آزمون تافل چیست و آیا ازمون ماک tpo مشابه تافل است؟

زمان مطالعه : 10 دقیقه | منتشر شده در: 1401/05/24

وقتی اصطلاح تافل را می‌شنوید، مغز شما شروع به پردازش چندین سوال می‌کند. می‌خواهید بدانید تافل دقیقا چیست؟ چرا باید در این آزمون شرکت کنید؟ چه دانشگاه هایی نمرات تافل را قبول می‌کنند؟ ساختار آن چگونه است؟ چگونه برای تافل آماده شوید؟ آیا تی پی او‌ها، بهترین منبع برای آماده سازی تافل هستند؟ و انبوهی از سوالات دیگر.
قبل از اینکه قصد شرکت در این امتحان را داشته باشید، باید همه چیز را در مورد آن بدانید. بنابراین، ادامه مقاله را بخوانید!

تافل چیست؟

تافل مخفف عبارت "Test of English as a Foreign Language " است که توسط موسسه برگزار کننده آزمونهای آموزشی ETS اداره می‌شود. تافل یک آزمون استاندارد است که مهارت انگلیسی را از نظر خواندن، صحبت کردن، گوش دادن، نوشتن و درک مطلب، در افراد غیر بومی می‌سنجد. نمرات تافل توسط بیش از 1100 دانشگاه، سازمان و مؤسسه دیگر مانند دپارتمان های مهاجرت، دانشگاه های دولتی و خصوصی و غیره پذیرفته شده است. همچنین نتایج این آزمون در بیش از 150 کشور که بهترین شرایط برای تحصیل در خارج از کشور هستند ، از جمله استرالیا، کانادا، نیوزلند، ایالات متحده، بریتانیا، در سراسر اروپا و آسیا به طور گسترده پذیرفته شده است. 

چه کسانی در آزمون تافل شرکت می‌کنند؟

به طور معمول، آن دسته از افرادی که در حال برنامه ریزی برای تحصیل در خارج از کشور هستند و برای یک دانشگاه خارجی یا تحصیلات تکمیلی درخواست می‌دهند، در آزمون تافل شرکت می‌کنند. همچنین اگر برای بورسیه خارج از کشور اقدام می‌کنید، باید نمرات تافل خود را ارسال کنید. با این حال، شرکت در تافل تنها به این موارد محدود نمی شود. هر کسی که نیاز به نشان دادن توانایی و مهارت خود در زبان انگلیسی دارد می‌تواند در این آزمون شرکت کند که شامل:
کسانی که به دنبال شرکت در یک دوره آموزشی در یک کشور انگلیسی زبان هستند.
کسانی که متقاضی ویزا در کشورهای انگلیسی زبان هستند
کسانی که به دنبال شغل در خارج از کشور به خصوص برای نقش های مبتنی بر مشتری در کشورهای انگلیسی زبان هستند
کسانی که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست
کسانی که حداقل پنج سال زبان اصلی آموزش آنها انگلیسی نبوده است.
کسانی که به سادگی می‌خواهند مهارت های زبان انگلیسی خود را در یک محیط رسمی ارزیابی کنند.

انواع آزمون تافل

آزمون تافل در دو قالب برگزار می‌شود:

تافل اینترنتی یا iBT

همانطور که از نام آن پیداست، آزمون مبتنی بر اینترنت تافل به صورت آنلاین برگزار می‌شود و ترجیح داده شده ترین نوع آزمون است. حدود 97 درصد از داوطلبان تافل نوع iBT را انتخاب می‌کنند. این آزمون به طور مکرر در طول سال در مکان های مختلف انجام می‌شود که از چهار بخش تشکیل شده است: خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن. هر چهار بخش در یک مرکز آزمون متصل به اینترنت انجام می‌شود. 
در طول امتحان، متن‌ها و سوالات را از روی صفحه می‌خوانید، از هدست به برخی سوالات گوش می‌دهید، صحبت های خود را در میکروفون ضبط می‌کنید و پاسخ‌های نوشتاری را روی صفحه‌کلید تایپ می‌کنید. بنابراین، این آزمون کاملاً مبتنی بر رایانه و بدون استفاده از قلم یا کاغذ است.
آزمون های تی پی او، نمونه سوالات واقعی هستند که قبلا به عنوان ازمون IBT برای برخی داوطلبین در سال های گذشته ارائه شده اند. به همین دلیل است که تی پی او‌ها بهترین منابع برای تمرین تافل به شمار می‌آیند.
 برای تمرین با تست های تی پی او می‌توانید سوالات را به صورت پی دی اف و فایل شوتی دانلود کرده و اودتان به آنها پاسخ دهید. اما اگر می‌خواهید تجربه ای مشابه با آزمون واقعی داشته باشید، بهتر است با عضویت در اپلیکیشن ما به صورت آنلاین در نرم افزار شبیه سازی شده به سوالات پاسخ دهید تا مهارت های خودتان را ارزیابی کنید.

