مدارک لازم برای شرکت در آزمون تافل چه مدارکی هستند؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1399/11/11

تهیه مدارک لازم برای تافل TOEFL یکی از ضروریات اصلی برای شرکت در آزمون تافل TOEFL در هر نقطه ای از جهان می باشد. داوطلبان، برای ثبت نام در آزمون تافل TOEFL، باید اطلاعات شناسایی (ID) خود را ارائه کنند. علاوه بر این، باید نام خود را دقیقا به همان شکلی که در شناسنامه و پاسپورت آنها نوشته می شود؛ وارد کنند. توجه کنید اطلاعاتی که در هنگام ثبت نام وارد می کنید باید با اطلاعات کارت شناسایی که در روز آزمون با خود به همراه می آورید، مطابقت داشته باشند. 
در مقاله ای که امروز برای شما آماده کرده ایم شما را با تمام مدارکی که برای شرکت در آزمون تافل TOEFL نیاز دارید آشنا خواهیم کرد. ما را تا انتها همراهی کنید. 
آزمون تافل TOEFL یک آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که توسط ETS برگزار می شود. اخذ مدرک تافل آی بی تی TOEFL-iBT یک فرصت عالی برای افرادی است که ایده تحصیل در یک دانشگاه انگلیسی زبان در خارج از کشور را در سر دارند. این مدرک، یکی از محبوب ترین و پذیرفته ترین مدارک بین المللی زبان انگلیسی در کشورها و دانشگاه های مختلف است. این آزمون به دو شکل برگزار می شود: 

•    آزمون کاغذی تافل TOEFL
•    آزمون اینترنتی تافل TOEFL

در کشور ما، شکل اینترنتی آزمون تافل TOEFL توسط مراکز مجاز برگزار کننده آزمون تافل، برگزار می شود. با شرکت در این آزمون، شما مدرک تافل آی بی تی TOEFL-iBT را اخذ خواهید کرد که از نظر اعتبار هیچ تفاوتی با مدرک تافل TOEFL ندارد. در سالهای اخیر، آزمون اینترنتی تافل TOEFL به شکل گسترده ای جایگزین آزمون تافل مبتنی بر کاغذ شده است. هم اکنون، تنها در کشورها و نقاطی که دسترسی مناسبی به اینترنت وجود ندارد؛ شکل کاغذی آزمون تافل TOEFL برگزار می شود. 
سوالات آزمون تافل آی بی تی TOEFL-iBT به چهار قسمت کلی تقسیم شده اند و هر بخش، بر روی یکی از جنبه های مهارت زبان انگلیسی متمرکز است. بنابراین، مهارت شرکت کنندگان در این آزمون، از زوایای مختلفی مورد ارزیابی قرار می گیرند. این چهار بخش عبارتند از: 

•    خواندن (Reading) 
•    شنیدن (Listening) 
•    نوشتن (Writing) 
•    صحبت کردن (Speaking) 

اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید، اولین قدم تهیه مدارک لازم برای تافل TOEFL می باشد. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با شرایط شرکت در آزمون تافل TOEFL به مطلب راهنمای تافل TOEFL-iBT (آی بی تی) مراجعه کنید. پیشنهاد می کنیم برای کسب تجربه و آشنایی بیشتر با نوع سوالات، در آزمون آنلاین تافل TOEFL یا آزمون ماک تافل TOEFL نیز شرکت کنید. داوطلبان معمولا از مدرک تافل آی بی تی TOEFL-iBT برای رسیدن به اهداف زیر استفاده می کنند: 

•    اخذ پذیرش از دانشگاه ها 
•    استخدام در مشاغل 
•    مهاجرت ب دیگر کشورها

اما مدارک لازم برای تافل TOEFL چه مدارکی هستند؟ این سوال بسیاری از داوطلبان شرکت در این آزمون است. برای رسیدن به پاسخ این سوال، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. 

