آمادگی برای تافل در خانه با ازمون tpo (تی پی او)

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/02/28

اگر امیدوارید در یک کشور انگلیسی زبان به دانشگاه بروید، تافل احتمالا نقش مهمی در موفقیت شما ایفا خواهد کرد. بنابراین، لازم است بدانید که چگونه برای روز آزمون تافل آماده شوید. چه نوع زبان انگلیسی را برای امتحان باید بدانید؟ چگونه می توانید توانایی های تست زنی خود را با شرکت در ازمون tpo افزایش دهید تا بتوانید بدون مشکل در تافل قبول شوید؟
در این راهنما، هشت نکته را به شما می آموزیم که چگونه برای تافل مطالعه کنید تا به شما اعتماد به نفس لازم برای موفقیت در روز آزمون را بدهد.  

چگونه با ازمون tpo برای تافل آماده شویم: از کجا باید شروع کنیم؟

برای شروع، این سوال را از خود بپرسید: به چه نوع آمادگی برای تافل نیاز دارید؟ برخی از شرکت کنندگان در آزمون می خواهند قبل از شرکت در آزمون، منابع زبان انگلیسی را مرور کنند، در حالی که برخی دیگر صرفا می خواهند با فرمت تافل آشنا شوند. علاوه بر این، اگر وقت کافی برای مطالعه ندارید، احتمالاً بهتر است بدانید که از تافل چه انتظاری دارید تا اینکه سعی کنید مهارت های انگلیسی خود را بهبود بخشید. در هرصورت شرکت در ازمون های آزمایشی tpo به شما کمک می کند تا هم مهارت های خود را تقویت کنید و هم ساختار آزمون را بشناسید.
بنابراین، اگر در حال حاضر در زبان انگلیسی نسبتاً خوب هستید یا زمان کافی برای بالا بردن سطح زبان انگلیسی خود را قبل از تافل ندارید، بهتر است منحصراً به شرکت در ازمون های tpo از ۱ تا ۷۴ تمرکز کنید. 

نمره قبولی تافل و پذیرش در دانشگاه ها چقدر است؟

میانگین حداقل نمره مورد نیاز تافل iBT برای دانشگاه های ایالات متحده 78 است. این به این معنی است که شما به احتمال زیاد باید در هر بخش تافل (Reading، Listening، Speaking و Writing) حدود 20 نمره کسب کنید تا بتوانید در یک دانشگاه در ایالات متحده پذیرش بگیرید.
با این حال، نمره دقیق تافل iBT که نیاز دارید بسته به دانشگاهتان متفاوت است. به عنوان مثال، اکثر دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد به نمرات تافل در محدوده 90 تا 100 نیاز دارند که به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین 78. است در عین حال، بسیاری از کالج های کوچکتر یا کمتر معتبر نیاز به نمره کل تافل در حد 70 یا حتی 60 دارند.
در هر صورت، برای شروع باید مطمئن شوید که توانایی انگلیسی شما چقدر با نمره تافل مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های مورد نظرتان فاصله دارد. با شرکت در ازمون tpo که شامل نمونه سوالات واقعی تافل است و به صورت اینترنتی طبق زمانبندی آزمون اصلی برگزار می شود، می توانید مهارت های انگلیسی خود را بسنجید.

۸ نکته برای موفقیت در تافل با شرکت در ازمون tpo

در ادامه می توانید از ۸ نکته زیر برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی خود با شرکت در ازمون tpo تافل استفاده کنید.

