هزینه آزمون تافل 1403

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1402/10/24

آزمون تافل یکی از پرکاربردترین آزمون‌ ها، برای مهاجرت و ادامه تحصیل است. آزمون تافل یک آزمون جامع استاندارد است که میزان مهارت زبان انگلیسی افراد غیر بومی را ارزیابی می‌ کند. این آزمون‌ توسط هزاران دانشگاه و موسسه در سراسر جهان به عنوان مدرکی جامع بر مهارت زبان انگلیسی برای مقاصد حرفه‌ ای و علمی پذیرفته می‌ شود. این آزمون برای اهداف دیگری چون درخواست ویزای دانشجویی یا گذراندن دوره‌ های کوتاه مدت نیز مفید است. اعتبار آزمون تافل به صورت رسمی ۲ سال است به این معنی که تا دو سال پس از صدور نمره می‌ توان آن را به مرکز مورد نظر ارائه داده از مزایای آن بهره‌ مند شد. در واقع آزمون تافل یکی از آزمون‌ های معتبر جهان است. که تقریباً در کل کشورهای جهان به رسمیت شناخته شده است. در صورت کسب نمره قابل قبول این آزمون، متقاضیان می‌ توانند از آن در جهت اهداف خود نظیر مهاجرت شغلی و یا تحصیلی استفاده کنند. نمره آزمون تافل تقریبا در بیش از ۹۰۰۰ دانشگاه در سطح جهان اعتبار داشته است. که همین ویژگی تافل را به یکی از معتبرترین آزمون‌ ها تبدیل کرده است. در ادامه مطلب می خواهیم درباره هزینه آزمون تافل صحبت کنیم. 

هزینه آزمون تافل چقدر است؟

تمام کسانی که قصد دارند در آزمون تافل ثبت نام کنند یک سوال مشترک دارند. هزینه آزمون تافل چقدر است؟ در این مطلب به سوال شما جواب خواهیم داد. هزینه آزمون تافل در کشورهای متفاوت، مختلف است. پرداخت هزینه مدرک تافل در هنگام ثبت نام آزمون تافل یکی از مراحل اصلی و مهم ثبت نام است. که لازم است قبل از شرکت در جلسه آزمون انجام شود. این هزینه هر سال تغییر می‌ کند و معمولاً افزایش چند درصدی خواهد داشت. هزینه ثبت نام آزمون تافل در سال ۱۴۰۲ در ایران ۲۶۵$ می باشد. همچنین با توجه به آخرین قیمت به روز رسانی دلار هزینه تافل در ایران ۱۴۲۴۵۰۰۰۰ ریال ( چهارده میلیون و دویست و چهل و پنج هزار تومان ) است.

نحوه‌ برگزاری آزمون تافل

آزمون تافل در ایران به صورت اینترنتی  برگزار می‌ شود. در واقع شما برای شرکت در این آزمون بهتر است به یکی از مراکز مورد تایید مراجعه کنید. زمان حدودی و تقریبی این آزمون سه ساعت و نیم است. همچنین پس از گذشت دو ساعت از آزمون شرکت کنندگان در آزمون یک فرصت ده دقیقه‌ ای برای استراحت خواهند داشت. لازم به ذکر است که تمامی مراحل آزمون به صورت اینترنتی برگزار می‌ شود. همچنین ارزیابی تمامی مهارت‌ ها در آزمون تافل در یک روز صورت می‌ گیرد.

روش های ثبت نام در آزمون تافل

یکی از مهم ترین موضوعات برای هر یک از داوطلبان این است که با روش‌ های ثبت نام در آزمون تافل آشنا باشد و مراحل مختلف ثبت نام را بشناسد. موضوع مشخص درباره آزمون‌ های زبان بین‌ المللی همچون تافل، تعداد زیاد متقاضیان آن ها می‌ باشد. مردم از سراسر جهان برای ثبت نام و شرکت در این آزمون‌ ها اقدام می‌ کنند و با اهداف مختلفی همچون مهاجرت، تحصیل یا کار جهت اخذ مدارک این آزمون اقدام می‌ کنند. 
برگزاری آزمون تافل از طریق سایت ثبت نام آزمون تافل به نشانی ets.org انجام می گیرد. که داوطلبان باید در این سایت یک حساب کاربری شخصی ایجاد کنند و سپس برای ثبت نام خود اقدام کنند. پس از ثبت اطلاعات تایید، در مرحله بعد شما می‌ توانید زمان و مکان امتحان خود را از بین گزینه‌ هایی که در پیش روی شما قرار دارد انتخاب کنید. با توجه به همین زمان و مکان انتخابی و بعد از پرداخت هزینه آزمون تافل 1403 در تاریخ معین برای شرکت در آزمون اقدام نمایید.
 در حال حاضر آزمون تافل در ایران در شهرهای تهران، زنجان، تبریز، ارومیه،آمل و چند شهر دیگر برگزار می‌ شود. پس از انتخاب شهر و زمان مورد نظر پرداخت تافل را باید از طریق کارت‌ های بین‌ المللی مانند Mastercard, paypal و یا سایر کارت‌ های ارزی پرداخت کنید. پس از پرداخت هزینه آزمون تافل کدی به شما ارسال می‌ شود که باید آن را روز امتحان برای ورود به جلسه همراه خود داشته باشید. در ادامه مطلب به  روش‌ های پرداخت هزینه آزمون تافل می‌ پردازیم.

