زمان های برگزاری جی آر ای

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/10/16

زمان برگزاری جی آر ای GRE به گونه است که انعطاف پذیری بسیار بالایی برای داوطلبان شرکت در این آزمون، فراهم می کند. آزمون جی آر ای GRE در طول سال به دفعات بالا برگزار می شود. حتی در کشور ما نیز این مسئله صادق است. بنابراین، داوطلبان هیچ گونه مشکلی در تعیین تاریخ مناسب برای ثبت نام در آزمون جی آر ای GRE نخواهند داشت. 
یکی از دغدغه های داوطلبانی که در حال آماده شدن برای آزمون جی آر ای GRE هستند؛ تعیین تاریخ مناسب برای شرکت در آزمون است. در این شرایط، شما گزینه های بسیاری پیش روی خود خواهید داشت و انتخاب یک تاریخ مناسب ممکن است دشوار به نظر برسد. 
در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم نحوه دسترسی به تاریخ های برگزاری آزمون جی آر ای GRE را به شما آموزش خواهیم داد. علاوه بر این، به بیان نکاتی خواهیم پرداخت که شما را در انتخاب یک تاریخ مناسب برای شرکت در آزمون، یاری خواهند کرد. ما را تا انتها همراهی کنید. 
در مقایسه با آزمون آزمایشی جی آر ای GRE یا آزمون ماک جی آر ای GRE، اطلاع از زمان برگزاری آزمون و انتخاب تاریخ شرکت در آن، اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که شما در انتخاب این تاریخ اشتباه کنید، علاوه بر از دست دادن هزینه بالای ثبت نام در آزمون، ممکن است با مشکلات دیگری نیز رو به رو شوید.
اولین و مهم ترین مشکل، ناامیدی از موفقیت است. علاوه بر این، اگر در آخرین روزهای مانده به ددلاین دانشگاه انتخابی خود در آزمون شرکت کرده باشید، ممکن است فرصت کافی برای ثبت نام مجدد را نداشته باشید. پس چگونه باید این تاریخ را تعیین کرد؟ 
پیش از هر چیز، باید بدانید که هر آزمون جی آر ای GRE دارای یک ظرفیت محدود است. به طور مثال، اگر ظرفیت آزمون به اندازه 30 داوطلب باشد، تنها 30 نفری که اول در آزمون ثبت نام می کنند شانس شرکت در آن را به دست می آورند. بنابراین، اگر دیر بجنبید، ممکن است فرصت شرکت در آزمون در تاریخ مورد نظر خود را از دست بدهید. اما آیا باید در ثبت نام در آزمون عجله کرد؟ جواب منفی است! 
وقتی نوبت به زمان برگزاری جی آر ای GRE و انتخاب یک تاریخ مناسب می رسد، مهم ترین عواملی که باید در نظر بگیرید در دو مورد خلاصه می شوند: 

•    ددلاین دانشگاه مقصد (یا به طور ساده تر، اینکه تا چه تاریخی برای اخذ مدرک جی آر ای GRE فرصت دارید)
•    میزان آمادگی شما برای شرکت در آزمون 

همانطور که میدانید، آزمون جی آر ای GRE به دو شکل اینترنتی و کاغذی برگزار می شود. هر یک از این آزمون ها ویژگی های خود را دارند. در مقایسه با آزمون اینترنتی جی آر ای GRE، آزمون کاغذی جی آر ای GRE کمتر برگزار می شود. داوطلبان، هیچ گونه محدودیتی برای ثبت نام در هر دو شکل از آزمون ندارند و می توانند هر چند بار که می خواهند در آزمون شرکت کنند.
علاوه بر این، لغو آزمون نیز ممکن است. اما باید حداقل 4 روز پیش از زمان برگزاری جی آر ای GRE اینکار را انجام دهید. در صورت انجام این کار، نیمی از هزینه ثبت نام به شما بازگردانده خواهد شد. در ضمن، ثبت نام در محدوده قرمز (4 روز پایانی مانده به برگزاری آزمون) نیز شامل هزینه اضافی می شود. در حال حاضر، هزینه شرکت در آزمون جی آر ای GRE در کشور ما 205 دلار می باشد. در صورت ثبت نام در محدوده قرمز، 25 دلار به این مبلغ افزوده خواهد شد. 
آزمون جی آر ای GRE، هم اکنون توسط 9 سنتر در ایران برگزار می شود. این سنترها که مجوز رسمی برگزاری این آزمون را در اختیار دارند عبارتند از: 

•    سازمان سنجش، 
•    موسسه فرهنگی علامه سخن، 
•    موسسه آموزشی معرفت، 
•    موسسه آموزشی امیربهادر، 
•    دانشگاه صنعتی اصفهان، 
•    دانشگاه ارومیه، 
•    دانشگاه شمال در آمل، 
•    دانشگاه شیراز 
•    مجتمع آموزشی گسترش انفورماتیک زنجان.

