نمره ی جی آر ای

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/08/23

نمره جی آر ای GRE بر اساس چه معیارهایی تعیین می شود؟ حداقل نمره قبولی در آزمون جی آر ای GRE چقدر است؟ آیا امکان ارسال مستقیم نتایج آزمون جی آر ای GRE به دانشگاه و موسسات مختلف وجود دارد؟ تمام این ها، سوالاتی هستند که ممکن است ذهن شما را به عنوان یک داوطلب آزمون GRE درگیر کرده باشند. در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم به این سوالات پاسخ خواهیم داد. با ما همراه باشید. 
یکی از شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های خاصی در سراسر دنیا، شرکت در آزمون جی آر ای GRE است. آزمون جی آر ای GRE یک آزمون بین المللی معتبر (مانند مدرک آیلتس IELTS و مدرک تافل TOEFL) است. دانشجویان برای ادامه تحصیل در برخی رشته های خاص و برخی دانشگاه ها، ممکن است ملزم به شرکت در این آزمون شوند. علاوه بر این، اخذ مدرک جی آر ای GRE یک راه عالی برای تقویت رزومه علمی شما است. 
GRE مخفف عبارت Graduate Record Examination است. این عبارت را می توان "آزمون سوابق تحصیلی" ترجمه کرد. همانطور که از نامش پیداست، محتوای این آزمون بر روی آموخته های شما تمرکز دارد. هم اکنون، برای ثبت نام در بسیاری از رشته های تحصیلی در کشورهای زیر به مدرک جی آر ای GRE نیاز است: 

•    آمریکا
•    کانادا 
•    استرالیا

امروزه نمره جی آر ای GRE مورد توجه بسیاری از مقاصد تحصیلی و علمی در سراسر دنیا است. از همین رو پیشنهاد می کنیم که پیش از آغاز مراحل اپلای، با دانشگاه مقصد تماس بگیرید و در مورد آزمون جی آر ای GRE از آنها اطلاعات لازم را جویا شوید. یکی از مزایای اخذ مدرک جی آر ای GRE، تعدیل رزومه علمی شما است. به این معنا که اگر شما در دوره کارشناسی موفق به دریافت نمرات کافی برای اپلای نشده باشید، با اخذ نمره خوب در آزمون GRE می توانید این ضعف را جبران کنید. 
 دیگر کاربرد مدرک جی آر ای GRE، افزایش فرصت های شغلی و استخدام در مشاغل مختلف است. علاوه بر این، اگر شما قصد دارید شانس خود برای دریافت بورسیه های تحصیلی را افزایش دهید، نمره جی آر ای GRE به شما کمک خواهد کرد. 

نمره قبولی آزمون جی آر ای GRE

در آزمون جی آر ای GRE و البته دیگر آزمون های مشابه، چیزی به نام "نمره قبولی" وجود ندارد. در حقیقت، نمره قبولی و یا پذیرش شما به طور مستقیم توسط دانشگاه، شرکت و موسسه ای که قصد اپلای به آنجا را دارید تعیین می شود. پس نمره جی آر ای GRE مناسب برای پذیرش تحصیلی چند است؟ 
در پاسخ به این سوال باید گفت که نمره "مناسب جی آر ای GRE" نیز به برنامه ای که برای تحصیل در نظر دارید بستگی دارد. آزمون جنرال جی آر ای GRE برای طیف گسترده ای از دوره های تحصیلات تکمیلی (از جمله مدارس بازرگانی و MBA) مورد استفاده قرار می گیرد. از همین رو، وزن نسبی که به نمره جی آر ای GRE داده می شود از یک رشته به رشته دیگر و از یک مدرسه به مدرسه دیگر متفاوت است. 
پس بهتر است که درباره دانشگاهی که قصد دارید در آن تحصیل کنید تحقیق کنید تا بهتر بتوانید برای آماده شدن در آزمون جی آر ای GRE برنامه ریزی کنید. در کارنامه آزمون جی آر ای GRE شما، سه نمره وجود دارد: 

•    نمره مربوط به استدلال کمی (ریاضی)
•    نمره مربوط به استدلال کلامی 
•    نمره مربوط به بخش آنالیز و تحلیل (مقاله) 

رنج نمرات شما در آزمون جی آر ای GRE به شرح زیر است: 

 

میزان نمره

بخش

130–170، با افزایش 1 امتیاز

استدلال کلامی (Verbal Reasoning)

