دانلود نمونه سوالات ریدینگ تافل با جواب toefl reading passages with answers (pdf)

زمان مطالعه : 15 دقیقه | منتشر شده در: 1401/04/22

بخش TOEFL iBT ® Reading برای ارزیابی میزان خوب خواندن و درک نوع مطالب مورد استفاده در یک محیط دانشگاهی طراحی شده است که شامل 3 یا 4 متن خواندنی است که هر کدام تقریباً 700 کلمه است و در هر قسمت 10 سؤال مطرح می شود. شما 54 تا 72 دقیقه فرصت دارید تا به تمام سوالات این بخش پاسخ دهید. بنابراین اگر بخواهید طبق زمانبندی هم متن را بخوانید و هم به سوالات پاسخ دهید باید با نمونه سوالات toefl reading passages with answers (pdf) تمرین کنید. بهترین منبع برای تمرین ریدینگ تافل همراه با جواب، تی پی او ها هستند که شامل سوالات واقعی و شبیه سازی شده می شود.
قسمت‌های ریدینگ گزیده‌ای از کتاب‌های درسی سطح دانشگاه هستند که در مقدمه‌ای برای یک رشته یا موضوع مورد استفاده قرار می‌گیرند. بخش ها موضوعات مختلفی را پوشش می دهند. اگر با موضوع یک قطعه آشنا نیستید نگران نباشید. تمام اطلاعاتی که برای پاسخ دادن به سوالات نیاز دارید در این قسمت گنجانده خواهد شد. یک ویژگی واژه نامه برای تعریف کلماتی که معمولاً استفاده نمی شوند، در صورت نیاز وجود دارد.

دانلود بهترین منابع تمرین ریدینگ تافل toefl reading passages with answers (pdf)

دانلود منابع و نمونه سوالات زیر در واقع می تواند به شما کمک کند تا نمره بالایی در بخش خواندن آزمون تافل کسب کنید:
مجموعه‌های تمرین خواندن تافل آی بی تی (PDF)
نسخه کامل مجموعه تمرین خواندن تافل iBT (PDF)

عضویت در اپلیکیشن آکادمی انلاین زبان شایسته و شرکت در ازمون های tpoتافل نسخه ۷۴تایی

6 راه برای موثر برای تمرین کردن با نمونه سوالات ریدینگ تافل با جواب (toefl reading passages with answers (pdf))

ممکن است فکر کنید برای تمرین کردن فقط باید بخوانید، بخوانید و بخوانید. اما در واقع، برای پیشرفت در این مهارت باید به روش خاصی بخوانید. آمادگی برای کسب نمره بالا در آزمون تافل، به نوعی شبیه تمرین یک دونده برای شرکت در مسابقه است. دونده ای که برای یک مسابقه تمرین می کند، نمی تواند زیاد بدود بلکه برنامه ای را دنبال می کند که شامل تمرینات ورزشی، دوی سرعت، وزنه برداری، کشش، ثبت زمان خود، خوردن غذاهای سالم و غیره می شود.
بنابراین برای کمک به شما در کسب نمره بالا  در بخش ریدینگ آزمون تافل ، شش نکته مهم را به شما گوشزد می کنیم که به شما نشان می‌دهد  چگونه  ریدینگ را تمرین کنید.
قبل از بررسی این نکات، بهت است  اطلاعات اولیه ای در مورد  بخش خواندن آزمون داشته باشید:
•    ریدینگ آزمون تافل مبتنی بر اینترنت iBT : 60-80 دقیقه - 36-56 سؤال در 3-4 قسمت از متون دانشگاهی
•    ریدینگ آزمون تافل کاغذی PBT : 55 دقیقه - 50 سوال
مهم نیست که از کدام فرمت استفاده می کنید، تافل، مهارت های شما را در زمینه خواندن متون انگلیسی ارزیابی می کند. این بدان معناست که برای درک مطالب خواندنی به دانش خاصی در هیچ زمینه ای نیاز ندارید. هدف از امتحان، ارزیابی درک زبان انگلیسی و دایره لغات شماست.
اکنون که می دانیم برای پاسخگویی به چه نوع سوالاتی، مطالعه می کنیم، بیایید این نکات تمرینی را بررسی کنیم!

