گرفتن مدرک تافل آی بی تی در کوتاه ترین زمان

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/10/06

گرفتن مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) یکی از ضروریات اصلی افرادی است که با اهداف مختلفی نظیر تحصیل یا کار، قصد مهاجرت به کشور دیگری دارند. اگر قصد تحصیل یا کار در یک محیط انگلیسی زبان را داشته باشید، یکی از شروط اصلی برای موفقیت، شرکت در یکی از آزمون های بین المللی زبان انگلیسی است. آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) یکی از این آزمون های بین المللی است. 
در حال حاضر، یکی از محبوب ترین آزمون های بین المللی زبان انگلیسی، آزمون تافل TOEFL است. این مدرک به شکل گسترده ای در کنار مدرک آیلتس IELTS به وسیله دانشگاه ها، کمپانی ها و سفارت کشورهای خارجی از افراد درخواست می شود. در حال حاضر، امکان گرفتن مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) از طریق شرکت در دو شکل از آزمون تافل TOEFL ممکن است: 

•    آزمون کاغذی تافل (TOEFL paper-based)
•    آزمون اینترنتی تافل (TOEFL Internet-based)

آزمون اینترنتی تافل، شکلی از آزمون تافل TOEFL است که در کشور ما برگزار می شود. شما با ثبت نام در آزمون اینترنتی تافل، مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) را اخذ خواهید کرد. لازم به ذکر است که اعتبار مدرک تافل TOEFL و مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) با یکدیگر برابر است. 
هم اکنون، تعداد دانشگاه ها و موسسات علمی که در سراسر دنیا مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) را از شما می پذیرند بیش از 11000 است. اخذ مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) به شما کمک می کند که در بیش از 150 کشور از جمله استرالیا، کانادا، نیوزلند، ایالات متحده، انگلیس و سراسر اروپا و آسیا، مهارت زبان انگلیسی خود را اثبات کنید. 
اما مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) چقدر است؟ به عنوان یک داوطلب آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) شما باید مراحل مختلفی نظیر آماده شدن برای آزمون، ثبت نام و ... را پشت سر بگذارید. مهم ترین و چالش برانگیزترین این مرحله، آمادگی برای آزمون تافل است. مدت زمانی که این مرحله طول می کشد به پشتکار داوطلب و مدت زمانی که برای اخذ این مدرک در اختیار دارد، بستگی دارد.
به طور مثال، تصور کنید که یک داوطلب قصد دارد که در طول دو سال آینده برای ادامه دادن تحصیلات خود به خارج از کشور برود. بدیهی است که این داوطلب تا زمان ددلاین پذیرش دانشگاه در دو سال آینده، برای گرفتن مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) فرصت دارد. از طرف دیگر، اگر داوطلب تنها چند ماه برای اخذ این مدرک و ارائه آن به دانشگاه فرصت داشته باشد، چاره ای جز شرکت در یک دوره فشرده آموزشی ندارد. 
همانطور که گفتیم، طول این دوره به پشتکار و سطح زبان انگلیسی داوطلب بستگی دارد. اگر فرصت زیادی برای شرکت در آزمون ندارید، وقت خود را تلف نکنید. پیش از هر کاری در یک آزمون تعیین سطح شرکت کنید و سپس با توجه به ترجیحات خود در یک دوره آموزشی شرکت کنید یا یک برنامه مطالعاتی کاربردی و فشرده برای خود تنظیم کنید. 
مرحله بعد، ثبت نام در آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) است. ثبت نام در آزمون بسیار ساده است. شما می توانید با مراجعه به صفحه ثبت نام در آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) با شیوه ثبت نام در آزمون آشنا شوید. پس از تعیین تاریخ آزمون، بهتر است خود را برای یک جمع بندی کلی و نهایی آماده کنید. برای رسیدن به این هدف می توانید از برخی منابع تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) که با هدف جمع بندی نوشته شده اند، استفاده کنید. 
پس از این مراحل، راه زیادی تا گرفتن مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) باقی نمی ماند. تقریبا 6 روز پس از تاریخ آزمون می توانید نمرات خود را در حساب کاربری خود در ETS مشاهده کنید. پس از ثبت نمرات، شما ایمیلی مبنی بر انتشار نتایج آزمون دریافت خواهید کرد. امکان دسترسی به نمرات از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن رسمی TOEFL® وجود دارد. 
نمره تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) به مدت دو سال معتبر خواهد بود. شما میتوانید یک نسخه PDF از گزارش نمرات آزمون خود را از طریق حساب کاربری خود دانلود و چاپ کنید. این گزارش PDF از نمرات، ظرف مدت 8 روز پس از آزمون آماده خواهد بود. 
تبریک میگوییم! شما موفق به گرفتن مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) شده اید. در ادامه، برخی کاربردی در مورد شرکت در آزمون را به شما ارائه کرده ایم: 
•    پیش از شرکت در آزمون، ددلاین های پذیرش دانشگاه و کشور مقصد خود را بررسی کنید.
•    بهتر است که تاریخ آزمون خود را به گونه ای انتخاب کنید که در صورت رد شدن یا اخذ نمره پایین، فرصت کافی برای اعتراض به نمره تافل TOEFL یا ثبت نام مجدد در آزمون را داشته باشید. 
•    از منابع رسمی آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT)  استفاده کنید. 
•    برای تعیین سطح خود در آزمون های آزمایشی شرکت کنید. 