روش های پرداخت هزینه آزمون تافل

آزمون تافل و شرکت کردن در آزمون‌ های بین‌المللی زبان برای بسیاری از افراد به یک امر مهم و واجب تبدیل شده است. در واقع برای شرکت کردن در این آزمون‌ ها باید حتماً پرداخت هزینه آزمون تافل بین المللی را انجام دهید. طبق بررسی‌ هایی که در این زمینه صورت گرفته است. شما این امکان را خواهید داشت که به راحتی هزینه آزمون تافل را پرداخت کنید. پرداخت هزینه آزمون تافل نیازمند پرداخت ارزی و داشتن کارت اعتباری بین المللی است. پرداخت تافل در ایران نیز ممکن است با استفاده از خدمات پرداخت هزینه ثبت نام آزمون‌ های بین‌المللی پرداخت هزینه آزمون اینترنتی تافل به آسانی انجام می‌ شود. روش های  پرداخت هزینه آزمون تافل به صورت زیر است.
از طریق سایت رسمی آزمون تافل و خرید مستر کارت یا ویزا کارت
بعضی از کشورها امکان پرداخت هزینه آزمون تافل را از طریق تماس با شماره های ارائه شده توسط تافل را فراهم می کنند.
شما می توانید با ثبت نام در سایت سازمان سنجش هزینه آزمون تافل را پرداخت کنید.

شرایط آزمون تافل

آزمون تافل برای افراد بالای ۱۶ سال است. اما در واقع هیچ گونه محدودیت سنی وجود ندارد. شرکت در این آزمون با اهدافی نظیر مهاجرت تحصیل و کار انجام می‌ شود. در پیش از ۱۳۰ کشور جهان و ۸۵۰۰ دانشگاه و موسسه در سراسر جهان معتبر است. هر ساله تعدادی از افراد در این آزمون شرکت می‌ کنند. که هر سال بیشتر می‌ شود و در سراسر جهان بیش از هزار مرکز آزمون برای آزمون تافل وجود دارد. 

مزایای داشتن مدرک تافل

سوالی که امکان دارد ذهن بسیاری از زبان آموزان را مشغول کند این است که شرکت کردن در آزمون تافل فایده‌ ای دارد؟ اکثراً تنها مزیت تافل را برای مهاجرت تحصیلی و پذیرش از سوی دانشگاه‌ های خارجی زبان می‌ دانند. که این فکر تا حدودی کاملاً درست است. آزمون تافل مدرک بسیار معتبری را به شما ارائه می‌ دهد که تقریباً در تمامی کشورهای دنیا مورد قبول است. که شما می‌ توانید به راحتی در هر کشوری تحصیل و یا مهاجرت و یا کار داشته باشید. به دیگر مزایای مدرک تافل می‌ توان  به موارد زیر اشاره کرد:
•    تحصیل در دانشگاه‌ های معتبر جهان در همه مقاطع تحصیلی
•    مهاجرت تحصیلی و شغلی به مدارک تافل نیاز خواهد داشت.
•    کار در شرکت‌ های بین‌ المللی و جهانی در سراسر دنیا
•    بسیاری از موسسه های آموزش زبان نیز از شما مدرک تافل را درخواست می‌ کنند.
•    قویتر شدن رزومه کاری برای استخدام در شرکت‌ های با اعتبار و معتبر

ویژگی‌ های آزمون تافل

آزمون تافل می‌ تواند هم دارای ویژگی‌ های مثبت باشد و هم دارای ویژگی‌ های منفی، ویژگی‌ های مثبت این آزمون شامل:
برای یادگیری در این زمینه منابع تافل آموزشی بسیاری به صورت رایگان وجود دارد.
به راحتی می‌ توان در این آزمون ثبت نام کرد.
ویژگی های منفی آزمون تافل عبارت است از:
برای به دست آوردن موفقیت در این آزمون، داشتن مهارت کامپیوتری خوب می‌ تواند یک امتیاز محسوب شود.
تمام حوزه‌ های آزمون تافل خیلی سریع رزرو می‌ شوند.
زمان پاسخگویی به سرعت آزمون تافل حدوداً نسبت به دیگر آزمون‌ ها بیشتر است.