تست مبتنی بر کاغذ PBT

این نوع آزمون به ندرت توسط متقاضیان تافل انتخاب می‌شود. عموماً در مناطقی که به اینترنت دسترسی ندارند انجام شده و هر سال 4 بار ارائه می‌شود. ساختار آن نیز با نوع اینترنتی متفاوت است. شبیه iBT نیست به این معنا که فقط از 3 بخش یعنی خواندن، شنیدن و نوشتن تشکیل شده است. مدت زمان امتحان بر خلاف iBT که 3.5 تا 4 ساعت است، حدود 2.5 ساعت است. ساختار آزمون به شرح زیر است:
بخش خواندن: 3 قسمت با 10 سوال چند گزینه ای برای هر متن. شما بیش از 54 دقیقه برای پاسخ به این سوالات فرصت ندارید.
بخش Listening: این بخش شامل 2 مکالمه و 3 سخنرانی و حدود 28 سوال است که تقریباً در 41 دقیقه باید پاسخ داده شود.
بخش نوشتن: این بخش از شما می‌خواهد که دو متن را در حدود 50 دقیقه بنویسید.
به دلیل فقدان الزامات فنی، بخش اسپیکینگ ندارد. بنابراین، اکثر دانشگاه‌ها نمرات تافل PBT را ترجیح نمی دهند.

تافل هوم ادیشن

در دوران همه گیری کوید ۱۹، به علت بسته شدن مراکز آزمون، موسسه ای تی اس، امکان شرکت در تافل هوم ادیشن را برای داوطلبین فراهم کرد. این نوع آزمون دقیقا مشابه با تافل اینترنتی است با این تفاوت که به جای مرکز آزمون هر فرد می‌تواند از خانه خود در آن شرکت کند. البته برای شرکت در ازمون هون ادیشن باید یک سیستم کامپیوتری متصل به اینترنت و وب کم داشته باشید. با وجود گزارش هایی در خصوص تقلب در آزمون تافل هوم ادیشن، شرایط شرکت در این ازمون همچنان وجود دارد و حتی از ایران نیز می‌توان در تافل هوم ادیشن به راحتی شرکت کرد.

ساختار آزمون تافل iBT

درک الگوی امتحان مهم ترین جنبه است زیرا به شما کمک می‌کند تا برای امتحان آماده شوید و زمان خود را به طور موثر مدیریت کنید. این آزمون شامل چهار بخش اصلی است: خواندن، شنیدن، نوشتن و صحبت کردن. اجازه دهید در مورد آنچه که هر بخش از آن تشکیل شده است صحبت کنیم:

بخش خواندن :

این بخش برای ارزیابی توانایی خواندن و درک مطلب داوطلب طراحی شده است. شامل سه یا چهار متن ریدینگ از کتب درسی سطح دانشگاه است که هر کدام 700 کلمه و شامل 10 سوال در هر پاراگراف است. سؤالات ممکن است از شما بخواهد که یک کلمه را تعریف کنید، یک استدلال را شناسایی کنید یا یک عبارت نادرست را پیدا کنید. علاوه بر این، این بخش‌ها رشته‌های گوناگونی را شامل می‌شوند: علمی، تاریخی، فلسفی، و غیره.  نیازی به داشتن دانش درباره موضوع مطرح شده نیست. تمام اطلاعات مورد نیاز برای پاسخگویی به سوالات در خود متون گنجانده شده است. با این حال، متون اغلب پیچیده هستند و واژگانی دارند که درک آن آسان نیست. از این رو بهتر است با تمرین کردن نمونه سوالات ریدینگ تافل به خصوص TPOهای نسخه ۷۴ تایی، خود را با کلمات ناآشنا و متن های طولانی آماده کنید. 54 تا 72 دقیقه برای پاسخگویی به تمام سوالات در نظر گرفته شده است.

