هزینه گرفتن جی آر ای چقدر است؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/09/04

هزینه آزمون جی آر ای GRE با توجه به کشوری که در آن زندگی می کنید متفاوت است. همانطور که می دانید، جی آر ای GRE یک آزمون بین المللی به زبان انگلیسی است و دانشجویانی که قصد تحصیل یا اپلای به دانشگاه های خارجی را دارند ممکن است ملزم به اخذ این مدرک باشند. GRE خلاصه شده عبارت Graduate Record Examination است. 
هم اکنون، اعتبار مدرک جی آر ای GRE نزد دانشگاه ها و کشورهای مختلف روز به روز در حال افزایش است. با این حال، لازم است توجه کنید که تمام دانشگاه های دنیا این مدرک را از شما نخواهند پذیرفت. همچنین، وزن و ارزش این مدرک با توجه به رشته ای که انتخاب خواهید کرد متفاوت است. 
شاید برخی با توجه به این نکته و هزینه آزمون جی آر ای GRE، اخذ این مدرک را تصمیم درستی تشخیص ندهند. اما، این مسئله به معنای عدم محبوبیت جهانی آزمون جی آر ای GRE نیست. شما برای اخذ پذیرش اکثر دوره های تحصیلات تکمیلی در کشورهای زیر به نمره آزمون جی آر ای GRE نیاز خواهید داشت: 

•    آمریکا
•    کانادا
•    استرالیا

در ضمن، تعداد موسسات و دانشگاه هایی که در سطح جهانی مدرک جی آر ای GRE را شایسته اعتبار می دانند به شکل چشمگیری در حال افزایش یافتن است. شما برای شرکت در اکثر رشته های تحصیلی مقطع دکترا در اروپا، به مدرک جی آر ای GRE نیاز خواهید داشت. 
برگزار کنندگان آزمون جی آر ای GRE در صدد هستند از طریق ارزیابی دانش و مهارت شما در یک چارچوب استاندارد شده، صلاحیت شما برای ادامه دادن تحصیلات عالی را نشان دهند. داوطلبانی که پس از ثبت نام در آزمون جی آر ای GRE موفق به اخذ این مدرک می شوند قادر به اثبات شایستگی خدود به برترین دانشگاه های بین المللی خواهند بود. 
اخذ این مدرک مزایای بسیاری دارد که هزینه آزمون جی آر ای GRE را به خوبی جبران می کند. به طور مثال، اگر شما موفق به اخذ نمرات خوب در مقطع کارشناسی نشده باشید، شرکت در آزمون جی آر ای GRE یک راه حل عالی برای تقویت رزومه علمی شما خواهد بود. چرا که یکی از مهم ترین الزامات برای تحصیل در خارج از کشور، داشتن یک رزومه علمی و تحصیلی برجسته است. با وجود تمام موارد گفته شده، شاید برای شما سوال باشد که هزینه آزمون جی آر ای GRE چقدر است؟ 
مسیر رسیدن شما به رشته انتخابی خود و ادامه دادن تحصیلات تکمیلی با آزمون GRE یا GMAT آغاز خواهد شد. اگر قصد دارید که در رشته های مربوط به بازرگانی تحصیل کنید، اخذ مدرک جی آر ای GRE احتمالا یکی بندهای ضروری برای پذیرش خواهد بود. همچنین، برای تحصیل در رشته MBA نیز اخذ مدرک جی آر ای GRE ضروری است. به طور کلی، هزینه آزمون جی آر ای GRE به دو عامل بستگی دارد:

•    نوع آزمون GRE که می خواهید در آن شرکت کنید
•    کشوری که در آن زندگی می کند

آزمون جی آر ای GRE به دو شکل برگزار می شود: 

•    آزمون GRE General 
•    آزمون GRE Subject

لازم به ذکر است که هزینه شرکت در هر یک از این آزمون ها متفاوت است. 
هزینه آزمون جنرال جی آر ای GRE در کشورهای مختلف متفاوت است. هزینه آزمون جی آر ای GRE به جز در کشورهای زیر، به اندازه 205 دلار است: 

•    استرالیا
•    چین 
•    هند
•    نیجریه
•    ترکیه

بالاترین هزینه آزمون جی آر ای GRE به کشور ترکیه اختصاص دارد. هزینه ثبت نام در آزمون در این کشور 255 دلار است. میانگین قیمت این آزمون در چین 231.30 دلار است. در حال که هزینه آن در هند 213 دلار و در نیجریه 226 دلار است. 