شماره 1: متن های ریدینگ تی پی او را بخوانید و به سوالات لیسنینگ گوش بدهید

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود مهارت‌های خواندن و شنیدن انگلیسی، تمرین با نمونه سوالات ازمون tpo تافل است. تمرین با نمونه سوالات ریدینگ تی پی او به شما امکان می دهد دایره لغات خود را بهبود ببخشید و گرامر پیشرفته انگلیسی را یاد بگیرید. سوالات اسپیکینگ نیز به شما کمک می کند با سرعتی طبیعی، به مکالمه به زبان انگلیسی گوش دهید و با آن تمرین کنید.
البته اگر می‌خواهید مهارت‌های زبانی خود را بیشتر تقویت کنید، می توانید با گوش دادن به اخبار شبکه خبری معروف آمریکایی مانند CBS و نیویورک تایمز شروع کنید. با این حال، اگر این منابع برای شما خیلی سخت باشد، می توانید در عوض چند تی پی او را انتخاب کنید و فقط با سوالات بخش اسپیکینگ و ریدینگ آنها که به طور خاص مهارت لیسنینگ و ریدینگ زبان شما را هدف قرار می دهند، تمرین کنید. 
در وب سایت ما، منابع عالی برای یادگیری زبان وجود دارد. به عنوان مثال، انواع متن های ریدینگ ازمون تی پی او از ۱ تا ۷۴  با ترجمه جمله به جمله قرار گرفته که می توانید برای بهبود دایره لغات خود از آنها استفاده کنید. 

شماره 2: با نمونه سوالات اسپیکینگ ازمون tpoتمرین کنید

از آنجایی که بخش صحبت کردن در تافل یکی از چالش های مهم داوطلبین است باید اطمینان حاصل کنید که توانایی‌های گفتاری شما در حد مطلوبی قرار است. بهترین راه برای تمرین مکالمه انگلیسی شرکت در ازمون اسپیکینگ تی پی او ها است. در سایت ما می توانید هر یک از ازمون های tpo مثلا tpo52, tpo70, tpo74 یا tpo30را انتخاب کرده و فقط به سوالات بخش اسپیکینگ پاسخ بدهید. سپس می توانید در خواست تصحیح پاسخ های خود را برای ما ارسال کنید تا اساتید ما که از مصححین برتر ازمون اصلی تافل هستند، پاسخ های شما را بررسی کرده و اشکالات شما را در حساب کاربریتان گزارش میدهند.

آمادگی برای تافل در خانه با ازمون tpo (تی پی او)

شماره 3: دایره لغات خود را بهبود بخشید

برای کسب نمره بالا در دو رایتینگ و اسپیکینگ تافل، باید به بسیاری از کلمات واژگان سخت تسلط داشته باشید. درو بخش اعظمی از ریدینگ و لیسنینگ تافل نیز به دانستن تعداد زیادی از لغات انگلیسی، به ویژه واژگان آکادمیک بستگی دارد، بنابراین مهم است که بدانید چه کلماتی را برای تافل مطالعه کنید.
در سایت آکادمی زبان شایسته، برخی از رایج ترین کلماتی که در تافل با آنها مواجه می شوید در قسمت ترجمه ریدینگ های tpo برجسته شده اند. بنابراین، اگر می خواهید نمره عالی در ازمون تافل کسب کنید، بهتر است کمی زمان بگذارید و این کلمات را حفظ کنید! شما همچنین می توانید لیست واژگان را در منابع رایگان دیگر که در اپلیکیشن ما امکان دانلود آنها وجود دارد، در مطالعات تافل خود بگنجانید.

اما چگونه باید کلمات تافل را حفظ کرد؟

یک روش عالی برای بهبود دایره لغات خود استفاده از فلش کارت است. می توانید با ساختن فلش کارت های خود با استفاده از کلمات موجود در ترجمه ریدینگ های تافل شروع کنید. سپس، در حین مطالعه، کلمات دیگری را به فلش کارت های خود اضافه کنید، مانند مواردی که در فضای مجازی، روزنامه ها یا کتاب ها با آنها مواجه می شوید.
همچنین می توانید فلش کارت های دیجیتال را انتخاب کنید.. Anki یک نرم افزار رایگان است که به شما امکان می دهد فلش کارت های خود را بسازید و تعدادی فلش کارت از پیش ساخته شده را از سایر کاربران دانلود کنید. این برنامه از نرم افزار تکرار در مدت زمان مشخص (SRS) استفاده می کند تا فلش کارت های چالش برانگیز را بیشتر از موارد ساده تر به شما نشان دهد، در نتیجه به شما کمک می کند تا سریعتر بر کلمات دشوار تسلط پیدا کنید.