ساختار آزمون TOEFL iBT

حداکثر نمره در آزمون تافل آی بی تی  (TOEFL-iBT)، 120 امتیاز است. این آزمون به طور کلی شامل 4 بخش می شود. هر یک از این بخش ها بر روی یکی از جنبه های مهارت زبان انگلیسی داوطلبان تمرکز دارند. حداکثر نمره مربوط به هر یک از این بخش ها، 30 امتیاز است. بنابراین، نمره شما در هر یک از بخش ها، عددی بین 0 الی 30 خواهد بود. در نهایت نمرات این چهار بخش با یکدیگر جمع می شوند و نمره نهایی شما (که عددی بین 0 الی 120 است) را تعیین می کنند. 
بخش هایی که برای گرفتن مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) باید بگذرانید عبارتند از: 

•    مهارت خواندن (Reading)
•    مهارت شنیدن (Listening)
•    مهارت نوشتن (Writing) 
•    مهارت صحبت کردن (Speaking)

اولین مهارت هایی که مورد سنجش قرار می گیرند مربوط به مهارت خواندن و شنیدن هستند. پس از پایان یافتن سوالات مربوط به این دو بخش، ده دقیقه وقفه وجود دارد. سپس، بخش دوم آزمون آغاز می شود. لازم به ذکر است که مدت زمان کل آزمون تافل آی بی تی (TOEFL-iBT)، 203 دقیقه است. 
داوطلبان برای هر سوال مربوط به مهارت صحبت کردن نمره خامی بین 0 الی 4 را اخذ خواهند کرد. در بخش مهارت نوشتن نیز پاسخ های شما نمره خامی بین 0.0 الی 0.5 را دریافت خواهند کرد. در نهایت، نمره نهایی شما در هر بخش (بین 0 الی 30) از طریق تبدیل این نمرات به یک نمره مقیاس بندی شده، تعیین می شود. 