مدارک لازم برای ثبت نام و شرکت در آزمون تافل TOEFL

پیش از هر چیز، باید بدانید که در هنگام ثبت نام تافل TOEFL، شما باید تمام اطلاعات شناسایی خود را به همان شکلی که در پاسپورت یا کارت شناسایی شما نوشته شده اند، وارد کنید. در غیر اینصورت، مجاز به شرکت در آزمون نخواهید بود! 
به عنوان مثال، اگر نام و نام خانوادگی شما Jean Louis است؛ باید آن را با همین حروف و در فیلدهایی که برای آن ها تعیین شده اند، وارد کنید. تنها در این صورت است که اسم شما به شکل درست نمایش داده می شود. لازم به ذکر است که برای نام خانوادگی، فیلد جداگانه ای در نظر گرفته شده است و شما باید نام خانوادگی خود را آنجا (و نه در کنار نام) وارد کنید. در این صورت، نام شما به همان ترتیبی که در شناسنامه / پاسپورت است، نمایش داده می شود. 
از آنجایی که مردم ایران اسم وسط ندارند، می توانید فیلد مربوط به آن را خالی بگذارید. توجه کنید که شرکت کنندگان آزمون تافل TOEFL ملزم به همراه داشتن شناسنامه / پاسپورت معتبر در هر مراجعه به سنتر برگزار کننده آزمون هستند. بنابراین، این مسئولیت شما است که به از به روز بودن و در دسترس بودن مدارک لازم برای تافل TOEFL اطمینان حاصل کنید. 
اگر شناسنامه / پاسپورت معتبر و قابل قبولی به همراه نداشته باشید و یا اگر نام ثبت شده در پاسپورت شما دقیقا با نامی که در هنگام ثبت نام وارد کرده اید مطابقت نداشته باشد، مجاز به شرکت در آزمون نخواهید بود. لازم به ذکر است که هزینه آزمون نیز به شما پس داده نخواهد شد. 
الزامات مربوط به کارت شناسایی (ID) به کشور محل زندگی داوطلب و تابعیت وی بستگی دارد. در ادامه، شرایط عمومی مربوط به مدارک لازم برای آزمون تافل TOEFL را برای شما آورده ایم. برخی از الزامات با توجه به کشور متغیر هستند. ما شرایط لازم برای داوطلبان ایرانی را نیز در ادامه ذکر کرده ایم. 

الزامات مربوط به مدارک شناسایی برای ثبت نام و شرکت در آزمون تافل TOEFL

همانطور که گفتیم، یکی از ویژگی های اصلی مدارک لازم برای تافل TOEFL، به روز بودن آن ها است. به طور کلی، اسناد شناسایی که در هنگام ثبت نام در آزمون و یا در روز برگزاری آزمون ارائه می کنید باید شرایط زیر را داشته باشند: 
•    شما باید اصل مدرک شناسایی را در روز آزمون به همراه داشته باشید، اسناد کپی شده به هیچ وجه قابل قبول نیستند. همچنین، امکان ارائه تصویر مدارک شناسایی بر روی تلفن همراه یا هر وسیله الکترونیکی دیگر به هیچ وجه وجود ندارد. 
•    کارت شناسایی در واقع هویت شما است. مهم نیست شما از چه شکلی از کارت شناسایی استفاده می کنید (پاسپورت، شناسنامه، کارت ملی و...)، این مدرک باید معتبر باشد. همچنین، باید توسط کشوری که تبعه یا مقیم آن هستید صادر شده باشد. 
•    مدرک شناسایی که ارائه می کنید همچنان باید دارای اعتبار باشد. مدارک منقضی شده (مدارکی که مدت اعتبار آنها به پایان رسیده است) قابل قبول نیستند.
•    در هنگام ثبت نام، نام کامل خود را دقیقا شبیه به نام موجود در در پاسپورت یا کارت شناسایی بنویسید که در روز آزمون به همراه خواهید برد. 
•    مدرک شناسایی باید دارای یک عکس از شما باشد. درست مانند دیگر مدارک لازم برای تافل TOEFL، به روز بودن این تصویر اهمیت بسیاری دارد. 

الزامات مربوط به داوطلبانی که 15 ساله و یا کوچکتر هستند

اگر در هنگام شرکت در آزمون، 15 سال یا کمتر سن دارید، بهتر است یکی از والدین یا بزرگسال مجاز که بیشتر از 18 سال سن دارد را همراه با خود ببرید. در مرکز آزمون، یک فرم به شما ارائه می شود که باید توسط این فرد پر شده و امضا شود. 
علاوه بر شما، فردی که به همراه می برید نیز باید یک کارت شناسایی معتبر و قابل قبول ارائه دهد. در غیر اینصورت نمی توانید در آزمون تافل TOEFL شرکت کنید. اگر در مورد نوع مدارک شناسایی همراه خود سوالاتی دارید بهتر است با مرکز برگزار کننده آزمون، ارتباط برقرار کنید. 