همانطور که قبلا هم گفتیم، ظرفیت در نظر گرفته شده برای هر یک از این آزمون ها محدود است. طبق تجربه، بهترین زمان برای ثبت نام در آزمون و تعیین زمان برگزاری آزمون، 2 ماه پیش از تاریخ برگزاری می باشد. البته، انجام این کار مستلزم یک برنامه مطالعه بسیار دقیق و مدیریت شده است. در این صورت، شما نگرانی در مورد تاریخ آزمون و تعداد ظرفیت های خالی نخواهید داشت. بنابراین، با آسودگی تاریخ و سنتر مورد نظر خود را انتخاب می کنید. 
علاوه بر این، تعیین یک تاریخ میزان تمرکز داوطلبان بر روی آزمون را تقویت می کند. در نتیجه، به برنامه مطالعاتی خود پایبند تر خواهند بود و برای شرکت در آزمون آماده تر خواهند شد. بنابراین، این مسئله می تواند مشوق شما برای مطالعه باشد. 
در واقع، یکی از بهترین راه ها برای برنامه ریزی مطالعه، اطلاع از زمان برگزاری جی آر ای GRE و تعیین یک برنامه بر محور این تاریخ می باشد. ثبت نام در این آزمون به عهده خود شما می باشد. اما، تعیین یک تاریخ به عنوان هدف، تاثیر مثبتی بر روی مطالعات شما خواهد گذاشت. شما می توانید پیش از انجام این کارها، در آزمون آنلاین جی آر ای GRE یا آزمون ماک جی آر ای GRE نیز شرکت کنید تا درک بهتری از سطح دانش فعلی خود پیدا کنید. 

 

زمان های برگزاری جی آر ای

تعداد برگزاری جی آر ای GRE در ایران در هر سال

تعداد برگزاری جی آر ای GRE در ایران به نوع آزمونی که قصد ثبت نام در آن را دارید بستگی دارد. همانطور که گفتیم، در مقایسه با آزمون کاغذی جی آر ای GRE، آزمون اینترنتی جی آر ای GRE به دفعات بیشتری برگزار می شود.

آزمون اینترنتی یا کامپیوتری جی آر ای GRE 

•    اکثر داوطلبان، ترجیح می دهند در این شکل از آزمون شرکت کنند. 
•    تقریبا هر ما برگزار می شود. بنابراین، داوطلبان می توانند با توجه به نیازهای خود، یک تاریخ مناسب را انتخاب کنند. 

از آنجایی که ظرفیت شرکت کنندگان در این شکل از آزمون محدود است، بهتر است که به طور مداوم زمان برگزاری جی آر ای GRE و ظرفیت های خالی را چک کنید. سپس، نسبت به  ثبت نام اقدام کنید. پیشنهاد می کنیم که در هنگام انتخاب تاریخ، نکات زیر را در نظر بگیرید: 

•    ددلاین های مربوط به اخذ پذیرش 
•    فاصله شما از مرکز آزمون انتخابی 
•    بهتر است تاریخ شرکت در جی آر ای GRE را به گونه ای انتخاب کنید که در صورت لزوم فرصت کافی برای ثبت نام مجدد در آزمون را داشته باشید. 