 

بخش

زمان

سوالات

تکلیف

خواندن (Reading)

54 – 72 دقیقه

30 – 40 سوال

خواندن متن و پاسخ دادن به سوالات

گوش دادن (Listening)

41 – 57 دقیقه

28 – 39 سوال

جواب دادن به سوالاتی در مورد یک سخنرانی کوتاه و یا یک مناظره کلاسی

استراحت

10 دقیقه

-

-

صحبت کردن (Speaking)

17 دقیقه

4 موضوع

صحبت در مورد یک موضوع آشنا و یا مطالبی که خوانده و شنیده اید

نوشتن (Writing)

50 دقیقه

2 موضوع

خواندن یک متن، گوش دادن به یک ویس و پاسخ به سوالات

 

چگونه نمره بالای ۱۰۰ در تافل TOEFL بگیریم؟

تقویت مهارت ها با تمرین کردن

هیچ روشی برای موفقیت در گرفتن مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) بهتر از تمرین کردن نیست. هر چه بیشتر تمرین و مطالعه کنید؛ نمره بالاتری در تافل TOEFL اخذ خواهید کرد. در ادامه، برخی نکات را ذکر کرده ایم که با توجه به آن ها از وقت، پول، انرژی و زمان خود به بهترین شکل استفاده خواهید کرد: 

•    خیلی زود در آزمون شرکت نکنید. تنها زمانی در آزمون ثبت نام کنید که مطمئن هستید برای آن به خوبی آماده شده اید. 
•    یک برنامه مطالعاتی برای خود تنظیم کنید و بر اساس آن عمل کنید
•    تمرین های خود را مانند یک آزمون واقعی حل کنید
•    از یک معلم یا دوست ماهر بخواهید که صحبت کردن را با شما تمرین کنند

به گرامر مسلط شوید

فراموش نکنید که یکی از مهم ترین مهارت هایی که شانس گرفتن مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) را برای شما افزایش می دهد، تسلط به گرامر زبان انگلیسی است. گرامر، مهم ترین جنبه یک زبان خارجی است. شما باید با به کارگیری دستورهای مختلف زبان انگلیسی در آزمون خود، اثبات کنید که مهارت و تسلط کافی بر زبان انگلیسی را دارید. 

مدیریت زمان را فراموش نکنید

زمان دشمن شما نخواهد بود اگر شما بدانید که چگونه باید از آن به شیوه موثری بهره ببرید. این مسئله هم در دوران آمادگی برای آزمون و هم در روز آزمون، اهمیت ویژه ای دارد. یک نگاه کلی به سوالات در روز آزمون می تواند مفید باشد، اما خود را بیش از حد درگیر جزئیات نکنید. اگر معنی یک کلمه را به خوبی درک نمیکنید از آن بگذرید. در صورت بر خوردن به چنین سوالاتی بهتر است به جای صرف زمان اضافه، خیلی ساده پاسخ درست را حدس بزنید. وقت خود را برای مسائل جزئی تلف نکنید. 

بر روی واژگان تمرکز کنید

گرامر در گرفتن مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) اهمیت بسیاری دارد. اما بدون داشتن یک دایره لغات گسترده و هدفمند، شما قادر به استفاده از دانش خود در گرامر زبان انگلیسی نخواهید بود. بنابراین، بهتر است با استفاده از کتاب های لغات تافل (کتاب هایی که لغات پر تکرار در آزمون تافل را گردآوری کرده اند) دانش خود از کلمات انگلیسی را افزایش دهید. استفاده از فلش کارت واژگان روش بسیار مناسبی برای گسترده کردن دامنه لغات است که به گرفتن تافل در کوتاهترین زمان کمک میکند.

از نکات کلیدی یادداشت برداری کنید

یادداشت برداری در هنگام مطالعه را فراموش نکنید. این یادداشت ها در آخرین روزهای مانده به تاریخ آزمون تافل TOEFL برای شما بسیار مفید خواهند بود. این کار را با آرامش انجام دهید. نیازی به نوشتن همه چیز نیست. تنها از نکات کلیدی و یا مواردی که احساس میکنید در عین مهم بودن ممکن است فراموش کنید؛ یادداشت بردارید. برای صرفه جویی در وقت، اطلاعات را با استفاده از علائم، نماد ها و کلمات کلیدی ثبت کنید. 

