100 سوال ریدینگ برای آزمون تافل (toefl reading pdf)

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/05/24

بخش ریدینگ تافل احتمالاً پیچیده‌تر از سایر آزمون‌هایی است که در آن شرکت کرده‌اید، زیرا نه تنها گرامر آن پیچیده است، بلکه متون اغلب با موضوعات بسیار خاصی سروکار دارند که احتمالاً برای شما جدید هستند. آزمون تافل یا به صورت تافل IBT یا تافل PBT انجام می‌شود. ریدینگ تافل اولین قسمتی است که در امتحان باید به سوالات آن پاسخ دهید. شرکت کنندگان در آزمون تافل سعی می‌کنند با انجام تمرینات مختلف از جمله  toefl reading pdf نمره ریدینگ تافل بالاتری  کسب کنند تا نمره کلی تافل شان افزایش یابد. اکثر داوطلبین می‌دانند که برای تمرین ریدینگ بهتر است از کتاب‌ها و منابع رسمی مانند نمونه سوالات tpo استفاده کنند.
بخش ریدینگ تافل دارای 3-4 متن ریدینگ از متون آکادمیک است که باید بر اساس آنها به سوالات پاسخ دهید. در مجموع 30-40 سوال باید در عرض 54-72 دقیقه پاسخ داده شود. آزمون های تمرینی تی پی او و toefl reading pdf به داوطلبان کمک می‌کند تا نمره خوبی در ریدینگ تافل کسب کنند. 
در لینک زیر می‌توانید چندین نمونه سوالات ریدینگ تافل toefl reading pdf را که البته دقیقاً از الگوی آزمون تافل پیروی نمی کنند، دانلود کرده و با آنها تمرین کنید. این منابع فقط برای اهداف تمرینی برای کمک به بهبود مهارت های ضعیف تر شما هستند.

https://collegedunia.com/exams/toefl/toefl-reading-practice

اما اکر می‌خواهید با نمونه سوالات واقعی تافل تمرین کنید پیشنهاد می‌کنم در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته عضو شوید و با استفاده از نرم افزار شبیه ساز آن، شروع به شرکت آزمون های tpoنسخه ۷۴ تایی نمایید. در این نرم افزار می‌توانید هم در ازمون کامل شرکت کنید و یا فقط به سوالات بخش ریدینگ تی پی او‌ها پاسخ دهید تا مهارت خود را در این بخش از آزمون تقویت کنید. همچنین شما به ترجمه تمام ریدینگ های تی پی او از نسخه ۱ تا ۷۴ دسترسی دارید که به شما کمک می‌کند مهارت درک مطلب خود را تقویت کرده و دامنه لغات تان را گسترش دهید.

10 نکته آسان ریدینگ تافل که به شما کمک می‌کند برای امتحان آماده شوید

اگر برای شرکت در تافل آماده می‌شوید حتما در مورد بخش ریدینگ تافل به کمک نیاز دارید. تافل iBT دارای 3-5 متن است که بیشتر اینها حدود 700 کلمه هستند. پس از هر متن 12-15 سوال مطرح می‌شود و 20 دقیقه به هر بخش متن/سوال اختصاص داده شده است
در ادامه ده نکته وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا حین تمرین با toefl reading pdf برای آزمون ریدینگ تافل آماده شوید . این نکات، ترفندها و استراتژی‌ها به بهبود نمره کلی تافل شما کمک می‌کند.

1. هرچقدر می‌توانید متن های بیشتری بخوانید

بهترین راه برای آماده شدن آزمون ریدینگ تافل، خواندن است!
ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما بهترین راه برای تمرین آزمون ریدینگ تافل این است که تا آنجا که ممکن است از قبل در مورد موضوعات مختلف تا حد امکان مطالعه کنید.
امور جاری، سلامت، ورزش، و هر متن دیگری که پیدا می‌کنید واقعا مهم نیست که موضوع متن چه باشد. همچنین، همه رسانه‌ها را در برنامه ریدینگ خود بگنجانید مثلا کتاب‌ها، متون آنلاین و مجلات.
شما نباید فقط به تمرین با toefl reading pdf اکتفا کنید خواندن متون مختلف واقعا یک استراتژی بلند مدت عالی است. اگر فکر می‌کنید ممکن است روزی در تافل شرکت کنید، همین الان هر روز کمی به زبان انگلیسی متن بخوانید!

