تکنیک ها و تمرین های تقویت وربال  و درک مطلب جی آر ای

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/10/19

آشنایی با تکنیک های تقویت وربال Verbal و درک مطلب آزمون جی آر ای GRE، یکی از دغدغه های اصلی شرکت کنندگان در آزمون است. بخش وربال Verbal آزمون جی آر ای GRE، توانایی شما در زمینه های زیر مورد ارزیابی قرار می دهد: 

•    تجزیه و تحلیل و ارزیابی متون
•    شناسایی و تشخیص اطلاعات
•    تجزیه و تحلیلی روابط بین بخش های مختلف جملات و تشخیص روابط میان کلمات و مفاهیم

در مقاله ای که امروز به شما ارائه می کنیم شما را با برخی از تکنیک های تقویت وربال Verbal و درک مطلب جی آر ای GRE آشنا خواهیم کرد. شما می توانید با کمک این تکنیک ها، تمرینات خود را جهت دهید و توانایی های خود را تقویت کنید. سپس، با شرکت در آزمون آزمایشی جی آر ای GRE یا آزمون آنلاین جی آر ای GRE، مهارت های خود را به چالش بکشید. 
بخش وربال Verbal آزمون جی آر ای GRE از سه قسمت جداگانه تشکیل شده است: 

   تکمیل متن (Text Completion)
•    معادل جمله (Sentence Equivalence)
•    خواندن و درک مطلب (Reading Comprehension)

تکمیل متن (Text Completion)

در این بخش از آزمون جی آر ای GRE، توانایی تفسیر و ارزیابی متن، مورد ارزیابی قرار می گیرد. کلمات مهم در قسمت های کوتاه متن حذف شده اند. آزمون گیرندگان از شما انتظار دارند که با استفاده از اطلاعات باقی مانده در متن، کلمات یا عباراتی را برای پر کردن جای خالی و ایجاد یک جمله معنی دار استفاده کنید. 
این متن از 5 الی 6 جمله با 1 الی 3 جای خالی تشکیل شده است. به داوطلبان چندین گزینه برای پر کردن جاهای خالی ارائه می شود که تنها یکی از آنها درست است. لازم به ذکر است که تنها در صورت انتخاب پاسخ 100% درست، نمره این بخش را دریافت می کنید. 

معادل جمله (Sentence Equivalence)

معادل جمله توانایی شما را برای رسیدن به نتیجه یک قسمت آزمایش می کند. سوالات از یک جمله و یک جالی خالی تشکیل شده اند. آزمون گیرندگان در هنگام تولید جملات با معنای یکسان از شما می خواهند دو گزینه را انتخاب کنید که در کنار یکدیگر به یک جمله کامل و منسجم تبدیل شوند. 
سوالات این بخش شامل یک جمله با یک جای خالی و 6 گزینه می باشد. شما باید 2 گزینه را از میان این 6 گزینه انتخاب کنید. لازم به ذکر است که هیچ نمره ای برای پاسخ هایی که تا حدی درست هستند در نظر گرفته نشده است. از همین رو، شما باید با استفاده از تکنیک های تقویت وربال Verbal شانس خود برای انتخاب گزینه درست را بالا ببرید. 

خواندن و درک مطلب (Reading Comprehension)

بخش درک مطلب برای آزمایش شما در بخش های زیر طراحی شده است:

•    درک معنای کلمات و جملات منفرد 
•    درک معنی پاراگراف ها و متن های طولانی 
•    تمایز میان نکات جزئی و اصلی 
•    جمع بندی یک متن 

هر یک از سوالات درک مطلب خواندن بر اساس متنی طراحی شده است که طول آن ممکن است از یک پاراگراف تا چند پاراگراف متغیر باشد. این آزمون تقریباً شامل 10 متن می باشد و تقریباً نیمی از سوالات آزمون بر اساس همین متن طراحی می شود! با توجه به اهمیت غیر قابل انکار این بخش و تاثیری که بر روی نمره جی آر ای GRE دارد، یادگیری تکنیک های تقویت وربال و استفاده از آن ها ضرورت دارد.
پیش از آشنایی با تکنیک های تقویت وربال Verbal، بهتر است که ابتدا با نوع سوالاتی که در این بخش آورده می شوند آشنا شوید. علاوه بر استفاده از اطلاعات این صفحه، شما می توانید با شرکت در آزمون ماک جی آر ای GRE و آزمایشی آزمایشی جی آر ای GRE، با انواع سوالات وربال بیشتر آشنا شوید. 
سوالات در بخش درک مطلب به طور عمده در سه قالب کلی طرح می شوند: 
سوالات چند گزینه ای با یک پاسخ درست: در این نوع از سوالات، چهار گزینه به شما داده خواهد شد. شما باید تنها یک پاسخ صحیح را انتخاب کنید. 
سوالات چند گزینه ای با بیش از یک پاسخ درست: در این نوع سوال، به شما 3 گزینه پاسخ داده می شود. شما باید پاسخ یا پاسخ های صحیح را تشخیص داده و انتخاب کنید. پاسخ شما می تواند شامل یک، دو و یا حتی هر سه گزینه باشد. 
Select-in-Passage: این شکل از سوالات تنها مختص آزمون جی آر ای GRE است. برای پاسخگویی به این شکل از سوالات شما باید بر روی جمله ای از متن که حاوی پاسخ سوال می باشد، کلیک کنید. 
در ادامه برخی از تکنیک های تقویت وربال Verbal و موفقیت در بخش کلامی آزمون جی آر ای GRE را آورده ایم: 

