موسسات و مکان های برگزارکننده ی تافل آی بی تی

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/09/01

مراکز آزمون تافل TOEFL در کشور ما علاوه بر برگزاری آزمون های تافل آی بی تی TOEFL iBT، خدمات دیگری نیز به زبان آموزان ارائه می کنند. یکی از دغدغه های اصلی داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون تافل آی بی تی TOEFL iBT را دارند؛ انتخاب یک مرکز مناسب برای شرکت در آزمون است. در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم برخی از برترین مراکز آزمون تافل آی بی تی TOEFL را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید. 
تافل آی بی تی TOEFL iBT یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که در سال 2005 معرفی شده است. iBT کوتاه شده عبارت Internet Based TOEFL است. همانطور که از نام آن پیدا است، این آزمون، یک آزمون مبتنی بر شبکه است. از سال 2005 تاکنون، آزمون تافل آی بی تی TOEFL iBT محبوبیت خود را افزایش داده و به تدریج جایگزین آزمون کاغذی تافل TOEFL PBT شده است. 
البته، شکل کاغذی آزمون تافل، یعنی تافل پی بی تی TOEFL PBT، همچنان در برخی نقاط دنیا برگزار می شود. در مناطق محروم و یا مناطقی که دسترسی مناسبی به اینترنت وجود ندارد، آزمون کاغذی تافل برگزار می شود. با این حال، در کشور ما، برگزاری آزمون تافل آی بی تی TOEFL iBT توسط مراکز آزمون تافل بیشتر رایج است. 
هدف از برگزاری آزمون تافل TOEFL ارزیابی توانایی های شما در ایجاد ارتباط به زبان انگلیسی است. این آزمون به گونه ای طراحی شده است که مهارت زبان آموزان را به طور خاص برای فعالیت در زمینه های دانشگاهی و آکادمیک می سنجد. در حال حاضر، مدرک تافل آی بی تی TOEFL iBT در بیش از 150 کشور مختلف دارای اعتبار است. برخی از این کشورها را در ادامه نام برده ایم: 

•    ایالات متحده آمریکا
•    کانادا
•    استرالیا
•    فرانسه 
•    آلمان 
•    ایتالیا

علاوه بر این، تمام 100 دانشگاه برتر دنیا، مدرک تافل آی بی تی TOEFL iBT را از شما خواهند پذیرفت. از آنجایی که مدیریت تافل TOEFL بر عهده سازمان تست آموزش ایالات متحده آمریکا است، این آزمون به طور خاص مورد توجه موسسات  و دانشگاه های آمریکا است. اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که به تحصیل در خارج از کشور فکر می کنید احتمالا به مدرک تافل آی بی تی TOEFL iBT نیاز خواهید داشت. 
آماده شدن برای این آزمون یک چالش بزرگ در راه تحصیل در خارج از کشور است. شما باید کتاب های بسیاری را مطالعه کنید و با شرکت در کلاس های مختلف و آزمون های آزمایشی، برای شرکت در تافل آماده شوید. در کنار تمام این موارد، یکی از دغدغه های اصلی افرادی که در آزمون تافل آی بی تی TOEFL iBT شرکت می کنند این است که بهترین مرکز آزمون تافل در ایران کدام است؟ 