آزمون کاغذی جی آر ای GRE

•    این آزمون سالی دو بار (در ماه های نوامبر و فوریه) برگزار می شود. 
•    اگر قصد دارید در این شکل از آزمون شرکت کنید، بهتر است که بلافاصله یک تاریخ را انتخاب کنید و آزمون خود را رزرو کنید.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید محبوب ترین زمان برگزاری جی آر ای GRE نزد داوطلبان، اواخر تابستان و پاییز است. اگر شما نیز از آن دسته از داوطلبانی هستید که قصد دارند در این دوره ثبت نام کنند؛ بهتر است مراقب باشید. در این دوره ها، صندلی های خالی به سرعت پر می شوند. بنابراین، بهتر است که در مطمئن ترین زمان ممکن، در جی آر ای GRE ثبت نام کنید.
 بهتر است که پیش از ثبت نام، حداقل در یک آزمون آنلاین جی آر ای GRE یا آزمون آزمایشی جی آر ای GRE شرکت کنید تا از آمادگی خود مطمئن شوید. 
نکته دیگری که باید در نظر بگیرید، مربوط به ساعات آزمون است. آزمون هایی که در ساعات بعد از ظهر برگزار میشوند معمولا سریعتر پر می شوند. بنابراین، اگر فرد سحرخیزی نیستید و قصد دارید بعد از ظهر در آزمون شرکت کنید، باید آزمون جی آر ای GRE را کمی زودتر رزرو کنید. به خاطر داشته باشید که راحتی شما، در نتیجه آزمون بسیار موثر است و حتی ممکن است نتیجه آزمون را به کلی تغییر دهد. 
همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، آزمون جی آر ای GRE در طول سال بارها برگزار می شود. بنابراین، داوطلبان همیشه می توانند بهترین تاریخ برای شرکت در آزمون جی آر ای GRE را انتخاب کنند. اما، چگونه می توان به تاریخ های برگزاری آزمون دسترسی پیدا کرد؟ جستجو در مورد تک تک سنترهای برگزاری آزمون جی آر ای GRE بسیار زمان بر است و پیشنهاد نمی شود. بهترین راه برای اطلاع از زمان برگزاری جی آر ای GRE، مراجعه به سایت ETS است. 
این وب سایت، متعلق به برگزار کننده اصلی آزمون جی آر ای GRE می باشد. شما با مراجعه به آن می توانید به اطلاعات کاملی در مورد تاریخ های برگزاری آزمون (بر اساس مکان) و حتی تعداد ظرفیت های خالی، نیز دسترسی پیدا کنید. بنابراین، می توانید از میان سنترهای مختلف، با توجه به زمان و مکان، بهترین زمان برگزاری جی آر ای GRE را انتخاب کنید. 

اطلاع از تاریخ های برگزاری آزمون جی آر ای از طریق ثبت نام در سایت ETS

ابتدا، بر روی این لینک کلیک کنید. پس از انجام این کار، به صفحه زیر، منتقل خواهید شد.
 

زمان های برگزاری جی آر ای

 

در قسمت Please select a test نوع آزمون جی آر ای GRE که قصد شرکت در آن را دارید انتخاب کنید. 
 

زمان های برگزاری جی آر ای

 

سپس، در قسمت Find test locations at or near this location محل مورد نظر خود برای شرکت در آزمون را انتخاب کنید. می توانید، ابتدا نام کشور را وارد کنید تا تمام آزمون ها برای شما نمایش داده شوند. سیستم جستجو، به طور پیش فرض برخی گزینه های دیگر نیز به شما پیشنهاد خواهد داد. 
 

زمان های برگزاری جی آر ای

 

شما می توانید تعداد زمان برگزاری جی آر ای GRE در یک بازه دو ماهه را بررسی کنید. در قسمت Find test dates within this two-month period  بازه زمانی مورد نظر خود را تعیین کنید. 
در نهایت، بر روی گزینه Find available test centers and dates کلیک کنید. با انجام این کار، نتایج جستجو برای شما نمایش داده می شوند. 

 

زمان های برگزاری جی آر ای


در این بخش، شما می توانید نتایج را بر اساس زمان برگزاری جی آر ای GRE (by date) یا بر اساس فاصله (by distance) مشاهده کنید. در قسمت By date، تاریخ های برگزاری آزمون به رنگ سبز در یک تقویم مشخص شده اند. با کلیک بر روی هر کدام از آنها، اطلاعات مربوط به سنتر برگزار کننده آزمون برای شما نمایش داده می شود.

 

زمان های برگزاری جی آر ای


با توجه به اطلاعات این صفحه شما می توانید تاریخ مناسب برای شرکت در آزمون جی آر ای GRE را برای خود انتخاب کنید. 

اطلاع از تاریخ های برگزاری آزمون جی آر ای از طریق ثبت نام در سایت سازمان سنجش

برای اطلاع از زمان های برگزاری جی آر ای می توانید به سایت رسمی سازمان سنجش که به منظور ثبت نام و شرکت در این آزمون طراحی شده نیز مراجعه کنید.

وب سایت ثبت نام و اطلاع از تاریخ های برگزاری جی آر ای در ایران

پس از مرجعه به این وب سایت باید نکات مطرح شده در صفحه اول را تایید کنید:

 

زمان های برگزاری جی آر ای

 
سپس در مرحله بعد، شرایط و ضوابط را تایید کنید:

 

زمان های برگزاری جی آر ای


در نهایت با وارد کردن اطلاعات خود می توانید از تاریخ برگزاری آزمون جی آر ای مطلع شده و اقدام به خرید ووچر کنید:

 

زمان های برگزاری جی آر ای

 

 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!