محل

هزینه ثبت نام

ترکیه

255 دلار

چین

231.30 دلار

استرالیا

230 دلار

نیجریه

226 دلار

هند

213 دلار

دیگر کشورهای جهان (از جمله ایران)

205 دلار


لازم به ذکر است افراد که به دلیل محدودیت های مالی قادر به پرداخت هزینه ها نیستند می توانند درخواست کاهش هزینه کنند. توجه داشته باشید که میزان این تخفیف محدود است. افرادی که برای دریافت این تخفیف اقدام میکنند باید شرایط خاصی داشته باشند. به طور مثال بیکار باشند یا در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده باشند. 
توجه داشته باشید که هزینه های ذکر شده در بالا مربوط به آزمون جنرال جی آر ای GRE هستند. در ضمن، هزینه آزمون جی آر ای GRE تنها محدود به هزینه ثبت نام نمی شود. شما باید هزینه های دیگری مانند هزینه کلاس ها و آمادگی آزمون، هزینه گزارش نمرات برای دانشگاه های مختلف و  هزینه اعتراض به نمره جی آر ای GRE را نیز در نظر بگیرید. 

قیمت جی آر ای GRE چقدر است؟

هزینه آزمون جی آر ای GRE شامل مالیات بر ارزش افزوده (یا مالیات های مشابه( می شود که ETS ملزم به پرداخت آنهاست. همانطور که می دانید، ETS برگزار کننده اصلی آزمون های جی آر ای GRE و تافل TOEFL است.  از 1 ژوئیه سال 2020، داوطلبان برای ثبت نام در آزمون جی آر ای GRE ملزم به پرداخت مبلغی بین 205 تا 255 دلار با توجه به محل زندگی خود هستند. همانطور که قبلا هم ذکر کردیم، هزینه های آزمون جنرال جی آر ای GRE در ایران 205 دلار است. 
علاوه بر هزینه ثبت نام، اگر شما پس از نهایی کردن ثبت نام در آزمون، قصد تغییر تاریخ آزمون جی آر ای GRE را داشته باشید نیز ملزم به پرداخت هزینه خواهید بود. هزینه تغییر زمان آزمون جی آر ای GRE نیز ثابت نیز و با توجه به محل زندگی داوطلب، متفاوت است:

 

محل

هزینه تغییر زمان آزمون

چین

53.90 دلار

دیگر کشورهای جهان

50 دلار

 

زم به ذکر است که تغییر سنتر برگزاری آزمون جی آر ای GRE نیز برای شما هزینه ای به اندازه 50 دلار در پی خواهد داشت.
پس از شرکت در آزمون جی آر ای GRE، خدمات دیگری نیز وجود خواهد داشت که در صورت نیاز به آن ها، لازم است که هزینه ای را بپردازید:

•    درخواست ارسال نتایج آزمون (بیش از تعداد تعیین شده )
•    درخواست اعتراض به نتیجه آزمون جی آر ای GRE

در ادامه هزینه مربوط به برخی از خدمات آزمون جی آر ای GRE را در یک جدول برای شما خلاصه کرده ایم. شما می توانید برای استفاده از این خدمات به اکانت ETS خود وارد شوید: 

خدمات

هزینه

مشاهده نمرات به صورت آنلاین

رایگان

پرینت گرفتن از نتایج رسمی آزمون جی آر ای GRE که به صورت آنلاین در اختیار شما قرار گرفته اند

رایگان

استفاده از خدمات آسیب شناسی جی آر ای GRE (تنها برای آزمون جنرال جی آر ای GRE در دسترس است. )

رایگان

ارسال نتایج آزمون برای دانشگاه ها (بیش از تعداد تعیین شده)

27 دلار به ازای هر دانشگاه یا موسسه

سرویس ارزیابی پرسش و پاسخ – تنها برای بخش های استدلال کلامی و استدلال کمی (تنها ساکنان ایالت نیویورک قادر به استفاده از این سرویس هستند)

50 دلار

اعتراض به نمره Analytical Writing

60 دلار

هزینه آزمون جی آر ای سابجکت GRE Subject

محتوای آزمون جی آر ای سابجکت برخلاف آزمون جی آر ای جنرال، بر روی موضوعات خاصی متمرکز شده است. از اول ژوئیه سال 2020، هزینه آزمون جی آر ای سابجکت GRE Subject، در تمام کشورهای دنیا برابر با 150 دلار است. این در حالی است که هزینه آزمون جی آر ای جنرال GRE General، در کشورهای مختلف، یکسان نیست. 
مانند آزمون جی آر ای جنرال GRE General، هزینه آزمون جی آر ای سابجکت GRE Subject تنها شامل هزینه ثبت نام نمی شود. بلکه برای تغییر زمان آزمون و استفاده از برخی از خدمات ETS، صرف هزینه الزامی است. در ادامه، برخی از این هزینه ها را در یک جدول خلاصه کرده ایم: 