نمره آزمون تافل آی بی تی TOEFL iBT

کسب نمره مناسب در آزمون تافل آی بی تی TOEFL iBT یکی دیگر از دغدغه های داوطلبان است. برای کسب نمره خوب در آزمون، داوطلبان به راه های مختلفی متوسل می شوند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید بسیاری از داوطلبان اعتقاد دارد که مراکز آزمون تافل TOEFL و انتخاب مرکز مناسب، می تواند در نمره آن ها تاثیر گذار باشد. اما باید بگوییم که به هیچ وجه اینگونه نیست. 
همانطور که در دیگر مقالاتمان در مورد نمره آزمون تافل آی بی تی TOEFL iBT هم گفته ایم، تصحیح نتایج آزمون تافل با دقت بسیاری انجام می شود. در واقع، گروهی از اساتید ماهر و نخبه، وظیفه تعیین نمره شما را بر عهده دارند. از همین رو می توان با صراحت اعلام کرد که مراکز آزمون تافل TOEFL در کم یا زیاد شدن نمره شما نقشی ندارند. 
با این حال، عوامل دیگری وجود دارند که می توانند باعث تمایز میان مراکز آزمون تافل TOEFL شوند. به عنوان مثال، هر یک از مراکز و موسساتی که در این زمینه فعالیت می کنند درجه خاصی از امکانات و رفاه را به داوطلبان ارائه می کنند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به کیفیت برگزاری آزمون اهمیت زیادی میدهند، پس یک مرکز خوب برای شرکت در آزمون تافل TOEFL برای شما اهمیت دارد. 
اعتبار بین المللی آزمون تافل آی بی تی TOEFL iBT باعث شده است که نتایج این آزمون به شکل موثری توجه هیئت پذیرش دانشگاه های مختلف را جلب کنند. با اخذ نمرات بالا در آزمون تافل TOEFL شما قادر به اثبات شایستگی خود برای تحصیل در یک دانشگاه خارجی خواهید بود. 
حداکثر نمره ای که برای آزمون تافل TOEFL در نظر گرفته شده است 120 است. آزمون تافل آی بی تی TOEFL iBT توانایی شما در بکارگیری زبان انگلیسی را به شکل موثری اندازه گیری می کند. برای رسیدن به این هدف، این آزمون به چهار بخش تقسیم شده است. هر یک از این بخش ها بر روی ارزیابی یک جنبه از مهارت زبان انگلیسی، متمرکز شده اند: 

•    مهارت خواندن (Reading)
•    مهارت نوشتن (Writing)
•    مهارت شنیدن (Listening)
•    مهارت صحبت کردن (Speaking)

حداکثر امتیازی که برای هر یک از این مهارت ها در نظر گرفته شده است، 30 امتیاز می باشد. بنابراین، پس از شرکت در آزمون، در هر یک از این بخش ها برای شما نمره ای بین 0 الی 30 منظور می شود. در آخر، نمرات شما در هر یک از چهار بخش آزمون با یکدیگر جمع می شوند و نمره نهایی شما را تعیین می کنند. پس از تعیین شدن نمرات، نتایج آزمون توسط ETS و مراکز آزمون تافل TOEFL برای شما ارسال خواهند شد. 
در ادامه، ساختار کلی آزمون تافل آی بی تی TOEFL iBT را برای شما در یک جدول خلاصه کرده ایم: 

 

بخش

زمان

سوالات

تکلیف

خواندن (Reading)

54 – 72 دقیقه

30 – 40 سوال

خواندن متن و پاسخ دادن به سوالات

گوش دادن (Listening)

41 – 57 دقیقه

28 – 39 سوال

جواب دادن به سوالاتی در مورد یک سخنرانی کوتاه و یا یک مناظره کلاسی

استراحت

10 دقیقه

-

-

صحبت کردن (Speaking)

17 دقیقه

4 موضوع

صحبت در مورد یک موضوع آشنا و یا مطالبی که خوانده و شنیده اید

نوشتن (Writing)

50 دقیقه

2 موضوع

خواندن یک متن، گوش دادن به یک ویس و پاسخ به سوالات


در شیوه سنتی برگزاری آزمون تافل TOEFL، به دلیل تعداد زیاد شرکت کنندگان، داوطلبان برای شرکت در آزمون، گاهی چندین ماه در نوبت قرار می گرفتند. اما هم اکنون شما می توانید در کمترین زمان، از طریق مراکز آزمون تافل TOEFL در سراسر کشور، در آزمون تافل آی بی تی TOEFL iBT شرکت کنید.

