گرفتن مدرک جی آر ای در کوتاهترین زمان

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/10/12

گرفتن مدرک جی آر ای GRE یک کار بسیار ضروری برای افرادی است که قصد تحصیل در یک دانشگاه خارجی (به خصوص دانشگاه های ایالات متحده و کانادا) را دارند. آزمون جی آر ای GRE توسط سرویس آزمون های آموزشی یا همان ETS برگزار می شود. لازم به ذکر است که GRE کوتاه شده عبارت Graduate Record Examinations می باشد.
گرفتن چنین مدارک پیشرفته ای به معنای افزایش فرصت های ممکن برای پیشرفت و ترقی است. در حقیقت، داده های اخیر سازمان آمارگیری کار و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نشان می دهد که افراد تحصیل کرده شانس بالاتری برای اخذ درآمدهای بالاتر دارند. 
بنابراین، چه به تحصیل در مقاطع عالی (مانند کارشناسی ارشد) علاقمند باشید و چه به تحصیل در رشته هایی مانند حقوق و تجارت،  دانشگاه مقصد  شما ممکن است مدرک GRE را درخواست کند. با این حال، گرفتن مدرک جی آر ای GRE یک فرصت عالی برای شما است تا لیاقت و شایستگی خود را به دانشگاه انتخابی خود نشان دهید و در دوره های کارشناسی ارشد، MBA یا دکترا پذیرش بگیرید. 
آزمون جی آر ای GRE یک آزمون ارزیابی با استانداردهای بسیار بالا است. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این آزمون، در آزمون آزمایشی جی آر ای GRE یا آزمون ماک جی آر ای GRE شرکت کنید. همچنین، می توانید از آزمون آنلاین  جی آر ای GRE به عنوان یکی از خدمات سازمان ETS نیز بهره ببرید. در حال حاضر، تعداد فزاینده از دانشگاه های بین المللی، به خصوص در کشورهایی مانند ایالات متحده و کانادا، از داوطلبان خود انتظار دارند که مدرک جی آر ای GRE را اخذ کنند. 
گرفتن مدرک جی آر ای GRE بسیار ساده است چرا که این آزمون در طول سال بارها برگزار می شود. بنابراین، نیازی نیست که در مورد تاریخ شرکت در این آزمون به خود سخت بگیرید. تنها کافی است که ددلاین های مربوط به دانشگاه مقصد را بررسی کنید و سپس، با توجه به آن، خود را برای ثبت نام در آزمون جی آر ای GRE آماده کنید. استفاده از منابع آزمون جی آر ای GRE و ثبت نام در آزمون ماک جی آر ای GRE در موفقیت شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. 
علاوه بر این، برای شرکت در این آزمون محدودیتی وجود ندارد. شما می توانید تا زمانی که موفق به اخذ مدرک جی آر ای GRE شوید؛ در این آزمون ثبت نام کنید. گزینه Score-select به شما اجازه می دهد که نمرات نهایی آزمون خود را با دانشگاه های انتخابی به اشتراک بگذارید. 
در ادامه، ویژگی های آزمون جی آر ای GRE را به طور خلاصه برای شما بیان کرده ایم. سپس به بیان مواردی مانند ساختار آزمون و حداقل نمره در هر بخش می پردازیم و بیان می کنیم که چگونه می توان در این آزمون نمره بالاتر از 100 گرفت. 

•    دانشگاه های بسیاری در کشورهای ایالات متحده، اروپا، کانادا، آسیای اقیانوسیه، خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین مدرک جی آر ای GRE را شایسته اعتبار می دانند. 
•    گرفتن مدرک جی آر ای GRE یک راه عالی برای افزایش شانس اخذ بورسیه های مختلف تحصیلی است. 
•    محدودیتی برای ثبت نام در این آزمون وجود ندارد. 
•    نتایج این آزمون به مدت 5 سال دارای اعتبار خواهند بود. لازم به ذکر است که اعتبار این مدرک دو برابر مدرک آیلتس IELTS و تافل TOEFL است. 