1. به مدت 20 دقیقه در روز به طور فعال متون مختلف را بخوانید

تنها راه برای بهبود تمرین خواندن برای آزمون تافل، خواندن فعال است. سعی کنید در طول زمان آماده سازی خود با استفاده از مقالات، کتاب ها و نمونه سوالات ریدینگ تافل با جواب (toefl reading passages with answers (pdf))، هر روز حداقل 20 دقیقه مطالعه کنید. تنوع خواندن از متون مختلف بهترین است، بنابراین در ادامه برخی از منابع تمرینی مناسب گرداوری شده است.

مقالات خبری

حداقل سه بار در هفته، مقالات خبری را به زبان انگلیسی بخوانید که ممکن است به معنای یک یا دو مقاله در هر مطالعه، بسته به طول مقاله، سطح دشواری و سرعت خواندن شما باشد.
سایت اخبار فوری انگلیسی چندین مقاله عالی برای زبان آموزان انگلیسی دارد. شما می توانید مقالات را با توجه به سطح خود انتخاب کنید. پس از هر مطالعه، سؤالات مختلفی برای بررسی درک مطلب خواهید یافت. با مراجعه به متنی که به تازگی خوانده اید به این سوالات پاسخ دهید و سپس پاسخ های خود را بررسی کنید.
برای درک اشتباهات خود، متن را دوباره بخوانید تا پاسخ صحیح را بیابید. برای مقالات خبری بیشتر، از Literacy Net و داستان های CNN که برای زبان آموزان انگلیسی مانند شما اصلاح شده است، دیدن کنید. در وب سایت آنها، یک طرح کلی برای هر مقاله خبری پیدا خواهید کرد. ابتدا این طرح کلی را بخوانید تا به شما در درک بهتر مقاله کمک کند.

داستان های کوتاه

علاوه بر خواندن مقالات خبری، چند داستان کوتاه نیز بخوانید. وب سایت Eserver's Collection – Fiction مجموعه خوبی از داستان های کوتاه به زبان انگلیسی آسان را برای کمک به زبان آموزان دارد.
هفته ای حداقل یک داستان کوتاه بخوانید. هر داستان را به صورت کتبی یا شفاهی پس از خواندن خلاصه کنید. چند هفته بعد، یک داستان کوتاه را دوباره بخوانید و متوجه پیشرفت خود خواهید شد.

کتاب های آسان

ایده خوبی است که یک کتاب عالی به زبان انگلیسی پیدا کنید که بتوانید آن را درک کنید. توصیه می کنیم با  این فهرست کتاب ها شروع کنید .
Goodreads همچنین فهرستی طولانی از توصیه ها را برای زبان آموزان ESL دارد. ابتدا خلاصه کوتاه هر کتاب یا داستان را بخوانید تا ببینید جالب است یا نه. اگر برای شما جالب نیست، چیز دیگری پیدا کنید. اگر به آنچه می خوانید علاقه مند هستید، تمرکز کردن بسیار آسان تر است.
زمانی که در حال خواندن چنین کتابی هستید، سعی کنید هفته ای یک یا دو فصل بخوانید. خواندن را هر روز به چند صفحه تقسیم کنید. بعد از هر صفحه توقف کنید و مطالبی را که خوانده اید خلاصه کنید.
دور کلماتی که نمی‌فهمید خط بکشید و آن‌ها را در فرهنگ لغت جستجو کنید. بعد از هر فصل، همان فصل را به صورت نوشتاری یا با صدای بلند خلاصه کنید. به یاد داشته باشید، اگر کسی را ندارید که با او صحبت کنید، همچنان می توانید با صدای بلند با آینه صحبت کنید. حتی می توانید صدای خودتان را ضبط کنید.