بر واژگان مسلط شوید

یک مسئله که در موفقیت شما در بخش وربال Verbal نقش تعیین کننده ای دارد، میزان تسلط شما به واژگان و دستور زبان انگلیسی است. برای درک بهتر این مسئله، یک نقل قول از جان استفان، را برای شما آورده ایم. جان استفان در سال 2013 در آزمون جی آر ای GRE شرکت کرد و توانست نمره 167 از 170 را در بخش وربال Verbal اخذ کند. 
"من فکر می کنم موفقیت در بخش وربال Verbal در گرو هدف قرار دادن نقاط ضعف و تبدیل کردن آن ها به نقاط قوت است. حتی اگر واژگان زیادی بلد نیستید و از یادگیری آنها طفره می برید، بهترین کار این است که خود را در کتاب های واژگان غرق کنید. من در طول دوران آماده شدن برای جی آر ای GRE تا جایی که توانستم بر روی متون مختلف کار کردم."
او در ادامه گفت: " با مطالعه متون مختلف و جمله سازی با کلمات جدیدی که آموخته اید؛ دایره واژگان و نحوه به کارگیری آن ها تقویت خواهد شد. بنابراین، شما به راحتی آن ها را به خاطر خواهید سپرد." 
لازم به ذکر است که این کار یکی از تکنیک های تقویت وربال Verbal در آزمون جی آر ای GRE است که توسط مدرس های بسیاری توصیه می شود. 
در ادامه، چند تکنیک برای تقویت میزان تسلط شما به واژگان، آورده ایم: 
درست به خاطر سپردن: شما می توانید کلمات و لغات جدید را با تکنیک های مختلف به خاطر سپردن مانند استفاده از فلش کارت، ضبط کردن صدای خود، انجام بازی های واژگان و ... به خاطر بسپارید.
فلش کارت های خود را بسازید!: فلش کارت ها ابزاری عالی برای شروع کار و آموختن واژگان مربوط به آزمون جی آر ای GRE هستند. مرور مرتب آنها به صورت روزانه و حتی قرار دادن آنها در برابر چشم، شما را در معرض کلمات جدید قرار می دهید. ایجاد ارتباط مستمر بین شما و کلمات، به افزایش نمره شما کمک می کند. این مسئله حتی بهتر هم نتیجه می دهد وقتی شما فلش کارت های اختصاصی خود را با توجه به نقاط قوت و ضعف خود، بسازید. 
برای درک بهتر کلمات به فرهنگ لغت مراجعه کنید: فرهنگ لغت های موضوعی زبان انگلیسی، توضیحات واضحی برای استفاده از کلمات ارائه می کنند. همچنین، چندین جمله کاربردی و مثال خود برای درک بهتر معنای هر کلمه نیز در این کتاب ها وجود دارد. در ادامه، بخشی از دیکشنری های خوب برای استفاده را به شما معرفی کرده ایم: 
وب سایت Dictionary: این فرهنگ لغت آنلاین بسیار پرکاربرد و مفید است و شامل بخش هایی مانند اصطلاح نامه، توضیحات جمله و... می باشد. 
فرهنگ لغت پیشرفته آکسفورد: این کتاب حاوی یک واژه نامه و برخی ویژگی های مفید دیگر مانند کاربرد دستوری لغات و ... است. 
Concise English Dictionary and Thesaurus: این فرهنگ لغت در قالب یک اپلیکیشن برای گوشی های هوشمند منتشر شده است. CEDAT دارای ویژگی های مفید و کاربردی بسیاری مانند توضیح معانی تک تک واژگان، ساخت جمله و ... می باشد. 

تا جایی که می توانید مطالعه کنید!