 

موسسات و مکان های برگزارکننده ی تافل آی بی تی

مراکز برگزاری آزمون تافل TOEFL در ایران کدامند؟

متاسفانه، بسیاری از شرکت کنندگان آزمون تافل TOEFL به منبع اطلاعاتی مناسبی درباره مراکز آزمون تافل TOEFL دسترسی ندارند. این در حالی است که تمام اطلاعات مراکز مجاز آزمون آیلتس به همراه شماره و لوکیشن در وب سایت سازمان سنجش در دسترس است. در ادامه برخی از اطلاعات ضروری در مورد مراکز برگزار کننده آزمون تافل TOEFL را در اختیار شما قرار خواهیم داد. 
یکی از اولین مراکزی که اقدام به برگزاری آزمون تافل TOEFL در کشور ما کرد، سازمان سنجش بود. پس از آن، به مرور مراکز دیگری نیز در کنار سازمان سنجش، فعالیت خود را آغاز کردند. 
در ادامه، در یک جدول اطلاعات مربوط به برخی از شناخته شده ترین مراکز آزمون تافل TOEFL در کشورمان را ارائه کرده ایم. این جدول شامل اطلاعات زیر می باشد:

•    مراکز برگزاری آزمون تافل TOEFL در ایران کدامند؟
•    ظرفیت شرکت‌کنندگان در آزمون تافل 
•    آدرس تلفن و لوکیشن مراکز برگزاری آزمون تافل TOEFL در تهران و ایران

 

مراکز برگزار کننده آزمون تافل TOEFL

اطلاعات (وب سایت، ایمیل، آدرس، شماره تماس و...)

سازمان سنجش  - تهران

شما می توانید در هنگام ثبت نام در آزمون تافل TOEFL، این مرکز را با استفاده از کد NOET پیدا کنید.

شماره تماس: 02188922242

آدرس: خیابان کریم خان زند ، بین خیابان‌های استاد نجات‌اللهی و سپهبد قرنی ، پلاك 218 ، طبقه‌همكف ، واحد TOEFL

برای ورود به وب سایت سازمان سنجش اینجا کلیک کنید.

مرکز برگزار کننده آزمون های بین المللی زبان نگار

موسسه زبان نگار یکی از مراکز رسمی برگزار کننده آزمون تافل TOEFL در ایران است.

ظرفیت پذیرش این مرکز 24 نفر است.

شماره تماس: 02143942

آدرس: کارگر شمالی- نرسیده به بلوار- نبش کوچه عبدی نژاد – ساختمان زبان نگار

ایمیل: INFO@TOEFLNEGAR.COM

برای ورود به وب سایت زبان نگار اینجا کلیک کنید.

امیر بهادر – تهران

مرکز امیر بهادر به 5 سایت استاندارد برای برگزاری آزمون مجهز است.

ظرفیت پذیرش این مرکز 100 نفر در هر نوبت است.

شماره تماس: 33 – 88919021

آدرس: نرسیده به میدان ولیعصر ، قبل از وزارت بازرگانی ، بن بست صدف ، ساختمان امیر بهادر

برای ورود به وب سایت امیر بهادر اینجا یا اینجا کلیک کنید.

موسسه فرهنگی علامه سخن – تهران

ظرفیت پذیرش این مرکز 20 نفر می باشد.

شماره تماس: 88880686-88794506

آدرس: ولیعصر ، بالاتر از میدان ونک ، خیابان نگار ، پلاک 35

ایمیل: publicrelations@asmdi.ir

برای ورود به وب سایت موسسه فرهنگی علامه سخن اینجا کلیک کنید.

مجتمع فنی تهران

شماره تماس: 22090001

آدرس: سعادت آباد بالاتر از میدان كاج بلوار بهزاد شمالی نبش باغستان یكم پلاك 44

برای ورود به وب سایت مجتمع فنی تهران اینجا کلیک کنید.

