گرفتن جی آر ای چقدر طول میکشد؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1400/01/13

زمان لازم برای آمادگی GRE یا جی آر ای (GRE) برای همه یک سوال است. شما می دانید باید درس بخوانید تا نمره خوبی بگیرید، اما واقعا به چه معنی است؟ چقدر طول می کشد تا آماده شوید؟ دانستن زمان صحیح لازم برای آمادگی جی آر ای (GRE) به شما کمک میکند نمره خود را ارتقا دهید و زمانی تلف نکنید. این مطلب به شما کمک می کند بدانید چقدر زمان بگذارید،‌ چطور درس بخوانید و برنامه ریزی کنید.

اغلب افراد چقدر برای آمادگی آزمون جی آر ای (GRE)  وقت می گذارند؟

تنوع فراوانی در زمانی که مردم برای این کار می گذارند وجود دارد. با این حال اغلب افراد بین یک تا سه ماه و با چند ساعت مطالعه در هفته نتیجه می گیرند. یعنی زمان مطالعه تقریبا از هشت ساعت ( دو ساعت در هفته برای چهار هفته) تا ۱۲۰ ساعت ( ۱۰ ساعت در هفته به مدت ۱۲ هفته) متغیر است.
ممکن است افراد در آزمون ماک جی آر ای (GRE) شرکت کنند، منابع متنوعی بخوانند، کتاب آمادگی جی آر ای (GRE) بخرند، نوت برداری کنند یا همه این ها با هم. پس زمانی که افراد برای آمادگی می گذارند و نحوه مطالعه بسیار متفاوت است. ادامه مطلب را بخوانید با بدانید شما چطور باید این کار را انجام دهید.

چقدر باید درس بخوانید تا نمره خود را ارتقا دهید؟

قدم اول: نمره هدف خود را مشخص کنید

اول معدل نمرات مدارسی که میخواهید برای آن ها درخواست دهید را مشخص کنید. اگر نتوانستید پیدا کنید ایمیل بزنید یا تماس بگیرید. لیستی از این اطلاعات برای هر آموزشگاه تهیه کنید. بالاترین نمرات را مشخص کنید و دو نمره به آن اضافه کنید. بنابراین شما بالای نمره مورد نیاز هستید اما به این معنی نیست که هدف شما آنقدر بالاست که وقت اضافی برای گرفتن نمره بیشتر بگذارید.

قدم دوم: در آزمون آنلاین جی آر ای (GRE) شرکت کنید

این کار به شما کمک خواهد کرد که دریابید کجای کار هستید. برای این کار زمان بگیرید، و فضا را شبیه سازی کنید. نمره واژگان و ریاضیات شما به طور خودکار محاسبه خواهد شد و برای بخش رایتینگ راهنمای نمره دهی وجود دارد.

قدم سوم: بسنجید چقدر زمان لازم دارید تا برای این نمره آماده شوید

اکنون، نمره ای که گرفتید را با آنچه نیاز دارید مقایسه کنید. چقدر در بخش ریاضیات و واژگان کم دارید؟ (معمولا آموزشگاه ها به بخش رایتینگ اهمیت کمتری می دهند). در زیر زمان لازم برای آمادگی GRE به طور تقریبی برای شما تخمین زده شده است. این اعداد نشان می دهند چقدر به مطالعه نیاز دارید تا در این دو بخش نمره خود را ارتقا دهید. بنابراین، در ۴۰ ساعت میتوانید نمره خود را در هر بخش ۲.۵ نمره بالا ببرید.

•    ۵ نمره = ۴۰ ساعت
•    ۱۰ نمره = ۸۰ ساعت
•    ۲۰ نمره = ۱۶۰ ساعت
•    ۳۰ نمره = ۲۴۰ ساعت

این محاسبات سر انگشتی هستند و بسته به شرایط شما ممکن است به زمان کمتر یا بیشتری نیاز داشته باشید. در زیر بیشتر توضیح خواهیم داد. اگر میخواهید نمره خود را بیشتر از ۳۰ نمره ارتقا دهید، بدانید که احتمالا سخت و زمان بر است. جی آر ای (GRE) چیزی که شما طی یک دهه در مدرسه آموخته اید را ارزیابی می کند و سخت است که این مهارت ها را تا این حد بالا ببرید. اگر ارتقا نمره زیادی نیاز دارید بهتر است از یک معلم کمک بگیرید.