وقت صحبت از تقویت واژگان و درک شما از زبان انگلیسی می شود، هیچ جایگزینی برای مطالعه وجود ندارد. مقالات انگلیسی زبان روزنامه های محبوب مانند نیویورک تایمز می توانند در این امر به شما کمک شایانی کنند. اگر درک مجلات انگلیسی زبان برای شما مشکل بود، می توانید کار خود را با مطالعه رمان ها و وبلاگ های معتبر آغاز کنید.
وقتی اشوینی ننه در سال 2013 نمره 340 را از 340 کسب کرد، در مورد استراتژی تکنیک های تقویت وربال Verbal خود گفت:" درک تعریف واقعی کلمات در جاهای مختلف و در جملات مختلف بسیاری اهمیت دارد." او تایید کرد که برای توسعه و تقویت این درک، مطالعه و استفاده از متون مختلف بسیار اهمیت دارد. 

بخش درک مطلب

یکی از چالش برانگیزترین قسمت های آزمون جی آر ای GRE، بخش درک مطلب (Reading Comprehension _ RC) می باشد. موفقیت در بخش درک مطلب آزمون جی آر ای GRE به ترکیبی از تمرین و تکنیک های تقویت وربال Verbal نیاز دارد. هر یک از انواع سوالات مختلفی که در جی آر ای GRE پرسیده می شوند به یک استراتژی متفاوت نیاز دارند. 
انواع مختلفی از متون در بخش وربال Verbal وجود دارد. برخی از آن ها شامل متون تحلیلی می باشند که به طور کلی با تجزیه و تحلیل ایده ها، موضوعات یا رویدادها سروکار دارند. متون توصیفی، به طور کلی یک واقعه، شخص یا مکان یا توصیف می کنند و متون آماری، شامل اطلاعاتی حاوی آمار و داده ها می باشند. 
در طول دورانی که خود را برای سوالات درک مطلب آماده می کنید، خواند را فراموش نکنید. متون را به گونه ای خلاصه و اطلاعات مهم را از آنها استخراج کنید که انگار متن اصلی آزمون شما است. 
شاید به نظر شما چندان موثر نباشد، اما تجربه نشان داده است که این کار در تقویت مهارت های درک مطلب آزمون دهندگان، بسیار موثر است. سپس، کلمات جدیدی که در متن وجود دارند را لیست کنید و بر روی نکات اصلی تمرکز کنید. با شرکت در آزمون آزمایشی جی آر ای GRE یا آزمون آنلاین جی آر ای GRE، مهارت های خود را به چالش بکشید. 

تکنیک ها و تمرین های تقویت وربال  و درک مطلب جی آر ای

آزمون ماک جی آر ای GRE

با شرکت در آزمون آزمایشی جی آر ای GRE یا آزمون ماک جی آر ای GRE، شما می توانید وضعیت کلی خود را درک کرده و نقاط قوت و ضعف خود را تشخیص دهید. شرکت در یک آزمون آنلاین جی آر ای GRE، در کی محیط شبیه سازی شده، تجربه واقعی شرکت در آزمون را کسب می کنید. 
شما باید حداقل یک ماه قبل از ثبت نام در آزمون جی آر ای GRE، شرکت در آزمون های آزمایشی را آغاز کنید. سپس، بخش هایی که ممکن است در آنها نمرات کمتری بگیرید را شناسایی کنید. پیش از آزمون، بر روی اصلی ترین کاستی هایی که بر روی نمره شما موثر هستند؛ کار کنید. در کنار انجام این کار، نباید تقویت و اهمیت تمرکز بر روی نقاط قوت خود با استفاده از تکنیک های تقویت وربال Verbal را فراموش کنید. 
در ادامه، برخی از بهترین منابع آزمون جی آر ای GRE برای استفاده در بخش وربال Verbal را معرفی کرده ایم:
بر اساس تجربیات داوطلبانی که در آزمون شرکت کرده اند، برخی از بهترین کتاب های این بخش عبارتند از
کتاب الکترونیکی Magoosh GRE: این کتاب الکترونیکی رایگان مجموعه ای از بهترین های وبلاگ Magoosh GRE است.
5 Lb. Book of GRE Practice Problems by Manhattan: این کتاب، معروف ترین و کاربردی ترین کتاب برای تقویت نقاط ضعف شما در بخش وربال است. با مطالعه این کتاب، شما با برخی از تکنیک های تقویت وربال Verbal نیز آشنا خواهید شد. 
Wiley's GRE verbal grail: این کتاب در مورد هر موضوعی که در بخش وربال Verbal جی آر ای GRE پرسیده شده، بحث کرده است. همچنین، شامل برخی از بهترین نمونه سوالات واقعی بخش وربال جی آر ای GRE می باشد. 
ETS official guide to the revised GRE general test: این کتاب توسط سازمان برگزار کننده آزمون جی آر ای GRE، یعنی ETS، منتشر شده است. بدیهی است که بهترین منابع برای آمادگی در هر آزمون، همان منابعی هستند که توسط برگزار کننده آزمون منتشر شده اند. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!