برای گرفتن مدرک تافل از کجا شروع کنیم؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1403/02/09

اگر سوال برای گرفتن مدرک تافل از کجا شروع کنیم؟ ذهن شما را نیز درگیر کرده است به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و اطلاعات مربوط به این موضوع را مطالعه کنید تا متوجه شوید که باید برای گرفتن مدرک تافل از کجا شروع کنیم؟ ما در این مقاله سعی داریم تا به سرفصل هایی مثل توضیح تافل، حداقل نمره قبولی در آزمون، منابع آن، تفاوت های آزمون آیلتس و تافل و در نهایت مزایای داشتن این مدرک بپردازیم. اما بهتر است قبل از شروع این موضوع که برای گرفتن مدرک تافل از کجا شروع کنیم؟ به صورت جزئی، آزمون تافل را بررسی کنیم و متوجه شویم که این آزمون چه نوع آزمونی است. 
به طور کلی داشتن مدرک زبان تافل برای کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری به خارج از کشور را دارند، خیلی مهم است. در واقع شما با داشتن مدرک زبان تافل از فرصت های شغلی و تحصیلی خوبی برخوردار خواهید شد و به نوعی آینده خود را با داشتن این مدرک تضمین خواهید کرد.

تافل چیست؟

برای اینکه شما بدانید برای گرفتن مدرک تافل از کجا شروع کنیم؟ باید بدانید که آزمون تافل چیست و چه تاریخچه ای دارد. در این باره باید بگوییم گه آزمون تافل یکی از ۱۰ آزمون بین المللی از زبان انگلیسی است که همه ساله در بسیاری از کشور های دنیا برگزار می شود و با شرکت کنندگان بسیاری نیز مواجهه می شوند. مدرک تافل مدرکی است که بسیاری از دانشگاه های معتبر جهان آن را معتبر دانسته و یکی از شروط دریافت دانشجو های مهاجر می باشد.
آزمون تافل در کشور های آمریکا، کانادا، استرالیا و اروپا بسیار اهمیت دارد و شما برای ورود به دانشگاه های این کشور ها باید حتما آزمون تافل را بدهید و نمره قبولی را دریافت کنید. آزمون تافل توسط شرکت ETS برگزار می گردد و برای ثبت نام در این آزمون باید به سایت این شرکت مراجعه کنید.
در جواب این سوال که می گوید برای گرفتن مدرک تافل از کجا شروع کنیم؟ باید بگوییم که برای این آزمون نیاز است تا شما مهارت خود را در حوزه های Reading، Listening، speaking و Writing افزایش دهید. هر کدام از این بخش ها سوالات مربوط به خود را دارد که مجموعا ۳۰ نمره را در این آزمون در بر می گیرند. از این جهت نمره آزمون تافل ۰ تا ۱۲۰ می باشد. شما می توانید برای دریافت نمره بالا در دوره های رایگانی که در همین سایت قرار داده ایم استفاده کنید تا از رقیبان خود پیشی بگیرید. 

نمره مناسب در آزمون تافل

بسیاری از افراد هستند که این سوال ذهنشان را درگیر کرده است: برای گرفتن مدرک تافل از کجا شروع کنیم؟ همانطور که در بخش های قبلی نیز گفتیم برای دریافت مدرک تافل باید مهارت زبان خود را در ۴ حوزه ای که در بخش قبل گفتیم افزایش دهید و سپس حداقل نمره قبولی را در این آزمون کسب کنید.
بهتر است بدانید که دانشگاه های مختلف، حداقل نمره قبولی متفاوتی را برای خود در نظر گرفته اند و شما باید برای این کار به بررسی دانشگاه مد نظر خود بپردازید. اما به طور کلی اکثر دانشگاه های معتبر در جهان نمره ۸۰ را، نمره قبولی در این آزمون می دانند و شما نیز باید این نمره و بالاتر را کسب کنید تا در آزمون تافل قبول شوید. البته قطعا خودتان نیز می دانید که هر چه نمره دریافتی شما از این آزمون بیشتر باشد، شانس قبولی در دانشگاه های تاپ نیز بیشتر خواهد بود. به همین دلیل است که اکثر افراد به دنبال راهی هستند که بتوانند نمره بالای ۱۰۰ را در آزمون بگیرند. برای این که این نمره را در این آزمون بدست آورید باید در آزمون تی پی او تافل نیز شرکت کنید که ۷۴ آزمون از این مدل در سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته به صورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار دارد.
شما بعد از دادن این آزمون بعد از یک هفته جواب خود را دریافت می کنید و در این مرحله باید به دنبال ارسال نتیجه آزمون خود به دانشگاه های مدنظر خود باشید. جالب است بدانید که سایت ETS کار شما را در این بخش راحت تر کرده است. این سایت با قرار دادن کد ۴ رقمی برای هر دانشگاه به شما این امکان را می دهد که سریعتر نتیجه آزمون خود را به دانشگاه مدنظر خود ارسال نمایید. 