2. اوقات فراغت خود را با خواندن غیرفعال پر کنید

مجلات سرگرم کننده، کمیک ها، پست های فیس بوک یا وبلاگ ها برای خواندن غیرفعال عالی هستند. خواندن غیرفعال برخلاف تمرین با نمونه سوالات ریدینگ تافل با جواب (toefl reading passages with answers (pdf)) زمانی است که شما چیزی را به زبان انگلیسی بدون در نظر گرفتن هدف  یادگیری می خوانید.
GoComics یک وب سایت سرگرم کننده پر از کمیک های به روز و محبوب از جمله Garfield، Snoopy، Dilbert، Get Fuzzy و Pickles است. Garfield Minus Garfield یکی از وب سایت های مورد علاقه من است که از کمیک های Garfield ستفاده می کند.
اگر به سلامتی و تغذیه علاقه دارید، MindBodyGreen ، Tiny Buddha و Collective Evolution منابع بسیار خوبی هستند، مملو از مقالات کوتاه در مورد سلامت و زیبایی می باشند.
اگر عاشق سفر هستید، ممکن است بخواهید مجله سفر ، شبکه ماتادور یا  Travelettes را بررسی کنید.
اگر اهل تناسب اندام یا ورزش هستید، ممکن است Self , Men's Fitness , Runner's World و Shape برای شما مناسب باشد.
پیشنهاد می کنم از طریق فیس بوک در صفحه مجلات، نویسندگان، وبلاگ نویسان، ورزشکاران و بازیگران مورد علاقه خود مشترک شوید تا به روز رسانی های آنها را به زبان انگلیسی بخوانید. همچنین باید این سایت‌ها را به نوار «موارد دلخواه» یا «نشانک‌ها» خود اضافه کنید تا دسترسی به آن‌ها آسان باشد.
و به یاد داشته باشید که همه اینها را برای سرگرمی بخوانید. نگران خلاصه کردن یا استفاده از فرهنگ لغت خود نباشید. هدف از خواندن غیرفعال بر خلاف تمرین با نمونه سوالات ریدینگ تافل با جواب (toefl reading passages with answers (pdf)) این است که اجازه دهید مغز شما به تفکر انگلیسی عادت کند.
هیچ حداقل یا حداکثر بازه زمانی برای تمرین خواندن غیرفعال وجود ندارد. فقط اوقات فراغت خود را با محتوای انگلیسی پر کنید.

3. دایره لغات خود را هنگام تمرین کردن با نمونه سوالات ریدینگ تافل با جواب (toefl reading passages with answers (pdf)) گسترش دهید

تقویت دایره لغات برای درک بیشتر مطالبی که می خوانید بسیار مهم است. در ادامه مجموعه ای از نکات و راه هایی برای تقویت دایره لغات تان در حین مطالعه برای آزمون تافل آورده شده است.

معنی لغت های جدید را حدس بزنید

وقتی کلمه جدیدی پیدا کردید، ابتدا سعی کنید معنی آن را حدس بزنید. به متنی که کلمه در آن استفاده می شود و جملات اطراف آن نگاه کنید. سعی کنید بر اساس آنچه در متن اتفاق می افتد معنای کلمه را بفهمید. وقتی حدس زدید، فرهنگ لغت خود را بررسی کنید.

واژگان خاص تافل را بخوانید

کلماتی هستند که به طور مرتب در آزمون های تافل ظاهر می شوند . اینها کلماتی هستند که اغلب در زندگی واقعی استفاده می شوند. مطالعه لغات خود را بر روی این کلمات متمرکز کنید تا ریدینگ تافل  را بهتر درک کنید.
اگر در اپلیکیشن ما عضو شوید، به ترجمه تمامی ریدینگ های تی پی او از ۱ تا ۷۴ دسترسی خواهید داشت که کار شما را برای پیدا کردن معانی لغاتی که نمی دانید راحت می کند. علاوه بر این ما تمام لغات مهم هر جمله را برجسته کردیم تا راحت تر آنها را به خاطر بسپارید.

مترادف ها و متضاد ها

مترادف  کلماتی هستند که معنی یکسان (یا مشابه) دارند. برای مثال، "big" و "large" همگی مترادف "بزرگ" هستند. متضاد همان مخالف کلمه است. به عنوان مثال، "small" و "tiny" متضاد "big" هستند.
 برای یافتن مترادف و متضاد هر کلمه می توانید از این  اصطلاحنامه استفاده کنید. که به شما کمک می کند تا دایره لغات خود را سریعتر رشد دهید. به جای یادگیری فقط یک کلمه جدید، می توانید به راحتی پنج کلمه را یاد بگیرید: مثلاً سه مترادف و دو متضاد.
برای به خاطر سپردن مترادف ها و متضادهای خود، ابتدا از کلمه اصلی خود در یک جمله استفاده کنید. سپس یک جمله (یا مشابه) را با چند مترادف بسازید. در نهایت، جمله را با یک متضاد معنا کنید.
در اینجا یک مثال با صفت "dynamic" وجود دارد که به معنای انرژی زیاد داشتن یا فعال بودن است.

