مدرک جی آر ای

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/08/20

مدرک جی آر ای GRE یک مدرک بین المللی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی و همچنین دانش تخصصی داوطلبان است که دانشجویان با توجه به مقصد تحصیلی خود ممکن است ملزم به اخذ آن باشند. GRE کوتاه شده عبارت Graduate Record System به معنای "سیستم سوابق تحصیلات تکمیلی" است. 
مدرک جی آر ای GRE برای اخذ پذیرش در اکثر دوره های تحصیلات تکمیلی در کشورهای مانند آمریکا، کانادا و استرالیا مورد نیاز است. هم اکنون، تعداد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که نتایج آزمون جی آر ای GRE را شایسته اعتبار می دانند روز به روز در حال افزایش است. اگر قصد دارید دوره دکتری خود را در اروپا بگذرانید، احتمالا از شما خواسته می شود که در آزمون جی آر ای GRE شرکت کنید. 
امروزه، این آزمون در کنار آزمون های آیلتس IELTS و تافل TOEFL به شکل فزاینده ای مورد توجه موسسات آموزشی و دانشگاه ها قرار گرفته است. بنابراین، اگر متقاضی اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی و یا تحصیل در مقطع دکتری هستید، بهتر است با موسسه مقصد تماس بگیرید. با برقراری ارتباط با دانشگاه انتخابی تان، شما خواهید فهمید که برای اخذ پذیرش لازم است در کدام یک از آزمون های زبان انگلیسی شرکت کنید. 
آزمون GRE از طریق ارزیابی دانش شما در یک چهارچوب کاملا استاندارد، صلاحیت شما برای تحصیل در مقاطع عالی را نشان می دهد. بنابراین، شما با شرکت در این آزمون و اخذ مدرک جی آر ای GRE اثبات خواهید کرد که شایستگی لازم برای تحصیل در دانشگاه های برتر بین المللی را دارید. 
شرکت در آزمون جی آر ای GRE مزایای زیادی برای شما دارد. اگر قصد دارید که پس از به پایان رساندن مقطع کارشناسی، در خارج از کشور به تحصیل بپردازید، نتایج این آزمون به شما کمک خواهد کرد. هم اکنون، دانشجویان بسیاری با هدف کسب مدارک معتبر بین المللی، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب می کنند. برای رسیدن به این هدف، یکی از مهم ترین مسائل داشتن یک رزومه علمی برجسته است. 
علاوه بر نمرات آزمون جی آر ای، اخذ پذیرش از دانشگاه های بین المللی به چندین فاکتور مهم دیگر نیز بستگی دارد: 

•    معدل 
•    توصیه نامه ها
•    اهداف تحصیلی 

گرفتن مدرک GRE برای کدام داوطلبان ضروری است؟

مدرک جی آر ای GRE یکی از آن مدارکی است که تاثیر بسیار مثبتی روی هیئت پذیرش دانشگاه های مختلف باقی می گذارد. اگر شما از آن دسته دانشجویانی هستید که نمرات خوبی در مقطع کارشناسی اخذ نکرده اند، بهتر است که در این آزمون شرکت کنید. مدرک جی آر ای GRE می تواند کاستی هایی که در رزومه تحصیلی و علمی شما وجود دارد را تا حد بسیاری جبران کند. 
علاوه بر این، اگر موفق به اخذ نمرات بالا در آزمون جی آر ای GRE شوید، می توانید از نتایج آن برای استخدام در مشاغل بین المللی سطح بالا استفاده کنید. با اخذ مدرک GRE پذیرش شما آسان تر خواهد بود، شما شانس بیشتری برای دریافت انواع بورسیه های تحصیلی خواهید داشت. با این حال، تمام دانشگاه ها و موسسات آموزشی، مدرک جی آر ای GRE را قبول ندارند. 
دانشگاه های مختلف، برای نتایج آزمون جی آر ای  GRE، درجه های متفاوتی از اهمیت را قائل هستند. در حقیقت، اهمیت مدرک جی آر ای GRE ممکن است از یک رشته به رشته دیگر نیز متفاوت باشد. 
به عنوان مثال، دوره ها ی هنر و علوم انسانی، ممکن است توجه بسیار پایینی به نتایج آزمون جی آر ای GRE شما داشته باشند. در این قبیل رشته ها، به جای نتایج آزمون جی آر ای GRE، نمرات کتبی دانشجو مورد توجه قرار می گیرد. در مقابل، اگر قصد تحصیل در رشته MBA و یا تحصیل در مقطع دکتری را داشته باشید، مدرک جی آر ای GRE شما به شدت مورد توجه قرار خواهد گرفت. 
در صورتی که در مقطع کارشناسی معدل بالایی نداشته باشید و یا تجربه حرفه ای و شغلی پایینی داشته باشید؛ اخذ نمره خوب در آزمون GRE راه نجات شما خواهد بود. با استفاده از مدرک جی آر ای GRE شما می توانید به بسیاری از دانشگاه های بین المللی راه پیدا کنید. 
برای بیش از 60 سال، نمرات آزمون جی آر ای توسط بسیاری از دانشگاه ها، به عنوان مکمل نمرات مقطع کارشناسی شناخته شده است. با استفاده از مدرک GRE، شما قادر خواهید بود به تحصیل رویایی خود در دانشگاه های عالی دست پیدا کنید. 
در ادامه، برخی از مزایای شرکت در آزمون جی آر ای GRE را ذکر کرده ایم: 