بخش Listening :

این بخش توانایی شما را در درک مکالمات، دیالوگ‌ها و سخنرانی‌ها به زبان انگلیسی ارزیابی می‌کند. در این بخش دو سوال وجود دارد. سوال اول شامل سه تا چهار سخنرانی است که هر کدام 3 تا 5 دقیقه است. داوطلب باید به 6 سوال بعد از هر سخنرانی پاسخ دهد. قسمت دوم شامل دو تا سه گفتگو انجام شده توسط 2 سخنران است که هر کدام 3 دقیقه است. 5 سوال برای هر مکالمه مطرح می‌شود که باید پاسخ داده شود. ممکن است سؤالات از شما بپرسند که محتوای مکالمه چه بوده است. توجه داشته باشید که نمی توانید کلیپ صوتی را دوباره بشنوید که به پیچیدگی آن می‌افزاید. مدیر مرکز آزمون، کاغذ و مداد در اختیار داوطلب قرار می‌دهد و شما می‌توانید در حین گوش دادن به کلیپ صوتی یادداشت برداری کنید و 41 تا 57 دقیقه به شما فرصت داده می‌شود تا به سوالات پاسخ دهید.

بخش صحبت کردن:

این بخش توانایی شما در صحبت کردن و بیان افکارتان را به زبان انگلیسی به طور موثر اندازه گیری می‌کند. این بخش، از چهار وظیفه تشکیل شده است که ترکیبی از صحبت کردن مستقل و صحبت کردن تلفیقی است. آزمون اسپیکینگ، شما را برای موقعیت های واقعی آماده می‌کند. این بخش مهارت های شنیداری، خواندن و صحبت کردن شما را به صورت ترکیبی می‌سنجد. به داوطلب 15 تا 30 ثانیه فرصت داده می‌شود تا برای هر پاسخ آماده شود. توجه داشته باشید که اسپیکینگ تافل، به صورت جلسه حضوری با ممتحن نیست. هیچ مصاحبه کننده ای وجود نخواهد داشت که از شما سوال بپرسد. شما باید از طریق میکروفون در هدست خود که در مراکز آزمون ارائه شده است صحبت کنید و بعداً کسی به پاسخ های شما گوش خواهد داد. برای ضبط پاسخ، حدود 45 تا 60 ثانیه به شما زمان داده می‌شود و زمان، به طور خودکار متوقف می‌شود. داوطلب بر اساس معیارهای زیر ارزیابی می‌شود: واژگان مورد استفاده، روانی کلام، درک شما از موضوع،در مجموع 17 دقیقه برای تکمیل این بخش فرصت دارید.

بخش نوشتن :

این بخش برای سنجش توانایی ارائه افکار و ایده های شما به شیوه ای واضح و منظم طراحی شده است. شما را بر اساس توانایی نوشتن، دانش دستور زبان و استفاده از واژگان قضاوت می‌کند. دو وظیفه نوشتن وجود دارد: تلفیقی و مستقل. در اولین سوال (تلفیقق) داوطلب باید یک متن کوتاه را بخواند و به یک سخنرانی کوتاه در مورد همان موضوع گوش دهد و سپس پاسخ های خود را (150-225 کلمه) بر اساس درک خود بنویسد. شما 20 دقیقه برای تکمیل این بخش فرصت دارید.
در سوال دوم (مستقل)، داوطلب باید یک متن (300-350 کلمه) بر اساس تجربه شخصی یا نظر خود در مورد هر موضوع معمولی بنویسد. برای تکمیل این متن 30 دقیقه فرصت دارید.
از آنجایی که زمان بیشتری برای مقاله مستقل به شما اختصاص داده شده است، از شما انتظار می‌رود که یک مقاله بسیار خوب و با دستور زبان کامل ارائه دهید.
کل زمان صرف شده برای اتمام آزمون معمولاً 3.5 تا 4 ساعت است. پس از اتمام دو بخش اول، 10 دقیقه استراحت به داوطلب داده می‌شود. داوطلبین برای انجام دو بخش دیگر بلافاصله آماده می‌شوند. گذراندن این مدت زمان استراحت برای داوطلب الزامی است و شما نمی‌توانید از آن صرفنظر کنید. در واقع، از این استراحت برای شارژ مجدد خود و سرعت بخشیدن به بخش باقی مانده از امتحان استفاده کنید. همچنین، در صورت تمایل، می‌توانید استراحت های دیگری را در بین آزمون انجام دهید، اما نمی توانید تایمر را برای این موارد متوقف کنید.
توصیه می‌کنیم برای اینکه بتوانید زمان خود را برای پاسخگویی به بخش های مختلف تافل مدیریت کنید، حتما در آزمون های ماک tpo کامل شرکت کنید. در نرم افزار ما دو حالت زمان بندی شده و بدون زمان بندی وجود دارد. اگر حالت زمان بندی شده را انتخاب کنید، آزمون تی پی او دقیقا مشابه با تایمر روز آزمون برای شما زمان را مشخص می‌کند.