جمله اصلی:

My dynamic music teacher, was jumping around the class.

با مترادف.

My energetic music teacher, was jumping around the class
My acitive music teacher, was jumping around the class

با متضادها:

My deactive music teacher, was sleeping in the class

(توجه کنید که چگونه جمله باید برای متضادها تغییر کند تا معنی پیدا کند.)
به جای فلش کارت های "معمول" که تعریف کلمه در پشت کارت نوشته شده، مترادف و متضاد کلمه را روی کارت بنویسید.

حین تمرین با نمونه سوالات ریدینگ تافل با جواب (toefl reading passages with answers (pdf)) یادداشت برداری کنید

برای تمرین مداوم، کلمات و لغات جدید تافل را روی استیکر بنویسید و آنها را در اطراف خود بچسبانید: روی آینه، در، یخچال و غیره.
اگر هنوز نیاز به تمرین واژگان اولیه و روزمره انگلیسی دارید، می توانید از استیکرهای لغات استفاده کنید تا با بیش از 130 کلمه انگلیسی شروع به کار کنید.
هر زمان که یک استیکر دیدید، کلمه را با صدای بلند بخوانید، معنی آن را بررسی کنید و سپس از کلمه در یک جمله استفاده کنید.

از کلمات جدید استفاده کنید

حتماً از کلمات واژگان خود چه در نوشتار و چه در گفتار جملات بسازید. خود را به چالش بکشید تا برای هر کلمه پنج جمله مختلف بنویسید. حتی بهتر از آن، هر هفته یک داستان کوتاه یا سخنرانی در مورد موضوعی که به استفاده از کلمات جدید آن هفته مربوط می شود، بنویسید.
همچنین می توانید جدول کلمات متقاطع و جستجوی کلمات را برای یادگیری برخی کلمات انجام دهید. می‌توانید با استفاده از واژگان جدیدتان جدول‌های متقاطع از پیش ساخته شده را به‌صورت آنلاین بازی کنید.

 

دانلود نمونه سوالات ریدینگ تافل با جواب toefl reading passages with answers (pdf)

 

4. سرعت خواندن خود را پیگیری کنید

تافل یک آزمون زمان بندی شده است. شما حدود پنج دقیقه برای هر بخش و یک دقیقه برای هر سوال فرصت دارید. این به این معنی است که بهبود سرعت خواندن شما مهم است.

تعیین سرعت فعلی یا نمونه سوالات ریدینگ تافل با جواب (toefl reading passages with answers (pdf))

برای خواندن سریعتر، ابتدا باید ببینید سرعت فعلی شما چقدر است. یک متن از نمونه سوالات ریدینگ تافل با جواب (toefl reading passages with answers (pdf)) را بخوانید و برای خودتان وقت بگیرید. بنویسید با تاریخ امروز چقدر طول می کشد تا یک متن متوسط را بخوانید.
راه دیگر برای ثبت سرعت فعلی این است که یک تایمر برای پنج دقیقه تنظیم کنید و شروع به خواندن کنید. ببینید در پنج دقیقه قادر به خواندن چند کلمه هستید و این اطلاعات را یادداشت کنید.
خواندن مکرر و رعایت نکات دیگر در این پست باعث افزایش سرعت مطالعه شما می شود. سرعت مطالعه خود را هر هفته با استفاده از همان کتاب یا منبع تعیین کنید. وقتی زمان تمام شد توقف کنید و نتایج خود را یادداشت کنید. با گذشت زمان می توانید مشاهده کنید که سرعت مطالعه شما سریعتر می شود.

تست های تمرینی زمان بندی شده tpoرا انجام دهید

شما می توانید بخش ریدینگ آزمون تافل تمرینی یکی از tpo ها را انجام  دهید و ببینید چقدر طول می کشد تا بخش خواندن را تمام کنید؟
بسته به اینکه چند ماه باید مطالعه کنید، بخش ریدینگ یک آزمون tpo تافل را هر دو هفته یا هر ماه انجام دهید و مدت زمان آن را ثبت کنید. از این اطلاعات برای برنامه ریزی زمان مطالعه تافل خود استفاده کنید.
شما همچنین بایددر یک آزمون tpo کامل شرکت  کنید. نرم افزار ما  به شما امکان می دهد یک امتحان کامل را با قوانین و محدودیت های زمانی مشابه امتحان واقعی تافل انجام دهید و سپس نتیجه آزمون نیز به شما گزارش می شود و تمرین هایی نیز به شما توصیه می شود تا نمره خود را بهبود ببخشید.