شما می توانید از طریق این لینک در وب سایت ETS، تاریخ های برگزاری آزمون را بررسی کنید. هزینه گرفتن مدرک جی آر ای GRE از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. در کشور ما، یعنی ایران، هزینه شرکت در این آزمون 205 دلار آمریکا می باشد. البته، توجه داشته باشید که در شرایط خاصی این هزینه ممکن است بیشتر هم باشد. 
به عنوان مثال، اگر شما هم از آن دسته داوطلبانی باشید که در محدوده قرمز (4 روز مانده به برگزاری آزمون) اقدام به ثبت نام در آزمون می کنند؛ هزینه ثبت نام برای شما افزایش خواهد یافت. هزینه ثبت نام در آزمون جی آر ای GRE در محدوده قرمز 230 دلار آمریکا است. 
بنابراین، بهتر است که خود را به خوبی برای شرکت در آزمون آماده کنید. مدیریت و برنامه ریزی در این مرحله اهمیت بسیاری دارد. تنها راه برای گرفتن مدرک جی آر ای GRE در کوتاه ترین زمان، پشتکار و مطالعه زیاد است.
 بدیهی است که هر چه میزان مطالعه شما بالاتر باشد، در مدت زمان کمتری برای شرکت در این آزمون آماده خواهید شد. استفاده از امکاناتی مانند آزمون آزمایشی جی آر ای GRE یا آزمون آنلاین جی آر ای GRE را فراموش نکنید. ثبت نام در کلاس های آموزشی سرعت شما در گرفتن این مدرک را افزایش خواهد داد. 

ساختار آزمون GRE

گرفتن مدرک جی آر ای GRE با دیگر مدارک بین المللی تا حدی متفاوت است. علت این امر، تفاوت محتوای این آزمون با آزمون هایی مانند آیلتس IELTS و تافل TOEFL است. آزمون جی آر ای GRE متشکل از سه بخش عمده می باشد: 

•    استدلال کلامی (Verbal Reasoning)
•    استدلال کمی (Quantitative Reasoning)
•    نوشتن تحلیلی (Analytical Writing)

هر کدام از بخش های نام برده شده بر روی مباحثی از جمله ریاضی، خواندن و نوشتن متمرکز هستند. بنابراین، در این آزمون علاوه بر مهارت های اساسی زبان انگلیسی، میزان تسلط شما به مفاهیمی که برای تحصیل در مقاطع تحصیلی عالی ضروری هستند نیز ارزیابی می شود. 
مدت زمان کل آزمون نزدیک به 4 ساعت می باشد. این آزمون متشکل از قسمت های زیر می باشد: 

•    دو بخش کلامی 
•    دو بخش محاسباتی 
•    یک بخش نوشتن تحلیلی
•    یک بخش کلامی یا محاسباتی اضافه (به عنوان یک بخش آزمایشی بدون امتیاز یا بخش تحقیقی)

برای گرفتن مدرک جی آر ای GRE، شما باید مهارت خود در تمام این بخش ها را تقویت کنید. آزمون جی آر ای GRE همیشه با بخش مربوط به نوشتن تحلیلی شروع می شود. سپس، به صورت تصادفی سوالات مربوط به بخش کلامی یا بخش کمی برای شما نمایش داده خواهد شد. بنابراین، ترتیب این آزمون به صورت قطعی مشخص نیست. شما ممکن است که ابتدا دو بخش کلامی بگذرانید و سپس به سوالات محاسباتی برخورد کنید و یا برعکس. 
بخش آزمایشی آزمون نیز ممکن است در هر مرحله ای برای شما ظاهر شود. توجه داشته باشید که شما از هیچ راهی نمی توانید واقعی یا آزمایشی بودن این قسمت را تشخیص دهید. اما بخش تحقیقی (Research section) همیشه نشانه ای دارد که به شما می فهماند این قسمت تنها یک بخش تحقیقی است و شامل نمره نمی باشد.
در ادامه، قسمت های مختلف آزمون جی آر ای GRE را در یک جدول برای شما خلاصه کرده ایم. آشنایی با این ساختار شانس شما در گرفتن مدرک جی آر ای GRE را افزایش خواهد داد. 