نمرات تافل iBT

نمرات تافل از 120 امتیاز محاسبه می‌شود. هر بخش در مجموع شامل 30 نمره است و نمره نهایی مجموع نمرات هر بخش است. نمرات تقریباً 6 روز پس از تاریخ آزمون شما اعلام می‌شود و به صورت آنلاین در حساب ETS شما در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین نمرات خود را در ایمیل ثبت شده خود ظرف 11 روز پس از تاریخ آزمون دریافت خواهید کرد. اگر می‌خواهید یک نسخه کاغذی از نمرات آزمون دریافت کنید، وارد حساب تافل خود شوید، به برگه «choose prefer score cart» بروید، کادر مربوط به نسخه کاغذی گزارش نمره را علامت بزنید و تغییرات را ذخیره کنید.
نمره تافل 2 سال معتبر است زیرا اعتقاد بر این است که مهارت زبان خیلی سریع با گذشت زمان تغییر می‌کند. با این حال، اگر از نمره خود راضی نیستید، می‌توانید در ازمون مجددا شرکت کنید، مشروط بر اینکه 12 روز فاصله بین امتحانات مجدد شما وجود داشته باشد. همچنین محدودیتی در تعداد دفعات حضور در آزمون وجود ندارد، بنابراین می‌توانید تعداد دفعات بی پایانی در تافل ثبت نام کنید. این آزمون بیش از 60 بار در سال در مراکز مجاز آزمون در سراسر جهان انجام می‌شود. 
داوطلبان نمره کلی تافل را به همراه نمرات هر بخش به صورت جداگانه دریافت می‌کنند. برای هر بخش، 4 یا 5 سطح مهارت وجود دارد که درک شما از زبان را مشخص می‌کند:

خواندن

پیشرفته (24-30)
بالا​​(18-23)
متوسط ​​(4-17)
ضعیف ​​(0-3)

استماع

پیشرفته (22-30)
بالا ​​(17-21)
متوسط ​​(9-16)
ضعیف ​​(0-8)

صحبت كردن

پیشرفته (25-30)
بالا ​​(20-24)
متوسط ​​(16-19)
ضعیف (10-15)
خیلی ضعیف (0-9)

نوشتن

پیشرفته (24-30)
بالا ​​(17-23)
متوسط ​​(13-16)
ضعیف (7-12)
خیلی ضعیف  (0-6)


در حالی که بخش‌های خواندن و شنیدن به‌طور کامل توسط رایانه ارزیابی و نمره دهی می‌شوند، بخش‌های گفتاری و نوشتاری هم توسط ارزیاب‌های انسانی و هم توسط هوش مصنوعی خودکار نمره دهی می‌شوند. این برای اطمینان از عدم وجود خطا در نمرات و دریافت بهترین نتیجه ممکن است. 
همراه با نمرات تافل، یک گزارش بازخورد عملکرد نیز دریافت خواهید کرد. این گزارش میانگین نمرات آزمون‌دهندگان را در اختیار شما قرار می‌دهد که نشان‌دهنده بهتری از عملکرد شما در آزمون در مقایسه با میانگین می‌دهد. 
در حالی که هیچ نمره مشخصی وجود ندارد که تعیین کند آیا شما قبول شده یا شکست خورده اید، همه اینها به نیازهای هر دانشگاه، موسسه یا آژانس بستگی دارد. در حالی که برخی از دانشگاه‌ها به نمره تافل پایین 70 نیاز دارند، موسسات دیگری نیز وجود دارند که برای داوطلبان شرط کسب نمره تافل بالای 110 را می‌گذارند. بنابراین، توصیه می‌شود برای اطلاع از شرایط نمره تافل خود مستقیماً با مؤسسه تماس بگیرید.