مرکز زبان ایران

آدرس: خیابان انقلاب ، خیابان وصال شیرازی ، پلاك 31

دانشگاه اصفهان

آدرس: دانشگاه اصفهان ، میدان آزادی ، خیابان دانشگاه ، درب شمالی دانشگاه ، ساختمان اداره كل آموزش

دانشگاه صنعتی اصفهان

آدرس: طبقه همکف ساختمان کتابخانه مرکزی ، آزمایشگاه زبان

دانشگاه آمل

شماره تماس: 1-2122720

آدرس:  مازندران ، آمل ، کیلومتر 5 جاده هراز ، صندوق پستی 731

برای ورود به وب سایت دانشگاه آمل اینجا کلیک کنید.

دانشگاه ارومیه

برای ورود به وب سایت دانشگاه ارومیه اینجا کلیک کنید.

دانشگاه تبریز

آدرس: تبریز ، بلوار ۲۹ بهمن ، خ امام خمینی، دانشگاه تبریز

برای ورود به وب سایت دانشگاه تبریز اینجا کلیک کنید.

مرکز گسترش انفورماتیک استان زنجان

آدرس: زنجان، چهارراه سعدی ، جنب بانک مسکن

 

نظر آزمون دهندگان تافل TOEFL در مورد مراکز

نظرات کسانی که در سازمان سنجش امتحان تافل TOEFL داده اند

برخی از داوطلبانی که سازمان سنجش را به عنوان مرکز آزمون تافل خود انتخاب کرده اند، از محیط برگزاری آزمون راضی نبوده اند. عدم وجود نور مناسب یکی از مواردی بوده که برخی داوطلبان نسبت به آن ابزار نارضایتی کرده اند. 
از طرف دیگر، فاصله بین کامپیوترها در سالن برگزاری آزمون به اندازه ای بوده که داوطلبان روی تمرکز و فعالیت یکدیگر تاثیر منفی به جا نگذارند. در واقع، برخی داوطلبان از این نظر، سازمان سنجش را یکی از برترین مراکز آزمون تافل TOEFL می دانند. 
استفاده از دوربین مداربسته برای نظارت بر داوطلبان یکی دیگر از اقدامات خوب سازمان سنجش بوده است.اگر در حین آزمون سوال یا مشکلی داشته باشید، این مسئله به سرعت از طریق دوربین ها تشخیص داده می شود و یکی از مسئولان به کمک شما خواهد آمد. در واقع، برای رسیدگی تنها کافی است که دست خود را بلند کنید.
 یکی دیگر از عواملی که رضایت داوطلبان را در پی داشته است، اخلاق خوب کارمندان بوده است. برخی از داوطلبان از نقش پررنگ کارمندان در کاهش استرس و بار منفی آزمون، تقدیر کرده اند.

نظرات کسانی که در موسسه امیر بهادر امتحان تافل TOEFL داده اند

سیاست های موسسه امیربهادر در مقایسه با دیگر مراکز آزمون تافل TOEFL، سختگیرانه تر است. یکی از مواردی که برخی از داوطلبان به آن اشاره کرده اند خلق و خوی خشک کارمندان و مسئولان مربوطه بوده است. اگر موسسه امیر بهادر را برای شرکت در آزمون تافل TOEFL انتخاب کرده اید، به همراه بردن دو کارت شناسایی را فراموش نکنید. چرا که در غیر این صورت، ممکن است فرصت شرکت در آزمون را از دست بدهید. 
یکی دیگر از نکاتی که داوطلبان آزمون تافل در مورد این موسسه بیان کرده اند، فاصله کمی است که میان کامپیوتر ها وجود دارد. این نکته برای برخی افراد آزار دهنده بوده است. بر اساس گفته های این دسته از داوطلبان، صدای دیگر شرکت کنندگان باعث بر هم خوردن تمرکز آن ها در طول آزمون شده است. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!