خدمات

               هزینه

ثبت نام در محدوده قرمز (روزهای پایانی مانده به تاریخ آزمون)

25 دلار ( تنها برای ثبت نام آنلاین)

تست آمادگی

50 دلار

تغییر تاریخ آزمون

50 دلار

تغییر سنتر برگزار کننده آزمون

50 دلار

تغییر موضوع آزمون

50 دلار

ارسال نتایج آزمون برای دانشگاه ها (بیش از تعداد تعیین شده)

27 دلار به ازای هر دانشگاه یا موسسه

اعتراض به نتایج آزمون

50 دلار

هزینه تقریبی کلاس و دوره های جی آر ای GRE

همانطور که قبلا هم گفتیم، هزینه آزمون جی آر ای GRE، تنها به هزینه ثبت نام محدود نمی شود. سپس، برخی دیگر از هزینه های مربوط به آزمون، مانند هزینه تغییر تاریخ آزمون و ارسال نتایج را نیز به شما هزینه کردیم.در ادامه، یکی دیگر از هزینه هایی که برای موفقیت در آزمون جی آر ای GRE باید در نظر بگیرید را به شما معرفی خواهیم کرد: هزینه های مربوط به کلاس های آموزشی!
یکی از شروط مهم برای موفقیت در آزمون جی آر ای GRE شرکت در دوره های آموزشی و کلاس های متنوع است. با این کار، شما مهارت  و آمادگی کافی را شرکت در جی آر ای GRE را به دست خواهید آورد. اما هزینه این کلاس ها چقدر است؟ 
برای اطلاع دقیق از هزینه کلاس های GRE باید به آموزشگاه هایی که این خدمات را ارائه می دهند مراجعه کنید و یا در کلاس های آموزش آنلاین شرکت کنید که هزینه کمتری برای شما دارد.
درست است که شرکت در این کلاس ها، خود یک هزینه اضافی محسوب می شوند. اما بسیاری از افراد، به این هزینه به عنوان راه حلی برای جلوگیری از هزینه های اضافی فکر می کنند. به طور مثال، اگر شما با آمادگی بیشتری در روز آزمون ظاهر شوید، شانس قبولی شما افزایش خواهد یافت. در نتیجه، شما دیگر مجبور به ثبت نام دوباره در آزمون جی آر ای GRE نخواهید بود و از پرداخت دوباره هزینه آزمون نیز بی نیاز خواهید شد. 

 

هزینه گرفتن جی آر ای چقدر است؟

موفقیت در جی آر ای GRE

هزینه آزمون جی آر ای GRE برای برخی آنقدر بالا است که ریسک شکست در آزمون را به یک ریسک بزرگ تبدیل می کند. این دسته از داوطلبان، به دنبال راه حلی هستند تا شانس موفقیت خود در این آزمون را چند برابر کنند. 
مهم نیست شما از چه روشی برای موفقیت در آزمون جی آر ای GRE استفاده می کنید، برخی نکات وجود دارند که بهتر است برای اخذ نتایج بهتر در آزمون جی آر ای GRE همواره به خاطر بسپارید. این نکات شما را در برنامه ریزی بهترین روش مطالعه برای موفقیت در آزمون جی آر ای GRE راهنمایی خواهند کرد: 

•    تمرکز خود را بر روی بهبود  نمرات تان بگذارید
•    دانش خود در مورد محتوای آزمون را افزایش دهید
•    در یک محیط آرام مطالعه کنید و تمام تمرکز خود را به آزمون اختصاص دهید
•    نقاط ضعف خود را هدف قرار دهید
•    با تمرین و تکرار، ایرادات خود را رفع کنید. 

با مطالعه کتاب های منبع معرفی شده در وب سایت و رعایت نکات بالا، به راحتی می توانید خودتان را برای آزمون GRE آماده کنید.
شرکت در آزمون های آزمایشی ماک GRE می تواند به شما در شناسایی نقاط و ضعفتان کمک کند. با انجام تمرینات هدفمندی که بعد از برگزاری آزمون به شما پیشنهاد می شود نیز قادر خواهید بود تا مهارت های خودتان را تقویت کنید.
این روش ها، هزینه شرکت در کلاس های آزمون GRE را به طور قابل توجهی کاهش می دهند.  


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!