شماره 4: در ازمون tpo کامل شرکت کنید

در نهایت، می‌توانید در ازمون tpo آنلاین به صورت زملنبندی شده شرکت کنید. این ازمون، پیشرفت شما را ارزیابی می کند و راهنماها و الگوهای یادگیری هدفمندی را برای مطالعه به شما می دهد.
با عضویت در اپلیکیشن ما به تی پی اوهای نسخه ۷۴ تایی دسترسی دارید و می توانید با گوشی اندروید، ایفون یا لپ تاپ خود، یکی از ازمون های تی پی او مثلا tpo72 را انتخاب کنید، و دقیقا مطابق با ساختار تافل، آزمون بدهید.
اگر نمره قابل قبولی در آزمون گرفتید، نشان می دهد که در مهادت های زبان انگلیسی بسیار خوب عمل می کنید و فقط باید برای حفظ آمادگی خود تا روز آزمون اصلی، با تی پی او های تافل تمرین کنید.
اما اگر نمره ای که در ازمون tpo کامل گرفتید، نسبت به نمره هدفتان کنتر بود حتما در بخش گزارش و تجزیه و تحلیل ازمون، تمرین های گام به گام را دنبال کنید تا برای روز آزمون تافل آماده شوید.

شماره 5: به فرمت و ساختاد آزمون تافل مسلط شوید

برای اینکه بتوانید در تافل خوب عمل کنید، باید ساختار آزمون را بدانید. به عبارت دیگر، شما باید دقیقاً بدانید که در روز آزمون چه انتظاراتی داشته باشید، از چه نوع بخش هایی که با آن روبرو خواهید شد تا چند سؤال که باید در مدت زمان مشخصی پاسخ دهید.
می توانید با خواندن مقاله ما در مورد "ساختار آزمون تافل" شروع کنید تا اصول اولیه را بیاموزید، از جمله اینکه چه تست هایی در ازمون مطرح می شود و چگونه به سؤالات پاسخ بدهید. سپس، به مقاله "نمره تافل چگونه محاسبه می شود" تا بدانید که چگونه نمره تافل اعطا می شود و تقریباً به چند سؤال باید به درستی پاسخ دهید تا نمره مورد نظر خود را بدست آورید.

در ادامه یک مرور کلی از ساختار تافل خواهیم داشت:

بخش

ترتیب

زمان

تعداد سوالات

محدوده نمره

ریدینگ

1

60-80 دقیقه

36-56 سوال

0-30

لیسنینگ

2

60-90 دقیقه

34-51 سوال

0-30

استراحت

3

10 دقیقه

اسپیکینگ

4

20 دقیقه

6 سوال

0-30

رایتینگ

5

50 دقیقه

2 سوال

0-30

کل

حدود . 4 ساعت

0-120


شماره 6: از نمونه سوالات رسمی برای تمرین کردن استفاده کنید

نکته دیگر استفاده از سوالات رسمی تافل (هم سوالات مستقل و هم سوالاتی که در ازمون های رسمی کامل tpo گنجانده شده اند) است. اما چرا سوالات رسمی؟ همانطور که گفتیم، سوالات رسمی که در ازمون های tpoنسخه ۷۴ تایی به آن دسترسی دارید از نظر شکل، محتوا و دشواری نزدیک ترین سوالاتی است که می توانید به سوالات واقعی تافل ببینید. علاوه بر این، بسیاری از منابع ETS از سؤالات رسمی تافل استفاده می کنند که در گذشته مطرح شده استفاده می کنند. بنابراین از نظر کیفیت، هیچ چیز بهتر از سوالات رسمی ازمون های tpo تافل نیست!
برای تمرین با سوالات رسمی تافل در ازمون های tpo  (و البته به صورت رایگان)، می توانید در اپلیکیشن آکادمی زبان شایسته عضو شوید. در این نرم افزار شبیه ساز می توانید هر یک از تی پی او های ۱ تا ۷۴ و حتی جدیدترین tpo 2022را انتخاب کرده و به صورت زمانبندی شده یا بدون زمانبندی در آن شرکت کنید.