2. حین تمرین با toefl reading pdf یک دفترچه واژگان تهیه کنید

همانطور که با toefl reading pdf تمرین می‌کنید و متون مختلف را مطالعه می‌کنید، یک دفترچه یادداشت و یک فرهنگ لغت در کنار خود داشته باشید. هر بار که کلمه جدیدی کشف کردید، آن را در دفتر خود بنویسید تا بعداً مطالعه کنید.
این به شما کمک می‌کند تا دایره لغاتی قوی داشته باشید که وقتی در آزمون ریدینگ تافل شرکت می‌کنید، کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

3. تست های آزمون های گذشته (TPO) را تمرین کنید

باید همیشه به یاد داشته باشید که تافل یک آزمون استاندارد است. این بدان معناست که همیشه از یک قالب پیروی می‌کند. برای کمک به آمادگی بیشتر باید در آزمون های تمرین ریدینگ تافل یا همان تی پی او‌ها شرکت کنید. با پاسخ دادن به نمونه سوالات واقعی TPO در روز آزمون خیلی راحت تر عمل خواهید کرد.

4. پاسخ دادن به سوالات ریدینگ در محدوده زمانی را تمرین کنید

هنگامی که با toefl reading pdf تمرین می‌کنید، یک تایمر تنظیم کنید تا مطمئن شوید که هر قسمت را در مدت 20 دقیقه ای که معمولاً در طول آزمون اصلی وقت دارید، انجام می‌دهید. به یاد داشته باشید که در تافل iBT، نرم افزار وقتی به محدودیت زمانی رسیدید، کار شما را قطع می‌کند، بنابراین بسیار مهم است که یاد بگیرید در طول همین زمان به سوالات پاسخ دهید. چند بار اول، ممکن است نتوانید این کار را انجام دهید، اما با تمرین کردن این کار باید آسان شود.
اگر با نرم افزار ما تمرین می‌کنید حتما ازمون های تی پی او در حالت زمانبندی شده قرار دهید تا مطابق با محدودیت زمانی روز آزمون به سوالات پاسخ دهید و به این روند عادت کنید.

5. تند خوانی ریدینگ (skimming) را یاد بگیرید

در زبان انگلیسی، skimming شامل خواندن سریع یک متن و درک یک متن با استخراج جزئیات مهم در یک نگاه است. این یک مهارت بسیار مهم برای آزمون ریدینگ تافل است. با نزدیک‌تر شدن به امتحان، انجام این کار را با toefl reading pdf تمرین کنید.

6. خلاصه کردن را  حین تمرین با toefl reading pdf تمرین کنید

هرگز تصور نکنید که معنی یک متن را در حین خواندن آن می‌دانید. همیشه در انتهای هر پاراگراف توقف کنید و سعی کنید آنچه را که خوانده اید خلاصه  کنید (حتی اگر مجبور باشید آن را با خودتان زمزمه کنید).

7. بخش هایی از متن toefl reading pdf را هایلایت (در صورت نیاز) کنید

برجسته کردن داده‌های مهم مانند واژگان، تاریخ‌ها و مکان‌ها ممکن است به شما کمک کند آرامش خود را حفظ کنید و افکارتان را مرتب کنید. ادامه دهید و این کار را در حین مطالعه انجام دهید تا بتوانید راحت تر به سوالات پاسخ بدهید.

8. یاد بگیرید که معنی کلمات ناآشنا را حدس بزنید

وقتی با یک کلمه جدید روبرو می‌شوید چه کار می‌کنید؟ وحشت؟ از دیکشنری کمک می‌گیرید؟ هیچ یک از این پاسخ‌ها به شما در امتحان کمک نمی کند. یاد بگیرید که معنای کلمات جدید را از متن یا کلمات و پاراگراف های اطراف آن حدس بزنید. خواندن و تمرین کردن با toefl reading pdf به این امر کمک خواهد کرد.

9. یاد بگیرید که ضمایر را انتخاب کنید

وقتی صحبت می‌کنید، می‌دانید که تفاوت زیادی بین ضمایر he, she و it وجود دارد. موقع خواندن نیز همینطور است. یاد بگیرید که به ضمایر یک متن توجه کنید تا بدانید به چه کسی یا چه چیزی اشاره دارد، به خصوص اگر چندین کاراکتر در متن وجود داشته باشد. شناخت درست ضمایر می‌تواند تفاوت بین پاسخ صحیح و نادرست شما به یک سوال باشد.