هزینه آزمون تافل

در خصوص این سوال که افراد می گویند: برای گرفتن مدرک تافل از کجا شروع کنیم؟ باید بگوییم که شما باید ابتدا راه های این آزمون را بلد باشید چرا که این آزمون از هزینه نسبتا بالایی برخوردار می باشد. شما به عنوان یک دانشجو باید تمام راه ها، شرایط، امکانات و دانشگاه های مد نظر خود را شناسایی کنید و به طور کامل و مفصل در مورد اینکه برای گرفتن مدرک تافل از کجا شروع کنیم؟ تحقیق کنید. شما باید بهترین راه ها را برای رسیدن به نمره قبولی بالا در آزمون تافل بلد باشید و آن ها را برای دریافت این نمره بالا طی کنید.
حال باید بگوییم که هزینه شرکت در آزمون تافل چیزی حدود ۲۶۵ دلار آمریکایی می باشد که البته برای فرستادن نتیجه آزمون خود نیز به هر دانشگاه باید ۲۰ دلار پرداخت کنید. 
البته در خصوص ارسال نتایج به دانشگاه ها، راه دیگری نیز وجود دارد که از پرداخت این هزینه جلوگیری می کند. شما می توانید ده روز قبل از برگزاری آزمون فقط ۴ دانشگاه را انتخاب کنید که سایت به طور خودکار و البته رایگان نتایج آزمون شما را به دانشگاه های مدنظرتان بفرستد.
لازم است تا بار دیگر نیز این نکته را گوشزد کنیم که به علت هزینه بالای این آزمون شما باید احتمال خطای خود را به صفر برسانید و در این باره سخت تلاش کنید تا هزینه پرداختی خود را هدر ندهید. ما در ادامه منابع آزمون تافل را برای شما ذکر می کنیم تا پاسخی نیز به سوال برای گرفتن مدرک تافل از کجا شروع کنیم؟ داده باشیم.

منابع آزمون تافل چیست؟

همانطور که در بخش قبل نیز گفتیم به علت هزینه ی بالای این آزمون شما باید طوری تلاش کنید که احتمال خطای شما در این آزمون صفر باشد. 
هرچند منابع آنلاین و کتاب های بسیار متعددی برای آمادگی آزمون تافل وجود دارد اما برای اطمینان از اینکه شما در این آزمون موفق عمل می کنید باید در آزمون های آزمایشی شرکت کنید که دارای نمونه سوالات واقعی آزمون های قبلی تافل باشند.
تمام داوطلبینی که قصد شرکت در تافل را دارند می دانند که بهترین منبع برای تمرین تافل، آزمون های TPO هستند. این آزمون ها که همان سوالات قبلی آزمون های گذشته تافل به شما می آیند هر سال توسط ETS در دسترس داوطلبین قرار میگیرند. اما دسترسی به این سوالات در سایت ای تی اس رایگان نیست. داوطلبینی که بخواهند با این سوالات تمرین کنند باید به ازای هر بار شرکت در یکی از این آزمون ها حدود 40 دلار به سایت ای تی اس پرداخت کنند که برای داوطلبین ایرانی بسیار هنگفت است.
اما نگران نباشید ما طی چند سال گذشته تمام تلاش مان را کردیم تا این آزمون ها را به صورت رایگان در اختیار تمام داوطلبینی قرار دهیم که قصد شرکت در این ازمون را از ایران دارند. به لطف همیاری اساتید مجرب مان، تمامی 74 نسخه آزمون های تی پی او اکنون در سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته در دسترسی متقاضیان قرار گرفته و امکان شرکت در هریک از آنها به صورت آنلاین و طبق فرمت و زمانبندی تافل وجود دارد:

برای گرفتن مدرک تافل از کجا شروع کنیم؟

این نرم افزار کاربردی طوری طراحی شده که شما با یک بار ثبت نام می توانید به امکانات زیر دسترسی داشته باشید:
-    شرکت در هریک از آزمون های TPO نسخه 74تایی
-    انتخاب هریک از بخش های آزمون مثل ریدینگ تافل، لیسنینگ تافل، رایتینگ تافل و اسپیکینگ تافل و شرکت در آزمون به صورت موضوعی
-    مشاهده ریدینگ های تی پی او ها هم راه با ترجمه جمله به جمله
-    رکورد صدای خودتان در بخش سوالات اسپیکینگ و درخواست تصحیح آن توسط اساتید مجرب ما
-    شرکت در آزمون های ماک شایسته که حاوی سوالات مشابه با آزمون تافل هستند
-    دسترسی به تمام منابع و کتاب های کمک آموزشی ضروری برای آمادگی آزمون تافل
-    بررسی پاسخ ها همراه با نکات و اشکالات بعد از اتمام آزمون
این منابع می تواند برای شروع آمادگی آزمون تافل بسیار مفید و کاربردی باشد. شما می توانید در ابتدای راه در یکی از آزمون های TPO شرکت کنید تا میزان آمادگی خود را در هر بخش از TOEFL بسنجید. سپس با توجه به اینکه در کدام بخش، ضعف و مشکلات بیشتری داشتید، شروع به مطالعه و تمرین با سایر نمونه سوالات این آزمون ها کنید.
حتی اگر فرصت کمی تا آزمون تافل برای شما باقی مانده و احساس می کنید هنوز آمادگی لازم را کسب نکرده اید می توانید از همین امروز با شرکت در آزمون های ماک تافل شروع کنید و به هدف خود نزدیک شوید.

