آزمون ماک تافل تی پی اُ آنلاین چیست و چگونه برگزار می شود

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/01/28

آزمون ماک تافل آنلاین (TPO) یکی از بهترین گزینه های آمادگی داوطلبان، برای شرکت در تافل واقعی می باشد. خوشبختانه، سازنده رسمی تافل، ETS چندین آزمون تی پی او مختلف را طراحی کرده که بسیار مشابه تافل واقعی است – اما شاید برایتان سوال باشد که این آزمون ها واقعا ارزش تهیه و خرید شدن را دارند؟
در این مقاله قصد داریم نگاه کلی به شرایط برگزاری آزمون تی پی او تافل و مزایای آن بیاندازیم و همچنین شمارا با راه های بهره گیری بهتر از این آزمون ها آشنا کنیم. برای اینکه نسبت به شرکت در آزمون های تافل TPO اطمینان بیشتری به دست آورید، خواندن مقاله " چگونه می توانم در تی پی اٌ آنلاین رایگان شرکت کنم؟ " پیشنهاد ما به شماست.

ماک تافل TPO آنلاین چه آزمون هایی هستند و نحوه برگزاری آنها چگونه است؟

ماک تافل آنلاین (TPO) آزمون های رسمی، استاندارد و مناسبی هستند که در وب سایت رسمی ETS TOEFL برای داوطلبانی که علاقه مند به یادگیری و آمادگی بیشتر می باشند، طراحی و در دسترس آنها برای خرید قرار گرفته است. هر آزمون تی پی او، واقعی و بدون عیب طراحی شده است که داوطلبان تافل می توانند به راحتی از آنها استفاده نمایند. قیمت کلی هر یک آزمون تی پی او تافل در وب سایت رسمی تافل 49.95 دلار آمریکا است. این هزینه برای داوطلبانی که یک آزمون را به طور کامل خرید نمایند، در نظر گرفته شده است، اما داوطلبانی که قصد خرید هر بخش را بصورت مجزا دارند می بایست هزینه های زیر را واریز نمایند.
•    یک آزمون اسپیکینگ: قیمت 23.95 دلار آمریکا
•    سه آزمون اسپیکینگ و رایتینگ: قیمت 22.95 دلار آمریکا
•    سه آزمون لیسینینگ و ریدینگ: قیمت 22.95 دلار آمریکا
مدت زمان پاسخ دهی و جمع بندی سوالات هر آزمون تی پی او 18 ماه بعد از خرید می باشد و پس از آن تا 30 روز زمان دریافت نتایج در نظر گرفته شده است – فراموش نکنید، به هیچ عنوان به آزمون های ماک تافل تی پی او بیشتر از یک بار پاسخ ندهید! 
به طور خودکار، وب سایتی که از طریق آن به آزمون ها پاسخ می دهید ظرف 24 ساعت ( یا کمتر) نتایج هر سوال را برای شما نشان می دهد – هر کدام از بخش های ریدینگ، لیسینینگ، اسپیکینگ و رایتینگ امتیاز و بازخورد متفاوتی برای نتایج نهایی شما در نظر میگیرند.
اگر برای امتیاز قسمت رایتینگ و اسپیکینگ خود نگران هستید، باید اضافه کنیم که وب سایت رسمی تافل نرم افزار های تکنیکی SpeechRater و e-rater را برای ارزیابی استاندارد و فوق العاده آزمون ماک تافل آنلاین هر داوطلب در نظر گرفته است که به هزاران مقاله و منابع قدرتمند مختلف دسترسی دارد، حال دوباره این سوال را از شما می پرسیم، آیا آزمون های تافل تی پی او ارزش خرید و استفاده را دارند؟
•    مقاله " دانلود جدید ترین تافل تی پی اٌ 2021 نسخه 72 و 73 " را بررسی کنید.

مزایای شرکت در آزمون های ماک تافل آنلاین TPO برای شرکت کنندگان!

استفاده از آموزش های ماک تافل آنلاین (TPO) برای آمادگی در تافل واقعی، مزایای فراوانی برای داوطلبان دارد. در اینجا، برخی از بهترین دلایلی که شما می بایست این آزمون هارا تهیه کنید، آورده شده است.

1- آزمون های تی پی او شبیه سازی از تافل واقعی هستند

همانطور که قبلتر گفتیم، آزمون های TPO TOEFL شبیه سازی واقعی از تافل هستند. این به معنای آن است که سوالاتی که داوطلبان به آنها پاسخ می دهند، ممکن است سوال اصلی آزمون آنها باشد. بنابراین، اگر برای دانلود و استفاده از این آزمون ها منابع غیر رسمی را انتخاب کنید، در روز آزمون با سوالاتی مواجه خواهید شد که ابدا در سطح زبان انگلیسی شما نیستند و در نتیجه شما نمی توانید به آنها پاسخ درستی دهید. برای ارزیابی توانایی و مهارت زبان انگلیسی خود، چندین بار به سراغ حل سوالات این آزمون ها بروید تا نتیجه عالی در آزمون خود بدست آورید.