 

 

استدلال کلامی (Verbal Reasoning)

استدلال کمی (Quantitative Reasoning)

 

نوشتن تحلیلی (Analytical Writing)

 

محتوا

دایره لغات، درک مطلب

ریاضیات (حساب، جبر، هندسه، تجزیه و تحلیل داده ها)

نوشتن (مقاله)

تعداد بخش ها

2

2

1

ترتیب در آزمون

رندوم

رندوم

بخش اول

تعداد سوالات

20 (در هر بخش)

20 (در هر بخش)

2

مدت زمان

30 دقیقه (برای هر بخش)

35 دقیقه (برای هر بخش)

30 دقیقه (برای هر مقاله)

نوع سوالات

تکمیل متن، معادل سازی جمله، درک مطلب

مقایسه کمی، چند گزینه ای (انتخاب یک پاسخ انتخاب یا انتخاب بیش از یک گزینه)، وارد کردن اعداد، مجموعه های تفسیر داده

تحلیل یک مسئله یا مبحث

مقیاس نمره دهی

170 – 130

170 – 130

6 – 0

 

همانطور که میبینید، هر قسمت از آزمون جی آر ای GRE، دارای تعداد سوالات مشخصی است و مدت زمان خاصی برای آن در نظر گرفته شده است. هر دو بخش محاسباتی و کلامی دارای دو بخش هستند و هر بخش شامل 20 سوال می باشد. در نتیجه، برای گرفتن مدرک جی آر ای GRE شما باید به 40 سوال در بخش کلامی و 40 سوال در بخش محاسباتی پاسخ دهید. 
توجه کنید که در بخش محاسباتی شما تنها 30 دقیقه برای جواب دادن به سوالات هر بخش فرصت دارید. این زمان در بخش محاسباتی به 35 دقیقه افزایش یافته است. در بخش نوشتن تحلیلی داوطلبان باید دو مقاله مستقل ارائه کنند. مدت زمانی که برای نوشتن هر مقاله به شما داده خواهد شد 30 دقیقه می باشد. 

 

گرفتن مدرک جی آر ای در کوتاهترین زمان

چگونه نمره بالای ۱۰۰ در جی آر ای GRE بگیریم؟

گرفتن مدرک جی آر ای GRE رزومه تحصیلی شما را قوی تر می کند و شانس شما را برای اخذ پذیرش و بورسیه های تحصیلی افزایش خواهد داد. با این وجود، مانند هر آزمون سرنوشت ساز دیگری، موفقیت در آن مستلزم مطالعه و پشتکار بالا است. برای رسیدن به این موفقیت، شما می توانید در آزمون آنلاین جی آر ای GRE شرکت کنید. با انجام این کار، هم با چگونگی این آزمون آشنا خواهید شد و هم از سطح فعلی خود اطلاعات پیدا خواهید کرد. 
هزینه آزمون جی آر ای GRE در کشور ما آنقدر بالا است که اکثر داوطلبان تمایل دارند ریسک شرکت در این آزمون را برای خود کاهش دهند. بهترین روش برای رسیدن به این هدف، افزایش میزان آمادگی برای شرکت در آزمون است. در ادامه، برخی نکات بیان کرده ایم که صرف نظر از شیوه مطالعه ای که در پیش گرفته اید، برای شما مفید خواهند بود. بنابراین، بهتر است که آن ها را در نظر بگیرید.

