید - اگر تصور کنید موضوع را برای یک دانش آموز دبستاتی توضیح می دهید، طبیعی‌تر به نظر می‌رسید.
در این مقاله، شما را برای انجام هر مرحله از پاسخگویی به سوال ۴ اسپیکینگ تافل راهنمایی می کنیم تا بدون توجه به موضوعی  که در روز آزمون تافل برای شما مطرح می شود، احساس راحتی و اعتماد به نفس داشته باشید. 
بیایید نگاهی اجمالی به ساختار سوال چهارم تافل اسپیکینگ بیندازیم.

ساختار سوال ۴ اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking Question 4

ابتدا به صحبت های یک استاد دانشگاه گوش خواهید داد که معمولاً بین 90 تا 120 ثانیه طول می کشد.
سپس،  سوال اصلی روی صفحه دیده می شود. شما 20 ثانیه فرصت دارید تا پاسخ خود را آماده کنید.
در نهایت، زمان صحبت کردن فرا می رسد. 60 ثانیه برای صحبت کردن، وقت خواهید داشت.
ما قصد داریم نگاهی دقیق به سوال ۴ اسپیکینگ تافل بیندازیم. ابتدا به یک مثال از  تست های کامل TPO که در نرم افزار آکادمی آنلاین زبان شایسته به نسخه ۷۴تایی آن دسترسی دارید، گوش دهید تا بتوانید ایده ای در مورد آنچه در روز آزمون انتظار دارید، بشنوید، به دست آورید

Speaking Task 4

 

سوال ۴ اسپیکینگ تافل

Directions: You will now listen to part of a lecture. You will then be asked a question about it. After you hear the question, you will have 20 seconds to prepare your response and 60 seconds to speak.

 

راهنما: اکنون به بخشی از یک سخنرانی گوش خواهید داد. سپس از شما یک سوال در مورد آن پرسیده می شود. پس از شنیدن سوال، 20 ثانیه برای آماده کردن پاسخ و 60 ثانیه برای صحبت دارید.

 

Now, listen to part of a lecture in a business studies class

 

حالا، به بخشی از یک سخنرانی در کلاس مطالعات تجاری گوش دهید

 

Audio Player

 

پخش کننده صوتی

 

Now answer the question

 

حالا به سوال پاسخ دهید

 

Using points and details from the talk, explain what equity compensation is, and why companies might offer it to employees.

 

با استفاده از نکات و جزئیات سخنرانی، توضیح دهید که پاداش سهام چیست و چرا شرکت ها ممکن است آن را به کارمندان ارائه دهند.

 

Preparation Time: 20 seconds
Response Time: 60 seconds

زمان آماده سازی: 20 ثانیه
زمان پاسخ: 60 ثانیه

 

 

به نمونه پاسخ گوش بدهید

ترنسکریپت

“OK, so, let’s continue our discussion of employee compensation. Today, I’d like to discuss a less common method of compensation, namely equity-based pay. In simple terms, under equity-based compensation, employees of the business receive part ownership of the company. This is usually in the form of shares or stocks. So, basically, employees are paid a usual hourly wage or yearly salary, but they also receive additional stock in the company. While this may sound like it cuts into profits, equity-based compensation could, in fact, help save a company money.

One benefit of equity based compensation is that it stops employees from leaving. Staff turnover, which is when employees quit, can be a big expense for many companies. Initial training takes weeks or even months, and is costly since trainees are not yet ready to contribute to the company’s bottom line. Some businesses feel that offering equity to employees makes them less likely to leave. The reason is that equity compensation plans typically reward employees with more stock the longer they stay with the company.

Not only can a company save money by utilizing an equity-based pay structure, but they may actually generate more profits by paying their workers in this manner. You see, another potential advantage of providing employees with stock options is that they are more likely to work harder to ensure the long-term success of the business. After all, if the company does well, its stock value will go up and any employee who owns equity will see their personal wealth rise too. Indeed, employees may actually go above and beyond their normal work duties to share information about their work on social media, email, and in conversation about their great job and its unique pay structure.”