چقدر باید برای جی آر ای (GRE) درس بخوانید؟

حالا می توانید در یابید که برای موفقیت در این آزمون و دریافت نمره لازم، زمان لازم برای آمادگی GRE برای شما چقدر است. ممکن است به نظر برسد که تعداد این قدم ها کمی زیاد است، اما سریع هستند و در پایان خواهید توانست یک برنامه مطالعاتی خوب برای خود بچینید.

قدم اول: بسنجید چقدر زمان برای مطالعه نیاز دارید

اگر هنوز این کار را نکرده اید، از راهنمای بالا استفاده کنید تا تعداد کلی ساعات مورد نیاز برای ارتقای نمره خود به نمره هدفتان دستتان بیاید.

قدم دوم: اصلاحات لازم را انجام دهید

ممکن است لازم باشد تعداد ساعاتی که برای مطالعه لازم دارید را بر اساس موقعیت خود تغییر دهید، اگر از قبل زیاد درس خوانده اید، می توانید ۱۰ تا ۲۰ ساعت دیگر به زمانی که نیاز دارید اضافه کنید چرا که طبیعتا زمان بیشتری از شما خواهد گرفت تا پیشرفت قابل توجهی را شاهد باشید.
هرچقدر در گذشته بیشتر درس خوانده باشید، امروز سخت تر خواهد بود که نمره خود را افزایش دهید، چرا که در اولین ساعات درس خواندن درباره هر موضوعی همیشه بیشترین بهره وری را برای شما دارند؛ چرا که معادلاتی که حل می کردید، اشتباهات سهل انگارانه ای که می کردید و نوع مشخصی از سوال که تجربه ای در آن نداشتید، همه اکنون برای شما آشنا تر هستند.
همچنین محاسبه کنید که مطالب جدید را چقدر سریع تر یاد می گیرید. آیا شما می توانید همان بار اول مطالب را در یابید یا نیاز دارید چند بار آن را مرور کنید؟ اگر سریع یاد می گیرید، می توانید تعداد ساعات را ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش دهید و یا برعکس.
در آخر، هر چقدر منابع مطالعاتی شما بهتر باشند، سریع تر پیشرفت  می کنید. اگر از سوالات غیر مربوط یا منابع ناموثق استفاده می کنید، پیشرفتن کمتری خواهید داشت. اگر از بهترین و نزدیک ترین سوالات و منابع درسی جی آر ای (GRE) استفاده کنید که به شما استراتژی های عالی را آموزش می دهند، به طور قطع بسیار کارآمد تر خواهید بود.

قدم سوم: تصمیم بگیرید چند ساعت در هفته می توانید درس بخوانید

مشخص کنید در هفته چقدر می توانید وقت بگذارید. مطمئن شوید که موقع انتخاب این عدد واقع بین باشید، چرا که اگر بیش از حد وقت بگذارید،‌ در آخر خسته و بی انگیزه خواهید شد که ممکن است منجر شود شما آنطور که میخواهید در امتحان عملکرد خوبی نداشته باشید یا برنامه درسی خود را به یکباره رها کنید.
اگر تابستان است و وقت آزاد فراوانی دارید، ممکن است بتوانید ۲۰ تا ۴۰ ساعت در هفته درس بخوانید. با این حال، اگر به مدرسه یا سر کار می روید، ۵ تا ۱۰ ساعت مطالعه ممکن است واقع گرایانه تر باشد.
تا حد مشخصی، هرچقدر ساعات بیشتری در هفته بتوانید بخوانید، هفته های کمتری برای درس خواندن نیاز خواهید داشت. با این حال، فکر نکنید اگر ۴۰ ساعت را در یک هفته بگنجانید برای شما همان تاثیر را خواهد داشت که این زمان را بین چند هفته تقسیم کنید. اگر سعی کنید در یک روز مدت خیلی زیادی درس بخوانید احتمالا بعد از مدتی خسته خواهید شد و دیگر از مطالبی که می خوانید چیز زیادی دستگیر شما نخواهد شد.
همینطور، اگر تنها یک یا دو ساعت در هفته بخوانید و زمان لازم برای آمادگی GRE بیش از حد طولانی شود، احتمالا تا زمان آزمون هرچه خوانده اید را فراموش خواهید کرد.