بر روی بهتر کردن نمرات خود تمرکز کنید

اصلی ترین عاملی که برای بهبود نمره جی آر ای GRE و گرفتن مدرک جی آر ای GRE نیاز دارید چیست؟ پاسخ "زمان" است. مهم نیست شما در چه سطحی قرار دارید، به چه نمره ای نیاز دارید یا قصد تحصیل در چه رشته ای را دارید، زمان برای شما حیاتی است. اگر ساعت ها صرف مطالعه نکنید، به احتمال زیاد پیشرفتی در نمرات خود نخواهید دید. بنابراین، پس از شرکت در آزمون آزمایشی جی آر ای GRE و تصمیم گیری در مورد روش مطالعه، باید روی عملی کردن آن تمرکز کنید.

دانش خود در مورد ساختار و محتوای آزمون را افزایش دهید

بهترین راه برای موفقیت در گرفتن مدرک جی آر ای GRE، آشنایی با ساختار و نمونه سوالات واقعی این آزمون است. ممکن است تصور کنید که انجام این کار خیلی راحت است. اما اینگونه نیست. تنها مطالعه این مقاله و چند کتاب کوچک کافی نیست. 
شما باید نمونه سوالات آزمون های قبلی را بررسی کنید و حتما در آزمون ماک جی آر ای GRE شرکت کنید. حتی شاید بیشتر از این هم لازم باشد. برخی فکر میکنند که بخش ریاضیاتی آزمون جی آر ای GRE مشابه با چیزی است که در دبیرستان خوانده اند. اما در واقع، این سوالات ممکن است بسیار متفاوت از چیزی باشند که در سر دارید.

تعیین کنید که کدام بخش از آزمون برای شما مهم تر است

با این کار شانس خود را برای اخذ پذیرش افزایش می دهید. معمولا، برای اخذ پذیرش در رشته های مختلف، یک بخش از آزمون بیش از دیگر بخش ها مورد توجه قرار می گیرد. بدیهی است که نمرات شما در آن بخش بسیار مهم تر خواهند بود. به طور مثال، اگر قصد تحصیل در یک رشته علمی یا ریاضیاتی را دارید؛ باید بیش از هر چیز روی نمرات خود در بخش Quant تمرکز کنید. اما اگر قصد تحصیل در یکی از رشته های علوم انسانی را دارید، نمره بخش کلامی بیشتر به کارتان خواهد آمد. 
اگرچه، شما نباید از دیگر بخش های آزمون به طور کامل غافل شوید. تعیین اینکه کدام یک از بخش ها برای شما اولویت بیشتری دارد به شما کمک می کند زمان و انرژی خود را بهتر مدیریت کنید. 

نقاط ضعف خود را هدف قرار دهید

هر برنامه مطالعه باید در درجه اول با هدف رفع نقاط ضعف شما طراحی شده باشد. با توجه به تمرکز بر روی زمینه ها و یا سوالاتی که در حل کردن آن ها مشکل دارید، شاهد پیشرفت خود در طول زمان خواهید بود. 

با تمرین و تکرار، ایرادات خود را رفع کنید

تضمین شده ترین راه برای گرفتن مدرک جی آر ای GRE، تمرین، تمرین و تمرین است! بنابراین، شما باید با تمرین نقاط ضعف خود را از بین ببرید و نقاط قوت خود را نیز تقویت کنید. حتی زمانی که نمونه سوالات شما به پایان می رسد هم می توانید به عقب برگشته و دوباره آن ها را بررسی کنید. این روش به خصوص در بخش محاسباتی بسیار مفید است. 

حداقل نمره در هر بخش جی آر ای GRE چقدر باید باشد؟

برای گرفتن مدرک جی آر ای GRE، تعیین یک حداقل نمره تا حدی مشکل است. این مسئله بیش از هر چیز به دانشگاه یا موسسه آموزشی انتخابی شما بستگی دارد. با این حال، می تواند برای آن میانگین هایی تعیین کرد. 
میانگین نمره GRE در بخش های مختلف آزمون به شرح زیر است: 

•    بخش وربال Verbal: 150
•    بخش کوانت Quant: 152.6 
•    بخش نوشتاری Writing: 3.5

 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!