2- آزمون های تی پی او، آنلاین برگزار می شوند

تنها سوالات ماک تافل آنلاین تی پی او نیستند که رسمی و به صورت شبیه سازی از تافل واقعی طراحی می شوند، بلکه فرمت آنها نیز قوانینی برای ارائه دارد! درست مانند تافل هوم ادیشن، آزمون های تی پی او تافل نیز دیجیتالی و بصورت آنلاین برگزار می شوند که داوطلبان می بایست پشت کامپیوتر خود به سوالات آزمون با دقت پاسخ دهند. از آنجایی که خط اتصال تی پی او فقط به تافل است، داوطلبان با حل آنها می توانند تجربه بالایی در زمینه بررسی سوالات مختلف تافل و آمادگی هر چهار مهارت خود بدست آورند. به عنوان مثال، شما یاد خواهید گرفت که چگونه زمان خود را مدیریت کرده و با حل سریع یک سوال به سوال دیگر نگاه کنید، همچنین دقت به قوانین، صفحات و پاسخ صحیح یکی از اصلی ترین ترفند های بالا بردن سرعت پاسخ دهی به سوالات در آزمون تافل است. دراصل، یاد گیری ریز و درشت قوانین نهفته تافل واقعی، راه حل عالی برای کمک به داوطلبان برای رسیدن به امتیاز مدنظرشان است. 
با آزمون های TPO طریقه استفاده درست از هدفون و میکروفون را نیز یاد خواهید گرفت. برخی از وب سایت های غیر رسمی تافل از متن های آماده برای ارزیابی سطح مهارت داوطلبان استفاده می کنند و حتی از آنها صحبت کردن درون میکروفون را نیز نمی خواهند، اما با شرکت در آزمون های تی پی او یاد میگیرید که چگونه هم از میکروفون برای ضبط صدای خود استفاده کنید و هم چگونه به کلیپ های ضبط شده به درستی گوش دهید.

3- آنها از قوانین محدودیت زمانی واقعی استفاده می کنند

مهم ترین اصلی که آزمون های تی پی اورا از سایر آزمون های آمادگی تافل مجزا می کند، محدودیت زمانی آن است. شمارگر پایین صفحه به شما نشان می دهد که چه مدت برای پاسخ دهی به هر بخش زمان دارید و این زمان ها همانند وقتی هستند که تافل واقعی برای سوالات هر قسمت آزمون خود درنظر میگیرد!

بخش

زمان

ریدینگ

نیم ساعت

لیسینینگ

نیم ساعت

اسپیکینگ

20 دقیقه ( 50 ثانیه برای پاسخ به هر سوال)

رایتینگ

50 دقیقه


* این محدودیت زمانی ممکن است در تافل واقعی برای بخش ریدینگ تا 80 دقیقه افزایش و برای بخش لیسینگ 90 دقیقه بیشتر شود.
در آزمون های ماک تافل تی پی او آنلاین، شما می توانید پس از تمام شدن زمان خود دوباره به پاسخ دهی به سوالات همان بخش ادامه دهید، اما پیشنهاد ما این است بعد از به پایان رسیدن زمان درنظر گرفته شده به قسمت بعدی آزمون خود برای پاسخ دهی بروید. زیرا در تافل واقعی بنا بر این است که دقیقا بعد از تمام شدن زمان مشخص شده داوطلبان می بایست به سراغ بخش بعدی بروند و دیگر هیچ فرصتی برای پاسخ به ادامه سوالات آن بخشی که پایان نیافته، ندارند!
ویژگی بعدی این آزمون ها، حالت بدون محدودیت پاسخ دهی است که به داوطلبان این اجازه را می دهد که صرف نظر از شمارگر خود به سوالات پاسخ دهند. هرچند، ما استفاده از این حالت را به هیچ داوطلبی پیشنهاد نمیکنیم و توصیه میکنیم برای افزایش سرعت خود در پاسخ دهی به سوالات طبق قوانین تافل پیش روند.

4- برای تمام بخش های به طور مجزا نمره در نظر گرفته می شود

برخلاف آزمون های ماک تافل غیر رسمی، تی پی او برای هر بخش به طور مجزا نمره ای در نظر میگیرد –به علاوه برای بخش های اسپیکینگ و رایتینگ. به بیان دیگر، آزمون تی پی او کارنامه کلی ( به عنوان مثال، نمره ی دریافتی شما برای ریدینگ و لیسینینگ را محاسبه و برای هر بخش از 30 نمره می دهد) را ارائه می کند. این امتیاز ها به شما در بررسی بهتر سطح زبان انگلیسیتان کمک می کند و در نتیجه باعث به وجود آمدن یک نمره هدف نهایی برای تافل واقعیتان می شود. همچنین، تی پی او به شما ارزیابی کلی از تواناییتان ارائه می دهد و سپس شما می توانید برای تقویت نقاط قوت و بهبود نقاط ضعف خود تلاش بیشتری نمایید.

معرفی برترین سایت های برگزاری ماک تافل آنلاین تی پی او!