قدم چهارم: محاسبه کنید در طول چه مدتی میخواهید آماده شوید

ساعات کلی مورد نیاز را بر تعداد ساعاتی که در هفته میخواهید درس بخوانید تقسیم کنید. این عدد به شما می گوید چند هفته نیاز خواهید داشت. اگر باید بیشتر ار ۹۰ ساعت بخوانید( ۸۰ ساعت برای ۱۰ نمره و ۱۰ ساعت برای به خاطر سپردن مطالب) و فکر می کنید می توانید ۱۰ ساعت در هفته بخوانید، به ۹ هفته برای آمادگی نیاز خواهید داشت.

قدم پنجم: برای آزمون دوباره زمان بگذارید

اگر فکر میکنید میخواهید باز هم در آزمون آزمایشی جی آر ای (GRE) شرکت کنید، مطمئن شوید برای این کار زمان می گذارید. باید بین هر امتحان حداقل ۲۱ روز فاصله بگذارید اما بهتر است برای اطمینان شما چهار هفته فاصله بیندازید تا زمان کافی داشته باشید اشتباهات خود را در یابید. برای اکثر افراد، دو آزمون کافی است.
در ادامه مثال قبل، اگر زمان لازم برای شما ۹ هفته است تا اولین آزمون را بگیرید و می خواهید برای دومین آزمون نیز وقت بگذارید، در مجموع ۱۳ هفته لازم خواهید داشت.

قدم ششم: ددلاین های آموزشگاه ها را دوباره چک کنید

وقتی در مورد زمان لازم برای آمادگی GRE تصمیم گرفتید، باید مطمئن شوید وقت کافی دارید تا آماده شوید پیش از اینکه آموزشگاه ها نمرات شما را بخواهند. اگر تا شش ماه دیگر اپلای نمی کنید، این قدم به کار شما نمی آید. مطمئن شوید که آزمون جی آر ای (GRE) را حداقل ۳ هفته قبل از ددلاین ها می دهید.
با این حساب فرد مثال ما نیاز است ۱۶ هفته پیش از اولین ددلاین پذیرش خود درس خواندن را آغاز کند. اگر وقت کافی ندارید چند کار می توانید انجام دهید. اول، اگر برای آزمون اول وقت گذاشتید، می توانید تصمیم بگیرید که واقعا خوب آماده شوید و فقط یک بار آزمون دهید، اگرچه کمی رسیک دارد.
دوم، می توانید سعی کنید که ببینید می توانید ساعات بیشتری برای آمادگی در آزمون جی آر ای (GRE) در هفته بگنجانید. هر چقدر ساعات بیشتری بگذارید، به هفته های کمتری نیاز خواهید داشت.

قدم هفتم: برنامه مطالعاتی بچینید

اول، سعی کنید هر روز و هر هفته ساعات یکسانی بگذارید. این کار به شما کمک می کند که ادامه برنامه خود را بهتر بچینید. وقتی درس می خوانید، به یاد داشته باشید که مرتب در آزمون ماک جی آر ای (GRE) شرکت کنید. یعنی تقریبا هر ماه یا بیشتر تا پیشرفت خود را بررسی کنید. در پایان هر دوره درسی هدف تعیین کنید. می توانید اهداف روزانه، هفتگی، یا ماهانه بر اساس برنامه خود داشته باشید.