 

برای گرفتن مدرک تافل از کجا شروع کنیم؟

تفاوت آمادگی برای تافل و آیلتس چیست؟

یکی از مشکلات اصلی خیلی از داوطلبان شرکت در آزمون تافل این است که تفاوت این آزمون را با آزمون آیلتس به‌خوبی نمی‌ دانند. بنابراین باید قبل از ارائه مدارک و ثبت نام در آزمون تافل، با ساختار هر دو آزمون  و تفاوت ‌ها و شباهت ‌های آن‌ ها، به‌ خوبی آشنا شوید. اگر شما نیز نمی دانید که برای گرفتن مدرک تافل از کجا شروع کنیم؟ باید بدانید که ابتدایی ترین کار این است که تفاوت این دو آزمون را بدانید تا بتوانید آزمونی را انتخاب کنید که در آن بتوانید بالاترین نمره را به دست آورید.
به طور کلی آزمون آیلتس، آزمونی است که مبتنی بر زبان انگلیسی بریتانیایی بوده و می توانید بعد از اعلام نتایج، نتیجه آزمون خود را به ۵ دانشگاه مدنظر خود به صورت رایگان ارسال نمایید. در آزمون آیلتس امتحان لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ در یک روز برگزار می شود و امتحان اسپیکینگ نیز یک هفته قبل یا بعد از امتحان های کتبی برگزار می شود.
آزمون تافل نیز آزمونی است که به زبان و گفتار آمریکایی گرفته می شود و در کل در ۲ ساعت انجام می شود. ابتدا بخش لیسنینگ و ریدینگ از داوطلبان گرفته می شود و سپس بخش های اسپیکینگ و رایتینگ.

مزایای داشتن مدرک تافل چیست؟

شما به عنوان یک مهاجر به کشور های خارجی همچون آمریکا و استرالیا و سایر کشور ها، برای درخواست ویزا، ادامه تحصیل و شغل به یک مدرک زبانی معتبر در حوزه بین‌المللی نیاز دارید. نوع مدرک و حداقل امتیازی که شما باید در این آزمون زبان کسب کنید به قوانین سازمان و دانشگاه مدنظر شما بستگی دارد. اما قطعا همانطور که می دانید آزمون تافل یکی از آزمون‌های معتبر برای اکثر نهادها میباشد که آن را قبول دارند.
برای اینکه به جواب سوال برای گرفتن مدرک تافل از کجا شروع کنیم؟ بهتر است اشاره ای به مزیت های گسترده داشتن مدرک تافل داشته باشیم. چرا که با دانستن مزیت های مدرک این آزمون، بیشتر ترغیب می شویم و بیشتر تلاش می کنیم. از مزیت های مدرک آزمون تافل می توان به این موارد اشاره کرد:
-    دارای اعتبار گسترده
-    امتیاز دهی منصفانه
-    ارتقای دانش و مهارت
-    بهبود رزومه
-    دسترسی آسان به منابع

جمع بندی

حال که متوجه شدیم باید برای گرفتن مدرک تافل از کجا شروع کنیم؟ باید به صورت مستمر و پیوسته در حال مطالعه باشیم تا از سایر رقیبان خود پیشی بگیریم. در واقع اگر شما قصد مهاجرت دارید و می خواهید آینده خود را در کشور دیگر تضمین کنید، باید این مدرک را با نمره ای عالی داشته باشید تا از موقعیت های شغلی و تحصیلی بهتری برخوردار شوید. 
شما باید برای شرکت در آزمون تافل آمادگی بسیار بالایی داشته باشید که برای این کار باید در کلاس های خصوصی یا عمومی زبان پیشرفته شرکت کنید و سطح خود را ارتقا ببخشید. لازم به ذکر است که بگوییم شما با شرکت در کلاس های زبان انگلیسی نیز متوجه خواهید شد که برای گرفتن مدرک تافل از کجا شروع کنیم. در واقع با شرکت در این کلاس ها مهارت هایتان را تقویت می کنید و در کنار آن از تکنیک های آزمون تافل نیز مطلع خواهید شد. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مدرک تافل و آزمون آن با تیم ما تماس بگیرید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!