"بهترین نمرات من" و امتحان مجدد

«بهترین نمرات من» یک ویژگی جدید تافل است که توسط ETS از آگوست 2019 ارائه شده و برای مدت 2 سال معتبر خواهد بود. 
بنابراین، اگر یک یا چند بار در آزمون شرکت کرده‌اید، گزارش نمره تافل شامل "بهترین نمرات من" می‌شود که گاهی اوقات به عنوان «نمره فوق‌العاده» نیز شناخته می‌شود، که ترکیبی از بهترین نمرات در هر بخش از بین تمام نمرات معتبر تافل است که در 2 سال گذشته توسط داوطلب گرفته شده است. این رویکرد به داوطلب کمک می‌کند تا بهترین عملکرد خود را در هر بخش به دانشگاه ارائه دهد.
اگر متوجه نشده اید که «بهترین نمرات من» در واقع برای داوطلب چگونه کار می‌کند، در جدول زیر یک مثال از داوطلبی است که سه بار در این آزمون شرکت کرده است:

بخش

تست 1

تست 2

تست 3

بهترین امتیاز من

خواندن

25

23

24

25

استماع

19

20

23

23

صحبت كردن

20

21

20

21

نوشتن

21

24

23

24

نمره کل

85

88

90

93


همانطور که مشاهده می‌شود، بالاترین نمره داوطلب در بخش خواندن 24 از آزمون 1 است. بالاترین نمره در بخش شنیداری، 23 از آزمون 3 است. بالاترین نمره در بخش اسپیکینگ 21 از آزمون 2 است. و بالاترین نمره در بخش نوشتن 24 از آزمون 2 است. "بهترین امتیاز من" تمام نمرات بالاتر را باهم ترکیب کرده است که مجموع آن 93 شده که بالاتر از نمره کل هر آزمون به طور مجزا است.
بنابراین، به طور خلاصه، حتی اگر تنها در یک بخش از امتحان نمره شما افزایش پیدا کند، نمره کلی شما افزایش می‌یابد که سطح مهارت بالاتری را در زبان برای شما فراهم می‌کند.

 

آزمون تافل چیست و آیا ازمون ماک tpo مشابه تافل است؟

معیارهای واجد شرایط بودن تافل

هیچ معیار واجد شرایط بودن خاصی توسط ETS اعلام نشده است. همچنین محدودیت سنی مشخصی برای حضور در آزمون وجود ندارد. با این حال، معمولاً داوطلبین پس از گرفتن دیپلم در این ازمون شرکت می‌کنند و قصد دارند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کنند. 
اگر داوطلب 15 ساله یا کمتر باشد، باید یکی از والدین یا قیم او را همراهی کند که باید فرم مجزایی را در مرکز آزمون تکمیل و امضا کند.

مدارک مورد نیاز

هنگام ثبت نام در آزمون تافل، باید مدارک شناسایی خود را ارائه دهید. الزامات بستگی به محل برگزاری آزمون و شهروندی شما دارد. بنابراین، توصیه می‌شود الزامات کارت شناسایی مورد نیاز کشور خود را از صفحه رسمی ETS بررسی کنید.
با این حال، هر نوع مدرک شناسایی ارائه شده باید دارای موارد زیر باشد:
باید اصلی باشد. اسناد فتوکپی، اسکن شده یا الکترونیکی قابل قبول نیست
باید سند صادر شده توسط دولت باشد
باید در تاریخ آزمون معتبر باشد
مدرک شناسایی باید شامل  نام کامل شما باشد که دقیقاً با نامی که برای ثبت نام استفاده کرده اید مطابقت داشته باشد
باید شامل یک  عکس جدید و قابل تشخیص باشد
باید شامل  امضای شما باشد
باید به زبان انگلیسی نوشته شود و مدیر مرکز آزمون بتواند آن را بخواند. در غیر این صورت، شما اجازه حضور در آزمون را نخواهید داشت و هزینه آزمون شما مسترد نخواهد شد.
اگر نمی توانید مدارک مورد نیاز را برآورده کنید، باید حداقل 7 روز قبل از ثبت نام با دفتر ETC تماس بگیرید.