 

گرفتن جی آر ای چقدر طول میکشد؟

چگونه برای GRE مطالعه کنیم؟

به طور کلی آزمون جی آر ای (GRE) یک آزمون از الگو هاست، نه واقعیت ها. اگر می خواهید نمره خود را افزایش دهید باید زمان لازم برای آمادگی GRE را به اندازه کافی در نظر بگیرید. در زیر به شما خواهیم گفت که پیش از هر اقدامی چه کارهایی باید انجام دهید.

نمره اولیه خود را در یابید

نمره اولیه شما نمره ای است که اگر شما همین امروز در آزمون ‌جی آر ای (GRE) شرکت کنید خواهید گرفت. پیش از اینکه برنامه مطالعه بچینید، در آزمون آزمایشی جی آر ای (GRE) در محیط شبیه سازی شده شرکت کنید. این کار به شما نشان خواهند داد در کدام بخش ها نیاز به مطالعه بیشتری دارید.

نمره هدف خود را مشخص کنید

احتمالا لیستی از برنامه هایی که می خواهید برای آن ها اقدام کنید تهیه کرده اید، پس حالا نمره آزمون خود را با میانگین نمره مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دوره های مورد نظر خود مقایسه کنید. نمره هدف شما باید شما را در بالا یا در میانگین نمرات مورد نیاز برای آن دوره درسی قرار دهد.

برای جلو گیری از اتلاف وقت برنامه درسی بچینید

چه بخواهید در کلاس های آمادگی یا دوره های آنلاین برای آزمون GRE شرکت کنید یا اینکه تنها درس بخوانید، نیاز به یک برنامه هوشمندانه دارید تا به شما حساب دقیق و نتایجی که نیاز دارید بدهد.

تکنیک ها را تمرین کنید

 روی چگونگی برخوردتان با هر سوال در هنگام انجام تست های آزمایشی تمرکز کنید. اگر فقط روی نتایج تمرکز کنید، کاری جز تکرار همان راهی که امتحان را داده اید نخواهید کرد. تکنیک هایی که استفاده می کنید و روشی که در پیش می گیرید تا سوالی را حل کنید چیز هایی هستند که به شما کمک می کنند از آزمون ‌جی آر ای (GRE) سربلند خارج شوید.
برای تمرین کردن می توانید از منابع معتبر و رسمی آزمون جی آر ای (GRE) استفاده کنید.

شرایط واقعی آزمون جی آر ای (GRE)  را شبیه سازی کنید

امتحان با قلم و کاغذ می تواند به شما کمک کند استراتژی های آزمون دادن را تمرین کنید، اما باز هم شبیه به آزمون hwgd جی آر ای (GRE) نخواهند بود. مطمئن شوید تمرین آنلاین را نیز در برنامه خود بگنجانید تا تجربه شرایط آزمون آنلاین را نیز  به دست آورید.

نتایج خود را مرور کنید

همواره عملکرد خود را بعد از هر آزمون آزمایشی جی آر ای (GRE) بررسی کنید. چه سوالاتی را همواره از دست می دهید؟ از پس چه نوع سوالاتی به خوبی بر می آیید و کدام یک زمان بیشتری از شما می گیرد؟
در اینجا داشتن یک معلم می تواند به شما کمک دوچندان کند. امتحان آزمایشی فقط بخشی از کار است، برای اینکه کاملا آماده شوید، با یک معلم یا کاردان تمرین کنید تا عملکرد شما را بررسی کند و برنامه درستی برای شما بچیند.

گستره واژگان خود را افزایش دهید

واژگان بخش مهمی از امتحان GRE هستند. وقتی موقع تمرین واژه جدیدی می بینید، آن ها را به لیست خود اضافه کنید. چرا که پیش از این در GRE آمده اند و ممکن است دوباره تکرار شوند.

با ماشین حساب و بدون آن تمرین کنید

ماشین حساب اگر درست استفاده شود هم می تواند کمک کننده باشد. دریابید که چه زمانی ماشین حساب شما را دقیق تر می کند و چه زمانی بهتر است قوانین یک مفهوم کلیدی ریاضی را یاد بگیرید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!