سایر منابعی که می توانید با آنها تمرین کنید، شامل موارد زیر می شود:

TOEFL iBT Interactive Sampler:
این نرم افزار رایگان شامل تقریباً یک آزمون کامل تافل تمرینی است. نکته منفی این است که فقط برای ویندوز در دسترس است (با عرض پوزش از کاربران مک.
نمونه سوالات TOEFL iBT PDF:
این PDF رایگان توسط ETS مجموعه ای قوی از سوالات تافل با کیفیت بالا را ارائه می دهد.
TOEFL iBT Quick Prep:
این منبع با چندین فایل PDF حاوی نمونه سوالات رسمی و همچنین فایل های صوتی ارائه می شود که تمرین بسیار واقعی را برای بخش های Listening و Speaking ارائه می دهد.
همچنین می توانید کل ازمون های tpo را از لینک های زیر دانلود کنید:

دانلود تی پی او جدید 1 تا 74 برای ویندوز

1.لینک مدیا فایر ویندوز 64
رمز: N3K6-TPP9-555T

2. لینک مدیا فایر ویندوز 32
رمز: N3K6-TPP9-555T

دانلود تی پی او جدید 1 تا 74 برای مک

3. لینک مدیا فایر مک

البته همه منابع رسمی، رایگان نیستند. اگر مایل به شرکت در آزمون های کامل تافل د سایت ای تی اس هستید، باید هزینه هنگفتی معادل 45.95 دلار برای هر آزمون بپردازید. اما با توجه به اینکه، این آزمون‌های رسمی دقیقاً مشابه تافل واقعی هستند و تجربه‌ی بسیار واقعی از آزمون‌دهی را برای شما تضمین می‌کنند، اگر هدف شما کسب نمره تافل واقعاً بالا باشد، بهتر است در ازمون های tpo سایت ما شرکت کنید که کاملا رایگان است.
همچنین شما می توانید از تمام دستگاه های از جمله تبلت، موبایل و ویندوز یا مک بوک به این نرم افزار بدون هیچ محدودیتی دسترسی داشته باشید.

 

آمادگی برای تافل در خانه با ازمون tpo (تی پی او)

 

شماره 7: اشتباهات خود را در ازمون tpo به دقت تجزیه و تحلیل کنید

پس از شرکت در ازمون tpo تافل باید مدتی را به تجزیه و تحلیل اشتباهاتی که در سوالات تمرینی مرتکب می شوید، اختصاص دهید. تعیین اینکه کجا در سوالات تمرینی تافل اشتباه کرده اید می تواند به شما کمک کند از انجام این اشتباهات مشابه در آزمون واقعی جلوگیری کنید.
کاری که باید انجام دهید این است: اگر پاسخ نادرستی برای یک سوال انتخاب کردید، به سادگی توضیح پاسخ را نخوانید و ادامه دهید. در عوض، از پاسخ صحیح برای هدایت تفکر خود استفاده کنید. برای مثال، در بخش‌های خواندن و گوش دادن، متن را دوباره بخوانید یا دوباره به کلیپ صوتی گوش دهید تا به شما کمک کند شواهد جدیدی را که ممکن است قبلاً از دست داده‌اید پیدا کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که در نهایت بتوانید بفهمید که چرا انتخاب پاسخ اصلی شما نادرست بوده است - و چرا انتخاب پاسخ صحیح، درست است.
این روند را برای تمام سوالاتی که در طول تحصیلات تافل به اشتباه پاسخ می دهید، تکرار کنید. با گذشت زمان، باید بتوانید الگوها را شناسایی کنید و با سرعت بیشتری متوجه شوید که چرا برخی از گزینه های پاسخ درست یا نادرست هستند.