130–170 ، با افزایش 1 امتیاز

استدلال کمی (Quantitative Reasoning)

0–6 ، با افزایش نیم امتیاز

تحلیل نوشتاری (Analytical Writing)

 

همانطور که می دانید، آزمون جی آر ای GRE از سه بخش تشکیل شده است. نمره جی آر ای GRE شما نیز بر اساس عملکردی که در این سه بخش از خود نشان می دهید، تعیین می شود. برای آشنایی بیشتر شما با ساختار آزمون جی ار ای GRE، اطلاعات مربوط به آن را در یک جدول خلاصه کرده ایم: 

 

2 مقاله

مدت زمان: 60 دقیقه

30 دقیقه برای مقاله "Issue"

30 دقیقه برای مقاله "Argument"

این بخش توانایی شما در برقراری ارتباط با مسائل پیچیده به روش مختصر و موثر، ارزیابی ادعاها و شواهد، پشتیبانی از ایده ها با استفاده از استدلال منطقی را ارزیابی می گیرد. علاوه بر این، مهارت شما در استفاده استاندارد از زبان انگلیسی برای اثبات استدلال ها نیز مد نظر قرار می گیرد.

بخش تحلیل نوشتاری (Analytical Writing)

2 بخش

 هر کدام از بخش ها تقریباً شامل 20 سوال می شود.

مدت زمان: 35 دقیقه

در این بخش، مباحث اصلی ریاضی در حساب، جبر و هندسه مورد بررسی قرار می گیرند. به علاوه، توانایی شما در حل مسئله و تجزیه و تحلیل داده ها نیز مورد توجه قرار می گیرد.

انواع سوالات: مقایسه کمی، حل مسئله، تفسیر داده ها

بخش استدلال کمی (Quantitative Reasoning)

2 بخش

هر کدام از بخش ها تقریباً شامل 20 سوال می شود.

مدت زمان: 30 دقیقه

در این قسمت، توانایی شما برای تجزیه و تحلیل جملات و نوشتن متن و مهارت هایی مانند درک مفاهیم کلیدی و استفاده از واژگان ارزیابی می شود.

انواع سوالات: درک مطلب، تکمیل متن، معادل جمله

بخش استدلال کلامی (Verbal Section)

 

اگر شما به هیچ یک از سوالات در یک بخش پاسخ ندهید، هیچ نمره ای را در آن بخش دریافت نخواهید کرد. 

عکس مدرک جی آر ای GRE

نمره جی آر ای GRE و مدرک شما 10 الی 15 روز پس از تاریخ برگزاری آزمون جی آر ای GRE برای شما ارسال خواهند شد. مدرک جی آر ای GRE حاوی اطلاعات زیر می باشد: 

•    اطلاعات تماس (نام و نام خانوادگی، شماره تلفن و ایمیل)
•    تاریخ تولد
•    جنسیت
•    رشته تحصیلی انتخاب شده 
•    تاریخ (های) آزمون
•    نمره جی آر ای GRE و ریز نمرات مربوط به هر بخش
•    لیست دریافت کنندگان نتایج آزمون ( یا اسپانسرهای بورسیه) و نمرات گزارش شده به این موسسات
•    شرحی از نمرات گزارش شده در پنج سال گذشته

در ادامه یک نمونه از مدرک جی آر ای GRE را برای شما آورده ایم: 

نمره ی جی آر ای


همانطور که در مقاله ثبت نام در آزمون جی آر ای GRE توضیح دادیم، شما می توانید برخی دانشگاه ها و موسسات را برای دریافت نتایج آزمون انتخاب کنید. گزارش های رسمی که به این موسسات ارسال می شوند شامل اطلاعات زیر می شوند: 

•    اطلاعات تماس (نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره تلفن، ایمیل)
•    رشته تحصیلی انتخاب شده
•    نمره آزمون جی آر ای GRE و ریز نمرات مربوط به هر بخش

گزارش نمره جی آر ای GRE که به دانشگاه ها و موسسات انتخابی شما ارسال می شود شامل هیچ اطلاعاتی در مورد سایر دریافت کنندگان نتایج آزمون شما نیست. بعلاوه، گزارش نمره ارسال شده تنها شامل نمرات شما در بخش هایی است که شخصا انتخاب کرده اید. شما می توانید با استفاده از گزینه ScoreSelect نمرات خاصی را انتخاب و برای دانشگاه ها ارسال کنید. در ادامه یک نمونه از گزارش نمراتی که به موسسات آموزشی ارسال می شود را آورده ایم: 