ماک تافل آنلاین تی پی او یکی از بهترین آزمون های افزایش توانایی و سطح زبان انگلیسی داوطلبان در حد تافل است. اگر درس خواندن برای تافل را شروع کرده اید و سوالات مختلف و راه های متفاوتی را برای پاسخ به آنها بررسی کرده اید، وقت آن رسیده تا با پیدا کردن یک وب سایت استاندارد زمان، سطح تحمل و استرس خود را مدیریت کنید. آرام بودن در طول یک آزمون به داوطلبان کمک می کند تا راحت تر به سوالات درست پاسخ دهند. همچنین، شما می بایست وب سایتی را انتخاب کنید که به راحتی برروی رایانه در دسترس شما نمایش داده شود، به همین دلیل وب سایت آکادمی زبان شایسته با راه اندازی اپلیکیشن شبیه ساز تافل و تی پی او به شرکت کنندگان این آزمون ها کمک کرده تا راحت تر برای تافل واقعی آماده شوند. 
•    معروف ترین وب سایت های برگزاری آزمون تی پی او 
•    TOEFL Practice Test
•    TOEFL Free Trial
•    TOEFL Vocab Flashcards
•    TOEFL Study Plans

 

آزمون ماک تافل TPO آنلاین چیست و چگونه برگزار می شود

چگونه با شرکت در آزمون های آنلاین TPO، نمره بالایی در تافل واقعی بگیریم؟

وقتی در آزمون های ماک تافل آنلاین تی پی او شرکت کنید، دو راه برای پاسخ به سوالات دارید. اولین راه پاسخ به آنها با توجه به شمارگر برنامه است و دومین راه انتخاب حالت بدون زمان می باشد. اگر انتخاب شما گزینه دوم باشد، می توانید ویژگی های دیگری را نیز استفاده کنید. این دو انتخاب فقط برای تافل تی پی او طراحی شده است و در تافل واقعی وجود ندارند – بنابراین سعی کنید هنگام پاسخ دهی به سوالات آزمون ماک TPO TOEFL به هیچ عنوان گزینه دوم را انتخاب نکنید، زیرا پیش رفتن با قوانین اصلی باعث کسب امتیاز بهتری در تافل واقعیتان خواهد شد.
برخی از ویژگی های آزمون تی پی او که به شما در افزایش نمره تافل واقعیتان و بررسی تمام سوالات کمک می کند؛ عبارتند از:

زیر سوالات بدون پاسخ خط بکشید

هایلایت کردن سوالات بدون پاسخ به داوطلبان کمک می کند تا در زمان های باقی مانده به سراغ سوالات بجا مانده، رفته و به راحتی پاسخ مدنظر خود را به آنها بدهند. همچنین، شما می توانید برای نوشتن پاسخ کاملا صحیح حین خواندن سوالات، زیر نکات کلیدی خط بکشید.

پاسخ های خود را بررسی کنید

برای اینکه بتوانید به نمره هدف خود برای تافل برسید، لازم است بارها پاسخ های خود را چک کنید.

برای خودتان یادآوری بگذارید

اگر راجب پاسخ سوالی مطمئن نیستید، می توانید از کلمه یا شکلی برای یادآوری استفاده کنید. از این رو، بعدتر می توانید برای بررسی آن سوال برگشته و دوباره به آن پاسخ دهید.

مراقب زمان باشید

مهم ترین اصلی که باید به آن توجه کنید، زمان است. مراقب زمان باشید و با انجام آزمون های ماک تافل تی پی او مختلف سرعت پاسخ دهی به سوالتتان را بالا برده و امتیاز بالایی بدست آورید.

چرا مدیریت زمان در آزمون تافل مهم است؟

با مراجعه به اپلیکیشن ماک تافل آنلاین تی پی او آکادمی زبان شایسته، می توانید به آزمون های مختلفی دسترسی یافته و با مهارت های مختلف خود برای هر بخش ریدینگ، رایتینگ، لیسینینگ و اسپیکینگ امتیاز بالایی کسب کنید. همانطور که همه شما شرکت کنندگان تافل می دانید مدیریت زمان مسئله بسیار مهمی است که با یادگیری ترفند آن می توانید سرعت بررسی و پاسخ دهی به سوالات آزمون تافل واقعی خود را افزایش دهید. اما این همه مزایای آزمون های تی پی او تافل نیست، این آزمون ها به شرکت کنندگان کمک می کند تا تمام سوالات واقعی تافل را بررسی و با تسلط کامل بر آنها، در روز آزمون تافل، زمان بیشتری برای بررسی پاسخ هر سوال داشته باشند.

جمع بندی

آزمون های ماک تافل آنلاین تی پی او مزایا و معایب مختلفی دارند. بااینحال، داوطلبانی که در این آزمون ها شرکت می کنند، می توانند مهارت پاسخ دهی به سوالات تافل واقعی خود را افزایش دهند و در آخر به هدف خود برای شرکت در این آزمون برسند.
با عضویت در اپلیکیشن آکادمی آنلاین زبان شایسته می توانید در آزمون های TPO آنلاین نسخه 74تایی به صورت رایگان دسترسی داشته باشید و به صورت زمانبندی شده یا بدون زمانبندی در آنها شرکت کنید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!