 

 

ترجمه

"خوب، بنابراین، اجازه دهید بحث خود را در مورد پاداش کارکنان ادامه دهیم. امروز، من می‌خواهم روش کمتر رایج پاداش دادن، یعنی پرداخت مبتنی بر سهام را مورد بحث قرار دهم. به عبارت ساده، در روش پاداش مبتنی بر سهام، کارکنان یک شرکت، مالکیت بخشی از شرکت را دریافت می کنند که معمولاً به صورت سهام یا اوراق بهادار است. البته، اساساً به کارمندان یک دستمزد ساعتی معمولی یا حقوق سالانه پرداخت می شود، اما سهام اضافی را نیز در شرکت دریافت می کنند. در حالی که ممکن است به نظر برسد که این روش باعث کاهش سود شرکت می شود، اما پرداخت مبتنی بر سهام در واقع می تواند به صرفه جویی در پول شرکت کمک کند.

یکی از مزایای پرداخت مبتنی بر سهام این است که کارمندان را از ترک کار منع می کند. جابجایی پرسنل، یعنی زمانی که کارمندان، شغل شان را ترک می کنند، می تواند هزینه زیادی برای بسیاری از شرکت ها داشته باشد. آموزش اولیه، هفته ها یا حتی ماه ها طول می کشد و هزینه بر است زیرا کارآموزان هنوز آماده نیستند تا به سود شرکت کار کنند. برخی از کسب‌وکارها احساس می‌کنند که ارائه سهام به کارمندان باعث می‌شود که آنها کمتر از کارشان استعفا دهند. دلیل آن این است که طرح‌ پرداخت سهام معمولاً به این صورت است که هر چه کارمند مدت طولانی‌تری در شرکت بماند، سهام بیشتری به او تعلق می گیرد.

یک شرکت نه تنها می تواند با استفاده از ساختار پرداخت مبتنی بر سهام در پول خود صرفه جویی کند، بلکه ممکن است با پرداخت به این روش به کارگران خود سود بیشتری ایجاد کند. می بینید، یکی دیگر از مزیت های بالقوه ارائه گزینه های سهام به کارکنان این است که احتمال بیشتری دارد که برای اطمینان از موفقیت بلندمدت کسب و کار سخت تر کار کنند. به هر حال، اگر شرکت به خوبی عمل کند، ارزش سهام آن افزایش می‌یابد و هر کارمندی که دارای سهام باشد شاهد افزایش ثروت شخصی خود نیز خواهد بود. در واقع، کارمندان ممکن است فراتر از وظایف کاری عادی خود عمل کنند و اطلاعات مربوط به کار خود را در رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، و در گفتگو در مورد شغل عالی و ساختار منحصر به فرد پرداخت آن به اشتراک بگذارند.

 


حالا که با یک مثال واقعی از آزمون تافل تمرین کردید، بیایید مرحله به مرحله روند گوش دادن به سخنرانی و پاسخگویی خوب به سوال اسپیکینگ تافل ۴ را طی کنیم.

نکته شماره 1: ابتدا ساختار یادداشت خود را  برای سوال ۴ اسپیکینگ تافل بنویسید

ابتدا به یک سخنرانی دانشگاهی گوش خواهید داد. با این حال، قبل از شروع سخنرانی، یادداشت‌های خود را به روش مناسب تنظیم کنید.
موضوع:
تعریف:
مثال 1:
جزئیات:
مثال 2:
جزئیات:

 

راهنمای سوال ۴ اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking Question 4

 

نکته شماره 2: تعریف موضوع و مثال‌ها را مشخص کنید

T: مخفف موضوع است. این موضوع همیشه در ابتدای سخنرانی مطرح می شود.

راهنمای سوال ۴ اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking Question 4

در این مثال موضوع "پرداخت حقوق مبتنی بر سهام" است و تعریف این است "وقتی کارمندان یک شرکت، مالکیت بخشی از سهام شرکت را دریافت می کنند.”

T: پرداخت حقوق مبتنی بر سهام

D: کارمندان مالکیت جزئی دارند

T: equity based pay

D: employees get part ownership


بعد از اینکه استاد موضوع را بیان کرد و آن را تعریف کرد، باید اطلاعات را با جزئیات بیشتری توضیح دهد. برای مثال، اگر موضوع مربوط به مک‌دونالد است و تعریف آن یک شرکت فست فود آمریکایی است، می‌توانید از استاد انتظار داشته باشید که دو مثال مانند   زیر بزند

“they serve American food like hamburgers and French fries” and “they have over 10,00 locations in over 50 different countries”.