استرس خود را کاهش دهید

در نهایت، اگر یاد بگیرید که آرام بمانید، می توانید سریعتر بخوانید. اگر عصبی هستید، ممکن است خواندن یک پاراگراف بیشتر طول بکشد یا سطح درک شما را پایین بیاورد.
اما اگر آرام باشید، پاسخگویی به سوالات راحت‌تر خواهد بود. بنابراین چند تمرین ریلکسی انجام دهید، بدن خود را شل کنید و قبل از هر تمرین خواندن چند نفس عمیق بکشید.

5. ایده کلی متن نمونه سوالات ریدینگ تافل با جواب (toefl reading passages with answers (pdf)) را درک کنید

ممکن است تصور کنید برای هر متنی که می خوانید باید تک تک کلمات را بفهمید. خبر خوب این است که شما نیازی به این حد دقت ندارید. مهمترین نکته این است که شما ایده های اصلی و مهمترین نکات را در هر پاراگراف درک کنید.
حداقل سه بار در هفته، یکی از متون نمونه سوالات ریدینگ تافل با جواب (toefl reading passages with answers (pdf)) را اسکن کنید و به دنبال کلمات کلیدی، افعال کاربردی، نام ها، کلمات پیوندی و هر کلمه مهم دیگری باشید که برجسته است. این کاری است که باید در آزمون انجام دهید.
کلمات و ایده هایی که برجسته هستند را پررنگ کرده یا دورشان دایره بکشید. از نکات اصلی، شخصیت ها و واژگان را یادداشت بردارید.
در طول این نوع تمرین (و در آزمون های تمرینی tpo)، اگر کلمه ای را متوجه نشدید، فقط ادامه دهید. در ادامه متن، اطلاعات بیشتری به دست خواهید آورد و ایده اصلی متن را درک خواهید کرد.
برخی از مطالب ریدینگ، مانند مقاله‌های انگلیسی اخبار فوری ، ممکن است شامل چند سؤال در پایان باشد. اگر پاسخ یک سوال را نمی دانید، بهترین حدس خود را بزنید. پاسخ هایی را که مطمئناً اشتباه هستند حذف کنید و از بین گزینه های باقی مانده انتخاب کنید.
به شهود خود (احساس، غریزه) گوش دهید و آنچه را که به نظر می رسد بهترین پاسخ است، علامت بزنید. به سرعت به سراغ سوالات بعدی بروید بدون اینکه نگران پاسخ خود باشید. پس از بررسی پاسخ خود، می توانید متن را دوباره بخوانید و برای درک بیشتر، کلمات جدید را با فرهنگ لغت خود چک کنید. این روش تمرین، واقعا به شما کمک می کند تا برای ریدینگ تافل آماده شوید، زمانی که زمان زیادی برای فکر کردن در مورد پاسخ های خود ندارید.

۶. با آزمون های tpoتافل، میزان پیشرفت مهارت ریدینگ خود را بسنجید

با شرکت در آزمون های tpo تافل می توانید میزان پیشرفت خود را ارزیابی کنید. نمونه سوالات تی پی او، کاملا واقعی هستند و شما تمام انواع سوالات ریدینگ از چند گزینه ای گرفته تا جاهای خالی درست یا غلط را پر کنید و جمله را تکمیل کنید، در آنها پیدا خواهید کرد.
مهم است که حداقل هفته ای یکبار در یک ازمون تی پی او مثلا tpo70شرکت کنید و نتیجه آزمون را بررسی نمایید. 
بعد از اینکه متن را خواندید و آزمون های شبیه سازی شده TPO را انجام دادید، اشتباهات خود را مرور کنید. اما به نکات مثبت هم توجه کنید اینکه نسبت به هفته قبل چقدر پاسخ های بیشتری را درست داده اید. مهمتر از همه، انگیزه دادن و تشویق کردن خودتات را نیز فراموش نکنید.
اگر از این نکات برای تمرین موثر خواندن (و اغلب!) استفاده کنید، شکی نیست که خواننده بهتر و سریع تری خواهید شد. سخت به کار خود ادامه دهید و می دانم که در بخش ریدینگ آزمون تافل موفق خواهید شد!


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!