 

گرفتن مدرک تافل آی بی تی در کوتاه ترین زمان

حداقل نمره در هر بخش تافل TOEFL چقدر باید باشد؟

دستورالعمل های نمره دهی که در ادامه برای شما در یک جدول آورده ایم، همان دستورالعمل هایی هستند که توسط برگزارکنندگان آزمون ارائه شده اند. توجه به این مورد می تواند در گرفتن مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) موثر و مفید باشد. در این جدول، داوطلبان بر اساس نمره ای که اخذ می کنند در سه سطح پایین، متوسط و بالا دسته بندی می شوند. 
توجه داشته باشید حداقل نمره ای که لازم است در هر یک از بخش های آزمون اخذ کنید توسط دانشگاه مقصد شما تعیین می شود.  نمره درخواستی تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر و از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است. برای اطلاع از این نمرات، باید با دانشگاه یا سفارت کشور مقصد تماس بگیرید تا در هنگام گرفتن مدرک تافل آی بی تی (TOEFL-iBT) با مشکلی مواجه نشوید. 

 

بخش

محدوده نمره

سطح

خواندن

30 – 0

سطح بالا : نمره 30 – 22

سطح متوسط: نمره 21 – 15

سطح پایین: 14 – 0

شنیدن

30 – 0

سطح بالا: 30 – 22

سطح متوسط: 21 – 14

سطح پایین: 13 – 0

صحبت کردن

30 – 0

سطح خیلی خوب: 30 – 26

سطح خوب: 25 – 18

سطح متوسط رو به پایین: 17 – 10

سطح پایین: 9 – 0

نوشتن

30 – 0

سطح خیلی خوب: 30 – 24

سطح خوب: 23 – 17

سطح متوسط رو به پایین: 16 – 1

نمره کل

120

 

 برای گرفتن بالاترین نمره در مدرک تافل در مدت زمان کوتاه چطور تمرین کنیم؟

از منابع و کتاب های مناسب آزمون تافل استفاده کنید

اگر بدانید از کدام کتابها و منابع آزمون تافل استفاده کنید که زودتر شما را به نتیجه برساند، در زمانی که صرف تمرین و تقویت مهارت های خود می کنید، صرفه جویی خواهید کرد. در وب سایت های مختلف، منابع و کتاب های بسیار متنوعی برای گرفتن تافل در مدت زمان کوتاه در اختیار شما قرار دارد اما مطمئنا شما نمی توانید برای تمرین کردن تمام آنها وقت بگذارید. به همین دلیل در وب سایت آکادمی زبان شایسته سعی کردیم بهترین و برجسته ترین کتاب ها و منابع آزمون تافل را که به شما کمک می کند، در مدت زمان کوتاهی، بالاترین نمره را بگیرید به شما معرفی کنیم تا به صورت کاملا رایگان دانلود کنید.

در آزمون های آزمایشی ماک تافل شرکت کنید

شرکت در آزمون های آزمایشی ماک تافل، بهترین روش برای شناخت نقاط ضعف و تقویت آن ها است. پیدا کردن آزمونهای که دقیقاً مطابق با استانداردهای آزمون تافل طراحی شده و برگزار شوند بخصوص در ایران تا حدودی مشکل است. در آکادمی زبان شایسته سعی شده به شما امکان شرکت در آزمون های آزمایشی ماک به صورت کاملا شبیه سازی شده با آزمون اصلی تافل داده شود. 

با تمرین کردن مهارت های خود را تقویت کنید

روشهای مختلفی برای تمرین کردن و تقویت مهارت های آزمون تافل وجود دارد. بهترین راه تمرین کردن به منظور گرفتن بالاترین نمره تافل در کوتاه‌ترین زمان ممکن، تمرین کردن با TPO های تافل است. در وب سایت آکادمی آنلاین زبان شایسته، نه تنها امکان گذراندن TOP ها به صورت آزمون وجود دارد، بلکه ترجمه متون ریدینگ تی پی او TPO به طور کامل در اختیار شما قرار گرفته تا بتوانید واژگان خود را گسترش دهید و درک مطلب خود را تقویت کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!