مدارک مورد نیاز آزمون تافل TOEFL در کشور ایران 

در کشور ایران، تمام اسناد و مدارک لازم برای تافل TOEFL که توسط داوطلبان ارائه می شوند باید شامل اطلاعاتی از قبیل تصویر، نام و امضا داوطلب باشند. استفاده از مدارک زیر برای ثبت نام در آزمون تافل آی بی تی TOEFL-iBT در یکی از سنترهای مجاز برگزار کننده آزمون، ممکن است: 

•    پاسپورت معتبر (با نام، عکس و امضا متقاضی)
•    شناسنامه ملی (با نام، عکس و امضا متقاضی)
•    گواهینامه رانندگی معتبر (با نام، عکس و امضا متقاضی)
•    کارت شناسایی ایالتی یا استانی، از جمله کارت های صادر شده توسط آژانس های وسایل نقلیه (با نام، عکس و امضا متقاضی)
•    کارت شناسایی نظامی (با نام، عکس و امضا متقاضی)
•    لازم به ذکر است که اگر شناسنامه شما حاوی امضا شما نباشد شما باید یک مدرک تکمیلی دیگر را نیز ارائه کنید. وجود تصویر شما در تمام مدارک لازم برای تافل TOEFL، از جمله مدارک تکمیلی، ضروری است. در صورتی که قصد دارید از کارت شناسایی نظامی خود استفاده کنید و این کارت حاوی امضا شما نیست، باید یک مدرک تکمیلی دیگر که حاوی امضا شما باشد نیز ارائه کنید. 

 

مدارک لازم برای شرکت در آزمون تافل چه مدارکی هستند؟

در صورتی که در خارج از کشور در آزمون تافل TOEFL شرکت می کنید باید مدارک شناسایی زیر را ارائه کنید

شما باید یک پاسپورت معتبر و به روز را به عنوان مدرک شناسایی خود ارائه کنید. این گذرنامه باید حاوی اطلاعاتی از قبیل نام، تصویر و امضای شما باشد. در صورتی که گذرنامه شما به زبان انگلیسی نوشته نشده باشد؛ شما باید حداقل یک مدرک شناسایی تکمیلی دیگر ارائه کنید. این سند تکمیلی نیز باید شامل نام و یک تصویر قابل شناسایی جدید باشد. همچنین، باید به زبان انگلیسی باشد. 

اسناد شناسایی غیر قابل قبول

اسناد زیر تحت هیچ شرایطی به عنوان مدارک مورد نیاز تافل TOEFL (اصلی یا تکمیلی) قابل قبول نیستند: 

•    هر نوع مدرکی که کپی یا منقضی شده است
•    هر نوع سندی که از طریق تلفن همراه یا دیگر وسایل الکترونیکی ارائه شود
•    هر سندی که توسط ارگان های دولتی به رسمیت شناخته نشود
•    هر نوع مدرکی که به طور دقیق با نامی که در هنگام ثبت نام وارد کرده اید مطابقت نداشته باشد
•    گواهینامه بین المللی رانندگی
•    کارت دانشجویی بین المللی
•    کارت اعتباری یا بانکی
•    نامه یا سندی که از طریق دفتر اسناد رسمی تهیه شده است
•    مدارک تولد
•    کارت تامین اجتماعی
•    کارت کارمندی
•    هر گونه کارت شناسایی موقت
•    کارت شناسایی دیپلماتیک، کنسولگری یا سفارت

در مقاله ای که امروز به شما ارائه کردیم شرایط و ویژگی های مدارک لازم برای تافل TOEFL را به طور دقیق به شما توضیح دادیم. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با فضای آزمون در آزمون آزمایشی تافل TOEFL یا آزمون آنلاین تافل TOEFL شرکت کنید. همچنین، در صورتی که در مورد روند ثبت نام در آزمون سوالاتی در ذهن دارید می توانید به دیگر مطالب وب سایت، مراجعه کنید و پاسخ های خود را دریافت کنید.
علاوه بر این، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدارک لازم برای شرکت در آزمون تافل TOEFL، با سنتر برگزار کننده آزمون، تماس بگیرید. 


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!