ایده سوال ۴ اسپیکینگ تافل ساده است، پس از معرفی موضوع، استاد باید اطلاعات بیشتری برای توضیح بدهد، در این شرایط استاد می گوید:

راهنمای سوال ۴ اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking Question 4

بنابراین در این مرحله از سوال ۴ اسپیکینگ تافل ، باید اطلاعات زیر را در یادداشت های خود بنویسید:

T: پرداخت مبتنی بر حقوق صاحبان سهام

D: کارمندان مالکیت بخشی دارند

Ex1:  مزیت، مانع از ترک کارمندان می شود
D:

Ex2: مزیت، کارمندان برای موفقیت بیشتر تلاش می کنند

T: equity based pay

D: employees get part ownership

Ex1: 1 benefit, stops employees from leaving
D:

Ex2: benefit, employees work harder for success


حالا شما یک ساختار قوی دارید. همانطور که به بقیه سخنرانی گوش می دهید، هر چیزی را که فکر می کنید مهم است را یادداشت کنید.
نکته حرفه ای: نیازی به نوشتن جملات کامل یا حتی کلمات کامل ندارید. فقط طوری بنویسید که هنگام صحبت کردن به خاطر بسپارید

راهنمای سوال ۴ اسپیکینگ تافل TOEFL Speaking Question 4

در اینجا نمونه ای از یک ساختار خوب برای یادداشت های شما آورده شده است:


T: پرداخت حقوق مبتنی بر سهام

د: کارمندان مالکیت جزئی دارند

Ex1: 1 مزیت، کارمندان را از ترک منع می‌کند

D:  – جابجایی کارکنان = هزینه کلان
– آموزش کارکنان گران است
– افراد برای مدت طولانی تری با سهام می مانند

Ex2: مزیت، کارمندان برای موفقیت بیشتر تلاش می کنند

D:  – سهام افزایش می‌یابد، دستمزد کارکنان افزایش می‌یابد
– ممکن است در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود

T: equity-based pay

D: employees get part ownership

Ex1: 1 benefit, stops employees from leaving

D:  – staff turnover = big expense
– training employees is expensive
– people stay longer with equity

Ex2: benefit, employees work harder for success

D:  – stock goes up, employee wage rises
– may share on social media


نکته شماره 3: از عبارات انتقالی در پاسخگویی به سوال ۴ اسپیکینگ تافل استفاده کنید

اکنون که برای صحبت کردن آماده می‌شوید، حتماً باید مجموعه‌ای از عبارات انتقالی را حفظ کنید.

عبارات انتقالی چیست؟

اینها عبارات مفیدی هستند که به شما در انتقال بین ایده ها کمک می کنند. در اینجا چند نمونه وجود دارد که احتمالاً از قبل با آنها آشنایی دارید:

با این حال،

اول از همه

مثلا

در نتیجه

  • However,
  • First of all
  • For example
  • In conclusion


بیایید از ابتدای پاسخ شما به سوال چهار شروع کنیم. خوبی سوال این است که می توانید هر بار از همان مقدمه استفاده کنید، مانند:

“The professor in the lecture is talking about……….”

“استاد در سخنرانی در مورد……… صحبت می کند.”
سپس به معرفی موضوع و تعریف مختصری می پردازید. مثلا،

The professor in the lecturer is talking about equity-based compensation, which is basically when a company gives its employees stocks, in addition to their usual pay. ”

پروفسور در سخنرانی در مورد پاداش مبتنی بر سهام صحبت می کند، که اساساً زمانی است که یک شرکت سهامی را به کارمندان خود، علاوه بر حقوق معمول آنها، می دهد. ”
سپس می توانید به مثال اول انتقال دهید:

“First, the professor talks about…….”

«ابتدا، پروفسور در مورد…….»
سپس در مورد مثال اول صحبت کنید:

“First, the professor talks about how equity-based compensation is a great way to keep employees for a longer period of time.”