10. آرام باشید

برای اینکه واقعاً معنای یک متن را درک کنید، باید آرامش داشته باشید تا بتوانید کاملاً روی آن تمرکز کنید. اگر خیلی عصبی هستید ممکن است نکات مهم و شاید واضح را از دست بدهید. تکنیک‌های آرام‌سازی مانند تنفس عمیق در طول آزمون یا حتی یک جلسه یوگا قبل از آن را انجام دهید! هر چیزی که شما را آرام نگه می‌دارد و برای شما مفید است، نباید نادیده گرفته شود.

 

100 سوال ریدینگ برای آزمون تافل (toefl reading pdf)

7 استراتژی برای پاسخگویی به سوالات ریدینگ تافل

تافل یکی از رایج‌ترین آزمون‌های استاندارد مهارت انگلیسی است که برای پذیرش در برنامه‌های تحصیلات تکمیلی که به زبان انگلیسی در سراسر جهان تدریس می‌شود، مورد نیاز است. ما هفت استراتژی برای پاسخگویی به سوالات ریدینگ تافل را انتخاب کرده ایم که می‌تواند آمادگی شما و همچنین عملکرد واقعی شما را در طول آزمون بهبود بخشد.

استراتژی های قبل از امتحان

با سرعت بخوانید

در بخش ریدینگ آزمون تافل با 36 تا 56 سوال همراه با سه یا چهار متن مواجه خواهید شد و 60 تا 80 دقیقه برای پاسخگویی به آنها فرصت خواهید داشت. زمان بندی خوب و توانایی سرعت دادن به خواندن متن‌ها، عوامل کلیدی برای بهینه سازی نمره شما خواهند بود.
فرض کنید 56 سوال، 80 دقیقه و چهار متن برای پاسخگویی دارید. یعنی شما 5 دقیقه برای خواندن هر متن و تنها 1 دقیقه برای پاسخ به هر سوال فرصت دارید. باید بدانید با چه سرعتی باید پیش بروید: آیا شما یک خواننده سریع هستید که باید برای هر سوال به متن برگردید یا یک خواننده کند هستید که می‌تواند بدون بازگشت به متن به سوالات یکباره پاسخ دهد؟ این بخش از امتحان به توانایی های شما بستگی دارد.
نکته 1 : استراتژی خود را با مهارت های خود تطبیق دهید و به زمان بندی پایبند باشید. با چه سرعتی می‌توانید متن را بدون نادیده گرفتن اطلاعات زیاد بخوانید؟ باید با استفاده از toefl reading pdf از قبل این استراتژی‌ها را تمرین کنید.

دامنه واژگان خود را گسترش دهید

آزمون تافل به این منظور است که شما را به چالش بکشد، از این رو، کلمات ناشناخته را به شما ارائه می‌دهد. بهترین راه برای آماده شدن برای این امر، به سادگی خواندن متون بیشتر و تمرین کردن با toefl reading pdf است. وقتی برای بخش Reading آزمون مطالعه می‌کنید، همیشه باید به بالا نگاه کنید و کلمات جدیدی را که کشف می‌کنید یادداشت کنید. فهرستی از تمام کلمات جدیدی که در طول آماده سازی خود کشف کرده اید ایجاد کنید.
نکته 2: در حین آماده سازی، بدون جستجوی کلماتی که نمی دانید، کل متن را بخوانید تا بتوانید شرایط امتحان را شبیه سازی کنید. برای جستجوی معنی کلمات تا پایان ازمون صبر کنید.
در حین خواندن، با ابزار ترجمه به زبان مادری خود ترجمه نکنید، بلکه معنای انگلیسی کلمه را جستجو کنید. به این ترتیب آن را بهتر به خاطر خواهید آورد و شما را تشویق می‌کند که خودتان آن را ترجمه کنید.

استراتژی های حین امتحان

مطالعه برای امتحان یک گام کلیدی برای دستیابی به موفقیت است، اما دانش شما از پتانسیل کامل خود استفاده نخواهد کرد مگر اینکه شرایط امتحانی را برای خود شبیه سازی کنید.