شماره 8: نقاط ضعف خود را هدف قرار دهید

نقاط ضعف، نمره شما را در روز آزمون پایین می آورند، بنابراین مهم است که بزرگترین نقاط ضعف خود را پیدا کرده و تقویت کنید. در پایان، هدف قرار دادن نقاط ضعف تان باید به شما کمک کند تا در روز آزمون اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و شانس خود را برای گرفتن نمره تافل مورد نظرتان افزایش دهید.
برای تعیین نقاط ضعف خود، به این فکر کنید که کدام بخش از تافل در ازمون tpo برای شما دشوارتر بوده است. اگر قبلاً در آزمون‌های تمرینی تافل شرکت کرده‌اید، بخش‌هایی را که کمترین نمره را گرفتید، پیدا کنید. به عنوان مثال، آیا به طور مداوم برای تشخیص لغات واژگان در خواندن تلاش می کنید؟ آیا در درک سخنرانی ها و مکالمات ضبط شده مشکل دارید؟ آیا به نظر می رسد همیشه در طول بخش Writing وقت شما کم است؟
هنگامی که نقاط ضعف خود را مشخص کردید، سعی کنید زمان مطالعه بیشتری را به بهبود این مهارت ها اختصاص دهید. در ادامه برخی از منابع رایگان وجود دارد که می توانید از آنها برای کمک به هدف گیری و در نهایت بهبود نقاط ضعف تافل خود استفاده کنید:

برای Reading

•    8 Top TOEFL Reading Practice Resources to Help You Study
•    How to Ace TOEFL Reading: Tips, Strategies, and Practice

برای Listening

•    7 Top TOEFL Listening Practice Resources to Help You Study
•    How to Ace the TOEFL Listening Test: 7 Expert Tips

برای Speaking

•    12 TOEFL Speaking Topics for Realistic Practice
•    The 8 Best TOEFL Speaking Practice Tests
•    How to Ace the TOEFL Speaking Section
•    The Best TOEFL Speaking Template for Every Section

برای Writing

•    13 TOEFL Writing Topics to Help You Practice for the Exam
•    The Best TOEFL Writing Practice: 300+ Topics to Study With
•    How to Ace the TOEFL Writing Section: 7 Expert Tips
•    2 Perfect-Scoring TOEFL Writing Samples, Analyzed
•    The Best TOEFL Writing Templates for Any Prompt

نتیجه گیری: چگونه با ازمون tpo برای روز امتحان تافل آماده شویم؟

وقتی صحبت از تافل می شود، دو نوع داوطلب وجود دارد:
کسانی که می خواهند قبل از شرکت در تافل مهارت های زبان انگلیسی خود را بهبود بخشند
کسانی که در حال حاضر، مهارت زبان انگلیسی خوبی دارند و صرفا می خواهند یاد بگیرند که چگونه تافل را پاس کنند
برای بهبود زبان انگلیسی خود برای تافل، خواندن متن های آکادمیک و گوش دادن به اخبار، مکالمه با انگلیسی زبانان بومی، بهبود دایره لغات و استفاده از یک وب سایت یا اپلیکیشن آموزش زبان را توصیه می کنیم.
اگر می‌خواهید در تافل خوب عمل کنید، اما در حال حاضر مهارت‌های انگلیسی قوی دارید، در عوض باید روی تقویت مهارت‌های خاص تافل تمرکز کنید. نکات مهم این است که با فرمت آزمون تافل آشنا شوید، بنابراین، با استفاده از سوالات تمرین رسمی ازمون tpo استفاده کنید، اشتباهات خود را تجزیه و تحلیل کنید و نقاط ضعف خود را هدف قرار دهید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!