هزینه تافل iBT

هزینه ثبت نام در آزمون تافل بسته به محل آزمون متفاوت است. هزینه ثبت نام تافل در ایران بیش از ۲۰۰ دلار آمریکا است. هزینه های بیشتری نیز برای خدمات ویژه دریافت می‌شود که شامل:
هزینه ثبت نام دیرهنگام : اگر داوطلبی در کمتر از یک هفته قبل از تاریخ امتحان ثبت نام کند، 40 دلار آمریکا بیشتر از او دریافت می‌شود.
تغییر زمان یا لغو تاریخ آزمون : در صورتی که داوطلبی تاریخ آزمون را رزرو کرده باشد و بخواهد امتحان را لغو یا زمان بندی مجدد کند، نباید این کار را دیرتر از 3 روز قبل از آزمون انجام دهد. به عنوان مثال، اگر تاریخ امتحان روز جمعه باشد، داوطلب می‌تواند حداکثر تا روز دوشنبه آن را لغو یا تغییر دهد. همچنین برای برنامه ریزی مجدد 60 دلار دیگر از او دریافت می‌شود.
بازگرداندن نمرات لغو شده : اگر داوطلب بخواهد نمرات لغو شده را بازگرداند، 20 دلار آمریکا از او دریافت خواهد شد.
گزارش نمره اضافی : اگر داوطلبی بخواهد نمرات تافل خود را به تعداد بیشتری از موسسات ارسال کند، باید 20 دلار آمریکا برای هر گزارش نمره اضافی بپردازد.
بررسی نمرات : اگر داوطلبی بخواهد بخش اسپیکینگ یا نوشتاری آزمون مجددا تصحیح شود، باید 80 دلار آمریکا بپردازد. اگر بخواهد نمرات هر دو بخش را تصحیح شود، باید 160 دلار آمریکا بپردازد

چگونه برای آزمون تافل ثبت نام کنیم؟

می‌توان از طریق سه حالت آنلاین، تلفنی یا پستی در آزمون تافل ثبت نام کرد. ساده ترین و راحت ترین راه برای ثبت نام از طریق روش آنلاین است. به این ترتیب، می‌توانید از مزایای جستجوی مرکز آزمون که توسط Google Maps ارائه می‌شود، استفاده کنید. همچنین امکان ثبت نام در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته را خواهید داشت.

ثبت نام آنلاین:

به وب سایت رسمی ETS مراجعه کرده و حساب کاربری خود را ایجاد کنید.
تمام اطلاعات (نام، آدرس و غیره) را همانطور مطابق مدرک شناسایی که به مرکز آزمون می‌آورید، به درستی وارد کنید. توجه داشته باشید که پس از ذخیره اطلاعات، نمی توانید هیچ تغییری ایجاد کنید. برای انجام آن باید با مقامات تافل تماس بگیرید.
تاریخ آزمون را در مراکز آزمون موجود انتخاب کنید.
سپس زمانی را انتخاب کنید که برای شما مناسب است.
پس از پرداخت هزینه ثبت نام را تکمیل کنید.

ثبت نام تلفنی:

اگر می‌خواهید از طریق تلفن ثبت نام کنید، باید با مرکز ثبت نام منطقه ای خود RRC تماس بگیرید. این نوع ثبت نام بدون مراقبت است زیرا مدیران تافل فرآیند ثبت نام شما را انجام خواهند داد. آنها صندلی شما را در مرکز آزمون از طریق تماس تأیید می‌کنند. کارهایی که برای رزرو صندلی برای آزمون تافل باید انجام دهید به شرح زیر است:

از وب سایت رسمی ETS دیدن کنید.
منطقه و محل آزمون خود را انتخاب کنید.
شماره تلفن اختصاص داده شده به منطقه خود را خواهید یافت.
جزئیات مورد نیاز را در تماس با یک کارشناس ارائه دهید.
هزینه درخواست را طبق دستور پرداخت کنید. رایج ترین روش های پرداخت عبارتند از: کارت اعتباری، کارت نقدی، پی پال یا چک الکترونیکی.
همچنین تا ساعت 17 به وقت مرکز آزمون محلی فقط در روزهای کاری می‌توانید از طریق تلفن ثبت نام کنید. ثبت نام هفت روز قبل از تاریخ آزمون شما بسته می‌شود. در صورت تمایل به درخواست پس از آن، هزینه ثبت نام دیرهنگام اعمال خواهد شد.