•    نمره آزمون جی آر ای GRE به شکل فراگیری برای اخذ پذیرش از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در آمریکا، اروپا، کانادا، آسیای اقیانوسیه و آفریقا مورد استفاده قرار می گیرد. 
•    شما با استفاده از مدرک جی آر ای GRE شما می توانید شانس خود برای اخذ بورسیه های تحصیلی را افزایش دهید.
•    شما می توانید به دفعات متعدد در آزمون GRE شرکت کنید. بنابراین، هیچ محدودیتی برای شرکت در این آزمون ندارید.
•    اعتبار مدرک جی آر ای GRE از اعتبار مدرک آیلتس IELTS و تافل TOEFL بیشتر است. 

اعتبار مدرک جی آر ای GRE

آزمون جنرال جی آر ای یک آزمون رایانه ای است. سوالات این آزمون به شکل دقیقی منعکس کننده مهارت های فکری و استعداد شما برای موفقیت هستند. مدرک جی آر ای GRE به طور خاص در دوره های تحصیلات تکمیلی مرتبط با تجارت و حقوق (مانند MBA) کاربرد بسیاری دارد. 
از طرف دیگر، طراحی سوالات این آزمون به گونه ای است که شما می توانید به هر ترتیبی که دوست دارید به سوالات پاسخ دهید. این انعطاف پذیری باعث شده است که آزمون جی آر ای GRE نزد دانشجویان نیز طرفداران بسیاری پیدا کند. شما می توانید از سوالات بخش های مشکل تر بگذرید و ابتدا به سوالات مهمتر پاسخ دهید. حتی امکان تغییر پاسخ ها نیز در طول زمان آزمون وجود دارد. این جنبه از آزمون جی آر ای GRE کاملا بر خلاف دیگر آزمون های زبان انگلیسی مانند آیلتس IELTS است. 
همانطور که قبلا هم گفتیم، اعتبار مدرک جی آر ای GRE آنقدر بالا است که می تواند ضعف رزومه علمی شما را جبران کند. به خصوص اگر شما موفق به اخذ نمرات بالایی در مقطع کارشناسی نشده باشید، نتایج این آزمون این نقطه ضعف را جبران خواهد کرد. 
تحقیقات نشان داده است که آزمون جی آر ای GRE در اندازه گیری مهارت داوطلبان به شکل بسیار دقیق و موثری عمل می کند. بنابراین، نتایج این آزمون اطلاعات دقیقی از مهارت ها و توانایی هایی که برای موفقیت در تحصیلات تکمیلی ضروری هستند را ارائه می کند. همین نکته، اعتبار بین‌المللی آزمون جی آر ای GRE را رقم زده است.
اخذ مدرک جی آر ای GRE یکی از شروط اصلی برای اخذ پذیرش در رشته MBA و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است. علاوه بر این، اگر قصد دارید که در یکی از کشور های زیر تحصیلات خود را ادامه دهید، بهتر است خود را برای شرکت در آزمون جی آر ای GRE آماده کنید:  

•    کانادا
•    ایالات متحده
•    اروپا
•    آسیای اقیانوسیه 
•    خاورمیانه 
•    آفریقا 
•    آمریکای لاتین

البته، فراموش نکنید که پیش از هر اقدامی، با بخش ارتباطات دانشگاه مقصد خود تماس بگیرید. سپس، درباره شرایط آزمون جی آر ای GRE، حداقل نمره و نوع آزمون اطلاعات لازم را از آن ها جویا شوید. 