 

نمره ی جی آر ای

اعتراض به نتیجه­ جی آر ای GRE

اگر از نمره جی آر ای GRE خود راضی نیستید می توانید حداکثر تا 90 روز پس از شرکت در آزمون، نسبت به نتایج آزمون خود اعتراض کنید. این کار بسیار ساده است و از طریق حساب ETS شما و به صورت آنلاین انجام می گیرد. اگر هزینه مربوط به اعتراض را به صورت چک کاغذی یا حواله پرداخت میکنید باید فرم درخواست بازبینی نمرات خود را به همراه فیش پرداخت به آدرس مشخص شده در فرم ارسال کنید. بین یک الی سه هفته بعد، نتایج جدید آزمون برای شما ارسال خواهند شد. 
توجه داشته باشید که در طی مراحل بررسی، نمره جی آر ای GRE شما در حالت تعلیق قرار می گیرند. تا زمانی که تمام مراحل بازبینی تکمیل نشوند، امکان گزارش نمرات به موسسات و دانشگاه های انتخابی شما وجود ندارد. پس از اعتراض، در صورت کاهش و یا افزایش نمرات شما، نمرات جدید برای این موسسات ارسال می شوند. هزینه اعتراض به نمره جی آر ای GRE، 60 دلار است. 

آیا نمره  جی آر ای GRE را شخص داوطلب میتواند به دانشگاه مقصد ارسال کند؟

هزینه ارسال نتایج آزمون شما به حداکثر 4 دانشگاه و موسسه، در هزینه اصلی ثبت نام محاسبه شده است. بنابراین، در هنگام ثبت نام در آزمون GRE، شما می توانید حداکثر چهار موسسه یا دانشگاه را برای دریافت گزارش نمرات تان انتخاب کنید. 
در ضمن، با استفاده از گزینه ScoreSelect می توانید تعیین کنید که نمرات شما در کدام بخش برای هر دانشگاه ارسال شود. بنابراین، شما می توانید نمراتی که عملکرد شما را بهتر نشان می دهند ارسال کنید. همین مسئله، اعتماد به نفس داوطلب در روز آزمون را افزایش می دهد. 

 

نمره ی جی آر ای

من کارت ارزی برای ارسال نمره جی آر ای GRE به  دانشگاه  ندارم. چه باید کرد؟

همانطور که گفتیم، ارسال نمره جی آر ای GRE شما به حداکثر چهار موسسه بدون هیچ هزینه ای انجام می شود. در واقع، این هزینه در هزینه ثبت نام که قبلا پرداخته اید محاسبه شده است. با این حال، اگر قصد دارید نمرات خود را برای بیش از 4 موسسه ارسال کنید باید هزینه آن را بپردازید. پرداخت هزینه ارسال نمره جی آر ای GRE به صورت نقدی ممکن نیست. به طور معمول، داوطلبان با استفاده از روش های زیر، هزینه های مربوطه را می پردازند: 

•    مستر کارت
•    JCB
•    American Express
•    ویزا کارت
•    چک الکترونیکی
•    حساب پی پال

با این حال، اگر به این حساب ها دسترسی ندارید هنوز هم می توانید با استفاده از روش های زیر هزینه ارسال نمره جی آر ای GRE را بپردازید:

•    مراجعه به شرکت های واسطه پرداخت های بین المللی

امروزه شرکت های بسیاری وجود دارند که به عنوان یک واسطه در پرداخت های بین المللی کار می کنند. شیوه کار آنها به این صورت است که معادل ریالی هزینه ثبت نام را از شما دریافت می کنند و از طریق حساب های خود، هزینه آزمون را واریز می کنند. در هنگام مراجعه به چنین شرکت هایی توجه به دو نکته زیر ضروری است: 

•    معمولا نرخ ارز در این شرکت ها بالاتر از نرخ ارز در بازار عادی است.
•    پیش از مراجعه به این شرکت ها در مورد اعتبار آن ها به خوبی تحقیق کنید.

 نحوه نمره دهی مهارت های جی آر ای GRE

محسابه نمره جی آر ای GRE بسیار آسان است. برای محاسبه نمره کلی GRE تنها باید نمرات خود در بخش های استدلال، کلامی و کمی را با یکدیگر جمع کنید. نمره آزمون جی آر ای بین 260 تا 340 تعیین می شود.  


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!