ثبت نام از طریق پست:

ثبت نام از طریق پست یکی دیگر از روش های راحت است، اما مطمئن شوید که حداقل یک ماه قبل از تاریخ انتخابی خود در آزمون تافل ثبت نام کرده اید.
برای ثبت نام در آزمون از طریق پست، ابتدا باید فرم ثبت نام موجود در وب سایت رسمی ETS را دانلود و پر کنید. پس از پر کردن تمام مشخصات، فرم تکمیل شده خود را به همراه پرداخت به آیدی ایمیل مربوطه ارسال کنید. فرم‌ها باید حداقل  4 هفته  قبل از تاریخ آزمون شما دریافت شود. اگر تأییدیه ای دریافت نکردید،  حداقل 3 روز کاری  قبل از مهلت ثبت نام با مکانی که مدارک خود را پست کرده اید تماس بگیرید.

چگونه برای آزمون تافل آماده شویم؟

به طور خلاصه، کلید آمادگی برای این آزمون داشتن دانش فراوان و تمرین زیاد است. از قبل برای آزمون ثبت نام کنید و حداقل سه تا چهار ماه قبل از تاریخ انتخابی خود، برای آن آماده شوید.
صرف نظر از اینکه تازه شروع کرده اید و برای اولین بار در امتحان حاضر شده اید یا اگر قرار است برای بار دهم در آزمون شرکت کنید  ، هرچه بیشتر در جریان آزمون قرار بگیرید، آمادگی بیشتری خواهید داشت.
منابع آنلاین زیادی وجود دارد که می‌تواند برای شما مفید باشد. همچنین، تعدادی کتاب درسی عالی وجود دارد که می‌توانید برای تست‌ها و نکات تمرینی آن‌ها را بخرید یا امانت بگیرید. خبر خوب این است که فرمت و ساختار امتحان هیچگاه تغییر نمی کند و بنابراین برای اطلاع کامل از آزمون با مشکل مواجه نخواهید شد. کتاب‌ها و منابع به وفور در دسترس است که آمادگی شما را برای امتحان آسان تر می‌کند. البته تنها راه آماده شدن برای امتحان این است که مطمئن شوید قبل از حضور در امتحان واقعی تست های تمرینی زیادی انجام داده اید.
آمادگی برای تافل یکی از دغدغه های داوطلبین است. اما نگران نباشید ما برای شما برنامه کاملی تهیه دیده ایم. با عضویت در اپلیکیشن اکادمی آنلاین زبان شایسته می‌توانید به راحتی از منابع نامحدود برای آمادگی تافل استفاده کنید که شامل موارد زیر می‌شود:
نمونه سوالات tpoتافل نسخه ۷۴تایی
منابع و کتاب های مطالعه و تمرین تافل
ترجمه ریدینگ تمامی تی پی او‌ها
شرکت در ازمون تافل شبیه سازی شده به صورت زمانبندی شده و بدون زمانبندی
انجام تمرینات گام به گام برای تقویت هریک از مهارت های تافل

ایا تی پی او‌ها بهترین منبع تمرین برای تافل هستند؟

تقریبا تمام اساتید و داوطلبین تافل معتقدند که تی پی او‌ها بهترین منبع برای تمرین تافل هستند. Tpoهای تافل که تاکنون ۷۴ نمونه از آنها توسط ای تی اس منتشر شده همان سوالات واقعی تافل هستند که در ازمون های قبلی از داوطلبین امتحان گرفته شده بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که دشواری آنها دقیقا شبیه به دشواری سوالاتی است که روز آزمون دریافت خواهید کرد.
همچنین اگر در آزمون های انلاین تی پی او کامل شرکت کنید، کاملا می‌توانید تجربه ای مشابه با ازمون واقعی داشته باشید که علاوه بر اشنایی با نحوه برگزاری تافل به کاهش استرس شما در روز آزمون کمک خواهد کرد.
برای شرکت در ازمون های ناک تافل رایگان فقط کافی است در اپلیکیشن ما عضو شوید.


نظرات کاربران

هنوز نظری درج نشده است!