کاربرد آزمون جی آر ای GRE چیست؟

بسیاری از دانشگاه های ارائه کننده تحصیلات تکمیلی در ایالات متحده، به عنوان بخشی از روند پذیرش، به مدرک جی آر ای GRE نیاز دارند. همانطور که میدانید، آزمون GRE یک آزمون استاندارد است که با توجه به اهداف زیر طراحی شده است: 

•    سنجش توانایی تمام فارغ التحصیلان در رو به رو شدن با محتواهای دانشگاهی عمومی (صرف نظر از رشته تحصیلی آن ها)
•    سنجش مهارت های کلامی
•    ارزیابی مهارت های کمی
•    بررسی تفکر انتزاعی 

آزمون جی آر ای GRE با دیگر آزمون های پذیرش استاندارد (مانند SAT، LSAT و MCAT) متفاوت است. میزان استفاده و وزن نمرات جی آر ای GRE نه تنها از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر، بلکه از یک رشته به رشته تحصیلی دیگر تفاوت قابل توجهی دارد. 
به عنوان مثال، برای اخذ پذیرش در اکثر مدارس بازرگانی و رشته های مرتبط با اقتصاد، به مدرک جی آر ای GRE با نمره بسیار بالا نیاز است. این در حالی است که رشته های مربوط به مهندسی، نمرات پایین تر را نیز می پذیرند. دوره های هنرهای آزاد ممکن است که تنها نمره مهارت کلامی (Verbal Score) را در نظر بگیرند. از طرف دیگر، دور های مربوط به ریاضی و علوم تنها توانایی کمی (Quantitative Ability) را مورد توجه قرار می دهند. 
مدرک جی آر ای GRE کاربردهای بسیار متنوعی دارد. برخی از دانشگاه ها از نتایج این آزمون برای تصمیمات مربوط به پذیرش استفاده می کنند. این در حالی است که برخی دانشگاه های دیگر از این مدرک برای انتخاب نامزد های انواع بورسیه تحصیلی استفاده می کنند. در برخی موارد، مدرک GRE ممکن است یک الزام عمومی برای پذیرش فارغ التحصیلان دانشگاه باشد؛ در حالی که گروه های خاص ممکن است نمرات را اصلا در نظر نگیرند. 
شما می توانید اطلاعات زیر را از دانشگاه هایی که مدرک جی آر ای GRE را می پذیرند، دریافت کنید: 

•    میانگین نمرات دانشجویان پیشین
•    چگونگی در نظر گرفتن نتایج آزمون جی آر ای GRE در تصمیمات مربوط به پذیرش و بورسیه

در فوریه 2016، کالج حقوق دانشگاه آریزونا جیمز ای. راجرز اولین دانشگاه حقوقی شد که نتایج آزمون GRE را از داوطلبان پذیرفت. این کالج پس از انجام مطالعات در مورد اعتبار آزمون GRE، این تصمیم را اخذ کرد. در بهار سال 2017، دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد نیز اعلام کرد که نتایج آزمون جی آر ای را معتبر می داند. 

 

مدرک جی آر ای

مزایای اخذ مدرک جی آر ای GRE

•    شما می توانید شانس خود برای اخذ پذیرش در هزاران برنامه تحصیلات تکمیلی و بازرگانی (از جمله دوره های MBA) را افزایش دهید. 
•    حتی اگر در مورد برنامه های خود برای پس از فارغ التحصیلی مطمئن نیستید، همچنان می توانید مسیر موفقیت را برای خود هموارتر کنید. با شرکت در مقبول ترین آزمون پذیرش فارغ التحصیلان یعنی GRE، شما می توانید فرصت های بیشتری برای پیشرفت برای خود فراهم کنید.
•    انعطاف پذیری آزمون GRE تنها به نوع سوالات آن محدود نمی شود. شما می توانید در بیش از 160 کشور مدرک جی آر ای GRE  را اخذ کنید. 
•    آزمون جنرال GRE نسبت به سایر آزمون های پذیرش فارغ التحصیلان، هزینه کمتری دارد. 
•    ثبت نام در آزمون جی آر ای GRE مزایای بسیاری برای شما خواهد داشت. پس از ثبت نام، شما می توانید در سیستم جستجوی GRE® به طور رایگان ثبت نام کنید. هدف از طراحی این سیستم ایجاد ارتباط میان دانشجویان و دانشگاه های مختلف است. 

مهلت اعتبار جی آر ای GRE

مدت زمان اعتبار مدرک جی آر ای GRE از دیگر مدارک مشابه بیشتر است. اعتبار این مدرک به مدت 5 سال از پس اعلام نتایج آزمون است. بنابراین، نتایج آزمونی که در 3 ژوئیه سال 2020 منتشر می شوند تا تاریخ 2 جولای سال 2025 قابل استفاده هستند. 
پس از پایان این دوره 5 ساله، نمرات شما توسط ETS حذف خواهند شد و شما دیگر قادر به استفاده مجدد از آن ها نخواهید بود. علاوه بر این، شما دیگر از طریق حساب ETS نیز قادر به نمرات خود دسترسی نخواهید داشت. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!