"ابتدا، استاد در مورد این صحبت می کند که چگونه پاداش مبتنی بر حقوق یک راه عالی برای نگه داشتن کارمندان برای مدت زمان طولانی تر است."
معرفی مثال دوم حتی ساده تر است. می توانید از هر یک از این عبارات انتقال ساده استفاده کنید:

همچنین

علاوه بر این

ناگفته نماند که

علاوه بر این

به علاوه

  • Also
  • In addition
  • Not to mention that
  • Moreover
  • Plus


در نهایت، در چند ثانیه باقی مانده از سوال ۴ اسپیکینگ تافل ، به یک نتیجه گیری ساده اما موثر بپردازید:

“And that is how the professor illustrates……(topic)”

و این همان چیزی است که استاد نشان می دهد…… (موضوع)”
نکته حرفه ای: هنگامی که تمرین می کنید، حتماً با یک تایمر تمرین کنید تا مطمئن شوید که سرعت پاسخگویی شما با زمان متناسب است.

 

الگوی اصلی: سوال 4

Template

تمپلبت

محتوا

زمان

 

     

The professor goes into a ton of detail about (topic), which (detail/definition)

استاد به جزئیات زیادی در مورد (موضوع) می پردازد که (جزئیات/تعریف)

موضوع را معرفی کنید

در مورد موضوع توضیح دهید

0-12 ثانیه

After introducing the topic, the lecturer mentions that (example 1 including details)...

استاد پس از معرفی مبحث اشاره می کند که (مثال 1 شامل جزئیات) ...

مثال اول را معرفی کنید

در مورد مثال اول جزئیات را بیان کنید

13-34 ثانیه

 

     

He/She goes on to say that (example 2 including details)

او ادامه می دهد که (مثال 2 شامل جزئیات)

مثال دوم را معرفی کنید

در مورد مثال دوم جزئیات را بیان کنید

34-55 ثانیه

So, after hearing this lecture, I now have a better understanding of (topic).

بنابراین، پس از شنیدن این سخنرانی، اکنون درک بهتری از (موضوع) دارم.

آن را با یک نتیجه گیری کامل کنید

56 - 60 ثانیه


نکته شماره 4: مانند یک معلم صحبت کنید

صبر کنید، این قسمت را نادیده نگیرید! بسیاری از افراد در پاسخ خود نمره از دست می دهند زیرا یک اشتباه کلیدی مرتکب می شوند.
هنگام صحبت کردن، سعی نکنید از روی یادداشت های خود بخوانید. اگر به نظر برسد که در حال خواندن از روی یک متن هستید، نمره شما کم می شود. در عوض، وانمود کنید که یک معلم هستید و این موضوع را برای دانش آموز توضیح می دهید.
می‌توانید به این نمونه پاسخ گوش دهید تا ایده‌ای در مورد نحوه لحن خود در روز امتحان یاد بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله به طور کامل نحوه پاسخگویی به سوال ۴ اسپیکینگ تافل را توضیح دهیم. بنابراین، بیایید به طور خلاصه این موارد را بیان کنیم:
• ابتدا ساختار یادداشت خود را بنویسید– دانستن اینکه به دنبال چه اطلاعاتی هستید به شما کمک می کند بهتر یادداشت برداری کنید و هر گونه اطلاعات اضافی را حذف کنید.
• تعریف و مثال ها را مشخص کنید - استاد در لیسنینگ موضوع را شرح می دهد و چند نمونه از آن را ارائه می دهد. این موارد را در یادداشت های خود بنویسید.
• از عبارات انتقالی استفاده کنید – وقتی زمان صحبت کردن فرا رسید، با استفاده از زبانی که ETS می‌خواهد بشنود، ایده‌ها را بیان کنید.
• مثل یک معلم فکر کنید و صحبت کنید - اگر تصور کنید موضوع را برای یک کودک توضیح می دهید، طبیعی‌تر به نظر می‌رسید.
با ثبت نام در سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته می توانید پاسخ دادن به هر سؤال اسپیکینگ تافل را با TPO ها تمرین کنید.در نرم افزار ما با تمام تی پی او های تافل نسخه ۷۴تایی دسترسی دارید و می توانید به صورت آنلاین در هر یک از آزمون ها به صورت کامل شرکت کنید. شما حتی می توانید فقط قسمت اسپیکینگ را انتخاب کرده و به این بخش از سوالات آزمون تافل پاسخ دهید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!