چگونه به سوالات پاسخ دهیم؟

در طول امتحان با انواع مختلفی از سوالات روبرو خواهید شد: چند گزینه ای استاندارد، درج یک جمله و سازماندهی متن.
سوالات چهارگزینه ای رایج ترین سؤال در طول آزمون خواهد بود. ممکن است در مورد قسمت های خاصی از متن یا معنای یک کلمه خاص باشد.
نکته شماره 3 : تک تک گزینه های پاسخ را بخوانید حتی اگر از قبل گزینه صحیح را بدانید. متن را با دقت بخوانید زیرا هر پاسخ صحیح توسط متن پشتیبانی می‌شود.
درج یک جمله : برای این نوع سوال، قسمتی از متن ارائه می‌شود و باید یک جمله اضافی را در جایی که مناسب تر است وارد کنید.
نکته 4: تمام گزینه های ارائه شده را بخوانید و تصمیم بگیرید که کدام یک منطقی تر است. پس از این که فکر کردید گزینه مناسب را پیدا کرده اید، گزینه های دیگر را نادیده نگیرید.
سازماندهی متن : این نوع سؤال از شما می‌خواهد که نکات اصلی یک متن را در یک خلاصه یا نمودار سازماندهی کنید.
نکته شماره 5: این سوالات در نگاه اول گیج کننده هستند و پاسخ دادن به آنها از قبل نیاز به تمرین دارند. برای سؤالاتی که شامل ایده های اصلی متن است، سعی کنید با حقایق جزئی وقت خود را تلف نکنید. در واقع، توجه به یک جزئیات خاص در متن ممکن است شما را مجبور به انتخاب آن گزینه کند، اما برخی از جزئیات به عمد درج شده اند تا شما را گمراه کنند.
هنگام تمرین با toefl reading pdf این استراتژی‌ها را تمرین کنید تا روز آزمون کمتر با مشکل مواجه شوید.

آرامش خود را برای درک مطلب بهتر حفظ کنید

استرس یکی از بدترین دشمنان شما خواهد بود. باید یاد بگیرید وقتی با مانعی روبرو می‌شوید آرام بمانید. بخش Reading تافل نیز در مورد استنباط معنا و شناسایی اطلاعات کلیدی است. هرچه یک کلمه بیشتر توسط متن احاطه شود، بدون اینکه لزوماً تعریف واقعی آن را بدانیم، می‌توان معنای آن را بیشتر استنباط کرد. بخش Reading توانایی شما را برای درک یک متن بدون شناخت تمام واژگان آن آزمایش می‌کند.
شما نباید برای آمادگی ریدینگ تافل، کل فرهنگ لغت را یاد بگیرید، بلکه باید حین تمرین کردن با toefl reading pdf روش صحیح را برای نزدیک شدن به یک کلمه ناآشنا بدانید.
نکته شماره 6 : هنگام مواجهه با یک کلمه ناآشنا، به خواندن ادامه دهید و معنای کلمه را از متن استنتاج کنید.

طبق زمانبندی پیش بروید

همانطور که قبلاً گفتیم، زمان یکی از عوامل کلیدی موفقیت در آزمون تافل است. در طول بخش Reading، باید به یاد داشته باشید که زمان بسیار محدودی برای خواندن و درک یک متن و حتی زمان کمتری برای پاسخ به سوالات دارید. وقتی با سوالی روبرو می‌شوید که مطلقاً نمی توانید به آن پاسخ دهید، بهترین برنامه شما چیست؟ متوقف نشوید؛ شما باید بلافاصله به سوال بعدی بروید. بهایی که باید برای پاسخ دادن به یک سوال پیچیده پرداخت کنید، می‌تواند زمانی باشد که برای پاسخ دادن به سه سوال ساده تر صرف می‌کنید. هر ثانیه اضافی که به یک سوال اختصاص می‌دهید از سوال بعدی کسر می‌شود که می‌تواند باعث شود فقط 10 دقیقه برای خواندن و پاسخ به سوالات متن نهایی فرصت داشته باشید.
نکته شماره 7: قسمت هایی در متن وجود خواهد داشت که نسبت به سایر قسمت‌ها در مورد آنها اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و برخی از سؤالات راحت تر از سایرین خواهند بود، اما بهترین توصیه این است که سرعت خود را حفظ کنید و از سؤالاتی که نیاز به زمان زیادی دارند صرف نظر کنید.

جمع بندی

در این مقاله چندین نمونه سوال toefl reading pdf را در اختیار شما قرار دادیم و استراتژی هایی را نیز بیان کردیم که با کمک آنها بتوانید مهارت ریدینگ خود را تقویت کنید. در نهایت فراموش نکنید که تنها کلید موفقیت شما تمرین کردن است و بهترین منبع تمرینی شما، تی پی او های تافل هستند که می‌توانید با عضویت در اپلیکیشن ما به تمامی نسخه های آن از ۱ تا ۷۴ دسترسی کامل داشته باشید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!