 

هزینه آزمون تافل 1403

آزمون تافل به چه صورتی برگزار می‌ شود؟

نحوه برگزاری آزمون تافل در ایران با سایر نقاط دنیا کمی متفاوت است. در ایران داوطلبان فقط می‌ توانند در آزمون اینترنتی تافل شرکت کنند. با این وجود برای شرکت در این آزمون باید به مراکز معتبر و مورد تایید مراجعه کنند. توجه کنید که اخبار و اطلاع رسانی‌ های لازم در زمینه امور مربوط به این آزمون از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد.

مدرک تافل در چه کشورها و دانشگاه‌ هایی معتبر است؟

تقریبا تمام انگلیسی زبانان حتی تعدادی از کشورهایی که انگلیسی صحبت نمی‌ کنند و زبان رسمی آن ها نیست نمرات آزمون تافل را می‌ پذیرند و معتبر می‌ دانند. با این حال مدرک تافل در کشورهای ایالات متحده، کانادا، انگلیس، استرالیا، نیوزلند، آلمان و فرانسه رایج‌ تر است. همچنین در دانشگاه‌ ها بیشتر از ۸۰ درصد دانشگاه‌ های ایالات متحده مدرک تافل را می‌ پذیرند. مدرک تافل در همه دانشگاه‌ های کانادا و دانشکده‌ های آن ها معتبر است. در دانشگاه‌ های انگلستان هم با این که آیلتس آزمون رایج تری است. اما همه دانشگاه‌ ها مدرک تافل را نیز قبول می‌ کنند. در دانشگاه‌ های کشورهای آلمان، فرانسه و استرالیا نیز تعداد دانشکده‌ ها و موسسه هایی که مدرک تافل را معتبر می‌ دانند بسیار زیاد هستند.

چطور برای تافل آماده شویم؟

با توجه به اینکه هزینه آزمون تافل برای ایرانیان بسیار بالا است، آمادگی قبل از شرکت در این آزمون اهمیت زیادی دارد. یکی از بهترین روش ها برای آمادگی آزمون تافل، شرکت در آزمون های آزمایشی و ماک تافل است. این آزمون ها برای داوطلبانی که قصد دارند برای امتحان TOEFL آماده شوند، مناسب هستند. هر آزمون شامل تعدادی از متون شنیداری و خواندنی است که سوال ها و تمرین های مربوط به هر یک از آن ها وجود دارد. سوال های شنیداری معمولا مبتنی بر مفاهیم کلیدی و اطلاعات اصلی یک کلیپ صوتی هستند. سوال های خواندن نیز شامل مفاهیم اصلی، جزئیات و غیره متن است. 
امکانات نرم افزار شبیه ساز تافل ما که حاوی تمام سوالات TPO نسخه 74 تایی است به طور کلی شامل پاسخ های مکتوب، پیشرفت روند تمرین ها و نمره گذاری بر اساس استاندارد های TOEFL، می باشد. این اپلیکیشن به کاربران امکان می دهد تمرین ها را در حالت زمان بندی شده یا در حالت بدون زمان بندی و با مراجعه به بخش های مختلف مثل ریدینگ تافل، لیسنینگ تافل، رایتینگ تافل یا اسپیکینگ تافل انجام دهند. با استفاده از اپلیکیشن حاوی سوالات آزمون های آزمایشی TPO می توان به آزمون های رسمی تافل، دسترسی داشته و میزان آشنایی خود را با این آزمون مورد ارزیابی قرار دهید. همچنین، می توان نحوه پاسخگویی به سوالات مختلف را تمرین کرده و مهارت های لازم برای امتحان تافل، بهبود دهید.

جمع بندی پایانی

در این مقاله با تافل و هزینه آزمون تافل بیشتر آشنا شدیم. آزمون تافل یکی از مشهورترین و مهم‌ ترین آزمون‌ های زبان انگلیسی است. که در همه کشورهای دنیا معتبر بوده و به رسمیت شناخته شده است.  آزمون تافل راهی برای اثبات سطح دانش زبان انگلیسی پس از تلاش‌ های سخت برای آموزش زبان انگلیسی است. متقاضیان برای مهاجرت‌ کاری یا تحصیلی معمولاً به مدرک این آزمون یا آزمون‌ های مشابه نیاز خواهند داشت. بنابراین سطح زبان شما در هر مرحله‌ ای که باشد، بدون داشتن مدرک معتبر بین‌ المللی قادر به مهاجرت نیستید. شما می‌ توانید برای موفق شدن در آزمون تافل با اپلیکیشن ما تمرین کنید تا نمره بالایی در این آزمون کسب کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!